سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک دادگاه پاکستان ۵ آمریکایی را به زندان محکوم کرد

دادگاهی در پاکستان، پنج آمریکایی را در ارتکاب جرائم تروریستی گناهگار شناخته و هرکدام را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.

مقامات پاکستان حکم را روز پنجشنبه در شهر «ساراگودا» (سرگودها) اعلام کردند و گفتند دادگاه ضد تروریسم پاکستان، آمریکاییان را که همه مسلمان هستند، در توطئه چینی برای ارتکاب تروریسم و جمع آوری پول برای سازمان های ممنوعه، مجرم تشخیص داده است.

مقامات قضایی پاکستان آمریکاییان را، که همه آنها ساکن منطقه واشنگتن هستند، به طرح حملات تروریستی در کشور، و تلاش برای پیوستن به شبه نظامیان اسلامگرا متهم کردند.

آمریکاییان خود را بی گناه می دانند و می گویند آنها در جستجوی کارهای انساندوستانه در افغانستان بوده اند. آنها همچنین می گویند ماموران پاکستانی و آمریکایی آنها را در بازداشتگاه شکنجه کرده اند. مقامات هر دو کشور این اتهام را تکذیب می کنند.

دادستان ها خواستار مجازات حبس ابد برای متهمان بودند و می گویند از حکم صادره استیناف خواهند خواست. وکلای مدافع نیز می گویند آنها از رای ۱۰ سال زندان برای موکلان خود، تقاضای استیناف خواهند کرد.

رهبران سیاسی و نظامی آمریکا از انتصاب ژنرال پتریوس پشتیبانی می کنند

دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می گوید او از تصمیم پرزیدنت اوباما برای کنار گذاشتن ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان، و انتخاب ژنرال دیوید پتریوس به جای او، کاملا پشتیبانی می کند.

پرزیدنت اوباما روز چهارشنبه اعلام کرد ژنرال پتریوس جانشین مک کریستال خواهد شد. او پس از انتشار مقاله ای که در آن او و دستیارانش اعضای دولت اوباما را مسخره کرده بودند، استعفا داد.

قانون گزاران ارشد آمریکا در هر دو حزب نیز از ژنرال پتریوس حمایت کرده اند.

در افغانستان، ژنرال بریتانیایی نیک پارکر، فرمانده موقت ناتو، می گوید در ماموریت ناتو در افغانستان تغییری صورت نخواهد گرفت.

انتصاب ژنرال پتریوس به فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان باید به تصویب سنا برسد، و رییس کمیته نیروهای مسلح می گوید جلسه تایید او حداکثر تا روز سه شنبه تشکیل خواهد شد.

ژنرال پارکر، که تا زمان تایید ژنرال پتریوس، سربازان ناتو در افغانستان را سرپرستی خواهد کرد روز پنجشنبه گفت نیروهای بین المللی هنوز بر شکست دادن شورش و ساختن یک نیروی ملی امنیتی قدرتمند متمرکز هستند.

در کابل، وحید عمر، سخنگوی حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، گفت خروج ژنرال مک کریستال متاسف کننده است، اما پتریوس بهترین جایگزین ممکن است. عمر یادآور شد پتریوس برای افغانستان «غریبه» نیست، زیرا به تهیه استراتژی ضد شورش کمک کرده و وقت قابل ملاحظه ای را نیز در منطقه گذرانده است.

گناه تحريم های تنبيهی ايران با خامنه ای است

گاردين زيرعنوان "تحريم ها تقصير ايران است" می نويسد قصور آيت الله خامنه ای در ارائه تضمين های لازم در مورد مقاصد اتمی اش، برای جامعه بين المللی چاره ای جز اقدام باقی نگذاشته است.

بعضی تحليل گران تلاش های بين المللی تحت رهبری آمريکا، و اکنون اتحاديه اروپا را، در مورد وضع تحريم های تنبيهی عليه ايران، به فاصله ای کوتاه پس از اعلام توافق ايران، ترکيه و برزيل، به عنوان عاملی در ازدست رفتن فرصت تماس و گفتگو با ايران می بينند.

اما اگر به رفتارو حرکات ايران نگاه کنيم در حقيقت اين کادر رهبری ايران است که فرصت تماس و گفتگو با آمريکا را از دست داده است. باراک اوباما پس از آنکه عهده دارمقام رياست جمهوری آمريکا شد سعی کرد با آيت الله علی خامنه ای رهبرارشد در ايران تماس بر قرارکند، و در پيام خصوصی اش درماه مه ۲۰۰۹ همکاری ميان آمريکا و ايران در منطقه، و مناسباتی دوجانبه را خواستار شد.

بعلاوه اوباما دراکتبر گذشته معامله ای را به دولت ايران پيشنهاد کرد که براساس آن ايران می بايست قريب ۷۵ درصد اورانيوم غنی شده خود با غلظت پائين را برای تبديل به سوخت اتمی به خارج بفرستد. اوباما برای عملی ساختن اين معامله حاضر بود سه قطعنامه قبلی سازمان ملل متحد راکه از ايران ميخواست غنی سازی اورانيوم را متوقف کند ناديده بگيرد. خامنه ای نه تنها اين پيشنهاد را رد کرد بلکه به دانشمندان ايرانی دستور داد درجه غنی سازی را بالا ببرند و به سطح ۲۰ درصد برسانند. اين دستور، توانائی ايران را درغنی سازی اورانيوم به سطحی ميرساند که می تواند برای ساختن بمب اتمی نيزاز آن استفاده شود.

تحريم های جديد به معنای آن نيست که اوباما گفتگو را رد ميکند. دولت او در موارد بيشمار گفته است مايل به تعامل با ايران است و در اين زمينه در مقابل صدای قدرتمند جمهوريخواهان در کنگره ايستادگی به خرج داده است. اين يکی از دلايل حمايت اعضای دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد از اوباماست. آنها وی را عوض کننده هشت سال حملات لفظی موسوم به محور شرارت می بينند و مايلند از او حمايت کنند.

آنچه اوباما و شورای امنيت حامی او ميخواهند اين است که ايران با فرستادن اورانيوم غنی شده با غلظت پائين به حد کافی به خارج نتواند در ايامی که با غرب مذاکره ميکند بمب اتمی بسازد. اگر معامله ترکيه - برزيل می توانست رسيدن به اين هدف را عملی کند به احتمال قوی پذيرفته شدنی بود، بخصوص برای اوباما. با توجه به نزديک شدن فصل مبارزات انتخابات ميان دوره ای و ادامه مشکلات اقتصادی در آمريکا، ترکيه و برزيل می توانستند يک دردسر را برای رئيس جمهوری آمريکا کم کنند. همين نظريه را می توان در مورد ديگر اعضای شورای امنيت و بخصوص در مورد چين و روسيه مطرح ساخت که ميخواهند مسئله ايران دراولين فرصت ممکن حل وفصل شود تا آنها بتوانند به معاملات پرسود، و فروش محصولات و سرويس های خود به ايران ادامه دهند.

رهبران جمهوری اسلامی، بخصوص رهبر ارشد آن، استادان برچسب زدن و وارونه جلوه دادن حقایق اند. آنها در ايران انتخابات برگزار ميکنند و ميخواهند به جامعه بين المللی بقبولانند که آزاد و واقعی است. آنها سعی ميکنند نشان بدهند حاضر به مصالحه اند تا از اين طريق از تحريم ها در بروند. اگر به دقت نگاه کنيم می بينيم که در عمل اين تلاشی برای استتار فعاليت های مرتب با ساختن بمب اتمی، ضمن برخوردار شدن از محافظت بين المللی است. آنها نتوانسته اند مردم ايران را گول بزنند و آنگونه که شاهد حمايتی قريب به اتفاق از اوباما هستيم در گول زدن جامعه بين المللی نيز با شکست مواجه اند.

مجله «نیشن»: نیروهای ایران کوهنوردان آمریکایی را در داخل عراق دستگیر کردند

خانواده های سه کوهنورد آمریکایی که در ایران بازداشت شده اند می گویند گزارش جدیدی که حاکی است نیروهای امنیتی ایران کوهنوردان را در عراق دستگیر کردند، پرسش های نگران کننده و عمیقی درباره این رویداد و ادامه بازداشت آنها مطرح می کند.

خانواده های کوهنوردان در بیانیه ای که روز پنچشنبه صادر کردند گفتند گزارش مجله «نیشن» بر نگرانی از دستگیری کوهنوردان و این که چرا آنها نزدیک به یک سال «بدون طی مراحل قانونی در ارتباط با نقض قوانین ایران و یا قوانین بین المللی» در بازداشت به سر می برند، افزوده است.

مجله «نیشن» می گوید دو شاهد را در شهر «َزلم» در عراق شناشایی کرده است که می گویند نیروهای امنیتی ایران وارد عراق شدند و کوهنوردان را دستگیر کردند.

مجله به نقل از شاهدان می گوید پلیس ایران نخست به شیوه ای «تهدید کننده» به کوهنوردان علامت می داد، و وقتی آنها علائم را نادیده گرفتند، یک پلیس تیرهای هوایی شلیک کرده است.

نیروهای ایران شین بوئر، سارا شورد، و جاش فتال را در اواخر ژوئیه به ظن جاسوسی دستگیر کردند.

اعضای خانواده های کوهنوران می گویند آنها ممکن است تصادفا وارد خاک ایران شده باشند.

ایران شرایط خود را برای مذاکرات اتمی اعلام می کند

رییس جمهوری اسلامی ایران می گوید تهران هفته آینده شرایط خود را برای مذاکراه با قدرت های جهانی درباره برنامه اتمی اعلام خواهد کرد.

محمود احمدی نژاد روز پنجشنه در سخنانی در «همایش ائمه جماعات و فعالان مساجد» در تهران، قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را «خنده دار» نامید و گفت «کشورهایی که تحریم ها را تصویب کردند می ترسند و ایران تهدیدهای آنها را بی اثر خواهد ساخت.»

احمدی نژاد این نظر را یک روز پس از آن ابراز داشت که رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت کشور او اینک می تواند اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از علی اکبر صالحی گفت تهران قادر است هر ماه پنج کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کند.

در حملاتی در عراق، ۹ تن کشته شدند

در جریان حملاتی به نیروهای امنیتی عراق در روز پنجشنبه، دست کم ۹ تن کشته شدند.

مرگبارترین حمله به یک پاسگاه پلیس در شهر موصل صورت گرفت. در آنجا یک بمب گذار انتحاری خود را منفجر کرد و چهار افسر پلیس را کشت. در این حمله چهار پلیس نیز مجروح شدند.

در ناحیه ای دیگری در موصل، دو بمب گذار انتحاری مواد انفجاری را در نزدیکی در ورودی یک پایگاه نظامی منفجر کردند. یک سرباز کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

در بغداد، انفجار دو بمب کنار جاده ای دو افسر پلیس را کشت و هشت نفر را مجروح کرد.

در این میان، مردان مسلح به خانه ای در استان دیاله حمله کرده و دو برادر را که از شبه نظامیان ضد القاعده بودند کشتند.

در شهر تل عفر، در غرب موصل، متوقف شد. نیروهای امنیتی یک مهاجم را هنگامی که سعی داشت بمبی را که در یک اتومبیل جاسازی شده بود در نزدیکی یک بازار منفجر کند، به ضرب گلوله از پای درآوردند.

مناسبات هند و پاکستان تقویت می شود

دیپلمات های ارشد هند و پاکستان متعهد شده اند برای بازسازی اعتماد بین دو کشور، با تمرکز بر نبرد مشترک با تروریسم، کار کنند.

نیروپاما رائو، معاون وزارت امور خارجه هند، روز پنجشنبه در اسلام آباد با سلمان بشیر همتای پاکستانی خود ملاقات کرد. آنها گفتند به روند مذاکرات و تقویت مناسبات دو جانبه خوشبین هستند.

رائو گفت هند و پاکستان برای بازداشتن تروریست ها از اخلال در روند صلح باید با یکدیگر همکاری کنند.

هند مذاکرات با پاکستان را در پی حملات تروریستی مرگبار مومبای در سال ۲۰۰۸ قطع کرد. هند یک گروه افراطی مستقر در پاکستان را مسئول محاصره سه روزه مومبای، که بیش از ۱۶۶ کشته برجا گذاشت، می داند.

از زمان حملات، رائو نخستین مقام ارشد هند است که از پاکستان دیدن می کند. گفته می شود مذاکرات روز پنجشنبه زمینه را برای دیدار وزیران امور خارجه دو کشور در ماه آینده آماده خواهد ساخت.

رائو قرار است با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارچه پاکستان، نیز ملاقات کند.

ژوئن، مرگبارترین ماه برای نیروهای بین المللی در افغانستان

ماه ژوئن به مرگبار ترین ماه برای سربازان بین المللی در افغانستان از زمان آغاز جنگ تبدیل شده است.

خبرگزاری هایی که اطلاعیه های ناتو در مورد تلفات را دنبال می کنند می گویند در این ماه دست کم ۷۹ سرباز جان خود را از دست داده اند.

روز پنجشنبه به گفته ناتو چهار سرباز بریتانیایی شامگاه چهارشنبه در جنوب افغانستان کشته شدند. ارتش بریتانیا گفت سربازان در تصادف خودرو حامل آنها در نزدیکی گرشک در ایالات هلمند جان سپردند.

روز چهارشنبه، ناتو مرگ چهار سرباز را در انفجار بمب در جنوب، شرق، و غرب افغانستان اعلام کرد.

وزیر دفاع استرالیا روز چهارشنبه گفت کشور او ممکن است خارج ساختن سربازان خود را از افغانستان ظرف دو سال آغاز کند. استرالیا حدود ۱۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنها در ایالت اوروزگان مستقر هستند.

در ایالت ننگرهار، در شرق افغانستان، به گفته پلیس روز چهارشنبه، یک کاندیدای نمایندگی پارلمان هدف یک بمب کنار جاده ای قرار گرفت. در این انفجار  یک تن کشته و او مجروح شد.

در انفجار بمب کنار جاده ای دیگری در روز چهارشنبه در ایالت اوروزگان، هفت گارد امنیتی که برای یک شرکت خصوصی کار می کردند کشته شدند.

رییس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود ملاقات می کند

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، قرار است روز  پنجشنبه در دومین روز دیداری سه روزه از ایالات متحده، در واشنگتن با پرزیدنت اوباما ملاقات کند.

مقامات آمریکایی می گویند دو رهبر درباره راه های افزایش همکاری از طریق تجارت، سرمایه گذاری و نوآوری بحث خواهند کرد.

پرزیدنت مدودف روز چهارشنبه از ناحیه «سیلیکون ولی» در ایالت کالیفرنیا، که بسیاری از شرکت های فناوری پیشرفته در آنجا قرار دارند، دیدن کرد. او همچنین با روسای اپل، سیسکو سیستمز، گوگل و توئیتر به گفت و گو نشست.

مدودف تلاش کرده است به نوسازی اقتصاد روسیه که به نفت متکی است کمک کند. او موافقت سیسکو سیستمز را با یک سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در روسیه به دست آورد و همچنین صفحه ای در شبکه اجتماعی اینترنتی توئیتر باز کرد.

پس از دیدار در کاخ سفید، آقای مدودف و آقای اوباما برای شرکت در کنفرانس های رهبران قدرت های صنعتی عضو گروه های ۸ و ۲۰ به کانادا خواهند رفت.

کاخ سفید می گوید آمریکا و روسیه در ۱۸ ماه گذشته گام های بلندی برای بهبود مناسبات برداشته اند. امضای پیمان کاهش تسلیحات اتمی در ماه آوریل، و نیز موافقت با برقراری تحریم های جدید علیه ایران و کره شمالی از آن جمله است.

استوارت لِوی: شرکای ما برای به اجرا گذاشتن قطعنامۀ ۱۹۲۹ سازمان ملل آماده اند

استوارت لِوی معاون وزارت خزانه داری آمريکا می گويد تقريباً همۀ انستيتوهای مالی مهم، روابط تجاری خود را با جمهوری اسلامی ايران، قطع کرده اند و يا بطور قابل ملاحظه ای کاهش داده اند. آقای لِوی می افزايد «ما اکنون شاهد پا پس کشيدن بخش های گوناگون از قبيل بيمه، خدمات، انرژی و صنايع توليدی در امر همکاری با ايران هستيم.» به نظر اين مقامِ ارشد وزارت خزانه داری آمريکا، بخش خصوصی نقشی کليدی در پايه ريزی فشارها عليه جمهوری اسلامی ايران بازی می کند زيرا، اقدامات داوطلبانه، تأثير تحريم های دولتی را وسعت می بخشد. پيش نويس قانونی که از سوی کنگرۀ آمريکا تهيه شده است بانکهايی را که با نهادهای دولتی در ايران و سپاه پاسداران همکاری کنند از دسترسی به سيستم مالی آمريکا منع می کند.

آقای لوی می گويد ما در هفتۀ گذشته ۲۲ شرکت نفتی، انرژی و بيمه را شناسايی کرده ايم که تحت مالکيت دولت ايران بوده و يا توسط آنان کنترل می شوند که ۱۷ شرکت ِ آن در خارج از ايران فعاليت می کنند و تعلق بسياری از آنها به دولت ايران بسادگی قابل تشخيص نيست. معاون وزارت خزانه داری آمريکا می افزايد اين شناسايی ها باعث شده است که افراد داخل آمريکا و مهمتر از آن، ديگران در جهان از معامله با ايران خودداری کرده اند و راهی را انتخاب می کنند که خود را به مخاطره نياندازند.

در جلسۀ کميتۀ روابط خارجی سنا، سناتور کری اين سئوال را مطرح کرد که آيا دولت آمريکا ابزار لازم برای اعمال تحريم ها و جلب همکاری کشورهای ديگر برای بستن راههای گريز دولت ايران از اين اقدامات را در اختيار دارد؟ معاون وزارت خزانه داری آمريکا در پاسخ گفت به اعتقاد او دولت آمريکا از چنين ابزار قوی ای در حال حاضر استفاده می کند و با توجه به استقبالی که کاخ سفيد از لايحۀ نهايی تحريم های يک جانبه به عمل آورده است تمام نشانه ها حاکی از آنست که شرکای ما نيز در بمورد اجرا گذاشتن قطعنامۀ ۱۹۲۹ سازمان ملل آماده اند.

در بخش ديگری از جلسۀ کميتۀ روابط خارجی سنا، سناتور فاين گلد اين سؤال را مطرح کرد که دولت آمريکا چه اقدامی در مورد تلاشهای ايران جهت تغيير بسته بندی و انتقال سلاح و تجهيزات ساخت آمريکا از جمله به امارات متحده عربی و سپس به ايران، انجام داده است؟ ويليام برنز معاون سياسی وزارت خارجۀ آمريکا گفت در سالهای اخير امارات متحدۀ عربی همکاری های خود را با ما بطور چشمگيری بهبود بخشيده است و ما هم در همکاری نزديک با آنها در ارتباط با کنترل صادرات کالاها به ايران، مبادلۀ اطلاعات و همکاری در مورد اجرای قوانين هستيم تا از اينگونه تلاشهای ايران جلوگيری کنيم.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر