سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اعدام ۷ قاچاقچی در ایران

رسانه های دولتی جمهوری اسلامی از اعدام ۷ قاچاقچی مواد مخدر، در کرمانشاه خبر می دهد.

به گفته یک مقام قضایی این ۷ نفر، به اتهام قاچاق هروئین و کوکائین روز دوشنبه به دار آویخته شده اند. پیش از این نیز ۸ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در قم و ۴ تن نیز به اتهام آدم ربایی در زاهدان اعدام شده بودند.

گروه های حقوق بشر از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که یکی از بالاترین آمار اعدام در جهان را دارد، انتقاد می کنند.

تورم دو رقمی در ایران

بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گزارشی اعلام کرده که نرخ تورم در آذر ماه سال جاری به ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا این آمار نشان می دهد نرخ تورم از اردیبهشت ۸۹ که تک رقمی شده بود پس از هفت ماه با ردیگر دور رقمی شده است. هنوز بانک مرکزی و سایر منابع و مراکز اقتصادی در باره نرخ تورم پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها گزارشی منتشر نکرده اند.

تولید برق اتمی ایران تا پایان بهمن

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد هرگونه بروز مشکل در نیروگاه اتمی بوشهر، از تولید برق اتمی تا پایان بهمن خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای صالحی که به تازگی به سرپرستی وزارت امور خارجه هم منصوب شده، گفته است آن چه در باره ویروس استاکس نت گفته می شود تنها شایعه است و عملیات نیروگاه بوشهر به خوبی پیش می رود و امیدواریم طبق برنامه تولید برق در این نیروگاه از پایان بهمن ماه جاری آغاز شود.

وی در عین حال اعلام خبر احتمال انتصاب رسمی به وزارت خارجه و سفر مالک عبدالله پادشاه عربستان سعودی را به آینده موکول کرده است.

مهدی کروبی: آماده محاکمه در دادگاه علنی هستم

منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان در ایران از اعلام آمادگی مهدی کروبی، یکی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در دادگاه علنی خبر داده اند.

وب سایت سحام نیوز نامه سرگشاده ای از مهدی کروبی منتشر کرده که وی در آن تاکید کرده است که بیدی نیست که از این بادها بلرزد. این نامه پس از آن منتشر می شود که برخی مقام های قضایی از احتمال محاکمه وی و میر حسین موسوی به عنوان سران فتنه خبر داده بودند.

در این نامه آمده است «من مهدی کروبی به شما می گویم اگر بنیانگذار انقلاب اسلامی زنده بود، امروز قوه قضاییه در اختیار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نبود تا جمعی از قضات به ماشین امضا برای احکام ناعادلانه تبدیل شوند. همچنانکه ایشان اجازه نمی داد به خانه مراجع تقلید حمله شود و اجازه نمی داد تا مجلس که باید راس امور باشد این چنین تحقیر شود. اگر ایشان زنده بود به سپاهیان و بسیجیان مسلح و بی سیم به دستان اجازه نمی داد تا در کنار صندوق های رای بایستند و دخالت و اعمال نفوذ در انتخابات داشته باشند.»

مهدی کروبی با اشاره به حوادث پس از انتخابات تصریح کرده است «در تصورم نمی گنجد اوج خشونتی که بتواند در نظام اسلامی در ظرف چند روز ۴ جوان را زیر شکنجه به قتل برسانند.» آقای کروبی در بخش پایانی نامه خود و پس از تحلیل شرایط کشور تاکید کرده «من از همین جا اعلام می کنم که بیدی نیستم که با این بادها بلرزم و کاملا از این دادگاه استقبال می کنم و برای همه مواضع ام ادله محکمی دارم چرا که ۲۱ سال است با این قضایا درگیر بوده ام و آرامشی هم نداشته ام. من آماده ام دادگاه به هر صورتی که باشد و برگزار شود منتهی درخواست می کنم که اگر آقایان هم در ادعایشان صادق هستند، دادگاه علنی باشد تا همه ملت که صاحبان اصلی کشورند حرف های دوطرف را بشنوند و قضاوت کنند تا معلوم شود آیا ما برای به دست گرفتن بیشتر قدرت آشوب کرده ایم یا حاکمیت برای انحصار طلبی، رای و ارزش را کنار گذاشته است؟

گبی اشکنازی: ایران با موشک های شهاب ۳۰۰ قادر است به اسرائیل حمله کند

در گزارش اخیر ویکی لیکس آمده که اسرائیل معتقد است در صورت حمله جمهوری اسلامی ایران، آن کشور تنها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای آماده سازی فرصت دارد.

به گزارش روزنامه نروژی آفتنپستن در سندی که متعلق به سفارت آمریکا در تل آویو است به دیدار هیات نمایندگی کنگره آمریکا با فرمانده ارتش اسرائیل در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۹ اشاره شده است.

به گزارش این روزنامه گبی اشکنازی به هیات نمایندگی کنگره آمریکا گفته که ایران با موشک های شهاب ۳۰۰ قادر است به اسرائیل حمله کند. او افزود بزرگترین تهدید علیه اسرائیل ستیزه جویان حماس در نوار غزه و اعضای حزب الله لبنان هستند که از سوی ایران حمایت می شوند. به گفته وی حزب الله دارای ۴۰ هزار راکت است که برد آن به تمام نقاط اسرائیل می رسد.

به موجب این سند اسرائیل در حال آماده سازی ارتش خود برای یک جنگ عمده در خاورمیانه است. به گفته گبی اشکنازی ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای شناسائی اهداف بالقوه به لبنان می فرستد.

به گفته مقام های دفاعی اسرائیل به رغم در اختیار داشتن سیستم های دفاع ضد موشکی این کشور قادر نیست که از همه شهروندان خود حفاظت کند.

به گفته آنها یک میلیون اسرائیلی می توانند در معرض خطر موشک هائی قرار گیرند که نمی توان از طریق هوا با آن مقابله کرد.  

تغییر استراتژی دفاعی کره جنوبی

لی میونگ باک، رئيس جمهوری کره جنوبی در حالی که از استراتژی های جدید دفاعی در مقابل ماجراجویی های نظامی کره شمالی خبر می دهد، اما تاکید می کند «درهای مذاکره با پیونگ یانگ باز است.

لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفته است «ما اجازه نمی دهیم که کره شمالی حتی به یک وجب از خاک ما دست پیدا کند. ما هیچ تحریکی را به عنوان تهدید علیه تمامیت ارضی کشورمان تحمل نخواهیم کرد و پاسخی قاطع به آن خواهیم داد.» وی تصریح کرده «باید تجهیزات دفاعی خود را تا حدی ارتقا دهیم که کره شمالی حتی فکر یک تحریک دیگر را نداشته باشد، به همین منظور من برای اصلاحات دفاعی تلاش خواهم کرد.»

آقای لی می گوید «در صورتی که کره شمالی صداقت نشان دهد، کره جنوبی آماده است تا سطح همکاری های اقتصادی با پیونگ یانگ را افزایش دهد.»

آقای لی این سخنان را دو روز پس از آن عنوان کرد که رسانه های دولتی کره شمالی با انتشار سرمقاله ای تحت عنوان «تنش ها در شبه جزیره کره باید هر چه زودتر خنثی شود» خواستار تلاشی مصمم برای بهبود روابط و افزایش همکاری ها میان دو کره شده بود.

کشته شدن یک مسیحی در بمب گذاری انتحاری در عراق

به گزارش مقام های عراقی، روز دوشنبه، بر اثر حمله یک بمب گذار انتحاری به یکی از ادارات آگاهی پلیس در بغداد، یک تن کشته و دست کم ۲۸ نفر مجروح شدند.

در این حمله که توسط اتومبیل حاوی مواد منفجره در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در بعقوبه صورت گرفت، چند دختر دانش آموز نیز مجروح شدند.

در همین حال به گزارش مقام های عراقی، در بغداد، مردان مسلح با حمله به خانه یک زن مسیحی او را کشتند و بخشی از اموالش را به سرقت بردند.

این حمله چند روز پس از یک سلسله بمب گذاری علیه اقلیت مسیحی عراق صورت می گیرد که در جریان آنها دست کم دو تن کشته شده اند. پیش از آن گروه های وابسته به القاعده تهدید کرده بودند که در روزهای کریسمس به مسیحیان حمله خواهند کرد.

همچنین روز یکشنبه در جریان عملیات خشونت بار در عراق، ۸ تن که دو سرباز آمریکایی نیز در میان آنان بودند، کشته شدند.

در بغداد نیز مردان مسلح، در حملاتی جداگانه، ۳ مامور پلیس و یک ارتشی را از پای درآوردند.

در فلوجه با حمله افراد مسلح به یک ایستگاه بازرسی پلیس، یک مامور پلیس کشته و دست کم ۳ تن مجروح شدند.

و در بلد، در ۷۰ کیلومتری بغداد، حمله بمب گذاران به خانه یک مقام قضایی محلی یک کشته و دست کم ۸ مجروح برجا نهاد.

جان هانتسمن رقیب احتمالی باراک اوباما در انتخابات سال ۲۰۱۲

به گزارش مجله نیوزویک، سفیر ایالات متحده در چین احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به رقابت خواهد پرداخت.

نیوزویک می نویسد جان هانتسمن در مصاحبه ای در ماه گذشته گزینه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ را رد نکرد. این مجله به نقل از نزدیکان آقای هانتسمن می نویسد که وی هنگام گذراندن تعطیلات کریسمس در آمریکا در زمینه چشم انداز شرکت در انتخابات با مشاوران پیشین سیاسی گفت و گو کرد.

جان هانتسمن در صورت اتخاذ این تصمیم، باید در سال جاری از پکن به آمریکا بازگردد. این اقدام همچنین منجر به پیچیده شدن روابط وی با مقامات بلندپایه واشنگتن خواهد شد.

جان هانتسمن، عضو حزب جمهوری خواه است. وی پیش از انتصاب از سوی باراک اوباما به سمت سفیر آمریکا در پکن در سال ۲۰۰۹ فرماندار ایالت یوتا بود. به نظر می رسید که آقای اوباما با انتصاب جان هانتسمن قصد دارد همکاری های میان دو حزب را گسترش دهد اما برخی تحلیل گران می گویند که رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام قصد داشت که یک رقیب بالقوه را از میدان خارج کند.

نیوزویک به نقل از جان هانتسمن می نویسد که تمرکز او در حال حاضر متوجه مسئولیت هایش در پکن است. اما او همچنین گفت که تا ابد این کار را انجام نخواهد داد.

نگرانی کانادا از وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران

کانادا از دولتمردان جمهوری اسلامی خواسته است تا به حقوق بشر همه اقشار مردم ایران احترام بگذارند.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا همزمان با فرارسیدن سال نو میلادی، با انتشار بیانیه ای نسبت به رو به وخامت گذاشتن وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی عمیق کرده است.

وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای که روز اول ژانویه منتشر کرد، خاطرنشان کرده است: «سال ۲۰۱۱ در حالی آغاز می شود که من عمیقاً نگران وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران هستم. مردم ایران نیز همچون ملت های سایر کشورهای جهان، شایسته زندگی در یک کشور صلح طلب و فارغ از ترس و آزار و اذیت هستند.»

آقای کانن به طور خاص نسبت به سرنوشت نامعلوم دو شهروند کانادایی که تابعیت دوگانه دارند و در زندان ایران بسر میبرند، ابراز نگرانی کرده است.  وی همچنین نوشته است شین باور و جاش فتال، دو شهروند ایالات متحده نیز در ایران بازداشت شده و از خانواده خود جدا مانده اند.  

وزیر امور خارجه کانادا در بخشی از این بیانیه، به انتشار گزارش هایی در مورد محکومیت سعید ملک پور، جوان ایرانی مقیم کانادا به مرگ و احتمال اجرای قریب الوقوع این حکم اشاره کرده است.

لارنس کانن افزوده است: «سکینه آشتیانی و نیز یک فعال دانشجویی کرد، هفت رهبر جامعه بهاییان و تعدادی از وکلای سرشناس، از جمله نسرین ستوده در ایران زندانی شده اند و این افراد تعداد اندکی از مردم ایران هستند که به محکومیت های سنگین و با بدرفتاری شدید مواجه هستند.»

وی همچنین به گزارش های اخیر در مورد محکومیت یوسف نادرخانی، کشیش مسیحی مقیم ایران به مرگ و نسبت به سرنوشت وی ابراز نگرانی عمیق کرده و این حکم را نشانه ای از محرومیت مردم ایران از حق آزادی مذهب خوانده است.

در بخش دیگری از بیانیه روز اول ژانویه وزیر امور خارجه کانادا تاکید شده است سال جدید و به واقع دهه جدید را در شرایطی آغاز می کنیم که کانادا امیدوار است وزیر امور خارجه جدید ایران دولتمردان این کشور را ترغیب کند تا نسبت به وضعیت افرادی که بدون دلایل محکم در زندان های ایران هستند، لطف و عطوفت نشان دهند.

آقای کانن از مقامات ایران خواسته است تا به تعهدات بین المللی خود در رعایت حقوق بشر به صورت عملی و قانونی عمل کنند و فضایی را برای گفتگوی آزادتر با جامعه بین الملل ایجاد کنند.     



تحویل سامانه موشکی جدید به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

وزارت دفاع جمهوری اسلامی از تجهیز نیروی دریایی ایران به  سامانه جدید موشکی خبر داد.

احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، در مراسم تحویل سامانه های ساحلی جدید به نیروی دریایی گفت، مراحل طراحی و ساخت سامانه جدید موشکی کروز به منظور ارتقای حراست از مرزهای گسترده دریایی ایران در سازمان صنایع دریایی انجام شده است.

وی بدون اشاره به دامنه برد موشک ها گفت، این سامانه ها شامل سیستم سکوهای پرتاب موشک و سیستم های راداری و هدایت موشک است.

در حالی که مذاکرات هشت ساله  قدرت های جهان بر سر برنامه اتمی ایران هنوز به جایی نرسیده است، برخی از مقام های غربی گمان می برند که توسعه موشکی ایران بخشی از تلاش های این کشور برای دست یابی به سلاح اتمی باشد. ایران همواره برنامه هسته ای خود را با هدف های صلح آمیز اعلام کرده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر