سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

خداحافظی تهران با اقتصاد کوپنی دوران جنگ

در آستانه اجرای هدفمند شدن یارانه ها ابهام ها و پرسش ها مردم در زمینه پرداخت یارانه ها هم چنان ادامه دارد.
تیتر اصلی صفحه نخست روزنامه خبر روز شنبه ۶ آذر ماه، به همین موضوع اختصاص یافته است.
 این روزنامه ضمن اشاره به این موضوع که «افزایش و کاهش تعداد اعضای خانوار و واریز مبالغ کم تر یا بیش تر به حساب سرپرست خانوار از جمله سئوال های مکرر شهروندان است» نوشته است:
«این روزها بسیاری از افراد به دلایلی چون چالش های عدیده اجتماعی با مشکل ثبت نام مواجهند.»
به نوشته روزنامه خبر، «مشکل اساسی بلاتکلیفی عده ای برای دریافت یارانه نقدی است.»
این روزنامه می افزاید:
«درحال حاضر مادران سرپرست خانوار که فرزندانشان تحت سرپرستی قانونی خودشان نیست با مشکل قراردادن اسم فرزند خود در زیر مجموعه خودهستند.»
زیرا به نوشته این منبع، «بعضا دیده شده که پدری به دلیل اعتیاد خانواده خود را رها کرده و با دریافت یارانه نقدی در تلاش است تا نیازهای خود را مرتفع کند.»
در همین حال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، صبح روز شنبه ۶ آذر ماه، در همایش سراسری رانندگان حمل و نقل عمومی شهری کشور، اظهار داشت:
«دولت به گونه ای برنامه ریزی کرده است که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها وضع اقتصادی اقشار ضعیف بهبود پیدا کند و هیچ گونه فشاری به آنان وارد نشود.»
هم زمان خبرگزاری مهر بامداد روز شنبه ۶ آذر ماه اعلام کرد:
«براساس جدیدترین برنامه وزارت بازرگانی، سازمان بسیج اقتصادی منحل می شود»
سازمان بسیج اقتصادی از ابتدای دهه ۶۰ تشکیل شد و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.
به گزارش همین خبرگزاری، با انحلال سازمان بسیج اقتصادی در آینده ای نه چندان دور، تکلیف کوپن در اقتصاد ایران نیز برای همیشه مشخص می شود و آن، خداحافظی کوپن از چرخه اقتصادی کشور است.
این در حالی است،که بهمن حاج علی رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور اخیرا در گفت و گو با خبرگزاری مهر از تداوم توزیع کالای کوپنی در سال ۹۰ خبر داده بود و ابطال این کالا برگ ها را با توجه به اجرای هدفمند کردن یارانه ها، کذب محض خوانده بود.

سفر سعد حریری به ایران

سعد حریری نخست وزیر لبنان در اولین سفر رسمی خود به ایران وارد تهران شد و مورد استقبال محمد رضا رحیمی قرار گرفت. آقای حریری در این دیدار با محمود احمدی نژاد دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این سفر در حالی صورت می گیرد که تحقیقات سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان بر تنش ها ی آن کشور افزوده است. پیش بینی ها حاکی از آن است که اعضای حزب الله لبنان که توسط ایران حمایت می شود در قتل پدر سعد حریری مقصر شناخته شوند.
گفته می شود سفر نخست وزیر لبنان به تهران، از جمله تلاش ها ی وی برای کاهش تنش موجود و جلوگیری از بروز یک بحران در لبنان است.

جذب سرمایه بیشتر به عراق در اتاق بازرگانی آمریکا بحث می شود

تازه ترین نشست اتاق بازرگانی آمریکا که درواشنگتن برگزارشد با موضوع جذب سرمایه گذاری بیشتر درعراق برگزار شد. بسیاری از مقامهای آمریکایی و تحلیلگران باور دارند که تشکیل دولتی تازه در عراق سبب خواهد شد که شرکتهای بازرگانی آمریکایی در آن کشور حضور فعال یابند.

اتاق بازرگانی آمریکا از چهره های موفق بازرگانی دعوت کرده است که دراین گردهم آیی حضور یابند تا درخصوص بررسی فرصتهای سرمایه گذاری صحبت کنند.

«شریل جکسن،» معاون مدیرعامل شرکتی موسوم به ای ای آر، است که یک شرکت هوافضا در شیکاگوست که با تمرکز بر تعمیر هواپیما درعراق فعالیت می کند، يکی از شرکت کنندگان در اين گردهمايی بود.

سامی الاراجی که ريیس کمیسیون سرمایه گذاری ملی درعراق است می گوید تصویب قوانین تازه سرمایه گذاری درعراق سبب می شود که آن کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی باشد. آقای الاراجی «ما با نخست وزیر ارتباط مستقیم داریم بنابراین می توانیم این گونه مسائل را با وی د رمیان بگذاریم و به نتیجه برسیم.»

سفیرعراق درآمریکا درمورد سرمایه گذاری درآن کشور می گوید: «در عراق می توان به درآمد فراوان رسید. شرکتهای بسیاری هستند که هم اکنون د رعراق درآمد دارند.»

در همين حال برخی تحلیلگران اقتصادی و سیاسی باوردارند که شرایط نامناسب امنیتی عراق مانع ازآن می شود که سرمایه گذاری هنگفتی درآن کشور انجام گیرد. «رابرت ابل» که درباره شرایط امنیتی و اقتصادی عراق تحقیق می کند و معتقد است آن کشور شرایط بسیار بدی دارد.

آمار رسمی بانک جهانی حاکی از آن است که عراق بدترین کشور خاورمیانه برای تجارت، و صد و شصت و ششمین کشور جهان از این نظر در میان صد و هشتاد و سه کشور دنیا است.

با این همه بسیاری ازمفسران معتقدند اگر فرصتهای موجود بهتر بررسی شوند شرایط بهتر را می توان ارزیابی کرد و شاید سرمایه گذاری در عراق، آینده بهتری باشد

بازرسی های بدنی مسافران پروازهای هوائی در آمریکا برای پیش گیری از تروریسم

النور هُولمز نُورتون عضو دموکرات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا خواهان تشکیل یک جلسه تحقیقاتی در مجلس نمایندگان شد تا مسئله مهم چگونگی اعمال تدابیر امنیتی در مورد مسافران پروازهای تجاری را مورد رسیدگی قرار دهد.

 اجرای این تدابیر از چند هفته پیش از سوی اداره امنیت ترابری آمریکا برای جلوگیری از تروریسم بین المللی در فرودگاه های کشور شروع شده است.

خانم نُورتون که یک حقوقدان برجسته است، ۱۹ سال پیش از سوی آمریکائی هائی که در واشنگتن پایتخت آمریکا زندگی می کنند به مجلس نمایندگان راه یافت هر چند که بنابر قانون اساسی آمریکا در مقام نماینده واشنگتن، دی، سی حق ندارد در دادن راًی در مجلس نمایندگان شرکت کند اما می تواند در راًی گیری در مورد چگونگی عملکرد مطالب شرکت کرده و به عضویت کمیته های مجلس نمایندگان نیز برگزیده شود.

مسئله چگونگی بازرسی های بدنی مسافران پروازهای هوائی در فرودگاه های آمریکا در هفته های اخیر بسیار بحث برانگیز شده است. النور هُولمز نُورتون می خواهد بداند که چگونه اداره امنیت ترابری آمریکا خود را آماده رویاروئی با تاکتیک های تازه ای خواهد کرد که تروریستها ممکن است بخواهند از آنها در آینده استفاده کنند.

وی که عضو کمیته امنیت ملی و همچنین کمیته فرعی هواپیمائی مجلس نمایندگان است می خواهد اطمینان یابد راهی که در حال حاضر اجرا میشود کاملاً دقیق بوده و بر پایه استراتژی های بدون خطر تنظیم شده است.

در حال حاضر بیشتر مسافران هوائی از این که سر تا پا مورد بازرسی های بدنی قرار می گیرند، ناراضی و خشمگین هستند. در برخی از فرودگاه ها دستگاه های مخصوص تمام بدن مسافران را مورد بازرسی قرار میدهد.

آخرین آمارگیری مؤسسه گالوپ حاکی از آنست که این امر ۵۷  در صد از مردم را یا  ناراحت یا عصبانی می کند.

ماشین هائی که قرار است تا آخر سال آینده میلادی در ۸۰۰ محل بازرسی در ۴۵۰ فرودگاه تجاری آمریکا کار گزارده شود، از سوی برخی از مسافران مورد انتقاد قرار گرفته است. آنان می گویند این دستگاه ها مقدار کمی رادیو آکتیو منتشر می کند و اجازه میدهد که بدن لخت آنان توسط ماًمورین امنیتی که آن را مورد استفاده قرار می دهند، دیده شود.

اتحادیه صنفی خلبانان هواپیماهای مسافری مخالفت خود را با هر دو نوع این بازرسی های بدنی اعلام کرده است و در همین رابطه اداره امنیت ترابری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که این دستگاه ها را برای بازرسی خلبان های اونیفورم پوشی که برای شرکت های هوائی آمریکائی کار می کنند، بکار نخواهد برد بلکه آنان تنها کارت های شناسائی خود را که قبلاً توسط بانک اطلاعاتی آن اداره بررسی شده است، مورد استفاده قرار خواهند داد.

گزارش: آمريکا تا کنون به اندازه شوروی سابق در افغانستان جنگيده است

روز جمعه ۲۶ نوامبر ۹ سال و ۵۰ روز از آغاز حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان می گذرد. این مدت برابر با زمانی است که ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی در افغانستان جنگید.

در هفته ای که گذشت گزارشی با نظارت پنتاگون پیرامون پیشرفتهای حاصل از افزایش ۳۰ هزار سرباز در افغانستان تهیه و منتشر شد.

این گزارش می گوید در برخی از نقاط کلیدی کشور از لحاظ امنیتی پیشرفتهایی بدست آمده است، اما طالبان هنوز دشمن انعطاف پذیری است که توانسته است قابلیتهای چشم گیری بدست آورد و آنها را حفظ کند.

در این گزارش ۶ ماهه، پنتاگون اذعان می کند که تلاشهایی که برای برقراری یک دولت و انجام توسعه اقتصادی انجام شده نیز پیشرفت چشمگیری نداشته است، و تلاش گسترده ای لازم است تا مردم افغانستان مجاب شوند که باید از دولت، و نه از شورشیان، حمایت کنند.

سربازان آمریکایی در افغانستان، روز شکرگزاری را دور از خانواده های خود سپری کردند. اما حضور سربازان آمریکایی و ناتو در افغانستان حداقل تا سال ۲۰۱۴ ادامه خواهد یافت. اکنون حدود ۱۰۰ هزار سرباز ناتو برای مقابله با شورشیان و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان، در آن کشور مستقر هستند.

ارتش اتحاد جماهیر شوروی در ماه دسامبر سال ۱۹۷۹، به افغانستان حمله کرد. هدف شوروی تبدیل افغانستان به یک کشور کمونیستی بود، اما پس از ۹ سال و ۵۰ روز جنگ، نیروهای مسکو افغانستان را ترک کردند. طی آن دوره، بیش از یک میلیون غیر نظامی افغان جان خود را از دست دادند.

اما مردم افغانستان، خسته از درگیری و ناامنی خواستار خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از کشور خود هستند.

طی ۹ سال گذشته، نیروهای ناتو به علت اشتباهات عملیاتی و کشته شدن غیرنظامیان در افغانستان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. بر اساس برآورد ها، از سال ۲۰۰۱ تاکنون، نزدیک به ۱۰ هزار غیرنظامی به علت حملات ناتو، کشته شده اند.

به رغم اختلافات بنیادین میان جنگ دهه ۸۰ ميلادی و جنگ اخیر در افغانستان، و تلاش آمریکا برای جلب اعتماد افغان ها، مردم افغانستان نظر مثبتی نسبت به حضور نیروهای خارجی در کشور خود ندارند.

کشورهای عضو ناتو می گویند از سال ۲۰۱۱ انتقال مسؤلیت امنیت افغانستان به نیروهای آن کشور را آغاز خواهند کرد و در پایان سال ۲۰۱۴ انتقال مسئولیت به سرانجام خواهد رسید.

پلیس برزیل کنترل یک زاغه نشین را در ریودو ژانیرو، در دست گرفت

مقامات پلیس برزیل در شهر ریودو ژانیرو می گوید کنترل یک شهرک زاغه نشین را در حومه این شهر، در دست گرفته اند.

پلیس با به کارگیری تانک کنترل را در این شهرک که در ۵ روز گذشته براثر فعالیت گسترده باندهای قاچاق مواد مخدر ناآرام بود، برقرار کرده است.

اعضای باند به گفته پلیس با ایجاد راه بندان مانع از ورود خودروهای پلیس شده بودند و بیش از ۴۰ دستگاه خودرو توسط این افراد به آتش کشیده شده بود.

تلاش پلیس در بیرون راندن افراد باند که طی دهه ها دراین بخش فعال بوده اند موجب اعتراض آنها شده و ایستگاهها و خودرو ها ی پلیس را مورد حمله قرار داده اند.

با ورود پلیس به منطقه افراد باندهای قاچاق مواد مخدر به جنگل پیرامونی که جهنم سبز نامیده می شود و یکی دیگر از کانونهای فعالیت قاچاق چیان است، فرار کرده اند.

در عملیات روز پنجشنبه یک مامور پلیس زخمی و ۸ قاچاقچی کشته شدند.

يازده نفر بازداشت شده اند و پلیس مقدار زیادی دینامیت و بنزین از پناهگاههای این افراد کشف و ضبط کرده است.

در مجموع طی عملیات جاری پلیس در زاغه نشینها ۲۳ نفر کشته و ۱۵۰ نفر بازداشت شده اند.

ژنرال مولن: چين کليد کاهش تنش ها در شبه جزيره کره است

آدميرال مايک مولن، رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا، در مصاحبه ای با شبکه تلويزيونی «سی اِن اِن» که قرار است در روز يکشنبه پخش شود، چين را بعنوان کليد کاهش تنش ها ميان کره شمالی و کره جنوبی، مطرح می کند. ژنرال مولن می گويد که منافع چين، نزديکترين متحد کره شمالی، به اندازه هر کشور ديگری در اثر بی ثباتی در شبه جزيره کره، آسيب خواهد ديد.

کره شمالی روز جمعه اخطار کرد که مانور مشترک نيروهای آمريکا و کره جنوبی، شبه جزيره کره را به لبه پرتگاه جنگ می کشاند. سه شنبه پيش، کره شمالی يکی از جزاير کره جنوبی را گلوله باران کرد، و فرمانده نيروهای آمريکايی مستقر در کره جنوبی نيز از آن جزيره، بازديد کرد.

صبح جمعه و کم وبيش همزمان با بازديد ارتشبد «والتر شارپ،» فرمانده نيروهای آمريکايی مستقر در کره جنوبی، از جزيره «يون پيونگ،» کره شمالی در شديد ترين اظهارات از هنگام اوج گيری بحران کره شمالی با همسايه جنوبی خود، هشدار داد که مانور مشترک نظامی نيروهای ايالات متحده و کره جنوبی آشکارا کره شمالی را هدف قرار داده و پيونگ يانگ نيز آن را عملی تهديد آميز، تلقی می کند.

حساسيت اوضاع باعث شد تا فرمانده نيروهای آمريکايی مستقر در کره جنوبی تنها به ديدار از خرابی ها در جزيره یئون پیه ئونگ و اظهاراتی کلی، قناعت کند.

به گفته کره شمالی، مانور نظامی مشترک آمريکا و کره که برای روزهای شبنه و يکشنبه و با شرکت يکی از ناوهای هواپيمابر ناوگان هفتم آمريکا برنامه ريزی شده است، بی احتياطی بزرگی است و يک قدم ديگر شبه جزيره را به جنگی تمام عيار نزديکتر خواهد کرد.

هنگام بازديد فرمانده نيروهای آمريکا از جزيره گلوله باران شده، يکبار ديگر صدای توپخانه کره شمالی بگوش می رسيد، اما گلوله ها به هدفی در خاک کره جنوبی اصابت نکردند.

بامداد سه شنبه که صدها گلوله توپ شليک شده از کره شمالی به جزيره «يون پيونگ» کره جنوبی اصابت کرد، جمعيت تقريبا ۱۲۰۰ نفره آن جزيره را کاملا غافلگير کرد، و يکی از مقام های آن کشور نيز گفت که بعد از حمله روز سه شنبه، تنها ۴۷ نفر در جزيره يون پيونگ، باقی مانده اند.

اين وخيم ترين حادثه ميان دو کره بعد از پايان جنگ ميان دو کشور در ۵۵ سال پيش بود و به کشته شدن ۴ تن که دونفر آنها غيرنظامی بودند، منجر شد. وزير دفاع کره جنوبی هم به دليل انتقاد از واکنش کند نيروهای مسلح به حملات کره شمالی از سمت خود استعفا داد، و «لی ميونگ- باک،» رييس جمهوری کره جنوبی، «لی هی-وون،» رييس سابق ستاد مشترک، را به سمت وزير دفاع کره جنوبی منصوب کرد.

باوجوديکه دو کره گاه و بيگاه شاهد درگيری های مرزی بوده اند، اين اولين بار از زمان پايان جنگ ميان دو کشور در شصت سال پيش است که يکی از اين درگيری ها به کشته شدن غير نظاميان، منجر شده است.

پيونگ يانگ می گويد روزهای هشدارهای شفاهی به سر رسيده و ارتش آن کشور آماده است، کره جنوبی را زير رگبار گلوله قرار دهد.

در همين حال «والتر شارپ،» فرمانده نيروهای آمريکايی مستقر در کره جنوبی، که برای نشان دادن همبستگی واشنگتن با سئول از «يون پيونگ» ديدن کرد در جريان ديدار خود از اين جزيره گفت «آن چه من در اين جا مشاهده کردم، اساساً روشن می کند کره شمالی به اين جزيره حمله کرده است و اين اقدام نقض آشکار پيمان متارکه جنگ در شبه جزيره کره است.»

جزيره «يون پيونگ» با جمعيت ۱۳۰۰ نفر در ۸۰ کيلومتری جنوب کره جنوبی قرار دارد، اما تنها در ۱۱ کيلومتری شمال واقع است. در پی اقدام نظامی کره شمالی، نگرانی از يک جنگ تمام عيار در اين شبه جزيره بالا گرفت. سئول ۴ هزار سرباز را به حالت آماده باش در آورد و با اعمال مقررات جديد و استفاده از تجهيزات پيشرفته، جزيره «يون پيونگ» را برای درگيری های بيشتر آماده ساخت.

در همين حال گروهی از ساکنان سئول در اعتراض به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمريکا در مقابل پايگاه نظامی آمريکا تجمع کردند. يکی از فعالين گروه صلح کره جنوبی در اين تجمع گفت: «ما واقع بين هستيم و از اين رو می دانيم که اين مانور نظامی مشترک، صلح در شبه جزيره کره را به خطر می اندازد. يک درگيری محدود نظامی می تواند اين منطقه را به جنگ تمام عيار برساند.»

در خبری ديگر در همين رابطه پارلمان ژاپن در قطعنامه روز جمعه خود که به طور يکپارچه به تصويب همه نمايندگان رسيد حمله توپخانه ای کره شمالی به کره جنوبی را بشدت محکوم کرد.
در قطعنامه اقدام  پيونگ يانگ، به عنوان آتشباری کورکورانه، و اقدامی کاملا بيرحمانه و حمله به غير نظاميان غير قابل توجيه قلمداد شده است.

نائوتو کان، نخست وزير ژاپن، گفت اقدام کره شمالی نشان داد که سياست توکيو در حمايت از کره جنوبی سياستی درست بوده است. نائوتو کان گفت هدف دولت او گردآوری اطلاعات پيرامون اين رويداد و نحوه رويارويی باآن است. وی ضمن اعلام همکاری با سئول و واشنگتن در اين زمينه ابراز اميدواری کرد که سازمان ملل متحد هم واکنش مناسبی به اين حادثه، نشان دهد.
در قطعنامه پارلمان ژاپن با قربانيان حمله آتشبار کره شمالی ابراز همدردی شده است.

فضاپيمای سايوز روسيه حامل سه فضانورد به زمين بازگشت

فضاپيمای سايوز روسيه که حامل دو فضانورد آمريکايی و يک فضانورد روس بود روز جمعه در پايگاه فضايی در قزاقستان به زمين نشست. سازمان فضايی روسيه فرود اين کيهان نورد را کاملا موفق خواند.

سفينه سايوز حامل فيودور يورچخين، کيهان نورد روس، شانن واکر و داگلاس ويلاک، فضانوردان آمريکايی، پس از ترک ايستگاه بين المللی فضايی صبحگاه جمعه وارد جو زمين شد و در سرمای زير صفر قزاقستان، به زمين نشست.

فضانوردان سپس توسط خدمه پرواز از سفينه خارج شدند تا بدن آنان بتواند خود را از شرايط بی وزنی فضا به جاذبه زمين، تطبيق دهد. «يورچخين» به مرکز فضايی استار سيتی در نزديکی مسکو باز خواهد گشت و انتظار می رود دو فضانورد آمريکايی، عازم هوستون تکزاس شوند.

اين فضانوردان که روز ۱۵ ماه جون -- ۲۵ خرداد ماه -- از پايگاه فضايی بايکنور قزاقستان عازم ايستگاه فضايی شده بودند دهمين سال زندگی کار و پژوهش فضانوردان بين المللی را در ايستگاه فضايی، جشن گرفتند. آنان طی ۱۶۳ روز اقامت خود در فضا ۱۲۰ آزمايش را در مورد اثر عدم حضور جاذبه يا به عبارتی بی وزنی، زيست شناسی فناوری زيستی و ديگر زمينه های علمی، تکميل کردند. در طی اقامت آنان سيستم خنک کننده و حياتی بدنه خارجی ايستگاه از کار افتاد و فضانوردان در سه راه پيمايی اضطراری موفق به تعمير و راه اندازی آن شدند.

با بازگشت اين فضانوردان تيم سه نفره ديگری شامل يک آمريکايی، يک روس، و يک ايتاليايی روز ۱۵ دسامبر -- ۲۴ آذر -- از قزاقستان عازم فضا خواهند شد.

کارشناس: بی رنگ شدن صدف ها در سواحل اندونزی احتمالاً به دليل افزايش دمای آب است

 
 
 
 
 

هشتاد درصد مرجانهای دريايی که از سونامی ۴ سال پيش در بخش آسيايی اقيانوس آرام جان بدر بردند، به دليل افزايش گرمای آب در شمال غربی مجمع الجزاير اندونزی، بسرعت رنگ خود را از دست می دهند و با سرعت زيادی در حال مرگ هستند.

ايالت آچه در شمال جزيره سوماترای اندونزی مرکز يکی از شگفت انگيز ترين مجموعه ها از صدف های دريايی است.

«آندرو برد» از دانشگاه کوکِ استراليا می گويد: «صدف از لحاظ جانورشناسی يک همزيستی ميان حيوان و يک گياه تک ياخته ای است. افزايش گرمای آب اقيانوس باعث اختلال در اين همزيستی و رنگ باختن و شفاف شدن بخش گياهی صدف ميشود و ميتوان از درون آن را مشاهده کرد.»

آقای «برد» می گويد: «نرخ مرگ و مير صدف ها بيسابقه است. نرخ مرگ و مير صدف ها در آبهای نزديک آچه و حوالی جزيره کوچکی بنام پولااووِ تقريبا ۸۰ درصد است و تعدادی از ظريف ترين انواع صدف ها کاملا از بين رفته اند.»

بی رنگ شدن صدف ها در مناطقی اتفاق افتاده است که بيش از بقيه در معرض موج گرمای ناشی از پديده «النينو» در سه سال پيش بودند.

«آندرو برد» اضافه می کند که «تصور می کنم پديده بی رنگ شدن صدف ها به دليل افزايش دمای آب است، و گرم شدن آب و هوا محققا در وخيم تر شدن اوضاع موثر بوده است. مرگ و مير صدف ها در ناحيه ای بنام دريای آندامان در شمال سوماترا اتفاق افتاده است دريای آندمان از لحاظ زيست محيطی يک سيستم خود کفا است و زندگی صدف های يک ناحيه از آن به صدف ها در نواحی ديگر همين سيستم وابسته است و به همين صورت، نابودی دسته ای از آنها باعث سرعت گيری نابودی بقيه ميشود.»

دکتر «برد» از اقدامات محلی در مقابله با پديده از بين رفتن صدف ها ستايش کرده و می گويد: «مديريت محلی در مبارزه با پديده بی رنگ شدن صدف ها يک سيستم سنتی ست که به سيستم پانگ ليما لااوت مشهور است. در اين نوع از مديريت به ويژه بر کاهش فعاليت های انسانی، مثل کمتر استفاده کردن از وسائل ماهيگيری صنعتی در اين مناطق تاکيد ميشود که اثر خوبی داشته است. اما واقعيت اين است که عواملی مثل گرم شدن دمای آب که خارج از کنترل سيستم های محلی است، تمام دستآوردها در اين زمينه را در مدت کوتاهی از بين برده است.»

مقامات امنيتی عربستان ۱۴۹ نفر را به ظن عضويت در شبکه القاعده بازداشت کردند

 
 
 
 
 

وزارت کشور عربستان می گويد افراد مظنونی را که قصد حمله به تأسيسات دولتی و روزنامه نگاران داشته اند، بازداشت شده اند. اين وزارتخانه می گويد تعداد بازداشت شدگان ۱۴۹ نفر است و مليتهای مختلف از جمله مليت عربستان را دارا هستند، و با ۱۹ واحد القاعده، ارتباط داشته اند.

در خبری ديگر، خبرگزاری رويترز گزارش داد مقامات عربستان در جريان مراسم حج تمتع و عُمره از اعضای شبکه القاعده، که تلاش می کردند از مردم پول جمع آوری کنند، نزديک به ۶۰۰ هزار دلار کشف و ضبط کرده اند.

اوايل ماه جاری مسيحی مقامات عربستان بخاطر احتمال حمله القاعده و خرابکاری در مراسم زيارت کعبه به حال آماده باش درآمدند.

وزير کشور عربستان بر اين باور است که ستيزه جويان از يمن به عربستان، نفوذ می کنند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر