سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

احمدی نژاد: هیچ دشمنی نمی تواند اندیشه دست اندازی به ایران داشته باشد

محمود احمدی نژاد ضمن ستایش از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: «نیروهای مسلح ایران امروز از چنان قدرتی برخوردار است که هیچ دشمنی اندیشه دست اندازی به حریم ملت ایران را در سر نخواهد پروراند».

او صبح یکشنبه در مراسم سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، این سخنان را ایراد کرد. در این مراسم سربازان رژه رفتند و خودروهای نظامی، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هایی از جمله شهاب ۳ که گفته می شود تا ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد، به نمایش درآمد.

محمود احمدی نژاد حضور نیروهای آمریکا و دیگر سربازان خارجی در منطقه را دلیل بی ثباتی منطقه توصیف کرد و خواستار خروج نیروهای خارجی از منطقه شد.

همزمان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز یکشنبه از رهبران جهان خواست تا برای برچیدن تمامی سلاح های هسته ای، ضرب الاجل تعیین کنند. منوچهر متکی این سخنان را در پایان کنفرانس دو روزه خلع سلاح هسته ای هسته ای در تهران ایراد کرد که به گفته مقامات جمهوری اسلامی مقاماتی از ۶۰ کشور جهان در آن شرکت کردند.

به گزارش پرسی تی وی، تلویزیون رسمی و انگلیسی زبان جمهوری اسلامی آقای متکی همچنین قدرت های مسلح به سلاح هسته ای را به کمک برای پخش فن آوری هسته ای و نقض پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی متهم کرد.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش ایران را به تلاش مخفیانه برای تولید سلاح اتمی متهم می کند. ایران این اتهام را رد می کند.
روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا درباره سیاست غیرمؤثر کاخ سفید در قبال برنامه هسته ای تهران، به این نهاد هشدار داده است.

به گزارش نیویورک تایمز آقای گیتس در ماه ژانویه با ارسال نامه ای محرمانه به ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی، کوتاهی های سیاست های آمریکا در قبال ایران مسلح به سلاح اتمی را به جزئیات برشمرده است.

به گفته این روزنامه آمریکایی بسیاری از تحلیلگران این احتمال را در نظر می گیرند که جمهوری اسلامی ایران می تواند بدون آن که الزاما یک سلاح اتمی کامل بسازد، تمامی بخش های عمده آن را جداگانه تولید کند.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات مسئول بدون ذکر نامشان می نویسد نامه محرمانه آقای گیتس همچنین به امکان دسترسی گروه های تروریستی که گفته می شود تحت حمایت ایران هستند، به سلاح یا سوخت اتمی نیز پرداخته است.

سناتور جمهوری خواهد جان مک کین، در واکنش به این مسئله گفته است برای دانستن فقدان «یک استراتژی مؤثر در قبال برنامه اتمی تهران» به نامه محرمانه پنتاگون نیازی نداشت.

سناتور مک کین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس در روز یکشنبه خواستار تحریم های «جدی و با معنی» علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

میرحسین موسوی:‌ همه باید یک رسانه باشیم

میرحسین موسوی از رهبران شاخص مخالفان دولت ایران، در دیدار با اعضای کمیته دانشجویی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تأکید کرده است که در شرایط کنونی که چشم‌اندازی برای آزادی مطبوعات و رسانه‌ها نیست، حامیان جنبش سبز باید راه‌هایی را برای بسط آگاهی و گسترش رسانه‌ها پیدا کنند.

به گزارش سایت خبری امروز، نزدیک به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در دیدار اخیر ضمن اشاره به وقایع پس از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ در ایران، گفت «نیازی نداریم برای نشان دادن دلایل این وضع به جای دور یا تحلیل‌های پیچیده برویم. کافی است به زندان‌ها نگاه کنیم و ببینیم چه تعداد از خدمتگزاران و روزنامه ‌نگاران و زنان و مردان کارآمد کشور را به بهانه‌های واهی راهی زندان کرده‌ایم و پروژه اعتراف‌ گیری راه انداخته‌ ایم ».

در شرایطی که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال گذشته، شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه نگاران، سینماگران، و مردم معترض بازداشت شده و پس از گذشته ده ماه اغلب با احکام سنگین دادگاه مواجه شده اند و همچنین فشار دستگاه های حکومتی بر رسانه ها افزایش یافته است، میرحسین موسوی می گوید: «بنده چشم اندازی برای آزادی مطبوعات و رسانه ها، آنچنان که در قانون اساسی آمده است نمی بینم. فلذا باید علاقه مندان به جنبش سبز خود را با شرایط موجود تطبیق بدهند و در همین شرایط سخت، راه هایی را برای بسط آگاهی و گسترش رسانه ها پیدا کنند. گذشته از آن همه ما امروز باید در محیط فعالیت و خانه خود یک رسانه باشیم».

آقای موسوی افزود: «هر منفذی که بسته می‌شود، بلا فاصله باید پنجره ‌های دیگری گشوده شود. هر روزنامه‌ای که بسته می‌شود، راه انتشار یک روزنامه دیگر در چهارچوب قانونی جستجو شود و هر وبلاگی که بسته می‌شود ده ها وبلاگ دیگر برای دفاع حقوق مردم باید راه‌اندازی شود».

این نامزد دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خطاب به حامیانش تأکید کرد: «باید توجه کنیم راه کوتاه نیست. ما باید یاد بگیریم که فعالیت‌های بحق سیاسی خود را با زندگی روزمره خود در اینجا و آنجا توأمان اداره کنیم».

به گفته آقای موسوی عظمت جنبش از فعالیت انسان‌های بی‌شماری ناشی می‌ شود که آشکار و پنهان در حدی که می ‌توانند در گشوده کردن این راه به آینده سبز کمک می ‌کنند.

آقای موسوی درباره سرکوب و بازداشت دانشجویان گفت «شرایط موجود باعث شده است نفوذ اهداف جنبش سبز در دانشگاه‌ها عمیق‌تر شود و امروز در دانشگاه‌ها فعالیت سیاسی توام با عقلانیت در حال گسترش است».

این رهبر مخالفان دولت، دلیل ناکامی موج گسترده بازداشت ها در توقف جنبش سبز را در شعار کلیدی مردم یعنی «ما بی شماریم» می داند. وی افزود «ما راه سبز را طوری باید تعریف و معرفی کنیم که همه هفتاد ملیون جمعیت کشور حتی مخالفان ما را در بربگیرد».

آخرین نخست وزیر ایران در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار گفت «ما می‌خواهیم از کرامت ذاتی انسان‌ها دفاع کنیم. ما می‌خواهیم مفهوم ملت ایران مساوی یک پادگان و یا یک گروه اندک تلقی نشود. ایران یعنی بیش از هفتاد ملیون شهروند آزاد و با فرهنگ و اعتقادات رنگارنگ. ما از این کثرت و تنوع نمی‌ترسیم. ما اصولگراها را دوست داریم، همانطور که همه اقشار ملتمان را و همه فرهنگ‌های موجود را و همه قومیت‌ها و همه زبان‌ها را دوست داریم».

میرحسین موسوی گفت «ما می ‌گوییم قرار بود قرائتی رحمانی از اسلام، که سایه مهربانی و تحمل را در کشور باز کند، داشته باشیم؛ نه اقدامات ضد دینی، اعتراف ‌گیری و ماجراهای کهریزک و خوابگاه ‌های دانشجویی و فجایع سی خرداد و عاشورا و دیگر روزها را».

او راه حل مسائل را «رسیدگی به خانواده های شهدا و بازکردن در زندان ها و آزاد کردن رسانه ها و انتخابات آزاد رقابتی و غیرگزینشی» دانست و نه «دستکاری آمار تعداد شهدا و پرکردن زندان‌ها».

با آن که آمار دقیقی درباره شمار جان باختگان اعتراض های خیابانی در جریان حوادث پس از انتخابات از سوی منابع رسمی منتشر نشده است، به گفته معترضان در خیابان ها و بازداشتگاه های حکومتی، بیش از ۷۰ نفر جان باخته‌ اند.

میرحسین موسوی ضمن اشاره تلویحی به سخنان برخی سران حکومت اسلامی ایران گفت «اگر می‌گویید حکومت نوکر مردم است، نوکر ولی نعمت خود را نمی‌کشد، آزار نمی‌دهد، او را به زندان نمی‌اندازد، او را محدود نمی‌کند و خواسته‌های خود را به نام خواسته مردم مطرح نمی‌کند».

آقای موسوی همچنین درباره بحث های اخیر درمورد احتمال وقوع زمین لرزه در تهران و لزوم جابجایی میلیون ها ساکن پایتخت گفت «حکومت باید همیشه به فکر زلزله پایتخت باشد، نه آنکه خوابنما شود که زلزله‌ای بزرگ در راه است». او خطاب به دولتمردان گفت: «شما اول نم نم ببارید و سپس غرش رعد و برق را داشته باشید. شما یک رشد معقول را برای رفاه و آموزش و بهداشت مردم داشته باشید و سپس تبلیغ افزایش نرخ جمعیت کشور را بکنید».

آخرین نخست ‌وزیر ایران برخی سیاست های «بدون حساب و کتاب» مسئولان و«خیال پردازی های» آنان را دلیل تهدید ایران از سوی کشورهای خارجی خواند و گفت: «درست است که همه ملت ما آماده است در مقابل هر نوع تهدید بیگانه متحد بایستد، ولی در عین حال مسببان این شرایط در داخل را فراموش نخواهد کرد».

او درباره وضعیت نابسامان اقتصادی در ایران گفت: «راه حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد صدقه ‌ای نیست. شما حاصل به باد دادن ثروت های ملی و درآمدهای نفتی را نگاه کنید. هر روز ما بیشتر از دیروز به درآمدهای نفتی وابسته شده‌ایم و بازارهای ما پر از کالاهای خارجی است در حالی که تقریباً همه صنایع و کشاورزی ما در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند».

مراسم تشییع جنازه رئیس جمهوری فقید لهستان و همسرش برگزار شد

روز یکشنبه مراسم تشییع جنازه پرزیدنت لخ کاچینسکی، رئیس جمهوری لهستان و همسرش ماریا که در جریان سقوط هواپیمایشان در روسیه در روز دهم آوریل کشته شدند در شهر کراکوف در جنوب لهستان، بر گزار شد.

روز یکشنبه هزاران نفر در سکوت در مسیری که تابوت رئیس جمهوری فقید و همسرش به کلیسای جامع مریم مقدس در کراکوف حمل میشد بحالت احترام ایستاده بودند. اجساد آنان بعداً در کلیسای واول» بخاک سپرده می شود.

صبح زود روز یکشنبه یک هواپیمای نظامی تابوت آقا و خانم کاچینسکی را از ورشو به کراکوف حمل کرد. بعلت خاکستر ناشی از آتشفشان ایسلند که بسیاری از نقاط شمال اروپا را پوشانده است، هواپیما ناچار بود در ارتفاع کم پرواز کند.

با برگزاری آئین تشییع جنازه به یکهفته عزاداری در سراسر کشور لهستان پایان داده میشود. روز شنبه نیز دهها هزار نفر در میدان مرکزی شهر ورشو برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان فاجعه هواپیمایی اجتماع کرده بودند. بهنگام بر گزاری این مراسم اسامی کشته شدگان با صدای بلند خوانده شد.

دهها نفر از رهبران کشورها که قرار بود در مراسم روز یکشنبه شرکت کنند بعلت خطرات ناشی از خاکسترآتشفشانی موفق به حضور در کراکوف نشدند. ولی روسای جمهوری اسلواکی، جمهوری چک، اسلوونی، اوکرایین، لتونی و استونی با اتوموبیل به کراکوف رفتند.

پرزیدنت باراک اوباما، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، نخست وزیر اسپانیا، پرنس چارلز بریتانیا و نخست وزیر کانادا از جمله رهبرانی بودند که از شرکت در تشییع جنازه رئیس جمهوری لهستان و همسرش بازماندند.

هواپیمای حامل رئیس جمهوری لهستان و همسرش همراه با شماری از سران لشگری و کشوری لهستان روز دهم آوریل هنگامی که به سوی روسیه در پرواز بود دچار سانحه شد و سقوط کرد که در جریان آن تمامی ۹۶ سرنشین هواپیما کشته شدند.

یک هلیکوپتر ارتش آمریکا در نزدیکی تکریت در عراق سقوط کرد

ارتش آمریکا می گوید در جریان سقوط یکی از هلیکوپترهایش در شمال عراق یک سرباز آمریکایی کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

به گفته ارتش آمریکا در عراق دلیل این حادثه در شامگاه شنبه در دست تحقیق است اما مسلما بر اثر شلیک دشمنان نبوده است.

یک مقام رسمی ارتش عراق نیز می گوید هلی کوپتر، در نزدیکی شهر تکریت سقوط کرد.

در رویدادی دیگر، «اتحاد»، خطوط هوایی رسمی امارات متحد عربی قصد دارد از ۲۶ اوریل، ۶ اردیبهشت، پروازهای معمول به بغداد را آغز کند.

این شرکت هوایی اعلام کرد برقراری پنج پرواز رفت و برگشت از ابوظبی به بغداد با هواپیمای ایرباس A-۳۲۰ ، باید مورد تأیید دولت و دستگاه های مربوطه قرار بگیرد.

این طرح «اتحاد» را به اولین خطوط هوایی امارات متحده عربی تبدیل می کند که طبق برنامه ای منظم، مسافران را به عراق منتقل می کند.

اتحاد ابراز امیدواری کرد که یک مسیر دیگر نیز میان ابوظبی و شهر اربیل در کرستان عراق در تاریخ اول ژوئن، برقرار شود.

مدیر اجرایی خطوط هوایی اتحاد می گوید پیش بینی ها از استقبال مسافران دولتی و تجارتی از این پروازها حکایت دارد.

خطوط هوایی بین المللی با بهبود وضعیت اقتصادی و امنیتی در عراق، به آهستگی فعالیت های خود را در این کشور از سر می گیرند.

سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق برای محمد نوری زاد

محمد نوری زاد، نويسنده و فيلمساز ايرانی، به اتهام توهین به مقامات جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. او بیست روز فرصت دارد تا به این حکم اعتراض کند.

محمد نوری زاد در ۲۹ آذر ۸۸ به اتهام توهين به «مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد. او ۷۰ روز از دوران حبس خود را در زندان انفرادی گذراند.

در بخشی از موارد اتهامی محمد نوری زاد آمده است که او به اتهام توهين به رهبر جمهوری اسلامی به ۲ سال حبس تعزيری و به اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و تخريب چهره‌ سی‌ ساله‌ نظام اسلامی» به يک سال زندان محکوم شده است. این نویسنده و سینماگر همچنین به اتهام توهين به رئيس جمهوری و رئيس قوه قضائيه به شش ماه حبس محکوم شده است.

محکومیت ۵۰ ضربه شلاق برای محمد نوری زاد نیز به اتهام « توهين» به آيت ‌الله علم ‌الهدی، امام‌جمعه‌ مشهد برای وی در نظر گرفته شده است.

محمد نوری زاد، از نویسندگان روزنامه دست راستی و تندروی کیهان که همواره مواضعی همسو با اصولگرایان داشت، در خرداد ۱۳۸۸ و به دنبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، از نظام جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

او پيش از آنه که بازداشت شود، درمطلبی در وبلاگ خود با عنوان «سقوط قاضی القضات شهر» از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه انتقاد کرد.

محمد نوری زاد همچنین در جریان حوادث پس از انتخابات، طی سه نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خواستار برکناری محمود احمدی نژاد و دلجویی از آسیب ديدگان حوادث پس از انتخابات شده بود.

آیت الله خامنه ای: آمریکا «مجرم اتمی» است

رهبر جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا را «تنها مجرم اتمی جهان"» نامیده است.

آیت الله علی خامنه ای روز شنبه در پیامی به کنفرانس بین المللی خلع سلاح اتمی در تهران، واشنگتن را متهم کرد که مدعی است مخالف تسلیحات اتمی است اما برای کاهش موجودی زرادخانه خود عمل نمی کند. وی افزود براساس قوانین اسلامی ایران، تولید تسلیحات اتمی ممنوع و حرام است.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری روز شنبه کنفرانس دو روزه را گشود و خواست عضویت آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو شود. او گفت فقط کشورهایی که تسلیحات اتمی ندارند باید پیمان ممنوعیت گسترش چنین تسلیحاتی را بررسی کنند.

دولت ایران گفته است مقامات ۶۰ کشور در کنفرانس حضور دارند.

در بحث های روز شنبه، دیپلمات هایی از سوریه، لبنان و عراق حمایت خود را از حق ایران برای توسعه برنامه اتمی جهت مقاصد صلح جویانه ابراز داشتند.

شجاع الدین شفا، ادیب و مترجم سرشناس ایرانی در گذشت

شجاع الدین شفا، ادیب، پژوهشگر و مترجم سرشناس ایرانی شامگاه ۲۸ فروردین در پاریس درگذشت.
شجاع الدین شفا در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در قم متولد شد.

او تحصیلات عالی خود را در رشته ادبیات فارسی پس از دانشگاه تهران، در بیروت و پاریس ادامه داد و درجه دکترا دریافت کرد.

شجاع‌الدین شفا مترجم کتاب سه گانه «کمدی الهی» اثر دانته، آثاری از گوته، و آندره ژید به زبان فارسی است.

او پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در ایران، سمت های علمی فرهنگی گوناگونی از جمله ریاست کتابخانه ملی پهلوی، دبیرکل انجمن بین المللی ایران شناسان و معاونت فرهنگی دربار شاهنشاهی را بر عهده داشت.

شجاع الدین شفا که از دانشگاه های رم، مسکو، اسپانیا و اتریش دکترای افتخاری دریافت کرد، پس از انقلاب نیز کتاب هایی را در زمینه تاریخ اسلام و وضعیت جمهوری اسلامی نوشت که «تولدی دیگر» درباره تاریخ جمهوری اسلامی و تاریخ اسلام، «پس از ۱۴۰۰ سال»، و «از کلینی تا خمینی» از جمله آن آثار است.

آخرین کتاب او به نام «حقوق بشر، قانون بیضه و بمب اتمی» در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مهندس ايرانی در افغانستان جاده و راه آهن می سازد

واشينگتن پست و نيويورک تايمز، هر دو يک گزارش خبرگزاری رويترز را زير عنوان "مهندس ايرانی جاده و راه آهن به غرب افغانستان می آورد" چاپ کرده اند، که گلنار متولی از ارملک افغانستان فرستاده است.

او در مقدمه گزارش در جملاتی ترسيمی می نويسد: تلويزيون در اتاق کابين پيش ساخته محل پذيرائی علی توکلی خمينی در حومه شهر هرات در افغانستان از ميهمانان، روی کانال بيست و چهارساعته خبری تلويزيون دولتی ايران است.

ديوارها با نقشه هائی بزرگ از ايران و افغانستان تزئين شده است، و پرتره ای از آيت الله علی خامنه ای، رهبر ارشد ايران را در کنارپرتره حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان در بردارد. يک آشپز افغان نيز سرگرم فراهم ساختن غذای ايرانی است.

در حاليکه آمريکا به زودی برای جنگ با طالبان صد هزار سربازدر افغانستان خواهد داشت، ايران نفوذ دراين کشورهمسايه خود را بی سر و صدا از طريقی کمتر ملموس اعمال ميکند: استفاده از آجر و ملاط، و جاده و راه آهن.

توکلی، مهندس ايرانی، با ساختن قريب چهارصد کيلومتر جاده و راه آهن در غرب افغانستان طی شش سال گذشته بخشی از شبکه باستانی راههای تجاری موسوم به جاده ابريشم را صادف ميکند.

شرکت او در حومه هرات سد می سازد، و به تازگی ساختن بستر راه آهنی را تمام کرده است که روزی می تواند با پيوند دادن جنوب و شرق آسيا به خاورميانه و اروپا، بخشی از مهمترين شبکه باستانی راههای تجاری زمينی جهان را احيا کند.

ايران ميليون ها دلار در پروژه های توسعه و بازسازی در افغانستان خرج کرده است، هرچند که در چارچوب خط مشی آمريکا، مشارکت ايران در پروژه های عمرانی مورد حمايت آمريکا محدود است.

توکلی ميگويد وی هيچ مقاطعه ای را به خاطر مقررات آمريکائی از دست نداده است و اين مسئله ای نيست که زياد به آن توجه کند.

او مناقصه ساختن راه آهن را از دولت ايران پس از آن برد که ايران برای کمک به پروژه های بازسازی افغانستان در سال ۲۰۰۲ در کنفرانسی از کمک دهندگان در ژاپن، تعهدی پانصد ميليون دلاری سپرد.

توکلی ميگويد يکی از بزرگترين مزايای کار کردن در افغانستان ارزانی دستمزد و نيروی انسانی منتظر کار است. او پانصد تا هفتصد کارگر افغان را در استخدام دارد، و از تعليم دادن تکنسين هائی ماهر به خود می بالد.

طرفداران رییس جمهور برکنار شده قرقیزستان به دولت جدید اعتراض می کنند

صدها نفر از طرفداران کورمانبک باکی اف رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان روز شنبه در جنوب کشور علیه دولت موقت تظاهراتی برپا کردند.

شاهدان گفتند جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر در شهر جلال آباد علیه «بولوت بک شرنیازوف» وزیر موقت کشور اعتراض کردند. وقتی او برای مذاکره وارد شد، تظاهرکنندگان به وی حمله کردند و بطری های خالی را بطرف اتومبیلش انداختند.

رسانه های محلی گزارش دادند برخی از معترضین سپس بر یک ساختمان دولت منطقه ای مسلط شدند و فرماندار را برای مدتی کوتاه به گروگان گرفتند. گروهی دیگر وارد یک ایستگاه تلویزیون محلی شدند و خواستار وقتی برای انتشار بیانیه ای شدند. آنها آنرا بعدا ضبط کردند.

باکی اف روز پنجشنبه ناچار شد از قرارگاه خود در جنوب قرقیزستان به قزاقستان فرار کند.

او بعدا استعفانامه خطی خود را برای دولت موقت فکس کرد.

از آن هنگام دولت موقت، برهبری روزا اوتونبایوا در صدد تحکیم قدرت خود بر آمده و چندین متحد نزدیک باکی اف و اعضای خانواده او را دستگیر کرده است.

اوئتانبایوا روز جمعه گفت باکی اف همچنین باید بابت هر جرمی که مرتکب شده است محاکمه شود.

آتشفشان ایسلند، موجب لغو سفر باراک اوباما به لهستان شد

کشورهای اروپایی برای سومین روز با اختلال در پرواز هواپیماها روبرو هستند.

درحالی که حرکت ابرهای غلیظ خاکستر ناشی ازآتشفشان در ایسلند در سراسر اروپا ادامه دارد، فضای هوایی اغلب نقاط شمال و مرکز اروپا بسته شده است .

آژانس کنترل ترافیک هوایی در اروپا گفت روز شنبه فقط ۶ هزار پرواز در سراسر قاره صورت خواهد گرفت، این رقم معمولا ۲۲ هزار پرواز است.

لغو پروازها هزاران مسافر را سرگردان کرده و روزانه صدها میلیون دلار به شرکت های هوایی ضرر می زند.

یک مقام ارشد هواشناسی در بریتانیا می گوید طرح های حرکت باد نشان می دهد که آتشفشان ممکن است برای چندین روز بر مسافرت های هوایی تأثیر بگذارد.

خاکستر آتشفشانی شامل ذرات سنگ، شیشه و شن است که تهدیدی جدی برای هواپیماها به شمار می رود. افزون بر مشکلات در پرواز، مقامات به کسانی که دارای ناراحتی های تنفسی هستند توصیه می کنند از خانه هایشان بیرون نروند.

در این میان، سرویس های راه آهن و شرکت های حمل و نقل آبی و تاکسیرانی می گویند شاهد افزایش عظیم تعداد مشتریان خود بوده اند.

رهبران جهان از جمله کسانی هستند که ابر خاکستر بر سفرهای آنها اثر گذاشته است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نتوانست در پی سفر به آمریکا به کشورش باز گردد و دیشب را در لیسبون، در پرتغال، سپری کرد.

ابر خاکستر همچنین از رسیدن بعضی مقامات به لهستان برای شرکت در مراسم خاکسپاری لخ کاچینسکی رئیس جمهوری جلوگیری می کند.

برخی، از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، محبور شده اند سفرهایشان را لغو کنند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر