سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/07/08 07:34:10 ب.ظ

این خبرنامه را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به شکل خودکار برای شما ارسال می‌کند. برای لغو عضویت خود به این آدرس بروید
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/07/08 07:34:14 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftareghermez.com
 
سرخط‌ خبرها

فساد مالی در افغانستان ظرف دو سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است
یک سازمان دیده بان فساد مالی درجهان می گوید: فساد مالی در افغانستان ظرف دوسال از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ دوبرابر افزایش یافته است.براساس گزارشی که سازمان « اینتگریتی واچ » Integrity watch منتشر کرده است، مردم افغانستان در سال ۲۰۰۹ معادل یک میلیارد دلار رشوه پرداخته اند.از ۶۵۰۰ نفری که در نظرسنجی این سازمان مورد پرسش قرار گرفته اند یک سومشان گفته اند که برای انجام کارهایشان در ادارات ناچار به پرداخت رشوه هستند.نیمی از پرسش شوندگان نیز گفته اند قدرت یابی طالبان، ناشی از نارضایتی مردم از فساد دستگاه های دولتی است.« اینتگریتی واچ » در گزارش خود می گوید:فساد دستگاه های اداری در افغانستان به حدی است که می تواند تلاش های چندین میلیارد دلاری جامعه جهانی را برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و بازسازی این کشور به خطر بیندازد.


در نروژ سه نفر به اتهام طراحی عملیات تروریستی دستگیر شدند
پلیس امنیتی نروژ امروز( پنجشنبه ) اعلام کرد سه نفر را که با سازمان القاعده مرتبط بودند و قصد داشتند به عملیات تروریستی دست بزنند، دستگیر کرده است.اسامی این افراد اعلام نشده است؛ اما به گفته پلیس، یکی از آنان از اویغور های چین است که به تابعیت نروژ درآمده، و دوتن دیگر عراقی و ازبک هستند و اجازۀ اقامت دائم در نروژ دارند.به گفته پلیس، این سه تن از بیش از یک سال پیش تحت نظر بودند و با افراد مظنونی که در آمریکا و انگلستان تحت نظر هستند ارتباط داشته اند.پلیس نروژ در مورد هدف و نوع عملیات تروریستی که این سه نفر قصد انجامش را داشته اند اطلاعاتی منتشر نکرده است.


آمریکا برای مقابله با بمب های کنارجاده ای، سه میلیارد دلار تجهیزات به افغانستان می فرستد
آمریکا برای مقابله با بمب های کنارجاده ای، معادل سه میلیارد دلار تجهیزات به افغانستان می فرستد.بمب های کنار جاده ای، به اصلی ترین سلاح طالبان در جنگ با نیروهای بین المللی درافغانستان تبدیل شده است.آشتون کارتر، معاون فناوری و لجستیک وزارت دفاع آمریکا، امروز گفت:تجهیزات جدید، از جمله، خودرو با زره های بسیار ضخیم، بالون های شناسائی و ربوت های کشف مین و بمب، توانائی مقابله با تله های انفجاری را دو برابر افزایش خواهد داد. وی افزود: حدود هزار کارشناس تله های انفجاری نیز همراه این تجهیزات به افغانستان فرستاده خواهند شد


بر اثر انفجار بمب و حملات راکتی، هشت نفر امروز در افغانستان کشته شدند
انفجار راکت در بازاری در استان پکتیا در شرق افغانستان امروز شش کشته برجای گذاشت. دو سرباز ناتو نیز در شرق و جنوب افغانستان کشته شدند.در سال جاری میلادی ۳۴۱تن از سربازان خارجی در افغانستان جان خود را از دست داده اند.


اعتصاب و ناآرامی در بخش هایی از بازار تهران، برای سومین روز متوالی، امروز نیز ادامه داشت
امروز، پنجشنبه، اعتصاب و اعتراض در بخش هایی از بازار تهران، برای سومين روز متوالی ادامه يافت. در همین حال گزارش‌هايی از بروز نا آرامی و حضور نیروهای امنیتی در بازار تهران منتشر شده است.برخی گزارش ها حاکی از دستگیر شدن دو نفر از معترضان، از جمله نماینده صنف پارچه فروشان بازار،توسط ماموران امنیتی است.به گزارش خبرگزاری ایسنا،جلسه امروز شورای اصناف کشور با سازمان امور مالیاتی، به جنجال کشیده شد و بی نتیجه پایان یافت. دراین جلسه، روسای مجامع امور صنفی، با اعتراض به تغییراتی که در تفاهم نامه قبلی دیده می شد، خواهان لغو این تفاهم نامه شدند.براساس این تفاهم نامه که دیروز بدست آمد، انتظار می رفت افزایش ۷۰ درصدی مالیات اصناف منتفی شود.اعتراض و اعتصاب بازاریان تهران از صبح سه شنبه از بازارهای پارچه و طلا آغاز شد.


فرود اضطراری هواپیما در اصفهان ،۴ ملی پوش شطرنج را از سفر به مسابقات پکن منصرف کرد
فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان باعث شد که چهار نفر از اعضای تیم ملی شطرنج ایران از ادامه سفر منصرف شوند.به گزارش خبرگزاری ایسنا، تیم ملی رده های سنی شطرنج دختران و پسران ایران، برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ، دیشب از فرودگاه امام خمینی رهسپار پکن شدند اما هواپیمای آنان به دلیل نقص فنی ساعتی بعد در فرودگاه اصفهان به زمين نشست. پس از اين فرود اضطراری، 4 تن از ملی پوشان ايران حاضر نشدند تيم ملي را در پرواز مجدد به پكن همراهي کنند. مدير روابط عمومي فدراسيون شطرنج به ايسنا گفت: درنظر است ملي پوشان با پروازي ديگری به پكن فرستاده شوند.


نشست سران گروه « دی هشت »، با حضور احمدی نژاد، در نیجریه آغاز به کار کرد
نشست سران گروه  معروف به « دی هشت »، یا هشت کشور اسلامی درحال توسعه، با حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، کارخود را در ابوجا پایتخت کشور آفریقائی نیجریه آغاز کرد.گروه « دی هشت » در سال ۱۹۹۷ برای تقویت روابط تجاری و همبستگی میان اعضا تاسیس شد. بنگلادش، مصر، ترکیه، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه و پاکستان اعضای این گروه هستند. عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه و محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم چهارشنبه شب وارد ابوجا شدند.


ارتش اسراییل: حزب الله لبنان در روستاهای نزدیک مرز اسرائیل، اسلحه انبار می کند.
ارتش اسرائیل عکس هایی هوایی از جنوب لبنان منتشر کرده است و می گوید این عکس ها نشان می دهد که حزب اللهِ لبنان چگونه در شهرها و روستاهای نزدیک به مرز اسراییل، و در جوار مدرسه وبیمارستان و دیگر اماکن عمومی، اسلحه انبار می کند و ستاد فرماندهی تشکیل می دهد.عکس ها، از جمله، ساختمان ها و انبارهایی را در میان روستای خیام Khyam نشان می دهد که، به گفته ارتش اسراییل، محل مخفی کردن اسلحه است. روستای خیام تنها ۴ کیلومتر با مرز اسراییل فاصله دارد. یک سرهنگ مرزبانی اسراییلی به خبرگزاری فرانسه گفت: افراد حزب الله، در همۀ روستاهای مرزی حضور دارند و مدام درحال کسب اطلاعات مهم از اسراییل و مشغول حفاری و ساختن انباراسلحه و سنگر هستند.


کنکور سراسری رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد
کنکور سراسری رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد، از امروز ( پنجشنبه ) ، با رقابت بیش از ۷۳۰ هزار داوطلب آغاز شد.عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد گفت: امسال ۵۱ درصد از داوطلبان مرد و ۴۹ در صد زن هستند.کنکور دانشگاه آزاد علاوه بر ۲۱۸ حوزۀ امتحانی در داخل کشور، در هفت حوزه امتحانی درخارج از کشور هم برگزار می شود.عبدالله جاسبی گفت: در آزمون امسال، حدود ۳۰۰ هزار دانشجو پذیرفته می شوند.آزمون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، با شرکت ۲۰۰ هزار داوطلب، در اول مرداد برگزار می شود و حدود ۵۰ هزار نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.رئیس دانشگاه آزاد به خبرگزاری ایسنا گفت: نتایج نهایی در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.


هواپیمای خورشیدی پس از نخستین آزمایش موفقیت آمیزش، به زمین نشست
یک هواپیما که با انرژی خورشیدی کار می کند، پس از نخستین پرواز موفقیت آمیزش، امروز صبح در سوئیس بر زمین نشست.سازندگان هواپیما هدفشان این بود که این هواپیما بتواند با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری های خورشیدیش، در تاریکی شب تا صبح پرواز کند. این هواپیما ۲۶ ساعت بدون توقف پرواز کرد .در نخستین پرواز آزمایشی که چندی پیش انجام شد، این هواپیما توانسته بو تنها یک ساعت پرواز کند.سازندگان سوئیسی این هواپیمای خورشیدی امیدوارند که بتوانند تا سه سال دیگر آن را برای پروازی بدون توقف به دور کره زمین آماده کنند.


امیدواری اتحادیه اروپا به از سرگیری مذاکره با ایران
کاترین اَشتون، نماینده‌ی ارشد اتحادیه‌ی اروپا در امور سیاست خارجی، اظهار امیدواری کرد که مذاکره بر سر برنامه‌ی هسته‌ای ایران، پائیز سال جاری از سر گرفته شود. خانم اَشتون با اشاره به اینکه نامه‌ی مفصل سعید جلیلی، مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای ایران را صبح چهارشنبه دریافت کرده است، گفت، تنها راه‌حل ممکن برای مسئله‌ی هسته‌ای ایران، مذاکره و گفتگو است.اتحادیه‌ی اروپا قرار است در ماه جاری میلادی، تحریم‌های جدید یک جانبه‌ای را علیه ایران به تصویب برساند. نماینده‌ی ارشد این اتحادیه‌ در امور سیاست خارجی، با بر شمردن این موضوع تأکید کرد: همه‌ی این اقدام‌ها به معنی جدی بودن کشورهای عضو این اتحادیه و لزوم انجام گفتگو با ایران است.


سناتور مک‌کین: اسرائیل طرحی برای حمله‌ی نظامی به ایران ندارد
سناتور آمریکایی، جان مک‌کین، می‌گوید اسرائیل در حال حاضر طرح و برنامه‌ای برای حمله‌ی نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد.آقای مک‌کین که به اسراییل سفر کرده است، پس از ملاقات با ایهود باراک، وزیر دفاع، و گَبی اِشکِنازی، رئیس ستاد ارتش این کشور، به خبرنگاران گفت، به باور او با توجه به شرایط موجود استفاده از گزینه‌ی نظامی علیه ایران، مورد نظر هیچ کس از جمله دولت اسرائیل نیست. سناتور جوزف لیبرمن و سناتور لیندسِی گراهام سناتور جان مک‌کین را در سفر به اسرائیل همراهی می کنند. این سه در اظهارات خود در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران، آن را بزرگترین چالش راهبردی در خاورمیانه نامیدند.


دولت کوبا ده‌ها تن از مخالفان سياسی خود را از زندان آزاد می‌کند
دولت کوبا در اقدامی کم‌‌سابقه موافقت کرده است که ۵۲ تن از زندانيان سياسی آن کشور را از زندان آزاد کند. مدافعان حقوق بشر پيشتر اعلام کرده بودند که ۱۶۷ ناراضی سياسی در کوبا زندانی هستند.دولت کوبا در ماه‌های اخير، بخصوص پس از اعتصاب غذای گيلِرمو فاری‌ناس، ناراضی و زندانی سياسی آن کشور، برای آزادی زندانيان سياسی تحت فشار شديد بين‌المللی قرار گرفته است. آقای فاری‌ناس، اکنون ۱۳۵ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و خواستار آزادی ۲۵ ناراضی سياسی بيمار از زندان است.


محاکمه مسئولان يک شرکت ايرلندی به اتهام صدور قطعات جنگنده‌ی اف – ۵ به ايران
مسئولان شرکت ايرلندی مَک‌اَویِيشن به اتهام صدور قطعات هواپيماهای جنگنده‌ی اف – ۵ و ديگر تجهيزات نظامی به ايران، در آمريکا محاکمه می‌شوند.وزارت دادگستری آمريکا با اعلام اين خبر، اضافه کرده است که اين شرکت ايرلندی از سال ۲۰۰۵ ميلادی، قطعات جنگنده‌های اف ـ ۵، موتورهای هليکوپتر و ديگر تجهيزات هواپيمايی را از شرکت‌های آمريکايی خريداری و سپس به طور غيرقانونی به ايران صادر می‌کرده است.در صورت محکوم شدن مسئولان اين شرکت در دادگاه، احتمال آن وجود دارد که هر يک از آنها به حبس‌هايی از ۵ تا ۲۰ سال محکوم شوند.


ادامه‌ی اعتصاب در بخش هايی از بازار بزرگ تهران
روز چهارشنبه اعتصاب و اعتراض در بازار تهران، برای دومين روز متوالی ادامه يافت. در همين حال گزارش‌هايی از بروز نا آرامی و حضور نيروهای امنيتی در بازار تهران منتشر شده است.روز سه‌شنبه بخشی از بازار تهران در اعتراض به افزايش ماليات ها از سوی دولت در اعتصاب به سر برد، اما عصر همان روز، معاون وزير بازرگانی پس از نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی و اقتصاد و همچنين شورای اصناف، اعلام کرد که افزايش ۷۰ درصدی ماليات اصناف، منتفی شده است.رئيس شورای اصناف کشور توافق حاصله در نشست روز سه‌شنبه را به سود اصناف ندانست و رئيس اتحاديه‌ی کشوری لوازم خانگی، به مسئولان هشدار داد که اگر هر چه سريع‌تر چاره‌ای نينديشند، وضع بازار بدتر از اين خواهد شد.


دادگاه عالی ترکیه طرح اصلاح قانون اساسی این کشور را تایید کرد
دادگاه عالی ترکیه طرح دولت را برای اصلاح قانون اساسی این کشور با تغییراتی تایید کرد. این طرح اکنون در 12 سپتامبر به همه پرسی گذاشته می شود. دادگاه عالی، بندی از طرح را که به رئیس جمهور اختیار انتصاب قضات را می داد، باطل کرد اما خواست احزاب مخالف را در رد کامل این طرح نپذیرفت. احزاب مخالف دولت، طرح اصلاح قانون اساسی را تلاشی از سوی حزب حاکم اسلام گرای عدالت و توسعه برای تغییر ساختار سکولار قدرت در این کشور می دانند، اما دولت رجب طیب اردوغان می گوید این اصلاحات برای ارتقاء دمکراسی و آمادگی کشور جهت عضویت در اتحادیه اروپا لازم است.


تیم اسپانیا با نتیجه یک – هیچ آلمان را شکست داد
در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، تیم اسپانیا یک – هیچ آلمان را شکست داد. اکنون اسپانیا وهلند برای کسب مقام قهرمانی در روز یکشنبه مسابقه می دهند. تیم های آلمان و ارو گوئه هم برای کسب مقام سوم و چهارم روز شنبه بازی می کنند.


اجلاس D- 8 روز پنج شنبه در نیجریه برگزار می شود
اجلاس هشت کشور درحال توسعه، موسوم به D-8 روز پنج شنبه در ابوجا، پایتخت نیجریه برگزار می شود. گروه دی هشت در سال 1997 برای تقویت روابط تجاری و همبستگی میان اعضا تاسیس شد. بنگلادش، مصر، ترکیه، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه و پاکستان اعضای این گروه هستند. عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه و محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم چهارشنبه شب وارد ابوجا شدند.

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد. خبرنامه به آدرس ایمیل شما alirezairf.social@blogger.com فرستاده می‌شود.
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر