سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

صدور مجوز صدور اتومبیل به نوار غزه برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۷

اسرائیل مجوز صدور خودرو به نوار غزه را صادر کرد. این اجازه از سال ۲۰۰۷ که حماس کنترل آن سرزمین را بدست گرفت لغو شده بود.

روز دوشنبه ۲۰ اتوموبیل شخصی از طریق گذرگاه مرزی کرم شالوم که توسط اسرائیل کنترل میشود وارد غزه شد. اسرائیل موافقت کرده است که بعنوان تخفیفی در محاصره نوار غزه که از ماه ژوئن به اجرا گذاشته شده بود صادرات اتوموبیل به غزه از سر گرفته شود.

اسرائیل این اقدام را در واکنشی به انتقادهای بین المللی انجام داد که در پی تهاجم تکاوران اسرائیلی به یک شناور حامل کمک در آبهای بین المللی شدت گرفته بود. آن شناور برای رساندن کالاهای امدادی عازم نوار غزه بود.

در آن هنگام کماندوها بهنگام درگیری با فعالان ترک طرفدار فلسطینیها در یکی از کشتیها به روی آنان آتش گشودند که در جریان این درگیری ۹ نفر کشته شدند.

اسرائیل همچنان به محدود ساختن صدور برخی کالاها و مواد که میتواند از سوی شورشیان فلسطینی برای ساخت اسلحه و یا سایر استحکامات برای حمله به اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد، ادامه میدهد.

علی رغم محاصره غزه، اتوموبیل همچنان از طریق تونلی که توسط قاچاقچیان در مرز مصر – غزه ساخته شده وارد آن سرزمین میشده است.

تاکید بایدن بر اهمیت حیاتی روابط آمریکا با ژاپن

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا می گوید ژاپن بازیگری اصلی در روند ارتقاء روابط آمریکا و چین است.

آقای بایدن در سخنرانی خود در شورای آمریکا-ژاپن در واشنگتن گفت شواهد روابط میان واشنگتن و پکن در حال ظهور است که دولت اوباما باید به درستی با آن مواجه شود. جو بایدن گفت نمی داند به غیر از ژاپن، از چه راه دیگری می توان این رابطه را بهبود بخشید.

معاون ریاست جمهوری آمریکا ژاپن را شریکی حیاتی در بسیاری از مسائل جهانی از جمله حمل و نقل، انرژی و آموزش خواند. او گفت همکاری آمریکا و ژاپن بر اساس زمینه مشترک ارزش ها، دسترسی به جهان و منافع دو جانبه شکل گرفته است.

آقای بایدن گفت واشنگتن و توکیو مشترکا علیه گسترش اتمی در ایران و کره شمالی و همچنین کمک به سیل زدگان پاکستان فعالیت می کنند.

معاون بارک اوباما گفت حمایت ژاپن در افغانستان در زمینه کمک به پرداخت دستمزد پلیس و جذب دوباره شورشیان سابق، بسیار مهم است.

احداث خط لوله صادرات نفت عراق به مدیترانه از طریق سوریه

عراق می گوید با سوریه به توافقی برای ساخت خط لوله های گاز طبیعی به دریای مدیترانه از طریق سوریه دست یافته است.

علی الدباغ سخنگوی دولت عراق می گوید کابینه این کشور با ساخت دو خط لوله به ظرفیت مشترک ٧٥/٢ میلیون بشکه نفت در روز توافق کرده است. این خطوط از شهر شمالی کرکوک در عراق آغاز می شوند.

آقای دباغ می گوید عراق همچنین یک خط لوله گاز را برای عملیات پمپاژ در کنار این دو خط لوله احداث خواهد کرد.

نفت عراق از طریق بندر شمالی بصره و خط لوله ای که کرکوک را به بندر سیحان در ترکیه در دریای مدیترانه می رساند، صادر می شود.

بغداد خواستار گسترش ظرفیت صادرات نفت در قالب طرح افزایش تولید از دو میلیون بشکه به ١٢ میلیون بشکه در روز است.

تحقیق درباره تخلف ها و تقلب های انتخابات پارلمانی افغانستان

ناظران انتخاباتی خواستار تحقیق کامل درباره گزارش ها مبنی بر انجام تخلف و تقلب در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی روز شنبه شدند.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در گزارشی در روز دوشنبه گفت نگرانی های عمده شامل ٣٠٠ مورد تخلف مبنی بر ارعاب و اجبار رای دهندگان از سوی جنگسالاران است.

علاوه بر گزارش تهدیدها، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان از گزارش ها مبنی بر پر کردن برخی صندوق ها، رای دادن چند باره افراد، رای گرفتن از افراد کمتر از سن قانونی و استفاده از کارت های شناسایی قلابی خبر داده است. این گروه نزدیک به ٧٠٠٠ ناظر بر روند برگزاری انتخابات داشت.

یک سخنگوی حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان روز دوشنبه گفت برای قضاوت درباره کیفیت انتخابات روز شنبه زود است. کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید بیش از ٧٠٠ مورد شکایت را از زمان بستن صندوق ها، دریافت کرده است.

مقامات انتخاباتی می گویند نزدیک به چهار میلیون شهروند افغانی به کاندیداهای رقابت کننده برای احراز ٢٤٩ کرسی شورای ملی پارلمان افغانستان موسوم به ولسی جرگه، رای دادند.

در خشونت های صورت گرفته هنگام برگزاری انتخابات، دست کم 22 نفر کشته و بیش از 280 نفر در حملات شورشیان مجروح شدند.

روز دوشنبه، موسسه دمکراتیک ملی مستقر در واشنگتن گفت با وجود اقدامات خشونت بار، میلیون ها شهروند افغانستان با شرکت در انتخابات نشان دادند که به سوی آینده ای دمکراتیک تر حرکت می کنند.

تحویل مسئولیت جنوب ولایت هلمند از سربازان بریتانیایی به سربازان آمریکایی

 سربازان بریتانیایی از یکی از خشونت بار ترین مناطق در جنوب افغانستان خارج شده و کنترل امور را به نیروهای آمریکایی سپرده اند.

منطقه شمالی «سنگین» در ولایت هلمند یکی از مرگبارترین مناطق برای نیروهای بریتانیایی بوده است. تقریبا یک سوم از ٣٣٧مورد مرگ نیروهای بریتانیایی در افغانستان در این منطقه گزارش شده است.

روز دوشنبه سربازان بریتانیایی که از سال ٢٠٠٦در منطقه «سنگین» بوده اند، رسما مسئولیت های امنیتی را به تفنگداران دریایی آمریکایی تحویل دادند.

لیام فاکس وزیر خارجه بریتانیا گفت سربازان این کشور باید به «دستاوردهای خود» در یکی از مشکل ترین نقاط افغانستان به خود افتخار کنند.

بریتانیا با ٩٥٠٠سرباز در افغانستان، در رتبه دوم از نظر بیشترین تعداد سرباز در این کشور قرار دارد.

حدود ١٠٠٠سرباز بریتانیایی مستقر در «سنگین» به مرکز ولایت هلمند منتقل خواهد شد.

ناتو پیشتر از انتقال این سربازان به عنوان تغییر ساختار نیروها، خبر داده بود.

از سوی دیگر به گفته ناتو در شمال افغانستان یکی از سربازان نیروهای بین المللی در مبارزه با شورشیان کشته شد.

رهبران جهان اهداف توسعه هزاره را بررسی می کنند

رهبران جهان برای نشستی با هدف کاهش چشمگیر فقر جهانی، گرسنگی و بیماری در پنج سال آینده ملاقات می کنند.

این نشست سه روزه در نیویورک با حضور ۱۴۰ رئیس جمهور و نخست وزیر جهان برگزار می شود تا پیشرفت اهداف توسعه هزاره در سال ۲۰۰۰ را مرور کنند و از جمله قرار است مسائلی چون گرسنگی مفرط، کاهش مرگ و میر کودکان، ارتقاء بهداشت مادران و دسترسی به آموزش اولیه مورد مطالعه قرار گیرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی که پیشتر در سال ۲۰۱۰ منتشر شد گفت بدون تلاش های بیشتر، چندین مورد از اهداف تعیین شده، در بسیاری از کشورها تامین نخواهد شد.

بحران اقتصادی در جهان به عملیات جمع آوری پول آسیب زده است اما بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت بی اعتمادی اقتصادی نمی تواند «بهانه ای» برای اختلال در تلاش های توسعه باشد.

سازمان ملل متحد می گوید انتظار دارد که نشست کاهش فقر جهانی بتواند برای پیشرفت هر یک از هشت هدف تعیین شده تا سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی کند.

صالحی اعتبار و صلاحیت اخلاقی آژانس را زیر سوال برد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، آژانس را مورد انتقاد قرار داده و گفت آژانس بین المللی انرژی اتمی از بحران اعتبار و صلاحیت اخلاقی در رنج است.

آقای صالحی گفت تازه ترین گزارش آژانس درباره برنامه اتمی تهران، مبتنی بر بی طرفی و عدالت نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران سخنان اخیر خود را روز دوشنبه در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ایراد کرد.

گزارش اخیر آژانس درباره برنامه اتمی ایران، ماه گذشته منتشر شده و در آن گفته شده است که علی رغم اعمال تحریم های بین المللی علیه تهران، جمهوری اسلامی به افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده ادامه می دهد.

این گزارش همچنین دولت جمهوری اسلامی را به دلیل ممانعت از ورود دو تن از بازرسان آژانس به ایران و متهم کردن آن به صدور گزارش های کذب درباره تاسیسات اتمی ایران، مورد انتقاد قرار داد.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش تهران را به استفاده از برنامه صلح آمیز اتمی به عنوان پوششی برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند. ایران این اتهام را رد می کند.

گزارش: احمدی نژاد در نيويورک گفت سکينه آشتيانی به سنگسار محکوم نشده است

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، هنگام ورود به نيويورک در مصاحبه ای با يک شبکه تلويزيونی آمريکا، درباره پرونده سکينه محمدی آشتيانی گفت که «اين خانم به هيچ وجه به سنگسار محکوم نشده است، خبری که در رسانه‌های آمريکايی منتشر شده کاملاً جعلی است.» آقای احمدی نژاد ادامه داد که «اگر اين فرد محکوم هم شده باشد، مي‌تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجديد نظر‌خواهی را طی کند. بنابراين وقتی حکمی صادر نشده، چطور انتشار خبر سنگسار ميتواند واقعی باشد.»

اين سخنان محمود احمدی نژاد در خبرگزاری ايلنا نيز منتشر شده است. اين در حالی است که خبر محکوم شدن سکينه محمدی آشتيانی به اتهام زنا به سنگسار و سپس به اعدام، طی هفته های گذشته يکی از موارد پربحث در زمينه حقوق بشر در رسانه های جهان و حتی تلويزيون رسمی جمهوری اسلامی بوده است.

در همين حال جمعی از شهروندان آمريکايی و ايرانی، روز شنبه، در اعتراض به مسائلی همچون سنگسار، اعدام، و شکنجه در جمهوری اسلامی ايران، در مقابل دفتر سازمان ملل متحد، تجمع کردند.

يکی از شرکت کنندگان در اين تجمع به صدای آمريکا گفت «من آمده ام اينجا برای حمايت از دخترم، که به شدت برای توقف سنگسار در ايران تلاش می کند. مسأله ای که از نظر او، نقض حقوق بشر است، و بايد در سراسر دنيا مورد حمايت قرار بگيرد.»

شرکت کننده ديگری نيز گفت «من اينجا هستم چون فکر ميکنم کاملاً غيرقابل قبول است که در دنيای مدرن امروز، هنوز سنگسار، اعدام و شکنجه اتفاق می افتد و مخالفان سياسی زندانی و شکنجه می شوند. صدای من صدای کوچکی است اما فکر ميکنم مجموعه صداهای کوچک، تبديل به يک آتشفشان ميشوند. اميدوارم اينطور باشد. اميدوارم دست کم سکينه، به عنوان يک نماد، آزاد شود و اميدوارم سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد و به احمدی نژاد تريبون سخنرانی ندهد.»

از سوی ديگر محمود احمدی نژاد ابراز اميدواری کرده است اکنون که تهران يکی از سه آمريکايی را که بيش از يک سال پيش به اتهام جاسوسی زندانی کرده بود آزاد کرده است، دولت آمريکا نيز چند ايرانی را که در زندانهای آمريکا هستند آزاد کند.

آقای احمدی نژاد پيش از ترک تهران به سوی دمشق گفت آزادی ايرانيان زندانی درآمريکا می تواند نشانه حرکت اخلاقی واشنگتن تلقی شود. وی از دمشق به الجزاير و از آنجا به نيويورک سفر کرده است تا در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد، سخنرانی کند.

در واکنش به آزادی سارا شورد، يکی از سه آمريکايی زندانی درايران، وزيرامور خارجه آمريکا گفته است آزاد سازی دو کوهنورد ديگر آمريکايی توسط دولت ايران يک حرکت انسان دوستانه مهم خواهد بود. خانم کلينتون بر تعهد کامل دولت اوباما به آزادی شين باوئر و جوش فتال تاکيد کرده و می گويد «آن دو مرد جوان بدون دليل بيش از يک سال است در زندان به سر می برند. آزادی آن دو نيز يک اقدام مهم بشردوستانه خواهد بود.»

اما آقای احمدی نژاد درگذشته نيز پيشنهاد کرده بود سه کوهنورد آمريکايی با ايرانيانی که در زندانهای آمريکا هستند مبادله شوند و اين پيشنهاد ها موجب طرح بحثی شد داير براينکه تهران از کوهنوردان زندانی به عنوان وسيله مبادله بهره گيری می کند. تهران فهرستی از ۱۱ ايرانی را که به اتهام های مختلف در آمريکا زندانی هستند، به واشنگتن ارائه کرده است، و حالا محمود احمدی نژاد می گويد آمريکا از ديدگاه اخلاقی به موضوع ايرانيان زندانی نگاه کند وآنها را آزاد سازد.

سه زندانی که تهران مشخصا خواهان آزادی آنهاست عبارتند از بکتاش فتاحی، ايرانی مقيم آمريکا که در سال ۲۰۰۹ به اتهام تلاش درصدور قطعات هواپيما به ايران، زندانی شد. امير امير ناظمی که به اتهام معامله با شرکتهايی که درفهرست مجازاتهای آمريکا قرار دارند، به زندان محکوم شده است. امير حسين اردبيلی که در دادگاه ايالت دلاور به صدور فناوری نطامی به ايران اعتراف کرده و به ۵ سال زندان محکوم شده است. علاوه براين تهران مدعی است که سردار عسکری، معاون پيشين وزارت دفاع جمهوری اسلامی، که به غرب پناهنده شده است توسط آمريکا ربوده شده است. سرنوشت اين مقام همچنان در ابهام است.

سارا شورد با پايمردی دولت عمان و سپرده شدن وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از سوی مسقط از زندان آزاد و به آن کشور رفت گفته می شود سلطان نشين عمان آماده است ميان ايران وآمريکا ميانجيگری کند اما يوسف بن علوی وزير امور خارجه عمان گفته است از آزادی دو کوهنورد ديگر اطلاعی ندارد.

در همين حال محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، روز يکشنبه با بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد، در مقر آن سازمان در شهر نيويورک ديدار و گفتگو کرد. آقای احمدی نژاد که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نيويورک سفر کرده است قرار است علاوه بر سخنرانی در آن مجمع، در يک نشست مربوط به اهداف توسعه هزاره در سازمان ملل متحد نيز سخنرانی کند.

آقای احمدی نژاد طی اقامت خود در نيويورک همچنين در يک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد. سفر رييس جمهوری ايران به نيويورک موجب شده است تا گروه های گوناگون برای برگزاری تظاهرات عليه وی برنامه ريزی کنند. اين گروه ها شامل افرادی هستند که به شرايط حقوق بشر در ايران معترضند و يا با برنامه اتمی جنجال برانگيز ايران مخالفت می کنند.

انتظار می رود که اعضای دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد به همراه آلمان در روز چهارشنبه اين هفته درباره برنامه اتمی ايران ديدار و گفتگو کنند. هفته گذشته، قدرت های غربی ايران را متهم کردند که سعی دارد با ممنوع کردن ورود شماری از بازرسان آژانس بين المللی اتمی به ايران، اين نهاد سازمان ملل متحد را بترساند. آمريکا هشدار داده است که اين اقدام ايران ممکن است عواقب ديپلماتيک برای جمهوری اسلامی در پی داشته باشد.

در رويدادی ديگر همزمان با ورود محمود احمدی نژاد به نيويورک، شبکه های تلويزيونی وابسته به دولت ايران، خبر دستگيری هفت نظامی آمريکايی توسط مرزبانان ايرانی در استان سيستان و بلوچستان را تکذيب کردند.

شبکه تلويزيونی انگليسی زبان پرس تی وی، وابسته به دولت ايران، اين خبر را که در سايت روزنامه جوان و خبرگزاری فارس، از رسانه های حامی دولت منتشر شده بود بی اساس خواند. شبکه تلويزيونی عرب زبان العالم، وابسته به دولت ايران، نيز به نقل از سپاه پاسداران انقلاب، که وظيفه حفاظت از مرزها را بر عهده دارد، هر گونه مورد دستگيری سربازان آمريکايی را در مرزهای استان سيستان و بلوچستان در جنوب شرقی کشور، تکذيب کرده است.

عراق و ترکيه قرارداد انتقال نفت خام عراق از طريق خاک ترکيه را تمديد کردند

توافق نامه جديد انتقال نفت خام عراق از طريق خاک ترکيه روز يکشنبه توسط وزير نفت عراق و وزير انرژی ترکيه در بغداد به امضا رسيد.

به موجب قرارداد نفتی عراق و ترکيه، حدود يک چهارم از مجموع صادرات نفت خام عراق از استان کرکوک در شمال آن کشور از طريق خاک ترکيه به بندر جيهان در کنار دريای مديترانه، انتقال خواهد يافت. بندر جيهان، ترمينال اصلی نفت خاورميانه، آسيای مرکزی و روسيه، به شمار می رود.

اين توافقنامه توسط حسين الشهرستانی، وزير نفت عراق، و تانِر يِلديز، وزير انرژی ترکيه، در بغداد به امضاء رسيد.

وزير نفت عراق پس از پايان مراسم امضاء توافقنامه نفتی جديد به خبرنگاران گفت «اين شبکه نفت رسانی، يکی از مهمترين و قديمی ترين شبکه های صدور نفت عراق به شمار می رود. ما از سال ۱۹۷۳ صادرات نفت خود را آغاز کرده ايم و اين مدت کمی نيست.»

طول مسير خط لوله نفت کرکوک-جيهان ۹۷۰ کيلومتر است و آقای الشهرستانی می گويد اين قرارداد به مدت ۱۵ سال ديگر تمديد شده است و دولت عراق در حال حاضر تلاش می کند با توسعه ميادين نفتی خود توليد نفت خام خود را تا سطح بی سابقه ای، افزايش دهد، به اين طريق عراق علاوه بر شبکه های نفت رسانی اصلی که در حال حاضر در جنوب، در خليج فارس و در دريای مديترانه در اختيار دارد، بايد شبکه های نفت رسانی خود را گسترش دهد تا به سطح مورد نظر دست يابد.

عراق که از اعضای سازمان اوپک است به موجب قراردادی که با شماری از شرکتهای نفتی جهان دارد ظرف شش تا هفت سال آينده می تواند حجم توليدات نفت خود را از سطح دو نيم ميليون بشکه در روز در حال حاضر به رقم ۱۲ ميليون بشکه در روز افزايش دهد و بطور بالقوه خواهد توانست با عربستان سعودی، بزرگترين توليدکننده نفت، به رقابت برخيزد.

دولت عراق در نظر دارد برای رسيدن به اين هدف، با کشيدن خط لوله های جديد برای انتقال گاز و نفت خود، ساختار کنونی توليدی خود را دگرگون سازد.

ترکيه و عراق در زمينه افزايش ميزان مبلغی که ترکيه در قبال انتقال نفت عراق دريافت می کند نيز با يکديگر به توافق رسيده اند.

وزير نفت عراق افزود که به موجب قرارداد جديد حجم نفت صادراتی از طريق ترکيه به ميزان حدود يک ميليون بشکه در روز افزايش خواهد يافت.

خط لوله عمده صادرات نفت خام در عراق ظرف سالهای اخير بطور مستمر مورد حمله قرار گرفته و معمولاً يا در حال تعمير است و يا با مسائل و مشکلات فنی بسيار مواجه است.

البرادعی: انتخابات پارلمانی ماه نوامبر آينده در مصر را تحريم می کنيم

هفته گذشته، جمعيت ملی تغييرات برای مصر، به رهبری محمد البرادعی، رييس پيشين آژانس بين المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی ماه نوامبر آينده را در مصر، تحريم خواهد کرد.

محمد البرادعی در مصاحبه ای با شبکه خبری الجزيره حکومت فعلی مصر را رژيمی غيرقانونی، خوانده است.

محمد البرادعی در ماه فوريه پس از پايان مسؤليت خود در مقام رييس آژانس بين المللی انرژی اتمی به مصر بازگشت و از همان ابتدای ورود، به انتقاد از وضعيت سياسی کشور پرداخت.

البرادعی رياست جمعيت ملی تغييرات درمصر را بر عهده دارد، گروهی متشکل از برخی از تشکل ها و شخصيت های سياسی مصر، که خواهان اصلاحات سياسی در کشور هستند. اولين اقدام البرادعی، جمع آوری امضا برای تغيير قانون انتخابات و اصلاح قانون اساسی بود.

البرادعی چهره ای شناخته شده در سطح بين المللی است و در مصر هم از حمايت گروه های پيشرو، و هم از حمايت اخوان المسلمين برخوردار است. به رغم اين جايگاه ويژه، ناظران، چالش های پيش روی البرادعی را برای پيشبرد اهدافی سياسی اش بسيار گسترده، توصيف می کنند.

ديويد آتاوی، کارشناس ارشد مرکز تحقيقات بين المللی ودرو ويلسن، می گويد البرادعی خواستار اعتراض های خيابانی شده، اقدامی که در مصر بی سابقه است و معلوم نيست تا چه ميزان وی موفق به اجرای اين طرح شود.

آقای آتاوی معتقد است برخلاف کشوری همچون ايران، مصر هيچگاه شاهد اعتراض های خيابانی نبوده و از همين رو پيگيری تغييرات سياسی از طريق رهبری تظاهرات صلح آميز، دور از ذهن به نظر می رسد.

کارشناس ودرو ويلسن می گويد ناظران امور سياسی در مصر معتقدند وضعيتی که در ايران پس از انتخابات رياست جمهوری رخ داد، در مصر رخ نخواهد داد. مردم مصر به شدت غير سياسی هستند و در همين حال برخلاف ايران، در مصر سنت اعتراض های خيابانی و طرح مطالبات سياسی وجود ندارد.

ديويد آتاوی می گويد تنها موردی که مصری ها به خيابان ها ريختند زمانی بود که دولت يارانه های نان را قطع کرد و مردم با مشکلات معيشيتی روبرو شدند اين امر حاکی از آنست که مصری ها بر خلاف ايرانی ها، توجه چندانی به مطالبات سياسی ندارند.

به رغم چالش های پيش رو، محمد البرادعی نسبت به پيشبرد اهداف سياسی خود ابراز اميدواری می کند. هفته گذشته البرادعی در مصاحبه با شبکه خبری الجزيره گفت در آخرين مرحله از اعتراض های صلح آميز عليه دولت، نافرمانی مدنی و اعتصاب های عمومی بايد در دستور کار قرار گيرد.

بر اساس گزارش های روز شنبه، به رغم تحريم انتخابات پارلمانی ماه نوامبر مصر توسط البرادعی و جمعيت ملی تغييرات، حزب ليبرال الوفا اعلام کرده است در انتخابات شرکت خواهد کرد.

اکنون بايد منتظر ماند و ديد البرادعی و هواداران وی چه اقدامات عملی برای انتخابات رياست جمهوری سال آينده مصر، تنجتم خواهند داد.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر