سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دور دوم مذاکرات نخست وزیر تایلند و نمایندگان اپوزیسیون

آبیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند و رهبران جنبش اپوزیسیون موسوم به سرخ پوشان، روز دوشنبه برای دومین بار ملاقات کرده و درباره حل بحران سیاسی این کشور مذاکره کردند.

طی این مذاکرات که به شکل زنده از تلویزیون پخش شد، آقای وجاجیوا گفت پیش از به پایان رسیدن دوره نخست وزیری اش، مایل است انتخابات برگزار شود. هرچند، او بار دیگر با درخواست اپوزیسیون مبنی بر انحلال پارلمان ظرف ۱۵ روز آینده مخالفت کرد و گفت این اقدام بحران عمیق سیاسی در تایلند را حل نمی کند.

برای دور بعدی مذاکرات میان دو طرف تاریخی تعیین نشده است.

روز یکشنبه نخست وزیر تایلند در جلسه ای سه ساعته با حامیان تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق شرکت کرده بود که از تلویزیون این کشور پخش شد. شیناواترا در سال ۲۰۰۶ با اتهام فساد، طی کودتایی نظامی برکنار شد.

ده ها هزار تظاهرکننده سرخ پوش روز شنبه ارتش را به خروج از بخش قدیمی و تاریخی بانکوک مجبور کردند. این مکان محل استقرار تظاهرکنندگان از زمان شروع اعتراضاتشان در دو هفته پیش بوده است.

مخالفت دوباره صدر اعظم آلمان با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد.

خانم مرکل پیش از دیدار از ترکیه در روز دوشنبه، گفت ترجیح می دهد ترکیه به جای عضویت کامل در اتحادیه اروپا، با آن اتحادیه «همکاری افتخاری» داشته باشد.

خانم مرکل روز دوشنبه در آغاز سفری دو روزه برای دیدار با مقامات ترکیه از جمله عبدالله گل، رئیس جمهوری این کشور وارد آنکارا شد.

مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد اما بر سر برخی مسائل از جمله مخالفت ترکیه با عادی سازی روابط با قبرس، بی نتیجه ماند.

آنکارا به هواپیماها و کشتی های بخش یونانی قبرس اجازه استفاده از بنادر و حریم هوایی ترکیه را نمی دهد.

از سال ۱۹۷۴ و حمله نیروهای ترکیه به جزیره قبرس در پاسخ به کودتای یونانیان قبرس، این جزیره به دو بخش یونانی و ترک تقسیم شد.

روند صلح خاورمیانه و برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای مذاکرات میان صدر اعظم آلمان و مقامات ترکیه است.

دولت آمریکا سهم خود را در موسسه مالی «سیتی گروپ» به فروش می رساند

وزارت خزانه داری آمریکا فروش نزدیک به یک سوم از سهام خود را در موسسه مالی «سیتی گروپ» به تدریج طی سال آینده آغاز می کند.

وزارت خزانه داری معادل ۷/۷ میلیارد سهم به عنوان مبادله ۲۵ میلیارد دلار وام اضطراری که در اختیار «سیتی گروپ» قرار داده بود دریافت کرده است. آن موسسه مالی این وام را به هنگام بحران مالی که تحت فشار بسیاری قرار داشت دریافت کرده بود.

در یادداشتی که در وبسایت وزارت خزانه داری در روز دوشنبه انتشار یافت مقام های خزانه داری می گویند زمان فروش سهام به شرایط بازار بستگی خواهد داشت تا بتوان بیشتر بازده را برای پرداخت کنندگان مالیات آمریکا به همراه آورد.

«سیتی گروپ» قبلا ۲۰ میلیارد دلار از وام دریافتی را بازگردانده بود.

در گزارش جداگانه ای دولت می گوید «خرده فروشی» در ماه فوریه گذشته سه دهم درصد در آمریکا افزایش داشته است.

در آمار جدیدی که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا انتشار یافت گفته می شود طی ۵ ماه گذشته خرده فروشی افزایش نشان داده است.

کارشناسان اقتصادی خرده فروشی را با دقت و از نزدیک مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند زیرا تقاضای خرید کالا و خدمات از سوی مصرف کنندگان حدود ۷۰ درصد از فعالیت های اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد.

هشدار آنکارا به واشنگتن درباره بررسی کشتار ارامنه

پیش از فرارسیدن ماه آوریل و سالگرد کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی در یک قرن پیش، ترکیه آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا با تلاش ها برای «نسل کشی» نام نهادن به این واقعه، مخالفت کند.

وزارت خارجه ترکیه می گوید این مهمترین مسئله مورد بحث در مکالمه تلفنی روز یکشنبه میان هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا و احمد داووت اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بود.

وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرد آقای داووت اوغلو به خانم کلینتون گفته است این که قطعنامه مجلس نمایندگان در این زمینه به کنگره این کشور ارائه نشود، اهمیتی حیاتی دارد.

وزارت خارجه ترکیه می گوید این اقدام می تواند بر تلاش های ترکیه در صلح جنوب قفقاز و روابط واشنگتن-آنکارا تأثیر بگذارد. در بیانیه اخیر همچنین تصریح شده است که «سیاستمداران درباره تاریخ قضاوت نمی کنند.»

پیشتر در ماه مارس، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه ای بر مرگ صدها هزار ارمنی، طی نسل کشی قوای عثمانی ترکیه صحه گذاشت.

این رأی مجلس نمایندگان آمریکا عصبانیت ترکیه را برانگیخت و آنکارا را به فراخواندن سفیر ترکیه از آمریکا فراخواند.

دو انفجار در کربلا ۴ نفر را کشت

مقامات عراقی می گویند انفجار دو بمب کار گذاشته شده درون دو اتومبیل، در شهر مذهبی و شیعه نشین کربلا، دست کم چهار کشته و حدود ۵۰ مجروح بر جای گذاشت.

پلیس می گوید نخستین بمب، روز دوشنبه در نزدیکی حرم امام حسین منفجر شد.

انفجار دوم دقایقی پس از انفجار اول در همان منطقه و در نزدیکی استانداری رخ داد. 

انفجارهای انتحاری در مترو مسکو ۳۸ کشته برجای گذاشت

رسانه های روسيه می گويند بر اثر دو انفجار در مترو مسکو دست کم ۳۸ کشته و ۶۰ تن دیگر در ساعات پرتردد صبح دوشنبه مجروح شدند. به گفته شهردار مسکو این انفجارهای انتحاری توسط دو زن بمبگذار صورت گرفته است.

انفجار اول در ایستگاه «لوبیانکا» رخ داد و دست کم ۲۵ نفر از مسافران قطار و کسانی را که روی سکو ایستاده بودند کشت. این ایستگاه در مجاورت اداره مرکزی سازمان امنیتی دولت فدرال روسیه قرار دارد که جایگزین کا. گ. ب، سازمان اطلاعات و امنیت شوروی سابق شده است.

شاهدان از هرج و مرج شدید و دود غلیظ در دو ایستگاه مورد حمله خبر دادند.

انفجار دوم حدود ۴۰ دقیقه پس از انفجار اول و چهار ایستگاه پس از آن در ایستگاه «پارک کولتوری» رخ داد.

الکساندر بوتنیکوف، رئیس سازمان امنیتی دولت فدرال روسیه در دیدار با دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری این کشور گفت شواهد اولیه حاکی است که این حملات به تروریست های شمال قفقاز مرتبط است. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است اما ماه گذشته یک شبه نظامی شاخص چچن تهدید کرده بود که «جنگ» را به شهرهای روسیه خواهد آورد.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه، سفر خود را به سیبری نیمه کاره رها کرد تا هرچه زودتر به پایتخت بازگردد. او هشدار داد که «تروریست ها نابود خواهند شد.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده با محکوم کردن حملات، آن ها را اقداماتی ظالمانه خواند.

آقای اوباما گفت مردم آمریکا در مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز در کنار مردم روسیه می ایستند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همین مناسبت پیام تسلیت برای آقای مدودف فرستاد و نیکولا سرکوزی، رئیس جمهوری فرانسه نیز این حملات را «نفرت بار» خواند.

پاکستان اعمال محدودیت بر عبدالقدیرخان را ادامه می دهد

دادگاهی در پاکستان رأی داد که عبدالقدیر خان، دانشمند هسته ای جنجالی این کشور می تواند همچنان مانند انسانی آزاد زندگی کند اما او باید هرگونه حرکت و نقل مکان خود را به اطلاع سازمان های امنیتی برساند و تحت محدودیت های خاصی باشد.

دادگاه عالی لاهور روز دوشنبه گفت آقای خان هنوز حق حرف زدن درباره تکنولوژی سلاح های هسته ای را ندارد و باید پیش از ترک خانه اش برنامه حرکت خود را به آژانس های مربوطه امنیتی اطلاع دهد.

عبدالقدیرخان به فروش اسرار هسته ای به لیبی، ایران و کره شمالی اعتراف کرده است.

دولت پاکستان پیشتر در سال جاری میلادی با تهیه دادخواستی تلاش کرد از آزادی عبدالقدیر خان جلوگیری کند. این دادخواست می گوید آزادی خان تهدیدی برای امنیت ملی کشور است.

عبدالقدیرخان پنج سال پیش به حبس خانگی در آمد اما در فوریه ۲۰۰۹، بیش از یک سال پیش آزاد شد.

ایالات متحده آمریکا نیز می گوید عبدالقدیرخان «یک خطر جدی» به شمار می رود.  

پرزيدنت اوباما پس از يک ديدار کوتاه و اعلام نشده افغانستان را ترک کرد

پرزيدنت اوباما امروز، دوشنبه، افغانستان را پس از يک ديدار کوتاهِ از پيش اعلام نشده، ترک کرد.

در اين سفر رييس جمهوری آمريکا، دولت افغانستان را برای ريشه کن کردن فساد اداری و بهبود مديريت کشور، تحت فشار گذاشت. پرزيدنت اوباما همچنين نسبت به نيروهای نظامی آمريکا که در افغانستان خدمت می کنند، ادای احترام کرد.

پرزيدنت اوباما طی ديدار شش ساعته خود از افغانستان با حامد کرزی همتای افغان خود و کابينه وی در کابل ديدار کرد.

پرزيدنت باراک اوباما روز يکشنبه در نخستين سفر خود به افغانستان به عنوان رهبر آمریکا بعد از ديدار و گفتگو با حامد کرزی رئيس جمهوری آن کشور بلافاصله جهت ديدار با نيروهای نظامی و کارکنان امدادی و غيرنظامی آمريکا به پايگاه هوايی بگرام در شمال کابل رفت.

پرزيدنت اوباما در جمع نيروهای آمريکايی در تقدير از آنان گفت «برای من، بودن با شما تيم فرماندهان برجسته نظامی و غير نظامی آمريکا در افغانستان مايه افتخار است. جناب سفير، کارل آيکِنبِری که با خدمات ارزشمند خود فرماندهی ائتلاف نظامی متشکل از ۴۳ کشور را بر عهده دارد. و همچنين ژنرال استن مک کريستال. که هر دو در کنار هم مسئوليت فوق العاده سنگين و دشواری را بر دوش دارند، اما بسيار خوب آنرا به انجام می رسانند. بودن در کنار آنها باعث افتخار است.»

پرزيدنت اوباما افزود که در آيندۀ اين جنگ هشت ساله احتمالاً روزهای دشوار و ناملايمتهای زيادی در پيش خواهد بود، اما ايالات متحده صحنه را ترک نخواهد کرد و چیره خواهد شد، و گفت اگر کنترل افغانستان بار ديگر به دست طالبان بيافتد، زندگی بسياری از مردم در خطر خواهد بود.

رييس جمهوری آمريکا که پيش از بازديد از پايگاه بگرام با حامد کرزی رئيس جمهوری و اعضای کابينه دولت افغانستان ملاقات کرده بود از آنها خواست اقدامات جدی تر و قاطعانه تری در جهت رفع فساد مالی و بهبود زندگی مردم کشور خويش به عمل آورند.

پرزيدنت اوباما گفت که ماموريت ايالات متحده در افغانستان روشن است -- مختل کردن، منحل کردن، شکست دادن و نابود کردن القاعده و متحدان افراطی آن است.

پرزيدنت اوباما از رئيس جمهوری افغانستان دعوت کرد در روز دوازدهم ماه مهِ آینده به واشنگتن سفر کند.

رييس جمهوری آمريکا ضمن تقدير از دولت افغانستان برای انجام اقدامات نظامی اخير عليه نيروهای شورشی، در خلال گفتگوهای خود با مقامهای افغان مؤکداً اعلام کرد که مردم افغانستان می خواهند به عينه شاهد بهبود وضعيت کشور خود باشند.

رئيس جمهوری افغانستان نيز ضمن تجليل از کمکهای پرزيدنت اوباما و نيروهای آمريکايی، در پاسخ متعهد شد که کشور او مسلماً روزی شاهد پيشرفت و کنترل امنيت خود خواهد بود.

آقای کرزی در اين ديدار اعلام داشت که تا کنون توانسته است از طريق ايجاد مؤسسات ملی معتبر تا حد زيادی جلوی گسترش فساد مالی در کشور را بگيرد و در نظر دارد اقوام و مليتهای بيشتری از کشور را در پستهای وزارتی سهيم سازد.

به گفته تحليلگران، پرزيدنت اوباما با حضور شخصی خود در افغانستان در واقع قصد داشته است به دولت افغانستان تأکيد کند که آمريکا در خواست خود برای از بين رفتن فساد مالی و قطع درآمدهای حاصل از توليد و خريد و فروش ترياک جدی است؛ مسائلی که منشاء پديده ستيزه گری در افغانستان هستند.

گزارش نيويورک تايمز: ايران برای احداث تأسيسات اتمی جديدی برنامه ريزی می کند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد بازرسان بین المللی و آژانس های اطلاعاتی غرب معتقدند ایران ممکن است آماده می شود تا دو سایت اتمی مخفی ديگری بسازد.

منابعِ گزارشِ روز يکشنبۀ نيويورک تايمز بر پاره ای از نظرات ابراز شده توسط علی اکبر صالحی رياست سازمان انرژی اتمی ايران، متّکی است. خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از آقای صالحی اعلام کرده است که محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی ايران دستور آغاز ساختمان تأسيسات تازه را صادر کرده است.

آقای صالحی همچنین گفته است که این تأسيسات را برای حفاظت در برابر حملات احتمالی، در داخل کوه ها می سازند.

نیویورک تایمز می گويد منابع روزنامه اصرار داشتند که در رابطه با انتقال اين اطلاعاتِ بکلّی سّری، ناشناس باقی بمانند.

والری جارت مشاور ارشد پرزيدنت اوباما روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که آمریکا همچنان به اِعمال فشار بر ایران ادامه خواهد داد.

خانم جارت گفت دولت در حال تلاش برای تشکیل یک ائتلاف است که «ايران را از آنچه در تلاش برای انجام دادن است،» بازدارد.

ایران بارها اتهامات غرب را مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در تلاش برای توليد تسليحات اتمی تحت پوشش برنامه غیرنظامی هسته ای است، رد کرده است.

کانادا تلاش می کند گروه هشت تحریم های علیه ایران را محکم تر کند

لورنس کانن وزیر امور خارجه کانادا روز يکشنبه گفت در نشست روز دوشنبه گروه هشت در کانادا، این گروه در مورد تحریم جمهوری اسلامی بر سر فعالیت های هسته ای ايران، گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کانادا گفت اقدام های ایران شک زیادی را در مورد صلح آمیز بودن برنامۀ هسته ای جمهوری اسلامی می آفریند.

آقای کانن گفت ما گزینه دیگری به جز اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران نمی بینیم و ترجیح می دهیم این تحریم ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شود.

کانادا اين هفته میزبان وزرای امور خارجۀ آلمان، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، روسیه و ژاپن و همچنین دیپلمات های اتحادیه اروپا است. موضوع اصلی اين نشست گروه ۸ امنیت جهانی است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر