سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کابینه تایلند جلسه فوق العاده تشکیل می دهد

در تایلند، مقامات کابینه را به تشکیل جلسه فوق العاده فراخوانده اند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ابراز نگرانی می شود اعتراضات طولانی علیه دولت آبیست وجاجیوا ممکن است به سراسر کشور کشیده شود.

مقامات می گویند جلسه ویژه کابینه روز یکشنبه برای بحث در باره چگونه مقابله با تظاهرات انبوه در بانکوگ، در یک پایگاه نظامی تشکیل خواهد شد.

یک گروه بین المللی حل مناقشه روز جمعه هشدار داد که رویارویی بی پایان و خشونت آمیز بین دولت تایلند و معترضین سرخپوش ممکن است به آنچه آنرا یک جنگ داخلی اعلام نشده نامید منجر شود.

گروه بین المللی بحران، مستقر در بروکسل گفت سیستم سیاسی تایلند از هم گسیخته است و بنظر می رسد قادر نیست کشور را از لبه یک مناقشه گسترده دور کند.

گروه توصیه کرد تایلند برای پرهیز از گسترش خشونت، گرفتن کمک از شخصیت های بی طرف بین المللی، احتمالا از میان برندگان جایزه صلح نوبل را بررسی کند.

تظاهرات سرخپوشان مرکز بانکوک را برای ۷ هفته عملا بسته و صنعت توریسم را که شش درصد اقتصاد تایلند را تامین می کند ویران کرده است.

از هنگام آغاز اعتراضات دست کم ۲۷ تن جانسپرده اند و نزدیک به یک هزار نفر مجروح شده اند.

مائوئیست های نپال خواستار استعفای نخست وزیر

مائوئیست ها در نپال در کوشش برای سرنگونی دولت، خواهان برپایی یک اعتصاب عمومی نامحدود شده اند.

«پوشپا کمال داهال» نخست وزیر سابق و رهبر مائوئیست ها – که به پراچاندا نیز معروف است - روز شنبه به دها هزار نفر از طرفداران خود در کاتماندو گفت دولت گزینه دیگری برای آنها باقی نگذاشته است.

او این درخواست را پس از آن عنوان کرد که «مادها کومار نپال» نخست وزیر فعلی در جریان یک سخنرانی تلویزیونی حاضر نشد استعفا دهد.

پاچاندا به صدای آمریکا گفت انتظار دارد دولت ظرف چند روز سقوط کند و او بعنوان نخست وزیر قدرت را بدست خواهد گرفت.

مائوئیست ها اکثریت کرسی های پارلمانی را در اختیار دارند و از نپال خواسته اند بدون قید و شرط استعفا دهد.

پیشتر نپال گفت تحت شرایط درست کنار خواهد رفت، اما همچنین به صدای آمریکا یاد آور شد اگر مائوئیست ها دست به خشونت بزنند ، او در اعزام سربازان درنگ نخواهد کرد.

نپال روز شنبه گفت رهبری دولت بسیار مهم است و نباید در برابر تاکتیک های ارعاب و خشونت تسلیم شود.

وزیر امور خارجه سوریه آمریکا را به «تهمت زنی» متهم می کند

وزیر امور خارجه سوریه می گوید ایالات متحده آمریکا با وارد آوردن این اتهام که اقدام سوریه در انتقال اسلحه ممکن است خاورمیانه را بی ثبات کند، به یک «کمپین افترا و تهمت» دست زده است.

ولید المعلم روز شنبه گفت بزرگترین تهدید برای منطقه انتقال تسلیحات ساخت آمریکا به اسرائیل است.

هفته پیش، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت انتقال های تسلیحاتی سوریه برای حزب الهل لبنان تهدیدی جدی برای اسرائیل است و می تواند منطقه را بی ثبات کند.

المعلم این اتهام را با آنچه آنرا کمپین افترا و تهمت آمریکا پیش از جنگ در عراق نامید مقایسه کرد. پیش از جنگ، آمریکا مدعی شد صدام حسین تسلیحات کشتار جمعی دارد، این ادعا هرگر تائید نشد.

ایران نیز به اتهامات آمریکا در مورد سوریه پاسخ داده است و روز جمعه قول داد از آن کشور در برابر هر تهدیدی حمایت کند.

عضويت بلامنازع ايران در کميسيون حقوق زنان شگفتی و خشم فعالان را برانگيخته است

نشنال (National) چاپ ابوظبی در امارات متحده عربی زيرعنوان "جيغ و داد فعالان پس ازموافقت سازمان ملل متحد با عضويت ايران در کميسيون حقوق زنان" می نويسد چند روز پس از آنکه يک آخوند ارشد در ايران با مقصر شناختن زنان سکسی پوش به عنوان عاملين وقوع زلزله در سطحی جهانی خبرساز شد، ايران کرسی يکی ازتشکيلات سازمان ملل متحد را کسب کرد، که ميگويد فعاليت هایش منحصرا وقف برابری جنسيت، و پيشرفت زنان است.

الحاق بلامنازع روز پنجشنبه ايران به کميسيون وضعيت زنان، که تشکيلات اصلی سياست گذاری جهانی در مورد حقوق زنان است، تا حدودی زياد از چشم وسائل ارتباط جمعی دور ماند.

اما فعالان مدافع حقوق زنان در ايران و جهان - خشمگين، متاسف و شگفت زده - با نوشتن نامه ای سرگشاده خطاب به سازمان ملل متحد به تلاش ايران برای عضويت در کميسيون وضعيت زنان اعتراض کرده اند.

بسياری معتقدند نشستن ايران بر کرسی کميسيون وضعيت زنان سازشی از سوی سازمان ملل متحد در ازای انصراف ايران از تلاش جنجال برانگيزش برای کسب کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بود، که از موقعيت و اعتباری بالا تر برخوردار است.

نشستن ايران بر کرسی کميسيون وضعيت زنان، در دوره چهارساله ای که آغازگر آن سال ۲۰۱۱ است، هيچگاه نمی توانست برای سازمان ملل متحد نظير ايام کنونی مايه شرمساری باشد. آقای احمدی نژاد در اين هفته سياست تنظيم خانواده در ايران را، که برنده جايزه سازمان ملل متحد است، مسخره کرد و تاکيد بر آن گذاشت که ايرانيان برای آنکه نظيرغرب با جمعيتی پير مواجه نشوند بايد فرزندانی بيشتر داشته باشند.

جروسلام پست
(Jerusalem Post) چاپ اورشليم دراسرائيل زير عنوان "ايران بر کرسی کميسيون سازمان ملل متحد در مورد وضعيت زنان" می نويسد روز جمعه گزارش داده شد که ايران دريک کميسيون سازمان ملل متحد راجع به وضعيت زنان که برای ارتقای برابری جنسيت فعاليت ميکند، صاحب کرسی شده است.

به گزارش فاکس نيوز، ايران که اين کرسی را بدون رقابت کسب کرد، همراه با تايلند، تنها دو کشوری بودند که برای پر کردن دو کرسی خالی گروه کشورهای آسيائی کانديدا داشتند.

درايران، زنان موظف اند در انظار عمومی خود را از سر تا به پا بپوشانند و ممکن است برای پوشيدن لباسی که نامناسب تشخيص داده شود کتک بخورند. زنان ايرانی همچنين در زمينه های مرتبط با زندگی مشترک، ارثيه و اشتغال از حقوق کمتری برخوردارند.

 ايران پيشتردرهفته گذشته پس از آنکه کارنامه اش در مورد حقوق بشر با انتقادهائی شديد و اعتراض کشورهای غربی مواجه شد اعلام کرده بود از پيگيری درخواست عضويت در شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد منصرف شده است.

تظاهرات هزاران نفر در جهان به مناسبت روز کارگر

ده ها هزار کارگر روز شنبه بمناسبت روز اول ماه در خیابان های شهرهای گوناگون جهان راهپیمایی کردند و خواهان افزایش دستمزد و بهبود شرایط کار شدند.

در استانبول، کارگران برای نخستین بار در سه دهه در میدان تقسیم جمع شدند.

حضور در این مکان از سال ۱۹۷۷ محدود بوده است. در آن زمان، مردان مسلح ناشناس بسوی تظاهر کنندگان آتش گشودند، به طوری که درگیری های این روز به کشته شدن ۳۰ تن منجر شد و وحشت گسترده ای را موجب شدند.

در مسکو، هزاران کمونیست با پرچم های سرخ و عکس های ژوزف استالین راه پیمایی کردند. در گردهمایی جداگانه ای، گری کاسپاروف، قهرمان جهانی شطرنج و رهبر جنبش مخالف حاکمیت در روسیه، در پیشاپیش یک جمعیت چند صد نفری از مخالفان ولادیمیر پوتین نخست وزیر حرکت می کرد.

رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا سرپرستی راه پیمایی بزرگی را در هاوانا برعهده داشت.

در جاکارتا، پایتخت اندونزی، تظاهر کنندگان خواهان بهبود محیط کار و پایان دادن به اخراج کارگران شدند.

در هنگ کنگ، تعیین حداقلی برای دستمزد، در کانون راهپیمایی قرار داشت.

در ژاپن و تایوان معترضین از کار فرمایان خواستند امنیت شغلی برای کارگران خود را تضمین کنند.

در یونان، معترضین علیه اقدامات جدید ریاضت اقتصادی، تظاهرات کردند. چنین اقداماتی از نظر دریافت وام برای کشور که تقریبا ورشکسته شده، لازم است.

در کولالامپور پایتخت مالزی و در فیلیپین نیز گردهمایی های بزرگ اول ماه مه برگزار شد.

در آمریکا انتظار می رود تظاهراتی در اعتراض به تصویب قانون جدید مهاجرت در ایالت آریزونا برپا شود.

رییس جمهوری آمریکا از نواحی ساحلی خلیج مکزیک دیدن می کند

انتظار می رود باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ظرف ۴۸ ساعت آینده برای بررسی زیان های ناشی از نشت عظیم نفت از نواحی ساحلی آمریکا در خلیج مکزیک دیدن کند.

سخنگوی کاخ سفید می گوید رییس جمهوری می خواهد از اقداماتی که در پاسخ به گسترش نفت صورت می گیرد، آگاه شود.

 لکه های عظیم نفت به ساحل جنوبی آمریکا در ایالات لوئیزیانا رسیده است و مشکلاتی جدی برای محیط زیست بوجود می آورد.

در پی انفجاری که روز ۲۰ آوریل در یک سکوی درون آبی روی داد، هر روز حدود ۸۰۰ هزار لیتر نفت خام به خلیج مکزیک می ریزد. علت انفجار هنوز روشن نشده است.

مقامات از آن بیم دارند که این حادثه زیان هایی بیشتر از ۳۹ میلیون لیتر نفت که در سال ۱۹۸۹ از مخزن والدز متعلق به شرکت اکسون در آلاسکا نشت کرد، وارد آورد.

فرمانداران لوئیزیانا، آلاباما، فلوریا و می سی سی پی، در حالی که نفت به سواحل ایالت های آنها نزدیک می شود، وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند.

دولت آمریکا در تلاش برای مهار نفت با شرکت بریتیش پترولیوم، مالک چاه کار می کند. اما بادهای شدید و امواج بلند از کوششهای آنها جلوگیری می کند.

دادگاهی در نیویورک رئیس پیشین بنیاد علوی را به زندان محکوم کرد

فرشید جاهدی ۵ ماه پیش اتهام «جلوگیری از اجرای قانون» را پذیرفته و خود را گناهکار معرفی کرده بود.

آقای جاهدی اعتراف کرد که پس از دریافت احضاریه برای حضور در مقابل هیئت منصفۀ بررسی اتهام های شرکت آسا، به عمد اسنادی را که می دانسته ممکن است برای بررسی توسط هیئت منصفه مورد استفاده قرار گیرند، نابود کرده است.

دادستانهای آمریکایی می گویند مأموران اِف بی آی شاهد بودند که آقای جاهدی در تلاش برای نابودی مدارک بوده است.

دادستان های آمریکایی، شرکت آسا را پوششی برای فعالیتهای پولشویی بانک ملی ایران توصيف کرده اند.

بانک ملی ایران به اتهام کمک مالی به برنامۀ هسته ای ایران توسط آمریکا تحریم شده است.

آقای جاهدیِ ۵۵ ساله اکنون به سه ماه زندان و پرداخت ۳ هزار دلار غرامت محکوم شده است.

جو استورک: سه کوهنورد آمريکايی بيش از زمان مقرر در قوانين جمهوری اسلامی بدون روشن ساختن اتهامات در بازداشت هستند

مادران سه آمريکايی بازداشت شده در ايران از محمود احمدی نژاد خواسته اند فرزندانشان را با خود به نيويورک بياورد.

رييس جمهوری ايران قرار است هفتۀ آينده برای شرکت در يک کنفرانس بين المللی به نيويورک سفر کند.

جو استورک معاون بخش خاورميانه ديدبان حقوق بشر می گويد «اينک ۵ ماه است که مقامات جمهوری اسلامی اين سه شهروند آمريکايی را بدون روشن ساختن اتهامات بازداشت کرده اند؛ و اين مدت طولانی تر از زمانی است که در قوانين جمهوری اسلامی ايران مقرر شده است. با اينحال مقامات ايران دليلی برای ادامه بازداشت آنها ارايه نمی دهند.»

آقای استورک می افزايد «سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مقامات جمهوری اسلامی حقوق اساسی اين سه شهروند آمريکايی بازداشت شده را رعايت کرده باشند و تنها کاری که مقامات جمهوری اسلامی ايران کرده اند سلب حقوق حقه اين شهروندان است که مغاير با قوانين ايران و قوانين بين المللی است.»

کروبی: آيا با حاکميت مطلق نظاميان بر اقتصاد که مغاير قانون اساسی است ديگر می توان از منافع و حقوق کارگران سخن گفت

مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی و از رهبران مخالفان در ايران روز جمعه در بيانيه ای به مناسبت روز کارگر و روز معلم نسبت به زندانی بودن شماری از معلمان انتقاد کرد و همچنين خواهان به رسميت شناخته شدن حق تشکيل انجمن های صنفی کارگران شد.

آقای کروبی در اين بيانيه با انتقاد از افزايش نقش نيروهای نظامی در اقتصاد ايران پرسيده است آيا نظامی کردن اقتصاد در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، چارچوب سياست های کلی نظام و سند چشم انداز است؟ وی همچنين اين سوال را مطرح کرده است که آيا با حاکميت مطلق نظاميان بر اقتصاد که مغاير قانون اساسی است ديگر می توان از منافع و حقوق کارگران سخن گفت؟

مهدی کروبی در بخش ديگری از بيانيۀ خود با انتقاد از سياست های اقتصادی محمود احمدی نژاد، اين سياست ها را باعث بدتر شدن وضعيت کارگران در ايران دانسته است.

به گفته آقای کروبی، قانون شکنی و خروج از دايرۀ برنامۀ توسعه و بی توجهی به سند چشم انداز بيست ساله جمهوری اسلامی و روی آوردن به استبداد اقتصادی و تصميمات عجولانه و نسنجيده، نتيجه ای جز افزايش بی رويه تورم، نابود کردن کشاورزی، رکود صنايع و متوقف ساختن چرخ اقتصاد نخواهد داشت.

مهدی کروبی همچنين از ارايه آمارهای اقتصادیِ به گفته او دروغين از سوی محمود احمدی نژاد، به شدت انتقاد کرده است.

دبير کل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری از بيانيۀ خود با اشاره به فرا رسيدن روز معلم در ايران، می گويد تعداد قابل توجهی از معلمان که بايد فرزندان ايران را در کلاس درس ياری دهند، به جرم آزاد انديشی و ابراز عقيده در زندان ها به سر می برند.

مهدی کروبی از جمله به معلمی به نام محمد داوری اشاره کرده است که بيش از ۸ ماه است در بازداشت به سر می برد.

در رويدادی ديگر مهدی کروبی روز پنجشنبه در ديدار با جمعی از اعضای شورای سياستگزاری ادوار تحکيم وحدت و ديگر فعالان دانشجويی با اشاره به جنبش مخالفان در ايران گفت در شرايط کنونی با وجود فشار زيادی که بر شهروندان حاکم است، روند رو به رشد جنبش سبز در جامعه کاملاً به چشم می آيد. وی افزود با وجود همه اين فشارها مردم روز به روز نسبت به عملکرد دولت حساس تر می شوند.

به گزارش وب سايت کلمه، مهدی کروبی گفت نگرانی حکومت جمهوری اسلامی از وضع موجود در کشور، خود حاکی از آن است که حکومت از فعاليت ها و عملکرد آينده می ترسد.

به گفتۀ آقای کروبی، به زندان افکندن آنهايی که به تازگی از زندان رها شده اند و اصرار بر عدم آزادی عده ای ديگر به وضوح نشان می دهد که در حاکميت، رعب و وحشتی از مردم و حرکت های مردمی وجود دارد.

دبير کل حزب اعتماد ملی افزود گريز از قانون نزد آنهايی که هم اکنون در قدرت هستند، امری طبيعی و عادی شده و نمود عينی آن هم برچيده شدن تمامی دستگاههای نظارتی و بی توجهی به گزارشهايی است که نشان دهندۀ ضعف و زوال وضعيت اقتصادی جامعه ايران است.

وزیر خارجه آمریکا می گوید گفتگو های غیر مستقیم صلح خاورمیانه بزودی آغاز خواهد شد

هیلاری کلينتون روز جمعه اعلام کرد گفتگوهای غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطینیان بزودی آغاز خواهد شد.

خانم کلینتون می گويد که جرج ميچل فرستادۀ آمریکا به خاورمیانه هفتۀ آینده به منطقه سفر و با مقام های اسرائیلی و فلسطینی ملاقات خواهد کرد.

وزیر امور خارجۀ آمریکا تاکید کرد هدف این است که در نهایت دو طرف اسرائیل و فلسطینی برای مذاکرات مستقیم بر سر یک میز بنشینند.

تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح پس آنکه اسرائیل اعلام کرد قصد دارد شهرک های یهودی نشین بیشتری را در اورشلیم شرقی برپا کند، با چالش روبرو شد. همچنین با انتقاد مقام های آمریکایی از این برنامۀ اسرائیل، روابط این دو متحد خدشه دار شد.

اسرائیل، اورشلیم شرقی را به عنوان بخشی از پایتخت خود می خواهد. این در حالی است که فلسطینیان می خواهند این منطقه پایتخت کشور آیندۀ آنان باشد.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر