سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

هزاران فرانسوی به اصلاح سیستم بازنشستگی اعتراض می کنند

در فرانسه، تظاهرکنندگان به خیابان ها ریخته اند و به طرح های دولت برای افزایش سن بازنشستگی اعتراض می کنند.

ده ها هزار نفر روز شنبه در سراسر پاریس راه پیمایی کردند، و هزاران نفر در تولوز و شهرهای دیگر جمع شدند. مقامات اتحادیه های کارگری ابزار امیدواری کرده بودند بیش از یک میلیون نفر در بیش از ۲۰۰  اعتراض در سراسر کشور شرکت کنند، اما پلیس ارقام کمتری ارائه داد.

تظاهرات روز شنبه جدیدترین حرکت در ادامه اختلاف بین دولت و اتحادیه های کارگری است.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، گفته است برای نجات سیستم مستمری از سقوط، لازم است حد اقل سن بازنشستگی تا سال ۲۰۱۸  از ۶۰  به ۶۲  سال افزایش پیدا کند.

مجلس نمایندگان پارلمان فرانسه ماه پیش برنامه را تصویب کرد و انتظار می رود سنا در روزهای آینده بحث درباره آن را آغاز کند.

سن بازنشستگی در فرانسه از هر کشور دیگر اروپایی پایین تر است.

کارگران فرانسه از سال ۱۹۸۳، زمانی که فرانسوا میتران، رییس جمهوری سوسیالیست، بر سر کار بود، قانونا حق داشتند در ۶۰ سالگی بازنشسته شوند.

چین به ساماندهی اقتصادی یونان کمک می کند

   
   

 

چین تعهد کرده است در یونان سرمایه گذاری کند و آن کشور را در بازگشت به کامیابی اقتصادی یاری دهد.

ون جیابائو، نخست وزیر چین، روز شنبه در پی دیداری با جرج پاپاندریو، نخست وزیر یونان در آتن، یونان را یکی از معتبرترین شریکان پکن در اروپا نامید و گفت زمانی که یونان دوباره جمع آوری پول در بازارهای بین المللی را آغاز کند، چین اوراق قرضه دولتی را خواهد خرید. او همچنین توافقنامه هایی را برای توسعه تجارت و کمک به تقویت صنعت کشتیرانی یونان امضا کرد.

یونان از اوائل سال جاری که از یک سقوط مالی پرهیز کرد، به شدت در جستجوی سرماه گذاری بین المللی بوده است.

نخست وزیر یونان از چین بابت حمایت هایش سپاسگزاری کرد و گفت معاملات جدید تاثیر مهمی خواهد داشت.

یونان به عنوان بخشی از توافق ۱۴۰  میلیارد دلاری نجات اقتصادی با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، سلسله اصلاحاتی را برای کاهش بدهی های خود به اجرا گذشته است.

نخست وزیر چین در نخستین مرحله سفری به چهار کشور به یونان رفته است. او در این هفته در اجلاس رهبران ۶۸  کشور آسیایی و اروپایی در بروکسل شرکت می کند، و از ایتالیا و ترکیه نیز دیدن خواهد کرد.

در بروکسل، جیابائو در کنفرانس جداگانه چین و اتحادیه اروپا حضور خواهد یافت. انتظار می رود مذاکرات کنفرانس بر مسائل تجارتی و ارز یوآن - واحد پول چین - متمرکز باشد.

اتحادیه اروپا پس از آمریکا دومین شریک بزرگ بازرگانی چین است.  

فلسطینیان مذاکرات صلح با اسراییل را به متوقف شدن خانه سازی در کرانه غربی ارتباط می دهند

رهبران فلسطینی موافق کرده اند پیش از آن که مذاکرات مستقیم صلح بتواند از سر گرفته شود، اسراییل باید عملیات ساختمانی در رانه غربی را متوقف کند.

آنها موضع خود را روز شنبه ، در پی دیدار محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، با مقامات سازمان آزادیبخش فلسطینی و اعضای جنبش فتح اعلام کردند.

خبرگزاری رویترز می گوید یاسر عابد ربو، عضو ارشد پی ال او، بیانیه ای را خواند که در آن گفته می شود رهبران فلسطینی اسراییل را مسئول عدم پیشرفت مذاکرات می دانند.

جلسه رهبران یک روز پس از آن تشکیل می شود که آقای عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، به مذاکرات جداگانه با جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه پایان دادند، بی آن که در مساله اصلی عملیات ساختمانی در کرانه غربی توافقی به دست آید. پیشتر در روز جمعه، آقای نتایناهو گفت کشور او در «ماموریت صلح» قرار دارد.

آقای میچل گفت موانع باقی است، اما هنوز تصمیم به رسیدن به توافق وجود دارد. او روز شنبه از قطر به قاهره رفت و قرار است به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت حمایت منطقه ای از روند صلح خاورمیانه، با مقامات مصر گفت و گو کند.

جرج میچل سپس رهسپار اردن خواهد شد.   

وزیر اطلاعات ایران از دستیگری «جاسوسان اتمی» خبر می دهد

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید ماموران امنیتی چندین «جاسوس اتمی» را دستگیر کرده اند.

تلویزیون دولتی ایران گزارش می دهد حیدر مصلحی روز شنبه هنگام تشریح تلاش های کشور برای مبارزه با یک «کرم» کامپیوتری که بر شبکه های ایران اثر گذاشته است، دستگیری ها را اعلام کرد. او گفت دشمنان ایران برای تضعیف فعالیت های اتمی کشور، حمله الکترونیکی را طرح و کرم را فرستاده اند. اما مصلحی گفت وزارت اطلاعلات با آن مقابله می کند.

او درباره دستگیر شدگان جزییاتی ارائه نداد و روشن نساخت که آیا آنها به حمله اینرنتنی ارتباط داشته اند یا نه.

کارشناسان امنیتی اینترنتی می گویند به نظر می رسد کرم معروف به «استاکسنت» مشخصا برای هدف گرفتن تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه ها طرح شده است.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر هفته پیش تایید کرد که کرم برخی از نرم افزارهای تاسیسات را آلوده کرده است، اما گفت سیستم اصلی نیروگاه سالم است.

مبدأ کرم روشن نیست، هرچند برخی از کارشناسان بر این گمانند که ممکن است برنامه ای باشد که با حمایت دولت تهیه شده است.

کد کامپیوتری زیانبار همچنین در سیستم هایی در دیگر بخش های جهان، از جمله هند و اندونزی پیدا شده است، اما عقیده بر این است که نزدیک به شصت درصد حملات متوجه ایران بوده است.

رهبران ایران و سوریه درباره مناسبات دو جانبه بحث می کنند

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، روز شنبه در تهران با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، ملاقات کرد و درباره مجموعه ای از مسائل با او به تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری رسمی سوریه می گوید آنها درباره ادامه همکاری بین دو کشور در سرمایه گذاری و تجارت و نیز توسعه همکاری اقتصادی منطقه ای بحث کردند.

خبرگزاری می گوید بشار اسد، پس از آن که احمدی نژاد او را از برنامه اتمی ایران آگاه ساخت، «حق تمام کشورها» را برای استفاده از انرژی اتمی صلحجویانه تکرار کرد.

آنها همچنین درباره مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطینیان بحث کردند و گفتند اقدامات اسراییل در ادامه توسعه محله های مسکونی در کرانه غربی و محاصره غزه، دروغ بودن ادعایش را که خواهان رسیدن به صلح است نشان می دهد.

گزارش خبرگزاری سوریه حاکی است که بشار اسد و احمدی نژاد حمایت خود را از عراق و کوشش های آن برای تشکیل دولت جدید ابراز داشتند.

پیشتر، ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق با اسد ملاقات کرد و درباره وضعیت سیاسی کشور با او به گفت و گو نشست.

رییس جمهوری سوریه قرار است با آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز ملاقات کند.

رسانه های دولتی ایران گزارش می دهند انتظار می رود میزان داد و ستد بین دو کشور که اینک سه میلیارد دلار است در آینده نزدیک به پنج میلیارد دلار برسد.

 

 

در بمب گذاری های روز استقلال نیجریه دوازده تن کشته شدند

پلیس نیجریه می گوید شمار مرگ های ناشی از انفجار دو بمب اتومبیلی در جریان برگزاری مراسم روز استقلال کشور در روز جمعه به دوازده تن افزایش یافت.

رسانه ها گزارش می دهند گروه اصلی ستیزه گر در منطقه نفتخیز دلتای نیجر، جنبش رهایی دلتای نیجر، به مقامات درباره انفجارها ساعتی پیش از وقوع هشدار داده بود.

گروه روز جمعه در پیامی مدعی شد نیجریه «چیزی که ارزش جشن گرفته داشته باشد» ندارد، و گفت پنجاه سال است که زمین و منابع مردم منطقه دلتای نیجر به سرقت رفته است.

انفجارها در فاصله چند دقیقه از یکدیگر در خارج از ساختمان وزارت دادگستری، نزدیک به محل برگزاری مراسم روز استقلال روی داد. هدف دومین انفجار ظاهرا کسانی بودند که به نخستین انفجار پاسخ داده بودند.

درباره سومین انفجار در میدان «ایگل»، که در آن پرزیدنت گودلاک جاناتان و ده ها هزار نفر، پنجاهمین سالگرد استقلال نیجریه را جشن گرفته بودند، گزارش ها متفاوت بود. مراسم روز جمعه، از جمله یک رژه نظامی طولانی، مطابق برنامه برگزار شد.

آقای جاناتان هشدار داد که مسئولان «بابت این جنایت شنیع بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

آمریکا بمب گذاری ها را محکوم کرده است.

جنبش رهایی دلتای نیجر مسئولیت ده ها آدم ربایی و حمله را در سال های اخیر بر عهده گرفته است، و می گوید برای توزیع مساوی ثروت در دلتای نیجر می جنگد.

دو سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

نیروی زیر فرمان ناتو در افغانستان می گوید دو نفر از سربازان آن در حمله ای با بمب در شرق کشور کشته شدند.

ناتو روز شنبه در اطلاعیه ای گفت حمله روز جمعه روی داده، اما جزییات بیشتری ارائه نمی دهد و ملیت سربازان را مشخص نمی کند.

از زمان حمله نیروهای ائتلاف به افغانستان در سال دو هزار و یک، امسال مرگبارترین سال برای نیروهای خارجی در آن کشور بوده است.

فرماندهان ناتو گفته اند در حالی که سربازان افغان و بین المللی برای پاک کردن شهر قندهار و نواحی اطراف آن از ستیزه گران کار می کنند، آنها نبردهای سنگینی را انتظار دارند.

ناتو گفت در جریان عملیاتی در شامگاه جمعه و شنبه در ایالت پکتیا، نیروهای افغان و ائتلاف یک فرمانده ارشد طالبان به نام «فرمان» و دو نفر از همدستان او را کشتند. ناتو گفت نیروها همچنین روز جمعه در ایالت هلمند، یک شورشی مظنون دیگر را کشتند و چندین نفر را دستگیر کردند.

در دو حمله موشکی آمریکا در پاکستان شانزده تن کشته شدند

مقامات در پاکستان می گویند در دو حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در بخش شمال غربی کشور دست کم شانزده ستیزه گر کشته شده اند.

بگفته مقامات اطلاعاتی، درحملات موشکی روز شنبه در روستای «داتاخل» در منطقه عشایری وزیرستان شمالی ، در امتداد مرز افغانستان، دو خانه هدف قرار گرفتند.

افزایش حملات هواپیماهای بی سرنشین آمریکا و هجوم های اخیر مرزی ناتو بر تنش بین نیروهای خارجی و اسلام آباد افزوده است.

مقامات می گویند فقط در ماه سپتامبر بیست و یک حمله صورت گرفت، که بالاترین رقم در یک ماه بود.

در نقطه دیگری در شمال غربی پاکستان، پلیس می گوید روز شنبه مردان مسلح یک اندیشمند اسلامی معتدل و شخصی را که برای او کار می کرد در شهر مردان کشتند. مقتول، محمد فاروق خان، زمانی معاون دانشگاه سوات بود.

پاکستان اینک یک مسیر تدارکاتی مهم برای نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را بسته است. این اقدام ظاهرا به تلافی حمله هوایی مرزی ناتو که پاکستان می گوید در آن سه سرباز پاکستانی کشته شدند، انجام گرفت.

ستیزه گران در پاکستان روز جمعه حدود سی نفتکش را به آتش کشیدند. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

گزارش: گفتگوهای جرج میچل با رهبران اسراییل و فلسطینیان همچنان ادامه دارد

در حالی که نگرانی ها از شکست مذاکرات صلح خاورمیانه رو به افزایش است، جرج میچل، نماینده ایالات متحده در امور صلح خاورمیانه، همچنان برای برقراری صلح در خاورمیانه، تلاش می کند.

مذاکرات روز پنجشنبه جرج میچل با محمود عباس، رهبر تشکيلات خودگردان فلسطینیان، بدون نتیجه پایان یافت. جرج میچل روز جمعه بار دیگر در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، نيز به گفتگو نشست. آقای نتانیاهو در آغاز گفتگو اعلام کرد که مایل است گفتگو با محمود عباس و جورج میچل را برای رسیدن به صلح، ادامه دهد.

در همين حال بنیامین نتانیاهو توقف ده ماهه احداث شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن را تمدید نکرده است و محمود عباس تهدید کرده است که گفتگو های صلح را که با تلاش ایالات متحده انجام می شود، ترک خواهد کرد.

صائب عریقات، مذاکره کننده فلسطینی، پس از نشست جرج میچل و محمود عباس بار دیگر از اسراییل خواست شهرک سازی ها را متوقف کند و ابراز امیدواری کرد که گفتگو ها با کمک جرج میچل، به نتیجه برسد.

آقای میچل اظهار داشت روند صلح و گفتگو ها با مشکلات و موانعی همراه است از جمله کسانی که مایل به صلح در خاورمیانه نیستند، با اعمال خشونت تلاش می کنند مانع از به نتیجه رسیدن گفتگوها شوند. با اين حال نماینده ایالات متحده در امور صلح خاورمیانه افزود برغم این مشکلات گفتگو های صلح همچنان، ادامه خواهد داشت.

در همین حال بدنبال تلاش جهانی برای برقراری صلح در خاورمیانه، کاترین اشتون، ريیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه وارد خاورمیانه شد تا با رهبران فلسطینیان و اسراییل به گفتگو بنشیند. خانم اشتون قبل از ملاقات با بنیامین نتانیاهو، با محمود عباس به گفتگو نشست.

انتظار می رود محمود عباس تصمیم نهایی خود به ادامه گفتگو های صلح را روز چهارشنبه در گردهمایی وزرای خارجه اتحادیه عرب که در قاهره صورت می گیرد، اعلام کند.

یکی از نتایج اولین دور جدید مذاکرات مستقیم نتانیاهو و عباس که با تلاش آمریکا برگزار شد اين است که رهبران اسرايیل و فلسطینيان چارچوبی را برای توافقِ صلحی دائمی، تعیین می کنند.

به گفته جرج میچل، برای صلح خاورمیانه، آقایان نتانیاهو و عباس، هر دو اذعان دارند که مشکلاتی عدیده پیش روست اما قصد دارند، با ایجاد جو اعتماد و اطمینان جهت تحقق صلح میان دو دشمن دیرینه، گام بردارند.

از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری فرانسه برنامه سفر منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، به مصر به تعويق افتاده است.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه خبر داد تعويق برنامه سفر آقای متکی احتمالاً به خاطر سخنان انتقادآميز وی در مورد نقش برخی از رهبران عرب در ارتباط با از سر گيری مذاکرات مستقيم صلح ميان اسراييل و فلسطينيان در واشنگتن، صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بيانيه وزارت امور خارجه مصر گزارش داد که مسؤل دفتر منافع ايران در قاهره به وزارت امور خارجه مصر فراخوانده شده است تا در زمينه مطالب انتقادآميزی که طرح آنها به منوچهر متکی نسبت داده شده است، توضیح دهد.

وزارت امور خارجه مصر به اين ديپلمات ايرانی اطلاع داده است که به دليل اين رويداد جلسه روز دوشنبه ايران، مصر، و کوبا، اعضای جنبش غير متعهد، به تعويق افتاده است.

وزارت امور خارجه مصر بطور مشخص توضيح نداده است اين تصمیم به کدام بخش از سخنان منوچهر متکی، مربوط می شود.

پرزيدنت اوباما از گواتمالا به دليل آزمايش های دهه ۱۹۴۰ پوزش خواست

 
 
 
 
 

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا جمعه شب از گواتمالا به دليل آزمايش های پزشکی که بيش از ۶۰ سال پيش از سوی آمريکا در آن کشور صورت گرفته بود، ابراز تاسف عميق کرد. پرزيدنت اوباما از طريق تلفن  مراتب پوزش آمريکا را به رييس جمهوری گواتمالا، بيان کرد.

در دهه ۱۹۴۰ ميلادی دولت آمريکا حين انجام يک رشته آزمايشهای پزشکی عده ای از مردم گواتمالا را به ويروس سيفليس، آلوده کرده بود.

دولت آمريکا روز جمعه اين اقدام را منزجر کننده خواند. اين آزمايش ها با آگاهی مقامات وقت گواتمالا، صورت گرفته بود.

ايالات متحده روز جمعه به دليل آزمايشهای پزشکی که در سال ۱۹۴۰ ميلادی انجام داده است، پوزش خواست. در اين آزمايش ها، محققان دولت آمريکا به عمد، عده ای از زندانيان گوآتمالا و بيماران روانی آن کشور را به ويروس سيفليس، آلوده کردند. محققان با اين اقدام قصد داشتند داروی پنيسلين را که در آن زمان تازه کشف شده بود، آزمايش کنند.

پی جی کرولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه اعلام کرد وزير امور خارجه آمريکا در تماس با رييس جمهوری گوآتمالا از جانب مردم آمريکا پوزش خواسته و تعجب خود را از اطلاعات کشف شده، ابراز کرد. به گفته آقای کرولی طی اين مکالمه تلقنی هيلاری کلينتون از دولت گوآتمالا دعوت کرد در تحقيقاتی که آمريکا قصد دارد برای روشن ساختن جزييات اين آزمايش ها انجام دهد، شرکت کند.

پيشتر در روز جمعه، وزير امور خارجه آمريکا در بيانيه مشترکی همراه با وزير بهداشت، آزمايش های انجام شده در گوآتمالا را غير اخلاقی و انزجار آور، توصيف کرد.

جريان انجام اين آزمايش ها توسط سوزن ريوربی، استاد مطالعات زنان دانشگاه ولسلی، کشف شده است. بر اساس تحقيقات خانم ريوربی حدود ۷۰۰ شهروند گوآتمالايی از طريق فاحشه هايی که به ملاقات آنها در زندان می رفتند و يا روش های ديگر به ويروس سيفليس، آلوده می شدند. سپس به اين افراد داروی پنسلين داده می شده اما مشخص نيست چند تن از آنها به سفيليس مبتلا شده و يا پس از دريافت پنيسلين، درمان شدند.

اين آزمايش ها با اجازه مقام های وقت گواتمالا، صورت گرفته بود.

آلوارو کولوم، رييس جمهوری گواتمالا، يک روز پس از پوزش خواهی خانم کلينتون، تحقيقاتی را که با سرمايه آمريکا در دهه ۱۹۴۰ ميلادی در آن کشور انجام شده است، جنايت عليه بشريت توصيف کرد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر