سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کانادا: برای اطلاع از وضعیت حسین درخشان بر ایران فشار می آوریم

   
   

در شرایطی که طی روزهای اخیر، اخبار مربوط به سرنوشت حسین درخشان در زندان اوین در ایران در صدر اخبار رسانه های کانادا قرار گرفته است، وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا از رایزنی برای دستیابی به اطلاعاتی در مورد سرنوشت این وبلاگ نویس ایرانی کانادایی خبر داده است.  

حسین درخشان پس از بازگشت به ایران در روز اول نوامبر ٢٠٠٨ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت مقامات امنیتی ایران بوده است.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر درخواست صدور حکم اعدام برای این وبلاگ نویس ایرانی کانادایی منتشر شد.

بنا به گزارش های رسیده، در کیفرخواست حسین درخشان اتهاماتی از قبیل « سب النبی»، «توهین به مقدسات»، «همکاری با دولت ها و گروه های متخاصم»، «تبلیغ علیه نظام اسلامی»، «تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب»، «توهین به رهبری و رئیس جمهور» و «راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن» مطرح شده است.

لارنس کانن، وزیر خارجه دولت فدرال کانادا ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت آقای درخشان گفته است اُتاوا برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد این جوان ایرانی- کانادایی بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه دولت فدرال به تلویزیون کانادا گفته است با وجودی که دولت ایران تابعیت دوگانه حسین درخشان را به رسمیت نمی شناسد، اما مقامات دولت فدرال «برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد پرونده وی تلاش خواهد کرد و این روند در موارد رسیدگی قضایی به پرونده افراد با تابعیت دوگانه در سایر کشورها نیز طبیعی است».

بنا به گزارش تلویزیون کانادا، مقامات دولت فدرال کانادا از حدود دو سال پیش و از زمان بازداشت حسین درخشان در تهران، با مقامات ایران در تماس بوده اند و ارسال یادداشت دیپلماتیک و دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی، از جمله این اقدامات بوده اند.

«انجمن قلم کانادا» و سازمان «خبرنگاران کانادایی مدافع آزادی بیان» نیز طی هفته جاری با انتشار بیانیه مشترکی، در مورد اخبار مربوط به احتمال صدور حکم اعدام برای حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی کانادایی دربند در ایران ابراز نگرانی عمیق کردند.

حسین درخشان وبلاگ نویس ایرانی-کانادایی پیش از سفر به کانادا با تغییر جهت ناگهانی سیاسی خود به یکی از طرفداران جمهوری اسلامی بدل شده بود. او در وبسایت شخصی خود بارها جنبش های مدنی ایران از جمله جنبش زنان ایران و کمپین یک میلیون امضا را مورد انتقاد قرار داده بود و علنا از محمود احمدی نژاد و سیاست های او حمایت می کرد.

رییس جمهوری آمریکا به اندونزی سفر می کند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، می گوید او در ماه نوامبر به اندونزی سفر خواهد کرد و قول خود را برای دیدار از کشوری که در زمان کودکی مدتی در آنجا زندگی کرد عملی خواهد ساخت.

آقای اوباما روز پنجشنبه در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت او در پی دیداری از هند، که قبلا تعیین شده است، به اندونزی خواهد رفت. در جریان همین سفر او همچنین در اجلاس رهبران گروه ۲۰ در کره جنوبی و مجمع همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در ژاپن شرکت خواهد کرد.

پرزیدنت اوباما از دیرباز قصد داشت از پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان دیدن کند. این دیدار قرار بود در ماه مارس انجام گیرد، و سپس به ماه ژوئن سال جاری موکول شد. این دیدار نخستین بار به علت بحث بر سر لایحه اصلاح نظام درمانی آمریکا و بار دیگر به دلیل نشت نفت در خلیج مکزیک به تاخیر افتاد.

امکان حمله یک ویروس کامپیوتری پیشرفته به ایران

یک پژوهشگر امنیت اینترنتی می گوید نیروگاه اتمی جدید ایران در بوشهر ممکن است هدف عمدی یک حمله ویروسی کامپیوتری پیشرفته باشد.

رالف لانگر، پژوهشگر آلمانی، می گوید ویروس، معروف به «استاکس نت» ممکن است تاکنون به هدف خود حمله کرده باشد، اما نتایج آن هنوز آشکار نیست.

کارشناسان امنیت اینترنتی «استاکس نت»  را «ابَر سلاحی» توصیف می کنند که ظاهرا برای حمله به تاسیسات مشخص مانند نیروگاه ها طرح شده است.

کارشناسان می گویند نخستین بار در ماه ژوئن از وجود چنین ویروسی آگاه شدند، و تجزیه و تحلیل های آن نشان می دهد که می تواند به سیستم های کامپیوتری، که به دلایل امنیتی به اینترنت متصل نیستند، وارد شود.

به گفته آنها، «استاکس نت» می تواند سیستم های کامپیوتری را کنترل کند.

نشریه بریتانیایی «میل آن لاین« روز پنجشنبه به نقل از کارشناسان امنیتی گفت تحلیل های آنها حاکی است «استاکس نت» سخت ترین حمله را به ایران وارد آورده است. آنها می گویند نزدیک به ۶۰ درصد کامپیوترهایی که آلوده به ویروس شده اند، در جمهوری اسلامی هستند.

نبرد دستگاههای امنيتی ايران و اپوزيسيون اصلاح طلب کماکان ادامه دارد

لس آنجلس تايمز زير عنوان "ايران از يک پارچگی در پشتيبانی از احمدی نژاد بسيار دور است" و با سوتيتر "رهبران مخالف، سياستمداران ميانه رو و حتی تندروها علنا از رئيس جمهوری تفرقه انداز انتقاد می کنند" می نويسد در نيويورک، محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران می تواند بخود ببالد که سوژه بحث شهر شده است - در برنامه های تلويزيونی مجريانی نظير کريستين امانپور و لری کينگ ظاهر می شود، با روسای دولت ها نشست و برخاست می کند ، و روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی دارد.

در تهران، اين روزها، اين سياستمدار تندرو تيزگو با حمله ای تضعيف کننده از سوی تمامی طيف های سياسی روبروست. روحانيون بنيادگرائی که او را متهم به دخالت در امور مذهبی کرده اند، قوه قضائيه ای که با به تاخير انداختن آزادی سارا شورد کوهنورد آمريکائی وی را تحقير کرده است، سردبيريک روزنامه دست راستی برگزيده شخص آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد، رئيس ميانه رو مجلس قدرتمند خبرگان، و يک نماينده مجلس شورا که او را برای تحسين از کورش، پادشاهی پيش از اسلام تقبيح کرده است، که مظهر ناسيوناليستهای سکولار است، از جمله مخالفان هفته های اخيراند.

نزاع درميان اصلاح طلبان، محافظه کاران، تندروها، و تندروهای افراطی مدتهاست که سيستم سياسی ايران را شکل می دهد. اما در ماههای اخير، جر و بحث ها و برخورد های داخلی، با تشديد حملات مخرب و پر سرو صدا شکلی خشن تر پيدا کرده است.

تحليلگران می گويند در کانون اين ماجرا احمدی نژاد قراردارد - رهبری تفرقه انداز که گزينش مجدد بشدت مورد اختلاف او به مقام رياست جمهوری در سال گذشته وخيم ترين بحران سياسی ايران طی دهه های اخير را در پی داشت.

نبرد ميان دستگاههای امنيتی ايران و اپوزيسيون اصلاح طلب کماکان در سراسر کشور موج ساز است. دوشنبه شب، هنگامی که احمدی نژاد در منهتن نيويورک نقش خود را درجذب وسائل ارتباط جمعی ايفا می کرد حاميان اپوزيسيون در تهران برای نخستين بار طی چند ماه اخير روی بالکن ها و پشت بام ها رفتند و شعارهای اعتراضی سر دادند، ضمن آنکه بسيجی های طرفدار دولت سوت زنان به محله های شهر ريخته بودند.

احمدی نژاد بجای تلاش برای التيام بخشيدن به زخم های ناشی از انتخابات در نخستين سال دومين دوره رياست جمهوری اش برنامه هائی جاه طلبانه و توام با بی قانونی را در دستور کار سياست های خارجی و داخلی گذاشت که به انزجار و دوری بيشتر طبقه متوسط انجاميد و خشم جناح های محافظه کار رقيبی را بر انگيخت که مدتهاست به او و دارو دسته اش ظنين اند.

ایران از دستگیری افرادی در ارتباط با بمب گذاری در مهاباد خبر می دهد

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید مقامات امنیتی، اعضای گروهی را که گفته می شود روز چهارشنبه به حمله ای در شمال غربی ایران دست زدند، و موجب مرگ ۱۲ تن شدند، دستگیر کرده اند.

حیدر مصلحی هنگام اعلام این خبر در روز پنجشنبه، هویت گروه را مشخص نساخت. با این حال، گفت بمب گذاری در جریان یک رژه نظامی به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق صورت گرفت. مقامات می گویند در انفجار دست کم ۷۰ نفر نیز زخمی شده اند.

هیچ گروهی مسئولیت بمب گذاری را بر عهده نگرفته است. مقامات محلی، جدایی خواهان کرد را مسئول دانستند. اما یک جناح عمده کرد آن را محکوم کرد.

انتقاد ایران از روسیه به دلیل ممنوع ساختن فروش سیستم موشکی به جمهوری اسلامی

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از تصمیم روسیه به ممنوع ساختن فروش یک سیستم موشکی پدافند هوایی به ایران انتقاد کرده است.

تلویزیون دولتی ایران روز پنجشنبه به نقل از احمد وحیدی گفت روسیه در مورد تعهدات خود به ایران، تسلیم فشار بین المللی شده است. او همچنین گفت ایران قصد دارد یک سیستم پیشرفته موشکی ضد هوایی بسازد.

دییمتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، تصمیم خودداری از فروش سیستم موشکی اس-۳۰۰ به ایران را روز چهارشنبه اعلام کرد. کرملین می گوید بر اساس تصمیم رهبر روسیه همچنین فروش تانک، هواپیما و شناورهای دریایی به ایران نیز ممنوع شد.

این ممنوعیت در پاسخ به تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران برقرار می شود.

کشورهای غربی از روسیه به دلیل قصد فروش سیستم موشکی پیشرفته به ایران انتقاد می کردند، و می گفتند این سیستم ایران را قادر خواهد ساخت در برابر حملات هوایی علیه مراکز اتمی کشور ایستادگی کند.

رییس جمهوری آمریکا به ایران در مورد برنامه اتمی هشدار می دهد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، می گوید تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران نشان می دهد قوانین بین المللی یک «وعده توخالی» نیست.

آقای اوباما روز پنجشنبه در سخنانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت ایران به مسئولیت های خود به عنوان یک عضو جامعه بین المللی عمل نکرده است.

او گفت در به روی دیپلماسی باز است، اما ایران باید صلحجویانه بودن برنامه اتمی خود را نشان دهد.

بسیاری در جامعه بین المللی ایران را متهم می کنند که در جستجوی تسلیحات اتمی است، اتهامی که ایران بارها آن را رد کرده است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین از جامعه بین المللی خواست از روند صلح اسراییل و فلسطینیان پشتیبانی کند تا دو طرف بتوانند برای دست یافتن به صلحی فراگیر ظرف یک سال کار کنند.

آقای اوباما گفت ملت هایی که از یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می کنند، باید به «تلاش برای از بین بردن اسراییل پایان دهند» و حمایت مالی و سیاسی برای تشکیلات خودگردان فلسطینی فراهم آورند. او همچنین نظر دولت خود را که اسراییل باید توقف موقت عملیات ساختمانی در کرانه غربی را تمدید کند، تکرار کرد.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، در اوائل سپتامبر مذاکرات مستقیم صلح را در واشنگتن از سرگرفتند.

به نظر می رسد مذاکرات بر سر خودداری اسراییل از تمدید توقف موقت عملیات خانه سازی در کرانه غربی، که قرار است هفته آینده منقضی شود، متوقف شده است. محمود عباس تهدید کرده است که اگر عملیات از سرگرفته شود، او از مذاکرات خارج خواهد شد.

بان کی مون: هیچ کشوری حق ندارد حقوق شهروندان خود را نقض کند

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز پنج شنبه، شصت و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را گشود و از کشورها درخواست کرد برای دست یافتن به جهانی کامیاب تر، ماندگار تر و آزاد از تسلیحات اتمی با یکدیگر همکاری کنند.

بان کی - مون که در جمع رهبران و هیات های ۱۹۲ کشور سخن می گفت اظهار داشت سیاست های جدید قطب سازی در جهان در کار هستند، و برای ایجاد شکاف های کاذب در میان ملت ها از زبان نفرت استفاده می کنند. او گفت راه مناسب، دنبال کردن یک هدف و آرمان مشترک جهانی است.

بان کی - مون همچنین گفت حقوق بشر در کانون تمام فعالیت های سازمان ملل متحد قرار دارد، و هیچ کشوری نمی تواند حقوق شهروندان خود را با مصونیت نقض کند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، نیز قرار است در جلسه گشایشی مجمع عمومی سخنرانی کنند.

اجلاس در حالی گشایش می یابد که تلاش برای ترغیب ایران به بازگشت به مذاکرات درباره برنامه های اتمی آن ادامه دارد. دیپلمات های بلند پایه از بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و آمریکا روز چهارشنبه درباره این مساله بحث کردند.

جلسه گروه ۵ بعلاوه یک در حاشیه اجلاس سه روزه سازمان ملل متحد برای بحث درباره هدف های توسعه هزاره، از جمله از بین بردن فقر و مبارزه با گسترش ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز تشکیل شد.

شرکت پولاد کروپ داد و ستد با ایران را متوقف می کند

بزرگترین شرکت پولادسازی آلمان اعلام کرده است در پاسخ به تحریم های بین المللی علیه ایران، به تمام فعالیت های بازرگانی خود در ایران پایان می دهد.

روز پنجشنبه به گفته شرکت تایسن کروپ، تمام قراردادهای بازرگانی جدید را بی درنگ متوقف می شود، و به قراردادها و معاملات جاری نیز به زودی پایان خواهد داد.

مقامات این شرکت می گویند این اقدام به نشانه حمایت از تحریم های سازمان مل متحد و تحریم های اضافی که آلمان، اتحادیه اروپا و آمریکا بر ایران وضع کردند، صورت می گیرد.

یک سخنگوی این شرکت پولاد سازی می گوید معامله با ایران فقط نیم درصد درآمد شرکت در سال ۲۰۰۹ را شامل می شد.

تایسن کروپ جدیدترین شرکت آلمانی است که از ایران خارج می شود. پیشتر در اوائل سال، شرکت مهندسی زیمنس و دو شرکت بیمه گفتند به فعالیت های بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران پایان می دهند.

روز چهارشنبه، روسیه گفت برای رعایت تحریم های سازمان ملل متحد فروش تجهیزات نظامی مشخص به ایران را ممنوع ساخته است.

رییس جمهوری افغانستان خواهان آزادی فوری دو خبرنگار شد

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، خواهان آزادی فوری دو روزنامه نگار افغان شده است. نیروهای ناتو آنها را به اتهام همدستی با طالبان دستگیر کرده اند.

آقای کرزی روز پنجشنبه در بیانیه ای به وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دستور داد مساله بازداشت روزنامه نگاران را، که برای شبکه تلویزیونی الجزیره کار می کنند، دنبال کنند.

نیروی ائتلاف به فرماندهی ناتو آنها را به فراهم آوردن امکانات تبلیغاتی برای طالبان متهم می کند.

خبرگزاری ها خبرنگاران را محمد نادر، و رحمت الله نکزاد، معرفی کردند.

پرزیدنت کرزی همچنین خواهان آزادی گزارشگر یک ایستگاه تلویزیونی محلی، که نیروهای امنیتی افغان او را بازداشت کرده اند، شده است.

رهبر افغانستان گفت او به حمایت از آزادی بیان و رسانه ها متعهد است.

تلویزیون الجزیره روز چهارشنبه از ناتو خواست روزنامه نگاران را بی درنگ آزاد کند، و بازداشت آنها را تلاش ائتلاف برای متوقف ساختن تلاش های شبکه جهت پوشش خبری جنگ افغانستان نامید.

در نیویورک، کمیته حفاظت از روزنامه نگاران از بازداشت دو خبرنگار افغان ابراز نگرانی کرد و از ناتو خواست بی درنگ روشن سازد که آنها به چه دلیل و در کجا بازداشت هستند.

اعضای خانواده ها و همکاران روزنامه نگاران گفتند آنها به تماس با طالبان متهم هستند، چنین کاری برای خبرنگاران خارجی و محلی عادی است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر