سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ادامه اعتصاب غذای نسرین ستوده

نسرین ستوده، وکیل زندانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد. بنا به گزارش ها روز پنجشنبه همسر، خواهر و برادر نسرین ستوده موفق به ملاقات کابینی ۱۰ دقیقه ای با وی شدند.

رضا خندان، همسر خانم ستوده در پی ملاقات روز پنجشنبه با همسرش گفت نسرین ستوده در اعتراض به ادامه بازداشتش همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

نسرین ستوده گفته است پس از ۹ روز اعتصاب غذای خشک به درخواست وکیلانش اکنون فقط آب می خورد و تا آزادیش از زندان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. خانم ستوده گفته است تا به حال ۲ بار سرم به او تزریق کرده اند.

نقل مکان شماری از رهبران القاعده از ایران به یمن

یک روزنامه کویتی از نقل مکان شماری از رهبران القاعده از جمله سلیمان ابوغیث، سخنگوی پیشین این گروه تروریستی، از ایران به یمن خبر داد.

روزنامه القبس در شماره روز پنجشنبه خود نوشت برپایه یک گزارش محرمانه که از سوی منابع غربی در اختیار مقام های امنیتی کشورهای خلیج فارس و چند کشور عربی قرار گرفته، شماری از عوامل القاعده که در پی حمله نظامی سال ۲۰۰۱ ایالات متحده آمریکا به افغانستان، به ایران گریختند، موفق به نقل مکان به یمن و هماهنگی و فرماندهی عملیات گروه القاعده از خاک آن کشور شدند.

به گزارش این روزنامه، این افراد، اتباع کویت و دیگر کشورهای عرب هستند که نام آنها در فهرست بین المللی افراد تحت پیگرد قرار دارد. گزارش روزنامه القبس از زمان و چگونگی فرار عوامل القاعده از ایران به یمن مطلبی منتشر نکرده است.

غلامحسین محسنی اژه ای: برای روشن شدن محکومیت قطعی سکینه محمدی آشتیانی به زمان بیشتری نیاز است

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران می گوید پرونده سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به اعدام از طریق سنگسار به بررسی بیشتری نیاز دارد.

غلامحسین محسنی اژه ای روز گذشته اعلام کرد برای روشن شدن محکومیت قطعی خانم آشتیانی به زمان و تحقیقات بیشتری نیاز است و تاکید کرد بررسی اتهام ارتکاب قتل در پرونده بر اتهام زنای محصنه ارجحیت خواهد داشت.

دادگاه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۴، سکینه محمدی آشتیانی را به اتهام زنای محصنه به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد اما در جریان رسیدگی به پرونده قتل همسر خانم آشتیانی، دادگاه وی را به اتهام مشارکت در قتل و ارتکاب زنای محصنه به مجازات اعدام و سنگسار محکوم کرد.

استقبال کانادا از ممانعت عضویت ایران در هیات اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد

کانادا از ممانعت عضویت ایران در هیات اجرایی نهاد زنان سازمان ملل استقبال کرد.
لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا چهارشنبه (١٠ نوامبر) با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال از عدم عضویت ایران در نهاد «زنان سازمان ملل» تاکید کرده است کانادا عمیقاً نگران نامزدی تهران برای هیات اجرایی این نهاد سازمان ملل بود، زیرا وضعیت حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان این کشور اسف بار است.

آقای کانن در این بیانه تصریح کرده است کانادا از عضویت ایران در هیات اجرایی این نهاد حمایت نکرده و برای مخالفت با نامزدی این کشور با شرکای هم فکر خود تلاش کرده است.

نهاد «زنان سازمان ملل» در ماه ژوئیه سال گذشته و به همت گروه های مدافع حقوق زنان و به هدف ارتقای برابری جنسیتی تاسیس شد. این نهاد و اعضای ٤١ نفره هیات اجرایی آن به صورت منطقه ای برگزیده می شوند. ده کرسی این نهاد به قاره آسیا اختصاص داده شده بود.

کانادا، ایالات متحده  و استرالیا برای پیشگیری از عضویت ایران در هیات اجرایی نهاد زنان سازمان ملل رایزنی های پشت پرده ای انجام دادند.

وزیر امور خارجه کانادا در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است: «کانادا عمیقا نگران احتمال عضویت ایران در هیات اجرایی زنان سازمان ملل بود، زیرا مقامات ایران بخش اعظم حقوق بشر بنیادین شهروندان کشور خود را نقض می کنند و آزادی های آن ها را تهدید می کنند».

آقای کانن در پایان بیانیه خود تاکید کرده است: «کانادا به خواست مصرانه خود از مقامات ایران برای بهبود پیشینه حقوق بشر ادامه خواهد داد و از هر فرصتی بهره خواهد جست تا وضعیت حقوق بشر در ایران را به طور علنی به آگاهی جامعه بین الملل برساند. کانادا برای ارتقای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون تلاش می کند و انتظار دارد همه شهروندان ایرانی بتوانند از این حقوق و آزادی ها برخوردار شوند که همه مردم محق برخورداری از آن هستند. »  

مذاکرات سران بيست کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان رسما آغاز شد

سران بيست کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان، موسوم به گروه ۲۰  روز پنج شنبه رسماً مذاکرات دو روزه خود را در سئول، پايتخت کره جنوبی، آغاز کردند.

در اين اجلاس رهبران عمده جهان تلاش خواهند کرد تا راه حلی برای جلوگيری از گسترش جنگ ارزی و نابرابری فزاينده مبادلات تجاری جهان پيدا کنند. روز پنج شنبه و پيش از آغاز اجلاس، پرزيدنت باراک اوباما مذاکرات دوجانبه متعددی با برخی از رهبران گروه ۲۰ برگزار کرد.

در پی شکست مجدد مذاکرات اخير مقامات تجاری آمريکا و کره جنوبی پيرامون تجارت آزاد بين دوکشور،  روز پنجشنبه، رئيس جمهوری آمريکا با لی ميونگ باک، رئيس جمهوری کره جنوبی ديدار و مذاکره کرد، ولی  رهبران دو کشور موفق نشدند به توافقی دست يابند.

پرزيدنت اوباما همچنين با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، نيز در مورد مسائل اقتصادی ديدار و گفتگو کرد. اين مذاکرات در زمانی صورت ميگيرد  که دو کشور از مواضع و سياستهای بسيار متفاوت و گاهاً متناقضی بر خوردارند.

پرزيدنت اوباما با هوجين تائو، رئيس جمهوری چين نيز ديدار و گفتگو کرد.  

و اين در حاليست که هشدار چين، آلمان، برزيل، روسيه، و ژاپن در مورد خريد ۶۰۰ ميليارد دلاری اوراق قرضه بانک مرکزی آمريکا روند مذاکرات را مورد تهديد و آمريکا را در موضع دفاعی قرار داده است.

در همين رابطه، گرين اسپن، رئيس سابق بانک مرکزی آمريکا، واشنگتن را متهم کرده است که از سياست کاهش عمدی ارزش برابری دلار پيروی ميکند؛ وی معتقد است که اين امر باعث افزايش ارزش برابری پولهای ساير کشورها خواهد شد.

در تحولی ديگر، در پی اجلاس وزيران دارائی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسيا و  اقيانوس آرام، موسوم به اپک، شهر بندری يوکوهامای ژاپن خود را برای اجلاس سران اين سازمان آماده ميکند، که تجارت آزاد بين اعضا در صدر مذاکرات قرار خواهد داشت.

و سر انجام در خبری ديگر بريتانيا قرار دادی را با دولت چين به امضاء رساند که بگفته کارشناسان فروش ويسکی توليد شده در اسکاتلند، موسوم به «اسکاچ ويسکی» را به دوبرابر افزايش خواهد داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بسته های حمایتی دولت اطلاعی ندارد

در واریز یارانه ها، نوبت به استان های تهران، البرز و سمنان رسید. بهروز مرادی مدير عامل سازمان هدفمند سازی يارانه ها با اعلام اين خبر افزود، «واريز يارانه نقدی علی الحساب از ۲۷ مهر و همزمان با ولادت امام رضا (ع) آغاز شد و امشب در كم تر از يك ماه در سراسر كشور مبلغ ۸۱ هزار تومان به ازاء هر نفر در حساب سرپرستان خانوار متقاضی واريز و ‌مشاهده می شود.»

مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها بار ديگر اعلام کرد، «به افرادی كه نتوانسته اند فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر كنند، آذر ماه دوباره اين فرصت داده خواهد شد.»

در حالی که روزنامه اطلاعات یکی از تیتر های داخلی خود را، امروز (پنج شنبه ۲۰ آبان ماه)، به «پایان واریز یارانه نقدی در ۳۱ استان» کشور اختصاص داده است.

امروز تیتر صفحه نخست روزنامه ابتکار نیز، ضمن اشاره به این موضوع، که «واریز قسط اول یارانه ها امروز به پایان می رسد،» مجموع یارانه نقدی واریزی به حساب مردم را بالغ بر ۱۴۷۰۰  میلیارد تومان عنوان کرد.

همین روزنامه، در گزارشی با عنوان «بار اصلی در آمدهای هدفمند کردن یارانه ها بر دوش بنزین و گازوئیل» نوشت، «در بررسی تاريخ پرداخت و تلاش برای حذف يارانه‌ها در اقتصاد ايران، يارانه بنزين جايگاه ويژه‌ای دارد. در واقع به دليل محسوس بودن قيمت بنزين و غيرشفاف بودن بخش‌های ديگر، عملا بنزين به عنوان معيار قيمت حامل‌های انرژی نزد مردم جايگاه خود را تثبيت كرده است. نشانه اين امر، تاثير مستقيم و شايد خطی افزايش قيمت بنزين بر نرخ تورم در جامعه در طول ساليان متمادی است.»

روزنامه جهان صنعت نیز، در شماره روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه، در گزارشی با عنوان «مدیران برنامه ریز سر در گم هستند»، به «ثمره مخفی نگه داشتن سناریوهای بنزینی» پرداخته، و نوشته است، «با وجود مخفی نگه داشتن سناریوی هدفمند کردن یارانه بنزین و گازوییل که به منظور کاستن از تبعات آن انجام می‌شود اما مشخص نبودن برنامه دولت در این‌باره به خصوص برای مدیران رده پایین‌تر دولتی می‌تواند به سردرگمی آن ها در برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح منجر شود.»

در قسمت دیگری از همین گزارش آماده است، «اگر اصرار دولت به حفظ اسرار روش ارایه بنزین حتی در لایه های درونی دولت تا این حد جدی باشد برنامه ریزی برای ارایه بنزین به مشکلات جدی خواهد انجامید.»

روزنامه تهران امروز نیز، در شماره روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه، با اشاره به سخنان روز گذشته محمد رضا فرزین سخنگوی طرح تحول اقتصادی، جزئیات تغییرات قیمتی برق و گاز را به روز های آینده واگذار کرده است.

برخی از روزنامه های کشور نیز، از جمله روزنامه خراسان، در شماره امروز، از قول حجت الله الاسلام غلام رضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اجرا شدن هدفمند کردن یارانه ها در آذر ماه خبر دادند.

این در حالی است، که ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پایان مراحل واریز نقدی یارانه‌ها، از بی‌اطلاعی مجلس در مورد بسته‌های حمایتی دولت در جریان اجرای قانون هدفمندی خبر داد و گفت، «علاقه‎مندیم از محتوای بسته‌های حمایتی دولت آگاه شویم.»

افزایش تدابیر امنیتی پیش از آغاز برگزاری مراسم سالانه حج در عربستان سعودی

تدابیر امنیتی در عربستان سعودی، یک هفته پیش از آغاز برگزاری مراسم سالانه حج در آن کشور افزایش یافته است. قرار است یکصد هزار سرباز و نیروی ویژه، هفته آینده امنیت در مکه را تامین کنند. عربستان سعودی هفته آینده پذیرای میلیون ها زائر از سراسر جهان خواهد بود.

تدابیر امنیتی در عربستان در حالی افزایش یافته است که به تازگی در یمن، کشور همسایه عربستان، از توطئه القاعده برای بمبگذاری در یک محموله پستی پرده برداشته شد. ریاض تعهد داده است برای تعقیب و نبرد علیه شبه نظامیان، به یمن کمک کند.

همزمان، نگرانی ها از نفوذ احتمالی القاعده از یمن به عربستان افزایش یافته است. طول مرز مشترک دو کشور ۱۵۰۰ کیلومتر است.

شاهزاده نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور عربستان گفته است ریاض نگران شرایط امنیتی درعربستان و یمن است. با این حال همکاری بین نیروهای امنیتی دو کشور در بالاترین سطح است.

انتظار می رود هفته آینده حدود چهار میلیون زائر مسلمان از کشورهای مختلف برای حضور در مراسم حج وارد مکه شوند.

تيمور شرقی با حمايت کشورهای نگران از وضعيت زنان در ايران کرسی سازمان ملل را کسب کرد

نيويورک تايمز زير عنوان "آمريکا راه را برتلاش ايران برای کسب کرسی دريک هيات مديره سازمان ملل متحد بست" می نويسد شکست ايران درگرفتن يک کرسی درهيات مديره ای جديد در سازمان ملل متحد، که تساوی جنسيت را در سطحی جهانی مد نظر دارد، روز چهارشنبه توسط آمريکا و در چارچوب استراتژی گسترده تری هماهنگی شده بود که اين کشوربرای منزوی ساختن ايران دنبال می کند.

آمريکا برای ممانعت از ورود ايران به اين هيات مديره تلاشی ديپلماتيک و بين المللی را ترتيب داده بود، و سفيرانش در تماس با وزارتخانه های امور خارجی دهها کشور استدلال کرده بودند که حضورايران در اين هيات، با توجه به کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی می تواند حاوی پيامی غلط باشد.

سوزان رايس، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد، به خبرنگاران گفت ما نگرانی مان را پنهان نساخته بوديم که ورود ايران به هيات مديره زنان سازمان ملل متحد می توانست شروعی نامبارک برای اين تشکيلات جديد باشد.

اسحاق الحبيب، معاون نمايندگی ايران در سازمان ملل متحد اين استدلال را که ايران بخاطر کارنامه حقوق بشری اش لايق کسب کرسی نيست رد کرد و گفت روش هائی نظيرمحکوم ساختن زنان به سنگسار برای زناکاری در ايران بسيار نادر است.

گلوب اند ميل زير عنوان "شکست ايران در تلاش پيوستن به هيات مديره زنان سازمان ملل متحد" می نويسد مخالفت شديد کشورهای غربی، از جمله کانادا، تلاش ايران برای پيوستن به هيات مديره ژانسی جديد و قدرتمند در سازمان ملل متحد را بی ثمر ساخت که تساوی حقوق برای زنان را پيگيری می کند.

تلاش ايران برای کسب کرسی در اين هيات با واکنش خشم انگيز گروههای مدافع حقوق بشر و بهت و حيرت ديپلمات ها مواجه شده بود.

لورنس کانن وزير امور خارجه کانادا در بيانيه ای گفت کانادا از احتمال عضويت ايران عميقا نگران بود و يادآور شد که کشورش برای مخالفت با کانديدائی ايران با ديگر کشورهای هم فکرهمکاری کرده است.

ايران در جريان رای گيری روز چهارشنبه در سازمان ملل متحد، در مقابل تيمور شرقی آرائی کمتر به دست آورد. اين کشور کوچک در جنوب شرقی آسيا، در اقدامی غيرمترقبه، به فاصله چند روز پيش از رای گيری وارد صحنه رقابت شد، و توانست حمايت آمريکا، کانادا، استراليا و اتحاديه اروپا را کسب کند.

تيمور شرقی در رای گيری چهارشنبه، با کسب ۳۶ رای، ايران را به سختی شکست داد، که ۱۹ رای کسب کرده بود.

مورتن وتلند، سفير نروژ در سازمان ملل متحد گفت رای گيری چهارشنبه معرف نگرانی عميق کشورهای عضو سازمان ملل متحد از وضعيت زنان در ايران است.

ملاقات هیلاری کلینتون و بنیامین نتانیاهو در نیویورک

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نیویورک دیدار کند. این در حالی است که تنش ها بر سر شهرک های یهودی نشین میان دو متحد ادامه دارد.

خانم کلینتون و دیگر مقامات ایالات متحده برای از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینان که در ماه سپتامبر، زمانی که مهلت قانونی شهرک سازی در کرانه غربی به پایان رسید تلاش کرده اند.

اسرائیل می گوید که قصد دارد در هفته جاری ۱۳۰۰ واحد خانه جدید در شرق اورشلیم، منطقه مورد اختلاف، بسازد. طرحی که وزیر امور خارجه آمریکا آن را مانعی برای انجام گفتگو های مستقیم می داند.

رهبران فلسطینی می گویند تا زمانی که ساخت و ساز جدید در حال انجام است به گفتگوهای مستقیم باز نخواهند گشت.

دیدار وزیر امور خارجه ایالات متحده با نخست وزیر اسرائیل یک روز پس از آن صورت می گیرد که خانم کلینتون اعلام کرد امسال، آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار دیگر به تشکیلات خودگردان فلسطینی ها کمک خواهد کرد.

او همچنین گفت که ایالات متحده از «گام های یک طرفه» توسط اسرائیل و یا فلسطینی ها که می تواند مانع مذاکرات مستقیم شود پشتیبانی نمی کند.

مسیحیان عراقی، هدف های بی پناه خشونت

هراس و پریشانی بسیاری مسیحیان در پایتخت عراق را در پی سلسله حملاتی علیه جامعه مسیحی در خود گرفته است. پلیس بغداد گزارش می دهد در جدیدترین حمله، کمتر از دو هفته پس از هجوم به یک کلیسا که ده ها کشته و مجروح بر جا گذاشت، دست کم ۱۱ انفجار جداگانه در سه محله مسیحی نشین روی داد.

جیمز دنسلو، کارشناس عراق در کالج کینگز لندن تاکید می کند که جامعه مسیحی عراق از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳، تحلیل رفته است.

او می گوید تخمین ها نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیونی مسیحیان یا کشور را ترک کرده اند یا کشته شده اند. آنچه در ماه گذشته روی داده، جهش عمده ای در خشونت هدفمند علیه جوامع مسیحی در عراق است، و با پیام هایی از بازماندگان القاعده در عراق همراه است که آنها مشخصا جامعه مسیحی را هدف می گیرند. از مسیحیان در برابر ستیزه گران و میلیشیاها حفاظت نمی شود، آنها نماینده سیاسی در پارلمان ندارند، و بنابراین بسیار آسیب پذیر هستند.

آقای دنسلو می گوید به گمان او موج جاری خشونت علیه مسیحیان عراقی، روند مهاجرت آنها از کشور را شتاب خواهد بخشید.

ایستگاه های تلویزیونی ماهواره ای عراق تصاویری از خانه ها و ساختمان های ویران و تالاب های خون در چندین محله را نشان داده اند. در تصاویر دیگر آمبولانس ها قربانیان را به بیمارستان ها می بردند و بازماندگان، آوارها را زیر و رو می کردند.

تلویزیون ها همچنین تصاویری از مسیحیانی را که در میان دیوارهای درهم شکسته و اثاثیه خرد شده خانه هایشان سرگردان بودند و نمی دانستند چه باید بکنند پخش کردند.

به نظر می رسد رهبران مسحیان در آنچه باید برای مقابله با وضع انجام گیرد هماهنگ نیستند. برخی پیروان خود را تشویق می کنند در کشور بمانند، دیگران به آنها توصیه می کنند که آنجا را ترک کنند.

بسیاری از ناظران می گویند خلاء هشت ماهه قدرت سیاسی در کشور بر خشونت فزاینده علیه مسیحیان و دیگران دامن زده است.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق مخالفان سیاسی خود را به باد حمله گرفته است.

در واشنگتن، فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده هنوز تقاضای مشخصی از مسیحیان عراقی برای پناهندگی دریافت نکرده است، اما افزود از سال ۲۰۰۷، پنجاه و سه هزار آواره عراقی در آمریکا ساکن شده اند، و برنامه ای برای کمک به اسکان افراد بیشتری اگر لازم شود وجود دارد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر