سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

به سفیر پاکستان در تهران حمله شد

سفیر پاکستان در ایران در حمله ای در تهران زخمی شده است.

رسانه های ایران روز سه شنبه گفتند یک افغان در حمله ای به اتومبیل سفیر او را مجروح کرد و دو نفر از همراهانش را کشت.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای این حمله را تایید کرد، اما جزییاتی ارائه نداد. بیانیه حاکی است مظنون دستگیر شده است.

دو سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

   
   

در انفجار یک بمب کنارجاده ای در جنوب افغانستان، دو سرباز ناتو کشته شدند.

یک اطلاعیه نظامی حاکی است که سربازان روز سه شنبه کشته شدند، اما جزییات دیگری ارائه نمی دهد.

در شرق افغانستان، مقامات می گویند در انفجاری در یک مدرسه در خوست، ۱۰ دانش آموز مجروح شدند.

روز سه شنبه همچنین در شمال افغانستان، مسئولان بهداشت می گویند دست کم ۳۰ دختر دانش آموز در پی حمله مظنون گاز سمی به مدرسه آنها در بیمارستان بستری شدند.

این حادثه جدیدترین رویداد در سلسه حملاتی به مدارس دخترانه است.

پیشتر، وزارت کشور افغانستان گفت نیروهای بین المللی و افغان، شامگاه دوشنبه در عملیاتی در ایالت نا آرام هلمند، ۱۸ شبه نظامی را کشتند.

به گفته ناتو، در عملیات جداگانه ای، نیروهای متحد و افغان در جریان جستجو در منطقه، بیش از ۱۲ شبه نظامی را بازداشت کردند.

در این میان، در ایالت خوست چندین شبه نظامی در یک حمله هوایی کشته شدند.

روز دوشنبه همچنین در حملات نیروهای افغان در ایالت غزنی، دست کم سه شبه نظامی کشته شدند.

ناتو در اطلاعیه دیگری می گوید روز سه شنبه دو سرباز در انفجار یک بمب دست ساز، در جنوب افغانستان جان سپردند.

مقامات عراقی القاعده را مسئول حملات مرگبار روز دوشنبه می دانند

مقامات عراق، شبه نظامیان مرتبط با القاعده را مسئول سلسله حملاتی در سراسر کشور در روز دوشنبه، که دست کم ۱۰۰ نفر را کشت، دانسته اند.

مسئولیت بمب گذاری ها و تیراندازی ها در شهرهای عراق را که در جریان آن صدها نفر نیز مجروح شدند، هنوز رسما کسی بر عهده نگرفته است.

حسن علی کمال، معاون وزارت کشور عراق، روز سه شنبه تایید کرد که سهل انگاری ها و اشتباهات نیروهای امنیتی ممکن است به کشتار کمک کرده باشد.

مرگبارترین حملات روز دوشنبه در حله، در جنوب بغداد صورت گرفت. مسئولان بیمارستان می گویند در انفجارهایی که در خارج از یک کارخانه نساجی روی داد ، دست کم ۵۰ تن جان سپردند و ۱۴۰ نفر مجروح شدند. در جای دیگر، حد اقل ۲۵ تن در سه بمب گذاری در شهر بصره کشته شدند.

یک مقام ارتش آمریکا که بر عملیات در بغداد نظارت می کند، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت پیچیدگی حملات نشان می دهد که آنها هماهنگ شده بودند.

در بغداد رور دوشنبه، مردان مسلح در حملاتی به پاسگاه ها، ۷ سرباز و پلیس را کشتند. در شهر «سویره» در جنوب بغداد نیز، ۱۳ نفر در انفجار دو بمب کشته شدند.

کلینتون بر تعهد دراز مدت آمریکا به افغانستان تاکید می گذارد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ایالات متحده افغانستان را رها نخواهد کرد.

کلینتون روز سه شنبه در آغاز گفت و شنودی یک روزه با هدف ترمیم مناسبات بین دو دولت در واشنگتن، به حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان گفت آمریکا تا مدت ها پس از آن که «آخرین رزمنده اسلحه بر زمین بگذارد»، به امنیت و توسعه افغانستان متعهد خواهد بود.

آمریکا از اتهام فساد در دولت افغانستان و نیز از چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرده است. در همین حال، افغان ها به شدت از تلفات غیر نظامیان در عملیات نظامی به فرماندهی آمریکا شاکی بوده اند.

کلینتون در اشاره ای به اختلاف نظرها گفت نمی توان از دو دولت مستقل و حاکم انتظار داشت د باره هر موضوعی موافق باشند. او گفت توانایی برای ابراز مخالفت و عدم توافق «سطحی از اعتماد» را که برای گفت و شنودی معقول اساسی است منعکس می کند و بر رسیدن به هدف های استراتژیک تاثیر نخواهد داشت.

آقای کرزی چنین اختلافاتی را نشانی از یک رابطه «رسیده و بالغ» دانست و از خانم کلنیتون به خاطر کمک های آمریکا به افغانستان سپاسگزاری کرد. او گفت بدون فداکاری های سربازان آمریکایی و حمایت مالی آمریکا، موفقیت در عرصه های آموزش، توسعه ساختارهای زیر بنایی و امنیت امکان پذیر نمی شد.

حامد کرزی گفت افغانستان در حالی که پیش می رود در جستجوی کسب احترام برای استقلال قضایی خود و حفاظت ازشهروندانش بر خواهد آمد.

او از ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نظامی آمریکا در افغانستان، به دلیل افزایش تلاش ها برای پرهیز از وارد آمدن تلفات به غیر نظامیان در عملیات رزمی، که به گفته نتایجی را نیز نشان می دهد، و عذر خواهی فوری آمریکا، زمانی که چنین وقایعی اتفاق می افتد، سپاسگزاری کرد.

رهبر افغانستان، که هیات بزرگی از اعضای کابینه خود را همراه دارد، روز چهارشنبه با باراک اوباما، رییس جمهوری و جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا ملاقات خواهد کرد.

کاخ سفید می گوید بحث های آنها بر امنیت و دولتمداری، از جمله کوشش های آقای کرزی برای مبارزه با فساد، و برنامه او برای نزدیک شدن به شورشیان طالبان که خواهان صلح هستند، متمرکز خواهد بود.

تلاش های جاری آمریکا و ناتو برای ساختن یک ارتش و نیروی پلیس کارآمد در افغانستان، و نیز تقویت نهادهای قضایی کشور از دیگر مسایل عمده است.

پرزیدنت کرزی و اعضای هیات همراه او در جریان دیدار چهار روزه روزه با اعضای کنگره آمریکا ملاقات خواهند کرد.

کیارستمی با تازه ترین اثر خود «رونوشت برابر اصل» در جشنواره سینمایی کن

شصت و سومین دوره جشنواره سینمایی «کن» از روز چهارشنبه اردیبهشت ماه (۱۲ ماه مه) آغاز به کار خواهد کرد.

جشنواره امسال برخوردار از نوآوری و تنوعی است که می تواند راهگشای نگرشی نو در جشنواره های سینمایی در سطح جهانی باشد.

یکی از نمونه های این نوع سینما بنا بر گفته دست اندرکاران جشنواره سینمایی «کن» فیلم «رونوشت برابر اصل» تازه ترین اثر عباس کیارستمی است که جولیت بینوش ستاره سرشناس سینمای فرانسه بازیگر نقش اول آن است.

بینوش با تجلیل از کار کارگردانی عباس کیارستمی، او را یکی از بزرگان هنر سینمای جهان خوانده است و منتقدان سینمایی نیز راه یابی فیلم تازه کیارستمی به جشنواره سینمایی «کن» را توجه دست اندرکاران در این فستیوال به برجسته کردن تفاوت های بین سینمای هنری و سینمای سرگرمی جهان ارزیابی کرده اند.

تصویری از بینوش درحال بازی در فیلم «رونوشت برابر با اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی بر پوستر رسمی جشنواره امسال «کن» نقش بسته است. این فیلم ماجرای آشنایی یک نویسنده و برنده جایزه بهترین ترجمه سال است که چهار سال بعد از زمانی که برای یک کنفرانس به فلورانس آمده به این شهر بازمی گردد و در آنجا با زنی آشنا می شود که گالری آنتیک دارد و در آنجا این دو حرف از کپی، اصل و مجسمه می زنند. تهیه کنندگان فیلم تازه کیارستمی دو شرکت فرانسوی تولید فیلم، کمپانی MK2 و BB فیلم فرانسه هستند.

وزير امور خارجه ايران: مادران سه آمريکايیِ زندانی در ايران اجازه دارند با فرزندان خود ملاقات کنند

 
 
 
 
 

وزير امور خارجه ايران تأييد کرد که مادران سه آمريکايی زندانی در ايران اجازه دارند با آنها ملاقات کنند.

منوچهر متکی روز دوشنبه در گفتگو با صدا و سيمای جمهوری اسلامی اعلام کرد دولت ايران از هيئت خود در سازمان ملل متحد خواسته است برای مادران اين آمريکاييان ويزا صادر کنند.

شين بوئر، سارا شورد و جاش فتال حدود ده ماه پيش به اتهام ورود غير قانونی به ايران در مناطق مرزی با عراق، بازداشت شدند.

خانواده های اين سه تن می گويند آنان طی کوهنوردی در مناطق کردستان عراق به اشتباه از مرز ايران گذشته اند. اما مقام های قضائی ايران اين سه تن را به جاسوسی متهم کرده اند. دولت آمريکا و خانواده های اين سه نفر اين اتهام را رد کرده اند.

وزير امور خارجه ايران می گويد به خاطر دلايل بشر دوستانه تصميم گرفته شد به مادران اين سه نفر اجازه ملاقات با فرزندانشان داده شود.

۱۴ نفر در حمله موشکی آمریکا در شمال غربی پاکستان کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در یک حمله موشکی آمریکا دست کم ۱۴ شبه نظامی در منطقه عشایری شمال غربی کشور در نزدیکی مرز افغانستان کشته شدند.

به گفته یک مقام امنیتی پاکستان، یک هواپیمای بی سرنشین روز سه شنبه بیش از ۱۲ راکت به سوی یک مجتمع و خودروهای نزدیک آن در نزدیکی میرانشاه، شهر اصلی وزیرستان شمالی شلیک کرد.

هویت کشته شدگان اعلام نشده است، اما حمله در ناحیه ای صورت گرفت که در آنجا اعضای یک جناح طالبان افغان به فرماندهی گل بهادر عمل می کنند.

از زمان دستگیری یک آمریکایی پاکستان تبار در ارتباط با بمب گذاری نافرجام در میدان تایمز در نیویورک، این سومین حمله موشکی هواپیماهای بی سرنشین است. مقامات آمریکایی گفته اند طالبان پاکستان در این حمله دست داشته است.

روز سه شنبه شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت آن حادثه بر مناسبات بین کشور او و آمریکا تاثیر نداشته است. وی اظهار داشت دوابط دو جانبه به سوی مشارکت پیش می رود.

پیروزی آکینو در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین قطعی به نظر می رسد

به نظر می رسد سناتور بنینو آکینو، به سوی پیروزی قاطعی در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیش می رود.

با تکمیل شمارش آرا در بیش از ۷۵ درصد حوزه ها، آکینو، پسر دو تن از محبوب ترین سیاستمداران پیشین فیلیپین، بیش از ۴۰ درصد رای ها را به دست آورده است. نزدیکترین رقیب او، ژوزف استرادا رییس جمهوری سابق ۲۶ درصد رای ها را تصاحب کرده است.

برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در فیلیپین شکست خود را در انتخابات پذیرفته اند و به سناتور بنینو آکینو برای آنچه به نظر می رسد پیروزی قاطع او باشد، تبریک می گویند.

مانوئل ویلار، کاندیدای حزب ناسیونالیستا، نخستین کسی بود که روز شنبه به شکست خود اعتراف کرد و گفت کشور با چالش هایی عظیم روبرو است و همه باید به اتفاق کار کنند.

گلوریا آرویو، رییس جمهوری فعلی یک تیم انتقالی برای تسهیل انتقال قدت تشکیل داده است.

آکینو، پسر دو تن از محبوب ترین سیاستمداران سابق فیلیپین، بیش از ۴۰ درصد رای ها را به دست آورده است. نزدیکترین رقیب او، ژوزف استرادا، رییس جمهوری سابق ۲۶ درصد رای ها را تصاحب کرده است.

آکینو روز سه شنبه عهد خود را به مبارزه با فساد تکرار کرد. دولت خانم آرویو، رییس جمهوری فعلی، با اتهامات فساد روبرو بود.

انتخابات ریاست جمهوری، با خشونت و مشکلات تکنیکی همراه بود، با این حال مقامات رای گیری را موفقیت آمیز نامیدند و ستودند.

سفارت آمریکا در مانیل گفت مردم فیلیپین باید به روند انتخابات کشور خود افتخار کنند.

پدر آقای آکینو، که او نیز بنینو نام داشت، در آمریکا، برای مخالفت با دیکتاتوری فردیناند مارکوس به آمریکا تبعید و در سال ۱۹۸۳ پس از بازگشت از تبعید ترور شد. مادرش، کورازون آکینو که سال پیش در اثر سرطان درگذشت، مارکوس را در سال ۱۹۸۶ از طریق جنبش «قدرت مردم» برکنار ساخت و دموکراسی را به فیلیپین بازگرداند.

افغانستان اولویت تجاری ایران است

تهران و کابل برای توسعه روابط تجاری دو جانبه تلاش می کنند. به گفته سازمان توسعه تجارت ایران، افغانستان اولویت اول تجاری ایران است. پیش از این محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، از ضرورت تدوین نقشه راه همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان سخن گفته بود.

در ۷ سال گذشته روابط تجاری تهران و کابل در حال توسعه بوده است. میزان صادرات ایران به افغانستان ۴ برابر و میزان واردات ایران از این کشور طی ۷ سال اخیر ۲۰ برابر شده است.

صادرات ایران به افغانستان از فرش های ماشینی گرفته تا مواد خوراکی را شامل می شود. ایران در عین حال از خشکبار گرفته تا کفش نیز از افغانستان وارد می کند. در سال گذشته در لیست عمده خریدارن کالاهای ایرانی تغییر خاصی رخ نداد، و شاید تنها تغییر حضور کشور افغانستان در جمع ۵ کشور عمده خریدار کالاهای ایرانی ست.

افغانستان سهم ۸ درصدی در بازار صادراتی ایران دارد. بنا به گفته بابک افقهی، معاون وزیر بازرگانی ایران، راهبرد اقتصاد بدون نفت ایران توجه خاصی به افغانستان دارد. این مقام افغان ها را بهترین مصرف کننده کالاهای ایرانی می داند.
 
معاون وزیر بازرگانی ایران می گوید قرار است افغانستان شریک تجاری ایران باشد نه این که بازار مصرف کالاهای ایرانی.

یکی از مسئولان امور بازرگانی ایران افغانستان را یک بازار اقتصادی راهبردی ارزیابی می کند که از طریق آن می توان به بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه دست یافت.

مدیر کل دفتر صنایع و معاون ایران بهبود روابط تهران با واشنگتن را سبب افزایش حجم تجارت ایران با افغانستان می داند.

در همین حال غلام محمد ییلاقی، مسئول وزارت تجارت و صنایع افغانستان، حجم مبادلات تجاری کشورش با ایران را بیش از يک میلیارد دلار عنوان کرد، و بر گسترش روابط تجاری و صنعتی دو جانبه تاکید می کند.

با وجود آن که سفیر ایران در افغانستان بر این باور است که موقعیت استراتژیک افغانستان در معاملات تجاری باید در نظر گرفته شود و مقامات ایرانی می گویند زمینه برای سرمایه گذاری تجار افغان در ایران فراهم است، کمی پیش وزارت تجارت افغانستان از مشکلات در روابط بازرگانی دو کشور خبر داد.

 به گفته مقامات افغان تاجران ایرانی به راحتی مجوز کار در افغانستان می گیرند، در حالی که دولت ایران به بازرگانان افغان مجوز فعالیت در ایران نمی دهد.

برخی از افغان ها اخراج پناهجویان در کنار خیر مقدم به تجار افغان را از سمت تهران خارج از عدالت و برادری اسلامی ارزیابی می کنند. 

هيلاری کلينتون و حامد کرزی در واشنگتن ديدار و مذاکره می کنند

حامد کرزی رييس جمهوری افغانستان به همراه جمعی از اعضای دولت خويش صبح روز دوشنبه وارد واشنگتن شد.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا شامگاه دوشنبه ميزبان يک مراسم شام رسمی با هيأت افغانی بود.

آقای کرزی که با هدف بهبودِ روابط با آمريکا به اين کشور سفر کرده است امروز، سه شنبه، نيز با هيلاری کلينتون ديدار و مذاکره خواهد کرد.

حامد کرزی روز چهارشنبه با پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا ديدار و گفتگو خواهد کرد.

رييس جمهوری افغانستان کشورهای غربی را اخيراً به تقلب در انتخابات رياست جمهوری افغانستان متهم کرده بود که اين امر بر روابط دوجانبه ميان آمريکا و افغانستان تأثير منفی گذاشت.

آمريکا از دولت افغانستان خواسته است با فساد مالی مبارزه کند. پيش بينی می شود اين موضوع و همچنين مسائل مربوط به امنيت افغانستان و تلاش های نيروهای ناتو و آمريکا برای کارآمد کردن ارتش و پليس افغانستان، از موارد مورد بحث ميان مقامات آمريکايی و افغان در اين ديدار باشد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر