سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

خواهر زن نخست وزير پيشين بريتانيا در بازگشت از سفری به ايران مسلمان شد

ديلی ميل، روزنامه بريتانيائی، در صفحه اينترنتی خود زيرعنوان "لورن بوث، خواهر زن تونی بلر، پس از تجربه ای مذهبی در ايران، مسلمان شد" می نويسد لورن بوث، Lauren Booth، مجری تلويزيون و ژورناليست ۴۳ ساله خواهر ناتنی شری بلر، Cherie Blair،(همسرنخست وزير پيشين بريتانيا) می گويد اکنون از خانه با حجاب روسری بيرون می رود، پنج بار در روز نماز می خواند، و هر وقت بتواند به مسجد محل می رود.
لورن بوث شش هفته پيش پس از ديداری از حرم حضرت فاطمه معصومه در شهر قم تصميم گرفت مسلمان شود. او امروز، يکشنبه، به ديلی ميل گفت "عصر سه شنبه ای بود، و نشسته بودم که حس کردم مرفينی مذهبی به من تزريق شده است، و سعادت و شادی خالصانه ای احساس می کنم".
لورن بوث هنگامی که به بريتانيا بازگشت فورا تصميم به گرويدن به اسلام گرفت. او می گويد "حالا گوشت خوک نمی خورم وهر روز قرآن می خوانم. فعلا به صفحه ۶۰ رسيده ام. همچنين ۴۵ روز است که لب به مشروبات الکلی نزده ام که طولانی ترين مدت در۲۵ سال گذشته است. عجيب است که پس از مصمم شدن به گرويدنم به اسلام ديگر تمايلی به الکل ندارم. من کسی بودم که غروب هر روزمشتاقانه هوس يک يا دو ليوان شراب را داشت.
لورن بوث احتمال پوشيدن برقه را رد نکرد و گفت " چه کسی می داند اين سفر معنوی من را به کجا می برد".
خانم بوث که برای Press TV، شبکه تلويزيونی انگليسی زبان ايران کار می کند، يکی از مخالفان پرسرو صدای جنگ در عراق است. او در اوت ۲۰۰۸ نيزهمراه با ۴۶ فعال ديگر با کشتی از يونان به غزه رفت تا محاصره آنجا توسط اسرائيل را زير نورافکن بگذارد.

جروزالم پست، روزنامه انگليی زبان اسرائيلی زير عنوان "گرويدن خواهر زن بلر به اسلام" می نويسد خانم بوث در ديدار سال ۲۰۰۸ خود ازغزه، آنجا را با اردوگاهی ازاسيران، و درگيردر بحرانی انسانی در سطح دارفور، مقايسه کرد.
خانم بوث پس ازاين ديدار درصحبتی که در Prese TV داشت تشريح غزه به عنوان يک زندان را رد کرد و گفت " می خواهم از شما برای بکار گرفتن واژه اردوگاه اسيران تشکر کنم، چرا که در سالها ی اخير واژه زندان نيز بکار گرفته شده است، که دروغ است. در زندان، در چارچوب رژيم عذائی، روزی سه وعده غذا می دهند، ملاقات کننده داريد، از برخی سرگرمی ها و توان بخشی ها برخوردار می شويد، و تاريخی برای مرخص شدن داريد.
چند روز پيش ازاين صحبت، خبرگزاری فرانسه عکسی از خانم بوث را در حال خريد در يک خواربارفروشی پر از جنس درغزه چاپ کرده بود.

پاپ: مذاکره می تواند منتهی به صلح در خاورمیانه شود

پاپ بندیکت شانزدهم بر اهمیت گفت و گو در خاورمیانه به عنوان راهی برای پایان دادن به درگیری های اسراییل و فلسطینی ها تاکید کرد.

پاپ در نطق روز یکشنبه خود به مناسبت پایان نشست دو هفته ای اسقف ها درباره خاورمیانه، گفت این منطقه مدت های مدید صحنه درگیری، خشونت و تروریسم بوده است.

او از درخواست اسقف ها که روز شنبه منتشر شد تقدیر کرد که از اسراییل می خواهد با قطعنامه سازمان ملل متحد موافقت کند. قطعنامه سازمان ملل متحد خواستار پایان اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسراییل می شود.

اسقف ها در بیانیه پایانی خود گفتند اسراییل نباید از عبارت انجیلی «سرزمین موعود» برای توجیه آنچه که «بی عدالتی علیه فلسطینی ها» خوانده می شود، استفاده کند.

پاپ بندیکت شانزدهم گفت مسیحی ها می توانند به آزادی واقعی مذهب کمک کنند که به گفته او حقی بنیادین است و تمامی کشورها باید به آن احترام بگذارند.

پاپ گفت اگر فضا برای آزادی مذهبی بیشتر شود، مذاکرات میان اسراییل و فلسطینی ها می توانند پیشرفت کند. به گفته رهبر مسیحیان جهان، آزادی مذهبی در خاورمیانه معمولا محدود است.

اسقف ها از نظر واتیکان برای درنظر گرفتن اورشلیم (بیت المقدس) به عنوان شهر مقدس سه مذهب عمده جهان یعنی یهود، مسیحیت و  اسلام حمایت کرده اند. آنان همچنین با استقبال از تشکیل دو کشور مستقل در خاورمیانه گفتند چنین چیزی امکان زندگی شرافتمندانه و محتمرمانه فلسینی ها را در حیطه مرزهایی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده، فراهم می کند.   

قربانيان حوادث ناشی از کار در ايران

به گزارش سازمان بین المللی کار سالانه بیش از دو ميليون نفر در اثر حوادث ناشی از کار و عدم رعایت استاندارهای ایمنی محیط کار در جهان جان خودرا از دست میدهند، و دويست ميليون نفر دچار حادثه می شوند.

بر اساس آمار صندوق تامین اجتماعی در ایران ، در سال ۸۸ بیش از ۲۰۷۴۰ حادثه ناشی از کار اتفاق; افتاده است که بی احتیاطی، نبود وسائل بی حفاظ و معیوب از علل عمده این حوادث هستند.

عمده حوادث و خطرات ناشی از کار در مناطق ساخت تونلها، معادن و راه اندازی تجهیزات و ابزارآلات خطرناک تماس با مواد شیمیا ئی و فیزیکی هستند.

شرکت شیمیائی کاوه سودای مراغه میتواند نمونه ای باشد برای مطالعه.

این شرکت علاوه بر نادیده گرفتن استاندارد های ایمنی و بهداشتی کارگران در محیط کاری و قراردادی بودن استخدام; کارگران ونداشتن بیمه درمانی وبیکاری، معضل زیست محیطی نیز در منطقه  بوجود آورده که ناشی از مواد خطرناک تولید شده دراین شرکت است. در عرض چهار سال سه بار سیل پساب های آلوده باعث; خشک شدن هزاران هکتار از اراضی کشاورزی شده و لطمه شدید به خانه های روستائیان زده است. مواد اولیه مورد استفاده این کارخانه آهک، آمونیاک، نمک سنگ، نیترات سدیم هستند.

گرچه پس از بررسی گروه مدیریت پسماند استان آذربایجان، این شرکت در خرداد ماه به تعطیلی کشیده شد و علاوه بر آن محکوم به دادن خسارت به روستائیان شد، ولی این گروه دو باره با باز گشائی شرکت موافقت کرده است. و در حال حاضر بخش بارگیری و اداری آ ن مشغول بکار است.

اجرای حکم قطع دست يک سارق در زندان يزد

دست یک دزد، به حکم دادگاه در محوطه زندان مرکزی یزد و در حضور زندانیان دیگر، قطع شد.

به گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، حکم قطع دست اين سارق ۳۲ ساله، متهم به چهار فقره سرقت، پس از تاييد دیوان عالی کشور و رد درخواست «عفو» او اجرا شده است. در گزارش ها هویت فرد مشخص نشده و تنها حروف اول نام و نام خانوادگی او ذکر شده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که یک هفته پیش دادگاهی در تهران، از صدور حکم قطع دست یک جوان ۲۱ ساله در تهران خبر داد که خرداد گذشته از یک قنادی در تهران سرقت کرده بود.

خبرگزاری فارس می نویسد قاضی گيوکی، ریيس شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايی بعثت، به دلیل شکستن در و گاو صندوق قنادی، برای این جوان حکم قطع دست صادر کرده است. طبق اين گزارش، او همچنين به استرداد اموال، ۶ ماه حبس بابت تخريب، پرداخت ديه و ۶ ماه حبس بابت تمرد از دستور مأموران پليس محکوم شده است.

همچنین حدود دو هفته پیش دادستانی مشهد از قطع دست یک زندانی متهم به سرقت در زندان این شهر و در مقابل چشم زندانیان دیگر خبر داده بود.

در تیرماه ۱۳۸۹ نیز حکم قطع دست پنج متهم به سرقت در همدان به اجرا در آمد.

مدافعان حقوق بشر می گویند انواع مجازاتی چون قطع دست، سنگسار و شلاق زدن خلاف قوانین حقوقی جهان امروز است و جمهوری اسلامی ایران را به دلیل صدور چنین احکامی مورد انتقاد شدید قرار می دهند. سازمان عفو بین الملل پیشتر گفته است مجازات هایی از این دست، غیرانسانی و مصداق شکنجه است.

این احکام در ایران بر اساس «قانون مجازات اسلامی» صادر می شوند. قانون مجازات اسلامی در ایران پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ جایگزین قوانین کیفری شد.

تاکید حامد کرزی بر لزوم خروج شرکت های تامین امنیت خارجی از کشور

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، می گوید دولتش به منحل کردن شرکت های امنیتی خصوصی، متعهد می ماند اما برخی پروژه های عمده توسعه را در این امر استثنا قرار می دهد.

آقای کرزی در نیمه تابستان، دستور توقف فعالیت و خروج شرکت های امنیتی خصوصی از این کشور را تا پایان سال ۲۰۱۰ صادر کرد. در این فرمان شرکت هایی که کار تامین امنیت سفارتخانه ها و پایگاه های نظامی را برعهده دارند، استثنا هستند.

رییس جمهوری افغانستان روز یکشنبه گفت کابل در این کار مصمم است اما در عین حال از پروژه های بزرگ بین المللی که خواستار تامین امنیت خود هستند دعوت کرد تا فهرستی از پروژه ها و نیازهای امنیتی خود را به دولت ارائه دهند.

ایالات متحده آمریکا از افغانستان درخواست کرده است در سیاست ممنوع کردن فعالیت  شرکت های امنیتی خصوصی شتاب نکند، چرا که در آن صورت میلیون ها دلار کمک واشنگتن به کابل در معرض تهدید قرار می گیرد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفت و گوی تلفنی با حامد کرزی در روز شنبه، پیشنهاد کرد دو کشور با هدف حذف تدریجی شرکت های امنیتی خصوصی یک طرح مشترک تدوین کنند تا در کار شرکت های مقاطعه کار که با استخدام کردن افراد، برای کارکنان خود و تسهیلات شرکت در افغانستان، امنیت ایجاد می کنند خللی وارد نشود.

حامد کرزی از شرکت های خصوصی امنیتی خواسته است تا پایان سال جاری مسیحی افغانستان را ترک کنند. به گفته او حضور گاردهای امنیتی خصوصی موجب تضعیف ارتش و پلیس ملی می شود. آقای کرزی خواستار آن است که نیروهای افغانی، وظایف تامین امنیت و حمایت از امدادگران و پروزه های خارجی را برعهده بگیرند.

رییس جمهوری افغانستان می گوید حدود ۴۰ هزار نفر برای شرکت های تامین امنیت در افغانستان کار می کنند. پنتاگون این رقم را نزدیک به ۲۶ هزار نفر اعلام کرده است.

وبا در هائیتی تاکنون جان ۲۰۰ نفر را گرفته است

شیوع وبا در هائیتی به پورتوپرنس رسید.

مقامت بهداشتی در هائیتی از شناسایی پنج مورد وبا در پایتخت این جزیره در کارائیب خبر می دهند. این اولین شیوع بیماری وبا در هائیتی در یک قرن اخیر است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به وبا در هائیتی جان باخته و نزدیک به ۲۶۰۰ مورد به این بیماری مبتلا شده اند. اولین مورد وبا در این کشور هفته گذشته گزارش شد.

بیماری تا حد زیادی به منطقه مرکزی «آرتیبونایت» محدود شده است اما نگرانی فزاینده ای از انتشار بیماری به پناهگاه های آلوده و غیر بهداشتی نزدیک پورتوپرنس وجود دارد. صدها هزار تن از جان بدربردگان زمین لرزه مرگبار ژانویه ۲۰۱۰، در این پناهگاه ها به سر می بردند.

سازمان های امدادگر بین المللی در تلاش برای مهار انتشار بیماری، قرص های تصفیه آب و دیگر ملزومات بهداشتی را در اختیار ساکنان مناطق آسیب دیده قرار می دهند.

وبا، یک بیماری عفونی باکتریایی است و از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود. این بیماری قابل درمان است اما بدون تمهیدات درمانی، می تواند ظرف چند ساعت به مرگ بیمار منتهی شود.

اپوزیسیون بحرین از کسب اکثریت در انتخابات پارلمانی بازماند

جناح عمده شیعه در بحرین در انتخابات روز شنبه، ۱۸ کرسی پارلمان را کسب کرد و به این ترتیب از احراز اکثریت از میان ۴۰ کرسی پارلمان بازماند.

مقامات رسمی انتخابات بحرین روز یکشنبه نتایج رای گیری روز قبل را اعلام کردند که سومین انتخابات تحت قانون اساسی ۸ ساله این کشور است.

کاندیداهای مدافع دولت، برنده ۱۳ کرسی پارلمان شدند در حالی که برندگان ۹ کرسی دیگر پارلمان، نتوانستند ۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهند و اینک باید در دور دوم انتخابات، در پایان ماه اکتبر، بار دیگر رقابت کنند.

اپوزیسیون شیعه بحرین که در انتخابات پیروزی اندکی به دست آورد، می گوید روز شنبه صدها تن از هوادارانش نتوانستند به حوزه های اخذ رای راه یابند و از حق رای محروم شده بودند.

شیخ خالد بِن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین می گوید انتخابات به شیوه ا ی منصفانه برگزار شد و تنها بی نظمی های اندکی روی داد.

مقامات انتخاباتی می گویند ۶۷ درصد از واجدان شرایط، در انتخابات روز شنبه شرکت کردند. میزان مشارکت مردم در انتخابات چهار سال پیش در بحرین، ۷۲ درصد بود.

در ماه های اخیر میان حکومت بحرین که در دست اقلیت سنی مذهب است، با اکثریت شیعه تنشهایی روی داده است. طی ماه های گذشته دست کم ۲۵۰ فعال سیاسی شیعه بازداشت شده و این نگرانی به وجود آمده است که پادشاه بحرین در حال دور شدن از سیاست پیشین دایر بر پیشبرد دموکراسی است.

این هفته بیش از ۲۰ فعال شیعه به اتهام توطئه براندازی حکومت بحرین محاکمه می شوند.

یک مقام دولتی برگزاری انتخابات بحرین گفت بیش از ۳۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشتند.

ایالات متحده آمریکا در این انتخابات منافع کلیدی دارد. دولت غربگرای بحرین میزبان پنجمین ناوگان نیروی دریایی آمریکا است و در شرایطی که غرب نگران توسعه برنامه اتمی ایران است، در خلیج فارس حاضر است و بر آن نظارت دارد.

دادگاه عالی عراق سیاستمداران این کشور را به تشکیل دولت ترغیب کرد

دادگاه عالی عراق به سیاستمداران این کشور دستور داد برای تشکیل دولت جدید، اقدام کنند.

دادگاه عالی عراق این تصمیم را روز یکشنبه و پس از آن اعلام کرد که مردم عراق به پای صندوق های رأی رفتند.

اتحاد عراقیه، تحت حمایت سنی ها و به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق در انتخابات هفتم مارس، ائتلاف «حکومت قانون» متعلق به نوری المالکی را تضعیف کرد اما در این انتخابات هیچ یک از طرفین به اکثریت دست نیافتند.

از آن زمان هر دو حزب در تلاش برای دست یابی به حمایت بیشتر بوده اند تا بتوانند حزب ائتلافی حاکم را شکل دهند.

روز شنبه، آقای مالکی انتشار اسناد نظامی آمریکا در جنگ عراق توسط وبسایت «ویکی لیکس» را محکوم کرد و آن را تلاشی برای تضعیف موقعیت خود برای انتخاب مجدد در مقام نخست وزیری عراق دانست.

همزمان، یکی از اعضای ائتلاف العراقیه، متعلق به ایاد علاوی، اسناد منتشر شده را «بخشی از حقیقت» دانست که مردم عراق پشت سر گذاشته اند.   

شمارش معکوس برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها آغاز شد

خبرگزاری مهر بامداد روز شنبه ۱ آبان ماه اعلام کرد، با توافق مجلس و دولت برای عرضه بنزین تک نرخی هم زمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، مرحله نخست آزادسازی یارانه این فرآورده نفتی از روز شنبه یکم آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش مهر، با اجرای کامل این پروژه، اعتبار ویژه ای به کارت هوشمند سوخت رانندگان تاکسی، وانت بار، آژانس و موتورسیکلتهای عمومی واریز می شود که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و آزاد سازی مرحله اول قیمت بنزین، رانندگان مجاز و ساماندهی شده از بنزین یارانه ای برای ارائه خدمات حمل بار و مسافر برخوردار می شوند.

هم چنین از دید این گزارش، یکی از مزیت های این طرح اختصاص یارانه مستقیم سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی است که با ایجاد این خطوط اعتباری زمینه برای تک نرخی شدن قیمت بنزین در سطح کشور فراهم می شود.

پی گیری خبرنگار این خبرگزاری نشان می دهد با توجه به استقبال از عرضه بنزین نیمه یارانه ای در ماه‌های اخیر، نرخ ۴۰۰ تومانی یکی از گزینه های محتمل دولت برای تعیین قیمت بنزین تک نرخی همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است.

به گزارش همین منبع، از سوی دیگر تاکنون هیچ گونه توافق و تصمیم گیری نهایی در سطح دولت برای تعیین قیمت بنزین نشده است و حتی این احتمال وجود دارد بهای بنزین تک نرخی کم تر از ۴۰۰ تومان به ازای هر لیتر باشد.

تقرییا ۲ ساعت بعد از مخابره این خبر، یادداشت اقتصادی خبرگزاری فارس به واکنش به همین موضع اختصاص یافته است. در قسمتی از این یادداشت آماده است، «اگر استفاده از الگوی صرفا قيمتی در هدفمند كردن يارانه بنزين مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن بنزين به صورت تك نرخی و به قيمت ۴۰۰ تومان ارائه شود، عوارضی جدی را می ‌توان در اجرای اين طرح پيش‌بينی كرد.»

نویسنده این یادداشت می افزاید، «بخش بسيار بزرگی از اثرات مثبت استفاده از الگوی مقداری قيمتی در هدفمند كردن يارانه حامل‌های برق و گاز به راحتی می ‌تواند به وسيله عوارض ناشی از استفاده از روش صرفا قيمتی در هدفمند كردن يارانه بنزين يا گازوئيل خنثی شود. اين در حالی است كه علاوه بر تورم ‌زا بودن عوارض ديگری از جمله بازگشت دوباره قاچاق بنزين از طريق مرزها با توجه به گران تر بودن قيمت بنزين همه كشورهای همسايه از رقم ۴۰۰ تومان نيز برای اجرای طرح از طريق روش قيمتی مترتب خواهد بود.»

با این وجود روزنامه ایران در شماره روز شنبه ۱ آبان خود، در گفت و گو با حسین قضاوی معاون اقتصادی بانک مرکزی از آرامش بازار پول پس هدفمندی یارانه ها خبر می دهد.

در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بعد از ظهر روز شنبه ۱ آبان اعلام کرد، «شرايط فروش دلار در صرافي‌های مجاز و صرافی بانك‌ها با قيمت ۱۰۵۰ تومان به متقاضيان سخت‌تر شده و فقط با شرط داشتن بليط OK شده و برای سفرهای هوايی و ارائه گذرنامه ایرانی آن هم در حد محدودی ممكن است.»

این در حالی است، که روزنامه ابرار اقتصادی روز شنبه ۱ آبان، تیتر صفحه نخست خود را، به نقل قولی از محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اختصاص داده، و از قول وی نوشته است، «مسدود شدن حواله ها علت اصلی مشکلات ارزی بود.»

هر چند گزارش خبرگزاری ایسنا، بر ادامه مشکلات ارزی تاکید دارد. به گزارش این منبع، برای صاحب گذرنامه حداكثر دو هزار دلار و برای همراهان ۱۰۰۰ دلار ارز پرداخت می ‌شود. هم چنين ارز مسافرتی می‌ تواند معادل هزار يورو برای صاحب گذرنامه و ۵۰۰ يورو برای همراهان باشد ؛ضمنا به افراد مقيم يا دانشجو ارز فروخته نمی ‌شود.

مشاهدات خبرنگار ايسنا نشان می ;دهد به دليل همينشرايط دلالی آشكار كه در نيمه مهرماه رواج گرفته بود تقريبا كارايی خود را از دستداده و مردم عادی قادر به خريد و فروش ارز نيستند اما دلالان حرفه‌ای همچنان ازراه‌هايی كه مشخص نيست ارز را به دست آورده و در بازار به فروش می ‌رسانند.

با وجود راه افتادن مجدد حواله از حدود دو هفته پيش بسياری از افراد هم چنان خواهان اسكناس برای ارسال ارز هستند و از سوی ديگربسياری از مسافران ارائه دو هزار دلار را برای مسافرت خارجی‌ شان اندك می ‌دانند و مجبور به تهيه آن در بازار آزاد هستند.

ارز آزاد در سبزه ميدان و مكان های مثل چهارراه استانبول تهران، روز شنبه ۱ آبان ماه، با قيمت ۱۰۷۵ تومان عرضه شد.

ابهامات در تاثیر هدفمند کردن یارانه ها برشاخص های اقتصادی

از هدفمند کردن یارانه ها، به عنوان یکی از چالش های پیش روی اقتصاد ایران یاد می شود.

در روزهای اخیر بخش اعظمی از خبرهای اقتصادی خبرگزاری ها و سرویس های اقتصادی روزنامه های داخلی، و هم چنین خبرگزاری های خارجی، به اخبار مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه ها در ایران اختصاص یافته است.

در همین رابطه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه، در پنجمین گردهمایی مدیران صنایع و معاون در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، اجرای قانون هدفمند كردن يارانه ها را يك فرصت تاريخی برای اقتصاد و بخش صنعت ايران خواند و گفت كه «اجرای اين قانون، بهترين فرصت است تا مجموعه اقتصاد ايران از تنبلی ۱۵۰ ساله، بطور كامل رها شود.»

شمس الدین حسینی وزير امور اقتصادی و دارايی نیز، روز جمعه ۳۰ مهر ماه در یاسوج، مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به نرخ رسمی تورم كشور که به گزارش بانک مرکزی  هشت و نهم دهم درصد اعلام شده، اظهار داشت، «اين نرخ همان طور كه تاكنون مهار شده با اجرای طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور نيز مهار خواهد شد .»

سخنگوی اقتصادی دولت هم چنین، در حاشیه سی و هفتمین اجلاس شورای عالی استان ها که روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه برگزار شد، با ذکر این که به اطلاع رسانی شفاف برای قانون هدفمندی یارانه ها پایبند هستیم، افزود، «به طور قطع مبلغ واریز شده برای مدت زمان خوبی خواهد بود و جزئیات بیش تر را مسئولان اعلام می کنند.»

این سخنان در حالی بیان می شود، که بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، قیمت برخی کالاهای مصرفی در تهران در هفته منتهی به ۲۳ مهرماه جاری، با افزایش همراه بوده است.

در همین حال روزنامه مردم سالاری در شماره روز پنجشنبه خود، بر دقت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرده و نوشته است، «در حالی که دولتمردان مدام از اين موضوع سخن به ميان می آورند که همه چيز تحت کنترل است و بايد شاهد روزهای خوبی باشيم اما به دليل روشن نبودن شرايط آينده، کارشناسان غير هم سو با دولت هم چنان دغدغه ها و نگرانی های خود را نسبت به اجرای صحيح و کامل اين طرح عنوان می کنند.»

نویسنده این مطلب تاکید می کند، «دولت بايد با روشن کردن شرايط کشور پس از اجرای هدفمند کردن يارانه ها، جامعه را از نگرانی تورم خارج کند ؛ چرا که استرس و فقدان آرامش روانی در بين مردم، آن هم به دليل شفاف نبودن قيمت ها پس از اجرای این طرح یاد کرده است، قطعا صدمات فراوانی در اجرای هدفمند کردن یارانه ها وارد می کند.»

هم زمان عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی بامداد روز جمعه ۳۰ مهر ماه در گفت و گو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نرخ بیکاری در کشور افزایش می

یابد؟ اظهارداشت، «به نظرم نرخ بیکاری کاهش می یابد، یعنی قاعدتا برای توزیع عادلانه یارانه ها یک توازنی در سراسر کشور به وجود خواهد آمد که این موضوع موجب انبساط بازار کار خواهد شد.»

سخنان وزیر کار و امور اجتماعی در حالی بیان می شود، که خبر گزاری مهر کمی پیش در ۲۱ مهر ماه اعلام کرد، با افزایش تقاضا برای ورود به بازار کار و ناتوانی در پاسخ دادن به نیازهای شغلی کارجویان، مشاغل کاذب جدیدی را به بی کاران تحمیل می‌کند که عناوینی مانند «دادزن»، «گریه کن برای ترحیم»، «دلال»، «دستفروش»، «کارت پخش کن» و «وردست» از آن جمله است.

در حالی که وزیر کار و امور اجتماعی پیش بینی کرده است نرخ بیکاری در فصل تابستان کاهش می یابد،

خبر آن لاین نیز روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه، در زمینه بی کاری نوشت، «با ادامه روند موجود به نظر می رسد ایران باید خودش را برای نرخ بیکاری ۱۸ درصدی در برنامه پنجم توسعه آماده کند که این نرخ به منزله پنج میلیون بیکار در کشور است.»

تازه ترین نرخ بی کاری اعلامی توسط مرکز آمار ایران مربوط به فصل بهار است. براین اساس، نرخ بیکاری در سه ماهه اول امسال چهارده و شش دهم درصد اعلام شد، این در حالی است که این نرخ در زمستان ۸۸ معادل چهارده و یکم دهم درصد بود.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر