سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دور دوم انتخابات در هائیتی

«میشل مارتلی» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هائیتی می گوید، اگر مقام های محلی با شرکت او در دور دوم رای گیری برای گزینش رئیس جمهوری آن کشور موافقت نکنند، «از مردم می خواهد به خیابان ها بریزند.»

انتخابات ریاست جمهوری هائیتی در ۷ آذرماه برگزار شد و میرلانده مانیگات بانوی اول سابق آن کشور، جود سلستین نامزد حزب حاکم هائیتی و میشل مارتلی به عنوان نفرات اول تا سوم آن رای گیری اعلام شدند. اما آقای مارتلی ۴۹ ساله معتقد است که سوم شدنش در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به دلیل «مهندسی آرا» بوده تا او را از دور رقابت ها خارج کنند.

آقای میشل مارتلی که از هنرمندان معروف موسیقی پاپ است در برابر خبرنگاران گفت، «اگر نتوانم در دور دوم انتخابات شرکت کنم از طرفدارانم می خواهم تا در خیابان ها به تظاهرات آرام دست بزنند. همه می دانند که علاوه بر حامیانم، جامعه بین المللی نیز از این خواسته جانبداری خواهد کرد.»

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری هائیتی در ۱۶ آذر ماه، طرفداران میشل مارتلی به خیابان ها ریخته و به صلحبانان سازمان ملل حمله کردند.

آمریکا و سازمان ملل متحد نیز با اشاره به «بی نظمی ها یی» در جریان رای گیری، خواستار شرکت آقای مارتلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی شده اند.

میشل مارتلی در مصاحبه خبری اش تاکید کرد، «مردم هائیتی آماده اند تا از آرای خود دفاع کنند. من هم آماده ام تا دوش به دوش آن ها برای کسب عدالت و دموکراسی مبارزه کنم.  من قربانی چیزی هستم که جز تروریسم انتخاباتی نام دیگری ندارد.»

سازمان کشورهای قاره آمریکا به مقام های هائیتی توصیه کرده به جای جود سلستین، میشل مارتلی را نفر دوم دور اول انتخابات ریاست جمهوری آن رای گیری اعلام کنند و سوزان رایس نماینده ایالات متحده در سازمان ملل هم اظهار کرد «پس از دریافت گزارش کمیته ویژه سازمان کشورهای قاره آمریکا، در صورتیکه دولت هائیتی به خواست مردم آن کشور گردن ننهد، با بحران قانون اساسی روبرو خواهد شد.»

در تحول دیگری، به تازگی ژان کلود دووالیه دیکتاتور سابق هائیتی که سال ها به حالت تبعید خودخواسته در فرانسه به سر می برد، وارد پرتوپرنس شد. ژان کلود پس از مرگ پدرش، فرانسوا دووالیه رئیس جمهوری پیشین هائیتی، در سال ۱۳۵۰ به این مقام رسیده بود، دو دیکتاتوری که به «بیبی و پاپا دوک» معروف بودند.

دستگاه های ارتباط جمعی ورود ژان کلود به پورتوپرنس را «ناگهانی» توصیف کرده اند، تحولی غیر منتظره که آینده سیاسی آن کشور – جزیره فقیر - را مبهم تر از قبل کرده است.

ژان کلود دووالیه دیکتاتور سابق هائیتی یکبار دیگر بعد از سرنگونی ژان برتراند آریستید رئیس جمهوری آن کشور در ۶ سال پیش  تمایل به بازگشت از تبعید خود خواسته و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده بود.  اما این بار ژان کلود ۶۰ ساله گفته که هدفش از بازگشت به کشور ورود به سیاست نیست، بلکه می خواهد در بازسازی خرابی های ناشی از زمین لرزه شرکت کند.

زلزله ۷ ریشتری هائیتی در ۲۲ دی ماه سال گذشته به کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار تن و بی خانمانی بیش از یک میلیون نفر منجر شده است. 

شواهد و مدارک حاکی از کارآئی تحريم های عليه برنامه اتمی تهران است

وال استريت جرنال زير عنوان "تحريم های بين المللی به ايران صدمه می رسانند" و با اين سوتيتر که "تحريم ها کامل وعالی نيستند، اما هياهوی رژيم را هم باور نکنيد که می گويد تحريم ها بی اثر بوده است" مقاله امير طاهری روزنامه نگار و نويسنده ايرانی را چاپ کرده است که با اشاره به مذاکرات اتمی پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان با ايران در استانبول می نويسد گرچه مقامات آمريکائی برای چاره جوئی در مورد برنامه اتمی ايران همواره تکرار می کنند "تمامی گزينه ها روی ميز است" اما دولت اوباما به وضوح اميدوار است تحريم های اقتصادی مصوب سازمان ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا ايران را به تجديد نظر در موضع خود وادار کند.

گزارشی که بانک مرکزی ايران روز بيستم اکتبر منتشر ساخت تصويراقتصادی را نشان می دهد که زير فشاری فزاينده قرار دارد. در ميان ارقام اين گزارش، دورقم ، شدت دشواری ها را منعکس می کند.رقم اول، از کاهشی ۷ درصدی در واردات طی شش ماهه ماقبل حکايت دارد . از آنجا که تقريبا تمامی صنايع غير سنتی ايران به واردات مواد اوليه و قطعات متکی هستند اين کاهش، گويای رکود و کندی عمده ای در فعاليت های اقتصادی است. دومين رقم معرف کاهشی ۴۵ درصدی در تقاضا نامه های کسب مجوز برای ساختن بناهای تجاری و واحدهای صنعتی است.

خبرها در باره امور مالی دولت نيز خبرهائی بد است. به گزارش بانک مرکزی، صادرات نفت که منبع تامين ۷۵ درصد درآمدهای دولت است، ۱۳ و ۳دهم درصد، و به عبارت ديگر معادل ۶۰۰ هزار بشکه در روز و يا بيشتر، تنزل کرده است و اين نشان از تخمين کاهشی ۱۶ ميليارد دلاری در عايدی سالانه دولت دارد.

گرچه تمامی گرفتاری های اقتصادی ايران ناشی از تحريم های بين المللی نيست، اما بنظر می رسد تحريم ها به بخش حياتی انرژی در ايران لطمه زده است. اواخر سال گذشته شرکت ملی نفت ايران از کشف ميدان های عظيم گاز طبيعی در جنوب غربی و شمال شرقی کشور خبر داد. اما عدم حضور شرکای خارجی، که سرمايه گذاری و تکنولوژی آنها برای بهره برداری از چنين ميدان هائی ضروری است بدان معناست که ثروت موجود در اين ميدان ها نيز به احتمال قوی نظير ميدان هائی عظيم تر در خليج فارس راکد باقی می مانند.

ايرنا خبرگزاری دولتی ايران در سپتامبر گذشته اظهارات يحيی آل اسحاق رئيس اتاق بازرگانی تهران را نقل کرد که ضمن توصيف هزينه های رو به افزايش واردات به سبب تحريم ها به عنوان عاملی برای قروض کلان صاحبان کسب و کار گفته بود "بدهی کمر ما را می شکند".

تحريم ها همچنين بر جاه طلبی های اتمی رژيم نيز اثر گذاشته است. علی اکبر صالحی رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، که تحصيل کرده ام آی تی است، سپتامبر گذشته در يک کنفرانس خبری در تهران اذعان کرد که تحريم ها برنامه اتمی را به ميزانی قابل توجه کُند می کند.

گرچه مد روز در صحنه جهانی اين است که بگويند تحريم ها کار نمی کنند. اما مدارک و شواهد نشان دهنده آن است که تحريم ها به اقتصاد لطمه می زند و می تواند موجب تضعيف رژيمی شود که در عين حال با مخالفت های شديد داخلی نيز روبروست.

دریای داخلی در استرالیا شهرها را تهدید می کند

مقام های استرالیا به مردم هشدار می دهند دریای داخلی عظیمی که در اثر سیلاب به وجود آمده است، در سراسر ایالت ویکتوریا گسترش پیدا کرده و چندین محله را فرا خواهد گرفت.

مقام ها تخمین می زنند دریای متحرک ۹۰ کیلومتر طول و ۴۰ کیلومتر عرض دارد.

به گفته سازمان اورژانس ایالت ویکتوریا سیل تا کنون بر ۷۵ شهر کوچک اثر گذاشته و ۵ تا ۱۰ شهرک دیگر در مسیر سیلاب قرار دارند.

سیل، که به گفته مقام ها دست کم پنج تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داست، بیش از یک ماه پیش در ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا به راه افتاد. یک اقتصاد دان تخمین می زند میزان خسارت در کوئینز لند، از جمله بریسبین، ممکن است به ۱۳ میلیارد دلار بالغ شود. این رقم برابر با یک درصد اقتصاد استرالیا است.

زد و خورد پلیس با تظاهرکنندگان در پایتخت الجزایر

پس از آن که طرفداران اپوزیسیون در پایتخت الجزایر، با نادیده گرفتن دستور دولت در پی برپا کردن تظاهرات اعتراض آمیزی بر آمدند، زد و خوردهایی با پلیس در گرفت.

ماموران باتون به دست پلیس روز شنبه با صدها تظاهر کننده که شعار می دادند و می خواستند به سوی ساختمان دولت راه پیمایی کنند گلاویز شدند. برگزار کنندگان تظاهرات می گویند چندین نفر آسیب دیده اند. مقام ها می گویند چند پلیس نیز زخمی شده اند.

نارضایی فزاینده بر سر بیکاری بالا و گرانی قیمت مواد غذایی چندین اعتراض را، شبیه آنچه در تونس روی داد، در الجزایر موجب شده است.

برخی از معترضین در الجزیره پرچم تونس را همراه پرچم الجزایر تکان می دادند و خواهان اصلاحات دموکراتیک بودند.

اعتراض تونسی ها به دولت جدید

صدها تونسی روز شنبه در پایتخت جمع شدند و به دولت جدید وحدت اعتراض کردند.

در حالی که نخست وزیر قول داده است نخستین انتخابات دموکراتیک پارلمانی را از زمان استقلال تونس از فرانسه در سال ۱۹۵۶ برگزار کند، ده ها عضو نیروی پلیس که مسئول سرکوب خونین اعتراض ها شناخته شده اند نیز به معترضین پیوستند.

تظاهرات در دومین روز سوگواری ملی برای قربانیان نا آرامی های اخیر، که دولت زین العابدین بن علی را سرنگون کرد، برگزار می شود. معترضین خواسته اند تمام مقام های دولت که با رییس جمهوری پیشین ارتباط دارند برکنار شوند.

محمد غنوشی نخست وزیر روز جمعه گفت پس از آغاز کار دولت جدید، از سیاست کناره گیری خواهد کرد، اما زمانی را مشخص نساخت.

دولت گفته است در جریان نا آرامی ها ۷۸ تن کشته شدند. مقام های سازمان ملل متحد می گویند این رقم ممکن است به ۱۰۰ تن برسد.

روز پنجشنبه، دولت موقت سودان به تمام زندانیان سیاسی بخشودگی پیشنهاد کرد و احزاب سیاسی ممنوعه را به رسمیت شناخت. دولت همچنین گفت مدارس و دانشگاه ها در این هفته دوباره بازخواهند شد.

تشکیل جلسه پارلمان در افغانستان

قانون گذاران افغان می گویند پارلمان روز یکشنبه با حمایت یا بدون حمایت حامد کرزی رییس جمهوری گشوده خواهد شد، هرچند که آقای کرزی درخواست کرده این جلسه به تعویق بیفتد.

قانون گذاران و کرزی تقریبا هیچ پیشرفتی را در مذاکراتی که روز شنبه در کاخ ریاست جمهوری در کابل آغاز شد، گزارش نداده اند.

برخی از ناظران از آن بیم دارند که بن بست به نا آرامی سیاسی یا خشونت منجر شود.

حامد کرزی در اوائل هفته پیش تصمیم گرفت افتتاح پارلمان را یک ماه به تاخیر بیندازد و افزود دادگاه انتخابات، برای تحقیق درباره ادعاهای تقلب در رای گیری وقت بیشتری درخواست کرده است.

سازمان ملل متحد و کشورهای غربی از کرزی خواسته اند پارلمان را هرچه زودتر تشکیل دهد.

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه از تصمیم کرزی ابراز نگرانی کرد.

اکثریت اعضای جدید پارلمان روز پنجشنبه موافقت کردند جلسه را روز ۲۵ ژانویه با یا بدون تصویب رییس جمهوری تشکیل دهند.

بازگشت مقتدی صدر به ایران

یکی از دستیاران مقتدی صدر روحانی شیعه ضد آمریکایی می گوید او به ایران بازگشته است.

مقتدی صدر روز ۱۵ دی پس از گذراندان سه سال در ایران به عراق بازگشت. مقام های نزدیک به او می گویند روحانی رادیکال و متنفذ اوائل هفته پیش به ایران برگشت. معلوم نیست که آیا وی به عراق مراجعت خواهد کرد یا نه.

صدر در پی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به عنوان دشمن آمریکا قد علم کرد و دو قیام سپاه مهدی علیه نیروهای آمریکایی را هدایت کرد.

جنبش سیاسی صدر در پی انتخابات پارلمانی عراق در سال گذشته نقش عمده ای ایفا کرد. برای این که بخشی از دولت جدید باشد با آن به توافق رسید و حمایتش در انتخاب دوباره نوری المالکی کار ساز بود.

مذاکرات اتمی ايران و قدرت ها بی نتيجه پايان گرفت

دو روز مذاکره در باره برنامه پرسش برانگيز اتمی ايران بدون توافق پايان گرفت.
کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت ماحصل مذاکرات ميان ايران با پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان، که گروه موسوم به ۱+۵ را تشکيل می دهند، برای او مايوس کننده بود.
خانم اشتون گفت مذاکراتی که در ترکيه انجام گرفت بدان جهت به بن بست رسيد که ايران پافشاری می کرد تحريم های وضع شده توسط سازمان ملل متحد لغو شود، و اين شرطی بود که گروه ۱+۵ آن را رد کرد.
سعيد جليلی مذاکره کننده ارشد ايران می گويد تهران حقوق خود را درزمينه تکنولوژی اتمی، ازجمله غنی سازی اورانيوم دنبال می کند.
خانم اشتون گفت اگر ايران واکنشی مثبت نشان دهد روند گفتگو می تواند پيشرفت کند، و افزود که باب گفتگو به روی مذاکرات بيشتر باز است.
خبرگزاری دولتی ايران می گويد آقای جليلی به خبرنگاران گفته است تهران حاضر است به تماس و گفتگو با گروه ۱+۵ ادامه دهد، مشروط بر اينکه اساس مذاکرات بر پايه منطقی مشترک و احترام به حقوق ملت ها باشد.
کشورهای غربی تهران را متهم کرده اند که برای توليد بمب اتمی سراغ تکنولوژی اتمی رفته است. تهران اين اتهام را تکذيب می کند.

مذاکرات اتمی ايران وارد روز پايانی خود می شود

نمايندگان ايران و شش قدرت بزرگ جهان امروز، شنبه، دومين و آخرين روز مذاکرات خود را برای بحث در مورد برنامه اتمی جنجال برانگيز ايران، آغاز کردند.

در اين گفتگوها سعيد جليلی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ايران، و نمايندگان گروه موسوم به پنج بعلاوه يک که شامل پنج کشور عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان می شود، شرکت دارند.

مقامات ايران می گويند که اين گفتگوها در «فضايی مثبت،» آغاز شده است. آقای جليلی روز جمعه با چندين هيئت نمايندگی نيز گفت و گوهای دو جانبه، بعمل آورد؛ اما روشن نيست که وی با ويليام برنز، معاونت امور سياسی وزارت خارجه آمريکا که نمايندگی آمريکا را بعهده دارد، گفتگويی کرده باشد.

فيليپ کرولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، می گويدايالات متحده مايل است آنگونه روند مذاکراتی را که واقعی و عملی بوده و در آن برنامه اتمی ايران کانون گفتگو قرار گيرد، مشاهده کند. آقای کرولی اضافه کرد که اين ديدارها فرصتی است تا جمهوری اسلامی ايران مسائلی را که موجب نگرانی جامعه بين المللی است، پاسخ گويد.

رسانه های دولتی ايران به نقل از ابوالفضل زهره وند، معاون رسانه ای دبيرخانه شورای امنيت ملی و عضو تيم مذاکره کننده جمهوری اسلامی، می گويند حقوق اتمی کشور در گفتگوها «موضوع مذاکره نبوده است.»

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، گفته است که ايالات متحده انتظار «تحول چشمگيری» را از مذاکرات استانبول ندارد. اما آقای تونر اظهار داشت که مذاکره کنندگان آماده هستند پيشنهاد معاوضه سوخت را به شکل به روز شده آن به نسبت غنی سازی بيشتر اورانيوم در ايران پس از سال ۲۰۰۹، مورد بحث قرار دهند.

مطبوعات: کاترين اشتون چه پيشنهادهايی را به ايران ارائه کرده است؟

يک مقام نزديک به جلسات نشست پنج بعلاوه يک با ايران بشرط ذکر نشدن نام خود گفته است کترين اشتون بنمايندگی از طرف گروه تلاش خواهد کرد که ايران را به سويی هدايت کند که بپذيرد بايد نگرانيهای جهانی را برطرف کند. بگفته اين ديپلمات خانم اشتون مجموعه پيشنهادهای ۳ سال پيش را مجدداً به ايران ارائه خواهد کرد. آن مجموعه شامل ارائه کمکهای فنی و لجستيکی برای فعاليتهای هسته ای غيرنظامی و همچنين همکاريهای تجاری بود تا ايران در مقابل به گفتگو در مورد برنامه های هست ای خود بپردازد. همکاريهای تجاری که شامل لوازم و تجهيزات هواپيمائی کشوری نيز ميشود. روز شنبه در استانبول وزير امور خارجه روسيه اظهار داشته بود که در جلسات استانبول لغو تحريمهای بين المللی عليه ايران نيز بايد مطرح شوند. اما آنطور که سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا ميگويد شرايط لازم برای لغو تحريمها در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل ذکر شده اند.

در خبری ديگر در رابطه با برنامه اتمی ايران علی اصغر سلطانيه در يک کنفرانس خبری ضمن تاكيد بر سلامت و امنيت نيروگاه اتمی بوشهر تاكيد كرد كه ايران قطعنامه‌های شورای امنيت را به دليل نداشتن مبنای حقوقی قبول ندارد. وی گفت نيروگاه اتمی بوشهر توسط دوستان روس ما ساخته می‌شود؛ و مهندسان ايرانی نيز در آنجا مشغول کار هستند. آن‌ها به طور دائم مراقب هستند. بنا براين فکر می‌کنم که دليل هيچگونه نگرانی وجود ندارد و نيروگاه کار خود را آغاز کرده است و به چرنوبيل دوم مبدل نخواهد شد. سلطانيه در اين كنفرانس خبری گفت كه حمله‌ سايبری كه در ماه نوامبر سانتريفوژهای ايران را هدف گرفت هيچ تاثيری بر برنامه‌ هسته‌ ای ايران و بر عملكرد نيروگاه بوشهر نداشته است.

در همين حال خبرگزاری فارس به نقل از حبيب‌الله سياری فرمانده نيروی دريايی ارتش گزارش داد ‌که تعداد زيادی از ناوهای دريايی ايران به سيستمهای حمل هليکوپتر مجهز شده‌اند. در گزارش خبرگزاری فارس آمده است که اكثر ماموريت‌های ‌نيروی دريايی جمهوری اسلامی با بكارگيری اين بالگردها، صورت مي‌گيرد، و شعاع عمل آنها تا هزاران كيلومتر در سواحل جنوب كشور ميرسد. فرمانده نيروی دريايی ارتش گفته است که ناوشكن جماران ماموريت خود را در آب‌های آزاد انجام داده‌است، و در آينده‌ای نزديك به كشورهای خارجی اعزام خواهد شد.

اما در آمريکا گروهی از ديپلمات ها، کارشناسان و فعالين مسائل ايران، رييس جمهوری آمريکا را به احيای ديپلماسی با ايران تشويق کردند. آنها يک روز پيش از آغاز مذاکرات گروه پنج بعلاوه يک با ايران در استانبول، با انتشار بيانيه ای خواستار تلاش برای برقراری رابطه با تهران، تعيين اهداف واقع بينانه و گسترش گفتگوها بين ايران و آمريکا شدند. اين بيانيه می افزايد که ديپلماسی، تنها راه ترميم شکاف بين ايران و ايالات متحده و ايجاد راه حلی پايدار است و می تواند از يک حمله نظامی و يا دستيابی ايران به بمب اتمی، جلوگيری کند. در ميان امضا کنندگان اين بيانيه نام ديپلمات هايی همچون جان ليمبرت، معاون سابق وزير امور خارجه آمريکا، ريچارد دالتون، سفير سابق بريتانيا در ايران، برونو پِلاد، معاون سابق آژانس بين المللی انرژی اتمی، اساتيد دانشگاه مانند «گَری سيک» و «خوان کُل،» و مديران چندين موسسه تحقيقاتی و سازمان غيردولتی از جمله شورای ملی ايرانيان آمريکا، به چشم می خورد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر