سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نیویورک تایمز: آمریکا از جاسوس های خصوصی بهره می گیرد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می گوید علی رغم وجود نگرانی های قانونی، ارتش این کشور یک شبکه مخفی از جاسوسان خصوصی دارد که هنوز در افغانستان و پاکستان فعال هستند.

نیویورک تایمز می گوید این پیمانکاران خصوصی به «منبع مهم اطلاعاتی و امنیتی» تبدیل شده اند و هرچند وزارت دفاع آمریکا چنین امری را منع کرده است اما استخدام پیمانکاران برای جاسوسی ادامه دارد.

این روزنامه آمریکایی در ضمن به ممنوعیت کلی عملیات ارتش آمریکا در خاک پاکستان اشاره می کند.

پیشتر در سال جاری میلادی، مسئولان دولتی آمریکا گفتند شبکه جاسوسان ریشه کن شده است.

نیویورک تایمز همچنین گفت دستمزد جاسوس های خصوصی به واسطه قراردادهایی به ارزش حدود ۲۲ میلیون دلار، پرداخت می شود که از سوی شرکت دفاعی «لاکهیدمارتین» اداره می شوند و توسط دفتر پنتاگون که مسئول بخشی سیاست های خاص است، تحت نظارت قرار دارند.

نیویورک تایمز می گوید این گزارش درباره ادامه عملیات جاسوسی بر اساس مصاحبه هایی با بیش از ده ها تن از مقامات و بازرگانان پیشین و فعلی و همچنین شماری از اسناد دولتی تهیه شده است.

در جریان حملات ارتش پاکستان ۳۰ نفر از شبه نظامیان کشته شدند

مقامهای پاکستانی گفتند جت های جنگنده ارتش و هلیکوپترهای مسلح روز یکشنبه مناطق قبیله نشین شمال غربی کشور را زیر آتش گرفتند که طی آن سی تن از ستیزه جویان کشته شدند و هفت مخفیگاه آنان نیز نابود شد.

پاکستان برای ریشه کن کردن جنگجویان طالبان از مناطق کوهستانی که نزدیک مرز افغانستان قرار دارد دست به تهاجمی در اوراکزای زده بود.

در سایر نقاط قبیله نشین پاکستان روز شنبه، شبه نظامیان ۵۰ نفر از ۶۰ نفری را که در کورام ربوده بودند، آزاد کردند.

مقامهای محلی میگویند ریش سفیدان قبیله برای آزاد کردن بقیه گروگانها همکاری میکنند.

تایلند پیشنهاد مذاکره معترضان به میانجیگری سازمان ملل متحد را رد کرد

دولت تایلند درخواست تظاهر کنندگان جناح مخالف مبنی بر مذاکرات به میانجیگری سازمان ملل متحد و با هدف پایان دادن به سه روز مبارزاتی که از هر دو طرف قربانیانی در بانکوک بجای گذاشت، رد کرده است.

فعالان مخالف که به سرخ پوشان معروفند روز یکشنبه گفتند برای گفت و گوهائی با میانجیگری سازمان ملل متحد آماده اند مشروط بر آنکه ارتش سرکوب اجتماعات آنان را متوقف سازد.

سخنگوی دولت اعلام کرده است که عملیات نظامی برای محاصره محلی تظاهرات که از روز پنجشنبه آغاز شده بود ادامه خواهد یافت. وی افزود دولت به عوامل خارجی اجازه نخواهد داد تا در امور داخلی کشور مداخله کنند.

سربازان تایلندی از روز پنجشنبه با توسل به تیر اندازی راههای رسیدن به محل اجتماعات سرخ پوشان را که با استفاده از مواد منفجره دست ساز و سنگ پرانی به آنان حمله میکنند، بسته اند. در این برخوردهای خشونت آمیز تا کنون دست کم ۲۵ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

روز یکشنبه معترضان سرخ پوش در راه بندانی که اطراف محل اجتماع و تظاهرات آنها در مرکز تجاری بانکوک برپا شده است با آتش زدن لاستیک اتوموبیل دود غلیظی ایجاد کردند.

روز یکشنبه دولت تایلند مقررات وضعیت اضطرای را در پنج ایالت دیگر به اجرا گذاشت و برای مقابله با نا آرامیها روزهای دوشنبه و سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرده است.

روز یکشنبه همچنین دولت طرح اجرای مقررات منع رفت و آمد در بخشهائی از پایتخت را لغو کرد و اعلام کرد که نیازی به چنین اقدامی مشاهده نمیشود.

نخست وزیر تایلند شنبه شب گفت دولت از مقابله و رویارویی با سرخ پوشان مخالف دولت عقب نشینی نخواهد کرد و افزود دولت در نظر دارد با حداقل خسارات و صدمات و هرچه زودتر اوضاع را بحالت عادی بازگرداند.

آقای آبیسیت، نخست وزیر تایلند هفته گذشته پیشنهاد نهائی خود را به سرخ پوشان ارائه کرد و پذیرفت که پارلمان را منحل کرده و انتخابات جدیدی در ماه نوامبر – یکسال قبل از زمان معمول – برگزار کند. سرخ پوشان این پیشنهاد را نپذیرفتند.

بازشماری آرای انتخاباتی چینش پارلمان عراق را تغییر نداد

یک مقام انتخاباتی عراق می گوید بازشماری آرای انتخابات ۷ مارس در بغداد تخصیص کرسی های پارلمانی عراق را بر هم نمی زند.

سعد الراوی، یک مقام کمیسیون ارشد انتخابات عراق روز یکشنبه گفت شمار کرسی های اختصاص یافته برای جناح های مختلف، آنگونه که هست می ماند. به این ترتیب جناح متعلق به ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق همچنان پیروز است و اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد.

جناح عراقیه متعلق به آقای علاوی در انتخابات ۹۱ کرسی به دست آورد. ائتلاف نوری المالکی نخست وزیر عراق به فاصله ناچیز و با کسب ۸۹ کرسی در مقام دوم قرار گرفت.

هیچ کدام از این جناح ها نتوانست اکثریت لازم برای تشکیل دولت را کسب کند.

مقامات انتخاباتی روز ۳ مه به دنبال درخواست ائتلاف «حکومت قانون» متعلق به نوری المالکی، بازشماری آرای انتخاباتی را آغاز کرد. این ائتلاف گفت شواهدی مبنی بر انجام تقلب گسترده در ۵ استان، از جمله بغداد در دست دارد.

تقریبا یک پنجم از ۳۲۵ کرسی پارلمان عراق به استان بغداد اختصاص دارد.

روز جمعه کمیسیون انتخابات عراق گفت مقامات کار بازشماری بیش از ۱۱۰۰۰ صندوق رأی را به پایان رسانده و هیچ گونه موردی از تقلب عمده به دست نیاورده است.

رئیس جمهوری برزیل در تهران

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل برای شرکت در نشست سران گروه ۱۵ و ملاقات های دوجانبه با رهبران جمهوری اسلامی در تهران به سر میبرد.

پرزیدنت لولا دا سیلوا روز یکشنبه در تهران با آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد ملاقات و از جمله درباره برنامه اتمی جمهوری تهران با آنان گفت و گو کرد.

رهبر برزیل امیدوار است که تهران را به موافقت با مبادله سوخت هسته ای و پرهیز از صدور قطعنامه چهارم تحریمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، متقاعد سازد.

پیشنهاد انتقال سوخت به خارج از کشور، که از سوی تهران رد شده است از ایران می خواهد اورانیوم کمتر غنی شده خود را برای غنی سازی بیشتر و قابلیت استفاده در رآکتور تحقیقاتی پزشکی، به خارج بفرستد.

مقامات ارشد آمریکایی و روسی گفته اند تلاش های برزیل، «آخرین فرصت» ایران برای پرهیز از تحریم های جدید است.
کمی پیش از ورود آقای دا سیلوا به تهران، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی شرایط برای توافق هسته ای میان تهران و غرب را مساعد خواند.

برزیل و ترکیه تلاش کرده اند در جلوگیری از صدور قطعنامه تحریمی چهارم علیه ایران، به تهران کمک کنند. هر دو این کشورها اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مراسم افتتاحیه نشست سران گروه 15، قدرت های جهان را به نادیده گرفتن کشورهای در حال توسعه متهم کرد. او همچنین وضعیت فعلی در عراق و افغانستان را نمونه هایی از مداخله کشورهای قدرتمند در نظم جهانی خواند.

گروه ۱۵ در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد و اکنون ۱۸ عضو دارد از جمله ایران، برزیل، ونزوئلا، مصر، اندونزی، هند، الجزایر، آرژانتین، شیلی، جامائیکا، کنیا، نیجریه، مالزی، مکزیک، پرو، سنگال، سری لانکا و زیمبابوه را در بر میگیرد.

برخی رهبران گروه ۱۵ قرار است روز دوشنبه وارد تهران شوند.

لولا دا سیلوا در رأی هیأت بلندپایه برزیلی در تهران است.

کلوتیلد ریس وارد پاریس شد

 کلوتیلد ریس، مدرس ۲۴ ساله فرانسوی وارد پاریس شد.

محمدعلی مهدوی ثابت وکیل خانم ریس روز یکشنبه گفت موکلش در دبی سوار یک هواپیمای فرانسوی شد و قرار است روز یکشنبه با نیکولا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه ملاقات کند.

روز شنبه خبرگزاری ایلنا به نقل از آقای مهدوی ثابت از تبدیل محکوميت او به جزای نقدی ۲۸۵ هزار دلاری بدل از ۱۰ سال حبس خبرداد.

کلوتیلد ریس ژوئن گذشته، تیرماه ۸۸ و در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری به اتهام جاسوسی و مشارکت در «براندازی نرم» علیه جمهوری اسلامی بازداشت شد.

خانم ریس که پیش از بازداشت به تدریس زبان فرانسه اشتغال داشت، شش هفته را در زندان گذراند و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. گفته می شود او سپس در سفارت فرانسه در تهران اقامت داشت.

فرانسه بارها تمامی اتهامات علیه کلوتیلد ریس را رد کرده است.

آزادی خانم ریس تنها یک هفته پس از آن رخ می دهد که دادگاه فرانسه از استرداد مجید کاکاوند، مهندس ایرانی به آمریکا خودداری کرد.

ایالات متحده آمریکا مجید کاکاوند را به نقض تحریم های بین المللی و ارسال تکنولوژی مشمول قوانین تحریم متهم کرده است.

مقامات فرانسوی مجید کاکاوند را در مارس ۲۰۰۹ در فرودگاهی در پاریس بازداشت کردند اما دادگاه این کشور گفت از آنجا که او قوانین فرانسه را نقض نکرده است نمی توان او را به آمریکا تحویل داد.

ممنوعیت دادن فناوری قابل استفاده در برنامه های نظامی به ایران تا پس از بازداشت کاکاوند در فرانسه به اجرا در نیامد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی سال گذشته میلادی در یک مصاحبه، آزادی کلوتیلد ریس را به آزادی کاکاوند و یک ایرانی دیگر که در بازداشت فرانسه است، مرتبط دانست.

احکام مرگ شش ناراضی دیگر در ایران تایید شد

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از تأیید حکم اعدام شش نفر از متهمان به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق خبر داد و گفت سه نفر از این متهمان تقاضای عفو کرده اند.

خبرگزاری فارس به نقل از جعفری دولت آبادی ضمن اعلام خبر تبرئه محمد امین ولیان، از فعالان دانشجویی ستاد میرحسین موسوی از اتهام محاربه گفت سه نفر به نام های احمد و محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری که پس از ناآرامی های روز عاشورا بازداشت شدند، تقاضای عفو کرده اند.

دادستان تهران گفته است این افراد روز عاشورا مستقیما برای سازمان مجاهدین خلق گزارش می دادند و ارتباط سه هوادار دیگر این گروه به نام های محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی که در شهریور ۸۸ بازداشت شدند، با سازمان مجاهدین خلق «تأیید شده است».

احکام این شش نفر در حالی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است که ۵ زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت در زندان اوین تهران به دار آویخته و اعدام شدند.

اعدام این پنج زندانی سیاسی واکنش های انتقادی بسیاری از فعالان و سازمان های مدافع حقوق بشر ایرانی و غربی را به دنبال داشت.



ایرانیان؛ الگوی جوامع عرب در فضای رسانه های مجازی

سه موسسه تحقیقاتی مستقر در خاورمیانه (نیوز گروپ، سوشال آیز، میدیا واچ) نتیجه پژوهش های خود درباره تأثیر رسانه های سنتی و مدرن در کشورهای عربی خاورمیانه را منتشر کردند.

در نشستی که برای ارائه نخستین نتایج این تحقیق در باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن برگزار شد جریان وبلاگ نویسی و فعالیت های رسانه ای ایرانیان در یک سال اخیر، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم در زمینه اطلاعرسانی ارزیابی شد که باید به عنوان الگوی کشورهای عربی قرار گیرد.

این پژوهش که «گزارش تاثیرگذاری رسانه های عرب» نام دارد با بررسی هزاران روزنامه، مجله و برنامه رادیویی – تلویزیونی، در کنار وبسایت ها و وبلاگ هایی در فضای مجازی، چشم انداز سیاست و جامعه در کشورهای خاورمیانه را به تصویر می کشد.

 

یافته های گزارش

تهیه کنندگان گزارش گفتند که در چهارماه نخست سال جاری میلادی، هزاران منبع خبری و تحلیلی را در فضای رسانه های سنتی و مدرن از هشت کشور عرب خاورمیانه زیر نظر داشته اند: عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، یمن، سوریه، مراکش و الجزایر.

به گفته آنها، این پژوهش نشان می دهد که میزان نفوذ و بُرد رسانه ها در افکار عمومی تا چه حد است و رسانه های سنتی نظیر نشریات و رادیو– تلویزیون در رقابت با رسانه های مدرن مانند وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی از چه جایگاهی برخوردارند.

به گفته فضل الطرزی، که مدیریت این پروژه تحقیقاتی را بر عهده داشته، میزان نفوذ رسانه های مختلف در این کشورهای عربی تقریبا یکسان است به استثنای یمن و الجزایر که در آنها، تیراژ نشریات از شمار کاربران اینترنت افزون تر است.

سطح بیسوادی در این کشورهای عرب که بالغ بر ۱۰۰ میلیون تن را در بر می گیرد به گفته این محقق، از مهمترین چالش های پیش روی خاورمیانه محسوب می شود اما با این حال، رشد فزاینده شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی که به دو میلیون وبسایت با ۷۰ درصد محتوای عربی می رسد تغییراتی بزرگ را نشان می دهد.

اولویت بندی مسایل سیاسی و اجتماعی از نظر مردم این کشورها، در پرتو آنچه در فضای رسانه ای آنها انعکاس می یابد از دیگر نتایج این پژوهش است.

فضل الطرزی یادآوری کرد که در این تحقیق، یافته هایی تازه و دور از انتظار به دست آمد از جمله اینکه برخلاف تصور رایج که عربستان سعودی را کشوری درگیر با مسایل سیاسی می داند پژوهش نشان داد که «خبرها و مسایل اجتماعی» بیش از نیمی از محتوای رسانه های این کشور را در برگرفته است.

از دیگر یافته های دور از انتظار در این تحقیق، شیوه پرداختن رسانه های عربی به کنفرانس ماه پیش میلادی (آوریل) در واشنگتن بود که به ابتکار رئیس جمهوری آمریکا، در آن راه های گسترش رابطه اقتصادی و کارآفرینی با کشورهای اسلامی بررسی شد: از ده ها روزنامه اصلی و معتبر در کشورهای عربی، تنها «الاهرام» مصر در صفحه نخستش، مطلبی کوچک در این باره منتشر کرده بود و به طور کلی رسانه های عرب، چندان روی خوشی به این کنفرانس نشان نداده بودند.

چگونگی توصیف اسرائیل در رسانه های عرب، از دیگر بخش های این گزارش تحلیلی بود؛ اینکه چند درصد از رسانه ها در کدام کشورها، کشور اسرائیل را با عناوینی دیگر توضیح می دهند از قبیل «یهودی ها» ، «اشغالگران» یا «حکومت صهیونیستی».

در فضای مجازی خاورمیانه چه می گذرد؟
مازن نهاوی، رئیس سازمان «نیوز گروپ» مستقر در امارات متحده عربی که این گزارش تحقیقاتی زیر نظر او تهیه شده، در این نشست تاکید کرد که پدیده ای به نام «هراس از آزادی» در سطوح متفاوتی از مردم جهان عرب و در مقیاسی وسیع تر در کل خاورمیانه نهادینه شده که براساس آن، دولت ها و مردم کوچه و خیابان نمی دانند که در زمان آزادی چه کاری می توانند یا باید انجام دهند.

آقای نهاوی، نهادینه شدن «آزادی فرهنگی» در این کشورها به مدد رسانه های جدید را به مثابه یک «انقلاب» دانست که بر همه اشکال زندگی، از برقراری روابط عاشقانه تا اشتغالزایی، تاثیرگذار است.

یکی دیگر از اهداف این پژوهش، بررسی تحلیلی دیدگاه های عمومی در این کشورها در قبال مسایل مهم منطقه ای و بین المللی نظیر جنگ عراق، نزاع اسرائیلی ها و فلسطینی ها و برگزاری انتخابات بوده است.

باربارا اسلاوین، از نویسندگان سابق روزنامه های «یو اس ای تودی»، «واشنگتن تایمز» و نویسنده کتابی درباره روابط ایران و آمریکا که در این نشست برای بررسی این گزارش تحقیقاتی حضور داشت گفت یکی از یافته های جالب این پژوهش این است که برخلاف دولت های عرب که دائما بر «تهدید ایران» تاکید دارند، افکار عمومی و قشر روشنفکر در کشورهای عربی، چندان اعتقادی به این «تهدید» ندارد.

به گفته او «برعکس در کشوری مثل مصر، فعالان سیاسی به وبلاگنویسان دموکراسی خواه پیشنهاد می دهند که در همگرایی با همتایان ایرانی خود و با هدف مبارزه با حکومت های دیکتاتوری باید متحد شوند.»

با توجه به همین موضوع، خانم اسلاوین پیشنهاد کرد که روند تدوین استراتژی های سیاست خارجی در آمریکا، باید مثلا بر نزدیک سازی وبلاگنویسان و دیگر مردم عادی کشورهای منطقه متمرکز باشد؛ یعنی به گفته او «همان طور که دولت اوباما تلاش دارد راه های مبارزه با سانسور اینترنتی را برای ایرانیان هموار سازد چنین روشی را برای جوانان مصری و دیگر کشورهای عرب نیز در پیش گیرد.»

ادوارد واکر، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل، مصر و امارات متحده عربی در این نشست «شکل نادرست و حتی خطرناک همگرایی وبلاگنویسان یا به طور کلی افراد در فضای مجازی اینترنت را در همکاری تروریست ها» دانست اما مازن نهاوی در پاسخ به این نگرانی گفت «این اتفاق در صورتی است که کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت، به جای فصل مشترک ها و نقاط همیستگی، بر اختلافات تاکید داشته باشند.»

به گفته آقای نهاوی، رسانه های مدرن «بزرگترین نیروی ایجاد اتحاد میان عرب ها و دیگر ملل در تاریخ معاصر است.»

الگوی ایرانی برای جوامع عربی
یکی از حاضران در نشست با اشاره به اشتیاق مشابه کاربران رسانه های مدرن در ایران و مصر برای بهره برداری از رسانه های مدرن در ایجاد تغییرات اجتماعی، پرسید «اما چرا مصری ها تاکنون نتوانسته اند مانند ایرانیان از این پدیده، استفاده مناسبی کنند؟»

سفیر پیشین آمریکا در مصر، در پاسخ به این پرسش گفت باید برای بهره برداری از رسانه های مدرن با هدف ایجاد تغییرات سیاسی و اجتماعی به مصری ها زمان داده شود تا خود را نشان دهند. اما باربارا اسلاوین در این باره، به پیشینه ایرانیان در ایجاد نوعی انقلاب در هر ۲۰ یا ۳۰ سال اشاره کرد و افزود بالابودن سطح باسوادی عمومی و به ویژه در میان زنان ایرانی، نکته ای است که در بررسی تفاوت های فرهنگی میان کشورها باید در نظر داشت.

خانم اسلاوین، فعالیت ایرانیان در فضای اینترنت برای تغییرات اجتماعی را «نمونه ای الهام بخش برای مصر و همه کشورهای عربی» دانست و یادآوری کرد که در سال های پس از انقلاب ایران هم گروه های اسلامگرا از جمله اخوان المسلمین در مصر، تحولات ایران را الگو قرار دادند.

با این حال، جیمز مارکس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که سال ها در خاورمیانه بوده تاکید کرد که نباید با گسترش فعالیت های اجتماعی در اینترنت به سرعت ذوق زده شد و آن را لزوما علامت انقلاب دانست زیرا «انقلاب یا هرگونه تحول فراگیر اجتماعی، نشانه های خود را دارد که باید در فضای واقعی و نه مجازی رخ دهد.»

تهیه کنندگان این گزارش تحقیقاتی درباره تاثیر رسانه ها وعده دادند که حوزه فعالیت خود را در آینده ای نزدیک به همه کشورهای خاورمیانه گسترش می دهند.

ایران می گوید زمان معامله اتمی ممکن است رسیده باشد

ایران می گوید شرایط ممکن است برای توافقی بین تهران و غرب در مورد برنامه اتمی کشور مناسب باشد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی این موضوع را روز شنبه در پیشاپیش سفر رییس جمهور برزیل با رسانه ها در میان گذاشت.

لولا دا سیلوا امیدوار است مقامات ایران را متقاعد سازد معاوضه سوخت اتمی را بپذیرند و از دور چهارم تحریم های سازمان ملل متحد پرهیز کنند.

مقامات ارشد آمریکا و روسیه گفته اند کوشش های برزیل «آخرین شانس» ایران برای پرهیز از تحریم های جدید است.

روز جمعه، دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه پس از ملاقات با رییس جمهور برزیل در مسکو گفت او شانس موفقیت کوشش های دیپلماتیکی را فقط ۳۰ درصد می داند.

دیدار رهبر برزیل از ایران با آغاز جلسه وزیران امور خارجه گروه ۱۵ گانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران مصادف شده است.

تأکید وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا بر اتحاد بر سر ایران

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا و ویلیام هیگ، وزیر خارجه جدید بریتانیا تصریح کردند که علیرغم تغییر دولت لندن، «روابط ویژه» سنتی میان ایالات متحده و بریتانیا ادامه می یابد و میان این دو کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر لزوم اعمال تحریم های جدید علیه ایران، هیچ تردیدی وجود ندارد.

مذاکرات بر سر موارد دور چهارم قطعنامه تحریمی علیه ایران، در نیویورک در جریان است.

خانم کلینتون در کنفرانس خبری مشترک با ویلیام هیگ، که جانشین دیوید میلیبند از حزب کارگر بریتانیا شده است گفت بدون اعمال قطعنامه جدید تحریمی، جمهوری اسلامی واکنش جدی به خواست جامعه بین الملل نخواهد داشت.

خانم کلینتون درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی با ترکیه و برزیل اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد که در تلاش برای توافق هایی با تهران بر سر برنامه اتمی اش هستند، مذاکره کرده است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل پس از دیدار از مسکو، قرار است روز یکشنبه و دوشنبه به تهران سفر کند.

هیلاری کلینتون و دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه به رهبر برزیل گفته اند که مأموریت او امید به موفقیت را کم کرده است.

خانم کلینتون گفت: «برزیلی ها هنوز امیدوارند که به خاطر دیدار آقای لولا، ایرانی ها بپذیرند با کشورهای موسوم به ۵ + ۱ مذاکره کنند، با پیشنهاد درباره راکتور تحقیقاتی تهران موافقت کنند و وظایف بین المللی خود را انجام دهند.» خانم کلینتون گفت: «در حقیقت پرزیدنت مدودف به پرزیدنت لولا گفته است که شانس او در جلب توافق تهران یک در سه است.»

یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه سفر لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا به تهران را آخرین فرصت ایران، پیش از صدور قطعنامه جدید تحریمی توصیف کرد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه جدید بریتانیا گفت دولت جدید این کشور کاملا از واشنگتن پشتیبانی می کند. او همچنین گفت بریتانیا برای متقاعد کردن شرکای اتحادیه اروپا به فعال کردن تحریم های مالی موازی علیه تهران، تمامی توان خود را به کار می گیرد تا قطعنامه معلق سازمان ملل متحد تحکیم شود.

آقای هیگ در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدام نظامی علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی گفت چنین چشم اندازی بریتانیا را به حمایت از اقدامات تنبیهی برمی انگیزد که بتواند رفتار ایران را تغییر دهد.

ویلیام هیگ گفت: «ما هرگز توسل به گزینه نظامی در آینده را رد نکرده ایم اما خواستار آن هم نیستیم. دلیل این که خواستار اعمال تحریم هستیم و از قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کنیم این است که می خواهیم مسئله به شکل مسالمت آمیز و به سرعت حل شود.»

خانم کلینتون و آقای هیگ همچنین بر همکاری های دوجانبه میان آمریکا و بریتانیا درباره افغانستان و صلح خاورمیانه و استراتژی اتحاد نظامی در عراق تأکید کردند.

خانم کلینتون از این که بمبگزاری های اخیر در عراق به گفته او منجر به درگیری های فرقه ای در این کشور نشده ابراز خرسندی کرد و گفت این مسئله بر جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز تأثیر نگذاشته است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر