سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

انفجار بمب در نزدیکی سفارتخانه های ایران و مصر در بغداد

مقامات عراقی می گویند انفجار سه بمب کارگذاشته شده درون اتومبیل در مرکز بغداد در روز یکشنبه، دست کم ۳۰ کشته و بیش از ۲۰۰ مجروح بر جای گذاشت.

این مقامات می گویند دو انفجار در نزدیکی سفارتخانه های ایران و مصر رخ داد.
پلیس می گوید این انفجارهای همزمان انتحاری بودند.

انفجارهای روز یکشنبه ساختمان ها را به لرزه درآورد و ستونی از دود را در آسمان شهر بغداد تشکیل داد.

حملات روز یکشنبه دوره آرامش به دنبال انتخابات ماه گذشته در عراق را شکافت.

مقامات امنیتی نگران بودند که با وجود مناقشات بر سر نتیجه انتخابات و ادامه روند تشکیل دولت وحدت میان گروه های رقیب، مسئله امنیت دچار آسیب شود.

روز شنبه مقامات ارتش عراق در شهر «بوسیفی» در نزدیکی بغداد حکومت نظامی اعلام کردند. این اقدام به دنبال آن بود که مردان مسلح و ملبس به یونیفرم نظامی روز جمعه دست کم ۲۴ نفر را کشتند.

وزارت کشور عراق القاعده را مسئول حمله روز جمعه می دانند.

مقامات محلی گفتند اغلب قربانیان این حمله پیش از آن که کشته شوند بی رحمانه مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند.

ایران میزبان مذاکرات خلع سلاح هسته ای

جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه از میزبانی کنفرانس خلع سلاح هسته ای خبر داد که اواخر ماه جاری برگزار می شود.

سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در پرونده هسته ای گفت چین در این مذاکرات که با هدف ارتقاء انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز برگزار می شود، شرکت خواهد داشت.

کنفرانس دو روزه قرار است ۱۷ آوریل، برابر با ۲۸ فروردین و چهار روز پس از اتمام نشست بین المللی امنیت هسته ای در واشنگتن، برگزار شود.

هو جین تائو، رئیس جمهوری چین قرار است در نشست واشنگتن نیز شرکت کند.

چین در مقابل تلاش های بین المللی برای اعمال دور جدید تحریم ها علیه تهران، مقاومت کرده است.

آمریکا و متحدانش تهران را به تلاش برای غنی سازی اورانیوم با هدف تولید سلاح اتمی متهم می کنند. جمهوری اسلامی این اتهام را رد می کند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گفت تلاش های دیپلماتیک آمریکا درباره برنامه اتمی ایران را رد می کند. آقای احمدی نژاد گفت تحریم های مضاعف تنها تهران را در راه خود مصمم تر می سازد.

همچنین روز شنبه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کرد این سازمان قصد دارد احداث دو تأسیسات جدید هسته ای را در تابستان پیش رو آغاز کند.

آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد به دلیل سرباز زدن ایران از خواست جامعه بین الملل و اصرار بر ادامه برنامه اتمی اش، دور چهارم تحریم ها را علیه تهران صادر کنند.

در مراسم عبادت روز عید رستاخیز یک کاردینال قویا از پاپ دفاع کرد

یک روحانی بلند پایه کلیسای کاتولیک از چگونگی برخورد پاپ بندیکت با جنجال ارتباط جنسی با کودکان توسط کشیشان کاتولیک دفاع کرده است. نظرات وی توسط دهها هزار نفر که برای جشن عید قیام در رم اجتماع کرده بودند شنیده شد.

کارینال «آنجلو سودانو» گفت کلیسا نباید تحت تأثیر شایعه پراکنی ها حقیر در باره این جنجال قرار گیرد. کارینال آنجلو که ریاست کانون کاردینالهای کاتولیک را عهده دار است همچنین به رهبری دائم پاپ و شجاعت وی در مورد سخن گفتن در باره آن جنجال ارتباط جنسی اشاره کرد.

پاپ بندیکت در سخنرانی ویژه خود که سالی دوبار خطاب به «شهر و جهان» ایراد میشود در مراسم روز یکشنبه اشاره ای به آن بحران نکرد. ولی به تعدادی از مسائل و مشکلات جهانی اشاره داشت.

با همه این احوال اسقفها در بلژیک و آلمان آشکارا از واتیکان انتقاد کرده و گفته اند که کلیسای کاتولیک هنوز کمکی به قربانیان این جنجال جنسی یاری نداده است.

هفته گذشته نیز اسقف اعظم ایرلند واکنش کلیسای کاتولیک را به جنجال پیش رو به گونه ای ناامید کننده ناکافی خوانده بود.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی مردم را به آرامش دعوت کرد

به دنبال قتل رهبر یک گروه افراطی سفیدپوستان آفریقای جنوبی، جاکوب زوما، رئیس جمهوری این کشور مردم را به آرامش دعوت کرد.

آقای زوما در بیانیه روز یکشنبه قتل یوجین تربلانش ۶۹ ساله را محکوم کرد و مردم آفریقای جنوبی را ترغیب کرد که اجازه ندهند این رویداد موجب تحریک نفرت نژادی شود.

به گفته پلیس، یوجین تربلانش روز شنبه در مزرعه اش در نزدیکی ژوهانسبورگ توسط دو کارگر سیاه پوست، بوسیله چاقو و چوبدستی تا سرحد مرگ ضرب و جرح شده بود. این کارگران ۱۵ و ۲۱ ساله اند و می گویند آقای تربلانش دستمزد آنان را پرداخت نکرده بود.

جنبش مقاومت آفریکانرکه یوجین تربلانش حدود ۴۰ سال پیش آن را بنیان نهاد روز یکشنبه اعلام کرد انتقام قتل او را خواهد گرفت.

اعضای این گروه قتل رهبر گروه را به جولیوس مالما، رهبر جوان حزب حاکم آفریقای جنوبی مرتبط می دانند.

یک سخنگوی پلیس گفت مهاجمان به جرم قتل بازداشت شده اند.
تربلانش و جنبش مقاومت آفریکانر برای جلوگیری از پایان آپارتاید در اوایل دهه ۱۹۹۰ مبارزه می کردند.

یوجین تربلانش در سال های اخیر خواستار تشکیل یک جمهوری کاملا سفید در آفریقای جنوبی شده بود.

ورود اولین محموله پوشاک و کفش به نوار غزه پس از دو سال

پس از دو سال، اسرائیل اجازه داد اولین محموله تجاری که از جمله شامل کفش و پوشاک است وارد نوار غزه شود.

تاکنون محموله های کوچکتر از طریق گروه های امدارسان بین المللی وارد غزه می شدند اما محموله اخیر اولین مورد است که از طریق بازرگان های خصوصی اداره می شود.

اسرائیل و مصر از سال ۲۰۰۷ منطقه نوار غزه که تحت کنترل و اداره حماس است را از نظر اقتصادی تحریم کردند.

قاچاقچی ها با انتقال کالا از طریق تونل های زیرزمینی میان مصر و نوار غزه، کالاهایی را وارد منطقه می کردند.

عفو بین الملل، سازمان مدافع حقوق بشر که در بریتانیا مستقر است، در ماه ژانویه خواستار پایان تحریم نوار غزه شد و گفت این تحریم در حال خفه کردن جمعیت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری باریکه غزه است.

درگیری سربازان پاکستانی با ستیزه جویان در شمال غربی کشور

ارتش پاکستان میگوید سربازان آن کشور حدود ۴۰ نفر از ستیزه جویان را در دو رویداد جداگانه روز یکشنبه در شمال غربی پاکستان کشتند.

بگفته مقامها هر دو حمله در منطقه قبیله نشین اوراک زای در نزدیکی مرز افغانستان صورت گرفت.

مقامهای دولتی میگویند دهها نفر از ستیزه جویان به روستائی حمله ور شدند ولی سربازان آنها را عقب راندند و بسیاری را به قتل رساندند.

ساعاتی بعد مهاجمین و سربازان در نقطه دیگری در منطقه به نبرد پرداختند که بگفته یک مقام دولتی ۱۲ شورشی در این رویداد کشته شدند.

تعداد کشته شدگان به نقل از ارتش پاکستان مستقلا قابل تائید نیست زیرا دسترسی به مناطق دور افتاده بسیار محدود است.

ارتش پاکستان از ماه مارس حمله به اوراک زای را با هدف بیرون راندن طالبان آغاز کرده است.
ظاهراً مبارزان طالبان بعلت تهاجم دیگری که در جنوب وزیرستان به پایگاه آنها انجام گرفته بود به آن نقطه متواری شده اند.

پیونگ یانگ: سربازان کره جنوبی به مرزهای کره شمالی تیراندازی می کنند

کره شمالی ارتش کره جنوبی را به تیراندازی به سوی سربازان کره شمالی، که از مرزهای آنکشور پاسداری میکنند متهم میکند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی میگوید نیروهای کره جنوبی روز یکشنبه به تحریک مسلحانه بزرگی دست زدند و میافزاید که آنها به سوی یک پاسگاه پلیس که در بخش شرقی منطقه غیر نظامی قرار دارد آتش گشودند. ارتش کره جنوی میگوید چنین واقعه ای روی نداده است.

پیونگ یانگ معمولا سئول را به برانگیختن تنش میان دوکشور که هنوز پس از آتش بس سال ۱۹۵۳که به جنگ کره پایان داد، چون پیمان صلحی میان آنها به امضاء نرسیده است، در حالت جنگ بسر میبرند.

کره جنوبی نیز هنوز نقش کره شمالی را در غرق شدن اسرار آمیز یک ناو کره جنوبی در نزدیکی مرز غربی و دریائی دو کشور در ۲۶ مارس تحت بررسی و تحقیق دارد.
در آن حادثه ۴۵ ناوی مفقود شده و گمان میرود که کشته شده باشند. پیونگ یانگ در مورد حادثه غرق شدن کشتی جنگی کره جنوبی سکوت اختیار کرده است.

دولت تایلند به تظاهرکنندگان هشدار داد هرچه زودتر به تجمع خود پایان دهند

دولت تایلند به تظاهرکنندگان مخالف هشدار داد به اشغال دو روزه قلب تجاری بانکوک پایان دهند و در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

آبیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند در سخنان روز یکشنبه خود که از تلویزیون این کشور پخش شد تظاهرکنندگان سرخ پوش را به نقض قانون اساسی متهم کرد.

بیش از ۲۰ هزار تظاهرکننده سرخ پوش، برای دومین روز متوالی در یک قطب تجاری کلیدی در بانکوک، پایتخت تایلند مستقر شده اند و با این اقدام موجب بسته ماندن دست کم شش مرکز خرید بزرگ شده اند.

جمعیتی حدود ۵۵ هزار تن از معترضان سرخ پوش روز شنبه در چارچوب کمپین فشار به دولت برای برگزاری فوری انتخابات جدید، این منطقه را اشغال کردند.

دولت تایلند به تظاهرکنندگان هشدار داده است که تک تک آنان به دلیل نقض قوانین امنیت داخلی و سرپیچی از دستور ترک محل، به یک سال زندان و پرداخت ۶۲۰ دلار محکوم خواهند شد.

رهبری تظاهرات را «جبهه متحد برای دمکراسی علیه دیکتاتوری» بر عهده دارد که مدافع تاکسین شیناوارتا، نخست وزیر سابق تایلند به شمار می رود.

این جبهه خواستار آن است که دولت ظرف ۱۵ روز استعفا دهد و انتخابات جدید اعلام کند.
این گروه پیشنهاد دولت مبنی بر برگزاری انتخابات در ۹ ماه را رد کرده است.

آمريکا برای تحريم های جديد عليه تهران سراغ قدرت های رو به ظهور ميرود

هندوستان تايمز زير عنوان "آمريکا از قدرت های رو به ظهور خواستار فشار بر ايران است" می نويسد آمريکا يک روز پس از آنکه از هند و پاکستان خواست معاملاتی نظير خط لوله گاز با ايران نداشته باشند، خواستار آن شد همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور، تهران را برای محدو ساختن بلندپروازیهای اتمی اش زير فشار بگذارند.

پی جی کراولی سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا روز جمعه، هنگامی که از وی راجع به برنامه های مربوط به يک خط لوله گاز ميان ايران، پاکستان و هند سئوال شد، به خبرنگاران گفت ما انتظار داريم همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور دراين زمينه نقشی عمده ايفا کنند. وی گفت هم اکنون نيز تحريم هائی برقراراست و ما به تعدادی از کشورهای دارای مناسبات جاری با ايران گفته ايم که فعلا ممکن است بهترين وقت برای پيگيری اين مناسبات نباشد.

اکونوميک تايمز زير عنوان "آمريکا مناسبات گازی ايران و پاکستان را هدف گرفته است" می نويسد همزمان با اقدامات مربوط به تدوين پيش نويس تحريم هائی جديد عليه ايران توسط اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد، واشنگتن توجه خود را به طرح خط لوله گاز ايران - پاکستان و هند، ومناسبات ايران با پاکستان وهند در زمينه انرژی معطوف ساخته است.

 توجه دولت اوباما فعلا بيشتر معطوف به پاکستان است که ماه گذشته رسما وارد يک قرارداد هفت ميلايارد و پانصد ميليون دلاری خط لوله گاز با ايران شد.

واشينگتن پست زير عنوان "اطمينان اوباما به کسب حمايتی گسترده برای تحريم های بيشتر سازمان ملل متحد عليه ايران" می نويسد پرزيدنت اوباما روز جمعه گفت تمامی شواهد نشان ميدهد ايران در پی دستيابی به توانائی توليد تسليحات اتمی است، ولی افزود اطمينان دارد که آمريکا می تواند حمايت گسترده بين المللی را برای وضع دور جديدی از تحريم هائی در سازمان ملل متحد کسب کند، که هدف آنها محدود ساختن بلندپروازيهای اتمی ايران است.

اين سخنان در پی مذاکرات يکساعته تلفنی اوباما با هو جينتائو رئيس جمهوری چين مطرح شد که برای شرکت در کنفرانسی در سطح سران در روزهای دوازدهم و سيزدهم آوريل در باره ايمنی اتمی به واشينگتن سفر ميکند. کاخ سفيد ميگويد دو رهبر در مذاکراتشان اهميت همکاری با يکديگر در مورد ايران را مطرح ساختند.

چين ازمدتها پيش با خواست های آمريکا در مورد تحريم های سازمان ملل متحد عليه ايران مخالفت کرده است اما اين هفته، به گفته ديپلمات های آمريکائی و اروپائی، برای اولين بار موافقت کرد وارد بحث های يک قطعنامه احتمالی شود.

واشينگتن پست در گزارشی ديگر زيرعنوان "احمدی نژاد ميگويد تحريم ها به ايران بجای صدمه کمک ميکند" می نويسد محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران در واکنش به احتمال تحريم های جديد ناشی از سماجت های اتمی آن کشور روز شنبه گفت تحريم ها فقط پيشرفت های کشور را از نظر تکنولوژی بيشتر ميکند، و موجب خود کفائی بيشتر خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در يک سخنرانی همچنين پيشنهادهای پرزيدنت اوباما را برای تماس و گفتگو رد کرد و گفت سه يا چهار کلمه قشنگ به معنای آن نيست که سياست های آمريکا در دوران رياست جمهوری اوباما عوض شده است.

احمدی نژاد علیه وضع تحریم های جدید هشدار می دهد

رییس جمهوری اسلامی ایران کوشش های آمریکا برای تعامل در دیپلماسی درباره برنامه اتمی ایران را رد کرده است و هشدار می دهد که تحریم های اضافی فقط تهران را مصمم تر خواهد ساخت.

محمود احمدی نژاد این موضوع را روز شنبه در سخنانی در جمع کارگران در مراسم گشایش یک مرکز صنعتی جدید در شهر سیرجان عنوان کرد و گفت رییس جمهوری آمریکا فقط «سه یا چهار کلمه قشنگ» ارائه داد، اما محتوایی نداشت، و افزود ایالات متحده تحریم های فعلی را لغو نکرده یا سطح تبلیعات خود را پایین نیاورده است.

روز شنبه همچنین، علی اکبر صالحی، مدیر سازمان انرژی اتمی ایران به خبرگزاری ایلنا گفت سازمان او طرح هایی برای تاسیس دو مرکز اتمی جدید به پرزیدنت احمدی نژاد ارائه داده است و کارهای ساختمانی ممکن است تا شهریور ماه آغاز شود.

امریکا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است چهارمین دور تحریم ها علیه ایران را تصویب کنند.

احمدی نژاد همچنین به اسرائیل درباره هرگونه اقدام نظامی در نوار غزه هشدار داد و گفت چنین تهاجمی برای اسرائیل بسیار گران تمام خواهد شد.

در این میان، روزنامه وال استریت جورنال می گوید محققان اطلاعاتی در غرب سعی دارند بفهمند که چگونه یک شرکت ایرانی توانست سخت افراز ویژه ای برای غنی سازی اورانیوم بدست آورد.

وال استریت جورنال روز شنبه در گزارشی بنقل از مقامات نامشخص می نویسد یک شرکت ایرانی که از نزدیک به برنامه اتمی ایران ارتباط دارد، چنین تجهیزاتی را بدست آورد.

مقامات می گویند سخت افزار ساخت یک شرکت فرانسوی است که تا ماه دسامبر، شرکت عظیم صنعتی آمریکایی «تایکو اینترنشنال» مالک آن بود.
هر دو شرکت به وال استریت جورنال گفتند از این موضوع بی اطلاع هستند.

گزارش می گوید آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دریافت ای میلی که در آن گفته می شد کالاهای غیر قانونی ازطریق واسطه یک شرکت چینی به ایران فرستاده می شود، تحقیقاتی را آغاز کرد.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر