سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بحرين نگران مسلح شدن ايران به تسليحات اتمی است

واشينگتن تايمز زير عنوان "ايران اتمی همسايه اش بحرين را نگران می کند" می نويسد سفير بحرين در آمريکا به اين روزنامه گفته است، کشورش - مقر ناوگان پنجم نيروی دريائی آمريکا - از آن نگران است که نخستين قربانی يک ايران مسلح به تسليحات اتمی بشود.
هدا نونو، سفير بحرين در مصاحبه اش گفت ايران در گذشته مدعی مالکيت بر بحرين بوده است، که سابقه آخرين بار آن به سی امين سالگرد انقلاب اسلامی در فوريه ۲۰۰۹ باز می گردد که از بحرين به عنوان استان چهاردهم ايران نام برده شد. بسيار شبيه به ياد کردن صدام حسين در عراق از کويت به عنوان استان نوزدهم عراق.
سفير بحرين با اين يادآوری که کشور جزيره ای بحرين با شهربندری بوشهر- جايگاه يکی از تاسیسات کليدی در برنامه اتمی ايران - فقط ۲۶ مايل فاصله دارد، می گويد ما کشوری کوچک در آن سوی آب هستيم. اگرايران توانائی اتمی پيدا کند هيچکس قادر نخواهد بود جلوی آن را بگيرد.
بحرين، با توجه به نگرانی های ناشی از صحبت های ديرين ايران در باره صدورانقلاب اسلامی شيعه اش، واينکه سعی کند شيعيان منطقه را عليه رهبران سنی بشوراند، آسيب پذير ترين کشورهای خليج فارس محسوب می شود.
دولت تحت سلطه سنی ها در بحرين پس از مواجه شدن با ماهها شورش، اخيرا شمار قابل توجهی از چهره های سرشناس اپوزيسيون را که همگی از اقليت شيعه آن کشور هستند، به اتهام توطئه برای سرنگون ساختن دولت، بازداشت کرد.
مقامات بحرين گفته اند بازداشت شدگان را به عمل کردن از سوی ايران متهم نخواهند کرد اما ناظران می گويند بحرين همواره در ناآرامی های داخلی اش دست پنهانی ايران را می بيند.

ترکیه و چین مناسبات تجارتی را تقویت می کنند

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و ون جیابائو نخست وزیر چین یک سلسله توافق های دو جانبه امضا کرده اند و قول داده اند تجارت بین دو کشور تا سال ٢٠٢٠ به ١٠٠ میلیارد دلار افزایش داده شود.

دو رهبر امضای هشت توافقنامه تجارتی را روز جمعه در یک کنفرانس خبری در آنکارا اعلام کردند. همکاری در پروژه های زیر بنایی و راه آهن و نیز مبادلات فرهنگی از آن جمله است.

اردوغان گفت دو کشور موافقت کردند برای دادوستد از واحد های پولی خود استفاده کنند.

چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که اقتصاد آنها بسرعت رشد می کند. تحلیلگران می گویند سال پیش ارزش مبادلات تجارتی بین آنها حدود ١٤ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار بود.

در این میان، روز جمعه حدود یکصد نفر از طرفداران اویغورهای مسلمان چین به دیدار ون جیابائو از ترکیه و رفتار پکن با آنها اعتراض کردند.

مشاورامنیت ملی رییس جمهوری آمریکا استعفا می دهد

مقامات آمریکایی می گویند مشاورامنیت ملی باراک اوباما رییس جمهوراستعفا می دهد.

انتظارمی رود آقای اوباما امروز، جمعه، استعفای جیمزجونز را اعلام کند. مقامات می گویند تام دونیلون، معاون مشاور امنیت ملی، جایگزین او خواهد شد.

پرزیدنت اوباما جیمز جونز را در اوائل ٢٠٠٩ به عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد.

پیش از احراز این مقام، او نزدیک به ٤٠ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده بود.

عراقی ها به ادامه بن بست سیاسی اعتراض می کنند

معترضین عراقی روز جمعه در مرکز بغداد جمع شدند و از مقامات کشور خواستند به روند تشکیل دولت جدید شتاب بخشند، و به بن بست سیاسی هفت ماهه پایان دهند.

اتحادیه ایاذ علاوی نخست وزیر سابق اکثر کرسی های پارلمانی در انتخابات ماه مارس را کسب کرد و با دو کرسی اضافی از ائتلاف به رهبری نوری المالکی نخست وزیر جلو افتاد.

هفته پیش، یک اتحادیه شیعه، که بلوک مقتدی صدر روحانی ضد آمریکایی را در بر می گیرد، حمایت خود را از مالکی اعلام کرد. این حمایت مالکی را به اکثریت ١٦٣ کرسی که برای تشکیل دولت لازم است نزدیکتر می کند.

پیشتر در اوائل هفته، سفیر آمریکا درعراق گفت واشنگتن کاندیدای ترجیحی ندارد.

با این حال، اظهار داشت روشن نیست که آیا جنبش صدر یک گروه سیاسی است یا تشکیلاتی شبه نظامی که از خشونت برای رسیدن به هدف های سیاسی استفاده می کند. او گفت« یک دمکراسی نمی تواند آنرا تحمل کند.»

فرماندار ایالت غندوز افغانستان در انفجار بمب کشته شد

در انفجار بمب در مسجدی در شمال افغانستان ۲۰ تن کشته شده اند. از جمله مقتولین یک فرماندار محلی است که اغلب علیه طالبان سخن می گفت و قبلا از دست کم دو سوء قصد جان بدر برده بود.
رییس پلیس محلی می گوید در انفجار که در جریان نماز جمعه در ایالت تخار روی داد، دست کم ۱۵ نفر نیز مجروح شدند. بگفته او، محمد عمر فرماندار ایالت غندوز در انفجار کشته شد.
عمر آشکارا در مورد کمپین شورشیان طالبان برای بی ثبات کردن منطقه شمال افغانستان هشدار می داد و می خواست برای نبرد با تهدید بر تدابیر امنیتی افزوده شود.
ناتو در بیانیه ای حمله به مسجد را «بی وجدانی» نامید و گفت روشن است که شورشیان برای مقدس ترین مکان های اسلامی احترامی قایل نیستند.
در ایالت خوست، حمله نیروهای ناتو که در آن پنج مرد کشته شدند موجب شد ساکنان محلی در حالی که شعار«مرگ بر آمریکا» را فریاد می کشیدند، به این واقعه اعتراض کنند. پلیس محلی می گوید در تیراندازی هلیکوپترهای ناتو شش عضو یک گروه شبه نظامی محلی که از جامعه حفاظت می کند کشته شدند.
ناتو در بیانیه ای درباره این حادثه گفت نیروهای آن پنج مرد مسلح را در ناحیه «نادر شار کوت»، در نزدیکی محلی که «قبلا یک موضع دشمن شناسائی شده است» کشتند. ناتومی گوید درباره ادعای کشته شدن غیر نظامیان در این حمله تحقیق می کند.
در خشونتی دیگر در روز جمعه ناتو می گوید در حمله و بمب اندازی جداگانه شورشیان در جنوب افغانستان سه نفر از سربازان آن کشته شدند.
در ماه های اخیر خشونت در شمال افغانستان، که در مقایسه با شرق و غرب کشور آرامتر تلقی شده، افزایش یافته است.


چین اهدای جایزه صلح به ناراضی چینی را محکوم می کند

در حالی که گروه های طرفدار حقوق بشر در سراسر جهان از اهدای جایزه صلح نوبل به لی یو شیائوبو ناراضی زندانی چینی تجلیل می کنند، پکن واکنش بسیار متفاوتی نشان می دهد.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای این اقدام را «کاملا مغایر با مفاهیم اصلی جایزه صلح و نیز اهانتی به آن» نامید.
بیانیه لی یو را «یک مجرم» که قوانین چین را نقض کرد، توصیف می کند.
روز جمعه، هنگامی که برنده جایزه صلح در اوسلو اعلام می شد، مقامات امنیتی چین برنامه های تلویزیونی سی ان ان و بی بی سی را سانسور کردند. سایت های اینترنتی خبر اهدای جوایز نوبل را برداشتند، هرچند پیشتر آنها خبرهای اهدای جوایز علوم را برجسته کرده بودند.
لی یو برای دو دهه قهرمان اصلاحات دمکراتیک در چین بوده است، اما مقامات امنیتی بارها او را به زندان انداخته اند.
لی یو شیا، همسر برنده جایزه صلح نوبل، اهدای جایزه به شوهرش را یک «افتخار واقعی» نامید و ابراز امیدواری کرد این رویداد موجب شود جامعه بین المللی چین را برای آزادی او زیر فشار بگذارد.
عفو بین الملل گفت جایزه صلح فقط زمانی می تواند تفاوتی واقعی بوجود آورد که چین لی یو و افراد دیگری را که فقط بدلیل استفاده از حق خود برای آزادی بیان زندانی شده اند، آزاد کند.

دبیر کل اتحادیه عرب مذاکرات صلح با اسراییل را « منفی» توصیف می کند

دبیر کل اتحادیه عرب می گوید روند صلح خاورمیامه بین اسراییل و فلسطینیان متوقف شده است و به جهت جدیدی نیاز خواهد داشت.

عمرو موسی این نظر را روز جمعه در پیاپیش ملاقات محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی با وزرای امور خارجه اتحادیه عرب در شهر سیرت، در لیبی، ابراز داشت. خبرگزاری رویترز بنقل از موسی می گوید رهبران عرب تهیه پیش نویس گزینه هایی را آغاز خواهند کرد زیرا مذاکرات فعلی « نتیحه ای ببار نمی آورد.»

فلسطینیان تهدید کرده اند اگر اسراییل عملیات ساختمانی در سرزمین هایی را که در جنگ سال ١٩٦٧ خاورمیانه تصرف کرد از سر بگیرد، از مذاکرات خارج خواهند شد.

روز پنجشنبه، یک مشاور ارشد فلسطینی گفت طرف او پیشنهاد آمریکا به اسراییل را برای تمدید توقف خانه سازی در کرانه غربی بمدت ٦٠ روز پذیرفته است. بشرطی که در این مدت دو طرف در باره مسائل مرزهای نهایی بحث کنند.

نبیل شعث گفت اگر ظرف این دوره توافقی بدست نیاید، لازم خواهد بود توقف عملیات ساختمانی بیشتر تمدید شود.

 در رویدادی دیگر در روز جمعه، منابع فلسطینی می گویند سربازان اسراییل در جریان عملیاتی در شهر هبرون -الخلیل- در کرانه غربی، دو ستیزه گر ارشد حماس را کشتند.

شاهدان می گویند سربازان خانه ای را محاصره کردند و در حالی که در جستجوی ستیزه گران بودند آنرا زیر آتش گرفتند.

به گزارش رسانه های اسراییلی و فلسطینی، دست کم یکی از کشته شدگان مسئول حمله ای در نزدیکی هبرون در پایان اوت بود که در آن چهار یهودی کشته شدند.

نیروهای امنیتی در کراچی تقویت می شوند

در پاکستان، بر تدابیر امنیتی در بندر کراچی افزوده شده است. این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که در دو بمب گذاری انتحاری در یک زیارتگاه صوفیان دست کم ٨ تن ، از جمله دو کودک، جانسپردند و ٦٥ نفر مجروح شدند.

بمب اندازان شامگاه پنجشنبه، زمانی که مومنان و نمازگزاران در آنجا جمع شده بودند حمله کردند. در پی این واقعه، جمعیت خشمگین لاستیک های انومبیل را سوزاندند و اتوبوس ها را به آتش کشیدند.

 مقامات امنینی در استان سند زیارتگاه را به دلیل نگرانی ها امنیتی بطورنامحدود بستند.

خشونت روز پنجشنبه به حمله انتحاری دوگانه ای به یک زیارتگاه عمده صوفیان در لاهور در ژوئن گذشته ، که در آن بیش از ٤٠ تن کشته شدند، شباهت داشت.

گروه های اسلامگرای افراطی برخی از آیین های صوفی را غیراسلامی می دانند و رد می کنند.

جایزه صلح نوبل به یک ناراضی چینی اهدا شد

لی یو شیائوبو، ناراضی چینی، برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۰ اعلام  شده است.

کمیته نروژی نوبل، روز جمعه در اوسلو گفت جایزه به دلیل "پیکار طولانی و مسالمت آمیز" شیائوبو برای حقوق بشر در چین به او اهدا می شود. کمتیه گفت "از دیرباز بر این باور بوده است که ارتباط نزدیک و تناتنگی بین حقوق بشر و صلح وجود دارد."

لی یو در دسامبر گذشته به جرم "تحریک مردم به براندازی قدرت حکومت" به ۱۱ سال سال زندان محکوم شد. او مولف مشترک و امضا کننده "منشور 08" بود که می خواهد اصلاحات سیاسی در چین صورت گیرد.

کمیته صلح نوبل گفت لی یو از طریق مجازات سختی که بر او وضع شده، به "مهمترین نماد" پیکاری گسترده برای حقوق بشر در چین تبدیل شده است.

چین، لی یو را یک "مجرم" نامید و گفت کمیته صلح نوبل با ارج نهادن بر او، اصول خود را نقض کرد.

چین پیشتر به یک مقام کمیته گفت لی یو کسی نیست که برای دریافت جایزه ارزشمند صلح در نظر گرفته شود. کمتیه روز جمعه گفت از "دولت ها مستقل" است و "مسئولیت دارد زمانی که دیگران قادر نیستند یا نمی خواهند حرف بزنند، سخن بگوید."

سال پیش، کمیته نوبل جایزه صلح را به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اهدا کرد و شگفتی جهانیان را بر انگیخت.

گزارش: از حمايت شهروندان ترک نسبت به سياست خارجی آمريکا کاسته شده است

«بنياد مارشال آلمان» در پنجمين سالگرد شروع گفتگوهای ورود ترکيه به اتحاديه اروپا در تحقيقی که منتشر کرده می گويد از حمايت شهروندان ترک نسبت به سياست خارجی آمريکا، کاسته شده است. اين گزارش همچنين می گويد توجه مردم نسبت به غرب، کمتر شده است.

ترکيه، کشوری که در راه عبور شرق به غرب نشسته است، اين نگرانی را بوجود آورده که آيا از علاقه اش به غرب کاسته شده است؟

با توجه به پژوهشی که اخيراً تحت عنوان «گرايش های آنسوی آتلانتيک،» منتشر شده است ديدگاه های ترکيه نسبت به کشورهای غربی کاملاً تغيير کرده است. علاوه بر آن، اين گزارش نشان دهنده آنست که از محبوبيت پرزيدنت اوباما و آمريکا در ترکيه کاسته شده است. در اين چارچوب، تنها ۱۷ درصد از ترک ها نظر مساعد نسبت به آمريکا ابراز کرده اند.

پرزيدنت اوباما در نخستين سفر خارجی خود پس از ورود به کاخ سفيد، با ايراد يک سخنرانی در پارلمان ترکيه گفت که آمريکا در پی دست يافتن به روابط نزديک تری با خاور ميانه و کشورهای مسلمان است. با اين همه، اکنون محبوبيت پرزيدنت اوباما در ترکيه ۲۲ درصد نسبت به زمان ديدارش از ترکيه کاهش يافته و تنها حدود ۲۸ درصد وی را در تلاش برای ايجاد روابط نزديک تر آمريکا و خاور ميانه، موفق دانسته اند.

«اين لی سر،» پژوهش گر ارشد «بنياد مارشال آلمان،» در اين باره می گويد که «نظريه مثبت نسبت به رهبری ايالات متحده آمريکا در اين زمينه، به ويژه در آنچه نسبت به ديدگاه های مثبت مردم ترکيه نسبت به آمريکاست؛ بسيار کم شده است.»

علاوه بر آن، در کشوری که هم مسلمان است و هم سکولار، بنظر ميرسد که علاقه مردم نسبت به ساير بنيادهای غربی نيز به سردی گراييده است.

حمايت از ناتو که يک سازمان امنيتی غربی است نست به شش سال پيش، ۲۰ درصد پائين آمده است و تنها ۳۰ درصد از شهروندان ترک بر اين باورند که وجود ناتو به امنيت آنان، کمک می کند.

اما از همه مهم تر آنکه تنها ۳۸ درصد از شهروندان ترک پيوستن به اتحاديه اروپا را در جهت منافع کشور خود می بينند. آرمانی که از نخستين روزهای رهبری رجب طيب اردوغان بيشتر از پيش در مجموعه دولت ترکيه، شکل گرفته است. هرچند که مذهبی شدن بيشتر چهره دولت ترکيه در برخی از موارد اتحاديه اروپا را نيز برای چنين پذيرشی، مردد کرده است. در اين چارچوب پيمان اخير ترکيه بهمراه برزيل با ايران در مورد سوخت اتمی، اتحاديه اروپا را با ترديد بيشتری روبرو کرده است.

پيمان ترکيه با ايران که بصورت مستقل انجام گرفت مورد حمايت آمريکا نيست و در نتيجه نمی تواند مورد حمايت متحدان اروپايی ايالات متحده در گروه پنج به علاوه يک، قرار گيرد -- متحدانی که قدرت های اول در تصميم گيری اتحاديه اروپا، بشمار می آيند.

« ميشل ايگان،» استاد علوم بين الملل در دانشگاه آمريکايی واشنگتن، می گويد که «مردم کمی از تغيير جهت ترکيه از غرب و از اتحاديه اروپا، نگران هستند.»

در همين حال آمريکايی های ترک تبار تلاش دارند که درک فرهنگی بيشتر و رابطه دوستانه تری را بين آمريکا و ترکيه، بنا کنند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر