سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پلیس ترکیه ۲۷ نفر را برای بازجویی بازداشت کرد

خبرگزاری دولتی ترکیه می گوید پلیس ۲۷ نفر را برای بازجویی درباره انفجار بمب در استانبول در روز سه شنبه بازداشت کرده است. در این حمله چهار سرباز و یک دختر نو جوان کشته شدند.

روشن نیست که آیا بازداشت شدگان به دست داشتن در بمب گذاری، که یک اتوبوس حامل سربازان و خانواده های آنها را هدف گرفت، متهم هستند یا نه.

گروه «بازهای آزادی کردستان»، وابسته به حزب کارگران کردستان، مسئولیت منفجر کردن بمب کنار جاده ای را بر عهده گرفته است.

 مقامات ترکیه حمله را یک عمل تروریستی نامیدند.

در کنفرانس رهبران کشورهای اروپای جنوب شرقی در استانبول در روز چهارشنبه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، کشورهای اروپایی را متهم کرد که در مبارزه با ستیزه گران کُرد به اندازه کافی با ترکیه همکاری نمی کنند.

آنکارا ادعا می کند که کردهای ساکن اروپا، بیشترین مقدار هزینه های پ کا کا را تامین می کنند.

روسیه ارسال گاز به بلاروس را بیشتر کاهش می دهد

روسیه تحویل گاز به بلاروس را باز هم کاهش می دهد.

در حالی که اختلاف بر سر پرداخت بهای گاز برای سومین روز بین دو کشور ادامه دارد، مدیر شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه گفت میزان گاز ارسالی به بلاروس ۶۰ درصد کم می شود.

در این میان، لیتوانی روز چهارشنبه گفت مقدار گازی که از روسیه از طریق بلاروس به آن کشور می رسد، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

لیتوانی نخستین عضو اتحادیه اروپا است که جدیدترین اختلاف بر سر صادرات گاز طبیعی روسیه بر آن اثر می گذارد.

روسیه روز سه شنبه میزان کاهش ارسال گاز طبیعی به بلاروس را از ۱۵ درصد در روز دوشنبه به ۳۰ درصد در روزسه شنبه بالا برد، با این هدف که دولت مینسک را ناچار سازد آنچه را مسکو می گوید نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار بدهی است پرداخت کند.

آلکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس، روز سه شنبه در پی گفت و گو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت مینسک تمام جریان گاز به اروپای غربی را قطع خواهد کرد. وی اظهار داشت اختلاف مالی به «یک جنگ گاز» تمام عیار تبدیل شده است.

بلاروس همچنین می گوید شرکت گازپروم روسیه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار بابت عوارض عبور گاز بدهکار است.

در این میان، نخست وزیر اوکراین می گوید کشور او آماده است برای خنثی کردن هر کمبودی درغرب، جریان گاز روسیه به اروپا را تقویت کند.

دو طرف در گفت و گوهای روز شنبه نتوانستند اختلاف هایشان را برطرف کنند، و موجب شد ایگور سچین، معاون نخست وزیر روسیه، بگوید اختلاف احتمالا در دادگاه حل خواهد شد.

روسیه در سال های اخیر به دلیل اختلاف بر سر قیمت و پرداخت، ارسال گاز به اوکراین و بلاروس را بارها موقتا قطع کرده است. در ژانویه سال ۲۰۰۹، اختلاف مشابهی با اوکراین مصرف کنندگان در بیشتر اروپای جنوب شرقی را در یک دوره ۱۳ روز سرمای کشنده، بدون جریان برق و گرما باقی گذاشت.

تهران به گروگان گيری بازگشته است

واشينگتن تايمز زيرعنوان "بازگشت ايران به گروگانگيری" مقاله سردبير ستون عقايد اين روزنامه را چاپ کرده است که می نويسد ديگر نمی توان منکر شد. ايران مجددا اتباع آمريکا را به گروگان گرفته است. رژيم اسلامی درست نظير ۳۱ سال پيش که با به اسارت گرفتن ۵۲ ديپلمات و کارکنان سفارت آمريکا اذهان را در جهان بر انگيخت اکنون با توقيف سه کوهنورد جوان آمريکائی آنان را به وجه الضمان هائی ناخواسته دريک بازی شطرنج ژئوپوليتيک با غرب بر سر برنامه اتمی خود مبدل ساخته است. اين رژيم بارديگربی ارزشی جايگاه خود را در ميان ملت های متمدن به اثبات ميرساند.

اين سه کوهنورد تابستان گذشته درجريان آنچه که گفته ميشد منحرف شدن حين کوهنوردی درعراق و عبور از مرز ايران بود، توقيف شدند، و اکنون بيمار و ضعيف در زندان مخوف اوين تهران به سر می برند. رژيم اسلامی مدعی است توقيف آنان قانونی بوده و نظام قضائی پرونده آنان را به روال عادی دنبال ميکند. اما با گذشت قريب يک سال اين سه به ارتکاب جرمی متهم نشده اند، و اين بازی قانونی بودن هيچکس را گول نمی زند.

مادران هر سه کوهنورد ضمن محول ساختن اثبات ادعا به روند قضائی ايران با انتشار بيانيه ای قاطع و محکم خواستار آزادی اين سه اسير شده اند. مادران در اين بيانيه ميگويند ادامه توقيف فرزندانمان بدون توجه به حقوق قانونی وانسانی شان اين ظن را تقويت ميکند که ايران آنان را در تلاشی بدخواهانه برای اعمال نفوذ بر آمريکا در توقيف نگاهداشته است.

با توقيف اين اتباع آمريکا در زندان اوين آقای احمدی نژاد می تواند به فعاليت های خود در غنی سازی اورانيوم ادامه دهد و ميداند نگرانی راجع به ايمنی توقيف شدگان دست آمريکا را می بندد.

در اين ميان مخمصه خطرناکی که اين سه کوهنورد با آن روبرو هستند بايد درسی برای عبرت ديگرانی شود که تابستان امسال بخواهند به آن منطقه خطرناک سفر کنند. اتباع آمريکا بايد عاقلانه رفتار کنند و خود را از مرز ايران دور نگاه دارند. ورای خطر شخصی به زندان افتادن در رژيمی متخاصم، منصفانه نيست که مسافران مقامات آمريکائی را در موقعيت ناخوش آيندی بگذارند که بخواهند ميان منافع ملی امنيتی ۳۰۹ ميليون آمريکائی و رفاه معدودی علاقمند به سفرهای ماجراجويانه مجبور به انتخاب شوند.

نخست وزیرعراق استعفای وزیر نیرو را قبول می کند

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، استعفای وزیر نیرو را پذیرفت.

در حالی که اعتراض به کمبود برق در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است، علی الدباغ سخنگوی دولت، روز چهارشنبه تایید کرد استعفای کریم وحید قبول شده، اما گفت جایگرین او هنوز انتخاب نشده است.

دباغ اظهار داشت حسین الشهرستانی، وزیر فعلی نفت داوطلب احراز این مقام است، و کاندیدای جدید ممکن است امشب اعلام شود.

وحید استعفای خود را روز دوشنبه و در حالی اعلام کرد که با ادامه خاموشی و کمبود برق در گرمای ۵۰ درجه سانتیگراد، بر خشم مردم از وزارتخانه او افزوده شده است. اعتراضات در شهرهای بصره و ناصریه به خشونت گرایید، دو تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰ افسر پلیس و غیر نظامی مجروح شدند.

مالکی گفته است احتمال دارد رفع کمبود برق دو سال طول بکشد.

سرویس برق در عراق به کمتر از شش ساعت در روز محدود است، و فقط کسانی که قادر هستند ژنراتورهای شخصی داشته باشند، می توانند از کولر و یخچال استفاده کنند.

ژنرال مک کریستال با رییس جمهوری آمریکا ملاقات کرد

فرمانده نظامی ارشد آمریکا در افغانستان در کاخ سفید با پرزیدنت اوباما ملاقات کرد. او برای ادای توضیحاتی درباره گفته های استهزا آمیز خود و کارمندانش در مورد اعضای ارشد دولت اوباما در مقاله ای در یک مجله ،به واشنگتن فرا خوانده شده است.

ژنرال مک کریستال روز چهارشنبه در پی جلسه محرمانه نیم ساعته ای با رییس جمهوری، کاخ سفید را ترک کرد. انتظار می رفت او برای حضور در جلسه ماهانه تیم امنیت ملی رییس جمهوری در کاخ سفید باقی بماند.

او پیش از جلسه در کاخ سفید، با رابرت گیتس، وزیر دفاع و دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پنتاگون، ملاقات کرد.

وزیر دفاع روز سه شنبه گفت به باور او مک کریستال مرتکب اشتباهی بزرگ شد. رابرت گیتس همچنین گفت مک کریستال از او عذر خواهی کرده است و از کسانی دیگری که در مقاله از آنها نام برده شده است نیز پوزش می خواهد.

پرزیدنت اوباما روز سه شنبه از ژنرال مک کریستال به دلیل «قضاوت ضعیف» انتقاد کرد و گفت می خواهد پیش از آن که در مورد برکناری وی تصمیم بگیرد با او ملاقات کند.

رسانه های آمریکا گزارش می دهند فرمانده نظامی آمریکا در افغانستان آماده است استعفای خود را تسلیم کند. او پیش از آن که از کابل رهسپار واشنگتن شود گفت مقاله ای که در مجله رولینگ استون منتشر شد یک اشتباه بود و هرگز نباید اتفاق می افتاد.

در این مقاله به نقل از دستیاران مک کریستال  یک مقام ارشد دولت اوباما یک «دلقک» و دیگری یک «حیوان زخمی» توصیف می شوند.  مقاله همچنین می گوید ژنرال از نخستین دیدار خود با رییس جمهوری «دلسرد» بود.

سخنگوی حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه ژنرال مک کریستال را یک شریک مورد اعتماد و یکی از مهمترین چهره ها در مناسبات آمریکا با افغانستان نامید.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفت از زمانی که ژنرال مک کریستال به فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان برگزیده شد تغییرات مثبت زیادی صورت گرفته، که کاهش تلفات غیر نظامیان از آن جمله است. سخنگو همچنین گفت مردم افغانستان از ژنرال مک کریستال و برنامه های او پشتیبانی می کنند.

انتظار می رود مک کریستال همچنین با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، ملاقات کند. گیتس روز سه شنبه  گفت به باور او مک کریستال مرتکب اشتباهی بزرگ شده است.

گیتس همچنین گفت مک کریستال از او عذر خواهی کرده است و از کسانی دیگری که در مقاله از آنها نام برده شده نیز پوزش می خواهد.

محاکمه همدستان رهبر اعدام شده جنداله آغاز شد

   
   

 

یک مقام جمهوری اسلامی ایران می گوید محاکمه  ۱۰ مظنون آغاز شده است. آنها به عضویت در یک گروه شورشی سنی که رهبر آن دو روز پیش به جرم درگیری در حملات مرگبار در جنوب شرقی کشور به دار آویخته شد، متهم هستند.

خبرگزاری دولتی ایران به نقل از ابراهیم حمیدی، یک مقام قضایی در استان سیستان – بلوچستان می گوید محاکمه علنی ۱۰ همدست عبدالمالک ریگی، سردسته جندالله، آغاز شده است.

او گفت مظنونین قصد داشتند به طور غیر قانونی وارد کشور شوند و تهدید کردند که اعدام ریگی را تلافی خواهند کرد. حمیدی گفت ۱۰ شورشی به تروریسم متهم شده اند.

جندالله می گوید در حمله ای در استان سیستان و بلوچستان در ماه اکتبر، که در آن ۵۷ تن از جمله چند عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی کشته شدند، دست داشته است. مقامات همچنین جندالله را مسئول انفجار بمب در زاهدان در ماه گذشته، که ۲۵ کشته برجا گذاشت می دانند.

بسیاری از سنی ها در استان فقیر سیستان و بلوچستان زندگی می کنند. اعضای جندالله می گویند آنها برای حقوق بلوچ های سنی می جنگند.

ریگی روز یکشنبه در زندان اوین در حضور خانواده های برخی از قربانیان اعدام شد.

ایران می گوید قادر است هر ماه ۵ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران می گوید تهران ۱۷ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کرده است.

در حالی که سازمان ملل متحد و دیگران بر تحریم ها علیه ایران می افزایند، علی اکبر صالحی روز چهارشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت ایران قادر است هر ماه ۵ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کند. با این حال یادآور شد ایران فقط به اندازه ای که برای یک رآکتور پژوهشی پزشکی در تهران نیاز دارد، اورانیوم ۲۰ درصدی تولید می کند.

صالحی این موضوع ر ا یک روز پس از آن عنوان می کند که مقامات ارشد آمریکایی گفتند یک فهرست رو به گسترش از تحریم ها علیه برنامه اتمی ایران، موجب شده است شرکت های خصوصی قطع روابط بازرگانی با ایران را آغاز کنند.

روز سه شنبه، استوارت له وی، معاون وزارت خزانه داری آمریکا گفت تحریم های جدید سازمان ملل متحد، همراه با اقدامات یک جانبه ای که آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگران پیشنهاد کرده اند، ایران را عملا از اقتصاد جهانی جدا می کند.

له وی گفت شرکت ها در بخش های گوناگون، از جمله بیمه، مشاوره، انرژی و تولید، با نهادهای مالی عمده که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده اند یا کاهش داده اند.

 او گفت بخش خصوصی نقش مهمی در افزایش فشار بر ایران بازی می کند، زیرا اقدامات «داوطلبانه» تاثیر فشارهای دولتی را بیشتر می کند.

سربازان استرالیایی ممکن است ظرف دو سال آینده از افغانستان خارج شوند

وزیر دفاع استرالیا می گوید کشور او ممکن است خارج ساختن سربازان خود از افغانستان را ظرف دو سال آغاز کند.

جان فالکنر روز چهارشنبه گفت امکان دارد ماموریت سربازان از آموزش نیروهای افغانستان به یک «نقش نظارتی» تغییر کند، و اجازه دهد افغان ها در مدت دو یا چهار سال کنترل امنیت کشور را به دست بگیرند.

استرالیا حدود ۱۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنها در ایالت اوروزگان مستقر هستند. از زمان پیوستن این کشور به جنگ علیه طالبان در سال ۲۰۰۱، تا کنون ۱۶ سرباز استرالیایی کشته شده اند.

 روز چهارشنبه، ناتو گفت دو سرباز آن در انفجار بمبی در جنوب افغانستان کشته شدند. یک سرباز دیگر ناتو در بمب گذاری در شرق کشور کشته شد. وزارت دفاع بریتانیا گفت یک تفنگدار دریایی روز چهارشنبه در جریان جنگ با شورشیان در ناحیه «سنگین» در ایالت هلمند کشته شد.

ژوئن مرگبار ترین ماه برای نیروهای بین المللی در افغانستان بوده است، و تا کنون دست کم ۷۰ تن کشته شده اند.

در این میان، ناتو روز چهارشنبه گفت در عملیات نیروهای بین المللی و افغان در ایالت پکتیا در اوائل هفته، چند رهبر مهم شورشیان کشته شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا شرکت های خصوصی را به وارد آوردن فشار بر ایران تشویق می کند

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا شرکت های خصوصی را تشویق کرده است اقدامات اقتصادی افزون بر تحریم های رسمی علیه ایران را بررسی کنند.

استیوارت له وی، معاون وزارت خزانه داری، روز سه شنبه سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا گفت بخش خصوصی نقش عمده ای در افزایش فشار بر تهران بازی می کند.

او این نظر را در حالی ابراز می دارد که اعضای کنگره سعی دارند تحریم های یک جانبه اقتصادی آمریکا علیه برنامه اتمی تهران را، که به گمان چندین کشور با هدف ساختن تسلیحات اجرا می شود، تقویت کنند.

مذاکره کنندگان در کنگره گفتند آنها توافقی را برای وضع تحریم های جدید و یک جانبه که شریکان مالی ایران را هدف می گیرد تکمیل کرده اند. این اقدام افزون بر چهارمین دور تحریم هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی تصویب کرده است.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت تهران در نامه هایی برای ۱۲ عضو شورای امنیت که به سود تحریم ها رای دادند، ناخوشنودی خود را از قطعنامه، که آن را «غیر قانونی» نامید ابراز خواهد داشت.

پیش نویس توافق را روز دوشنبه کریس داد، رییس کمیته بانکداری سنا، و هوارد برمن، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان اعلام کردند. آنها گفتند این توافق دسترسی به سیستم مالی آمریکا را برای تمام بانک های خارجی که با نهادهای اصلی ایران یا با سپاه پاسداران انقلاب معامله دارند ممنوع خواهد ساخت.

تحریم های پیشنهادی همچنین شرکت های دیگری را که فراورده های پالایش شده نفتی به ایران می فروشند، از بازارهای آمریکا کنار خواهد گذاشت.

لایحه پیش از آن که جنبه قانونی پیدا کند باید به تصویب هر دو مجلس کنگره برسد. انتظار می رود مجلس نمایندگان هفته آینده به آن رای بدهد.

سخنگوی کاخ سفید گفت دولت اوباما از «قطعنامه محکمی» که اقتدار تازه ای به رییس جمهوری می دهد و «استراتژی چند جانبه برای منزوی ساختن ایران و وارد آوردن فشار بر آن را تقویت می کند» خوشنود است.

کانادا روز سه شنبه گفت تحریم های جدید سازمان ملل متحد را به اجرا گذاشته و آماده است تحریم های اضافی بر ایران در پاسخ به «تخلفات بی وقفه» کشور و «تهدید صلح جهانی» وضع کند. کانادا در حال حاضر دومین تولید کننده بزرگ اورانیوم در جهان است.

هفته پیش اتحادیه اروپا خود تحریم هایی علیه تهران برقرار کرد. در اقدامی جداگانه، وزارت خزانه داری گفت تماس های اقتصادی با حدود ۳۶ فرد و شرکت را که متهم هستند به برنامه های موشکی و اتمی ایران کمک می کنند، محدود خواهد ساخت.

دميتری مدودف برای تقويت مناسبات اقتصادی وارد آمريکا شد

دمیتری مِدوِدف رییس جمهوری روسیه سه شنبه شب وارد ایالت کالیفرینا در آمریکا شد.

رییس جمهوری روسیه قرار است روز چهارشنبه در «سيلکان ولی،» مرکز بسیاری از شرکت های کامپیوتری، با مسؤلان بازرگانی کالیفرنیا گفتگو کند. آقای مدودف استفاده از تکنولوژی های آمريکايی را برای مدرنيزه کردن اقتصاد روسيه، مدنظر دارد.

آقای مدودف روز پنجشنبه با پرزيدنت اوباما ملاقات خواهد داشت. کاخ سفيد اخيراً اعلام کرد که دو رهبر در نظر دارند راه های گسترش همکاری های دوجانبۀ دو کشور را در عرصه های بازرگانی، سرمايه گذاری و نوآوری، بررسی کنند.

قرار است آقای مدودف و پرزيدنت اوباما برای شرکت برای نشست های اين هفتۀ گروه ۸ و گروه ۲۰ به کانادا، سفر کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر