سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کلینتون: آمریکا و روسیه به توافق با کاهش تسلیحات اتمی نزدیک شده اند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید روسیه و ایالات متحده به توافق با پیمان جدید کاهش تسلیحات اتمی نزدیک هستند.

کلینتون در پی دیداری با دیمتری مدودف، رییس جمهوری روسیه در مسکو در روز جمعه، گفت تمام مسائل عمده حل شده و فقط مسائل تکنیکی باقی مانده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه پس از ملاقات با کلینتون نظری مشابه ابراز داشت و گفت مذاکرات در مرحله نهایی قرار دارد.

انتظار می رود کلینتون در این باره با ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه نیز بحث کند.

دو کشور تقریبا یک سال برای تدوین پیمانی به جای پیمان کاهش سلاح های استراتژیک – استارت – سرگرم بحث و بررسی بوده اند. آن پیمان که در سال ۱۹۹۱ به امضا رسید، در دسامبر گذشته منقضی شد.

پرزیدنت اوباما و مدودف سال پیش موافقت کردند در پیمان جدید موجودی تسلیحات اتمی دو کشور باز هم کاسته شود.

کای آیدی: دستگیری رهبران طالبان از پیشرفت مذاکرات محرمانه جلوگیری می کند

نماینده سابق سازمان ملل متحد در افغانستان از پاکستان به دلیل دستگیری رهبران ارشد طالبان انتقاد کرده است و می گوید چنین اقداماتی موجب شده است مذاکرات محرمانه بین سازمان ملل متحد و طالبان متوقف شود.

خبرگزاری ها می گویند کای آیدی از حدود یک سال پیش با تعدادی از اعضای ارشد طالبان شخصا یا از طریق پیام های کتبی تماس می گرفته است.

آسوشیتد پرس به نقل از آیدی می گوید بر تماس ها افزوده شده بود. با این حال، این روند در پی دستگیری ها، از جمله بازداشت ملا عبدالغنی برادر، رهبر شماره ۲ طالبان، متوقف شد.

این نخستین بار است که آیدی، که در اوائل ماه جاری از مقامش کناره گیری کرد، علنا انجام چنین بحث هایی را تایید کرده است.

مقامات پاکستان روز جمعه واکنش نشان دادند و گفتند دستگیری برادر بخشی از عملیات مشترک با آمریکا بود و به مذاکرات آشتی ارتباط ندارد.

آیدی می گوید مذاکرات موجب شد در مسائل انساندوستانه، از جمله توزیع غدا و واکسن پیشرفت شود. به گفته او، در ۲۹ سپتامبر سال پیش، شورای امنیت سازمان ملل متحد رسما از اعضای طالبان به خاطر باز کردن مناطقی که سازمان ملل متحد قبلا نمی توانست به آنها دسترسی پیدا کند، سپاسگزاری کرد. درباره افزایش اعتماد برای ادامه این روند نیز بحث شد.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان از پاکستان درخواست کرده است برادر را تحویل دهد، اما یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان می گوید اسلام آباد هنوز چنین اقدامی را بررسی می کند.

تنش در هبرون شدت می گیرد

در شهر هبرون در کرانه غربی، روز جمعه در حالی که معترضین فلسطینی به سوی سربازان اسراییلی سنگ پرتاب می کردند و آنها با گاز اشک آور پاسخ می دادند، ابری از دود خیابان ها را پوشانده بود.

برخی از سربازان در پشت خودروهای نظامی سنگر گرفته بودند و برخی در خودروهای زرهی در خیابان ها گشت می زدند.

در این میان، مقامات امنیتی در اورشلیم شرقی برای خشونت های بیشتر آماده می شوند. اسراییل دسترسی به مسجد الاقصی برای نمازهای جمعه را محدود ساخته و بر حضور نیروهای امنیتی افزوده است.

ظرف چند هفته این دومین بار است که چنین محدودیتی برقرار می شود. مسجد در محلی که برای مسلمانان و یهودیان مقدس است قرار دارد.

روز جمعه همچنین، ستیزه گران در غزه راکت دیگری به داخل اسراییل شلیک کردند، که در یک زمین خالی فرود آمد.

روز پنجشنبه، اسراییل ظاهرا به تلافی پرتاب راکتی از سرزمین فلسطینیان، به حملات هوائی بر چندین هف در نوار غزه دست زد.

شاهدان گفتند در این حملات تونل های قاچاق در نزدیکی مرز غزه و مصر، یک کارگاه در شهر غزه، و یک زمین باز هدف گرفتند. با بر گزارش ها دو نفر زخمی شدند.

گروه چهارگانه صلح خاورمیانه از اسراییل می خواهد فعالیت های خانه سازی را متوقف کند

گروه بین المللی چهارگانه صلح خاورمیانه از اسراییل خواسته است تمام فعالیت های خانه سازی را متوقف کند و اسراییل و فلسطینیان را به بازگشت به مذاکرات صلح تشویق کرده است.

بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در پی مذاکرات گروه در مسکو در روز جمعه، بیانیه ای را قرائت کرد که طرح اسراییل برای ساختن ۱۶۰۰ خانه جدید در شرق اورشلیم را محکوم می کند و می گوید جامعه بین المللی، انضممام این منطقه به خاک اسراییل را به رسمیت نمی شناسد.

صائب اریغات، مذاکراه کننده اصلی فلسطینی، از بیانیه استقبال کرد و از گروه خواست فعالیت های خانه سازی اسراییل در سرزمین های اشغالی را از نزدیک زیر نظر بگیرد.

اسراییل هنوز به بیانیه پاسخ نداده است.

گروه چهارگانه، شامل آمریکا، سازمان ملل متحد، روسیه و اتحادیه اروپا، همچنین خواسته است مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطینیان، با هدف رسیدن به توافق نهایی ظرف ۲۴ ماه، از سرگرفته شود.

در جلسه روز جمعه در مسکو، بان کی – مون، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، و تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا، و نماینده ویژه گروه شرکت داشتند.

 مذاکرات در حالی صورت گرفت که اسراییل به دلیل اعلام یک پروژه خانه سازی برای یهودیان در اورشلیم شرقی با انتقاد شدید روبرو شده است.

این اقدام فلسطینیان را که ادعا می کنند اورشلیم شرقی پایتخت کشور آینده آنها است خشمگین ساخت و آمریکا گفت زمان اعلام تصمیم در جریان سفر جو بایدن، معاون رییس جمهوری به منطقه، یک «اهانت» بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در کوشش برای خنثی کردن اختلاف، روز پنجشنبه تلفنی با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت و گو کرد.

مقامات اسراییل می گویند نتانیاهو اقداماتی را برای افزایش اعتماد و تسهیل مذاکرات صلح با فلسطینیان پیشنهاد کرده ست.

در مسکو، کلینتون اظهار داشت گفت و گو «مفید و سازنده» بود، اما گفت بحث با نتانیاهو و دولت او ادامه خواهد داشت. کلینتون همچنین گفت جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه، در پی اجلاس مسکو به منطقه سفر خواهد کرد. او قرار است جداگانه با نخست وزیر اسراییل و رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ملاقات کند.

کلینتون همچنین گفت انتظار دارد هفته آینه با نتانیاهو در واشنگتن ملاقات کند.

مقامات عراقی: شمارش آرای انتخابات پارلمانی ظرف چند روز تکمیل خواهد شد

مسئولان انتخابات عراق به ادامه شمارش رای های انتخابات پارلمانی، نزدیک به دو هفته پس از برگزاری آن، ادامه می دهند.

با تکمیل ۹۰ درصد شمارش آرا، ائتلاف نوری المالکی، نخست وزیر اندکی از یک ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر سابق جلوتر است. مقامات روز پنجشنبه گفتند شمارش آرا باید ظرف چند روز تکمیل شود.

در این میان، در بغداد، در انفجار بمبی که در زیر توده ای از زباله پنهان شده بود، دو تن کشته و چندین نفر مجروح شدند.

پلیس می گوید بمب روز جمعه در شهرک شیعه نشین صدر منفجر شد.

گزارش پلیس حاکی است روز جمعه همچنین مردان مسلح به خانه یک سرباز در محله دوره، در جنوب بغداد، هجوم برده و او را کشتند.

معاون سابق رییس جمهوری ایران زندانی شد

یک دادگاه تجدید نظر در ایران محکومیت حسین مرعشی، معاون سابق رییس جمهوری به یک سال زندان را تایید کرده است.

یک وب سایت مخالفان دولت و یکی از خویشاوندان آقای مرعشی تایید کردند که او روز پنجشنبه زندانی شد.

حسین مرعشی در اشاعه تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی در جریان نا آرامی های پس از انتخابات محکوم شد.

مخالفان دولت ایران در پی برگزاری انتخابات که در آن محمود احمدی نژاد برای بار دوم برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، اعتراضات انبوهی به راه انداختند. آنها پیروزی احمدی نژاد را نتیجه تقلب در رای گیری نامیدند، و دولت با دستگیری فعالان مخالف و سرکوب ها به اعتراضات پاسخ داد.

اندونزی و استرالیا از تصمیم رییس جمهوری آمریکا به تاخیر سفر به دو کشور پشتیبانی می کنند

مقامات در اندونزی و استرالیا می گویند آنها دلیل تصمیم باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای به تاخیر انداختن سفر به دو کشور را درک می کنند.

آقای اوباما قرار بود روز یکشنبه رهسپار اندونزی شود، اما برای جلب حمایت قانون گذارانی که در تغییر لایحه نظام بیمه درمانی مردد هستند و قرار است همان روز در مجلس نماینگان به رای گذاشته شود، در واشنگتن می ماند.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت سفر رییس جمهوری به ماه ژوئن موکول شده است.

یک مشاور رییس جمهوری اندونزی می گوید او پیامی برای آقای اوباما فرستاد و وی را تشویق کرد در واشنگتن بماند و توجه خود را بر رای به لایحه متمرکز کند.

اما یک سخنگوی سفارت آمریکا در جاکارتا می گوید این تاخیر بسیاری از مردم اندونزی را که رییس جمهوری آمریکا را از خودشان می دانند، ناراحت کرده است.

آقای اوباما در پی ازدواج مادرش با یک اندونزیایی بخشی از دوران کودکی خود را در اندونزی گذراند. او قصد داشت در آنجا نطق عمده ای درباره مناسبات آمریکا با جهان اسلام ایراد کند.

آقای اوباما قرار بود از اندونزی رهسپار استرالیا شود و با کوین راد، نخست وزیر ملاقات کند.

راد در یک مصاحبه تلویزیونی گفت او از مبارزه پرزیدنت اوباما برای اصلاح سیستم بیمه درمانی در آمریکا پشتیبانی می کند زیرا خود او نیز برای اصلاح چنین سیستمی در استرالیا در تلاش است.

راد می گوید تغییر برنامه سفر رییس جمهوری آمریکا به استرالیا به او اجازه خواهد داد که به جای یک سفر شتابزده ۲۴ ساعته، سفری با آرامش داشته باشد.

وقايع روز: در سال ۱۳۸۸ خورشيدی جهان شاهد جنبش فراگيری از مخالفان در ايران بود

در سال ۱۳۸۸ خورشيدی جهان شاهد جنبش فراگيری از مخالفان در ايران بود

ايران در سال ۱۳۸۸ آبستن حوادث مختلفی بود، اما در اين ميان آنچه بيش از همه اهميت يافت و ابعادی جهانی به خود گرفت اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه بود که به شکل گيری حرکتی فراگير از مخالفان موسوم به «جنبش سبز» انجاميد.

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد در دو ويديوِ جداگانه فرارسيدن نوروز را تبريک گفتند

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد همسر کانديدای انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۸۸ هر يک در ويديويی جداگانه خطاب به ايرانيان در داخل و خارج از کشور فرا رسيدن عيد ملی نوروز را تبريک گفتند. ميرحسين موسوی ضمن يادآوری مطالبات مردم و آنچه که در سال ۸۹ گذشت، سال جديد را سال استقامت ناميد.

بزرگداشت آيين نوروز در تالار توماس جفرسون در ساختمان کتابخانه کنگره آمريکا برگزار شد

چهارشنبه شبِ اين هفته در تالار توماس جفرسون در ساختمان کتابخانه کنگره آمريکا مراسمی در بزرگداشت آيين نوروز از جانب کميسيون نوروز برپاشد که در آن شماری از مقامات و چهره های سرشناس آمريکا و ديگر کشورها و نيز شخصيت های ايرانی شرکت داشتند. کميسيون نوروز يک سازمانی فرهنگی و غير انتفاعی است که از جانب ايرانيان مقيم آمريکا و سفرای کشورهای آسيای باختری و مرکزی تأسيس شده است و هدف خود را معرفی فرهنگ و سنتهای ايرانيان و نوروزدوستان اعلام کرده است .

وزارت امورخارجه بريتانيا در گزارش سالانۀ خود نسبت به نقض حقوق بشر در ايران اظهار نگرانی کرد

وزارت امورخارجه بريتانيا گزارش سالانۀ خود را درباره وضعيت حقوق بشر در شماری از کشور های جهان، منتشر کرد. در اين گزارشِ دويست صفحه ای که نسخۀ الکترونيکی آن در پايگاه اينترنتی وزرات امورخارجه بريتانيا قرار دارد نسبت به وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران طی سال ۲۰۰۹ که با سرکوب مردم معترض به نتيجه انتخاباتِ رياست جمهوری خردادماه، بازداشت های گستردۀ چهره های سياسی، توقيف مطبوعات و همچنين اعدام مخالفان و متهمان نوجوانان همراه بود، ابراز نگرانی شديد شده است. وزارت امورخارجه بريتانيا در اين گزارش آورده است که تظاهرات مردمِ معترض به نتيجه انتخابات با سرکوب شديد از سوی نيروهای دولتی و نيروهای بسيج مواجه شد. وزارت امورخارجه بريتانيا همچنين به قتل ندا آقا سلطان دانشجوی ۲۷ سالۀ ايرانی در جريان اعتراضات تابستان و نيز به پيروز اعلام شدن محمود احمدی نژاد اشاره کرده و آورده است که پس از انتخابات اخير روزنامه نگاران، دانشجويان، وکلا، مدافعان حقوق بشر و رهبران احزاب سياسی بسياری در ايران بازداشت شدند. بر اساس اين گزارش ايران از سال ۲۰۰۵ به گزارشگران ويژه سازمان ملل متحد اجازه ورود به اين کشور برای بررسی وضعيت حقوق بشر را نداده است. وزارت امورخارجه بريتانيا هچنين می گويد جمهوری اسلامی ايران در سال ۲۰۰۹ به اعدام نوجوانان ادامه داد و از لحاظ سرانۀ جمعيت بيشترين شمار اعدام در جهان را به خود اختصاص داده است.

چند خبر کوتاه

*بنا به گزارش سايت های خبری ايران، مهرداد کريم پور يکی از هواداران آيت الله منتظری، هنگام حبس درگذشته است.

*حسين درخشان وبلاگ نويس ايرانی پانصد روز است که در ايران در بازداشت به سر می برد. اخيراً مادر او در نامه ای به رييس قوه قضاييه خواستار مشخص شدن وضعيت پرونده فرزندش شده است.

*سيد حسين مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی و از بستگان هاشمی رفسنجانی که در دادگاه تجديد نظر حکم زندان يک ساله و محروميت ۶ ماهه از فعاليت های سياسی، تاييد شده بود، بازداشت و روانه زندان شد.

گروه موسوم به کوارتتِ ديپلماتيکِ خاورميانه در مسکو تشکيل جلسه می دهد

مقامات عاليرتبه گروه چهارگانه موسوم به «کوارتتِ ديپلماتيکِ خاورميانه» امروز، جمعه، در مسکو در تلاشی برای آغاز مجدد مذاکرات اسرائيل و فلسطينيان که بعد از تنش های مربوط به شهرک سازی های اورشليم شرقی متوقف شده است، گردِ هم می آيند.

در نشست بين المللی صلح چهارگانه، بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد، هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا، کاترين اشتن مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا و سرگئی لاوروف وزير امور خارجه روسيه، شرکت دارند.

اين نشست هنگامی تشکيل می شود که اسراييل به دليل اعلام طرح هايی برای ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی در اورشليم شرقی با انتقادهای فزاينده ای روبرو ست. حرکت اسرائيل به خشم فلسطينيان که به آن ناحيه بعنوان پايتخت دولت آينده خود نگاه ميکنند، دامن زده است. آمريکا نيز اعلام تصميم اسرائيل را همزمان با ديدار جوبايدن از اسراييل در هفته گذشته، يک توهين به خود، تلقی کرده است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل روز پنجشنبه در يک مکالمه تلفنی با هيلاری کلينتون کوشش کرد تا که تنش زدايی کند. آقای نتانياهو برای تسهيل مذاکرات صلح با فلسطينيان اقداماتی را در جهت اعتماد سازی، پيشنهاد کرده است.

کلینتون: راه افتادن نیروگاه اتمی ایران نگران کننده است

روسیه می گوید نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب ایران، تا نیمه سال جاری برای آغاز عملیات آماده خواهد شد.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه این خبر را روز پنجشنبه در یک کنفرانس انرژی اتمی در شهر ولگودونسک اعلام کرد.

یک مقام شرکت دولتی ناظر بر ساختمان تاسیسات بوشهر گفت قرار است نیروگاه در ژوئیه راه اندازی شود.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که برای دیداری با سرگئی لاورف، همتای روس خود به مسکو رفته است، از این تصمیم ابراز نگرانی کرد و گفت آغاز کار نیروگاه بدون هیچ اطمینان جدیدی از تهران در مورد برنامه اتمی آن، نابهنگام است.
 
آمریکا و دیگر کشورهای غربی می گویند ایران فناوری اتمی را برای تولید تسلیحات اتمی دنبال می کند. ایران گفته است برنامه اتمی آن فقط برای مقاصد صلح جویانه اجرا می شود.

روسیه از سال ۱۹۹۵ به ایران در ساختن نیروگاه بوشهر کمک کرده است، اما کار بارها به تاخیر افتاده است. تاکنون، جدید ترین تخمین ها حاکی بود که نیروگاه در ماه جاری، همزمان با سال جدید ایرانی، آغاز بکار خواهد کرد.

روسیه گفته است تاخیرهای پیشین در تکمیل نیروگاه هیچ ارتباطی به نگرانی های ناشی از برنامه اتمی ایران نداشته است.

مسکو می گوید نیروگاه نمی تواند برای مقاصد نظامی بکار رود و زیر نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود. مقامات روسیه همچنین می گویند ایران ناچار خواهد بود تمام میله های سوخت مصرف شده را به مسکو باز گرداند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر