سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک مربی محبوب پاکستانی در کویته کشته شد

مردان مسلح، یک مربی آموزشی محبوب را در جنوب غربی پاکستان کشتند.

روز دوشنبه، مهاجمان فاضل باری، مدیر یک کالج خصوصی پسرانه را هنگامی که  با اتومبیل عازم محل کارش بود در کویته، مرکز استان بلوچستان به ضرب گلوله کشتند.

آقای باری درجا کشته و راننده او مجروح شد. مهاجمان که سوار بر موتورسیکلت بودند از صحنه گریختند.

صدها دانشجو کمی بعد در روز دوشنبه در کویته در اعتراض به این حمله راهپیمایی کردند. پلیس برای پراکندن جمعیت گاز اشک آور پرتاب کرد.

همزمان انفجار یک بمب کنار جاده ای در نقطه دیگری از کویته یک نفر را کشت و دست کم سه تن را مجروح کرد.

مقامات پاکستانی سال هاست که با شورشگران قومی در استان بلوجستان مبارزه می کنند. درگیری بلوچ های پاکستان سوای از درگیری با شورشیان طالبان است که دولت این کشور در نقاط دیگر با آن در حال مبارزه است.

شبه نظامیان بلوچستان پاکستان به دنبال خودمختاری بیشتر این استان و امتیازهای بیشتر از منابع طبیعی کشور هستند.

نیروهای طالبان در ایران آموزش دیده اند

فرماندهان طالبان به روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» گفته اند صدها شورشی برای کشتن نیروهای ناتو در افغانستان، در ایران آموزش دیده اند.

این فرماندهان طالبان بدون آن که نامشان اعلام شود به ساندی تایمز گفتند ایران به اعضای طالبان در ازای شرکت آنان در دوره های سه ماهه ای که در فصل زمستان در جنوب ایران برگزار شد، پول می داد.

به گفته یکی از این فرماندهان طالبان سخت گیری ها علیه طالبان در پاکستان موجب شد که شورشیان در جایی دیگر به دنبال آموزش و حمایت باشند.

فرماندهان طالبان می گویند اولین ماه آموزش مختص چگونگی حمله به کاروان ها و فرار پیش از واکنش نیروهای ناتو بوده است.

شبه نظامیان گفتند در ماه دوم آموزش به آنان یاد داده شد که چگونه بمب های کنار جاده ای را کار بگذارند که امدادگران سربازان مجروح شده بر اثر انفجار، خود گرفتار انفجاری دیگر شوند.

شورشیان می گویند سومین ماه این دوره آموزشی در ایران بر حمله به مواضع و ایست های بازرسی تمرکز داشت.

حامد کرزی با یک گروه متحد طالبان مذاکره کرد

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان با یکی از گروه های اصلی شورشیان که با دولت افغانستان و سربازان خارجی مبارزه می کند، مذاکره کرده است.

دفتر آقای کرزی روز دوشنبه گفت رئیس جمهوری افغانستان در کابل با یک هیأت ارشد «حزب اسلامی»، گروه نظامی تحت رهبری گُلب الدین حکمتیار، جنگ سالار و واسطه سیاسی قدیمی ملاقات کرد.

یک سخنگوی حزب اسلامی نیز گفت این گروه یک طرح ۱۵ موردی صلح را ارائه کرده است که از جمله شامل درخواست خروج تدریجی سربازان خارجی از افغانستان ظرف مدت شش ماه می شود که باید از ماه ژوئیه آغاز شود.این طرح همچنین خواستار آن می شود که دولت فعلی تا شش ماه دیگر برسر کار باشد و پس از آن برای برگزاری انتخابات جدید کنار برود.

سخنگوی حزب اسلامی گفت این گروه قصد دارد در کابل با مقامات آمریکایی ملاقات کند اما به گفته سخنگوی سفارت آمریکا در کابل هیچ برنامه ای برای چنین ملاقاتی وجود ندارد.

در حالی که گزارش هایی دایر بر جریان داشتن تماس هایی میان دولت حامد کرزی و چندین گروه شبه نظامی منتشر شده است، مذاکرات اخیر در کابل، اولین مذاکرات مستقیم تأیید شده دولت با یکی از بزرگترین گروه های شورشی است.

نیروهای حزب اسلامی مدت هاست درحال جنگ با دولت افغانستان و سربازان بین المللی در شرق و شمال افغانستان هستند.

کلینتون: واشنگتن به دنبال تحریم های جدید علیه تهران است

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا می گوید واشنگتن ایران مجهز به جنگ افزار اتمی را نمی پذیرد و در حال پیگیری اعمال تحریم های جدید علیه ایران است تا مانع رسیدن تهران به جنگ افزارهای اتمی شود.

خانم کلینتون در اظهاراتی که برای ارائه در یک گروه با نفوذ حامی اسرائیل آماده کرده بود گفت هدف دولت اوباما تحمیل «تحریم های افزاینده» بر ایران نیست.

وزیر خارجه آمریکا می گوید واشنگتن خواهان تحریم های جدیدی است تا به رهبران ایران نشان دهد که «ناسازگاری» عواقبی در بر دارد.

واشگنتن و متحدان اروپایی اش به دنبال دور چهارم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران هستند. دلیل این امر ادامه فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران و سرباز زدن تهران از درخواست های سازمان ملل است. کشورهای غربی تهران را به تلاش برای تولید سلاح ها متهم می کنند و تهران این اتهام را رد می کند.

چین از حمایت تحریم های بیشتر علیه تهران خودداری می کند و به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند از حق وتو استفاده کرده و مانع صدور قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی شود.

هیلاری کلینتون در سخنانی که در کمیته روابط عمومی آمریکایی- اسرائیلی ایراد داشت تصریح کرد وضع تحریم های جدید علیه ایران «وقت گیر» است. او در عین حال می گوید «زمان، سرمایه گذاری با ارزش برای کسب حمایت بیشتر» برای تلاش های دیپلماتیک آمریکا است.

اسرائیل بارها جامعه بین الملل را به اعمال تحریم علیه ایران ترغیب کرده است. اسرائیل می گوید برنامه اتمی ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود می داند زیرا رهبران جمهوری اسلامی خواستار محو اسرائیل شده اند.  

گزارش سالانه بریتانیا از وضعیت حقوق بشر در جهان -١٨ مارس ٢٠١٠

متن کامل گزارش به زبان اصلی

سال ٢٠٠٩ برای حقوق بشر در ایران بدنبال واکنش خشونت آمیز دولت به اعتراضات گسترده به نتایج مورد منازعه انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن به نخوه خاصی سالی شوم بود. آزادی تجمعات کاهش یافته و معترضین مسالمت جو و فعالان سیاسی تحت بد رفتاری های مکرر و انکار ناپذیر و مستدل قرار گرفتند. هر چند موضوع حقوق بشر در ایران سالها یک منبع مشترک نگرانی و نقد گسترده بوده است، تنبیهات اعمال شده پس از انتخابات تنها موجب منسجم شدن این نگرانی ها و بیشتر بر ملا شدن عدم پایبندی ایران به تعهدات بین المللی اش گردیده است. مردم ایران مصمم به مبارزه در راه حقوق بشر و کسب آزادیهای اساسی که دولتشان به موجب قراردادهای بین المللی متعهد رعایت آنها گردیده می باشند. این واقعیت حاکی از اعمال آزار و اذیت و بازداشت برای مرتکبین این خواسته ها است. جامعه جهانی وظیفه دارد در حمایت از این افراد و در جهت حمایت و ترویج حقوق بشر درهر کجا که مورد تجاوز قرار می گیرد ساکت ننشیند.

ایران عضو چهار عهدنامه اصلی حقوق بشر سازمان ملل متحد است: پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، پیمان بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عهدنامه رعایت حقوق کودکان، و عهدنامه منع و رفع هر گونه تبعیض نژادی. البته ایران در عهدنامه حقوق کودک یک تبصره قانونی گنجانده که بموجب آن هر ماده یا بندی از این عهدنامه که منطبق با حقوق اسلامی نباشد را اجرا نخواهد نمود. ایران سابقه ضعیفی در همکاری با اعضای این معاهدات دارد و علیرغم در خواست های متعدد از سال ٢٠٠۵ هیچکدام از بازرسان ویژه سازمان ملل متحد موفق به بازدید از ایران نشده اند.

انتخابات ریاست جمهوری

شرایط حقوق بشر در ایران در سال ٢٠٠٩ بطور گسترده با واکنش دولت به اعتراضات وارده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن دچار محدودیت گردید. فعالیت انتخاباتی شدید میان چهار نامزد رقیب موجب توجه و علاقمندی عظیم و منتج به حضور بسیار وسیع رای دهندگان گردید. در سیزدهم ژوئن رئیس جمهور وقت    محمود احمدی نژاد با فاصله زیادی نسبت به دیگران بعنوان برنده انتخابات اعلام شد که این امر سبب گردید که بسیاری از ایرانیان من جمله سه نفر از چهار نامزد انتخابات ادعای تقلب در شمارش آرا را مطرح نمایند. تظاهرات گسترده ای در سراسر کشور به نفع نامزد اپوزیسیون میرحسین موسوی برگزار گردید که موجب واکنش بیش از اندازه خشونت آمیز نیروهای امنیتی و لباس شخصی های بسیجی حمایت شده توسط دولت گردید. در تضاد آشکار با فضای هیجان آلود نسبتا باز دوران فعالیتهای انتخاباتی، با اعمال زور مفرط توسط پلیس و نیروهای امنیتی برای سرکوب مخالفان ، ایران بسرعت صحنه بروز خشونت و زیر پا گذاشتن سیستماتیک حقوق بشر گردید. در نوزدهم ژوئن رهبر معظم انقلاب طی پیام تلویزیونی خطاب به مردم خواستار پایان دادن به تظاهرات خیابانی و پذیرفتن نتایج انتخابات شدند. اگرچه به نیروهای امنیتی توجه داده شده بود که با خویشتن داری و طبق موازین قانونی رفتار نمایند لیکن از آنجاییکه به مردم هشدار داده شد که در صورت ادامه حضورشان در خیابانها عواقب ناشی به عهده خودشان خواهد بود، چنین به نظر میرسد که به نیروهای امنیتی چراغ سبزی جهت بکار بردن خشونت داده شده است.

منابع رسمی دولت ایران اعلام داشته اند که در نا آرامی هایی که بدنبال انتخابات رخ داده ٣۵ نفر کشته شده اند، لیکن سایر منابع از آمار بیشتری خبر میدهند. در واقع تعداد صحیح کشته شدگان شاید هرگز منتشر نشود. بدنبال ارسال تصاویر ویدیویی لحظه مرگ ندا آقا سلطان ٢٧ ساله توسط اینترنت برای مشاهده جهانیان بعنوان تصویر معترضین معرفی گردید.

در تظاهرات متعاقب آن هزاران هزار دانشجویان، وکلای مدافع، روزنامه نگاران، مدافعین حقوق بشرو اعضای اپوزیسیون بازداشت و زندانی شدند. اغلب بازداشت شدگان بدون هیچ محکومیتی آزاد شدند ولی بسیاری از بازداشت شدگان از داشتن وکیل مدافع مستقل منع شده و وادار به اعترافات ساختگی شدند. در ماه اوت جلسات محاکمه گروهی حدود ٣٠٠ نفر بطور زنده از تلویزیون سراسری ایران پخش گردید، و نهایتاً پنج نفر از متهمین به اعدام محکوم شدند.

گزارشاتی از بدرفتاری و سوء رفتار با زندانیان افشا گردید و در ماه های ژوئیه و سپتامبرپس از افشا ادعاهایی در مورد شکنجه و تجاوز به برخی از زندانیان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای دستور به بسته شدن بازداشتگاه کهریزک دادند. تاکنون هیچگونه بررسی و گزارش روشن و قابل اعتمادی در مورد این ادعاها انجام و منتشر نشده است. و وضعیت مراکز بازداشت در سرتاسر کشور مهمترین مرکز نگرانی باقی مانده است.  

هنوز تایید جزئیات درباره اینکه چه کسانی بازداشت شده اند، کجا نگهداری میشوند و چرا و تحت چه شرایطی بازداشت شده اند بسیار دشوار است. بخشی از این بی اعتمادی نتیجه محدودیت های بسیار شدیدی است که در مورد آزادی بیان و اطلاعات از جمله کاربری اینترنت و پیامک اعمال میشود. بلافاصله پس از انتخابات، دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و سرویس پیامک ها بطور موقت قطع گردید، روزنامه نگاران خارجی از ارسال گزارش منع شده و کارت خبرنگاری بسیاری از آنان توقیف شد، این امر شامل خبرنگار بی بی سی مقیم در ایران، جان لن، و بسته شدن عملی دفتر بی بی سی در ایران گردید. روزنامه نگاران ایرانی بسیاری تهدید شده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند، و خبرنگار ایرانی – کانادایی به نام مازیار بهاری پس از آنکه فیلم بردارش متهم به فیلمبرداری از تظاهرات گردید به مدت ١١٨ روز در زندان نگهداشته شد. بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب و وب لاگ ها از جمله روزنامه اعتماد ملی بدلیل انتشار جزئیات تجاوز جنسی و شکنجه زندانیان توقیف گردیدند. پس از سپری شدن شش ماه ارعاب و تهدید توسط مسئولین در تمام جنبه های زندگی سیاسی کماکان ادامه داشته و تظاهرات پراکنده در پایتخت و سایر شهرهای عمده ایران ادامه دارد.

در بدترین برخوردهایی که پس از روزهای پس از انتخابات در ٢٧ دسامبر هنگامی که جمعیت برای برگزاری مراسم مقدس عاشورا و تشییع جنازه آیت الله منتظری گرد هم آمده بودند بوقوع پیوست ١۵ تن از تظاهرکنندگان کشته و بیش از ٣٠٠ نفر بازداشت شدند. یکی از کشته شدگان سید علی موسوی، برادرزاده نامزد ناموفق انتخابات میر حسین موسوی بود. بیان میزان فقدان خویشتن داری توسط نیروهای امنیتی و بکارگیری خشونت شدید در روز عاشورا،روزی که مختص بزرگداشت مذهبی و اندیشه دینی است، مخصوصاً موجب ناراختی شدید است. به منظور ارعاب بیشتر مخالفین، عماد الدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان سیاسی در ٢٨ دسامبر در ارتباط بافعالیت هایش در زمینه حقوق بشر بازداشت گردید. همچنین دکتر نوشین عبادی، خواهر شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل در ارتباط با فعالیت های حقوق بشری خواهرش بازداشت گردید. هر دوی این بازداشت ها فشار غیر قابل قبولی است بر دو تن از فعالان جسور جامعه مدنی  و وادار به سکوت کردن افراد بیشماری که در ایران به مبارزات خود برای دموکراسی و احترام به حقوق اساسی ادامه میدهند.

رژیم ایران برای شانه خالی کردن از مسئولیت، مرتباً ادعا مینماید که تظاهرات و خشونت به توسط عوامل بیگانه برنامه ریزی و هدایت میشود. ادعای اینکه تظاهرکنندگان به نوعی توسط دولت ها و وسائل ارتباط جمعی بیگانه آلت دست قرار میگیرند بی پایه است و برای آندسته از هزاران ایرانی که شجاعانه در مقابل فشار به حق خواهان آن هستند که رایشان به شمار آید، اهانت تلقی میشود. ما به شدت خشونت اعمال شده بر علیه آنانی که تنها خواهان احترام به آزادی های بنیادینشان هستند را محکوم می نماییم. ما مکرراً به وضوح نگرانی های خود را از خرابی وضعیت حقوق بشر در ایران اعلام نموده و به سختی شانه به شانه شرکا و همفکران خود در جهت تحقق پاسخی قوی به سطح انتظارات اتحادیه اروپا و سازمان ملل تلاش کرده ایم.
 
نگرانی های ما در مورد گزارش حقوق بشر ایران، همانطور که در گزارش سال گذشته ما برجسته و روشن گردید، به حال خود باقی بوده و وضعیت در سال ٢٠٠٩ به بدتر شدن خود ادامه داده است. بسیاری از مفاد قانون مجازات عمومی ایران در جهت تضعیف آزادی بیان و اجتماعات همچنان بکار گرفته میشوند.

بکارگیری بیش از حد مجازات اعدام، شکنجه، کاربرد فزاینده زور، محاکمات و قضاوت های ناعادلانه که موجب تبعیض علیه زنان میشود، عرصه های کلیدی نگرانی بین المللی میباشند.

مجازات اعدام

از سال ٢٠٠۴ تاکنون مجازات اعدام هرساله افزایش داشته است. درصد اعدام شدگان بر اساس بازداشت شدگان در ایران از تمام کشورهای جهان بیشتراست. تعداد اعدام شدگان در سال ٢٠٠٩ ، ٣١٨ نفر تخمین زده میشود که بیش از یکصد نفر از آنان در هفته های بلافاصله پس از انتخابات اعدام شده اند. بسیاری از شرایط حداقل استانداردهای بنیادین برای اعمال مجازات اعدام در ایران در نظر گرفته نمیشود، غالباً زندانی ها بصورت گروهی درملاء عام اعدام شده و یا به روش های غیر انسانی نظیر سنگسار اعدام میشوند. ما از سنگسار شدن ولی آزاد به جرم زنا در ماه مارس عمیقاً شوکه شدیم.

 دولت بریتانیا از اینکه بسیاری از احکام مرگ (اعدام) نتیجه دادگاههایی است که در آنها حقوق متهم رعایت نمی شود نگران است. سی مرد که از اعضای جنبش مقاومت مردم ایران بودند در سی ام ماه مارس در کمتر از ۴٨ ساعت از وقوع انفجار در یک مسجد که دولت بریتانیا نیز آنرا محکوم نمود در زاهدان و در ملاء عام به دار آویخته شدند. این مردان در زمان انفجار در بازداشت بسر میبردند، اگرچه مقامات رسمی اعلام نمودند که آنان «اعتراف» کرده بودند که مواد منفجره را به داخل کشور آورده بودند. سیزده عضو دیگر جنبش مقاومت مردم ایران در ١۴ ژوئیه به دار آویخته شدند.

اجرای مجازات اعدام در مورد محکومیتی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ١٨ سال دارند به موجب میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و معاهده حراست از حقوق کودکان سازمان ملل متحد ممنوع میباشد. ایران یکی از اعضاء این معاهده است لیکن همچنان به اعدام خردسالان ادامه میدهد. از سال ١٩٩٠ سازمان عفو بین الملل مستندات اعدام حداقل ۴۶ نوجوان را در ایران گردآوری کرده است. در بسیاری از موارد محکومین نوجوانان تا رسیدن به سن ١٨ سالگی، سنی که برای اعدامشان برنامه ریزی شده بود، در زندان نگهداری شده اند. مجازات برخی از آنان به درخواست خانواده مقتولین جهت دریافت دیه، بموجب قانون شریعت، به تعویق افتاده است. عده ای از آنان که توانایی بهره بردن از یک چنین انتخابات را نداشته اند نتیجتاً اعدام شده اند.

ملا گل حسن، که در ٢١ ژانویه در کنار ٩ مجرم با سن بالا اعدام شد، اولین مجرم از چهار مجرم نوجوانی است که در سال ٢٠٠٩ به مرگ محکوم شده بود. در اول ما مه دلارا دارابی، ٢٣ ساله، که در سن ١۶ سالگی به مجازات مرگ محکوم شده بود، به دار آویخته شد، و بهنود شجاعی، که در هنگام ارتکاب جرم ١٧ ساله بود در دهم اکتبر، روزی که توسط جامعه جهانی روز مبارزه با مجازات مرگ تعیین شده، اعدام گردید. مصلح زمانی، چهارمین مجرم نوجوانی که در سال ٢٠٠٩ اعدام شد، در هشتم دسامبر همراه با چهار زندانی ناشناس به دار آویخته شد.

نهایتاً به دنبال شفاعت بین المللی، هفت مجرم زیر سن بلوغ موقتاً ا زاجرای حکم اعدام مصون مانده اند، بهر حال آنان همچون ١٣٠ محکوم به مرگ نابالغ دیگر که گمان میرود در ایران در صف انتظار اعدام بسر میبرند در معرض خطر قرار دارند.

دل آرا دارابی: زندانی رنگها

پس از شش سال انتظار در صف اعدام برای جنایتی که بسیاری عقیده دارند او مرتکب آن نشده است، دل آرا دارابی در اول ماه مه در سن ٢٣ سالگی اعدام گردید. حامیان حقوق بشر در ایران و سراسر جهان به طرز خستگی ناپذیری برای آزادی او فعالیت کردند و دل آرا به سرعت به سمبل مجرمین نوجوانی که در ایران در صف انتظار مجازات مرگ قرار دارند تبدبل گردید. اعدام او غیرمنتظره بود. زیرا نه تنها همانطوریکه بموجب قوانین ایران بایستی ۴٨ ساعت قبل از به دار آویخته شدن بطور رسمی به محکوم اطلاع داده میشد و این کار نشده بود، بلکه دو هفته قبل از آن توسط رئیس قوه قضایی به آقای دارابی اطمینان داده شده بود که اجرای حکم بمدت دو ماه متوقف خواهد شد.انتشار خبر اعدام او موجب برانگیخته شدن خشم در داخل کشور و محکومیت گسترده این عمل در جهان گردید. ما علناً اندوه و خشم خود را از بابت مرگ دل آرا اعلام نمودیم و بعنوان بخشی از اقدام همامنگ اتحادیه اروپا سفیر ایران را احضار کرده و این عمل مسئولین ایران را بشدت محکوم نموده و خواستار توقف هر چه سریع مجازات اعدام نوجوانان یکبار برای همیشه شدیم. برای اطلاعات بیشتر به www.savedelara.com  مراجعه کنید.

حقوق زنان

بنا بر آخرین گزارش سالانه نابرابری جنسیتی، در سال ٢٠٠٩  رتبه ایران از ١١۶ به ١٢٨ تنزل داشته است. این گزارش فاصله نابرابری جنسیتی ١٣۴ کشور را با تمرکز بر موضوعاتی نظیر میزان مشارکت اقتصادی، میزان دستیابی به سطح فرهنگی، میزان دارا بودن اختیارات سیاسی و میزان بهداشت و امید به زندگی اندازه گیری نموده است. در ایران وضعیت قانونگذاری داخلی درباره زنان عمیقاً تبعیض آمیز است. بسیاری از مواد قوانین مدنی در زمینه های ازدواج، طلاقريال تابعیت، حضانت کودکان تبعیض آمیز میباشد. از لحاظ قانون مجازات عمومی شهادت دادن زنان معادل نصف شهادت دادن مردان محسوب میگردد و در صورت حوادث منجر به جرح یا مرگ نصف دیه به زنان تعلق میگیرد، و سن تحت پیگیرد قرار گرفتن دختران نوجوان بمراتب از پسران کمتر است.      

در سال ٢٠٠٩ ، گروه های زنان بطور فزاینده ای در فعالیت های مربوط به تغییرات (اصلاحات) فعال گردیدند. جنبش های مختلفی نظیر جنبش یک میلیون امضا، جنبش میدان که جهت برابری حقوق زنان و پایان دادن به مجازات سنگسار فعالیت میکند، به راه افتاد. اگرچه به موازات افزایش استقبال مردم از این دو جنبش، بر شدت ارعاب و فشار به اعضا آنها نیز افزوده گردیده است. در طی در سال ٢٠٠٩ زنان بیشماری دستگیر شده اند و یا به جهت فعالیت غیر خشونت آمیزشان برای کسب حقوق زنان تحت پیگرد قرار گرفته و زنان نقش جسورانه و برجسته ای در اعتراضات پس از انتخابات ایفا نمودند. درنتیجه حداقل یازده نفر از اعضای جنبش یک میلیون امضا برای پاسخگویی به دادگاه های انقلاب فراخوانده شدند. و تعداد بیشتری از اعضا این گروه ممنوع الخروج شدند.

اقلیت ها

در سال ٢٠٠٩ فشار به اقلیت های مذهبی ادامه یافت. این فشارها شامل اذیت و آزار، اعمال تبعیض، ایجاد محدودیت شغلی و اخراج از دانشگاه و دبیرستان میباشد.

گزارش سال گذشته توجهات را به بازداشت هفت بهایی در ابتدای سال ٢٠٠٨ معطوف مینماید. علی الرغم تلاشهای هماهنگ بین المللی دراین باره، این گروه کماکان در بازداشت بسر میبرند. آنها بطور رسمی به یک سری جرائم ازجمله «مفسد فی العرض» متهم شده اند، لیکن هنوز در انتظار محاکمه بسر میبرند. در ماه فوریه دولت ایران تمامی توافقات اداری بهائیان را غیر قانونی اعلام نمود. مبلغین مسیحی غالباً بازداشت شده و کسانی که از اسلام به مسیحیت گرویده باشند در خطر اذیت و بازداشت قرار دارند. درماه مارس دو مسیحی، مرضیه امیری زاده و مریم رستم پور بازداشت شده و به مدت ٢۵٩ روز بدون هیچ اتهامی زندانی شده اند. علی الرغم تلاشهای مکرربرای وارد نمودن آنان به ترک و انکار ایمانشان به مسیحیت این دو زن حتی با تهدید به اعدام این موضوع را نپذیرفتند.

در ابتدای ماه اکتبر دو تن از نمایندگان سنی در کردستان کشته شدند و فشارها بر رهبران مذهبی سکولار در حال افزایش است. همچنین تحمل ناپذیری مذهبی رژیم فشارهایی بر آن دسته گروه های شیعه ای که با قرائت رسمی رژیم از اسلام موافق نیستند افزایش یافته است.

اعضا گروههای اقلیت قومی ایران از اهواز، کردستان، خوزستان، بلوچستان، و ترکمنستان نیز با افزایش سرکوب، ارعاب مواجه شده است. تعداد زیادی از آنها به اتهام به خطر افکندن امنیت ملی در بازداشت بسر میبرند. در روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات یک سری اعدامهای دسته جمعی در نواحی مرزی ایران صورت گرفت که به عقیده بسیاری بعنوان علامت هشداری به مردم داخل کشور تلقی میشد. در یازدهم نوامبر احسان فتاحیان، بعد از ده سال زندان در تبعید ودرحالیکه دوران محکومیت خود را سپری کرده بود، توسط یک دادگاه بالاتر به مرگ محکوم و اعدام شد. ما نگرانی خود را به گزارشاتی مبنی بر اینکه فتاحیان طی دوران بازداشت شکنجه شده و نیز به تخلفاتی که طی محاکمه وی صورت گرفته اعلام مینماییم. بسیاری از گروه های اقلیت به اتهام تروریسم، خیانت و اقدام علیه امنیت ملی در صف اعدام قرار دارند.

آزادی بیان

به موجب ماده ١٩ گمان میرود که ایران بیشترین تعداد روزنامه نگار و وبلاگ نویس زندانی را نسبت به سایر کشورها داشته باشد. بخوبی روشن است که دولت ایران در اجرای تعهدات بین المللی اش در حمایت از حق آزادی بیان ناکام بوده است. محدودیت های اعمال شده در زمینه چاپ، نشر و ارسال خبر و بازداشت های خودسرانه و آزار و اذیت روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان با شتاب در سال ٢٠٠٩ ادامه یافته و بطرز چشمگیری در دوران پس از انتخابات ماه ژوئن بدتر شده است. قوه قضاییه پیشنهاد نموده که وبلاگهایی که موجب افزایش فحشا و فساد میشوند محکوم به مجازات مرگ شوند. هم اکنون قانون مجازات عمومی دربرگیرنده تعدادی ماده قانونی با مفاهیم گنگ و گسترده ای است که در ارتباط با «امنیت ملی» تعریف شده و طیف گسترده ای از فعالیت ها را که اغلب مربوط به روزنامه نگاری و سخنرانی های عمومی است ممنوع می نماید. بنابر گزارش سال گذشته، حسین درخشان وبلاگ نویس برجسته علی الرغم آنکه رسماً هیچگونه اتهامی به وی نسبت داده نشده در بازداشت بسر میبرند. امید رضا میر سیافی، وبلاگ نویس ٢٩ ساله که بمدت دو سال و نیم به اتهام تبلیغات ضد دولتی در بازداشت بسر برده و در ماه مارس بعلت عدم دریافت کمکهای پزشکی و تحت شرایطی که مبهم باقیمانده، در زندان درگذشت.

علی الرغم تمام اینها نسل جوان ایرانی از لحاظ سیاسی کنجکاو بوده و دارای قابلیت فهم وسایل ارتباط جمعی میباشد و طی سالها تقاضا برای منابع خبری جایگزین بشدت رشد داشته است. تعداد وبلاگهای فارسی زبان در سال ٢٠٠٩ ، یکصد هزار تخمین زده میشود و سایت های اینترنتی نظیر تویتر، یوتوب، و فیس بوک علی الرغم تلاشهای رژیم به مسدود نمودن آنها، نقش قابل توجهی در حوادث بعد از انتخابات بازی کردند. پخش برنامه های تلویزیون بی بی سی فارسی زبان در ماه ژانویه به نیاز شدیدی که به دریافت اخبار و تحلیل ها سنجیده وجود داشت پاسخ داد، و یک میزگرد مهمی برای گفتگو از طریق برنامه های دوجانبه بوجود آورده. علی الرغم تلاشهای انجام شده برای توقف پخش برنامه های این تلویزیون مخاطبین بسیاری را بخود جلب نمود، و در کشوری که محدودیت ها برای آزادی بیان بدرجات اعلا رسیده و مورد تهاجم عمیق قرار گرفته، تاثیر ارائه اخبار سانسور نشده و تحلیل ها و یک میزگرد برای گفتگو قابل توجه میباشد.

کورسوهایی از امید در دفاع از حقوق بشر

علی الرغم خطری که آنان با آن مواجه هستند، مدافعان حقوق بشر، وکلا، و اعضای تشکل های غیر دولتی در ایران مصمم اند برای کسب حقوق و آزادی های اساسی تمام ایرانیان مبارزه نمایند. اگرچه برآورد میزان تاثیر مستقیم بسیار دشوار است، آنها به ما میگویند که فشارهای بین المللی موثر بوده و میتواند در تامین نتایج مثبت در موارد شخصی به آنان کمک نماید. برای دستیابی باین هدف هر زمان که مقدور بوده در مذاکره با مقامات ایرانی توجهاتمان را به مسائل حقوق بشر افزایش داده ایم. ما در طی سال ٢٠٠٩ حداقل در ٧٠ مورد، همراه با شرکای خود در اتحادیه اروپا یا سازمان ملل چنین کرده ایم.

رکسانا صابری، روزنامه نگار که بدلیل خرید مشروبات الکلی و نهایتاً به جاسوسی متهم شد، در ماه مه بدنبال سر و صداهای بین المللی با کاهش محکومیت اولیه هشت سال زندان به دو سال حبس تعلیقی آزاد گردید. مشابه این امر، روزنامه نگار و فیلم ساز مازیار بهاری، که در تظاهرات پس از انتخابات بازداشت شده بود، بدنبال افزایش بین المللی در ماه اکتبر تحت عنوان اقدامات بشردوستانه آزاد گردید. در ماه نوامبر پس از سالها فعالیت توسط خانواده ها و وکلایشان مجرمین نوجوان، صفر انگوتی، مصطفی نقدی، و امیر خالقی مورد عفو قرار گرفته و از صف محکومین به مرگ خارج شدند.

و پس از ماه ها مذاکره فشرده توسط چندین تشکل غیر دولتی و گروههای مذهبی بالاخره مرضیه امیرزاده و مریم رستم پور که به مسیحیت گرویده بودند، پس از ٢۵٩ روز بازداشت از زندان اوین تهران آزاد شدند. در ماه دسامبر مجمع عمومی سازمان ملل برای هفتمین سال متمادی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران قطعنامه ای را به تصویب رساند. تصویب این قطعنامه نشانه روشنی از دل نگرانی های جامعه جهانی است و پیام امیدی را به قربانیان خشونت ها و مدافعان حقوق بشر در ایران ارسال مینماید.

در تمام موارد فوق الذکر، فشارهای بین المللی از سوی دولت ها و همچنین تشکلهای غیر دولتی نقش کلیدی در حمایت از تلاش های ایران در داخل ایفا نموده و نتایج مثبتی را برای نگرانی های فردی تامین مینماید. اینکه یک دولت چگونه به انتقادات ایراد شده در مورد گزارش وضعیت حقوق بشر پاسخ دهد وسیله سنجش مهمی برای میزان پایبندی آن کشور به حقوق بشر تلقی میگردد. لیکن ایران تاکنون از اینکه بطور سازنده ای در این مباحث ورود پیدا کند خودداری نموده است. مقامات ایرانی دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا را برای آن چیزی که آنان دخالت در امور داخلی کشورشان مینامند مورد نقد قرار دادند. معهذا ما قویاً معتقدیم که تمرکز نمودن بر روی وضعیت حقوق بشر در ایران یکی از موثرترین راههایی است که میتواند دولت ایران را وادار به پاسخگویی نماید. مهم است که دولت و ملت ایران هر دو بدانند که جامعه بین المللی مراقب است و به حمایت از اصولی جهانی ادامه خواهد داد.   

 

متن کامل گزارش به زبان اصلی

پيام نوروزی آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران

پيام نوروزي آقای سيد علی خامنه ای، رهبر و ولی فقيه جمهوری اسلامی ايران، به شرح زير است:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

«يا مقلّب القلوب و الأبصار. يا مدبّر اللّيل و النّهار»؛ اى دگرگون‌كننده‌ى دلها و ديدها! اى سامان‌دهنده‌ى به روز و شب! «يا محوّل الحول و الأحوال»؛ اى گرداننده‌ى سالها و دلها و حالها! «حوّل حالنا الى احسن الحال»؛ حالِ ما را به بهترين حالها تبديل فرما .

تبريك عرض مي‌كنم عيد سعيد نوروز و آغاز سال نو را - كه آغاز بهار و سرزندگى طبيعت است - به همه‌ى هم‌ميهنان عزيز كه در سراسر كشور پهناور عزيز ما زندگى مي‌كنند، و همچنين به همه‌ى ايرانيانى كه در هر نقطه‌اى از جهان هستند و چشم اميد و انتظار به كشور عزيزشان دوخته‌اند؛ بخصوص به جوانان و مردان و زنانِ ازجان‌گذشته‌اى كه براى هدفهاى عالى انقلاب و كشور فداكارى‌هاى بزرگى را انجام دادند؛ از جانِ خودشان مايه گذاشتند و جوانان خود را تقديم انقلاب و سربلندى كشور كردند؛ به خانواده‌هاى عزيز شهيدان، به جانبازان و خانواده‌هاى فداكار آنها و به همه‌ى ايثارگران و كسانى كه براى سربلندى كشور تلاش مي‌كنند و كار انجام مي‌دهند. و درود و سلام ميفرستم به روح مطهر امام بزرگوارمان كه سلسله‌جنبان اين حركت عظيم مردمى و مايه‌ى پيشرفت و اعتلاى كشور بزرگ اسلامى ايران بوده‌اند.

عيد نوروز، آغاز رويش است. اين رويش همچنان كه در طبيعت محسوس است، مي‌تواند در دلهاى ما و جانهاى ما و حركت رو به پيشرفت ما نيز خود را مجسم و نمايان كند. نگاهى بيندازيم به سال 88 كه اكنون به پايان آن رسيده‌ايم. اگر بنا باشد سال 88 در يك جمله تعريف شود، به نظر من عبارت است از: سال ملت ايران، سال عظمت و پيروزى اين ملت بزرگ، سال حضور تاريخى و اثرگذار اين ملت در عرصه‌هائى كه به سرنوشت انقلاب بزرگمان و به سرنوشت كشورمان بستگى داشت و منتهى مي‌شد.

در آغاز سال 88 مردم با حضور بى‌سابقه‌ى خود انتخاباتى را ساماندهى كردند كه در تاريخ انقلاب ما - و البته در تاريخ طولانى كشور ما - سابقه نداشت و يك نقطه‌ى برجسته و اوج به حساب مى‌آمد. در طول ماه‌هاى بعد از انتخابات هم مردم در امتحانى بزرگ، در حركتى عظيم و سرنوشت‌ساز، حضور خود، اراده‌ى خود، ايستادگى خود، عزم ملى خود و بصيرت خود را نشان دادند.

تفسير كوتاهى كه از حوادث بعد از انتخابات در طول چند ماه مي‌شود ارائه كرد، عبارت از اين است كه دشمنان كشور و دشمنان نظام جمهورى اسلامى بعد از گذشت سى سال، همه‌ى تلاش خود و توان خود و نيروهاى خود را متمركز كرده‌اند براى اينكه بتوانند اين انقلاب را از درون شكست بدهند. ملت در مقابل اين توطئه‌ى بزرگ، اين حركت خصمانه، با آگاهى و بصيرت و عزم و ايستادگىِ بى‌نظيرى توانست دشمن را به شكست بكشاند. تجربه‌اى كه در اين هشت ماه بعد از انتخابات تا بيست و دوم بهمن بر اين ملت و بر اين كشور گذشت، تجربه‌اى پر از درس، پر از عبرت و حقيقتاً مايه‌ى سربلندى ملت ايران است.

در سال 88 ملت خوش درخشيد؛ مسئولين هم تلاشهاى ارزنده و بزرگى را انجام دادند. اين تلاشها در حد خود، تلاشهاى باارزشى است؛ موجب تقدير است. بر همه‌ى ناظران منصف فرض است كه از اين تلاشها، از اين زحمات و كار و كوششى كه براى عمران و آبادانى و پيشرفت كشور در عرصه‌هاى مختلف انجام گرفت، قدردانى كنند. در عرصه‌ى علمى، در عرصه‌ى صنعتى، در فعاليتهاى اجتماعى، در سياست خارجى، در بخشهاى مختلف، مسئولين كشور كارهاى بزرگى را انجام داده‌اند. خداوند به همه‌ى آنها اجر عنايت كند و توفيق پيشرفت مرحمت بفرمايد.

آنچه كه از ملاحظه‌ى وضعيت موجود كشور و ظرفيتهاى عظيمى كه در دل اين كشور و ملت بزرگ نهفته است، مي‌شود به دست آورد، اين است كه آنچه ما انجام داده‌ايم، آنچه مسئولين و مردم انجام داده‌اند، در مقابل آنچه كه ظرفيت عظيم اين كشور براى پيشرفت و رسيدن به عدالت است، كار بزرگى نيست. بايد تلاشها را بيش از آنچه كه در گذشته انجام داده‌ايم، همه انجام بدهند و خود را موظف بدانند.

در اين دعائى كه در آغاز هر سال، در هنگام تحويل، همه مي‌خوانيم، اين فِقره جالب توجه است كه مي‌فرمايد: «حوّل حالنا الى احسن الحال». نمي‌فرمايد ما را به روز نيكى، حال نيكى برسان؛ به پروردگار عرض مي‌كند ما را به بهترين حالها، به بهترين روزها، به بهترين وضعيتها برسان. همت والاى انسان مسلمان همين است كه در همه‌ى عرصه‌ها به بهترين‌ها دست پيدا كند.

امسال براى اينكه ما بتوانيم آنچه را كه در اين دعاى شريف به ما تعليم داده شده است و وظيفه‌ى ماست، انجام بدهيم، براى اينكه بتوانيم بر طبق اقتضائات كشور و ظرفيتهاى كشور حركت كنيم، احتياج داريم به اينكه همت خودمان را چند برابر كنيم؛ كار را متراكم‌تر و پرتلاش‌تر كنيم. من امسال را به عنوان سال «همت مضاعف و كار مضاعف» نامگذارى مي‌كنم. به اميد اينكه در بخشهاى مختلف، بخشهاى اقتصادى، بخشهاى فرهنگى، بخشهاى سياسى، بخشهاى عمرانى، بخشهاى اجتماعى، در همه‌ى عرصه‌ها، مسئولين كشور به همراه مردم عزيزمان بتوانند با گامهاى بلندتر، با همت بلندتر، با كار بيشتر و متراكم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپيمايند و به هدفهاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزديكتر شوند. ما به اين همت مضاعف نيازمنديم. كشور به اين كار مضاعف نيازمند است.

بايد به خداى متعال توكل كنيم؛ از خداى متعال استمداد كنيم و بدانيم كه زمينه براى كار، زياد است. دشمنان، دشمن علم و ايمان جامعه‌ى ما هستند. علم و ايمان را به صورت مضاعف در ميان خودمان بايد تقويت كنيم. ان‌شاءاللَّه راه‌ها هموار خواهد شد؛ موانع، كوچك خواهد شد و كمك الهى و نصرت الهى، ملت ما و كشور ما و مسئولين ما را همراه و زير سايه‌ى خود خواهد داشت.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته‌

لايحۀ تاريخی اصلاح بيمه درمانی به تصويب کنگره آمريکا رسيد

مجلس نمايندگان آمريکا شامگاه يکشنبه لايحه ای را که نقطه عطفی برای اصلاح سيستم بيمه درمانی در ايالات متحده به شمار می آيد با پافشاری نمايندگان حزب دموکرات، به تصويب رساند. اصلاح نظام بيمه درمانی همگانی در آمريکا، يکی از مهمترين اولويت های داخلی پرزيدنت اوباما ست.

در رأی گيری های روز يکشنبۀ مجلس نمايندگان آمريکا، نمايندگان جمهوريخواه مجلس جملگی از تأييد لايحه اصلاح بيمه های درمانی، خودداری کردند.

پرزيذنت اوباما در سخنان خود از کاخ سفيد تصويب لايحه را ستود و اعلام کرد که اين اقدام پاسخ مثبتی به دعاهای کسانی است که فاقد بيمه درمانی بوده اند. حاميان لايحه می گويند اصلاح قانون بيمه درمانی مراقبت های بهداشتی را در دسترس بيش از ۳۰ ميليون آمريکايی که در حال حاضر از بيمه درمانی محروم هستند، قرار می دهد.

منتقدان می گويند اين تغييرات موجب افزايش هزينه ها و نيز افزايش مداخله دولت در تصميمات مربوط به مراقبت های بهداشتی شهروندان، خواهد شد.

پرزيدنت اوباما گفت که لايحه مجلس نمايندگان همه معضلات سيستم درمانی را حل نميکند اما آمريکا را در جهت صحيحی، به پيش خواهد راند.

مجلس نمايندگان آمريکا يک لايحه ديگر را نيز برای تلفيقِ لوايح مجلس نمايندگان و مجلس سنا در مورد اصلاح قانون بيمه درمانی، تصويب کرد. مجلس سنا نيز بايد لايحه تلفيقی را تصويب کند. بموجب برخی از مصّوبات پارلمانی، تنها رأی نيمی از نمايندگان باضافه يک، لايحه تلفيقی را تصويب شده تلقی خواهد کرد. دموکرات ها ۵۹ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا را در اختيار خود دارند.

نخست وزير اسرائيل در ميان تنش در مناسبات دو کشور با هيلاری کلينتون ديدار می کند

قرار است بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل امروز، دوشنبه، با هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در واشنگتن، ديدار کند. اين ديدار يک روز پس از آن صورت می گيرد که آقای نتانياهو وعده داده است ساختمان سازی مورد اختلاف را در اورشليم شرقی، محدود نسازد.

ديدار آقای نتانياهو با خانم کلينتون در ميان تنش در مناسبات آمريکا و اسرائيل صورت می گيرد که بر اثر تصميم اخير اسرائيل برای ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی جديد در اورشليم شرقی، بالا گرفته است.

اسرائيل طرح شهرک سازی های جديد را در سفر جوزف بايدن معاون رييس جمهوری آمريکا به اورشليم، اعلام کرد. دولت اوباما نيز اعلام شهرک سازی ها را «اهانت» تلقی کرد.

بنيامين نتانياهو و هيلاری کلينتون هفته گذشته از طريق مکالمه تلفنی سعی در فرونشاندن تنش ها کردند. خانم کلينتون گفت که آقای نتانياهو پاسخ «مفيد و سازنده ای» را به نگرانی های آمريکا در مورد شهرک سازی ها، ارايه کرده است.

روز يکشنبه آقای نتانياهو گفت که ساختمان سازی در اورشليم شرقی مانند ساختمان سازی در تل آويو است.

ساندی تايمز: فرماندهان طالبان می گويند برای عمليات تروريستی عليه ناتو درايران آموزش نظامی ديده اند

دو فرمانده طالبان به يکی از روزنامه های بريتانيا می گويند که صدها تن از شورشيان طالبان را ايران برای کشتن نيروهای ناتو در افغانستان، آموزش می دهد.

فرماندهان ناشناسِ طالبان به نشريه ساندی تايمز چاپ لندن می گويند که ايران به اعضای طالبان برای حضور در دوره های سه ماهۀ آموزش نظامی در طول زمستان در جنوب شرقی ايران، پول پرداخت کرده است.

يک فرمانده نظامی طالبان می گويد که سرکوب طالبان در پاکستان باعث شد شورشيان به دنبال کسب حمايت و آموزش در نقاط ديگر باشند.

فرماندهان طالبان می گويند ماه اول دوره آموزشی آنها را به يادگيری چگونگی حمله به کاروان های تدارکاتی و فرار پيش از واکنش نيروهای ناتو، اختصاص داده اند. ستيزه جويان طالبان می گويند که در ماهِ دوم، برای کارگذاشتن بمب های کنار جاده ای بصورت زنجيره ای، آموزش ديده اند.

ستيزه جويان می گويند که ماه سوم دورۀ آموزشی آنها بر هجوم به پايگاه های نظامی و پست های بازرسی، متمرکز بود.

آیت الله خامنه ای: مخالفان می خواستند جنگ داخلی راه بیاندازند

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایالات متحده را به طرح توطئه علیه ایران از طریق درخواست برای روابط بهتر میان دو کشور، متهم کرد.

رهبر جمهورى اسلامى ايران، در نخستين روز سال ۸۹ بار ديگر حوادث پس از انتخابات را به «بيگانگان» نسبت داد و گفت: «مخالفان مى‌خواستند با ايجاد اغتشاش جنگ را در داخل كشور مغلوبه كنند و جنگ داخلى راه بياندازند».

آقای خامنه ای روز یکشنبه در مشهد در سخنانی که به مناسبت فرا رسیدن نوروز ایراد کرد از سیاست های واشنگتن انتقاد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در پیامی اینترنتی پیام نوروزی خود را خطاب به مردم ایران ایراد کرد. او گفت علی رغم اختلاف های میان دو کشور ایران و آمریکا، ایالات متحده به آینده ای امیدوارانه تر برای مردم ایران متعهد است.

آمریکا نگران آن است که تهران در حال ساخت سلاح اتمی باشد و واشنگتن در رأس تلاش های بین المللی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی می گوید فعالیت های هسته ای اش با اهداف صلح آمیز است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حملات هوایی پاکستان ۱۵ کشته برجای گذاشت

مقامات اطلاعاتی و امنیتی پاکستان می گویند حملات هوایی علیه مواضع طالبان در مناطق قبیله ای نشین شمال غربی این کشور دست کم ۱۹ شورشی را کشت.

به گفته مقامات دست کم ۵ ستیزه گر مظنون در حمله پاکستان به اراکزای و یک نفر دیگر نیز در حمله ای کورام کشته شدند.

مقامات امنیتی پاکستان همپنین می گویند در یک منطقه قبیله ای نشین پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا موشک هایی را به سوی خانه یک شورشی مظنون شلیک کرد که بر اثر آن دست کم چهار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیروهای پاکستان حملات نظامی را علیه پاکستان در چندین بخش از مناطق قبیله ای نشین بویژه جنوب وزیرستان ترتیب دادند.

حملات موشکی آمریکایی به مناطق قبیله ای همچنین فرماندهان القاعده و طالبان را از جمله در وزیرستان شمالی هدف قرار داد. روز یکشنبه افراد محلی در شمال وزیرستان اجساد سه مرد را یافتند که ظاهرا توسط شبه نظامیان کشته شده اند.

این اجساد همراه با یادداشتی پیدا شدند که درمورد جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا هشدار می دهد.

شبه نظامیان القاعده و طالبان مرتبا افراد محلی در مناطق را به جاسوسی و کمک به انجام حملات هوایی آمریکا علیه فرماندهان شورشیان، متهم می کنند.

دو انفجار جداگانه در افغانستان ۱۲ کشته برجای نهاد

مسئولان افغانستان می گویند یک بمب گذار انتحاری در ولایت هلمند در جنوب این کشور، ده تن را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرد.

به گفته مقامات محلی شخص بمب گذار احتمالا یک اتومبیل ارتش را هدف قرار داده بود اما بمب همراه خود را در منطقه ای منفجر کرد که غیرنظامیان برای مراسم نوروز گردآمده بودند.

این حمله در شهر گرشک در ۷۰ کیلومتری مارجه، که سابقا تحت کنترل طالبان بود و اخیرا توسط سربازان ناتو و افغان پاکسازی شد، رخ داد.
هدف از حمله نیروهای نظامی دولتی و بین المللی در جنوب افغانستان بازپس گیری مخفی گاه های سنتی طالبان و در چارچوب بخشی از استراتژی فشار به ستیزه گران برای ورود به مذاکرات صلح است. 

همزمان در انفجاری جداگانه در ولایت خوست در جنوب افغانستان دو نفر کشته و دست کم دو نفر دیگر مجروح شدند.

نیروهای ناتو می گویند یک گشت سربازان افغانی و بین المللی دو شبه نظامی مظنون را روز شنبه در استان زابل کشتند.

کمیسیون انتخاباتی عراق بازشماری آرا را، رد کرد

کمیسیون انتخاباتی عراق درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق مبنی بر بازشماری آرای انتخابات ۷ مارس را رد کرده است.

این کمیسیون روز یکشنبه گفت به شکایات جدی رسیدگی می کند اما بازشماری تک تک آرای انتخابات پارلمانی انجام نخواهد شد.

نوری المالکی، پیشتر در روز یکشنبه خواستار بازشماری آرا شد و هشدار داد اگر آرا بررسی نشوند، کشور به خشونت باز می گردد.

جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق با تکرار درخواست آقای مالکی گفت برای پرهیز از هرگونه شک یا سوءتفاهم درباره انتخابات، آرا باید بازشماری شود.

کمیسیون انتخابات روز یکشنبه اعلام کرد اتحاد نوری المالکی، نزدیک ترین رقیبش یعنی ائتلاف ایاد علاوی را دنبال می کند.

شمارش ۹۵ درصد آرای انتخابات نشان می دهد که ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق، پیشتاز است.
مسئولان انتخابات می گویند نتایج نهایی باید تا جمعه آماده شود.

نوری المالکی پیشتر، زمانی که پیشتاز رقابت ها بود از کمیسیون انتخاباتی دفاع می کرد.

آیت الله خامنه ای: مخالفان می خواستند جنگ داخلی راه بیاندازند

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایالات متحده را به طرح توطئه علیه ایران از طریق درخواست برای روابط بهتر میان دو کشور، متهم کرد.

رهبر جمهورى اسلامى ايران، در نخستين روز سال ۸۹ بار ديگر حوادث پس از انتخابات را به «بيگانگان» نسبت داد و گفت: «مخالفان مى‌خواستند با ايجاد اغتشاش جنگ را در داخل كشور مغلوبه كنند و جنگ داخلى راه بياندازند».

آقای خامنه ای روز یکشنبه در مشهد در سخنانی که به مناسبت فرا رسیدن نوروز ایراد کرد از سیاست های واشنگتن انتقاد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در پیامی اینترنتی پیام نوروزی خود را خطاب به مردم ایران ایراد کرد. او گفت علی رغم اختلاف های میان دو کشور ایران و آمریکا، ایالات متحده به آینده ای امیدوارانه تر برای مردم ایران متعهد است.

آمریکا نگران آن است که تهران در حال ساخت سلاح اتمی باشد و واشنگتن در رأس تلاش های بین المللی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی می گوید فعالیت های هسته ای اش با اهداف صلح آمیز است.

نتانیاهو: در شرق اورشلیم هیچ امتیازی نمی دهیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می گوید اسرائیل درمورد شهرک سازی در شرق اورشلیم حاضر نیست هیچ امتیازی بدهد.

آقای نتانیاهو این سخنان را روز یکشنبه در کابینه اسرائیل ایراد کرد و همزمان جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه در مذاکرات صلح، به منظور تلاش برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطینی ها وارد اسرائیل شد.

اختلاف نظرها درباره احداث شهرک های یهودی نشین در شرق اورشلیم و در سرزمین هایی که اسرائیل طی جنگ ۱۹۶۷ با اعراب اشغال کرد، اخیرا موجب برخی اختلاف ها میان دولت آمریکا و مقامات اسرائیل شده است.

آقای میچل قرار است روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو ملاقات کند. پس از این ملاقات، نخست وزیر اسرائیل کشورش را به مقصد واشنگتن برای دیدار با لابی حامی اسرائیل و ملاقات با رهبران کنگره آمریکا ترک می کند.

همزمان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از نوار غزه دیدار کرد و عملکرد اسرائیل در محاصره این منطقه تحت کنترل حماس را مورد انتقاد قرار داد.

رأی گیری درباره لایحه اصلاحات بیمه بهداشت و درمان در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه درباره قانونی که بیمه بهداشت و درمان را به ۳۰ میلیون شهروند این کشور که فاقد بیمه هستند ارائه می دهد، رأی گیری می کند.

رهبران حزب دمکرات آمریکا در پارلمان روز شنبه از داشتن ۲۱۶ رأی اطمینان حاصل کردند، این تعداد اکثریت آرای مجلس نمایندگان آمریکا است که برای تصویب قانون لازم است. روز شنبه صدها هزار تن در خارج از ساختمان کنگره آمریکا تظاهرات کردند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز شنبه در کنگره برای سخنرانی درباره این لایحه اصلاحی حاضر شد.

اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا همچنان با مخالفت خود به لایحه بیمه بهداشت و درمان ادامه می دهند.

جان بائر، رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا می گوید لایحه اخیر به معنای مالیات بالاتر و مداخله بیشتر دولت در تصمیم گیری های مربوط به خدمات درمانی است.

ایالات متحده آمریکا جزو کشورهای پیشرفته است که به شهروندانش بیمه درمانی جامع نمی دهد.
رهبران حزب دمکرات روز شنبه اعلام کردند که روز یکشنبه دو دور رأی گیری در مجلس نمایندگان برگزار می شود.

پرزیدنت اوباما: آمریکا به آینده ای بهتر برای مردم ایران متعهد است

پرزیدنت باراک اوباما به مردم ایران گفته است ایالات متحده، علیرغم اختلاف هایی که با دولت ایران دارد، به آینده ای بهتر و امید بخش تر برای آنها متعهد است.

آقای اوباما در یک پیام ویدئویی که در شبکه اینترنت منتشر شده و شامگاه جمعه به مناسبت نوروز برای مردم ایران فرستاد گفت آمریکا مایل است بر فرصت های مبادلات آموزشی بیافزاید و به تضمین دسترسی آزاد و سانسور نشده ایرانیان به اینترنت کمک کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت در پیام نورزوی خود در یک سال پیش از فصل جدیدی از تعامل سخن گفت. اما اظهار داشت از آن هنگام، دولت ایران با خودداری از قبول پیشنهادی های جامعه بین المللی راه منزوی ساختن خود را برگزیده است.

آقای اوباما گفت جامعه بین المللی سعی دارد دولت ایران را مسئول و پاسخگو بداند اما پیشنهاد حل اختلافات از طریق دیپلماسی و گفت و شنود هنوز بقوت خود باقی است.

تلویزیون ایران روز شنبه به پیام آقای اوباما پاسخ داد و گفت رئیس جمهوری آمریکا گفت و شنود را پیشنهاد کرد اما امتیازاتی را که واشنگتن آماده است بدهد مشخص نساخت.

دختر بن لادن از ایران خارج شد

یک روزنامه سعودی گزارش می دهد دختر اوسامه بن لادن رهبر القاعده ایران را ترک کرده است. او بیش از سه ماه پیش در سفارت سعودی در تهران پناه گرفته بود.

روزنامه الشرق الاوسط، که در لندن منتشر می شود، روز جمعه گزارش داد ایمان بن لادن پس از خروج از تهران با یک پرواز تجارتی در روز پنجشنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

الشرق الاوسط سال پیش فاش ساخت ایمان لادن یکی از چندین خویشاوند نزدیک رهبر القاعده است که در یک مجتمع پنهانی در تهران زندگی می کنند. گزارش رسید اعضای خانواده پس از فرار از افغانستان در حدود زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا وارد ایران شدند.

الشرق الاوسط نوشت کوشش های دیپلماتیک سعودی موجب شد مقامات ایران اجازه دهند او در آنجا زندگی کند. به گزارش روزنامه " نجوا الغانم"  همسر اول رهبر القاعده، برای تسهیل خروج دخترش از سوریه به تهران سفر کرد.

انفجار بمب آتن را تکان داد

پلیس یونان می گوید بمبی در خارج از یک ساختمان پلیس درآتن، که اداره مهاجرت در آن قرار دارد منفجر شده است.

این انفجار که روز شنبه روی داد و خساراتی وارد آورد، سومین حادثه ای است که ظرف دو روز روی می دهد.

یک روزنامه یونانی حدود ۱۵ دقیقه پیش از انفجار، هشداری تلفنی از یک ناشناس دریافت کرد و به پلیس فرصت داد منطقه را امن کند.

پیشتر، پلیس گفت بمبی در خارج از خانه رهبر یک جامعه پاکستانی روی داد و خساراتی به بار آورد.

بمب دیگر بامداد جمعه به ساختمانی که دفتر گروه راست افراطی «طلوع طلایی» در آن قرار دارد اصابت کرد.
هیچ گروهی مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است.

ستیزه گران چپ افراطی یونان سال گذشته به یک سلسله بمب گذاری علیه نمادهای ثروت و قدرت حکومت دست زده اند.

در ادامه شمارش آرا در عراق، مالکی و علاوی رقابتی تنگاتنگ دارند

در عراق، در حالی که شمارش آرای انتخابات پارلمانی ادامه دارد، یک ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق این کشور اندکی جلوتر است، اما در سطح استانی همچنان عقب است.

با وجود آن که حدود ۹۳ درصد آرا شمرده شده است، مسئولان انتخابات روز شنبه گفتند سکولاریست های حامی ایاد علاوی با حدود ۸ هزار رأی از ائتلاف شیعه برهبری نوری المالکی نخست وزیر جلوتر هستند.

این برتری از زمان برگزاری انتخابات در ۷ مارس بین علاوی و مالکی در تغییر بوده است. اما ائتلاف حکومت قانون برهبری مالکی هنوز در هفت استان از ۱۸ استان جلوتر است. اتحاد عراقیه علاوی در پنج استان برتری دارد.

مقامات می گویند امیدوار هستند نتایج نهایی تا پایان ماه اعلام شود.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر