سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دستگیری یک مظنون به توطئه تروریستی در نیویورک از سوی پلیس پاکستان

مقامات پاکستان می گویند کارمند یک سازمان اسلامی دولتی به اتهام کمک به یک آمریکایی پاکستانی تبا، که به تلاش برای بمب گذاری در «میدان تایمز» در شهر نیویورک در اول ماه مه متهم است، دستگیر شده است.

مقامات امنیتی روز پنجشنبه گفتند فرد مظنون امکان سفر فیصل شهزاد را به منطقه قبیله ای پاکستان، و دیدار او را با رهبران ستیزه گران، فراهم آورده است.

مقامات پاکستان فرد مظنون را فیصل عباسی شناسایی کرده اند و می گویند او برای شورای ایدئولوژی اسلامی، که دولت را در امور اسلامی راهنمایی می کند، کار می کرد.

پاکستان تاکنون سه مرد را به داشتن ارتباط هایی با شهزاد متهم کرده است.

او در یک دادگاه آمریکا اتهامات داشتن اسلحه و تروریسم را در ارتباط با تلاش نافرجام بمب گذاری در شهر نیویورک قبول کرده است.

کشته شدن دو پلیس در جریان حمله ای به یک بانک در بغداد

دو پلیس عراقی روز پنجشنبه در تیراندازی به مردان مسلحی که سعی داشتند به بانکی در جنوب غربی بغداد دستبرد بزنند کشته شدند.

مقامات می گویند مظنونین در تلاش برای منحرف ساختن پلیس، پیش از حمله، بمب هایی را در نزدیکی بانک منفجر کردند.

پلیس می گوید در تیراندازی که متعاقبا درگرفت، دست کم دو نفر از سارقین احتمالی را دستگیر کرده است.

در این حادثه دست کم شش نفر نیز زخمی شده اند.

مقامات می گویند روشن نیست که آیا مظنونین از شورشیان بوده اند یا اعضای یک دسته بزهکار.

آزادی فرد مظنون به جمع آوری پول برای القاعده در اسپانیا

به دستور یک قاضی اسپانیایی، یک شهروند آمریکایی الجزایری تبارکه به ظن جمع آوری پول برای القاعده دستگیر شده بود، آزاد شد.

این قاضی روز پنجشنبه به نبود شواهد علیه «محمد عمر ذهبی» استناد کرد. با این حال، گذرنامه او را ضبط کرد و به وی دستور داد در حالی که تحقیقات ادامه دارد، از کشور خارج نشود.

روز چهارشنبه، مقامات گفتند «ذهبی» مظنون به ارسال بیش از ۸۰ هزار دلار برای یک رابط در الجزیره است. دادستان ها گفتند پول سپس بین سلول های القاعده در شمال آفریقا توزیع می شده است.

رابط الجزایری، که توفیق میزی معرفی شده، به اتهام ارتباط با تروریسم در اسپانیا تحت تعقیب قرار دارد. او در سال ۲۰۰۶، در حالی که پلیس اسپانیا یک سلول تروریستی را که در جمع آوری پول درگیر بود برهم زد، از کشور گریخت.

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران»: فهرست سیاه ناقضین حقوق بشر در ایران

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» مصرانه دولت های سراسر جهان را دعوت کرد تا نام مقامات جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض گسترده حقوق بشر مردم این کشور، در فهرست سیاه قرار دهند.

این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران، در بیانیه ای که روز پنج شنبه ( ٣٠ سپتامبر) منتشر کرد از کشورهای جهان بویژه کانادا، اتحادیه اروپا، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند (کشورهایی که احتمال وجود دارایی های این مقامات ایرانی در آنجا بالا است) خواست تا به نقش مقامات جمهوری اسلامی در پدید آوردن یک بحران جدی حقوق بشر در ایران اذعان کنند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ضمن استقبال از اعلام اولین فهرست سیاه ناقضین حقوق بشر از سوی آمریکا می گوید در لیست دولت ایالات متحده؛ اموال و دارایی های هشت مقام ایرانی مسدود و سفر آنان به این کشور ممنوع شد.

« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » از دولت های جهان، مصرانه خواسته است تا با مسدود کردن دارایی های این افراد، آن ها را از سفر به کشورهایشان منع کنند.

هادی قائمی، سخنگوی « کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » در این بیانیه تاکید کرده است: «این اقدام جامعه بین الملل، ارسال یک پیام رسا، روشن و سازنده برای هشدار به مقامات ایران مبنی بر این است که ارتکاب به جنایت غیرقابل تحمل است و جامعه بین الملل برای مقابله با مصونیت فراگیر در ایران، همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت».  

صادق محصولی، وزیر سابق کشور، غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر سابق اطلاعات  و امنیت، سعید مرتضوی، دادستان پیشین، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، مصطفی محمد نجار معاون فرمانده امنیتی، احمد رضا رادان، معاون پلیس، و حسین طائب، معاون فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب، هشت مقام جمهوری اسلامی ایران هستند که در فهرست تحریم های دولت ایالات متحده قرار گرفته اند. وزارت خارجه آمریکا روز ٢٩ سپتامبر از این اقدام خود خبر داد.

اسامی پیشنهادی کمپین عبارتند از: اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس، ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران، سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،  محمد مقیسه، قاضی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران،  آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان،  روح الله حسینیان، نماینده مجلس - یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی سعیدی، نماینده رهبر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، عزت الله ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، و محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج.
   

یوروپل: گروه های اسلامی در اروپا فعال هستند

فرمانده پلیس اروپا هشدار می دهد که گروه های تروریست اسلامی در اروپا فعال هستند.

راب وین رایت، رییس یوروپل، روز پنجشنبه گفت کاهش تعداد حملات در اروپا، این واقعیت را که گروه های ستیزه گر اسلامی هنوز فعال هستند و تهدید حملات هنوز وجود دارد، پنهان می کند.

وین رایت این نظر را در پاسخ به گزارش هایی که مقامات اطلاعاتی یک توطئه تروریستی را برای حملاتی به شهرهای اروپا کشف کرده اند ابراز داشت.

مقامات اطلاعاتی غربی گفته اند آنها اطلاعاتی دریافت کرده اند که حاکی است گروه های تروریستی که در مناطق قبیله ای بی قانون پاکستان فعالیت دارند، حملاتی را به شهرهای اروپایی طرح ریزی می کنند.

برخی اطلاعلات را ممکن است یک تبعه آلمان به نام احمد صدیقی، که در ماه ژوئیه در افغانستان دستگیر شد، ارائه داده باشد.

یک مقام دولت آمریکا روز چهارشنبه به صدای آمریکا گفت تهدید جاری «معتبر است، اما مشخص نیست.»

گزارش پلیس اروپا در مورد وضعیت تروریسم در سال ۲۰۱۰ حاکی است اتباع اتحادیه اروپا که به مناطق مناقشه می روند یا در اردوگاه های آموزش تروریستی حاضر می شوند، ممکن است در بازگشت وضعیت امنیتی در شهرهای اروپایی را با تهدیدی جدی روبرو کنند.

ژاپن خروج از یک پروژه نفتی در ایران را بررسی می کند

شرکت نفت ژاپنی «اینپکس»، که دولت از آن پشتیبانی می کند، به رعایت تحریم های آمریکا علیه ایران، ممکن است خروج کامل از طرح توسعه یک میدان نفتی در ایران را بررسی کند.

رسانه های ژاپن گزارش می دهند دولت از اینپکس درخواست کرده است برای پرهیز گنجانده شدن در فهرست شرکت های تحریم شده، از پروژه میدان نفتی آزادگان خارج شود.

آمریکا در تلاش برای منزوی ساختن ایران بر سر برنامه اتمی، شرکت هایی را که با آن معامله می کنند زیر فشار گذاشته است.

اینپکس در آغاز یک سهم ۷۵ درصدی در پروژه آزادگان داشت، اما ایران سهم آن را در سال ۲۰۰۶ به ۱۰ درصد کاهش داد.

وزیر بازرگانی ژاپن به خبرنگاران گفت اینپکس خارج ساختن باقی سرمایه گذاری خود را بررسی می کند.

ژاپن در اوایل سپتامبر تحریم های خود بر ایران را تشدید کرد. مقامات در آن زمان گفتند تحریم های جدید بر خریدهای نفتی از ایران تاثیر نخواهد داشت.

پایان مذاکرات فرستاده آمریکا و فلسطینیان

جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه، به دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پایان داد، اما ظاهرا در مساله اصلی ساختن محله های یهودی نشین در کرانه غربی به توافق نرسید.

آقای میچل پس از دیدار روز پنجشنبه گفت مذاکره کنندگان به تلاش برای یافتن «زمینه مشترکی» بین اسراییل و فلسطینیان ادامه می دهند. صائب اریغات، مذاکره کننده فلسطینی، گفت آقای میچل روز پنجشنبه برای دومین بار با رهبران اسراییل ملاقات می کند و روز جمعه بار دیگر با محمود عباس به گفت و گو خواهد نشست.

توقف موقت فعالیت های ساختمانی در کرانه غربی روز یکشنه پایان یافت. فلسطینیان می گویند توسعه محله ها در این تصمیم که آیا آنها به مذاکرات با اسراییل ادامه خواهند داد یا نه، یک مساله اصلی است.

منابع خبری اسراییل می گویند باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، فهرستی از امتیازات را، در صورتی که اسراییل با تمدید مدت توقف خانه سازی برای دو ماه موافقت کند، به اسراییل پیشنهاد کرده است. خبرگزاری ها به نقل از یک گزارش موسسه واشنگتن برای صلح خاورمیانه می گویند آمریکا از جمله تضمین می دهد در دوره یک ساله مذاکرات هر قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با صلح اعراب و اسراییل را وتو کند.

روز چهارشنبه جرج میچل با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، ملاقات کرد. او گفت دولتش به تلاش برای رسیدن به توافقی با فلسطینیان که امنیت و دیگر منافع حیاتی اسراییل را حفظ کند، متعهد است.

کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز به خاورمیانه رفته است و با مقامات اسراییلی و فلسطینی و آقای میچل گفت و گو می کند. اتحادیه اروپا بخشی از گروه چهارگانه صلح خاورمیانه است که آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد را نیز شامل می شود.

تونی کرتیس، هنرپیشه آمریکایی درگذشت

تونی کرتیس، بازیگر سرشناس آمریکایی روز چهارشنبه در خانه اش در لاس وگاس بر اثر نارسایی قلبی در گذشت.
این بازیگر بزرگ سینما در سال ۱۹۹۴ تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

تونی کرتیس در دهه ۱۹۵۰ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و پس از چندی به عنوان هنرپیشه ای قابل و مورد احترام مورد توجه قرار گرفت.

در ابتدا استفاده از چهره زیبا و ظریف او بهانه خوبی برای کارگردان های سینما بود اما تونی کرتیس به تدریج جای خود را برای نقش های مهم جهان سینما یافت و در فیلم هایی چون «ستیزه جویان» و «بوی خوش موفقیت» درخشید.

فیلم «ستیزه جویان» در سال ۱۹۵۸ نامزدی اسکار را برای اولین بار و آخرین بار به عنوان بهترین بازیگر مرد برایش به ارمغان آورد. او در این فیلم نقش یک نژادپرست سفید پوست را بازی می کند که با دستان بسته به همراه هم بند سیاه پوست خود از زندان فرار می کند. یک سال پس از آن در «بعضی ها داغشو دوست دارند»، یکی از ستایش شده ترین فیلم های بیلی وایلدر، کارگردان افسانه ای سینما، نقش آفرید.

جیمی لی کرتیس، دختر تونی کرتیس و «جنت لی» همسر اول او و بازیگر فیلم روح به کارگردانی آلفرد هیچکاک، در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر ساخت گفت: «پدرم میراثی از نقش آفرینی های درخشان و نقاشی هایش را باقی گذاشت. پدرم فرزندان و خانواده ای را ترک کرد که عاشقانه دوستش داشتند. پدرم همچنین طرفدارانش را در سراسر جهان ترک کرد».

با کم نور شدن ستاره کرتیس در سینما، او به الکل و مواد مخدر پناه برد اما بر آن چیره گشت و به دنیای بازیگری سینما و تلویزیون بازگشت و همزمان با رنگ باختن موهای سیاهش به نقره ای خود را در دنیای نویسندگی و نقاشی دوباره کشف کرد به گونه ای که نقاشی های او تا ۲۰ هزار دلار فروخته شدند.

او در ۶۰ سالگی گفته بود: «من نمی خواهم مثل یک پیرمرد یهودی دست روی دست بگذارم و روی نیمکت لم بدهم و با تکیه بر عصا راه بروم. خیلی کارها هست که باید انجام بدهم».

ستیزه جویان، تنها فیلمی بود که نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد و تونی کرتیس معتقد بود که هنر بازیگریش مورد توجه قرار نگرفته است. او در سال ۲۰۰۲ در گفت و گو با روزنامه واشنگتن پست درباره جایزه اسکار گفته بود: «بعد از این همه فیلمی که در آنها بازی کردم و فکر می کردم که بازی ام در آن ها باید مورد توجه مسئولان مراسم اسکار قراربگیرد و نگرفت، فکر می کنم که این جایزه به بازی خوب یا بد هنرپیشه، ربطی نداشته باشد».

تونی کرتیس گفت: «خوشحالی و افتخارم این است که مخاطبینم در تمامی جهان حمایتم می کنند، بنابراین به اسکار احتیاجی ندارم».

فیلم «بعضی ها داغشو دوست دارند» در سال ۲۰۰۲ به عنوان بامزه ترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شد. در این فیلم کرتیس و جک لمون نقش نوازنده های دوره گردی را بازی می کنند که برای فرار از دست یک گروه تبهکار لباس زنانه می پوشند و وارد یک گروه ارکستر دخترانه می شوند و در آنجا بر سر به دست آوردن زیباترین دختر گروه «شوگر» با بازیگری مرلین مونرو، رقابت می کنند.

تونی کرتیس با نام اصلی «برنارد شوارتز» در سال ۱۹۲۵ در نیویورک به دنیا آمد. پدر او یک یهودی مجارستانی بود که پس از جنگ جهانی اول به آمریکا مهاجرت کرده بود.

پدرش برای بازیگر شدن تلاش فراوانی کرد اما لهجه غلیظش همواره مانعی در این راه بود و در نهایت خیاطی را پیشه کرد و همواره در جست و جوی کار با خانواده اش به نقاط مختلف اسباب کشی می کرد. تونی کرتیس در سال ۱۹۵۹ گفته بود: «همیشه بچه تازه وارد محل بودم و همین باعث می شد که از بقیه بچه ها کتک بخورم. مجبور بودم راهی پیدا کنم که نگذارم دماغم شکسته شود بنابراین به یک تازه وارد دیوانه تبدیل شدم».

تونی کرتیس شامگاه چهارشنبه ۲۹ سپتامبر در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او در زندگی خود شش بار ازدواج کرد.

ابراز نگرانی همسر یک مرد کانادایی ایرانی محکوم به اعدام از بی خبری مطلق و سرنوشت وی در زندان اوین

در شرایطی که حمید قاسمی شال، مرد ایرانی کانادایی در زندان اوین به اعدام محکوم شده است، همسر کانادایی او برای دیدار و رایزنی با دولتمردان تهران  و اتاوا و کسب اطلاعاتی در مورد سرنوشت همسرش ناکام مانده است.

حمید قاسمی شال، ۴۲ ساله که تابعیت دوگانه ایرانی  و کانادایی دارد، پس از بازگشت به ایران، در سال ۲۰۰۸ در زندان اوین بازداشت شد و مقامات قضایی جمهوری اسلامی وی را به جاسوسی متهم و حکم اعدام برای او صادر کرده اند.

روزنامه تورنتو استار گزارش داده است آنتونلا مگا، همسر کانادایی آقای قاسمی شال همزمان با برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود تا با تحویل نامه ای به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران برای نجات جان همسرش از وی درخواست کمک کند.

آنتونلا مگا، همسر آقای قاسمی شال در مصاحبه با روزنامه تورنتو استار از بی خبری مطلق نسبت به سرنوشت همسرش که بیش از دوسال است که در زندان اوین در بازداشت به سر می برد، ابراز نگرانی جدی کرده است. وی گفته تلاش های وی برای دیدار با مقامات هیات ایرانی در نیویورک ناکام مانده است.

این نشریه کانادایی گزارش داده است با درخواست خانم مگا برای دیدار با لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا و یا مقامات هیات کانادایی در نیویورک به منظور کسب اطلاعاتی در مورد سرنوشت پرونده همسر ایرانی تبارش نیزمخالفت شده است.

بنا به گفته خانم مگا، مقامات دولت فدرال کانادا به وی گفته اند حکم اعدام آقای قاسمی شال به حبس ابد کاهش یافته، اما وکیل این مرد ایرانی کانادایی هشدار داده است در صورتی که مقامات قضایی تهران به دلایلی نظر خود را تغییر دهند، احتمال اجرای حکم اعدام وی وجود دارد.

براساس گزارش خبرنگار تورنتو استار، با وجود رایزنی همسر آقای قاسمی شال برای تحقیق در مورد پرونده اتهامی وی در تهران، رایزنی های بین المللی و دیپلماتیک جدی در مورد وضعیت این مرد ایرانی کانادایی انجام نشده است.

خانم مگا در گفتگو با روزنامه تورنتو استار از بی خبری مطلق از وضعیت حمید قاسمی شال خبر داده و گفته است همسرش طی چند ماه گذشته به هیچ وجه از زندان اوین در تهران تماس نگرفته و او نیز از زمان بازداشت حمید به « افسردگی شدید مبتلا و حیات روزمره او به یک کابوس بی انتها » بدل شده است.

وی ضمن رد اتهام جاسوسی علیه همسرش به تورنتو استار گفته است به نظر می رسد مقامات امنیتی ایران برای هدف قرار دادن البرز، برادر حمید، وی را بازداشت و به جاسوسی متهم کرده اند.

البرز قاسمی شال، برادر این مرد ایرانی کانادایی نیز که به مدت دوسال در زندان اوین در بازداشت مقامات ایران بود، در ژانویه سال گذشته پس از بازجویی در زندان، به طور اسرارآمیزی درگذشت. مقامات ایران ادعا کرده اند وی به سرطان معده مبتلا بوده است.

ملیسا لنتسمن، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا در ماه اوت گفته بود مقامات کنسولی ( کانادا ) از زمان بازداشت این مرد کانادایی ایرانی با مقامات سیاسی و دیپلماتیک ایران در تماس بوده اند تا از وضعیت آقای قاسمی شال اطلاعاتی به دست آورند.

دن مک تیگ، نماینده لیبرال پارلمان کانادا نیز برای برقراری مذاکرات پشت پرده و گفتگو در سطوح مقامات وزارتی دو کشور و کمک به روشن شدن وضعیت این شهروند کانادایی ایرانی در زندان اوین ابراز آمادگی کرده بود.   

سازمان عفو بین الملل از دولت فدرال کانادا خواسته است تا برای کسب اطلاعاتی در مورد اتهام جاسوسی و حکم صادره برای این مرد کانادایی ایرانی تبار بر تهران فشار اعمال کند.

کشته شدن ۳ تن در حمله انتحاری در جنوب افغانستان

مقامات افغانستان می گویند یک بمب گذار انتحاری در حمله ای به یک کاروان ناتو در جنوب کشور، سه غیر نظامی را کشت و ۹ نفر را زخمی کرد.

به گفته مقامات، مهاجم یک بمب را که در اتومبیلی جاسازی شده بود، روز پنجشنبه در ناحیه ای در قندهار، قرار گاه طالبان، منفجر کرد.

ناتو می گوید در این حمله ۱۲ غیرنظامی افغان مجروح شدند، به یک خودرو ائتلاف و چندین ساختمان نزدیک آسیب رسید و گودال بزرگی در بزرگراه به وجود آمد.

در نقطه ای دیگر در جنوب افغانستان، ناتو می گوید دو سرباز آن روز پنجشنبه کشته شدند، یکی در انفجار بمب و دیگری در حمله شورشیان. جزییات بیشتری داده نشده است.

نیروهای افغان و ناتو به عنوان بخشی از «عملیات حمله اژدها»، برای پاک کردن قندهار از شورشیان کار می کنند.

ناتو روز پنجشنبه گفت نیروهای افغان و ائتلاف روز چهارشنبه، در جریان عملیاتی برای از هم پاشیدن پناهگاه های امن دشمن، سه شورشی را در ایالت غندوز را کشتند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

from siyar rasekh

سلام