سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حزب اپوزیسیون اردن انتخابات را تحریم می کند

بزرگترین گروه اپوزیسیون در اردن می گوید انتخابات پارلمانی کشور را تحریم خواهد کرد.

جنبش نیرومند اخوان المسلمین این تصمیم را شامگاه پنجشنبه اعلام کرد، و ناظران آن را ضربه ای به انتخابات، که دولت آن را شالوده ای برای اصلاحات سیاسی توصیف کرده است، دانستند.

اخوان المسلین علت تصمیم خود را اختلافی بر سر قانون جدید انتخابات می داند که احتمال دارد قدرت نمایی گروه در انتخابات گذشته را این بارتضعیف کند.

قانون جدید تعداد کرسی ها را برای کسانی که از مناطق شهری برگزیده شوند کاهش می دهد و بر کرسی های مناطق شهری، که قبایل بدوی طرفدار دولت بر آنها مسلط هستند، می افزاید.

 

آيا ايران به نفت کش ژاپنی در تنگه هرمز حمله کرد؟

کریستن ساینس مانیتور زیرعنوان «آیا ایران به نفت کش ژاپنی در تنگه هرمزحمله کرد؟» می نویسد ماموران تحقیق روز پنجشنبه در امارات متحده عربی گفتند یک مین دریائی ممکن است عامل ایجاد حفره ای باشد که این هفته در یک نفت کش ۱۶۰ هزار تنی ژاپنی در تنگه هرمزبه وجود آمد، هرچند که مالک نفت کش کماکان بر این باور است که احتمالا حمله ای در کار بوده است.

حدس و گمان ها درباره آنچه موجب ایجاد حفره ای بزرگ در بدنه نفت کش M Star شد، که پس از بارگیری در امارات متحده عربی و در راه بازگشت به ژاپن رخ داد، کماکان ضد ونقیض است.
بعضی ها به ایران اشاره می کنند که محتاطانه از قلمرو آبی خود حراست می کند، و به همین منظور در جریان جنگ ایران و عراق هزاران مین دریائی را کار گذاشته بود، که بعضی از آنها هنوزهم باقی اند.

سانحه این هفته در نزدیکی محلی رخ داد که در سال ۲۰۰۸ صحنه درگیری پنج قایق مسلح تندروی ایران با چند کشتی نیروی دریائی آمریکا حین گشت زنی در دوازده مایلی قلمرو ایران در تنگه هرمز بود.

تهدید اخیر ایران در مورد بستن تنگه هرمز به تلافی تحریم های اقتصادی اکنون خطری بزرگتراست.

به گزارشPress TV ، شبکه تلویزیون انگلیسی زبان دولتی ایران، خبرگزاری فارس در صفحه عربی خود اظهارات یک مقام ارشد در ایران را نقل کرده است که می گوید «اگر دشمنان قصد داشته باشند راه های دریائی را برای کشتی های باربری ایران نا امن کنند، تهران نیز در مهم ترین راه آبی استراتژیک جهان، مقابله به مثل خواهد کرد».

ایران می گوید آماده است با گروه وین مذاکراه کند

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید تهران آماده است برای معامله احتمالی سوخت اتمی، با آمریکا، روسیه و فرانسه وارد مذاکره شود.

خبرگزاری مهر روز جمعه به نقل از علی اکبر صالحی گفت ایران آماده خواهد بود ظرف چند روز آینده با کشورهایی که گروه وین را تشکیل می دهند، به مذاکره بنشیند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه از پیشنهاد ایران حمایت کرد و گفت مذاکرات بهترین روش برای حل اختلافات مربوط به برنامه اتمی ایران است. او می گوید چین با تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه ایران مخالف است.

در اوائل هفته، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن آماده است مذاکره با ایران را درباره امکان توافق با معاوضه سوخت اتمی و مسائل گسترده تر مربوط به برنامه اتمی آن، از سر بگیرد. هنوز روشن نیست که آیا ایران مایل است از گفت و گوهای سوخت اتمی فراتر برود یا نه.

ایران معامله دریافت سوخت برای رآکتور اتمی تهران را رد کرد، و سپس با آغاز غنی سازی اورانیوم این نگرانی را به وجود آورد که سرانجام از این روند برای تولید تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد.

صالحی همچنین گفت ایران اورانیوم غنی شده انبار نکرده و فقط مقداری را که برای رآکتور تهران نیاز دارد تولید کرده است.

یک سرباز وظیفه آمریکایی به ظن فاش کردن اسرار نظامی به زندان نظامی در آمریکا منتقل شد

ارتش آمریکا می گوید یک سرباز آمریکایی که به درز دادن اسرار نظامی به سایت اینترنتی ویکی لیکس مظنون است، از کویت به یک زندان نظامی در ویرجینیا منتقل شده است.

سرباز وظیفه «برادلی منینگ» به پایگاه تفنگداران دریایی در کوانتیکو انتقال یافت و در انتظار محاکمه به سر می برد.

در ماه آوریل، ویکی لیکس ویدیوی محرمانه ای از حمله هلیکوپتری درعراق در سال ۲۰۰۷ پست کرد. در آن حمله دو عراقی که برای خبرگزاری رویترز کار می کردند کشته شدند. دو ماه بعد، ارتش آمریکا اعلام کرد «منینگ» را به اتهام فاش کردن اطلاعات محرمانه بازداشت کرده است.

او همچنین پس از آن که ویکی لیکس هزاران سند محرمانه در ارتباط با جنگ افغانستان منتشر کرد، مورد سوءظن قرار گرفت.

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت تازه ترین مورد درز اسناد ممکن است جان افراد را به خطر بیندازد و به مناسبات آمریکا با متحدانش صدمه بزند.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، بیش از ۹۰ هزار سند محرمانه را «کوهی از داده های خام» توصیف کرد که سیاست آمریکا در افغانستان را روشن تر نمی سازد. با این حال، وی افزود اسناد می تواند به دشمن در جبهه کمک کند.

گیتس گفت از اف بی آی درخواست کرده است به تحقیقات کمک کند.

دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت «جولیان آسانگ» بنیان گذار ویکی لیکس و منبع اطلاعاتی او «ممکن است هم اینک دست های خود را به خون یک سرباز جوان یا یک خانواده افغان آغشته کرده باشند.»

سازمان ملل متحد پنج عضو طالبان را از فهرست تروریستی حذف می کند

   
   

 

 

مقامات سازمان ملل متحد می گویند پنج عضو طالبان از فهرست سیاه تروریسم سازمان ملل متحد خارج شده اند.

یک کمیته شورای امنیت فهرست را که دارایی های افراد مظنون به ارتباط با طالبان و القاعده را مسدود می کند و مسافرت آنها را محدود می سازد، بررسی کرد.

مقامات می گویند عبدالحکیم مجاهد محمد اورنگ، سفیر سابق افغانستان در سازمان ملل متحد، و دو مقام دیگر، که فوت کرده اند، از جمله کسانی هستند که اسامی آنها از فهرست تحریم ها حذف شد.

دیپلمات ها می گویند حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، به عنوان بخشی از برنامه دولت خود برای ادغام دوباره رزمندگان طالبان که مایل هستند اسلحه بر زمین بگذارند، خواهان حذف دست کم ۱۰ عضو سابق طالبان از فهرست سیاه شده است.

شش سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

در حملات جداگانه در جنوب افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته، شش سرباز ناتو کشته شده اند.

اطلاعیه ناتو حاکی است یک سرباز در حمله شورشیان در روز جمعه کشته شد، دو سرباز دیگر در انفجار یک بمب کنارجاده ای جان سپردند.

ناتو می گوید سه سرباز روز جمعه در حملات جداگانه جنوب افغانستان کشته شدند. اطلاعیه ملیت سربازان را مشخص نمی سازد. با این حال، آسوسیتد پرس می گوید آنها آمریکایی بودند، و شمار سربازان آمریکایی که در ماه ژوئیه کشته شده اند به ۶۶ تن رسید.

در کابل، روز جمعه در پی یک حادثه اتومبیل که در آن دست کم چهار شهروند افغان کشته شدند، اعتراضات ضد آمریکایی به راه افتاد. شاهدان می گویند خودروهای حامل خارجیان به یک اتومبیل در جاده اصلی فرودگاه برخورد کردند.

پلیس برای متفرق ساختن تظاهرگنندگان خشمگین که شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد می کشیدند، تیرهای هوایی شلیک کرد.

در شهر قندهار، به گفته پلیس، در انفجار یک بمب موتور سیکلتی در روز جمعه یک زن و یک کودک کشته شدند.

در نقطه ای دیگر در جنوب افغانستان، وزارت دفاع بریتانیا می گوید سربازان افغان و بریتانیایی روز جمعه به حمله جدیدی در ناحیه سید آباد ایالت هلمند دست زدند. هدف این بود شورشیان از پایگاهی که از آنجا به نواحی نادعلی و مارجه حمله می کنند محروم شوند.

شمار کشته شدگان سیل در پاکستان از ۴۰۰ تن فراتر می رود

در پاکستان، مقامات می گویند در اثر جاری شدن سیل ناشی از بارن های سنگین موسمی بیش از ۴۰۰ تن در سه روز گذشته کشته شده اند.

افتخار حسین، وزیر اطلاعات، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، سیل در «خیبر پختونخوا» در شمال غربی کشور را در تاریخ کشور بی سابقه نامید.

در این استان، از جمله در مناطق پیشاور، دره سوات و ناحیه چارصدا، صدها خانه، پل، و جاده ویران شده اند.

در آنچه وخیم ترین سیل در منطقه شمال غربی پاکستان در نزدیک به ۱۰۰ سال توصیف می شود، دست کم ۴۰۰ هزار نفر در روستاها سرگردان شده اند.

ارتش برای مقابله با شدت گرفتن سیل، سربازان بیشتری را به حال آماده باش در آورده است. مقامات می گویند باران سنگین مانع از آن است هلیکوپترها به مناطق آسیب دیده برسند.

سفیر آمریکا در پاکستان روز جمعه گفت دولت آمریکا هفت هلیکوپتر را برای کمک به تلاش های امدادی در دسترس مسئولان می گذارد و احتمالا به زودی کمک های بیشتری را اعلام خواهد کرد.

در کشمیر پاکستان، مقامات می گویند روز پنجشنبه دست کم ۲۲ تن کشته شدند.

رهبر سرخپوشان در تایلند آزاد شد

در انفجار نارنجکی درمرکز بانکوک در روز جمعه، مردی به شدت مجروح شد.

این دومین انفجار است که در این هفته روی می دهد، و تنش را دو ماه پس از آن که نیروهای امنیتی به موج اعتراضات سیاسی خشونت آمیز پایان دادند، تجدید می کند.

عقیده مقامات دولت بر این است که انفجارها به اعتراضات ارتباط دارند و به قصد بی ثبات کردن دولت صورت گرفته است. اما سخنگوی مخالفان آنها را کار طرفداران دولت و اقدامی برای توجیه ادامه وضعیت فوق العاده دانست.

روز جمعه همچنین، رییس گروه معترضه «سرخپوشان» که تظاهرات را رهبری می کرد، به قید ضمانت آزاد شد. ویرا موسیکاپونگ یکی از ۲۴ رهبران اعتراض است که از هنگام درهم شکسته شدن اعتراضات در ماه مه، در بازداشت بود.

در انفجار قبلی در یک ایستگاه اتوبوس در مرکز پایتخت تایلند در روز یکشنبه یک تن از پای درآمد و دست کم ۱۰ نفر زخمی شدند. انفجار در همان منطقه ای روی داد که هزاران معترض ضد دولت آنجا را برای ۱۰ هفته اشغال کردند.

روز پنجشنبه، نخست وزیر تایلند وضعیت فوق العاده در شش استان را که در جریان اعتراضات برقرار شد ، لغو کرد.

اما دولت گفت این وضعیت در بانکوک و ۹ استان دیگر، که مقامات می گویند هنوز خطر نا آرامی در آنجا وجود دارد، باقی خواهد ماند.

رهبران سوریه و عربستان سعودی وارد بیروت شدند

رهبران سوریه و عربستان سعودی برای دیداری کم سابقه وارد لبنان شده اند. هدف از سفر آنها فرونشاندن تنش ناشی از امکان تحت پیگرد قرار دادن حزب الله در ارتباط با ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، در سال ۲۰۰۵، توصیف شده است.

قرار بود بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، و ملک عبدالله، پادشاه عربستان، روز جمعه در بیروت با میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان، گفت و گو کنند.

هیات بزرگی از مقامات لبنان برای استقبال از دو رهبر در فرودگاه حضور داشتند و پرچم های هر سه کشور به نشانه حسن نیت در کنار هم در احتزاز بود.

گفته شد آنها درباره تحقیقات سازمان ملل متحد در مورد ترور حریری بحث خواهند کرد.

جناح حزب الله در لبنان هرگونه مداخله ای را در این حادثه تکذیب کرده است، اما این نگرانی وجود دارد که تحقیقات موجب شود برخی از اعضای آن تحت پیگرد قرار گیرند. سوریه مناسبات نیرومندی با حزب الله دارد. بسیاری از کشورها سوریه را مسئول ترور حریری دانستنه اند، اما دمشق این اتهام را نادرست دانسته و رد کرده است.

انتظار می رفت رهبران سوریه، عربستان سعودی و لبنان به امکان برخوردهای جدید بین جوامع شیعه و سنی لبنان در صورتی که رهبران حزب الله تحت تعقیب قرار گیرند، بپردازند.

رفیق حریری همراه با ۲۲ نفر دیگر در انفجار بمبی، که در یک کامیون در بیروت کار گذاشته شده بود، کشته شد.

ملک عبدالله و بشار اسد در پی گفت و گوهایی در دمشق در روز پنجشنبه، وارد بیروت شدند.

همچنین انتظار می رود ملک عبدالله درباره ارتباط های سوریه با ایران و نفوذ حزب الله در لبنان بحث کند.

مقامات آمريکايی در ارتباط با تحريم های عليه ايران به آسيا، آمريکای جنوبی و خاورميانه سفر می کنند

مسؤلان ارشد آمريکايی هفته آينده به آسيا سفر می کنند تا از کشورهای منطقه ای بخواهند برای اجرای تحريم های جديد سازمان ملل متحد عليه جمهوری اسلامی ايران همکاری کنند. دانيل گلاسر، معاون وزارت خزانه داری آمريکا در امور تأمين مالی تروريسم و جرايم مالی و رابرت آينهورن، مشاور ويژه وزارت خارجه آمريکا در امورکنترل تسليحاتی و منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، دو مقامی هستند که به ژاپن و کره جنوبی سفر خواهند کرد. آنان همچنين اواخر ماه جاری ميلادی راهی چين خواهند شد. به گفته مشاور ويژه وزارت امور خارجه آمريکا، مسؤلان آمريکايی در سفر به چين موضوع تحريم ها را در بالاترين سطح با مقامات چينی در ميان خواهند گذاشت.

سفر مسئولان آمريکايی به کشورهای آسيايی، بخش وسيع تری از تلاش های جاری برای ايجاد هماهنگی بين کشورهای مختلف جهت اجرای تحريم های جديد تصويب شده عليه ايران است. رابرت آينهورن، مشاور ويژه وزارت خارجه آمريکا، روز پنجشنبه گفت وی در سفر به چين می خواهد اطمينان حاصل کند که چين روابط بازرگانی خود با جمهوری اسلامی و ميزان سرمايه گذاری در ايران را افزايش نخواهد داد. قرار است شمار ديگری از مسؤلان آمريکايی به همين منظور راهی کشورهای خاورميانه و آمريکای جنوبی شوند. چين و کره جنوبی از صادرکنندگان مطرح کالا به ايران هستند. در خاورميانه، امارات متحده عربی از مراکز اصلی صادرات کالا به ايران است و در آمريکای لاتين نيز ونزوئلا و برزيل دارای روابط نزديک سياسی و تجاری با ايران هستند.

محمود احمدی نژاد اخيرا اعلام کرد که تحريم ها بر ايران تاثير نخواهد گذاشت.

در پی تحريم های جديد سازمان ملل متحد عليه جمهوری اسلامی ايران که با هدف متقاعد کردن ايران به توقف بخش های بحث برانگيز برنامه اتمی کشور اعمال شده است، ايالات متحده، اتحاديه اروپا و کانادا تحريم های شديد تری را عليه ايران تصويب کردند. تحريم های جديد ايالات متحده، فروش بنزين به ايران را منع کرده است. ايران حدود چهل درصد بنزين مورد نياز خود را از خارج تامين می کند و بنزين برای رانندگان در ايران بصورت سهميه بندی شده عرضه می شود.

هواپيماهای مسافربری ايرانی نيز در برخی موارد از سوخت گيری مجدد در شماری ازفرودگاه های بين المللی منع شده اند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر