سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مراسم تقبیح استعمار ژاپن در شبه جزیره کره

سئول، پايتخت کره جنوبی امروز، يکشنبه، صحنه تظاهراتی ضد ژاپنی بود که به مناسبت اقدام صد سال پيش در ضميمه ساختن شبه جزيره کره برگزار شد.
ژاپن روز ۲۲ اوت ۱۹۱۰ کره را وادار به امضای عهدنامه ای کرد که عملا شبه جزيره کره را مستعمره ژاپن می ساخت. حکمرانی استعماری ژاپن پس از سی و پنج سال با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم پايان گرفت.
نائوتو کان نخست وزير ژاپن اوايل اين ماه مجددا برای ضميمه سازی پوزش خواست اما تظاهرکنندگان در سئول خواستار پوزشی صادقانه ترهمراه با پرداخت غرامت شدند. کره شمالی نيز مشابه همين درخواست را مطرح ساخته است.
کره شمالی همچنين ميگويد پوزش خواهی رهبر ژاپن مستقيما متوجه کره جنوبی بود.
در دوران انضمام ميليون ها کره ای مجبور به کار اجباری در وضعيت هائی اسف بار شدند، و با آنان نظير برده ها رفتار ميشد . زبان و فرهنگ کره ای نيز با اختناق و سرکوب روبرو بود.
شبه جزيره کره سه سال پس از پايان حکمرانی استعماری ژاپن بين شمال کمونيست و جنوب کاپيتاليست تقسيم شد. حمله سال ۱۹۵۰سربازان کره شمالی به کره جنوبی جنگ کره را در پی داشت.
ميان دو کره روابط ديپلماتيک برقرار نيست و هر دو کشورتا وقتی که پيمان صلح امضا نکنند، کماکان دو کشور درحال جنگ محسوب ميشوند.

پنجمین سالروز طوفان سهمگین کاترینا

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به مناسبت پنجمین سالروز وقوع طوفان کاترینا به نیواورلئان و لوییزیانا سفر می کند. طوفان سهمگین کاترینا در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۰۵ اغلب این مناطق را ویران کرد.

سیل و طوفان کاترینا بیش از ۱۸۰۰ کشته برجای گذاشت و بیش از یک میلیون نفر را مجبور به ترک خانه ها کرد.

باراک اوباما در دانشگاه کاتولیک «خاویر» سخنرانی می کند که به شدت بر اثر طوفان آسیب دیده بود. کاخ سفید می گوید آقای اوباما در سخنان خود درباره پیشرفت هایی که پس از وقوع طوفان به دست آمده و کارهایی که باید در آینده انجام شود، سخنرانی خواهد کرد.

ایالت های لوییزیانا و می سی سی پی بیشترین آسیب را از طوفان کاترینا دیدند و هشتاد درصد شهر نیواورلئان زیر سیل رفته بود.

در زمان وقوع طوفان و سیل برخی ساکنین نیواورلئان بر بام خانه ها گرفتار شده بودند. هزاران نفر نیز در استادیوم مسقف شهر پناه گرفتند اما مجبور شدند چند روز بدون آب و غذا سر کنند.

با آن که بیشتر منطقه بازسازی شده است اما در بخش هایی از نیواورلئان همچنان رد پای سیل و طوفان به چشم می خورد و بسیاری از افرادی که در سال ۲۰۰۵ خانه هایشان را ترک کردند هنوز باز نگشته اند.

بسیاری، واکنش دولت به این بلای طبیعی را کند و بدون مدیریت صحیح ارزیابی کردند و منتقدان جرج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا و مایکل برون رئیس سازمان فدرال مدیریت امور اضطراری را در این میان مقصر می شناسند.

گفته می شود ایالات متحده آمریکا نسبت به بقیه طوفان هایی که در آمریکا رخ داده است، بیشترین آسیب اقتصادی را از کاترینا دیده است و خسارتی نزدیک به ۱۲۵ میلیارد دلار وارد آورده است.

فیلترینگ و انقلاب اینترنتی در ایران

فیلترینگ اینترنت در ایران تاریخی به قدمت آمدن اینترنت به ایران و ابتدای استفاده عمومی از آن دارد.

استفاده از اینترنت در ایران برای اولین بار پس از پایان جنگ ایران و عراق ودر مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ثبت شد، از سال ۱۳۷۲مورد استفاده برخی از مراکز دانشگاهی قرار گرفت و در سال ۱۳۷۹، همزمان با عمومی شدن استفاده از اینترنت در ایران، فیلترینگ آن هم اعلام شد.

رهبر جمهوری اسلامی ايران، در آن سال «ابلاغیهٔ سیاست‌های کلی شبکه‌های اطلاع رسانی رایانه‌ای» را صادر کرد و در حال حاضرمرجع قانونی مسدود کردن وب سایتهای اینترنتی در ایران کمیته‌ای تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمایندگانِ صدا وسیما، مخابرات و وزارت اطلاعات است.  شرکت خدمات ارتباطاتِ داده‌ها مجری تصمیم گیری این کمیته‌است. پس از حوادث انتخابات خرداد ۸۸ برخی سایت‌های اینترنتی نیز مستقيما به دستور قوه قضائیه شامل فیلتر گرديده و یا دفاتر آنان پلمب شد.

تاکنون آمار دقیقی از تعداد سایتهای فیلتر شده در ایران منتشر نشده است، اما به گفته مسولان فیلترینگ در ایران ۹۰ درصد این سایتها دارای  مطالب غیر اخلاقی بوده و ۱۰ درصد باقی مانده سایتهای سیاسی- خبری و تحلیلی مخالف سیاستهای جمهوری اسلامی هستند.

جدا از مساله فیلترینگ، سرعت اینترنت در ایران نیز در آمارهای منتشر شده از سوی مراکز سنجش سرعت اینترنت در جهان در رده های پایینی قرار دارد.

سایت Speedtest.net ، که سرعت اینترنت در سراسر جهان را می سنجد، در تازه ترین رده بندی خود  ایران را از بین ۱۸۱ کشور مورد بررسی، به طور میانگین در رتبه ۱۷۱ دنیا قرار داده است.

واحد اطلاعات اقتصادی مجله اكونومیست نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران از نظر سرعت اینترنت خانگی در بين ۱۵۲كشور در رتبه ۱۴۴ قرار دارد.  این در حالی است که رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، چندی پیش اعلام کرده بود  که سرعت فعلی اینترنت برای کاربران خانگی در ایران مناسب است.

البته اين تنها موردی نيست که در بحث اينترنت و فناوری، ايران در  رتبه های آخر قرار گرفت. چند ماه پيش بود در نشست تخصصی نخبگان و سند چشم انداز بيست ساله اعلام شد ايران از لحاظ توسعه فنی در ميان ۲۳ كشور با اقتصاد متوسط رتبه بيستم را داراست.

در این میان و صرفنظر از محدودیتهای اعمال شده بر کاربران اینترنت در ایران، برخی از کارشناسان معتقدند که اینترنت نقشی تاریخی و بی بدیل  در شکل گیری و گستردگی اعتراضات مخالفان دولت در ایران ایفا کرده است.

به اعتقاد این دسته از کارشناسان ، حوادث پس از انتخابات ایران را حتی می توان یک انقلاب اینترنتی نامید، انقلابی که محدودیت و سانسور رسانه ای در ایران را شکست، فضای مجازی اینترنت را تبدیل به پایگاه ارتباط گیری و اطلاع رسانی مخالفان  کرد و به گفته مسولان جمهوری اسلامی جنگی نرم و دردسر ساز علیه جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

تحریم اجرای نمایش در يهودی نشين های کرانه غربی رود اردن

گروهی از هنرپيشه ها، کارگردان ها و نمايشنامه نويس های اسرائيلی عهد کرده اند در يهودی نشين های کرانه غربی هيچ گونه نمايشی اجرا نکنند.

بيش از ۵۰ عضو جامعه نمايشگران اسرائيل طومار تحريم اجرای نمايش درتئاتر شهرک آريل واقع در شمال کرانه غربی را امضاء کرده اند، که بودجه آن دولتی است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل امروز، يکشنبه، در جلسه کابينه آن کشور گفت دولت اسرائيل دليلی برای پول دادن به هنرمندانی نمی بيند که در تحريم شرکت کرده اند.

آقای نتانياهو گفت اقدام اين هنرمندان نظير تلاش های بين المللی برای نامشروع جلوه دادن اسرائيل از طريق تحريم های اقتصادی و فرهنگی است  .
اعتراض هنرمندان هنگامی صورت می گيرد که رهبران اسرائيلی و فلسطينی خود را برای ملاقات اين هفته در واشينگتن بمنظور ازسرگيری مذاکرات مستقيم صلح آماده می کنند.
اسرائيلی ها و فلسطينی ها، هر دو به ثمربخشی مذاکرات مستقيم ناشی از ميانجيگری آمريکا، و يا پيشرفتی در پايان بخشيدن به چندين دهه منازعه در خاورميانه اميدی اندک ابراز کرده اند.

نگاهی به اقتصاد ایران در هفته پایانی مرداد ماه

سیاست دولت صدای شالیکارها را در آورد  

دولت در حالی افزایش قیمت خرید تضمینی برنج را تصویب کرد، که از دید دبیر انجمن برنج، خرید تضمینی از مسیر واقعی خود منحرف شده است و وزیر کشاورزی نیز در لیست سیاه استیضاح مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

منابع خبری داخل کشور  از روز دوشنبه – بخش اعظمی از گزارش های خود را  به  برنج اختصاص دادند.  پیش تر خبرگزاری مهر در گفت و گو با حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی، از آغاز خرید تضمینی برنج از روز دوشنبه سخن گفته بود.  این مقام در گفت و گو با خبرگزاری فارس  از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به خرید تضمینی برنج خبر داد. احمد ناطق نوری، نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز  پیش تر به همین منبع   قیمت خرید تضمینی برنج را  ۱۴۰۰ تومان عنوان کرد  و در عین حال گفت واردات ۸ نوع برنج اعلام شده از سوی وزرات بهداشت  تخلف است.

با این وجود در یکی از تیترهای داخلی روزنامه جهان صنعت آمده بود که  تصویب نرخ تضمینی برنج در هیات دولت  صدای شالیکارها را در آورد. جمیل علیزاده شایق در گفت و با خبرگزاری فارس  با انتقاد از اعلام زمان خرید تضمینی برنج در تابستان  گفت از ابتدا قرار بود قیمت ها در بهمن هر سال اعلام شود و با این کار کشاورز انگیزه و فرصت برنامه ریزی برای کاشت ارقام پرمحصول را داشته باشد.  هم زمان دبیر انجمن برنج در گفت در گو با خبرگزاری مهر  از انحراف خریدهای تضمینی  از مسیر مواقعی خود سخن گفت که منجر به زیان کشاورزان شده است.

 

تراز تجاری ایران با ۲۵ کشور منفی شد

خبرگزاری فارس در گزارشی اختصاصی  اعلام کرد طی ۴ ماهه اول امسال از مجموع ۴۹ کشور شریک اول تجاری ایران، تراز تجاری ایران با ۲۵ کشور منفی  و ۲۳ کشور مثبت است..

بر اساس این گزارش  منفی ترین تراز تجاری ایران با امارات متحده عربی ست، که در قبال خرید ۱ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار از ایران طی این مدت  بیش از ۵ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار به ایران صادرات داشته است.  به این ترتیب، تراز تجاری ایران با امارات متحده عربی  منفی ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار است.

با استناد به این منبع، پس از امارات متحده عربی، بیش ترین تراز منفی ایران با کشورهای آلمان، کره جنوبی،  ترکیه و فرانسه است. تراز تجاری ایران، هم چنین با چین، روسیه و آمریکا در این مدت منفی شده است. 

در این  گزارش، مثبت ترین تراز تجاری ایران با عراق  با مازاد تجاری ۱ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار عنوان شده است.  این در حالی ست  که خبرگزاری ایسنا  صادرات ایران به عراق را  هم چنان نزولی ارزیابی کرده  و با تکیه به آمار گمرک ایران  از کاهش صادرات کشور به عراق  در ۴ ماهه سال جاری  نسبت به مدت مشابه سال ۸۸ خبر می دهد.  صادرات ایران در این مدت  از نظر وزن و ارزش  کاهش یافته است.   

هم زمان به نوشته  روزنامه اطلاعات  برنامه دولت  برای مقابله با تحریم ها بزودی اعلام می شود. اطلاعات این خبر را  از قول مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی، در دومین همایش صادرات غیر نفتی منتشر ساخته است.

 

دولت خسارت ناشی از تحریم ها را پذیرفت

دولت دهم در حالی برای نخستین بار سخن از تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم ها به میان می آورد که هم زمان با هدفمند کردن یارانه ها، گزارش ها از ذخیره سازی بنزین توسط مردم حکایت دارد. وزارت بازرگانی نیز از فروش آرد با قیمت های جهانی به نانواها خبر می دهد.

تهران برای نخستین بار  از تدابیر ویژه  برای مقابله با تحریم اقتصادی سخن می گوید.  خبرگزاری مهر ضمن بیان این نکته  که دولت خسارت ناشی از تحریم ها را می پذیرد، از قول مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی، اعلام کرد، که هفته آینده، گوشه ای از این تدابیر  برای بخش تولید و فعالان اقتصادی تشریح می شود.

تنها به فاصله چند ساعت  خبرگزاری فارس نیز  با تاکید بر اصلاح قانون محدودیت دولت در جلوگیری از واردات،  که در برنامه چهارم توسعه بر آن تصریح شده است، این اقدام را شگرد جدید ایران برای مقابله با تحریم ها خواند  و  اعلام کرد افزایش توان تولید داخلی در  دستور کار مجلس شورای اسلامی و دولت قرار می گیرد.

در همین حال  خبرگزاری مهر ضمن آن که از ذخیره سازی بنزین یارانه ای توسط مردم خبر داد اعلام کرد، فروش بنزین آزاد اوج گرفته است. ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور، در گفت و گو با این منبع  درباره آخرین وضعیت فروش بنزین نیمه یارانه ای آزاد  با نرخ ۴۰۰ تومان در جایگاه های سوخت گفت،

در حال حاضر  با کاهش سهمیه های بنزین یارانه ای  میزان فروش بنزین آزاد در جایگاه سوخت افزایش یافته است.

 

انتشار  اوراق مشارکت پارس جنوبی 

۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی در حالی به فروش رفت که به گفته یک عضو کمیته تحقیق و تفحص از شبکه بانکی کشور، اقدامات معوقات دولتی، تا کنون بی نتیجه بوده است. ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی  در مدت ۵ ساعت  به فروش رفت.

همچنين خبرگزاری مهر از انتشار اولین مرحله اوراق مشارکت ریالی طرح توسعه فازهای پارس  جنوبی خبر داد  و اعلام کرد، شرکت ملی نفت ایران  قصد دارد برای تامین بخشی از منابع مالی فازهای پارس جنوبی تا پایان سال جاری  در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان  اوراق مشارکت ریالی برای توسعه این میدان مشترک گازی عرضه کند.

به گزارش این منبع  نرخ سود بالا – ریسک صفر درصدی – و پرداخت اصل و سود اوراق  توسط بانک صادرات  در کنار نقل و انتقال بدون محدودیت  و معافیت از مالیات  از دید این منبع از عواملی ست  که از آن به عنوان  مزیت های انتشار اوراق مشارکت فازهای پارس جنوبی یاد شده است.   

اوراق مشارکت پارس جنوبی در حالی واگذار می شود  که بار دیگر شاهد دور تازه ای از انتقادات  در زمینه شیوه واگذاری ها هستیم. پرویز فتاح، وزیر سابق نیرو (در دولت نهم) در گفت و گوی مشروح با خبرگزاری مهر  خطاب به مسئولان  با تاکید بر این نکته   که چوب حراج به بیت المال نزنیم اظهار داشت، باید از دولت پرسید چرا معامله ایران خودرو را بهم زد  یا چرا سایپا را به ۳ برابر فروخت؟

 

تهران به سیاست های اقتصادی دوران جنگ نزدیک می شود

هم زمان با راه اندازی دبیر خانه کمیته ملی اطلاع رسانی هدفمند کردن یارانه ها برخی از آگاهان بر این باورند،  هر چه به زمان  اجرای هدفمندسازی یارانه ها  نزدیک تر می شویم ، سیاست های دولت به سیاست های اقتصادی دولتی در دوران جنگ شبیه تر می شود.  

دبیر خانه کمیته ملی اطلاع رسانی هدفمند کردن یارانه ها  با حضور معاون رئیس جمهوری در امور مجلس  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و سخنگوی کار گروه تحول اقتصادی راه اندازی شد.

محمد رضا فرزین، سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی،  در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس  ضمن اشاره به واریز یارانه نقدی به حساب ها از ابتدای مهر ماه اظهار داشت، آزاد سازی قیمت ها پس از شارژ حساب ها خواهد بود.

پیش تر گزارش ها از افشای اطلاعات اقتصادی متقاضیان یارانه نقدی حکایت داشت. خبرگزاری مهر از ارائه ۱۷ هزار حساب بانکی  توسط بانک مسکن  به سامانه وزارت رفاه  آن هم بدون اطلاع مردم خبر داد.

با این وجود در زمانی کم تر از ۲۴ ساعت  محمود رضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی، در گفت و گو با خبرگزاری فارس  ضمن تاکید بر این که  هیچ یک از بانک های دولتی  به صورت خودسرانه اقدام به ثبت شماره حساب مشتریان خود در پایگاه اینترنتی وزارت رفاه نکرده اند هر گونه اقدام خودسرانه بانک ها در این زمینه را تکذیب کرد.

دولت در حالی  بر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها  تاکید می کند  که حسین نظری، رئیس اتحادیه نانوایان تهران، در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت میزان افزایش قیمت نان پس از هدفمند کردن یارانه آرد مشخص نیست.  به گزارش خبر آن لاین  تنها به فاصله چند روز از اعلام عرضه آرد به قیمت جهانی از سوی وزیر بازرگانی  این خبر توسط معاونش تکذیب شد.

هم زمان به گزارش خبرگزاری مهر نیز  در حالی که جایگاهدارن سراسر کشور  از جمع آوری کارت بنزین خبر می دهند  وزارت نفت آن را تکذیب می کند.

در همین حال تیتر يکی از خبرهای صفحه داخلی روز خبر  اين بود: «آمادگی دولت برای حمله به یارانه ها. علی پاکزاد در گزارش خود نوشت، هر چه به زمان اجرای هدفمند سازی یارانه ها نزدیک تر می شویم  سیاست های دولت به سیاست های اقتصادی دولتی در دوران جنگ شبیه تر می شود.

سیاست هايی که به نوشته این روزنامه می تواند   به ایجاد تمرکز گسترده در تمامی شئون اقتصادی، کاهش مشارکت مدیریت بخش خصوصی، ایجاد شبکه توزیع گسترده  ولی با مدیریت متمرکز، اجرای سیاست های انقباضی پول و  تشدید نظارت بر تبادلات خارجی اعم از واردات و صادرات  منجر شود. به عبارتی  دولتی تر شدن اقتصاد ایران.

دادستان ضد فساد درافغانستان می گويد اخراج شده است

يک دادستان ارشد در افغانستان می گويد حامد کرزی رئيس جمهوری وی را اخراج کرده است زيرا برای پيگيری اتهامات فساد عليه مقامات ارشد دولتی اصرار ورزيده بود.

فضل احمد فقيريار معاون پيشين دادستان کل افغانستان روز جمعه به نيويورک تايمز و خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت وی روز پنجشنبه، پس از اعزام يک بازپرس برای تحقيق در باره فساد در تلويزيون افغانستان از کار برکنار شد.

آقای فقيريار گفت دليل اصلی برکناری اش جنگ لفظی او با آقای کرزی در مورد تحقيقات از بيش از بيست مقام ارشد افغانستان، از جمله وزرا، سفيران و واليان ولايت ها بوده است.

آقای فقيريار ميگويد آقای کرزی، و محمد اسحاق الکو دادستان کل، به دفتراو اجازه نداده اند عليه سياستمداران فاسد عمل کند.
دفتر آقای کرزی تکذيب ميکند که رياست جمهوری مانع از هرگونه تحقيقی شده باشد.

نيويورک تايمز ميگويد چند مقام غربی آگاه از ماجرا بيشتر اتهامات عنوان شده توسط آقای فقيريار را تائيد می کنند. 

یک خاخام اسرائیلی خواستار نابودی فلسطینی ها شد

یک خاخام یهودی بانفوذ می گوید محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و فلسطینی ها باید «از روی زمین نابود شوند».

خاخام اُوادیا یوسف، رهبر معنوی حزب شاث در مراسمی در شامگاه شنبه فلسطینی ها را «دشمنان شرور و تند» اسرائیل خواند. او همچنین از خدا خواست آنان را گرفتار بلا کند.

مقامات فلسطینی درباره این سخنان خاخام اسرائیلی اظهار نظری نکرده اند.

این خاخام ۸۹ ساله ارتدوکس افراطی، پیشتر نیز نظرات مشابهی ابراز کرده بود و بویژه در سال ۲۰۰۱ خواستار نابودی اعراب شد. حزب ارتدوکس افراطی او بخشی از دولت ائتلافی اسرائیل است.

این نظرات یک روز پیش از طرح اسرائیل و فلسطینی ها برای از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح در واشنگتن ابراز می شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس قرار است روز پنجشنبه، طی اولین مذاکره مستقیم از سال ۲۰۰۸ به بعد، دیدار کنند.

۵ فعال کمپین انتخاباتی یک کاندیدای زن افغانستان کشته شدند

مقامات افغانستان اجساد پنج فعال انتخاباتی این کشور را پیدا کردند. گفته می شود این افراد که در کمپین انتخاباتی «فوزیه گیلانی» یکی از کاندیداهای زن فعالیت می کردند، قبلا ربوده شده بودند.

جسد این افراد روز یکشنبه در ولایت هرات پیدا شد. فوزیه گیلانی، یکی از چند کاندیدای زن است که در انتخابات پارلمانی ۱۸ سپتامبر شرکت می کنند. فعالان کشته شده کمپین او روز چهارشنبه گذشته توسط مردان مسلح ربوده شدند.

هیچ گروهی مسئولیت این آدم ربایی و قتل ها را بر عهده نگرفته است.

پیشاپیش برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان، تأمین امنیت بزرگترین نگرانی مسئلان به شمار می رود. مسئولان برگزاری انتخابات این کشور گفته اند برای اطمینان از امنیت رای دهندگان تنها ۹۰۰ حوزه اخذ رای وجود خواهد داشت.

ناتو می گوید در شرق افغانستان نیروهای افغانی و ائتلاف یک فرمانده طالبان و هفت شورشی دیگر را کشتند.

فرمانده طالبان که روز شنبه در عملیاتی در ولایت پکتیا کشته شد مسئول هماهنگی انفجارها و نیروهای شورشی بود.

به گفته ناتو، همچنین در روز یکشنبه نیروهای بین المللی حملات شورشیان را که برخی یونیفرم ارتش آمریکا و جلیقه های انفجاری بر تن داشتند، در دو مقر تحت نظارت آمریکا در شرق افغانستان، متوقف کردند.

یک سخنگوی ناتو می گوید شورشیان با مسلسل و راکت به مقرهای نظامی تحت نظارت آمریکا در ولایت خوست حمله کردند.

روز یکشنبه ناتو اعلام کرد نیروهای افغانی و ائتلاف یک فرمانده شبکه حقانی و دو شبه نظامی را که در حملات به مواضع آمریکایی ها مشارکت داشتند بازداشت کرده اند.

ناتو گفت دو عضو نیروهای امنیتی بین المللی در حمله شورشیان در روز شنبه در شرق افغانستان کشته شدند.

همچنین به گفته نیروهای ناتو در جنوب افغانستان دو سرباز ایساف در حملات جداگانه شورشیان در روز یکشنبه جان باختند.

ایران: در مورد پرونده سکینه آشتیانی تصمیم نهایی گرفته نشده است

مقامات قضایی در ایران می گویند آن ها هنوز در مورد پرونده زنی که در آغاز به اتهام داشتن روابط نامشروع با دو مرد، به سنگسار محکوم شد، تصمیم نهایی نگرفته اند.
خبرگزاری ایسنا روز شنبه بیانیه شورایعالی حقوق بشر قوه قضاییه را نقل کرد که از کشورهای دیگر به دلیل «پیشداوری نادرست، ناعادلانه و مغرضانه» در مورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی انتقاد می کند.
پیشتر، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه از اتحادیه اروپا خواست برای زیر فشار گذاشتن ایران رویکرد های جدیدی پیشنهاد کنند.
روز شنبه، صدها تظاهر کننده که عکس های سکینه را در دست داشتند در اعتراض به محکومیت او به اعدام در پاریس راه پیمایی کردند. آنها وضعیت وی را یک مساله حقوق زنان نامیدند.

هزاران نفر در گردهمایی های رقیب در واشنگتن شرکت کردند

ده ها هزار آمریکایی در تظاهرات و گردهمایی های رقیب در واشنگتن دی سی شرکت کرده اند و هردو سعی دارند میراث و آینده آمریکا را مدعی شوند.
طرفداران در «نشنال مال» جمع شده اند و در حالی که «گلن بک»، مجری بحث انگیز برنامه های گفت و گویی رادیویی و تلویزیونی، سخن می گفت، هلهله می کردند و پرچم های آمریکا را تکان می دادند. او، که مورمن است، خطاب به آنها گفت کشور دیرگاهی است «در تاریکی سرگردان» شده و اظهار داشت امروز روزی است که «بازگشت بسوی خدا آغاز شود.»
سارا پیلن، کاندیدای سابق معاون ریاست جمهوری، و دلخواه جنبش سیاسی «تی پارتی»، به جمعیت گفت «یک دست الهی همیشه آمریکا را هدایت کرده است.» او از آمریکاییان خواست کوشش های کسانی را که می خواهند کشور را دگرگون سازند رد کنند، پیلین آنها را معرفی نکرد.
گردهمایی و تظاهراتی که «گلن بک» با عنوان «اعاده حیثیت» براه انداخته، بحث انگیز شده است زیرا در کنار بنای یاد بود آبراهام لینکلن انجام می گیرد. در همین محل بود که مارتین لوتر کینگ رهبر حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا در چنین روزی در سال ۱۹۶۳ سخنرانی معروف خود، «من رویایی دارم»، را ایراد کرد.
سخنرانان به او ادای احترام کردند، اما گردهمایی اعتراضات متقابل و چند مشاجره لفظی را موجب شد.
در این میان، هزاران نفر برای ادای احترام به کینگ در دبیرستانی در واشنگتن جمع شده اند.
شرکت کنندگان در گردهمایی «رویا را پس بگیریم» می گویند آمریکا هنوز به نگرشی که او از عدالت اجتماعی و برابری نژادی داشت نرسیده است، و پیکار باید ادامه پیدا کند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر