سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حمله مهاجمان به یک روزنامه نگار برجسته روسی

یک روزنامه نگار برجسته روسی پس از آن که دو مرد در حمله ای در بامداد شنبه آرواره، پاها و انگشتانش را شکستند، در اغما به سر می برد.

اولگ کاشین، گزارشگر روزنامه لیبرال «کامرسانت»، در بیمارستانی در مسکو در اغمای مصنوعی قرار گرفت.

سردبیر روزنامه، حمله را به نوشته های کاشین ارتباط داد زیرا مهاجمان انگشتان او را شکستند.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه به دادستان کل و وزیر کشور دستور داد بر تحقیقات درباره این حادثه سرپرستی کنند.

روسیه یکی از خطرناکترین کشورها برای روزنامه نگاران است. روزنامه نگاران اپوزیسیون و لیبرال، بیشترین هدف های حمله بوده اند، اما کامرسانت از دولت یا طبقه ثروتمند کشور زیاد انتقاد نکرده است.

گروه های طرفدار حقوق بشر و رسانه ها بارها از کرملین خواسته اند از دست اندرکاران رسانه های خبری حفاظت کند و قاتلان و مهاجمان آنها را به مجازات رساند.

مقامات روسیه مظنونین مرگ آنا پولیکوسکایا گزارشگر برجسته و منتقد دولت در سال ۲۰۰۶ را هنوز معرفی و متهم نکرده اند، و کسی نیز در ارتباط با قتل نالیا استرمیرووا دستگیر نشده است. او درباره خشونت مقامات امنیتی و پلیس روسیه در قفقاز شمالی تحقیق می کرد.

گردشگران ايرانی، بخصوص زنان، ارمنستان را برای گردشگری مناسب می بينند

حريت ديلی نيوز، روزنامه انگليسی زبان ترکيه زير عنوان "ارمنستان به گردشگران ايرانی فرصت تنفس هوای تازه را عرضه می کند" می نويسد همراه با شکوفائی مناسبات اقتصادی و ديپلماتيک ميان ايران و ارمنستان، شمار گردشگران ايرانی که به ارمنستان سفر می کنند طی يک سال گذشته بيش از دو برابر شده است.

محمود علی رضا، که امسال تاکنون سه بار به ارمنستان سفر کرده است، آنجا را در مقايسه با کشورش، ايران، جائی مناسب برای گردشگری می داند. او می گويد "ماهم در مناطقی نظير دريای خزر يا خليج فارس گردشگاه هائی داريم، اما اول از همه اينکه رفتن به آن جاها گران تمام می شود، و دوم اينکه شما نمی توانيد فاميلی خوش بگذرانيد. زن من نمی تواند درآن جاها در دريا شنا کند. او فقط می تواند با حجابی که از سر تا پايش را بپوشاند توی آب برود. ما اگر بخواهيم تعطيلات خوبی داشته باشيم به ارمنستان می آئيم".

فضای روشنفکرانه ارمنستان مسيحی نشين برای بسياری از گردشگرانی که از جمهوری اسلامی به آنجا سفر می کنند، پاداشی اضافی است.

به گفته کملا کراخانيان (Camella Karakhanyan) از آژانس توريستی Tatev اين فقط فرهنگ باستانی يا زيبائی های طبيعی نيست که ايرانی ها را به ارمنستان می کشاند. او می گويد "گرچه ما ديدنی های تاريخی را به آنها نشان می دهيم و آنها را با تاريخ مان آشنا می کنيم اما اينها برايشان چندان جالب نيست چون در کشور خودشان به قدر کافی دارند. آنچه که ارمنستان به آنها عرضه می کند آزادی است. بخصوص زنان ايرانی، فارغ از محدوديت ها و سختگيری هایی جاری در کشورشان اينجا راحت به گردش می روند، خريد می کنند و به استراحت می پردازند".

رونق گردشگری ايرانيان در ارمنستان به سال ۱۹۹۰ باز می گردد که مرز دو کشورباز شد، و اينک بنظر می رسد سرعت گرفته است. مخاک اپرسيان (Mekhak Apresyan) مسئول اداره گردشگری در وزارت اقتصاد ارمنستان می گويد در ۹ ماهه اول سال ميلادی جاری قريب ۸۴۰۰۰ گردشگر ايرانی به ارمنستان آمده اند، حال آنکه اين رقم در تمامی سال قبل ۴۴۰۰۰ نفر بود.

گردشگری تنها بخشی از مناسباتی رو به گسترش است که چهار پروژه عمده مشترک، شامل ايجاد يک ترمينال نفتی، يک خط آهن، يک نيروگاه برق آبی در رودخانه ارس و سومين خط فشار قوی برق از جمله آنهاست.

تيگران سرکيسيان (Tigran Sarkisian) نخست وزير ارمنستان هفته گذشته در سفری به تهران گسترش و تحکيم مناسبات اقتصادی را مطرح ساخت و پس از آن محمد رضا رحيمی معاون رياست جمهوری ايران ابراز اميدواری کرد تجارت ميان دو کشور به سطح يک ميليارد دلار در سال برسد، که پنج برابر رقم فعلی خواهد بود.

مناسبات تجاری می تواند بخوبی و با توجه به ارتباطات ايرانيانی نظير امير سعيد، که برای تحصيلات دانشگاهی به ايروان کوچ کرده است، شکل بگيرد و گسترش يابد. او حالا قصد دارد ضمن ايجاد کسب و کار در آنجا، با يک زن ارمنی نيز ازدواج کند. اما اين همان بخش از مناسباتی است که بسياری از ارامنه با آن کشمکش دارند.

آنا گوورگيان (Anna Gevorgyan) کارشناس امور ايران در مرکز مطالعات تمدن و فرهنگ در دانشگاه دولتی ايروان ازحضور بازرگانان ايرانی استقبال می کند اما نگران آثار ناشی از مالکيت آنهاست. به گفته او نيمی از مردان ايرانی که به ارمنستان می آيند ميخواهند با زنان ارمنی ازدواج کنند و يک سوم خواستار خريد مستقلات اند. او می گويد "اين روندی خطرناک است، چون شمار ايرانی ها زياد است و اگر فقط يک يا دو درصد آنها در ارمنستان مستقلات بخرند، ظرف چند سال با يک مشکل جدی جمعيتی [نژادی، طبقاتی و جنسيتی] مواجه می شويم.

درخواست گروه های حقوق بشر از قانونگزاران عراقی برای بازگرندادن حقوق های دریافتی

در عراق، چندین گروه طرفدار حقوق بشر در تلاش برای وادار ساختن اعضای پارلمان به پس دادن دست کم ۴۰ میلیون دلار حقوق هایی که از زمان برگزاری انتخابات در ماه مارس دریافت کرده اند، دادخواستی به دادگاه ارائه داده اند.

آنها می گویند علیه ۳۲۵ قانونگزار که از آن هنگام فقط یک بار جلسه تشکیل داده اند، یک نبرد قانونی را آغاز خواهند کرد. اعضای پارلمان فقط در یک جلسه ۲۰ دقیقه ای مراسم تحلیف حضور یافتند.

عراق، از هنگام انتخابات بدون رهبری بوده است، و جناح های اصلی شیعه، سنی و کرد قادر نبوده اند برای تشکیل یک دولت ائتلافی به توافق برسند.

در ماه ژوئن، فواد معصوم، رییس پارلمان در پاسخ به بن بست سیاسی خواهان یک جلسه علنی نامحدود شد. اما دادگاه عالی عراق چنین جلسه ای را با قانون اساسی مغایر دانست، و به پارلمان دستور داد رییس جدیدی انتخاب کند.

روز جمعه، مقامات تشکیل این جلسه را که قرار بود روز دوشنبه صورت گیرد، تا اواخر هفته به تاخیر انداختند.

ورود رییس جمهوری چین به پرتغال

هو جیانتائو، رییس جمهوری چین روز شنبه برای دیداری رسمی وارد پرتغال شد.

قرار است در جریان این دیدار، که با هدف تقویت تجارت دوجانبه، سرمایه گذاری، انرژی و مبادلات فرهنگی انجام می گیرد، آقای جیانتائو با آنیبال کاواکو سیلوا رییس جمهوری، خوزه سوکراتس نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد پرتغال ملاقات کند.

انتظار می رود دو طرف چندین توافقنامه همکاری امضا کنند.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین، می گوید انتقال آرام جزیره ماکائو از پرتغال به چین در سال ۱۹۹۹ صفحه جدیدی در مناسبات تاریخی دو کشور گشود، و با آغاز مشارکت استراتژیک بین آنها در سال ۲۰۰۵ بیشتر تقویت شد.

پرزیدنت جیانتائو همراه با همسرش، اعضای دولت چین و حدود ۵۰ نفر از صاحبان سرمایه، از شهر نیس، در فرانسه، وارد لیسبون، پایتخت پرتغال شد.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، به همراه رییس جمهوری چین برای گفت و گوهای خصوصی، که انتظار می رفت بر مسائل جهانی متمرکز باشد، به نیس رفتند.  

پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای یو پی اس از سوی القاعده

سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی می گوید درباره ادعای دست داشتن یک شاخه القاعده در یمن در سقوط یک هواپیمای متعلق به شرکت «یو پی اس» در دوبی تحقیق می کند.

رییس سازمان روز شنبه به رسانه های خبری گفت مقامات این ادعا را جدی می گیرند، اما یادآور شد مدرکی وجود ندارد که نشان دهد در هواپیما انفجاری روی داده یا سقوط آن به تروریسم ارتباط داشته است.

تحقیقگران گفته اند آتش سوزی در هواپیما موجب سقوط و کشته شدن دو خلبان آن شد.

گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، مستقر در یمن، روز جمعه مسئولیت سقوط هواپیمای باربری را بر عهده گرفت و همچنین گفت مسئول توطئه ارسال بمب های پستی به آمریکا در هواپیماهای باربری بوده است.

گروه در بیانیه ای در وب سایت های اسلامی می گوید به حمله به منافع آمریکا و متحدان آن ادامه خواهد داد.

مقامات آمریکایی در ارسال بسته هایی که در دوبی و انگلستان پیدا شد به القاعده در یمن مظنون بوده اند.

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد مقامات اطلاعاتی عربستان سعودی در اوائل اکتبر به آمریکا درباره گروه مستقر در یمن و طرح ریزی یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیما هشدار داده بودند.

دعوت به همکاری دموکرات ها و جمهوریخواهان از سوی پرزیدنت اوباما

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، دموکرات ها و جمهوری خواهان را برای شتاب بخشیدن به بهبود اقتصادی و کاهش هزینه های دولتی به همکاری فرا خوانده است.

آقای اوباما روز شنبه در نخستین سخنرانی رادیویی هفتگی خود، از زمانی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند و چند کرسی سنا را نیز تصاحب کردند، گفت او با رهبران هر دو حزب برای بحث درباره چگونگی پیشرفت کشور ملاقات خواهد کرد.

آقای اوباما گفت هر دو حزب با نیاز به تقویت طبقه متوسط و تمدید کاهش مالیات ها که قرار است در پایان سال جاری منقضی شود موافق هستند، اما گفت تمدید کاهش برای ۲ درصد ثروتمند ترین آمریکاییان به این معنا خواهد بود که بدهی های کشور عمیق تر خواهد شد.

در پاسخ جمهوری خواهان، مارکو روبیو، سناتور برگزیده فلوریدا، گفت او با هر توافقی که معافیت های مالیاتی برای تمام مالیات دهندگان فراهم نیاورد مخالف است.

آقای روبیو می گوید زمان آن است که به ریخت و پاش های دولتی پایان داده شود، کسری بودجه کاهش پیدا کند و دولت از زندگی خصوص خانواده ها خارج شود.

پرزیدنت اوباما: آمریکا و هند در نبرد با تروریسم متحد هستند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در تلاش برای تقویت پیوندهای بازرگانی با هند، طرح هایی را برای کاهش موانع تجارتی با آن کشور اعلام کرد.

آقای اوباما روز شنبه در سخنانی در جمع گروهی از رهبران بازرگانی آمریکا و هند در بمبئی، مرکز مالی هند، اقداماتی را برای کاهش محدودیت های صادراتی به هند تشریح کرد. او همچنین یادآور شد که معاملات بازرگانی جدید با هند به ایجاد ۵۴ هزار شغل در آمریکا کمک خواهد کرد.

هند، نخستین مرحله سفر آسیایی ۱۰ روزه رییس جمهوری آمریکا است.

او در بمبئی گفت هند و آمریکا در تصمیم به تحکیم امنیت آینده ای آزاد از تروریسم همسو هستند، و افزود دو کشور در تقسیم اطلاعات و جلوگیری از حملات، نزدیکتر از همیشه همکاری می کنند و هر دو می خواهند مهاجمان محاکمه و مجازات شوند.

رییس جمهوری آمریکا که در هتل تاج محل، یکی از هدف های حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ در مومبای، سخن می گفت اظهار داشت در انتظار است دیدارش با موهان سینگ، نخست وزیر هند ملاقات می کند، به تحکیم همکاری دو جانبه در مبارزه با تروریسم بیانجامد.

مفسران هندی یادآور شدند در سخنان پرزیدنت اوباما درباره حملات بمبئی، اشاره ای به پاکستان پایگاه ۱۰ مهاجم، نشد. هند گروه ستیزه گر لشکر طیبه، مسقر در پاکستان را مسئول حمله می داند.

آقای اوباما و همسرش میشل، پیشتر از یک یادمان حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ در هتل تاج محل دیدن کردند و با بازماندگان  و خانواده های قربانیان به گفت و گو نشستند.

آقای اوباما تاج محل را نماد «قدرت و پویایی» مردم هند نامید.

او پس از هند، به اندونزی، که بخشی ار دوران کودکی خود را در آنجا گذرانده، خواهد رفت و از آنجا رهسپار کره جنوبی و ژاپن خواهد شد.

صدور دستور دستگیری شیخ آمریکایی در یمن

دادگاهی در یمن به نیروهای امنیتی دستور داده است انور الاولاکی را دستگیر کنند. او که متولد آمریکا است و به القاعده ارتباط داده می شود، برای محاکمه در دادگاه حاضر نشده است.

قاضی محسن الوان روز شنبه در جریان محاکمه غیابی اولاکی به پلیس دستور داد برای دستگیری او، که گفته می شود در کوهستان های شمال یمن مخفی است، از تمام ابزار لازم استفاده کند.

اتهامات علیه اولاکی و یک خویشاوند او، روز سه شنبه در جریان محاکمه مردی دیگری اعلام شد. هر سه به تحریک خشونت علیه خارجیان متهم بودند.

دادستان ها همچنین آنها را به «تشکیل یک دسته گانگستری» برای هدف گرفتن افسران خارجی و پلیس متهم کردند.

شیخ اولاکی به توطئه نافرجام بمب گذاری در یک هواپیمای مسافری آمریکا در دسامبر سال پیش ارتباط داده شده است. او همچنین به دست داشتن در تیراندازی در یک پایگاه نظامی آمریکا در ایالت تگزاس در جنوب آمریکا در نوامبر گذشته، که ۱۳ کشته برجا گذاشت، متهم است.

به نظر می رسد تصمیم یمن به محاکمه و دستگیری اولاکی پاسخی به فشارهای بین المللی باشد.

زخمی شدن دست کم ۲۵ نفر در انفجار بمب های اتومبیلی در عراق

پلیس عراق می گوید در انفجار پیاپی سه بمب در شهر کردنشین کرکوک که در اتومبیل جاسازی شده بود در بامداد شنبه دست کم ۲۵ نفر مجروح شدند.

کرکوک در ۲۴۰ کیلومتری بغداد در مرکز منطقه نفت خیز شمال عراق قرار دارد و کانون اختلاف بین اعراب، ترکمن ها و کردها تلقی می شود.

تلاش های کردها برای ادغام آن در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق، بر تنش در میان گروه های قومی افزوده است.

جناح های اصلی سنی، شیعه و کرد در تلاش هستند در مورد تشکیل دولت جدید به توافق برسند. عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی با یک بن بست سیاسی روبرو بوده است. روز جمعه، تشکیل جلسه پارلمان برای انتخاب رییس جدید، که قرار بود روز دوشنبه انجام گیرد، تا روز پنجشنبه به تاخیر افتاد.

گزارش: مناسبات چين و فرانسه با سفر هو جينتائو چرخش اساسی می کند

در جريان سفر سه روزه هو جينتائو، رييس جمهوری چين به فرانسه، شرکت های فرانسوی قراردادهای فروش اورانيوم، هواپيماهای اير باس و تجهيزات تکنولوژيک را به ارزش ۱۶ ميليارد يورو به چين، به امضا رساندند.

سفر رييس جمهوری چين به فرانسه که به گرمی از سوی نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه و رهبران تجاری آن کشور استقبال شد، چرخشی اساسی در بهبود روابط دو کشور است که دو سال پيش با اعلان تحريم مراسم افتتاحيه مسابقات المپيک پکن از سوی آقای سارکوزی به سردی گراييد. ديدار آقای سرکوزی با دالايی لاما، پيشوای معنوی تبتيان در سال ۲۰۰۸ در لهستان نيز، خشم پکن را برانگيخت.

اما مواضع فرانسه نسبت به چين، شرکت های بزرگ فرانسوی را نگران از دست رفتن فرصت های تجاری با چين کرد. در حال حاضر لحن فرانسه تغيير کرده است. مشاوران آقای سارکوزی می گويند او در خصوص مسأله حقوق بشر در چين با احتياط سخن می گويد و اکنون از سياست همگرايی و عدم ايجاد تنش پيروی می کند .

آقای سارکوزی بر اين باور است که فرانسه می تواند اصلاح نظام پولی جهان و اتخاذ راه کارهای محدود سازی نوسانات قيمت ها در بازار جهانی را هدايت کند، از اين رو

حمايتِ چين از فرانسه را که از دوازدهم نوامبر سال جاری ، رهبری گروه ۲۰ ، متشکل از اقتصادهای عمدة جهان به عهده خواهد گرفت ، اساسی می داند.

قرارداد ايرباس به تنهايی حدود ۱۴ ميليارد دلار آمريکا ارزش دارد. يکی ديگر از قراردادها شامل فروش اورانيوم است که بر اساس آن شرکت مهندسی هسته ای آروا، در طول يک دهه آينده، ۲۰ هزار تن اورانيوم به ارزش حدود سه و نيم ميليارد دلار آمريکا به شرکت برق هسته ای گوانددونگ خواهد فروخت.

شرکت نفتی توتال و شرکت سرمايه گذاری برق چين نيز در زمينه تبديل ذغال سنگ به اُلفين، مادة شيميايیلازم برای صنعت پلاستيک، همکاری خواهند کرد.

دو کشور همچنين در حوزه های فرهنگی همکاری خواهند کرد. موزه لوور و شهر ممنوعه پکن در برگزاری نمايشگاه های موقتی و تکنولوژی احيا و نگهداری آثار تاريخی مشترکاً، فعاليت خواهند کرد.

در همين حال سازمان ها و گروه های مخالف سفر رييس جمهوری چين به فرانسه در مقابل کاخ اليزه، تجمع کردند.

خبرنگاران بدون مرز، گروهی از هواداران تبت، هواداران اقليت يغور و همچنين هواداران گروه مذهبی فالون گانگ، با حمل پلارکاردهای ديکتاتور خوش آمدی و با رها کردن کبوتر از قفس، به نماد آزادی مخالفين سياسی در چين ، نسبت به سفر رييس جمهوری چين، اعتراض کردند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر