سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران: در مورد پرونده سکینه آشتیانی تصمیم نهایی گرفته نشده است

مقامات قضایی در ایران می گویند آن ها هنوز در مورد پرونده زنی که در آغاز به اتهام داشتن روابط نامشروع با دو مرد، به سنگسار محکوم شد، تصمیم نهایی نگرفته اند.
خبرگزاری ایسنا روز شنبه بیانیه شورایعالی حقوق بشر قوه قضاییه را نقل کرد که از کشورهای دیگر به دلیل «پیشداوری نادرست، ناعادلانه و مغرضانه» در مورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی انتقاد می کند.
پیشتر، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه از اتحادیه اروپا خواست برای زیر فشار گذاشتن ایران رویکرد های جدیدی پیشنهاد کنند.
روز شنبه، صدها تظاهر کننده که عکس های سکینه را در دست داشتند در اعتراض به محکومیت او به اعدام در پاریس راه پیمایی کردند. آنها وضعیت وی را یک مساله حقوق زنان نامیدند.

هزاران نفر در گردهمایی های رقیب در واشنگتن شرکت کرده اند

ده ها هزار آمریکایی در تظاهرات و گردهمایی های رقیب در واشنگتن دی سی شرکت کرده اند و هردو سعی دارند میراث و آینده آمریکا را مدعی شوند.
طرفداران در «نشنال مال» جمع شده اند و در حالی که «گلن بک»، مجری بحث انگیز برنامه های گفت و گویی رادیویی و تلویزیونی، سخن می گفت، هلهله می کردند و پرچم های آمریکا را تکان می دادند. او، که مورمن است، خطاب به آنها گفت کشور دیرگاهی است «در تاریکی سرگردان» شده و اظهار داشت امروز روزی است که «بازگشت بسوی خدا آغاز شود.»
سارا پیلن، کاندیدای سابق معاون ریاست جمهوری، و دلخواه جنبش سیاسی حزب سبز، به جمعیت گفت «یک دست الهی همیشه آمریکا را هدایت کرده است.» او از آمریکاییان خواست کوشش های کسانی را که می خواهند کشور را دگرگون سازند رد کنند، پیلین آنها را معرفی نکرد.
گردهمایی و تظاهراتی که «گلن بک» با عنوان «اعاده حیثیت» براه انداخته، بحث انگیز شده است زیرا در کنار بنای یاد بود آبراهام لینکلن انجام می گیرد. در همین محل بود که مارتین لوتر کینگ رهبر حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا در چنین روزی در سال ۱۹۶۳ سخنرانی معروف خود، «من رویایی دارم»، را ایراد کرد.
سخنرانان به او ادای احترام کردند، اما گردهمایی اعتراضات متقابل و چند مشاجره لفظی را موجب شد.
در این میان، هزاران نفر برای ادای احترام به کینگ در دبیرستانی در واشنگتن جمع شده اند.
شرکت کنندگان در گردهمایی «رویا را پس بگیریم» می گویند آمریکا هنوز به نگرشی که او از عدالت اجتماعی و برابری نژادی داشت نرسیده است، و پیکار باید ادامه پیدا کند.

ساکنان جنوب افغانستان در برابر هجوم سیل فرار می کنند

در پاکستان، در حالی که سیلاب به خاکریزهای اطراف شهری در جنوب کشور رخنه می کند، ده ها هزار نفر به نواحی بلند تر گریخته اند.
ساکنان شهر تاریخی «تاتا» روز شنبه از آنجا بیرون ریختند، و شهر که حدود ۳۰۰ هزار جمعیت دارد، تقریبا خالی شد. سدهای محافظ «تاتا» در روزهای اخیر بارها شکسته اند، و آب مرکز شهر را تهدید می کند.
مسئولان شهر و کارگران در تلاش بوده اند سدها را ترمیم کنند و جریان آب را متوقف سازند. بسیاری از ساکنان منطقه در یک گورستان باستانی در تپه «ماکلی» پناه گرفته اند، و در حالی که در انتظار کمک هستند، با احشام و اثاثیه خود در فضای باز نشسته اند.
سازمان ملل متحد می گوید سیل در جنوب پاکستان از روز چهارشنبه حدود یک میلیون نفر را آواره کرده است.
مقامات سازمان در پاکستان روز شنبه خواهان افزایش پاسخ بین المللی به فاجعه، که تاکنون دست کم ۱۶۰۰ تن را کشته و بر بالغ بر ۲۰ میلیون نفر اثر گذاشته است، شدند.
سازمان ملل متحد گفت حدود ۷۰ درصد ۴۶۰ میلیون دلاری را که برای کمک به سیلزدگان درخواست کرده بود دریافت کرده است. سازمان ملل می گوید میلیون ها هکتار کشتزار از بین رفته و حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام نابود شده اند.
در این میان، برنامه جهانی غذا می گوید هنوز ۹۰ میلیون دلار از ۱۵۰ میلیون دلاری را که درخواست کرد، دریافت نکرده است. یک سخنگو گفت امدادگران هنوز تلاش می کنند خود را به سیلزدگان ساکن روستاهای دور افتاده برسانند.
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت بیماری های آبزا مانند مالاریا، بویژه در ایالت های سند و پنجاب، رو به گسترش است.

موفقيت دانشگاه صنعتی شريف در ايران فرار مغزها را در پی داشته است

نيوزويک زيرعنوان "دانشجويان ممتاز جمهوری اسلامی" و با سوتيتر "هاروارد را فراموش کنيد-- يکی از بهترين دانشگاههای دوره ليسانس در ايران است" می نويسد
در سال۲۰۰۳، مديران رشته مهندسی برق در دانشگاه آمريکائی استانفورد تعجب کرده بودند چگونه يک گروه از دانشجويان خارجی توانسته اند درامتحان ورودی بسيار دشوار دوره دکتری اين دانشگاه بعضی از بالاترين نمراتی را کسب کنند که پيشتر هيچگاه سابقه نداشته است. اينکه اين بچه های باهوش آمريکائی نبودند که چنين نمراتی کسب کرده بودند تعجبی نداشت. دانشجويان آسيائی و مناطق ديگر در برنامه های آمريکائی ممتازند. به گفته مديران استانفورد آنچه موجب شگفتی بود اين بود که اکثراين دانشجويان از يک کشور، و از يک دانشگاه آمده بودند: دانشگاه علمی و فنی شريف ايران.
معروفيت دانشگاه شريف گويای آن است که دانشجويان ايرانی در شرايطی که اظهارات آتشين محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران و برخورد اتمی اش با آمريکا تيتر خبرها را بخود اختصاص می دهد، توانسته اند درسطحی جهانی شهرتی در مقام ستارگان برترعلمی برای خود کسب کنند. اين شهرت فقط توجه مديران دانشگاه آمريکائی استانفورد را بخود جلب نکرده است. دانشگاههای کانادا و استراليا نيز که محدوديت های ويزائی کمتری دارند از افزايشی چشمگير در شمار دانشجويان ايرانی خبرمی دهند. شرکت های غربی فعال در فن آوری هم که هيچگاه عقب نمی مانند، شروع به جذب آنان کرده اند. شرکت های کامپيوتری مستقردر Silicon Valley از Google گرفته تا Yahoo و نيزانستيتوهای تحقيقاتی در سراسر غرب، صدها فارغ التحصيل ايرانی را در استخدام دارند. برندگان المپيادها بخصوص مورد توجه اند، و به گزارش رسانه های ايرانی قريب ۹۰درصد آنان کشوررا برای ادامه تحصيل ويا کار در خارج ترک می کنند.
ايران با مشکلاتی جدی، ازجمله تورم مزمن، دستمزدهای راکد وبخش خصوصی ضعيفی روبروست که سوء مديريت اقتصادی وضعف قوانين نظارتی عامل آن است. استادان دانشگاه به زحمت ازعهده تامين احتياجات روزمره زندگی برمی آيند. حقوق ها چنان کم است که بعضی مجبورند با راندن تاکسی، و يا دستفروشی، شغل دومی داشته باشند. تحريم های بين المللی نيز زندگی را دشوار کرده است، که معوق ماندن واردات وسائل و تجهيزات علمی، و انزوای بيشتر، نمونه هائی از آن است. با اينحال دانشگاه شريف، و دانشگاههای مشابه آن، به پيشرفت ادامه ميدهند. بخشی از اين پيشرفت به گفته محمد منصوری، يکی از فارغ التحصيلان دانشگاه شريف و استاد کنونی در نيويورک، ناشی از تمايل والدين ايرانی به سوق دادن فرزندانشان به رشته های پزشکی و مهندسی درمقابل رشته های ديگر نظيررشته حقوق است. دانشگاه شريف همچنين به کادرعلمی برجسته خود می بالد. اين دانشگاه در سال ۱۹۵۶ توسط شاه پايه گذاری شد، که خواستارايجاد يک نهاد درجه يک علمی و فنی بود.
موفقيت اين دانشگاه درعين حال زمينه ساز تراژدی برای کشوربوده است. دانشجويان به محض آنکه فارغ التحصيل ميشوند آرزوئی بيشتر از خروج از کشورندارند. اين برای دانشگاهها و شرکت های خارجی فعال در فن آوری يک مزيت است اما برای جمهوری اسلامی عامل جدی در فرار مغزهاست. رامين فرجاد راد، يک فارغ التحصيل ديگر دانشگاه شريف که اکنون در شرکت Aquantia در Silican Valley يکی از مديران ارشد است ميگويد قضيه خيلی ساده است. برای فارغ التحصيلان در ايران شغل خوب و مناسب به تعداد کافی وجود ندارد. بدتر ازهمه اينکه دانشجويان ممتازی که در ايران می مانند و سعی ميکنند کسب و کاری به راه بياندازند با طمع ورزی مقامات دولتی مواجه اند که سهمی از منافع را مطالبه می کنند، و يا با موانعی غير ضروری روبرو ميشوند.

ارتش پاکستان به ماجرای گروگانگیری در پیشاور پایان می دهد

مقامات پاکستان می گویند نیروهای امنیتی در حمله ای به یک ساختمان نظامی در شمال غربی کشور، دو گارد را که زندانیان ستیزه گر به گروگان گرفته بودند آزاد کردند.
به گفته مقامات، در جریان عملیات تلفاتی وارد نیامد و ستیزه گران تسلیم شدند.
آنها می گویند ماجرا بامداد شنبه و زمانی آغاز شد که حدود ۳ یا ۴ زندانی در یک دفتر اطلاعات نظامی در پیشاور، برمحافظان خود چیره شدند.
سربازان منطقه را بستند و به تبادل آتش با ستیزه گران پرداختند. رویارویی چندین ساعت طول کشید.
تیراندازی چند ساعت پس از آن در گرفت که در یک حمله مظنون هواپیمای بی سرنشین آمریکا در بخش دیگری از شمال غربی پاکستان، دست کم چهار ستیزه گر طالبان کشته شدند. مقامات امنیتی گفتند چندین موشک آمریکا به دو خود رو حامل ستیزه گران در ناحیه عشایری «کورام»، در مرز افغانستان، اصابت کرد.

در زمین لرزه در ایران سه تن کشته شدند

یک روز پس از زمین لرزه ای بقدرت ۵.۷ درجه ریشتر که شمال ایران را تکان داد، یک سلسله پس لرزه روز شنبه منطقه را به لرزه در آورد.
مقامات ایران می گویند سه تن، از جمله دو کودک، جانسپردند، و حدود ۴۰ نفر زخمی شدند.
بگفته آن ها، مرکز زمین لرزه اولیه در یک ناحیه دور افتاده در نزدیکی شهر دامغان قرار داشت، اما در تهران احساس شد.
وخیم ترین زلزله در ایران در سال ۲۰۰۳ روی داد که حدود ۳۰ هزار تن را کشت وبخش های بزرگی از شهر تاریخی بم را ویران کرد.

ناتو حملات شورشیان به دو پایگاه در افغانستان را دفع می کند

نیروهای ناتو و افغان در شرق افغانستان حملات شورشیان به دو پایگاه آمریکا را دفع کردند و دست کم ۲۱ تن از مهاجمان را کشتند.
اطلاعیه ناتو حاکی است بیش از ۲۴ شورشی سحرگاه شنبه با مسلسل و راکت دو پایگاه در ایالت خوست را زیر آتش گرفتند.
نیروهای زمینی ائتلاف و افغان به حمله متقابل دست زدند و پنج ستیزه گر را دستگیر کردند. در مورد وارد آمدن تلفات به سربازان ناتو و افغان گزارشی نرسیده است.
ناتو می گوید فقط دو شورشی توانستند وارد محوطه پایگاه «سالرنو» بشوند، اما بی درنگ کشته شدند.
یک سخنگوی طالبان گفت حدود ۳۰ رزمنده، شامل بمب اندازان انتحاری، حمله کردند.
ناتو می گوید بسیاری از مهاجمان اعضای شبکه حقانی، مرتبط با القاعده، بودند. ناتو یکی از شورشیان را که در حمله هوایی کشته شد، «موداسیر»، کارشناس مواد منفجره معرفی می کند و می گوید او از پناهگاه های حقانی در پاکستان، حملات انتحاری را هدایت می کرد.
در رویدادی دیگر، ناتو می گوید نیروهایش روز جمعه دو پیمانکار امنیتی خصوصی را به اشتباه در ایالت وردک کشتند.
ناتو می گوید در حالی که یک خودرو گشت ائتلاف زیر آتش شورشیان قرار گرفته بود، اتومبیل پیمانکاران با سرعت زیاد به آن نزدیک شد. یک اطلاعیه نظامی حاکی است پرسنل ناتو مردی را که از اتومبیل تیراندازی می کرد دیدند، بسوی آن آتش گشودند و دو نفر کشته شدند.
ناتو می گوید درباره این حادثه تحقیق می کند.
و در رویدادی جداگانه، روز شنبه، ناتو گفت سربازان چندین شورشی و یک فرمانده طالبان را که مسئول هماهنگ ساختن بمب گذاری ها در حملات جداگانه شناخته می شود، دستگیر کردند.

پرزیدنت اوباما: ملت به سربازان خود تعهد اخلاقی دارد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید در حالی که جنگ در عراق پایان می گیرد، ایالات متحده مسئولیت دارد نیازهای سربازانی را که باز می گردند تامین کند.
آقای اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود گفت ملت نسبت به سربازان خود یک تعهد اخلاقی دارد و باید به آن پای بند باشد.
پرزیدنت اوباما گفت دولت او منابع را بسوی استخدام روانشناسان و کارشناسان بهداشت روانی برای درمان سربازانی که گرفتار نارسایی ها و مشکلات پس از جنگ هستند، هدایت می کند.
او همچنین به دولت فدرال دستور داده است تعداد بیشتری از جنگ بازگشتگان را که در یک جوّ اقتصادی دشوار در جستجوی کار هستند استخدام کند.
آقای اوباما قرار است روز سه شنبه بمناسبت پایان ماموریت رزمی آمریکا در عراق، از کاخ سفید خطاب به مردم سخن بگوید.
کمتر از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی برای آموزش نیروهای امنیتی در عراق باقی خواهند ماند. قرار است تمام سربازان آمریکایی تا پایان سال آینده از عراق خارج شوند.

کوشنر: برای نجات جان سکينه آشتيانی ۲۷ عضو اتحاديه بايد نامه مشترکی به ايران ارسال کنند

فرانسه از اتحاديه اروپا خواست در رابطه با پرونده حقوق بشر ايران فشار بيشتری بر جمهوری اسلامی ايران وارد کند.

فرانسه روز جمعه از اتحاديه اروپا خواست برای نجات سکينه محمدی آشتيانی از مجازات سنگسار تلاش کند. برنارد کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه، در نامه ای به کترين اشتون، مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا، نوشته است که «به منظور نجات جان سکينه محمدی آشتيانی ۲۷ عضو اتحاديه بايد نامه مشترکی به ايران ارسال کنند.»

آقای کوشنر می گويد می بايست به مقام های ايران يادآوری شود مانند پرونده هسته ای اقدام های ديگر جمهوری اسلامی نيز ميتواند هزينه هايی برای آنها به بار آورد.

ايران به کشورهای غربی هشدار داده است که در اين پرونده، دخالت نکنند. سکينه محمدی آشتيانی به اتهام زنا و نقش داشتن در قتل همسر خود، به سنگسار محکوم شده است اما پس از واکنش های گسترده جهانی مقام های قضايی ايران اعلام کردند اجرای حکم وی، متوقف شده است.

گزارش: مرد آمريکايی آزاد شده از زندان کره شمالی وارد بوستون شد

آيالون مالی گومز شهروند آمريکايی پس از هشت ماه اسارت در زندان کره شمالی روز جمعه همراه با جيمی کارتر، رييس جمهوری پيشين آمريکا به آغوش خانواده خود بازگشت. آقای گومز در فرودگاه شهر بوستون که محل زندگی اوست مورد استقبال اعضای خانواده خود قرار گرفت.

همزمان دوربين های تلويزيونی در چين مردی را نشان می دهند که در يک نگاه اجمالی می توان گفت «کيم جونگ ايل» رهبر کره شمالی است.

آقای کارتر پس از اطمينان از اين که آيالون گومز که يک شهروند آمريکايی است از سوی پيونگ يانگ مورد عفو قرار گرفته است، به همراه وی بسوی بوستون پرواز کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی می گويد که سفر سه روزه جيمی کارتر به کره شمالی شامل تقاضای بخشش برای آيالون گومز و نيز گفتگوهای حسن نيت در باره برنامه اتمی کره شمالی بوده است.

همين خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که گفتگوهای رييس جمهوری پيشين آمريکا با کينگ يام نم، دومين مقام کره شمالی، صورت گرفته است. در اين گفتگو ها کينگ يام نم تمايل کشور متبوع خود را برای از سرگيری مذاکرات خلع سلاح گروه شش و عاری بودن شبه جزيره کره از سلاح اتمی، اعلام داشت. گروه شش عبارتند از کشورهای چين، آمريکا، روسيه، ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی.

با اين همه، هيچ نشانه ای از اين که آيا آقای کارتر با «کيم جانگ ايل،» رهبر کره شمالی، ملاقات باشد، ديده نمی شود.

سفر ناگهانی رهبر کره شمالی به چين، آن هم در زمانی که يک مقام سابق ارشد آمريکايی به کره شمالی سفر کرده است - سفری که بندرت اتفاق می افتد - پرسش هايی را برانگيخت.

اين دومين باری است که رهبر کره شمالی در سال جاری به چين سفر می کند، کشوری که مهم ترين منبع حمايت مالی و ديپلماتيک کره شمالی است.

دوربين های فيلمبرداری تلويزيون های ژاپن از فاصله ای دور رهبر کره شمالی را در چين در حالی نشان می دهند که وی ظاهراً از يک مدرسه در شمال شرقی چين ديدار ميکند. تصاويری که چندان روشن نيست و نمی توان با قاطعيت گفت که اين خود «کيم جانگ ايل» رهبر کره شمالی است.

بنياد انسان دوستانه غير انتفاعی پرزيدنت جيمی کارتر وهمچنين مقامات ارشد دولت پرزيدنت اوباما بر اين مسأله تاًکيد ميکنند که سفر رييس جمهوری پيشين آمريکا به کره شمالی تنها يک ماًموريت خصوصی انسانی بوده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر