سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مهندس ایرانی از فرانسه به کشورش باز می گردد

رسانه های ایران می گویند یک مهندس ایرانی که در فرانسه دستگیر شد به کشور باز می گردد. آمریکا درخواست کرده بود او به ایالات متحده تحویل داده شود، اما یک دادگاه فرانسه روز چهارشنبه این درخواست را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا می گوید مجید کاکاوند روز جمعه برای بازگشت به تهران سوار هواپیما شد، و مقامات سفارت جمهوری اسلامی در پاریس او را تا فرودگاه همراهی کردند.

کاکاوند در مارس ۲۰۰۹ در فرودگاهی در پاریس دستگیر شد. مقامات آمریکایی او را متهم کردند که از یک شرکت مالزیایی برای خرید فناوری قابل استفاده در مقاصد نظامی و سپس انتقال آن به ایران استفاده می کرد.

آمریکا چنین اقدامی را ناقض تحریم واشنگتن علیه تهران دانست، اما دادگاه فرانسه حکم داد کاکاوند نمی تواند مسترد شود، زیرا او قوانین فرانسه را نقض نکرده است.
 
فرانسه بعدا قانونی تصویب کرد که ارسال تکنولوژی به ایران را ممنوع می ساخت.

آمریکا و فرانسه هر دو وضع تحریم های اضافی علیه ایران را بدلیل برنامه اتمی آن دنبال می کنند.

در پی رای دادگاه فرانسه، کاکاوند به خبرگزاری فرانسه گفت آمریکاییان زندگی او را خراب کردند، و تصمیم دادگاه نشان می دهد اتهامات بی اساس بود.

شجريان ازايران صدای خس وخاشاک را به استراليا برده است

سيدنی مورنينگ هرالد، چاپ استراليا، زيرعنوان "ايستادگی صدای خس وخاشاک ايران در مقابل رژيم" می نويسد جرات ميخواهد که جلو صدا و سيمای ايران بايستی و بگوئی آهنگ های من را پخش نکنيد. اما محمد رضا شجريان استاد محبوب و مشهورموسيقی سنتی ايران اين کار را درست پس ازانتخابات مورد اختلاف سال گذشته رياست جمهوری انجام داده است.

 محمود احمدی نژاد پس ازآنکه در کشاکش اتهامات آلوده به تقلب در آرا، مجددا به مقام رياست جمهوری برگزيده شد، معترضين را خس وخاشاک ناميد. شجريان، بعدا خود را صدای خس وخاشاک توصيف کرد و گفت اجازه نمی دهد راديو و تلويزيون تحت کنترل دولت آثار او را پخش کنند. آنها هم درغايت چنين کردند.

احمدی نژاد دراين هفته با سخنرانی معاندانه اش درمقر سازمان ملل متحد در نيويورک، مجددا خود را زير نورافکن های های تلويزيونی گذاشت. انکارهای وی از موارد مورد ظن درماهيت جاه طلبی های اتمی ايران تعدادی ازنمايندگان، ازجمله نماينده آمريکا را برآن داشت که جلسه را ترک کنند.

ايران برای آينده صلح و ثبات در جهان بسيار مهم است، اما ما هنوز دراستراليا درباره اين کشورمسلمان اطلاعاتمان اندک است، و بهمين جهت ارزش دارد به اين موسيقيدان ايرانی ۶۹ ساله گوش کنيم، که برای نخستين بار به اينجا آمده است. او از تفکرمردم ايران اطلاعاتی به موقع و روشنگرارائه ميدهد.

اشعارمورد استفاده شجريان درموسيقی سنتی، سروده هائی از شاعران بزرگ پارسی، و سرشاراز نمادهای مرتبط با زندگی امروزايرانيان است.

يکی ازآهنگ هايش، بنام زبان آتش، به اصطلاح يک شبه شهره آفاق شده است. بخشی ازاين آهنگ ميگويد: تفنگت را زمين بگذار، که من بيزارم ازديداراين خونبارناهنجار. آهنگی ديگر، نمادی از تراژدی است، و ميگويد: خانه احزان شود روزی گلستان غم مخور.


فرستاده آمریکا با رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ملاقات می کند

جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا روز جمعه در اورشلیم با شیمون پرز رییس جمهوری اسراییل ملاقات کرد.

در این دیدار، که در پیشاپیش ملاقات میچل با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی صورت گرفت، پرز گفت حل مسائل امنیتی مقوله ای مهم در مذاکرات غیر مستقیم بین اسراییل و فلسطینیان خواهد بود. او به به خروج اسراییل از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد و گفت آن اقدام موجب شد شبه نظامیان هزاران راکت بداخل اسراییل پرتاب کنند.

میچل در پی دو روز گفت و گو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل درباره احیای مذاکرات صلح با فلسطینیان، در رام الله با محمد عباس به گفت و گو می نشیند.

روز پنجشنبه، آنها درباره چگونگی انجام «مذاکرات غیر مستقیم» که در آن هر طرف جداگانه با یک میانجی ملاقات می کند، بحث کردند.

مذاکرات بین اسراییل و فلسطینیان سال پیش قطع شد. فلسطینیان می گویند تا اسراییل عملیات ساختمانی در کرانه غربی و اورشلیم شرقی را متوقف نسازد، آنها مذاکرات مستقیم را از سر نخواهند گرفت.

ايران برای کليۀ ۱۵ کشور عضو شورای امنيت مهمانی شام برگزار کرد

سفير جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد بعدازظهر پنجشنبه به وقت نيويورک برای صرف شام ميزبان نمايندگان کليه ۱۵ کشور عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد بود. ايران احتمالاً در آستانۀ تحمل چهارمين دورِ تحريم های سازمان ملل بر سر برنامه اتمی خويش قرار گرفته است.

بدنبال اين گردهمايی، يوکيو تاکاسو سفير ژاپن در سازمان ملل به خبرنگاران گفت که آنها برای تبادل افکار به اين مهمانی شام آمده بودند و نه برای مذاکره. ديگر مدعوين نيز بدون هرگونه اظهار نظری بعد از پايان مهمانی محل را ترک کردند.

روز چهارشنبه جمهوری اسلامی ايران در «اصول» موافقت کرد که برزيل برای طرح سازمان ملل برای عمليات غنی سازی اورانيوم ايران، ميانجيگری کند.

وزارت امور خارجه آمريکا می گويد که رايزنی برزيل تلاشی جدی برای متقاعد کردن ايران به انجام اقدامی است که تاکنون يا قادر نبوده يا نخواسته است که به آن، جامه عمل بپوشاند.

مطابق با طرح سازمان ملل متحد، ايران موظف خواهد بود که اورانيوم خود را به روسيه برای غنی سازی، ارسال کند. پس از آن اورانيوم پردازه شده به فرانسه ارسال می شود تا به ميله های سوخت تبديل شود و برای مصرف رآکتور اتمی تهران، به ايران تحويل شود. در همين حال شورای امنيت سازمان ملل متحد پيش از اين در سه قطعنامه فعاليت های غنی سازی اورانيوم را برای ايران منع کرده است، اما تهران همچنان به غنی سازی ادامه داده است.

پيش از اين جلسه شنيده می شد که منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران در مراسم حضور خواهد داشت. همچنين رويترز به نقل از چند ديپلمات گزارش داده بود که نمايندگان آمريکا، بريتانيا و فرانسه در سازمان ملل متحد در اين جلسه حضور نخواهند يافت اما معاونان خود را اعزام خواهند کرد.

در رويدادی ديگر در همين رابطه معاون رياست جمهوری آمريکا روز پنجشنبه هشدار داد برنامۀ هسته ای ايران ممکن است منجر به رقابت هسته ای در خاورميانه شود. جوزف بايدن در سخنرانی خود در پارلمان اروپا تأکيد کرد ايران به خاطر برنامۀ هسته ای خود با انزوای هرچه بيشتری روبرو ست. آقای بايدن گفت جمهوری اسلامی ايران گزينۀ روشنی در پيش رو دارد: يا از قوانين بين المللی پيروی و به جمع کشورهای مسئول به پيوندد که اميد است ايران چنين گزينه ای را انتخاب کند، و يا با پيآمدها و انزوای بيشتر روبرو شود.

اين سخنان معاون رياست جمهوری آمريکا در حالی ايراد می شود، که آژانس بين المللی انرژی اتمی از جامعه بين المللی درخواست کرده است در مورد برنامۀ هسته ای ايران بر جمهوری اسلامی ايران، فشار وارد آورند. يوکيو آمانو رئيس آژانس اتمی سازمان ملل تأکيد دارد اين نهاد نمی تواند احتمال نظامی بودن برنامۀ هسته ای ايران را رد کند. در همين حال مشخص نيست که آيا درخواست آقای آمانو برای وارد آوردن فشار بر ايران به اين معناست که وی خواهان تشديد فعاليت های ديپلماسی، تحريم ايران و يا مجموع اين گزينه هاست.

آمريکا و متحدان غربی آمريکا نگران هستند که ايران در تلاش برای دستيابی به سلاح هسته ای است. اما ايران با رد اين اتهام تأکيد دارد برنامۀ هسته ای خود را تنها با مقاصد صلح آميز دنبال می کند. تهران بارها تأکيد کرده است که تنها کشور مسلح به سلاح های هسته ای در خاورميانه، اسرائيل است.

روز چهارشنبه نمايندگان کشورهای عضو دائم شورای امنيت حمايت خود را از تز عاری ساختن خاورميانه از سلاح هسته ای اعلام داشتند. در صورت تحقق چنين رويدادی در نهايت اسرائيل وادار خواهد شد هر نوع سلاح هسته ای احتمالی خود را از بين ببرد.

اسراييل مانند پاکستان و هندوستان هيچگاه معاهدۀ منع گسترش سلاح های هسته ای را به امضاء نرسانده است و اعتقاد گسترده بر اين است که آن کشور از يک زرادخانۀ هسته ای برخوردار است. با اين حال اسرائيل از تاييد و يا تکذيب کردن اين موضوع سرباز می زند.

دومين روز رزمايش ولايت ۸۹ ايران در خليج فارس برگزار شد

روزپنجشنبه صدا و سيمای جمهوری اسلامی صحنه هايی از دومين روز رزمايش ولايت ۸۹ نيروهای دريايی و زمينی ايران را که قرار است به مدت ۸ روز ادامه داشته باشد، پخش کرد.

مقامهای ايرانی پيام اين رزمايش را برای کشورهای ديگر صلح و دوستی توصيف کرده اند و می گويند قرار است طی آن از ناوشکن، ناوچه های موشک انداز، زيردريايی های سبک و سنگين، هلکوپتر، موشک و راکت استفاده شود.

به گفتۀ دريادار قاسم رستم آبادی سخنگوی اين رزمايش، مرحله دوم در تنگه هرمز و دريای عمان برگزار خواهد شد.

حدود دو هفتهِ پيش نيز، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی يک مانور نظامی در خليج فارس و تنگه هرمز انجام داد.

حدود ۴۰ درصد گاز و نفت جهان از تنگه هرمز، عبور می کند.

احزاب سیاسی عمده بریتانیا در جستجوی شریکانی برای تشکیل دولت هستند

در بریتانیا، در پی برگزاری انتخابات پارلمانی مذاکرات برای تشکیل دولت بعدی آغاز شده است. محافظه کاران اکثریت کرسی ها را بدست آوردند، اما تعداد آنها برای این که بتوانند قدرت را بی درنگ در دست بگیرند کافی نیست.

با شمرده شدن تقریبا تمام رای ها، محافظه کاران 306 کرسی از 650 کرسی را تصاحب کرده اند، در حالی که حزب کارگر برهبری گوردون براون نخست وزیر با 258 کرسی پس از آن قرار دارد. برای کسب اکثریت مطلق هر دو به 326 کرسی نیاز دارند.

معنای آن این است که دو طرف سعی دارند حزب لیبرال دمکرات را که با 57 کرسی در مکان سوم نشسته است، بعنوان یک شریک ائتلاف وارد بازی کنند.

نیک کلگ، رهبر حزب گفت محافظه کاران باید نخستین شانس را برای تشکیل دولت داشته باشند زیرا اکثریت رای ها را بدست آورده اند.

دیوید کامرون رهبر محافظه کار اختلافات سیاسی با حزب لیبرال دمکرات را پذیرفت، اما پیبشنهاد کرد با آن در حوزه های که توافق دارند کار کند.

گوردون براون نخست وزیر گفت اگر مذاکرات بین دو حزب بجایی نرسید، او نیز مایل خواهد بود با کلگ و لیبرال های دمکرات کار کند.

براون همچنین قول داد لایحه ای را برای اصلاح سیستم انتخاباتی ارائه دهد.

با نبود برنده واقعی، بریتانیا برای نخستین بار از سال 1974 با پارلمانی که در آن هیچ حزب سیاسی اکثریت کامل را در دست ندارد، روبرو است.

 رهبر محافظه کاران روز جمعه گفت باعتقاد او مامورت دولت کارگر برای اداره کشور تمام شده است و بریتانیا برای تغییر رهبری آماده است.

دولت جدید ناچار خواهد بود بریتانیا را از بحران اقتصادی جهانی بیرون آورد، و طرحی را برای کاهش کسری بودجه 236 میلیارد دلاری کشور تدوین کند.

برخی از تحلیلگران می گویند از آن بیم دارند که بن بست سیاسی اقدام در مورد کسری بودجه را به تاخیر بیاندازد و به کوشش برای ساماندهی اقتصادی صدمه بزند.

روز جمعه همچنین کمیسیون انتخابات بریتانیا گفت درباره گزارش هایی که حاکی است صدها نفر که برای رای دادن صف کشیده بودند بدلیل بسته شدن حوزه ها نتوانستند رای بدهند، تحقیق خواهد کرد.

وزير کشور عربستان: کويت يک سلول جاسوسی وابسته به سپاه پاسدران ايران را منحل کرد

مقام های عربستان سعودی و کويت اعلام کردند يک گروه جاسوسی وابسته به ايران در کويت منحل شده است

اين اولين بار است که مقام های اين کشورها اين خبر را تأييد می کنند.

ملک نايف بن عبدالعزير وزير کشور عربستان اعلام کرد کويت موفق شده است يک سلول جاسوسی وابسته به سپاه پاسدران ايران را منحل کند.

يک مقام کويتی نيز اعلام کرد که قوه قضائيه اين کشور در حال بازجويی از مظنون اين پرونده است.

اين هفته مقام های امنيتی کشورهای عرب حوزۀ خليج فارس با يکديگر ملاقات کردند و خبر منحل شدن آنچه سلول جاسوسی ايران توصيف شده است را پس از اين نشست تاييد کردند.

رسانه های کويت پيش از اين در مورد عمليات نيروهای کويتی گزارش دادند و اعلام کردند که ۷ نفر در اين رابطه بازداشت شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در آن زمان اين گزارش ها را بی پايه توصيف کرد.

قرمز پوشان تايلند ضمن حمايت از برنامۀ آشتی ملی می خواهند نخست وزير تاريخ منحل شدن پارلمان را اعلام کند

آبهيست وجاجيوا نخست وزير تايلند روز پنجشنبه اعلام کرد تظاهرکنندگان مخالف دولت بايد برنامه آشتی ملی اين کشور را بپذيرند.

آقای وجاجيوا پس از ملاقاتی با جنبش رقيب زرد گفت اگر تظاهرکنندگان به راهپيمايی های خود که از پيشبرد صلح در اين کشور جلوگيری ميکند ادامه دهند، پارلمان منحل نخواهد شد.

جنبش زرد تايلند مخالف قرمز پوشان اين کشور است. قرمزپوشان خواهان آن هستند که پيش از پايان دادن به تظاهرات خود مذاکرات بيشتری با دولت داشته باشند. تظاهرات دو ماه اخير قرمز پوشان، بزرگترين بحران سياسی ۱۸ سال اخير در تايلند محسوب می شود و طی آن دستکم ۲۷ نفر کشته و بيش از هزار نفر مجروح شده اند. اين اعتراض ها همچنين به اقتصاد تايلند ضربه وارد کرده و صنعت توريسم را با مشکل روبرو کرده است.

قرمز پوشان تايلند که حامی تاسکين شيناواترا نخست وزير پيشين اين کشور هستند به طور گسترده از برنامۀ ۵ ماده ایِ نخست وزير برای آشتی ملی حمايت کرده اند اما خواهان آن هستند که آقای وجاجيوا تاريخ منحل شدن پارلمان را اعلام کند و می گويند تا آن زمان در منطقه تجاری بانکوک، در منطقه ای به مساحت ۳ کيلومتر مربع، باقی خواهند ماند. قرمز پوشان اکنون هفته هاست که اين منطقه را در تصرف خود دارند.

اعضاء جنبش زرد تايلند که وابسته به ارتش اين کشور است روز پنجشنبه در پارلمان با نخست وزير ملاقات کردند تا نگرانی های خود را با وی درميان بگذارند. زرد پوشان به شدت از برنامۀ نخست وزير برای منحل کردن پارلمان و تن دادن به درخواست های قرمز پوشان انتقاد دارند.

تاسکين شيناواترا نخست وزير پيشين تايلند به دنبال يک کودتای نظامی در سال ۲۰۰۶ از سمت نخست وزيری برکنار شد. حاميان آقای شيناواترا می گويند دولت کنونی از مشروعيت برخوردار نيست و طبقۀ حاکم را متهم می کنند که کودتای نظامی سال ۲۰۰۶ را طراحی کرده است. ارتش تايلند عمدتاً نقش مهمی را در سياست اين کشور ايفا کرده است. در ۷۷ سال اخير ۱۸ کودتای نظامی در تايلند روی داده است.

در آمريکا قيمت سهام در روز پنجشنبه اُفت شديدی داشت

فعالان بازار بورس اُفت شديد بازار سهام آمريکا را در روز پنجشنبه به نگرانی از بحران اقتصادی يونان و همچنين اشتباهات مبادلاتی در بازار بورس، مرتبط می دانند.

شاخص صنعتی داو جونز در بازار سهام نيويورک در ميانۀ روز نزديک به ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد که از سال ۱۹۸۷ بی سابقه است. اما شاخص داوجونز در پايان معاملات روز پنجشنبه ۳۴۷ واحد ترقی کرد و به ۱۰۵۲۰ واحد رسيد.

در بازار مبادله کالا نيز ادامۀ بحران اقتصادی در يونان باعث کاهش قيمت نفت خام شد. قيمت هر بشکه نفت روز پنجشنبه با ۲ دلار و هفتاد و نه سنت کاهش، به ۷۷ دلار و هجده سنت رسيد.

در همين حال آشفتگی مالی در اروپا سرمايه گذاران را به سمت خريد طلا سوق داده است.

روز پنجشنبه قيمت هر اونس طلا از مرز ۱۲۰۰ دلار عبور کرد و به قيمت ۱۲۰۸ دلار معامله شد. سرمايه گذارانی که طلا را با ارزهای اروپايیِ يورو، فرانک سوييس و پوند انگليس خريداری می کردند به علت کاهش ارزش اين ارزها شاهد افزايش چشمگير قيمت طلا بودند.

نگرانی ها از افزايش بدهی های کشور پرتغال و اعتراضات در يونان به خاطر شرايط بد اقتصادی اين کشورها از جملۀ دلايل کاهش ارزش برابری ارزهای اروپايی است. اين درحالی است که ارزش دلار به نسبت ارزهای اروپايی افزايش يافته است.

عراق سومين دور مناقصه های بخش انرژی خود را برگزار می کند

حسين شهرستانی وزير نفت عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که عراق سومين دور مناقصه های بخش انرژی خود را برگزار خواهد کرد. آقای شهرستانی از شرکت های نفتی بين المللی دعوت کرد در اين مناقصه ها، شرکت کنند.

به گفتۀ وزير نفت عراق در اين دور، توسعۀ ميدان گازی عکاظ در نزديکی مرز سوريه، ميدان گازی منصوريه در استان دياله، و ميدان گازی سيبا در نزديکی مرز کويت و ايران، به مناقصه گذاشته می شوند.

اخيراً نيز عراق اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۱۴ ظرفيت توليد روزانۀ نفت خود را از حدود دو ميليون و پانصد هزار بشکه به چهار ميليون و پانصد هزار بشکه، افزايش دهد.

عراق پس از عربستان سعودی و ايران بيشترين ذخاير نفت خام را اختيار دارد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری نیجریه به خاک سپرده شد

اومارو یارآدوا، رییس جمهوری نیجریه، یک روز پس از آن که در سن ۵۸ سالگی در گذشت، در زادگاهش در کاتسینا به خاک سپرده شده است.

هزاران سوگوار، که بسیاری از آنها عباهای سنتی پوشیده بودند، روز پنجشنبه برای مراسم نماز در یک استادیوم جمع شدند، و سپس جنازه را در خیابان های شهر به سوی یک گورستان محلی دنبال کردند.

مراسم از تلویزیون نیجریه پخش می شد.

رییس جمهوری جدید، گودلاک جاناتان، پیشتر در مراسمی در ابوجا، پایتخت، سوگند یاد کرد.

او در سخنان کوتاهی از یارآدوا به عنوان مردی والا تجلیل کرد. همچنین قول داد با فساد مبارزه کند، موجبات برگزاری انتخابات را فراهم آورد، و در جهت برقراری صلح در منطقه دلتای نیجر تلاش کند.

یارآدوا شامگاه چهارشنبه در ویلای ریاست جمهوری در ابوجا در گذشت، مقامات علت مرگ را اعلام نکرده اند، اما او سال ها با بیماری کبدی دست به گیربان بود و از ماه نوامبر قادر به کار نبود.

جاناتان پیش از آن که پارلمان در ماه فوریه او را به عنوان کفیل ریاست جمهوری منصوب کند ،معاون یارآدوآ بود.

رهبران جهان از جمله باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد از مرگ پرزیدنت یارآدوا ابراز تاسف کردند، و تلاش های او را برای پیشبرد صلح و امنیت در آفریقا ، و در منطقه دلتای نیجر ستودند.

افرادی که زیاد می خندند از مزایای جسمی ورزش بهره مند می شوند

براساس یافته های یک پژوهش جدید، واکنش بدن افرادی که زیاد و به طور مکرر می خندند، همچون تغییراتی ست که در بدن افراد ورزشکار به وقوع می پیوندد.

دکتر لی برک با ارایه نتایج تحقیقات خود درهمایش بیولوژی تجربی در کالیفرنیا اعلام کرد تماشای طنز و فیلم کمدی برای سلامتی مفید است.

آقای برک، کارشناس مراقبت های پیشگیرانه و پژوهشگر ایمنی شناسی روانشناسی عصبی دانشگاه لوما لیندا سال های طولانی در مورد تاثیر خنده بر فیزیولوژی بدن انسان تحقیق کرده است.

اثرات خنده و تاثیر اندوه بر هورمون های مهم چهارده داوطلب سالم شرکت کننده در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در طی این تحقیق سه هفته ای، هر شرکت کننده بنا به انتخاب خود، یا بیست دقیقه از فیلم « نجات سرباز رایان » را نگاه کرد و یا یک کلیپ ویدئویی بیست دقیقه ای خنده دار و طنز را تماشا کرده بودند و داوطلبان، پس از گذشت یک هفته، این روند را معکوس کردند.

در این دوره، بلافاصله پیش و پس از تماشای این فیلم ها، از داوطلبان آزمایش فشار و نمونه خون گرفته شد.

این پژوهشگر دریافته است که افرادی حداقل روزی بیست یا سی دقیقه  و به طور کلی به کرات می خندند، از بعضی از مزایایی برخوردار می شوند که که افراد ورزشکار بهره می برند.

آقای برک خاطرنشان کرده است : « شما می توانید روی کاناپه بنشینید، کمدی تماشا کنید و بخندید و همزمان از مزایایی شبیه به فعالیت جسمی و ورزش بهرمند شوید. فشار خون و سطوح پائین تر لیپوپروتئین و بهتر شدن خلق و خو از جمله این مزایا هستند.»

آقای برک گفته است ما دریافتیم که سطوح کورتیزول و اپینفرین که هورمون های غم  و اندوه موجود در خون هستند، درشرکت کنندگانی که فیلم خنده دار تماشا کرده بودند، کاهش یافته بود و تاثیر عمده ای بر افرادی که فیلم غمگین و ناراحت کننده دیده بودند، مشاهده نشد.

مظاهر ملی و آثار سکولاريسم در ايران هدف سرقت هائی مرموز قرار گرفته است


واشنگتن پست زير عنوان «دزدها در ايران مجسمه های قهرمانان ملی و ديگر آثار سکولار را هدف گرفته اند» می نويسد طی چند هفته گذشته نزدیک به دوازده مجسمه برنزی را از جايگاه هايشان در پارک ها و ميدان ها در گوشه و کنار تهران کنده و برده اند، که به نظر می رسد با استفاده از تجهيزات بلند کردن اجسام سنگين، و کاميون ها، انجام گرفته باشد.

اين می تواند يک رشته سرقت های غيرعادی، و نه الزاما جنجالی، تلقی شود. اما يک عامل استثنائی هم وجود دارد. دزدها آثاری هنری را هدف گرفته اند که دقيقا قهرمانان ملی، و نه اسلامی، را مجسم می کنند. مجسمه يک مادر و دختر، و نيز مجسمه مردی با سينه عريان نيز جزو مفقود شده هاست.

درجمهوری اسلامی، هيچ چيزی بی معنا نيست.

مرتضی طلائی، فرمانده سابق پليس تهران، که عضو انجمن شهر است، به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفته است بعضی گروه ها و افراد معتقدند مجسمه ها خلاف دين است واصولی فرهنگی درکار است.

وی می گويد مجسمه های شخصيت های ملی و هنری و تاثير گذار در عرصه فرهنگ کشور به سرقت رفته است، و اين مسلما يک سرقت معمولی نيست.

اين نخستين باری نيست که متعصبين عليه مظاهر سکولاريسم قد علم می کنند. اسلاميست ها، کنسرت های پاپ را به هم زده اند، عليه فيلم های سينمائی بلند شده اند، و به شخصيت های سياسی طرفدار و مدافع تحول و دگرگونی حمله کرده اند. هنرهای تجسمی هم بخشی از اينهاست. بعضی تندروها در ايران تمايل به نفی آثاری دارند که معرف شخصيت های تاريخی، يا زندگی انسانی است.

اگر مقامات می دانند کی پشت سر اين دزدی هاست، هنوزهيچ چيزی نگفته اند. بنا به گزارش ها، يکی از سرقت ها به وسيله دوربين های مخصوص نظارت بر ترافيک ضبط شده است. اما پليس هنوز نگفته است تصاوير ضبط شده چه مواردی را نشان می دهد.

در همين حال سردار حسين ساجدی نيا فرمانده پليس تهران روز سه شنبه به خبرگزاری نيمه رسمی مهر گفت يک نيروی ويژه برای گرفتن دزدها به وجود آمده است. وی می گويد ما به زودی به نتيجه می رسيم.

هنرمندان عصبانی اند، و يکی از آنان گفته بعيد است که دزدها برای پول به چنين سرقت هائی دست زده باشند. به گزارش خبرگزاری نيمه دولتی فارس، جعفر نجيبی، مجسمه سازی که اثر تازه نصب شده او از پرفسور محمد معين استاد مشهورادبيات به سرقت رفته است، می گويد اگر خرج جرثقیل و کاميون را کم کنيد برای دزدها چيزی باقی نمی ماند.

پارلمان ترکیه انجام اصلاحاتی در قانون اساسی کشور را تصویب می کند

دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به تصویب سلسله اصلاحاتی در قانون اساسی که می تواند تلاش های کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تقویت کند، نزدیک می شود.

پارلمان ترکیه روز پنجشنبه ماده ای را تصویب کرد که ترکیب هیات عالی قضات و دادستان ها را تغییر خواهد داد. انتصاب قضات و دادستان ها از وظایف این هیات است.

روز سه شنبه، قانون گزاران به ماده ای رای دادند که تعداد قضات در دادگاه قانون اساسی را افزایش می دهد و پارلمان را قادر می سازد برخی از قضات را انتخاب کند.

با این حال، احزاب مخالف عهد کرده اند با چنین اقداماتی مبارزه کنند. آنها بر این عقیده هستنند که اصلاحات در قانون اساسی اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه را افزایش می دهد.

در گذشته، اپوزیسیون از تلاش های حزب برای اصلاحاتی در قانون اساسی جلوگیری کرده بودند.

ارتش ترکیه خود را پاسدار نظام سکولار کشور تلقی می کند.

وزیر کشور پاکستان می گوید فیصل شهزاد احتمالا همدستانی داشته است

یک مقام ارشد پاکستان می گوید احتمال نمی رود که مظنون آمریکایی پاکستانی تبار در بمب گذاری نافرجام در نیویورک به تنهایی عمل کرده باشد.

رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت او نمی تواند باور کند که فیصل شهزاد، طبق گزارشات رسیده از بازجویان آمریکایی، همدستی نداشته است.

مالک همچنین می گوید پاکستان درخواست رسمی برای کمک از آمریکا دریافت نکرده است، اما آماده است از تحقیقات پشتیبانی کند.

شهزاد شامگاه دوشنبه در فرودگاه نیویورک در هواپیمایی که عازم دبی بود بازداشت شد.

روزنامه واشنگتن پست می گوید پرزیدنت اوباما آماده می شود از پاکستان درخواست کند اطلاعات فوری و مشخصی درباره حمله نافرجام ارائه دهد.

مقامات آمریکایی می گویند شهزاد به آنها گفته ساختن بمب را در پاکستان فرا گرفته است.

اوباما با اعضای تیم امنیت ملی خود ملاقات می کند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه جلسه ای برای بحث درباره افغانستان و پاکستان با تیم امنیت ملی خود تشکیل می دهد.

این جلسه که در آن رابرت گیتس وزیر دفاع، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد اطلاعاتی و ضد تروریسم حضور دارند، یک روز پس از آن برگزار می شود که یک مقام ارشد پنتاگون گفت نشانه های دلگرم کننده ای نمودار شده است که رویکرد جدید دولت اوباما در افغانستان نتایج مثبتی به بار می آورد.

مایکل فلورنوی، معاون سیاسی وزارت دفاع روز چهارشنبه در یک کمیته کنگره گفت شورشیان قدرت خود را از دست می دهند، اما امکان دارد وضع قبل از آن که بهبود پیدا کند، بدتر شود.

جلسه روز پنجشنبه در پیشپایش سفر حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان به واشنگتن در هفته آینده تشکیل می شود.

معاون رییس جمهوری آمریکا: ایران با «گزینشی دشوار» روبرو است

 

 

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، می گوید ایران در مورد برنامه اتمی خود با «گزینشی دشوار» روبرو است.

او این نظر را روز پنجشنبه در آغاز سفری به اروپا در بلژیک ابراز داشت و گفت تهران «یا باید قوانین بین المللی را رعایت کند و به جامعه ملت های مسئول به پیوندد، یا با پیامدهای بیشتر و انزوای فزاینده روبرو شود.»

در این میان، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران نیاز دارد تردیدهایی را که درباره برنامه اتمی اش وجود دارد برطرف کند.

یوکیا آمانو در مصاحبه هایی با سازمان های خبری می گوید آژانس قادر نبوده است این نگرانی ها را که تهران سعی دارد یک برنامه تسلیحات اتمی را اجرا کند، بی مورد بداند.

آمریکا و متحدانش ایران را متهم می کنند که پنهانی سعی دارد تسلیحات اتمی تولید کند. ایران می گوید مقاصد برنامه اتمی اش صلحجویانه است.

نیروهای روسیه نفتکش ربوده شده را نجات دادند

نیروهای ویژه روسیه، نفتکشی را که دزدان دریایی سومالیایی آن را با ۲۳ خدمه ربوده بودند، نجات دادند.

تکاوران کشتی جنگی مارشال شاپوشنیکف سحرگاه پنجشنبه به نفتکش «مسکو یونیورسیتی» در نزیکی ساحل شاخ آفریقا حمله کردند.

خبرگزاری های روسیه می گویند یک دزد دریایی کشته شد و ۱۰ نفر به اسارت در آمدند. «نووشیپ»، شرکتی که نفتکش را اداره می کند، می گوید تمام خدمه زنده و سالم هستند.

دزدان دریایی سومالی روز چهارشنبه نفتکش با یک محموله ۸۶ هزار تنی نفت را تصرف کردند. خدمه روسی در یک اتاق امن قفل شده در عرشه کشتی پناه گرفته بودند. «نووو شیپ» می گوید تصمیم به حمله به کشتی پس از آن گرفته شد که معلوم شد خدمه در خطر نیستند.

گزارش می رسد برخی از دزدان در جریان حمله زخمی شدند. نیروی ضد دزدی دریایی اتحادیه اروپا می گوید دزدان به سوی هلیکوپتری که کشتی جنگی روسیه فرستاده بود آتش گشودند. سرنشینان هلیکوپتر پاسخ دادند.

نفتکش زمانی که ربوده شد، با محموله نفت به ارزش حدود ۵۰ میلیون دلار از خلیج عدن به سوی چین به حرکت در آمده بود.

اتحادیه اروپا و روسیه از جمله قدرت های جهانی هستند که کشتی های جنگی آنها در کوشش برای حفاظت از خطوط کشتیرانی بین المللی در آب های نزدیک سومالی گشت می زنند.

پاکستانی متهم به شرکت در حملات مومبای در هند به مرگ محکوم شد

یک قاضی هندی، مرد پاکستانی را به جرم ایفای نقش در حملات تروریستی نوامبر ۲۰۰۸ مومبای به مرگ محکوم کرده است.

قاضی روز پنجشنبه حکم مجازات مرگ را علیه محمد اجمل کساب، تنها مرد مسلحی که در جریان محاصره سه روزه مومبای دستگیر شد صادر کرد. در آن واقعه ۱۶۶ تن کشته شدند.

حکم در چهار مورد، از جمله قتل و جنگ علیه هند صادر شد. کساب روز دوشنبه تقریبا به تمام ۸۶ اتهامی که بر او وارد شده بود گناهکار شناخته شد.

حکم مرگ، که در هند با دار زدن اجرا می شود، اینک باید به تایید دادگاه عالی برسد. کارشناسان می گویند روند طولانی تقاضای استنیناف احتمالا دنبال خواهد شد.

پاکستان مستقیما درباره حکم اظهار نظر نکرده است. اما یک سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه گفت پاکستان قویا حملات مومبای را محکوم کرده و مهم است که عاملان به مجازات برسند.

دادگاه های هند به ندرت از مجازات مرگ استفاده می کنند. این نوع مجازات برای آنچه دادگاه عالی آن را «نادرترین موارد نادر» نامیده،

کنار گذاشته می شود.

قاضی هنگام اعلام حکم گفت جرایم کساب «شرارت هایی استثنایی» بوده اند و او حق خود را برای برخورداری از یک رفتار انسانی از دست داده است. قاضی گفت مجازات مرگ برای حفط ایمان و اعتقاد مردم به سیستم قضایی لازم است.

مرد ۲۲ ساله، یکی از ۱۰ مهاجمی است که از راه دریا وارد مومبای شدند و به ایستگاه اصلی راه آهن، دو هتل پنج ستاره ، یک رستوران و یک مرکز یهودیان حمله کردند.

مقامات هند گروه افراطی لشکر طیبه در پاکستان را، که کساب عضو آن است، به هماهنگ ساختن حملات متهم کرده اند.

رييس جمهوری نيجريه در سن ۵۸ سالگی درگذشت

دولت نيجريه می گويد «عمرو يارادوآ» رييس جمهوری نيجريه پس از يک بيماری طولانی، درگذشت.

راديو دولتی نيجريه اعلام کرد که آقای يارادوآ شامگاه چهارشنبه در کاخ رياست جمهوری، درگذشت. آقای «يارادوآ» هنگام مرگ ۵۸ سال داشت.

گوودلاک جاناتان رهبر موقت نيجريه گفت که نيجريه گوهر درخشنده تاج کشور را از دست داد.

آقای يارادوآ به علت بيماری از اواخر ماه نوامبر زمين گير شده بود و به تازگی ۳ ماه در بيمارستانی در عربستان سعودی به سبب ابتلا به تورّم در عضلات اطراف قلب، بستری بود.

غيبت آقای يارادوآ در ماه فوريه باعث بحران سياسی در نيجريه در ماه فوريه شد و پارلمان کشور گوودلاک جاناتان معاون رياست جمهوری را بجای وی بعنوان رهبر کشور، منصوب کرد.

آقای يارادوآ اواخر ماه فوريه به نيجريه بازگشت اما از آن تاريخ ببعد در انظار عمومی ظاهر نشد.

دفتر رياست جمهوری نيجريه هفت روز عزای عمومی اعلام کرده است و می گويد که جسد آقای يارادوآ اواخر امروز، پنجشنبه، به خاک سپرده خواهد شد. سخنگوی رياست جمهوری گفت «تورای يارادوآ» بانوی اول نيجريه هنگام درگذشت رييس جمهوری، در کنار وی بود.

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا بمناسبت درگذشت آقای يارادوآ مراتب تأثر خود را اعلام کرد و رييس جمهوری نيجريه را انسانی با کمال و شايسته توصيف کرد. پرزيدنت اوباما با تحسين آقای يارادوآ گفت که وی اعتقادی عميق به آينده کشور خود داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر