سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کانادا مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم علیه ایران را اجرا می کند

کانادا کلیه مفاد قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل را مبنی بر اعمال دور تازه ای از تحریم ها علیه ایران، اجرا می کند.

استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا با انتشار بیانیه ای، ضمن استقبال از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است کانادا به طور کامل از تصویب این قطعنامه حمایت می کند. 

نخست وزیر کانادا در بخشی از این بیانیه خاطرنشان کرده است: «ایران به کرات تعهدات بین المللی خود را نقض کرده  و از همکاری کامل و شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی سرباز زده  و سرپیچی طولانی این کشور برای توقف فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم، به تصویب این قطعنامه های جدید شورای امنیت سازمان ملل منتهی شده است.»

نخست وزیر دولت محافظه کار کانادا در بیانیه خود تاکید کرده است: « نگرانی ما در مورد برنامه هسته ای ایران، سیاست خارجی بلند مدت دولت ما در اتاوا بوده است. کانادا قویاً  و مصرانه از ایران می خواهد تا به هدف دستیابی به یک راهکار سیاسی و دیپلماتیک، هر چه سریع تر با برگزاری یک گفتگوی سازنده با چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده و بریتانیا موافقت کند.»

در بیانیه نخست وزیر کانادا آمده است: «ایران باید نگرانی های جدی در مورد جنبه های نظامی برنامه هسته ای این کشور را با اجرای تعهدات خود و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی مرتفع کند.»

آقای هارپر افزوده است کانادا از ریاست خود در اجلاس «گروه هشت»  بهره خواهد جست تا تمرکز بین المللی بر برنامه هسته ای ایران حفظ شود.

نخست وزیر دولت فدرال در پایان این بیانیه بار دیگر تاکید کرده است تا زمانی که ایران به تعهدات بین المللی خود عمل نکند، کانادا مفاد قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل که تحریم های بیشتری را علیه ایرن اعمال می کند، به طور کامل اجرا خواهد کرد و در انتظار اعمال تحریم های شدیدتر علیه این کشور خواهد بود.

جنبش سبز در ايران زنده می ماند؟

واشينگتن پست زيرعنوان "جنبش معترض ايران يک سال پس ازقيام اش گيرافتاده و سردرگم است" می نويسد يک سال پيش هنگامی که کارمندان، زنان خانه دار، دانشجويان و ديگر ايرانيان سکنه شهرها برای اعتراض به آنچه که ميگفتند تقلب بزرگ انتخاباتی محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری است خيابانها را پرکردند تولد يک جنبش مردمی فاقد رهبری را جشن میگرفتند که مظهرآرزوهايشان برای جامعه ای بازترمحسوب ميشد.

"ما همه با هم هستيم" شعارمحبوب جنبش سبز شد که سال گذشته پس از اعلام احمدی نژاد به عنوان برنده بزرگ انتخابات دوازده ژوئن رياست جمهوری ناگهان پا به عرصه وجود گذاشت. ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، کانديداهای مغلوب که به سرعت اسما سکان دارشدند، گفتند اين مردم عادی ايران بودند، نه ايشان، که تظاهرات عظيم ضد دولتی پس از انتخابات را هدايت کردند. جزانتخاباتی جديد، برنامه ای در دستور کار نبود، و جز خروج احمدی نژاد هدفی دنبال نمیشد.

ايرانيان با بلند کردن صدايشان و استفاده از رسانه های اجتماعی وپيام هائی که از طريق تلفن های دستی فرستادند دولت را به چنان چالشی گرفتند که درعمر سی ساله جمهوری اسلامی، و يا حتی درقرون سلطنتی پيش از آن نيز تصور ناپذير بود.

دولت های خارجی، ازجمله آمريکا، اين جنبش مردمی بی سابقه در خاورميانه را ستودند.

اکنون، به فاصله يک سال، ازآن جمعيت عظيم سازنده جنبش درخيابان های تهران خبری نيست. دهها معترض در برخورد با نيروهای عزم جزم کرده دولتی کشته شدند، و صدها معترض را توقيف و برای محاکمه به دادگاهها برده اند. ناراضيان مواجه با نيروئی غالب، بدون هدايت و تشکيلات، اين روزها نمی توانند در باره هدف هايشان اتفاق نظر پيدا کنند و از اين هم کمتر، کادر رهبری کشور را به چالش بگيرند.

موسوی و کروبی روز پنجشنبه درعقب نشينی اخيرشان درخواست تظاهرات سالگرد را که هفته ها برنامه ريزی شده بود پس گرفتند و گفتند اين اقدام را برای محافظت از جان و مال مردم انجام ميدهند.

گرچه جنبش های مدنی معمولا جائی شاهد ظهور رهبران ميشوند ، در ايران اغلب چهره های برخوردار ازتوانائی های بالقوه رهبری به سرعت دستگير شدند. بعلاوه با گذشت زمان، بسياری از معترضين در مورد هدفهای جنبش ايده هائی متفاوت پيدا کردند. بعضی ها فقط خواستار خروج احمدی نژاد از صحنه شدند. ديگران، بيشترشان، تحت تاثير فعالان در خارج، به چيزی کمتر از سرنگونی نظام حکمران آخوندی اسلامی شيعه رضايت نمی دهند.

حميد رضا جلائی پور، استاد دانشگاه تهران که حامی اپوزيسيون است معقتد است اشتباهات دولت جنبش را زنده نگاه ميدارد. او ميگويد در کشور ما افراد بيکار و معتاد و رذل وجود دارند. اما دولت کسانی را که در کمک به جامعه مشارکت دارند اغتشاشگر ناميده است. او ميگويد معلمين، استادان، هنرمندان و کسبه جزو کسانی هستند که از اپوزيسيون حمايت ميکنند.

علی شکوری راد نماينده سابق مجلس و يک عضو ارشد جبهه مشارکت اسلامی که قوه قضائيه اخيرا آن را غير قانونی اعلام کرد معتقد است جنبش می تواند ادامه يابد زيرا همه در آن مسئول اند. او ميگويد اپوزيسيون سياست صبرو انتظار را در پيش گرفته است ونقاط ضعف دولت را کشف ميکند که به تعبِير وی قدرت اش کمتراز آن است که بنظر ميرسد. او ميگويد بی حرکتی اپوزيسيون موجب شده است آنهائی که طرفدار تغييراتی بنيادی هستند جذابيت خود را از دست بدهند، که به عقيده وی تحولی مثبت است.

شکوری راد ميگويد احمدی نژاد اشتباهات لپی بيشتری ميکند و بهمين جهت نخستين هدف ما - يعنی خلاص شدن از شر او- روز بروز محتمل تر ميشود. وقتی به اين هدف رسيديم گام بعدی، انتخابات آزاد است.

ولادیمیر پوتین: تحریم های جدید سازمان ملل، روسیه را از فروش موشک های پیشرفته به ایران ممنوع می کند

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، می گوید ایران ممکن است ظرف یک تا سه سال بتواند ماده مورد نیاز برای ساختن اسلحه اتمی را فراهم آورد.

گیتس روز جمعه در بروکسل در پی اجلاس وزیران دفاع ناتو گفت پیش بینی او بر تخمین های اطلاعاتی استوار است و تاکید کرد این مدت زمانی را که برای ساختن اسلحه واقعی و تهیه ابزار پرتاب آن لازم خواهد بود شامل نمی شود.

گیتس همچنین گفت از این که  ترکیه علیه قطعنامه رای داد متاسف است، اما یادآور شد اتحاد دیرینه بین آن کشور و آمریکا همچنان نیرومند است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه دور جدید تحریم ها علیه ایران را تصویب کرد.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه قطعنامه سازمان ملل متحد را رد کرد و آن را یک «ورق پاره بی ارزش» نامید.

احمدی نژاد که در چین سخن می گفت به آمریکا به دلیل رهبری تلاش ها برای وضع تحریم های جدید به شدت حمله کرد و شورای امنیت را «بازیچه» آمریکا نامید.

احمدی نژاد برای دیدار از غرفه ایران در نمایشگاه جهانی شانگهای به چین رفته است، اما انتظار نمی رود با هیچ مقام ارشد آن کشور ملاقات کند.

چین روز چهارشنبه در تصویب قطعنامه به آمریکا ، روسیه و دیگر اعضای دائمی شورای امنیت پیوست.

وزارت امور خارجه چین گفته است هدف از تحریم ها این است که ایران به میز مذاکراه بازگردانده شود، و به معنای بستن راه مذاکرات بیشتر نیست.

در رویدادی جداگانه، مقامات فرانسه می گویند ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، به نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه گفته است تحریم های سازمان ملل متحد روسیه را از فروش یک سیستم موشکی پیشرفته دفاع هوایی به ایران ممنوع می سازد.

گفته های پوتین در روز جمعه با نظر سرگئی ریابکوف، معاون وزارت امور خارجه روسیه مغایرت دارد. او پیشتر گفته بود تحریم های جدید، قرارداد فروش موشک های زمین به هوای اس – ۳۰۰ را شامل نمی شود.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز می گوید معامله موشکی مجاز است. اما روز پنجشنبه، فیلیپ کراولی سخنگوی این وزارت خانه،  اظهار داشت آمریکا از «خویشتنداری» روسیه در تحویل موشک ها به ایران سپاسگزاراست.

روسیه در سال ۲۰۰۷ موافقت کرد به تهران در تقویت توانایی های دفاعی آن کمک کند. اما تاکنون هیچ موشکی تحویل داده نشده است.

نخست وزیر ژاپن نسبت به خطر بحران اقتصادی در کشور هشدار می دهد

نخست وزیر جدید ژاپن می گوید کشور اگر نتواند به مساله بدهی های عظیم خود توجه کند، ممکن است با خطر یک بحران اقتصادی شبیه آنچه در یونان روی داد روبرو شود.

نائوتا کان، این موضوع را روز جمعه در نخستین سخنرانی سیاسی خود در پارلمان از هنگام برگزیده شدن به نخست وزیری عنوان کرد.

او عهد کرده است با بدهی های کشور که طی دو دهه گذشته از ۲۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است مقابله کند.

کان به قانون گزاران گفت ژاپن دیگر نمی تواند برای پرداخت بدهی های خود اوراق قرضه منتشر کند. او گفت دولت ممکن است پرداخت بدهی هایخود  را به تعویق اندازد و اعتماد بازار اوراق بها دار را از دست بدهد.

نخست وزیر همچنین گفت زمان آن است که سیستم مالیاتی ژاپن اصلاح شود، اما نگفت آیا از افزایش مالیات فروش، که در حال حاضر ۵ درصد است، پشتیبانی خواهد کرد یا نه.

در این بازی همه بازنده اند

به دنبال بی پاسخ ماندن درخواست دو تن از چهره های شاخص معترض به حاکمیت در ایران از وزارت کشور برای برگزاری تظاهرات در سالگرد انتخابات، آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای خبر از عدم برگزاری راهپیمایی دادند و نوشتند: «جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد.» همزمان از صبح چهارشنبه نیروهای نظامی و انتظامی در برخی خیابان های تهران مستقر شده اند و با آن که فرمانده نیروی انتظامی تهران دلیل این امر را برگزاری مانور ارتقاء امنیت در جامعه اعلام کرده، اما بسیاری از تحلیلگران دلیل اصلی آن را نزدیک شدن به سالروز انتخابات پرحادثه دهمین دور ریاست جمهوری اسلامی خوانده اند.

انتخابات خرداد ماه سال ۸۸ گسترده ترین جنبش اعتراضی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم زد و حاکمیت را بر آن داشت تا با در پیش گرفتن رفتاری سرکوبگرانه علیه مردم معترض، بقای خود را تضمین کند.

دکتر رسول نفیسی تحلیلگر مسائل ایران و جامعه شناس در واشنگتن در ابتدای گفت و گو با وبسایت صدای آمریکا مروری دارد بر شکل گیری جنبش اعتراضی مردم ایران در سال ۱۳۸۸:

مصاحبه با دکتر رسول نفیسی را از اینجا بشنوید

رسول نفیسی: این جنبش سازمان یافته نبود و رهبری نداشت. این جور جنبش ها مثل سیل بهاری است که ناگهان می زند و بعد متوقف می شود و خواه ناخواه نمی تواند با قدرت و انرژی اول ادامه راه دهد. سیستم موفق شده است تحت حکومت نظامی دائمی که از چندین لایه نیروهای امنیتی از انصار حزب الله تا سپاه پاسداران تشکیل شده، مردم را از خیابان ها براند و جنبش ها را تحت کنترل درآورد. منتها اینجور مسائل دو رویه کوتاه مدت و بلند مدت دارد. به نظر می رسد که دولت ایران به مسئله کوتاه مدت دلخوش کرده است، فقط در فکر زمان حاضر است و مانند سی و یک سال گذشته هیچ نوع آینده نگری ندارد. طبیعتا دولتی که برای آینده پروژه ای ندارد، اقداماتش هم به روز و ماه محدود می شود.

صدای آمریکا: به نظر شما در رویدادهای یک سال گذشته چه شخص یا چه جناح و ناحیه ای در ایران، متحمل بیشترین آسیب شده است؟

رسول نفیسی: شرایطی که پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران ایجاد شد همه را بازنده کرد، اعم از رهبران اصلاح طلب و بنیادگرا، جامعه مدنی، روشنفکران، مطبوعات و کل کشور. این امر برای نسل های آینده و حتی نوادگان آقایانی که به شدت مشغول سرکوب هستند عواقب بدی خواهد داشت. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنده اصلی این جریان بوده است؛ می بینیم که دائما پست های بیشتری را اشغال می کند، سخنگوهایش بیشتر خود را نشان می دهند و منابع اقتصادی را زیر تسلط خود می آورد. اما با در نظر گرفتن این که سپاه یک نیروی برخاسته از مردم است، اکنون با از دست دادن محبوبیت در میان مردم، چندان هم برنده این بازی نیست. خود آقای خامنه ای که در واقع پشت همه این جریانات است الان در نظر مردم به هیچ عنوان نقش رهبری ندارد بلکه متحد احمدی نژاد و هم ردیف او است، ضمنا باید مخالفت های بین المللی، محکومیت ها و عنوان هایی که به او داده شده است را هم در نظر بگیریم. یکی دیگر از سرکوب شدگان این جریان هاشمی رفسنجانی است. ممکن است برخی مخالفت هایی که قبلا با آقای هاشمی وجود داشت، الان به لحاظ مظلومیت ایشان تا حدی از بین رفته باشد. مجلس ایران نیز یکی دیگر از بازندگان اصلی است چرا که زمانی که حتی می خواهد تصمیم هایی نسبتا نیمه جدی بگیرد، می بینیم که بلافاصله حکم حکومتی صادر می شود و چنین مسائلی این مجلس را به یک مجلس فرمایشی تبدیل کرده است، بسیار شبیه مجالسی که در دوره پهلوی وجود داشت.

صدای آمریکا: سهم مردم و کسانی که به نوعی نقش رهبری بر دوششان قرار گرفت، چیست؟

رسول نفیسی: جامعه مدنی ایران باخت. تمامی ارگان هایش از بین رفت .روزنامه نگاران و روزنامه های آزاد همگی نابود شدند یا در حال نابودی اند. حتی فرضا آموزش موسیقی در مدارس ممنوع اعلام شد و در حال جدا کردن دانشجویان دختر و پسر و تبعید دانشگاه ها به خارج از شهرها هستند. ولی رهبرانی مثل آقایان کروبی و موسوی تا حدی به چهره های مقبول جامعه بدل شدند ولی متاسفانه به خاطر سوابقشان مشکل می توان آنان را رهبران ملی محسوب کرد. بخصوص آقای موسوی با اشاراتی که به دوران (به گفته او) طلایی آقای خمینی دارد، خود را از جامعه جوان حامی خود جدا می کند. اما آنان هم مانند هاشمی رفسنجانی شاید تا حدی اسمشان در این جریان منزه شده باشد.»

صدای آمریکا: در گذشته بارها چهره های نزدیک به حاکمیت از کور کردن چشم فتنه سخن گفته اند. از جمله می توان به هشدارهای اخیر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خطاب به آقایان کروبی و موسوی و سخنان آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد در مراسم سالروز مرگ آیت الله خمینی اشاره کرد. این سخنان هشدار آمیز را به چه معنایی می توان تعبیر کرد؛ جنگ روانی علیه جناح مقابل یا تهدید آنان؟

رسول نفیسی: من نظرتان را به دو موضوع جلب می کنم. اول این که دولت عنوان فتنه را درباره یک جنبش عظیم ملی به کار می برد که نشان می دهد تا چه حد از درک جریان غافل است. حال اگر آقایان به عنوان تحقیر آن را فتنه بخوانند، انشاءالله با خودشان فکر نکنند که این فتنه ای بوده که از سوی چهار نفر تشکیل شده است. دوم این که سخنان آقایان خامنه ای، احمدی نژاد و فیروزآبادی دلیل بر ضعف است، چرا که لازم نیست که پس از یک سال با چنین الفاظ درشتی از جنبش مردم ایران یاد شود. پس نشان می دهد که حاکمیت هنوز در ترس و واهمه است و اگر هم چشم جریان کور شده باشد، جسم و روح آن هنوز وجود دارد. آنان به عمق و تاریخ جریان واقف و از آینده خود هراسناک هستند و این اظهارات بیشتر از سر هراس است تا اقتدار. وگرنه یک دولت مقتدر نیازی به تهدید مردم خود ندارد.

تیم های فوتبال آفریقای جنوبی و مکزیک یک بر یک مساوی شدند

در نخستین روز رقابت های جام جهانی فوتبال در ژوهانسبورگ، در روز جمعه، تیم آفریقای جنوبی، کشور میزبان، با تیم مکزیک روبرو شد. آنها یک بر یک به نتیجه مساوی دست یافتند.

«سیفیو تشابالالا»، بازیکن فوروارد تیم آفریقای جنوبی در دقیقه ۵۵ گلی را وارد دروازه مکزیک کرد. او همچنین عنوان مرد مسابقه را به دست آورد.

رافائل مارکز، بازیکن دفاع تیم مکزیک در دقیقه ۷۹ گل مساوی را در دروازه آفریقای جنوبی کاشت.

این نتیجه به هر یک از دو تیم یک امتیاز در گروه A داد.

در تورنمنت گشایشی مسابقات جام جهانی هیچ کشور میزبانی هرگز بازنده نشده است. مانع بعدی آفریقای جنوبی این خواهد بود که از تبدیل شدن به نخستین تیم میزبان که از جدول مسابقات خارج می شود، پرهیز کند.

در دومین مسابقه گروه A در روز جمعه، تیم های اوروگوئه و فرانسه با هم روبرو می شوند. فقط دو تیم بالای جدول در هر یک از هشت گروه به مرحله حذفی تورنمنت ۳۲ کشوری که روز ۲۱ خرداد ماه (۱۱ ژوئن) تمام می شود، خواهند رسید.

در نا آرامی های قرقیزستان ۳۷ تن کشته شدند

رییس جمهوری موقت قرقیزستان خواهان آرامش در جنوب کشور شده است.

او این درخواست را روز جمعه و پس از آن عنوان کرد که در خشونت های قومی دست کم ۳۷ تن جان سپردند و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شدند.

زد و خورد بین گروه های قرقیز و ازبک نیمروز پنجشنبه درگرفت، چندین خانه در محله های ازبک نشین در شهر «اوش» به آتش کشیده شد و صدای تیراندازی روز جمعه هنوز شنیده می شود.

این منطقه پایگاه قدرت قربان بیک  باقی یف، رییس جمهوری سابق قرقیزستان، است که روز هفتم ماه آوریل در قیامی که ۸۵ کشته برجا گذاشت، برکنار شد.

دولت موقت در شهر اوش و مناطق اطراف، پس از آن که شورشیان پنجره ها را شکستند، مغازه ها را غارت کردند و اتومبیل ها را آتش زدند، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. مقامات همچنین خودروهای زرهی را به منطقه فرستادند و آمد و شد را ممنوع کردند. هنوز روشن نیست شورش چگونه آغاز شده است.

اوتونبایوا، رییس جمهوری موقت قرقیزستان، روز جمعه در بیشکک پایتخت قرقیزستان به خبرنگاران گفت جناح های گوناگونی که می خواهند کشور را بی ثبات کنند، به مناقشه دامن می زنند.

بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعه بیانیه ای صادر کرد و خواهان آرامش و خویشتنداری برای جلوگیری از گسترش خشونت شد. او نیاز به احترام به حکومت قانون و حل مسائل از طریق گفت و شنود را تکرار کرد. بان کی مون همچنین از دولت موقت قرقیزستان خواست بیشتر به مناسبات بین قوم ها توجه کند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز خواهان پایان گرفتن خشونت در قرقیزستان شد.

سفارت آمریکا در بیشکک بر حل مسالمت آمیز اختلافات و احترام به حکومت قانون تاکید گذاشت.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه و هو جیانتائو، رییس جمهوری چین نیز خواهان یافتن راه حلی برای مناقشه در قرقیزستان شدند.

وزیران اتحادیه اروپا طرحی را برای پایان دادن به محاصره غزه پیشنهاد می کنند

گروهی از وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا طرح جدیدی را برای پایان دادن به محاصره غزه پیشنهاد کرده اند.

وزیران امور خارجه فرانسه، ایتالیا، و اسپانیا پیشنهاد کردند تیم های ناظر اتحادیه اروپا در قبرس برای پیش گیری از رسیدن اسلحه و دیگر کالاهای ممنوعه به غزه، محموله هایی را که به آنجا حمل می شود بازرسی کنند.

آنها این پیشنهاد را در مقاله ای که روز جمعه در روزنامه هرالد تریبیون و روزنامه های دیگر منتشر شده است، ارائه دادند.

وزیران همچنین گفتند محاصره سه ساله اسراییل بر نوار غزه، شرایطی به وجود آورد که به حمله مرگبار نیروهای اسراییلی به کشتی های حامل کمک در ماه گذشته منجر شد.

اسراییل محاصره را در پی استیلای حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷ برای جلوگیری از رسیدن اسلحه به شبه نظامیان فلسطینی، برقرار ساخت.

وزیران امور خارجه ناتو قصد دارند در جلسه ای در روز دوشنبه درباره وضعیت غزه بحث کنند.

وزیران امور خارجه ایتالیا، فرانسه و اسپانیا گفتند تلاش برای برچیدن محاصره باید شامل تضمین هایی باشد که ورود گروه های تروریستی یا قاچاق اسلحه را تسهیل نکند.

یک مقام ایرانی: محاکمه کوهنوردان آمریکایی ممکن است به زودی آغاز شود

یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران می گوید سه کوهنورد آمریکایی که به ظن جاسوسی بازداشت شده اند ممکن است به زودی محاکمه شوند.

محمد جواد لاریجانی، دبیرکل شورای عالی حقوق بشر ایران، روز جمعه گفت مدارک جمع آوری می شود و زمان محاکمه «از حالا نباید زیاد دور باشد.»

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شین بوئر، سارا شورد و جاش فتال را نزدیک به ۱۰ ماه پیش، زمانی که در نزدیکی مرز ایران و عراق سرگرم کوه پیمایی بودند، دستگیر کردند.

مقامات ایران ماه پیش به مادران سه کوهنورد اجازه دادند با آنها ملاقات کنند.

در پی آن دیدار، مادران شین بوئر و سارا شورد گفتند فرزندانشان به آنها اطلاع دادند نامزد شده اند و قصد دارند وقتی آزاد شدند ازدواج کنند.

مادر فتال گفت سفر طولانی و ترک ایران بدون فرزندانشان «لحظه ای ویران کننده و وحشتناک بود.» لورا فتال ماه پیش در مصاحبه ای با سرویس فارسی صدای آمریکا گفت آنها فقط می توانند امیدوار باشند بار دیگر به زودی به فرزندانشان ملحق خواهند شد.

اعضای خانواده های کوهنوردان بارها خواهان آزادی فرزندان خود شده اند و می گوید آنها تصادفا از شمال عراق وارد خاک ایران شدند.

محمود احمدی نژاد در شانگهای از دولت های اتمی انتقاد می کند

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، دیدار از چین را آغاز کرده است.

یک روز پس از آن که پکن به سود قطعنامه تحریم های جدید سازمان ملل متحد علیه تهران رای داد، آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم روز ملی ایران در نمایشگاه جهانی ۲۰۱۰ وارد شانگهای شد.

آقای احمدی نژاد روز جمعه از غرفه های نمایشگاه دیدن کرد و گفت اين عادلانه نيست دولت های اتمی که در گذشته از تسليحات اتمی استفاده کرده اند اجازه ندهند کشورهای ديگر بتوانند تکنولوژی اتمی برای مقاصد صلح آميز، توسعه دهند.

انتظار نمی رود رييس جمهوری ايران با هیچ یک از مقامات ارشد چین، ملاقات کند.

چین متحد عمدۀ ایران است و از دیرباز با تلاش های قدرت های غربی برای وضع دور چهارم تحریم های سازمان ملل متحد مخالف بوده است، اما در تصویب قطعنامه جدید عليه جمهوری اسلامی ايران به روسیه و دیگر اعضای دائمی شورای امنيت پیوست.

وزارت امور خارجه چین می گوید هدف از این اقدام این است که ایران به میز مذاکره بازگردد، و راه را بر گفت و شنود بیشتر نمی بندد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر