سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران می گوید ممکن است در طرح معاوضه سوخت اتمی بازنگری کند

یک دیپلمات ایرانی هشدار می دهد که اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران اقدام کند، تهران ممکن است در معامله اخیر غنی سازی اورانیوم با ترکیه تجدید نظر کند.

سید محمد رضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، می گوید اگر تحریم های جدید بر ایران وضع شود، روشن خواهد شد که کشورهای عضو شورای امینت، انگیزه های سیاسی را دنبال می کنند. خبرگزاری ایتار تاس به نقل از سید محمد رضا سجادی می گوید در چنین صورتی، ایران در توافق خود «تجدید نظر» خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه این موضوع را یک روز پس از آن عنوان کرد که تهران نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داد که طرح ارسال ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی شده به ترکیه را در برابر دریافت سوخت با غنای بالاتر برای استفاده در یک رآکتور پزشکی در تهران تشریح می کند.

با این حال، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، می گوید در طرح نام برده «نارسایی ها و کمبودهایی» وجود دارد که به نگرانی هایی جامعه بین المللی پاسخ نمی دهد.

او این نظر را روز سه شنبه در پکن در پی دو روز گفت و گو با چین، یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت، ابراز داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت آژانس بین المللی انرژی اتمی از آمریکا خواسته بود درباره برنامه تهران اظهار نظر کند.

قدرت های غربی به پیشنهاد ابراز تردید کرده اند و می گویند مقدار سوختی که ایران برای معاوضه پیشنهاد کرده است، ممکن است حدود نیمی از موجودی کشور باشد.

آمریکا و چین با کاهش برخی از فشارهای اقتصادی موافقت می کنند

مقامات ارشد آمریکا و چین موافقت کرده اند از تنگناهای اقتصادی در مناسبات دو کشور کاسته شود، اما ظاهرا در حل یک اختلاف مالی پیشرفت نکرده اند.

مقامات چین روز شنبه به دو روز گفت و گو با هیات آمریکایی در پکن پایان دادند و موافقت کردند به نگرانی های آمریکا از سیاست چین که به شرکت ها بابت توسعه فناوری در داخل کشور پاداش می دهد، توجه کنند.

واشنگتن می گوید این سیاست دسترسی شرکت های خارجی به بازارهای پرسود چین را محدود می کند.

تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری آمریکا، در گردهمایی دانشجویان چینی در پکن گفت دولت اوباما سعی دارد کسری بودجه خود را کاهش دهد.

چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان است و واشنگتن را تشویق کرده است از سیاست های مالی که می تواند ارزش اوراق را کاهش دهد پرهیز کند.

اما آمریکا نتوانست تعهد علی چین را برای تقویت ارزش یوآن- واحد پول آن کشور- در برابر دلار به دست آورد. قانون گزاران و بازرگانان آمریکا از دیرباز چین را متهم کرده اند که یوان را به طور مصنوعی ضعیف نگاه می دارند تا صادرات چین در بازارهای جهانی ارزان تر شود.

دادگاه عالی پاکستان با بازداشت یک روحانی افراطی مخالفت کرد

دادگاه عالی پاکستان حکم داده است که دولت نمی تواند یک روحانی اسلامی افراطی را که هند به طرح ریزی حمل تروریستی مرگبار سال ۲۰۰۸ در مومبای متهم می سازد، بازداشت کند.

دادگاه عالی روز سه شنبه استیناف دولت را رد کرد و حکم دادگاه بدوی را که شواهد کافی برای زندانی ساختن حافظ محمد سعید وجود ندارد، تایید کرد.

حافظ محمد سعید، بنیان گذار گروه افراطی لشکر طبیه در پاکستان تلقی می شود. هند این گروه را مسئول محاصره سه روزه مرکز تجارتی هند می داند. آن حمله که ۱۶۶ کشته برجا گذاشت، مناسبات دو کشور را تیره ساخت.

وزیر امور خارجه هند روز سه شنبه از حکم دادگاه اظهار تاسف کرد و گفت دولت، سعید را یکی از طراحان اصلی حملات مومبای می داند.

مقامات پاکستان سعید را در دسامبر ۲۰۰۸ تحت بازداشت خانگی قرار دادند، اما او ژوئن گذشته پس از آن که دادگاه تصمیم گرفت شواهد کافی علیه وی وجود ندارد آزاد شد.

حافظ محمد سعید همچنین رهبری یک سازمان خیریه اسلامی به نام «جماعت الدعوه» را بر عهده دارد. سخنگوی سازمان روز سه شنبه گفت تصمیم دادگاه نشان داد که جماعت الدعوه و رییس آن ارتباطی با تروریسم ندارند.

جعفر پناهی آزاد شد

رسانه های ایران گزارش می دهند مقامات جمهوری اسلامی جعفر پناهی، کارگردان سینما، را با وثیقه ای نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار آزاد کرده اند.

گزارش ها حاکی است پناهی، که از جنبش اپوزیسیون ایران حمایت می کند، روز سه شنبه از زندان اوین آزاد شد. با این حال، هنوز امکان دارد کیفرخواستی علیه او به دادگاه انقلاب تهران تسلیم شود.

مقامات امنیتی، پناهی را همراه با همسر، دختر او و ۱۵ مهمان در خانه اش بازداشت کردند. همه به غیر از پناهی، بعدا، آزاد شدند.

پناهی به اتهام ساختن فیلمی علیه نظام اسلامی زندانی شد. او اخیرا دست به اعتصاب غذا زد و خواهان ملاقات با خانواده اش شد.

شهرت پناهی بیشتر به خاطر ساختن فیلم «دایره« است ، که از رفتار با زنان در رژیم اسلامی انتقاد می کند.

پیشتر در اوائل ماه جاری، از پناهی در فستیوال فیلم کن در فرانسه تجلیل شد. برگزار گنندگان این جشنواره یکی از صندلی های هیات داوران را برای اعتراض به بازداشت او خالی گذاشتند.

گزارش رسانه ها: فعالیت های نظامی پنهانی آمریکا گسترش پیدا می کند

در گزارش های خبری گفته می شود ارتش آمریکا اجازه داده است عملیات پنهانی در خاورمیانه و شمال آفریقا برای از هم پاشیدن گروه های تروریستی در منطقه گسترش پیدا کند.

رسانه ها روز سه شنبه گزارش دادند ژنرال دیوید پتریوس، سرپرست فرماندهی مرکزی آمریکا، سپتامبر گذشته دستورالعمل محرمانه ای امضا کرده است که اجازه می دهد سربازان عملیات ویژه آمریکا به کشورهای دوست و متخاصم در منطقه، از جمله ایران، عربستان سعودی، یمن و سومالی فرستاده شوند.

این گزارش، که نخستین بار نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، می گوید بنا بر این دستورالعمل محرمانه اگر بر تنش بر سر برنامه اتمی ایران افزوده شود، عملیات شناسایی می تواند به حملات نظامی در ایران، کمک کند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا به نیویورک تایمزگفتند دستور جدید اجازه می دهد عملیات سیستماتیک و پنهانی دراز مدت بیشتر از آنچه در دوره دولت گذشته انجام می گرفت، صورت گیرد.

آنها گفتند هدف برنامه ایجاد شبکه هایی است که بتواند در القاعده و گروه های دیگر «نفوذ کند، آنها را شکست دهد یا از بین ببرد.»

برخی از مقامات پنتاگون به نیویورک تایمز گفتند آنها نگران آن هستند که سیاست جدید مناسبات با کشورهای دوست در منطقه را متشنج کند و کشورهای متخاصم مانند ایران و سوریه را خشمگین سازد.

پنتاگون یا کاخ سفید هنوز درباره گزارش نیویورک تایمز اظهار نظر نکرده اند.

سقوط یک اتوبوس از پل در ترکیه ۱۷ توریست روس را کشت

مقامات روسیه می گویند در واژگون شدن یک اتوبوس حامل توریست های روس در جنوب ترکیه دست کم ۱۷ تن کشته شدند.

به گفته مقامات، اتوبوس بامداد سه شنبه هنگام عبور از جاده ای در استان آنتالیا، در ساحل مدیترانه، از روی یک پل خارج شد، و نزدیک به ۱۵ متر پایین تر در کرانه یک رودخانه افتاد.

کانال ان تی وی ترکیه گفت راننده ترک اتوبوس، پشت فرمان به خواب رفته بود.

او و راهنمای ترک تور از جمله کشته شدگان بودند. مقامات می گویند کشته شدگان دیگر توریست های روس بودند. دست کم ۲۵ نفر از مسافران زخمی شدند.

اتوبوس، مسافران را از استراحتگاه آلانیا به شهر «پاموکال» در غرب ترکیه می برد.

یک نوار ویدیویی محل سقوط اتوبوس را که بر روی سقف خود واژگون شده است، با امدادگران که سعی دارند بازماندگان را بیرون بکشند نشان می دهد.

آنتالیا یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی ترکیه است و هر سال شمار زیادی از روس ها و آلمانی ها به آنجا می روند.

پلیس ایران علیه برگزاری «گردهمایی های غیر قانونی» هشدار می دهد

مقامات پلیس در ایران هشدار داده اند که با تظاهرات اعتراضی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری برخورد خواهند کرد.

خبرگزاری نیمه رسمی ایلنا به نقل از حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران، می گوید پلیس با هر اجتماع غیر قانونی برخورد خواهد کرد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران اپوزیسیون طرفداران خود را به شرکت در اعتراضات صلحجویانه در سالگرد انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد در ۲۲ خرداد، دعوت کرده اند.

اپوزیسیون او را به تقلب در انتخابات متهم می کنند و می گویند موسوی برنده واقعی بوده است.

در سرکوب اعتراضات پس از انتخابات که چندین کشته بر جا گذاشت، هزاران نفر دستگیر شدند.

بیش از ۸۰ نفر در ارتباط با تظاهرات به زندان هایی نزدیک به ۱۵ سال محکوم شدند. چندین فعال دیگر نیز با مجازات مرگ روبرو هستند.

بان کی مون: مدارکِ نشان دهندۀ شليک از سوی کره شمالی به کشتی کره جنوبی، بسيار محکم، و عميقاً مسأله ساز است

بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد می گويد مدارکی که نشان دهندۀ شليک يک اژدر از سوی کره شمالی به يک کشتی نظامی کره جنوبی در دريای زرد و کشته شدن چهل و شش ملوان آن است بسيار محکم و عميقاً مسأله ساز است.

آقای بان در کنفرانسی خبری که در مقرّ سازمان ملل متحد برگزار شد گفت او نيز در خشمی که جامعه بين الملل از اقدام کره شمالی احساس می کند شريک است و انتظار دارد زمانی که کره جنوبی اين مسأله را در شورای امنيت سازمان ملل متحد مطرح کند، اين شورا واکنش نشان دهد.

غرق شدن کشتی نظامی کره جنوبی در ششم فروردين ماه يکی از وخيم ترين فجايع نظامی برای کره جنوبی از زمان پايان جنگ دو کره به شمار می رود. يک تيم از بازرسان بين المللی هفتۀ گذشته با اعلامِ نتيجه تحقيقات خود پرتاب يک اژدر از سوی يک زيردريايی کره شمالی را علت دو تکه شدن کشتی نظامی کره جنوبی در دريای زرد و کشته شدن چهل و شش ملوان آن دانست.

دبيرکل سازمان ملل متحد می گويد اين رويداد مخصوصاً در زمانی که گفتگوهای اتمی با کره شمالی متوقف شده، اسفناک است. چين، ژاپن، روسيه، کره جنوبی و ايالات متحده آمريکا تلاش کرده اند کره شمالی را به مذاکرات اتمی بازگردانند. هرگونه تصميم از سوی پانزده کشور عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد در رابطه با کره شمالی، احتمالاً به نتيجۀ مذاکرات ايالات متحده و چين، دو کشور برخوردار از حق وتو وابسته خواهد بود.

بان کی مون همچون رييس جمهوریِ کره جنوبی، اقدام اخيرِ حملۀ کره شمالی را تازه ترين رشته از اقدامات فتنه انگيز اين کشور خوانده است.

فرمانده گارد ساحلی: بی پی همۀ امکانات تکنيکی را برای متوقف کردن ريزش نفت در خليج مکزيک بکار برده است

يک مقام ارشد گارد ساحلی آمريکا می گويد بی پی غول نفتی جهان هر راهی را که برای متوقف کردن ريزش نفت در خليج مکزيک ميتوان مورد استفاده قرار داد، بکار برده است و دولت قصد ندارد که عهده دار اين وظايف شود.

دریاسالار «تاد آلن» فرمانده گارد ساحلی مقامی است که از سوی دولت اوباما مسؤل رسيدگی به فاجعۀ ريزش سيل وار نفت در خليج مکزيک، تعيين شده است. آدميرال آلن فرمانده گارد روز دوشنبه در کاخ سفيد در جمع خبرنگاران گفت که سعی در بيرون راندن شرکت بی پی از اين عمليات اين سؤال را مطرح می کند که چه راه جايگزينی در مقابل ما وجود دارد.

نظرات آدميرال آلن یک روز پس از آن مطرح می شود که «کن سالازار» وزیر کشور آمريکا اظهار نظر کرده است که وی به تلاشهای شرکت بی پی برای جلوگیری از ريزش نفت و کنترل وضعيت پيش آمده، اعتمادی ندارد. آقای سالازار گفته است در صورت عدم موفقيت بی پی، دولت آماده است خود کنترل عمليات را در دست گيرد.

شرکت بی پی هم اکنون می گوید تلاش خواهد کرد روز چهارشنبه با استفاده از گل سنگین و سیمان در عملیاتی که آن را «خفه کردن در نطفه» توصيف می کند، ريزش سيل اسای نفت را متوقف کند.

تونی هیوارد مدیر اجرایی بی پی می گوید در تلاش است همه آنچه را که تا کنون صورت گرفته است بطور باز و شفاف، در معرض ديدِ همگان بگذارد. آقای هيوارد اذعان دارد که حُسن شهرت شرکت بريتيش پتروليوم، در خطر قرار گرفته است.

روز دوشنبه کن سالازار وزير کشور آمريکا گفت ۳۳ روز از انفجار چاه نفتی متعلق به بريتيش پتروليوم در خليج مکزيک و عدم توانائی آن کمپانی در جلوگيری از ريزش نفت می گذرد، در حاليکه به گفتۀ سخنگوی آن شرکت، تمام امکانات برای انسداد هر چه سريعتر چاه مذکور بکار گرفته شده است.

اما سخنان شديد اللحن آقای سالازار حاکی از خشم و يأس دولت پرزيدنت اوباما از سستی شرکت بريتيش پتروليوم در جلوگيری از ريزش نفت و پاکسازی آلودگی ها ست. يک ويديوِ زندۀ استثنائی که نشانده عمليات روباتی برای انسداد چاه نفت ست در عمق يک هزار و ششصد متری زير آب های خليج مکزيک از سايت بريتيش «پتروليوم» گرفته شده است، و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز قابل دسترسی ست.

حادثۀ ۳۱ فروردين ماه که به مفقود الاثر شدن ۱۱ تن و زخمی شدن ۱۷ نفر ديگر منجر شد و ناکامی تقريباً يکماهه در جلوگيری از ادامۀ ريزش نفتِ خام سنگين از اين چاه و انتقال آن توسط امواج، به تدريج برخی از سواحل ايالات جنوبی آمريکا را آلوده کرده ست، و ماهيگيران را وادار کرده است برای يافتن ماهی تا يکصد کيلومتر از ساحل دور شوند.

در صورت ادامۀ ريزش نفت از اين چاه تا يکی دو ماه ديگر، بدون ترديد شاهد وخيم ترين مصيبت محيط زيستیِ ناشی از اقدام بشر خواهيم بود که اثرات سوء آن از حادثه غرق نفتکش «اگزان والدز» در دو دهه قبل در آلاسکا هم فراتر خواهد رفت و به همين دليل مقام های آمريکايی در اظهارات اخير خود تهديد کرده اند بعد از «خلع يد» از بريتيش پتروليوم، دولت آمريکا رأسا اقدامات مربوط به جلوگيری از ريزش نفت را از اين چاه، بر عهده خواهد گرفت.

نرخ بهرۀ وام مسکن در حال حاضر کمتر از ۵ درصد است که چنين نرخی در تاريخ آمريکا بيسابقه بوده است

انجمن ملی اقتصاددانان مشاغل آمريکا پيش بينی کرده است که در سال ميلادی جاری بر ميزان مصرف مردم که دو سوم اقتصاد آمريکا را تشکيل ميدهد افزوده و از نرخ بيکاری کاسته خواهد شد. انجمن ملی مشاوران املاک آمريکا نيز روز دوشنبه اعلام کرد که فروش خانه های موجود در ماه آوريل نزديک به ۸ درصد افزايش يافت که در ۵ ماه گذشته بيسابقه بود. کارشناسان علت افزايش فروش خانه را عمدتاً ناشی از تخفيف مالياتی دولت، افزايش ميزان اعتماد مردم به اقتصاد کشور و بويژه ميانگين نرخ بهرۀ وام مسکن ميدانند که در حال حاضر کمتر از ۵ درصد است که چنين نرخی در تاريخ آمريکا بيسابقه بوده است. بازار مسکن آمريکا نقش عمده ای در بحرانهای مالی آمريکا داشت و به همين علت اقتصاددانان نوسانانت بازار مسکن را از نزديک زير نظر دارند.

در خبری ديگر صندوق بين المللی پول روز دوشنبه بازسازی اقتصادی اسپانيا را ضعيف و شکننده خواند و هشدار داد که اسپانيا بايد تغييرات اساسی در بازار مشاغل، سيستم بانکی و سيستم بازنشستگی خود ايجاد کند.

اما در بريتانيا در پی بن بست مذاکرات اتحاديه کارگران يونايت و مقامات شرکت هواپيمايی بريتيش ايرويز روز دوشنبه کارکنان کابين هواپيمای آن شرکت دست به يک اعتصاب پنج روزه زدند.

در همين حال هوجينتائو رييس جمهوری چين روز دوشنبه دومين اجلاس مذاکرات راهبردی اقتصادی آمريکا و چين را در پکن افتتاح کرد. رئيس جمهوری چين ضمن ايراد سخنانی قول داد که سيستم ارزی چين را اصلاح و بتدريج ارزش برابری آنرا در مقابل ساير ارزهای عمده شناور سازد. در اولين روز اجلاس دو روزۀ پکن، چين و آمريکا بيشتر توجه خود را به بحرانهای مالی اروپا، و برون رفت از رکود اقتصاد جهانی معطوف داشتند. چين خواستار لغو محدوديت صادراتی فنآوریهای پيشرفته آمريکا شد. هيلاری کلينتون وزير امور خارجه و تيموتی گايتنر وزير خزانه داری آمريکا نيز طی ايراد سخنانی از چين مصراً خواستند تا بازارهای خصوصی و دولتی خود را به روی کالاهای صادراتی آمريکا باز کند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر