سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پلیس استرالیا: ویکی لیکس قانونی را نقض نکرده است

پلیس استرالیا تحقیق درباره ویکی لیکس را کنار گذاشته است و می گوید این وب سایت و بنیانگذار استرالیایی آن با انتشار اسناد محرمانه آمریکا هیچ قانونی را در حوزه قضایی خود نقض نکرده اند.

جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا روز جمعه گفت پلیس فدرال تشخیص داده است که جولیان آسانژ با انتشار اسناد قوانین استرالیا را نقض نکرده است.

مقامات آمریکایی در این باره که آیا آسانژ می تواند در آمریکا با اتهاماتی روبرو شود یا نه تحقیق می کند.

آقای آسانژ روز پنجشنبه در پی سپردن وثیقه ای معادل بیش از ۳۰۰ هزار دلار از زندانی در بریتانیا آزاد شد. او اینک در بازداشت خانگی به سر می برد و با امکان استرداد به سوئد، که در آنجا به جرائم جنسی متهم شده، روبرو است.

بحث درباره پیمان جدید استارت

سنای آمریکا درباره پیمان جدید کنترل تسلیحات با روسیه بحث می کند. این اقدام یک روز پس از بحثی داغ که در آن قانونگزاران نظریات گوناگونی ابراز داشتند، صورت می گیرد.

جمهوری خواهان، طرفداران پیمان جدید تسلیحات استراتژی را متهم کرده اند که سعی دارند آن را در جلسه کوتاه آخر سال کنگره به تصویب برسانند. آنها همچنین ابراز نگرانی کرده اند که چنین توافقی گزینه های دفاع موشکی آمریکا را محدود خواهد کرد.

روز پنجشنبه در واشنگتن، دولت اوباما بار دیگر از سنا خواست پیمان جدید استارت را تصویب کند و آن را برای امنیت ملی اساسی دانست.

ژنرال جیمز کارت رایت، قائم مقام رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت به این پیمان به شدت نیاز است و بر توانایی آمریکا برای پیشبرد دفاع موشکی تاثیر نخواهد داشت.

پیمان برای تصویب به یک اکثریت دو سومی در سنا نیاز دارد، و کاخ سفید می گوید حمایت کافی وجود دارد.

تهدید کره شمالی به تلافی

کره شمالی تهدید کرده است که اگر کره جنوبی رزمایش پنج روزه در جزیره ای را که کره شمالی ماه پیش گلوله باران کرد اجرا کند، دست به تلافی خواهد زد.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از ارتش کره شمالی می گوید «شدت و برد» قدرت آتش آن از زمانی که جزیره «یئون پیونگ» را هدف گرفت، جدی تر خواهد بود. در آن حمله چهار تن کشته شدند.

در مسکو، وزارت امور خارجه روسیه سفیران کره جنوبی و آمریکا را فراخواند و «نگرانی عمیق» خود را از رزمایش با استفاده از آتش واقعی ابراز داشت. در جریان این دیدار، آلکسی بوروداکوین، قائم مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی و آمریکا را تشویق کرد برای جلوگیری از بالا گرفتن دامنه تنش در شبه جزیره کره از مانورها پرهیز کنند.

کره جنوبی روز پنجشنبه گفت رزمایش یک روزه ای را بین شنبه و سه شنبه در جزیره «یئون پیونگ» برگزار خواهد کرد.

یکی از ژنرال های بلند پایه آمریکایی روز پنجشنبه گفت در واشنگتن این نگرانی وجود دارد که اگر کره شمالی به گونه ای تهاجمی به مانورهای جدید جنوب پاسخ دهد، یک «واکنش زنجیره ای» در شبه جزیره کره به راه بیفتد.

ژنرال جیمز کارت رایت، معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت رزمایش با تسلیحات واقعی به شیوه ای شفاف صورت خواهد گرفت که می تواند واکنش کره شمالی را موجب شود.

این تحولات در حالی جریان دارد که بیل ریچاردسون فرماندار نیو مکزیکو، در کره شمالی به سر می برد. او در یک ماموریت خصوصی سعی دارد تنش در شبه جزیره کره را کاهش دهد.

تصویب لایحه کاهش مالیات ها در آمریکا

لایحه کاهش ۸۵۸ میلیارد دلاری مالیات ها شامگاه پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و اینک برای امضای پرزیدنت اوباما به کاخ سفید فرستاده می شود.

این لایحه، که با ۲۷۷ رای موافق در برابر ۱۴۸ رای مخالف از تصویب گذشت و کاهش های مالیاتی را برای طبقه ثروتمند و متوسط آمریکا ادامه می دهد، نخستین بار در دوره ریاست جمهوری جرج بوش به اجرا گذاشته شد.

لایحه همچنین پرداخت های ایام بیکاری برای آمریکاییان را به مدت ۱۳ ماه تمدید می کند و یک کاهش ۲ درصدی را بر مالیات بر درامد برقرار می سازد.

تصویب نهایی لایحه پس از آن که دموکرات های سنا سعی کردند نرخ مالیات بر املاک و مستغلات چند میلیارد دلاری را از ۳۵ به ۴۵ درصد افزایش دهند، متوقف شد.

احتمال آغاز هدفمندسازی یارانه ها از فردا

منابع خبری در ایران، از عصر روز پنج شنبه ۲۵ آذر ماه، از احتمال آغاز طرح هدفمند کردن یارانه ها، در آینده بسیار نزدیک خبر می دهند.
در حالی که خبر آن لاین می پرسد، آیا هدفمند سازی از یکشنبه آغاز می شود ؟
عنوان یکی از گزارش های خبرگزاری فارس،که بعد از ظهر روز جمعه ۲۶ آذر ماه مخابره شده است، از چشم انتظاری برای آغاز هدفمند سازی یارانه ها از شنبه سخن می گوید.
البته این خبرگزاری نیز می پرسد، آیا فردا همه چیز درباره یارانه ها شفاف می شود ؟
این پرسش واکنش به خبری است،که به وسیله پایگاه اطلاع رسانی دولت، روز سه شنبه ۲۳ آذر ماه منتشر شد، و خبر از گفت و گوی مستقیم تلویزیونی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، در ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۷ آذر ماه از شبکه یک صدا و سیما درباره هدفمندی یارانه ها با مردم می داد.
محمود احمدی نژاد در حالی قرار است روز شنبه به موضوع هدفمند کردن یارانه ها بپردازد، که محسن رنانی اقتصادان و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، در میزگردی با موضوع بررسی طرح هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر زندگی خانواده ها که در دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان برگزار  شد، اظهار داشت:
«مردم ما چندین دهه با یارانه‌ها خوگرفته و ساختار اقتصادی کشور و خانواده‌ها بر اساس آن شکل گرفته است و اگر بخواهیم با شوک درمانی به اصلاح قیمت‌ها بپردازیم، ثمره‌اش توقف طبقه متوسط خواهد بود.»
این استاد ارشد اقتصاد هم چنین، از وجود فضای سانسور در خصوص طرح هدفمند سازی یارانه ها و فشار بر رسانه ها برای نقد نکردن این طرح خبر می دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، با انتقاد بر این موضوع تاکید می کند، مطالعات آکادمیک در این باره، تنها در صورتی که تایید کننده مقامات بالاتر باشد، منتشر می شوند.
در همین حال مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی روز جمعه ۲۶ آذر ماه، با بيان اين که بخش خصوصي در توافقات مختلف خود با وزارت بازرگاني اين قول را داده که تا پايان سال قيمت‌ها را ثابت نگه دارد، به تفاهم‌نامه‌هاي مشترک با برخي انجمن‌هاي توليدي اشاره كرد و گفت:
«قیمت ها تا پایان سال ثابت می ماند.»
با این وجود خبرگزاری فارس بامداد روز جمعه ۲۶ آذر ماه، با اشاره به سهم نامعلوم  اجزای تورم در آستانه هدفمندی یارانه ها اعلام کرد:
 با وجود اين كه رابطه مستقيم رشد نقدينگي و رابطه معكوس نرخ بيكاري با نرخ تورم مورد پذيرش بيش تر كارشناسان قرار گرفته است، در آستانه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تأثير عوامل اصلي افزايش اين نرخ در ماه‌هاي اخير مشخص نيست و همين امر مي‌تواند موجب ابهام در برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي سال آينده شود.

درخواست آزادی یک فعال سیاسی سوری

یک گروه بین المللی طرفدار حقوق بشر از سوریه خواسته است یک فعال سیاسی را که از ایران انتقاد می کند آزاد کند.

علی عبدالله به دلیل انتقاد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران به ۳۰ ماه زندان محکوم شده است. سازمان نظارت بر حقوق بشر روز جمعه گفت دمشق اینک پرونده علی عبدالله را به یک دادگاه نظامی ارجاع کرده است. او به آسیب رساندن به مناسبات سوریه با کشور دیگری متهم است.

علی عبدالله عضو یک گروه اپوزیسیون به نام «اعلامیه دمشق» است.

مقامات امنیتی سوریه دست کم ۱۳ عضو گروه را در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به جرم دامن زدن به مخالفت با بشار اسد، رییس جمهوری دستگیر کردند.

پیشتر در اوائل سال، رویتزر گزارش داد که تقریبا تمام اعضای گروه آزاد شده اند.

ژاپن ارجحیت های دفاعی خود را تغییر می دهد

ژاپن رهنمودهای دفاعی جدیدی اعلام کرده است که ارجحیت های برآمده از تهدید روسیه در دوره جنگ سرد را تغییر می دهد و بر چین و تهدید موشکی کره شمالی تمرکز می کند.

رهنمودهای برنامه دفاع ملی که روز جمعه اعلام شد، بر اتحاد نیرومند تری با آمریکا - بزرگترین متحد ژاپن - و گسترش شبکه های امنیتی با شریکان منطقه ای، از جمله کره جنوبی و استرالیا، تاکید می گذارد.

رهنمودها چین را تهدیدی بزرگتر از روسیه نشان می دهد و به تلاش چین برای نوسازی شتابان نیروی نظامی خود و گسترش فعالیت هایش در آب های همسایه استناد می کند.

دفاع مایک مولن از استراتژی نظامی آمریکا

یک مقام بلند پایه نظامی آمریکا از بررسی استراتژی جنگی دولت اوباما در افغانستان دفاع می کند و آن را «کامل» و «بسیار صادقانه» می نامد.

دریادار مایک مولن، رییس ستاد ارتش آمریکا این نظر را روز جمعه در کابل در کنفرانس خبری مشترکی با کارل آیکنبری، سفیر آمریکا در افغانستان، و یک روز پس از آن ابراز داشت که پرزیدنت اوباما یک خلاصه ۵ صفحه ای از بررسی استراتژی را ارائه داد.

آقای مولن گفت سربازان آمریکا در مسیری درست، با یک رهبری درست حرکت می کنند و منابع لازم برای شکست دادن گروه های ستیزه گر را در اختیار دارند. با این حال، او گفت نیروهای ائتلاف هنوز با مقاومتی مصمم روبرو هستند.

طالبان روز جمعه بیانیه ای منتشر کردند و در آن بررسی مثبت استراتژی را تبلیغات نامیدند و گفتند «امید بی اساسی» برای افغان ها به وجود می آورد، در حالی که تحلیلگران و گروه های امداد هشدار داده اند استراتژی آمریکا قادر نیست به مشکلات مهم بپردازد.

به گزارش آسوشیتد پرس، دریادار مولن همچنین گفت به اعتقاد او برای ارتش پاکستان امکان دارد مخفی گاه های طالبان در امتداد مرز افغانستان و پاکستان را ببندد تا از آمد و شد تروریست ها جلوگیری کند.

کامرون مونتر، سفیر آمریکا در پاکستان روز جمعه گفت ایالات متحده درباره دست زدن به حمله ای در وزیرستان شمالی، از نزدیک با ارتش پاکستان در مذاکره بوده است. آمریکا بر این باور است که این منطقه به پایگاهی برای شبکه حقانی مرتبط با القاعده تبدیل شده است.

پرزیدنت اوباما روز پنجشنبه گفت آمریکا و متحدانش در افغانستان پیشرفت می کنند و انتقال کنترل افغانستان را سال آینده آغاز خواهد کرد.

در این میان، نیروهای افغان و ائتلاف روز پنجشنه در جریان حمله ای در ایالت هلمند که هدف آن دو رهبر طالبان بود، چندین شورشی را کشتند. در حمله ای جداگانه دست کم دو شورشی دیگر کشته شدند.

نیروهای امنیتی همچنین ۱۰ شورشی مظنون را در حالی که یک فرماندار در سایه پیشین حقانی در ایالت خوست را هدف گرفته بودند، بازداشت کردند. چندین شورشی دیگر در عملیات جداگانه ای در ایالت های وردک، هلمند و غزنی بازداشت شدند.

در حمله موشکی آمریکا در پاکستان ۲۴ تن کشته شدند

در حملات موشکی آمریکا در منطقه خیبر، در شمال غربی پاکستان، دست کم ۲۴ تن کشته شده اند.

مقامات پاکستان می گویند موشک ها آمریکا روز جمعه به سه نقطه در دره «تیراه» برخورد کرد.

این منطقه پایگاه برای گروه ستیزه گر محلی لشکر طیبه، متحد طالبان پاکستان، تلقی می شود. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات پاکستان می گوید دست کم یک مجتمع متعلق به گروه هدف قرار گرفت.

یک روز پیشتر، مقامات پاکستان گفتند در یک حمله موشکی دیگر آمریکا در منطقه هفت تن که گفته می شود ستیزه گر بودند کشته شدند.

بیشتر حملات موشکی قبلا در وزیرستان شمالی، در نزدیکی مرز افغانستان روی داده است. عقیده بر این است که ستیزه گران القاعده و طالبان در آنجا سکونت دارند و عمل می کنند.

پاکستان رسما به حملات اعتراض می کند. مقامات آمریکایی درباره آنها اظهار نظر نمی کنند، جز این که حملات را اسلحه عمده ای در نبرد با تروریست ها می نامند.

در حادثه ای دیگر در روز جمعه، مقامات پاکستان می گویند ستیزه گران خمپاره هایی به سوی دو خانه در شهر «هنگو» در شمال غربی پرتاب کردند و دو تن را کشتند.

 

مراسم خاکسپاری قربانیان حملات انتحاری در چابهار برگزار شد

رسانه های ایران گزارش می دهند مراسم خاکسپاری ۳۹ تن که در حمله بمب گذاران انتحاری به یک مراسم مذهبی شیعیان در چابهار در روز چهارشنبه کشته شدند، برگزار شده است.

خبرگزاری ایرنا می گوید مصطفی محمد نجار، وزیر کشور در راس هیاتی از مقامات بلند پایه در مراسم حضور داشت. گزارش ها حاکی است هشت قربانی در چابهار دفن شدند، در حالی که قربانیان دیگر به زادگاهایشان انتقال یافتند.

بمب گذاری ها در خارج از مسجدی که شیعیان برای برگزاری مراسم عاشورا جمع شده بودند صورت گرفت.

گروه ستیزه گر جندالله مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.

روز پنجشنبه مقامات امنیتی اعلام کردند ۹ مظنون را در ارتباط با حادثه دستگیر کرده اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر