سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بازداشت رزمندگان مظنون القاعده در عراق

در عراق ۳۹ نفر به ظن ارتباط با القاعده دستگیر شده اند.

جواد البولانی، وزیر کشور روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت نیروهای امنیتی مردان را در جریان سلسله حملاتی بازداشت و در خیابان ها گردانده شدند.

آقای بولانی گفت مظنونین با گروه حکومت اسلامی عراق، مرتبط با القاعده، ارتباط دارند. مقامات می گویند یک رهبر ارشد القاعده از جمله بازداشت شدگان است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از وزیر کشور عراق می گوید او خواهان مجازات مرگ برای تمام مظنونین شده است، حتی هرچند که آنها هنوز با محاکمه ای روبرو نشده اند. او گفت برای بازداشتن «تروریست های» دیگر، نمی خواهد هیچ تاخیری در اجرای حکم اعدام صورت گیرد.

عراق با خشونت افراط گرایی از جمله از سوی شورشیان القاعده در نبرد بوده است. در ماه آوریل، دو رهبر ارشد القاعده، ابو ایوب المصری و ابو عمر البغدادی، در جریان عملیات نظامی با نیروهای آمریکایی و عراقی کشته شدند.

 

کانادا گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب ايران درليست تروريستی را بررسی کرد

اتاوا سيتيزن زير عنوان "بررسی دولت محافظه کار کانادا در مورد گنجاندن سپاه پاسداران ايران درفهرست تروريست ها" می نويسد دولت هارپر شناختن سپاه پاسداران انقلاب ايران به عنوان يک نهاد ممنوعه تروريستی را بررسی کرده است که به کانادا اجازه می دهد معاملات مالی اين واحد ويژه نظامی را هدف بگيرد، و کمک به آن را جرم بشناسد.

اسنادی که از طريق قانون درخواست دسترسی به اطلاعات به دست آمده است نشان می دهد چنين اقدامی موضوع نامه ای خطاب به ويک تاوس (Vic Toews) وزير امنيت عمومی بوده است، که پيشتر در سال جاری توسط ويليام بيکر (Willliam Baker) معاون وی نوشته شد، و در جلسه ای داخلی از معاونان اين وزارتخانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گرچه اين نامه حدود ۹ ماه قبل نوشته شده است اما هنوز سپاه پاسداران انقلاب جزو ۴۲ نهادی نيست که کانادا آنها را به استناد قانون جرائم جنائی در فهرست تشکيلات تروريستی قرار داده است. سخنگوی تاوس در اين باره که آيا اقدام برای گنجاندن نام اين گروه در فهرست سياه قريب الوقوع است يا نه اظهار نظر نکرد، اما گفت دولت کانادا در تقبيح ومحکوم ساختن حمايت مداوم ايران از تروريسم بين المللی ، بی اعتنائی علنی آن به حقوق پايه ای بشر، و جاه طلبی های متقلبانه و خطرناک اتمی اش، رک و صريح بوده است. کريس مک کلوسکی (Chris McCluskey) در ایميل خود می گويد "ما فهرست نهادهای تروريستی را مداوما بررسی می کنيم، اما در باره موارد بالقوه تحت بررسی ااظهار نظر نمی کنيم."

سندی جداگانه، که آنهم از طريق قانون دسترسی به اطلاعات کسب شده است، نشان می دهد فهرستی از گروه های تروريستی، بمنظورارائه به کابينه محافظه کار، در ماه اکتبربرای امضا به تاوس تسليم شده است.

طرفداران قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب ايران در فهرست سياه مدعی اند که فعاليت های اين نهاد در فراهم ساختن حمايت برای طالبان و تعدادی از گروههای تروريستی بين المللی ، از طريق تامين منابع مالی، تسليحاتی، مواد انفجاری و تعليماتی ، موضوعی شناخته شده است.

ائتلاف کانادائی ضد ترور، که اقدامات ايران در افغانستان را معرف تهديدی مرگبار عليه نيروهای کانادائی مستقر در افغانستان می داند، امسال دريک ارزيابی مفصل  تاکيد کرده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران جای خود را در ميان القاعده و گروه های ديگری بازکرده است که در فهرست کانادا از گروههای معرف فعاليت های تروريستی قرار دارند.

انتشار ترانه کوهنورد آزاد شده آمریکایی که در زندان ایران نوشته شد

یک زن آمریکایی که بیش از یک سال در ایران زندانی بود، ترانه و آهنگی منتشر کرده است که امیدوار است حمایت از آزادی دو کوهنورد آمریکایی را که هنوز در ایران زندانی هستند، افزایش دهد.

ترانه سارا شورد و ویدیوی همراه آن چند روز پیش در وب سایت «یوتیوب» پست شد.

سارا شورد این ترانه را که Piece of Time عنوان آن است، در زندان سروده است.

ویدیویی که در «یوتیوب» پست شده، صحنه هایی از صدای شورد را که با عکس ها و ویدیوهای خانگی او و دوستانش، جاش فتال و شین بوئر، درهم آمیخته است نشان می دهد.

مقامات امنیتی ایران سه آمریکایی را سال پیش بازداشت و به جاسوسی متهم کردند. آنها می گویند در عراق سرگرم کوهنوردی بوده اند و تصادفا از مرز گذشته و وارد خاک ایران شده بودند.

تهران می گوید شورد را در ماه سپتامبر با یک وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری به عنوان یک ژست انسان دوستانه آزاد کرد.

خانم شورد در ترانه اش ماجرا را یک «بازی سیاسی» توصیف کرده است.

تاکید دیپلمات های پیشین جمهوری خواه آمریکا بر لزوم تصویب پیمان جدید استارت

پنج وزیر سابق امور خارجه روسای جمهوری جمهوری خواه آمریکا، سنا را به تصویب پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه آن را امضا کرده اند، تشویق می کنند.

وزیران پیشین در مقاله ای که در شماره روز پنجشنبه واشنگتن پست منتشر شده است، پیمان جدید را تداوم معتدل و مناسب پیمان استارت یک، که تقریبا یک سال پیش منقضی شد، می نامند.

آنها می گویند چنین پیمانی آمریکا را قادر خواهد ساخت کمک روسیه را در مهار برنامه های اتمی در کشورهای «یاغی» مانند ایران و کره شمالی، و نیز بهبود وضع افغانستان، کسب کند.

وزیران سابق امور خارجه یادآور می شوند که چگونه روسای جمهوری جمهوری خواه کاهش تعداد سلاح های اتمی به شیوه ای باز و قابل تایید را در افزایش تثبیت روابط آمریکا با اتحاد شوروی وسپس، فدراسیون روسیه، کارساز می دانستند.

سازمان ملل متحد اهداف فعالیت های اتمی ایران را تایید نمی کند

رییس آژانس اتمی سازمان ملل متحد می گوید او نمی تواند صلحجویانه بودن فعالیت های اتمی ایران را تایید کند.

یوکیو آمانو روز پنجشنبه در آغاز جلسه هیات مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی در اتریش گفت تهران برای روشن ساختن مسائل مربوط به فعالیت هایش به اندازه کافی با بازرسان آژانس همکاری نکرده است.

آقای آمانو این موضوع را پیش از دیدار با سعید جلیلی، مسئول مذاکرات اتمی ایران، و کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ژنو در هفته آینده عنوان کرد. خانم آشتون از سوی پنچ عضو دائمی شورای امنیت و آلمان درباره برنامه اتمی ایران گفت و گو خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان همکاری سوریه شد

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید از سوریه درخواست کرده است در تحقیقاتی که درباره یک مرکز اتمی مظنون در آن کشور جریان دارد، بیشتر همکاری کند.

یوکیو آمانو، روز پنجشنبه گفت او نامه ای برای وزیر امور خارجه سوریه فرستاده است که می خواهد امکان دسترسی فوری به اطلاعات مربوط به مرکز را فراهم آورد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ادعاهای آمریکا که تاسیسات صحرایی که در حمله هواپیماهای اسرائیل در سال ۲۰۰۷ منهدم شد، یک رآکتور مخفی برای تولید پلوتونیوم بود، تحقیق می کند.

سوریه می گوید آن محل مرکزی برای تأسیسات نظامی غیر اتمی بود.

تجلیل هیلاری کلینتون از تشکیل دولت ائتلافی در قرقیزستان

هیلاری کلینتون، از قرقیزستان به دلیل تلاش برای تشکیل یک دولت ائتلافی در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر قدردانی کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیشکک با روزا اوتونبایوا، نخست وزیر قرقیزستان ملاقات کرد. او نظر کسانی را که می گویند دموکراسی پارلمانی در آسیای مرکزی یا در بسیاری دیگر از نقاط جهان کار نمی کند رد کرد و گفت قرقیزستان نادرست بودن این تفکر را ثابت می کند.

خانم کلینتون و اوتونبایوا از جمله درباره وضعیت قراردادی که به هواپیماهای نظامی آمریکا اجازه می دهد در راه افغانستان از پایگاه هوایی ماناس در نزدیکی بیشکک استفاده کنند، بحث کردند.

هیلاری کلینتون از قزقیزستان رهسپار ازبکستان شد و در تاشکند با اسلام کریم اوف، رییس جمهوری آن کشور نیز ملاقات کرد.

اختلاف نظر کاخ سفيد و کنگره در مورد افزايش ماليات بر ثروتمندان

از روز چهارشنبه، دهم آذرماه، تا پيش از تعطيلات کريسمس، مدت استفاده از بيمه بيکاری برای بيش از دو ميليون نفر از ۹۹ هفته ای ها، يعنی کسانيکه برای ۹۹ هفته از مزايای بيمه بيکاری استفاده کرده اند، به پايان خواهد رسيد. در آستانه تعطيلات کريسمس و سال نوی مسيحی، ۹۹ هفته ای ها هنوز اميدوارند که کنگره آمريکا تغيير عقيده داده و بيمه بيکاری آنها را تمديد کند. ميانگين بيمه بيکاری هفته ای معادل ۳۰۲  دلار  است که قطع آن برای دو ميليون نفر آسيب عمده   ديگری به بازار مصرف و اقتصاد شکننده آمريکا وارد خواهد آورد.

و اين در حاليست که مذاکرات پرزيدنت باراک اوباما با قانونگذاران عمده دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در نشست کاخ سفيد واشنگتن، که عمدتاً پيرامون ماليات بر ثروتمندان بود،  بدون رسيدن به توافق عمده ای پايان يافت.

در ميان اختلاف نظر عميق در مورد افزايش ماليات بر ثروتمندان، اعضای ۱۸ نفری کمسيون ملی مسئوليت  بودجه و اصلاحات تحت رياست مشترک الن سيمپسون، ارسکين بولز، نيز در مورد نحوه کاهش کسری بودجه از طريق کاهش بيمه های اجتماعی، بيمه بهداشتی افراد مسن، بودجه دفاعی، يارانه های کشاورزی، افزايش ماليات بر بنزين و سيگار، اصلاح قانون بازنشستگی، به توافق نرسيدند، و ارائه پيشنهادات آنها به کنگره آمريکا به تأخير افتاد.

ولی سيمپسون در يک کنفرانس خبری  گفت که اقتصاد آمريکا با مشکلات اساسی روبروست، و بولز  تصريح کرد کسری بودجه آمريکا مانند يک غده سرطانیست که اگر بموقع مداوا نشود از درون اقتصاد کشور را نابود خواهد کرد.

در تحولی ديگر اعتصابات و تظاهرات ناشی از بحرانهای مالی و اقتصادی  همچنان اروپا را فرا گرفته و در حال گسترش است. روز چهارشنبه، اعتصابات يونان، ايرلند، اسپانيا، بريتانيا، به فنلاند و ايتاليا  نيز کشيده شد و کارکنان شرکت هواپيمائی مسافربری آن کشور در مخالفت با کاهش ۳۰۰ پرواز، دست به اعتصاب زدند و دانشجويان ايتاليائی رفت آمد اتومبيل ها رادر مرکز شهر رم بکلی متوقف ساختند.    

در تحولی ديگر، کارخانه اتومبيل سازی جنرال موتورز آمريکا اولين اتومبيل برقی خود را به معرض نمايش گذاشت.  در همين حال، کارخانه اتومبيل سازی نيسان ژاپن و رنوی فرانسه از امروز اولين اتومبيل برقی مشترک خود را به معرض فروش گذاشتند.

گزارش: وضعيت در شبه جزيره کره همچنان بحرانی است

خبر يک روزنامه ژاپنی بامداد پنجشنبه بازارهای ارز را در آسيا برای مدت کوتاهی، به لرزه درآورد. روزنامه «توکيو شيمبون» گزارش کرد که در اين ماه کره شمالی ممکن است منطقه ای در نزديکی سئول، پايتخت کره جنوبی، را مورد حمله قرار دهد. اين مقاله منبع اطلاعات خود را شخصی که به گفته اين روزنامه با يک مقام اطلاعاتی کره شمالی صحبت کرده است، عنوان کرد.

در همين حال بيش از ۴۰۰۰۰ سرباز آمريکايی و ژاپنی برای يک مانور عمده نظامی در نزديکی آب های کره جنوبی که قرار است روز جمعه آغاز شود، حرکت کرده اند.

مانور که «شمشير تيز» نام گذاری شده است بيش از يکسال است که در برنامه ريزی، بوده است. اما از مقامات دفاعی ژاپن نقل شده است که از نشان دادن قدرت همکاری نظامی پس از گلوله باران کره جنوبی توسط کره شمالی در هفته گذشته، استقبال می کنند.

افزايش تنش ها در جزاير دورافتاده کره جنوبی روز چهارشنبه نيز به قوت خود باقی بود. اين در حاليست که ايالات متحده و کره جنوبی به مانورهای جنگی مشترک خود که بمباران هفته گذشته جزيره يئون پيونگِ کره جنوبی توسط کره شمالی را بدنبال داشت، پايان دادند.

تمرينات نظامی مشترک که در آبهای جنوب غربی مرز مورد مناقشه دو کره انجام گرفت بيشتر با هدف آزمايش سيستم های ارتباطی بود و آتش واقعی در آن به کار برده نشد اما اين تمرينات خشم کره شمالی را به دنبال داشت.

ارتش کره جنوبی نيز به طور جداگانه برای انجام تمرينات نظامیِ يک هفته ای توسط نيروی دريايی اين کشور، برنامه ريزی می کند. قرار است اين تمرينات هفته آينده و در ۲۹ نقطه مختلف، انجام شود. تمرينات مشابه نيروی دريايی آن کشور در هفته های آينده نيز ادامه خواهد داشت.

يئون پيونگ يکی از جزاير واقع در خط مقدمِ مرز مورد مناقشه دو کره است.  پس از زد و خوردهای هفته گذشته، روز سه شنبه، به درخواست دولت، غيرنظاميان، روزنامه نگاران و کارگران اين جزيره را ترک کردند. ارتش و پليس در اين جزيره که در ۱۱ کيلومتری کره شمالی قرار دارد به گشت زنی، ادامه می دهند.

بمباران هفته گذشته مناطق غيرنظامی يئون پيونگ توسط کره شمالی نشان دهنده سطح جديدی از خصومت ها ميان دو کره بود. در اين حادثه دو غيرنظامی و دو تفنگدار دريايی کره جنوبی کشته شدند و خانه های بسياری ويران شد.

در حال حاضر مناطق نظامی يئون پيونگ مشخص شده است و تعداد کمی از غيرنظاميان که در اين جزيره باقی مانده اند فقط می توانند در اطراف مناطق مسکونی، آمد و رفت کنند.

لی ميونگ باک، رييس جمهوری کره جنوبی، متعهد شده است که در صورت حملات بيشتر از سوی کره شمالی پاسخ سختی به آن کشور داده شود.

در هفته گذشته، آقای لی وزير دفاع خود را تعويض کرد، چهار هزار سرباز را به يئون پيونگ و چهار جزيره ديگر به دريای زرد فرستاد و مقررات نظامی را در واکنش به کره شمالی، شدت بخشيد.

اما در رويدادی ديگر يک تلگرام ديپلماتيک، که از سوی تارنمای ويکی ليکس انتشار يافته است، حاکی از فرار مقامات ارشد کره شمالی و نيز مشکلاتی است که آن کشور در زمينه برنامه جانشينی رهبر آن کشور، با آن روبرو بوده است.

تاريخ اين تلگرام ۱۴ ژانويه ۲۰۱۰ است و از سوی سفير آمريکا در کره جنوبی به واشنگتن، ارسال شده است.

خانم کترين استفنس، سفير آمريکا، در اين تلگرام می نويسد که وزير امور خارجه پيشين کره جنوبی به يکی از کارکنان سفارت گفته است که شمار نامشخصی از مقامات کره شمالی که در خارج از کشور خدمت می کنند از دولت خود رويگردان شده، و از کره جنوبی، تقاضای پناهندگی کرده اند. اين تلگراف وضعيت نابسامان اقتصاد کره شمالی را که در پی اصلاح واحد پول آن کشور بروز کرده است، عامل مهمی در فرار اين مقامات ميداند.

در اين تلگرام همچنين گفته شده است که رهبر کره شمالی اوايل سال جاری ميلادی برای جلب کمک مالی وسياسی دو بار به چين، سفر کرده است.

در همين حال رايزنی های ديپلماتيک آمريکا، کره جنوبی، چين و ژاپن در ارتباط با وقايع اخير در شبه جزيره کره، ادامه دارد.

۵ وزير خارجه پيشين ايالات متحده از سنای آمريکا خواستار تصويب معاهده «استارت دو» شدند

پنج وزير امور خارجه پيشين دولت آمريکا از سنای آمريکا مصراً تصويب «استارت دو» را که معاهده تازه آمريکا و روسيه برای کاهش تسليحات است و به امضای پرزيدنت اوباما و دميتری مدودف، رييس جمهوری روسيه رسيده است، خواستار شده اند.

وزيران امور خارجه در اظهارنظری که روز پنچشنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است پيمان استارت جديد را ادامه منطقی معاهده «استارت يک» که حدود يک سال پيش منقضی شد، ارزيابی کرده اند.

آنها می گويند پيمان تازه آمريکا را قادر خواهد ساخت تا از کمک روسيه در رابطه با رژيم های ايران و کره شمالی -- که دولت های «سرکش» خوانده شده اند – و نيز جهت بهبود اوضاع در افغانستان، بهره مند گردد.

وزيران خارجه تأکيد می کنند که پرزيدنت های جمهوريخواه آمريکا در گذشته اذعان داشته اند که کاهش تعداد سلاح های اتمی با روشی شفاف و قابل تأييد، به ثبات مناسبات آمريکا با شوروی و بعد ها با فدراسيون روسيه، ياری رسانده است.

اين نوشتار را هنری کيسينجر، جرج شولتز، جيمز بيکر، لارنس ايگلبرگر و کولين پاول که در دولت های ريچارد نيکسون، جرالد فورد، رونالد ريگان، جرج اچ دبليو بوش و جرج دبليو بوش عهده دار مقام وزير امور خارجه آمريکا بودند، امضاء کرده اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر