سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مروری برمحاکمه تاریخی اولین شهروند کانادایی ایرانی تباربه اتهام صادرات تجهیزات مربوط به برنامه هسته ای ایران

رسانه های کانادا روز چهارشنبه ( ۱۹ مه ) از محاکمه یک مرد ایرانی تبار در ارتباط  با برنامه هسته ای ایران خبر دادند.

بر اساس گزارش یک نشریه کانادایی، اولین جلسه محاکمه محمود یادگاری، مرد ایرانی تبار مقیم تورنتو که به نقض چندین قانون کانادا متهم شده است، روز چهارشنبه در دادگاهی در مرکز این شهر برگزار شد.

پلیس کانادا روز ۱۶ آوریل سال ۲۰۰۹ محمود یادگاری را در منزلش در تورنتو دستگیر کردند و وی از آن زمان تاکنون در بازداشت بوده است.

این مرد ۳۶ ساله ایرانی تبار به استفاده از شرکت کوچک خود « N&N Express Inc. » در تورنتو و تلاش برای صادرات دو ترانسفورماتور به مقصد ایران از طریق دبی متهم شده است. این دو ترانسفورماتور بخشی از ده ترانسفورماتوری بوده اند که وی به قیمت ۱۱ هزار و ۶۴۵ دلار از شرکت Setra Systems Inc درماساچوست خریداری کرده بود.

این دستگاه ها که اندازه های فشار را به سیگنال های الکتریکی برای کامپیوترها و سایر تجهیزات الکترونیکی تبدیل می کند، کاربردهای بی خطری دارند اما درعین حال، از آن ها می توان در غنی سازی اورانیوم برای سلاح های اتمی نیز استفاده کرد.

این اولین باری ست که یک شهروند کانادایی، براساس « قانون سازمان ملل» در کانادا  برای ارسال تجهیزاتی به ایران محاکمه می شود که ممکن است درساخت سلاح های اتمی مورد استفاده قرار گیرد.  

روزنامه تورنتو استار رسیدگی به این پرونده را یک رویداد تاریخی کانادا خوانده است.

صادرات تجهیزاتی که می توان از آن ها برای ساخت سلاح های اتمی بهره جست، اتهام اصلی آقای یادگاری ست اما بنا به گزارش این نشریه، نه مورد اتهامی دیگر از جمله نقض « قانون جزایی »، « قانون گمرک »  و « قانون مجوز صادرات و واردات » در پرونده  این مرد ایرانی تبار مطرح شده است.

این شهروند ایرانی تبار کانادا اذعان کرده است بخش بزرگی از هزینه خرید این ترانسفورماتورها توسط نیما طبری، شریک ایرانی وی فراهم شده است.   

وی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصرف این تجهیزات در سلاح های اتمی، ادعا کرده است که آقای طبری به وی توصیه کرده است به جای ارسال مستقیم این تجهیزات به ایران، از یک شرکت مستقر در دبی استفاده کند.

آقای یادگاری همچنین اولین فردی ست که به اتهام نقض مفاد منع گسترش سلاح های کشتارجمعی « قانون امنیت هسته ای کانادا » محاکمه می شود.

این مرد ایرانی کانادایی روز پنج شنبه ( ۲۰ مه ) در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش ادعا کرده است که  تحت فشار بازجویی مقامات امنیتی کانادا و تهدید وی به بازداشت همسر و از دست دادن فرزندش به ارسال این تجهیزات به ایران اعتراف کرده بود.

بنا به گزارش روزنامه تورنتواستار، آقای یادگاری که پس از دستگیری از پذیرش وکیل مدافع سرباز زده بود، در روز دستگیری در مورد موارد اتهامی خود با دو مامور پلیس کانادا گفتگو کرده بوده است.

وی در جلسه دادگاه گفته است: « آن ها ( ماموران پلیس ) گفتند اگر با آن ها گفتگو نکنم همسرم را متهم خواهند کرد و فرزندم را به مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست تحویل خواهند داد. »

مقامات پلیس که از آقای یادگاری بازجویی کرده بودند، اعمال زور و یا تهدید علیه وی را به طور کامل رد کرده اند.

بنا به گزارش روز جمعه ( ۲۱ مه ) تورنتوسان، تولید کننده آمریکایی این ترانسفورماتورها سرنخ این معامله را در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده قرار داده  و اطلاعات آن ها به تحقیق ماموران پلیس کانادا دراین مورد منتهی شده است.

تورنتو سان همچنین گزارش داده است آقای یادگاری درصدد بوده تا ۲۰ ترانسفورماتور دیگر را از یک تولید کننده در آلمان خریداری کند اما در پی تغییرمقصد این تجهیزات از دانمارک به دبی، سفارش وی لغو شده است.

محمود یادگاری که رسانه های کانادا از وی با نام های دیوید و نوید یادگاری نیز یاد کرده اند، فارغ التحصیل سال ۱۹۹۸ رشته مهندسی کامپیوتر از یکی از دانشگاه های تهران است. وی مدرک کارشناسی رشته کامپیوتر را از دانشگاه رایرسون تورنتو اخذ کرده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این مرد ایرانی تبار کانادا روز سه شنبه ( ۲۵ آوریل ) در تورنتو ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر هند بر عادی سازی روابط با پاکستان تأکید کرد

 
 
 
 
 

نخست وزیر هند بر تعهد خود به عادی سازی روابط با پاکستان، کشور همسایه و رقیب دیرپای هند تأکید کرد.
مانموهان سینگ روز دوشنبه گفت هند مایل است درباره تمامی «مسائل شاخص» گفت و گو کند اما او  بی اعتمادی را مانع اصلی در راه بهبود روابط هند و پاکستان خواند.

آقای سینگ گفت به اعتقاد او هند نمی تواند پتانسیل کامل اقتصادی اش را به رسمیت بشناسد مگر آنکه در ابتدا با همسایگانش بهترین روابط ممکن را ایجاد کند.

در پاسخ به اظهارات رهبر هند، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعتمادسازی میان دو طرف را امری مهم خواند که در پرتو آن هند و پاکستان می توانند در صلح و کامیابی به سربرند. او همچنین گفت هند و پاکستان لازم است روابط پایدار و بامفهوم داشته باشند.

مانموهان سینگ نخست وزیر هند ماه گذشته در حاشیه نشست منطقه ای بوتان، با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد. قرار است حدود دو ماه دیگر وزیران خارجه پاکستان و هند در اسلام آباد ملاقات کنند.

هند مذاکرات با هند را پس از حملات تروریستی مومبای در سال ۲۰۰۸ متوقف کرد. در این حملات بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند. دهلی نو شبه نظامیان مستقر در پاسکتان را مسئول این حملات می داند.

هند و پاکستان پس از استقلال از بریتانیا در سال ۱۹۷۴ سه جنگ را پشت سر گذاشته اند. این دو کشور هنوز بر سر مالکیت کشمیر عمدتا شیعه نشین اختلاف نظر دارند.  

کانادا تحریم های گسترده سیاسی و اقتصادی برکره شمالی اعمال کرد

همزمان با واکنش های بین المللی نسبت به افزایش تنش بین کره شمالی و کره جنوبی، کانادا در اقدامی حمایت آمیز از کره جنوبی اعلام کرد تحریم های گسترده ای بر کره شمالی اعمال خواهد کرد.

تحریم های کانادا علیه کره شمالی شامل محدودیت های گسترده بر مبادلات بازرگانی، سرمایه گذاری و دیگر مناسبات دوجانبه با این کشورخواهد بود.

دولت کانادا همچنین کلیه دیدارهای مقامات بلندپایه کره شمالی از کانادا را لغو کرده است.

استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا روز دوشنبه ( ۲۴ مه ) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کانادا هم اکنون به یک واکنش بین المللی هماهنگ، از جمله شورای امنیت سازمان ملل متعهد است.

در بیانیه نخست وزیر دولت محافظه کار کانادا آمده است: « کانادا اقدام غیرمسئولانه حکومت کره شمالی در نقض فاحش قانون بین الملل  و بی احترامی آشکار به  تعهدات بین المللی این کشور را محکوم می کند.»

در بخش دیگری از بیانیه نخست وزیر دولت فدرال آمده است کانادا همچنین با همکاری و هم فکری با کره جنوبی و نیز متحدان و شرکای بین المللی خود ادامه خواهد داد تا از اتخاذ یک موضع قاطع  جهانی در قبال شرایط کنونی در شبه جزیره کره اطمینان حاصل کند.

استفان هارپرهمچنین اعلام کرده است کانادا از تصمیم لی میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی مبنی بر واکنش قاطع نسبت به « اقدام خصمانه » کره شمالی حمایت می کند.

بنا به گزارش سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا، سه کارشناس نیروی دریایی کانادا به تیم بین المللی کشورهای سوئد، استرالیا و ایالات متحده پیوسته اند تا پیرامون سانحه حمله روز ۲۶ مارس  بوسیله اژدر کره شمالی به کشتی جنگی کره جنوبی در نزدیکی مرز دریایی غرب دو کره تحقیق کنند.

اسرائیل مسافرت فلسطینی ها را تسهیل می کند

اسرائیل می گوید قصد دارد محدودیت مسافرت فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی کرانه باختری رود اردن را کاهش دهد.

ارتش اسرائیل می گوید ۶۰ مانع جاده ای در کرانه غربی را رفع کرده و دست کم یک معبر اضافی را خواهد گشود.
این اقدام می تواند به عنوان رفتار همراه با حسن نیت، همزمان با مذاکرات صلح غیر مستقیم میان اسرائیل و فلسطینی ها قلمداد شود. هفته گذشته، رسانه های اسرائیلی از قصد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور برای پیشنهاد بسته حسن نیت به فلسطینی ها خبر داد که ازجمله شامل گشایش موانع جاده ای و آزادی زندانیان فلسطینی است.

سخن از این طرح با پایان دور دوم مذاکرات غیرمستقیم جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه، با دو طرف اسرائیلی و فلسطینی مطرح می شود.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه، فلسطینی ها را به پذیرش «صلح اقتصادی» ترغیب کرد. او در سخنانی که در حزب لیکود ایراد کرد، فلسطینی ها را به دلیل کمپین تحریم کالاهای کالاهای ساخت مناطق یهودی نشین در کرانه غربی مورد انقاد قرار داد.

فلسطینی ها خواستار سرزمین هایی هستند که اسرائیل طی جنگ سال ۱۹۷۶ اشغال کرد. آنان گفته اند مادامی که اسرائیل ساختمان سازی در زمین های شرق اورشلیم و کرانه غربی را متوقف نکند، به مذاکرات مستقیم صلح بازنمی گردد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به شکل مشروط از ایده تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت می کند.

آمریکا تعهد کرد از کره جنوبی کاملا حمایت کند

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می گوید ایالات متحده از طرح سئول برای مجازات کره شمالی به دلیل غرق کردن یک کشتی کره جنوبی کاملا حمایت می کند.

کاخ سفید بامداد دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد آقای اوباما فرماندهان نظامی خود را مسئول همکاری نزدیک با فرماندهان نظامی کره جنوبی کرده است تا از آمادگی آنان اطمینان حاصل کرده و جلوی تهدیدهای احتمالی آینده را بگیرند.

روز دوشنبه در پکن، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا وضعیت را «بسیار پرمخاطره» توصیف کرد و گفت در حال حاضر جلسات مشاوره تنگاتنگی را با چین و دیگر کشورها بر سر این مسئله برگزار می کند. خانم کلینتون گفت روز چهارشنبه برای مذاکرات بیشتر به سئول می رود.

پیشتر در روز دوشنبه لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنانی که از تلویزیون سراسری این کشور پخش شد گفت دولت این کشور از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم هایی علیه پیونگ یانگ خواهد شد. او همچنین گفت کشتی های تجاری کره شمالی دیگر مجوز راندن در آبهای کره جنوبی را نخواهند داشت و تمامی مراودات تجاری و عمده با همسایه شمالی اش را متوقف می کند.

کره شمالی روز دوشنبه تهدید کرد در صورتی که سئول بار دیگر پخش پیام های جهت دار و پروپاگاندا از بلندگوهای کارگذاشته شده در مرز به سوی سرزمین های شمالی را آغاز کند، این بلندگوها را هدف حمله قرار می دهد.

کره جنوبی پخش چنین پیام هایی را در سال ۲۰۰۴ متوقف کرده است.

هشدار کره شمالی کمی پس از آن اعلام شد که وزیر دفاع کره جنوبی گفت سئول پخش پیام های پروپاگاندا را به عنوان بخشی از تحریم هایش علیه کره شمالی از سر می گیرد. دلیل این امر نقش پیونگ یانگ در غرق کردن کشتی جنگی متعلق به همسایه جنوبی اش است.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین گفت کشورش به زودی تمرین نظامی برای آزمایش ضدزیردریایی را به زودی آغاز می کند.
رئیس جمهوری کره جنوبی می گوید اگر پیونگ یانگ بار دیگر دست به اقدامی خشونت بار بزند، حق دفاع را برای خود محفوظ می داند. او در عین حال گفت سئول به دنبال رویارویی نظامی نیست.

سئول پیونگ یانگ را به شلیک اژدر به سوی یک ناو کره جنوبی در ماه مارس، متهم کرده است که طی آن ۴۶ تن از پرسنل نیروی دریایی این کشور کشته شدند.

کره شمالی همسایه جنوبی اش را به دروغگویی متهم می کند و تهدید کرده است در صورت تلافی جویی کره جنوبی، وارد جنگ با این کشور خواهد شد.

جامعه بین الملل غرق کردن کشتی کره جنوبی را محکوم کرده است اما روشن نیست که شورای امنیت درباره این امر چه تصمیمی خواهد گرفت.

محل غرق شدن کشتی کره جنوبی در مرز آبی است که سازمان ملل متحد طی فرمانی در سال ۱۹۵۳ درباره آن تصمیم گرفت.
پیونگ یانگ هرگز چنین مرزی را به رسمیت نشناخت.

دو کشور کره جنوبی وکره شمالی، از سا ل ۱۹۹۹ تاکنون، در این منطقه وارد سه درگیری دریایی شده اند.   

ایران جزئیات توافقنامه تهران را به آژانس اطلاع داد

جمهوری اسلامی با ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی از توافق با ارسال اورانیوم غنی شده خود به خارج از ایران خبر داد.

در این نامه که صبح روز دوشنبه به آژانس ارائه شد حاکی از طرحی است که به موجب آن ایران ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۵/۳ درصد را در ازای دریافت ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد به ترکیه می فرستد. این توافقنامه هفته گذشته میان ایران، برزیل و ترکیه در تهران امضا شد.

ایالات متحده آمریکا و متحدان آمریکایی اش ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند. ایران می گوید برنامه اتمی اش اهداف صلح آمیز دارد.

هفته گذشته آمریکا و دیگر قدرت های جهان بر پیش نویس قطعنامه ای توافق کردند که دور چهارم تحریم های بین اللملی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می کند.

روز یکشنبه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تهدید کرد اگر آمریکا در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد یا کنگره این کشور در جهت اعمال تحریم علیه تهران تلاش کند، مسیر توافق تهران تغییر می کند. او گفت ایران ممکن است در همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بازنگری کند.

کره جنوبی از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که کره شمالی را مورد تحريم قرار دهد

پرزیدنت باراک اوباما می گوید که آمريکا حمایت کامل خود را از برنامۀ کرۀ جنوبی برای تنبیه کره شمالی به دليل غرق کردنِ یکی از کشتی های نیروی دریایی آن کشور، به عمل خواهد آورد.

پرزيدنت اوباما در بیانیۀ صادر شده توسط کاخ سفید در روز دوشنبه اعلام کرد که از فرماندهان نظامی آمريکا خواسته است در هماهنگی نزدیک با همتایان خود در کره جنوبی برای تضمین آمادگی نظامی و جلوگیری از تجاوز کره شمالی در آينده، اقدام کنند.

لی میونگ – باک رييس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه گفت که کره شمالی بهای غرق کردن یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی را خواهد پرداخت.

آقای لی در تلويزيون سراسری کره جنوبی اعلام کرد که دولت متبوع وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست خواهد کرد، کره شمالی را مورد تحريم قرار دهد. وی همچنین گفت که کشتی های تجاری کره شمالی ديگر اجازه نخواهند داشت در آبهای کره جنوبی حرکت کنند و تمام فعاليت های تجاری و مبادله ای با کره شمالی به استثنای پروژه پارک صنعتی مشترک و حداقلِ کمک های انسانی، متوقف خواهند شد.

رييس جمهوری کره جنوبی گفت کشور او حق خود می داند که اگر پیونگ یانگ دوباره دست به تجاوز بزند، از خود دفاع کند. با اينهمه رييس جمهوری کره جنوبی گفت که سئول در پی يک رویارویی نظامی نيست.

بلافاصله پس از اظهارات آقای لی، کیم تائه یونگ وزیر دفاع کره جنوبی گفت که کره جنوبی در آیندۀ نزدیک تمرينات مشترک عمليات ضد زیر دریایی را با ارتش ایالات متحده، شروع خواهد کرد.

آقای کیم گفت که جنوب پخش تبلیغاتی را که در سراسر مرز غیرنظامی با بلندگو انجام ميشود، تجديد خواهد کرد. اينگونه روشهای تبليغاتی با موافقت طرفين در سال ۲۰۰۴ متوقف گرديد.

مقامات عاليرتبه آمريکا و چين گفتگوهای استراتژيک و اقتصادی خود را آغاز کردند

آمريکا و چین نشست مقامات عاليرتبه دو کشور را برای تقویت مناسبات گسترده - و گاه - متشنج اقتصادی در حالی آغاز کردند که موضوع کره شمالی جلسه را تحت الشعاع قرار داده بود.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجۀ آمريکا در سخنان افتتاحیۀ خود در روز دوشنبه خواستار همکاری چین در برخورد با برنامۀ هسته ای ایران و نيز غرق شدن یک کشتی جنگی کره جنوبی شد که به کره شمالی نسبت داده شده است. خانم کلينتون ضمن اشاره به نگرانی در مورد حقوق بشر گفت دو قدرت بزرگ در مورد همه مسائل توافق نخواهند داشت اما گفتگوهای خود را در فضايی باز به انجام خواهند رسانيد.

هو جینتائو ريیس جمهوری چین در آغاز گفت دو قدرت جهانی نیاز به افزایش هماهنگی سیاست های اقتصادی خود دارند. با این حال خاطر نشان کرد که اصلاح نرخ مبادله ارزی چين کاری است که بتدريج عملی خواهد شد.

واشنگتن، پکن را متهم ميکند که یوان واحد پولی خود را بطور مصنوعی ضعیف نگهميدارد تا صادرات چين ارزان تر بدست مصرف کننده برسد و سهم صادراتی چين در بازار جهانی افزايش يابد. چين اين اتهام را رد می کند.

خانم کلینتون در رأس یک هیئت ۲۰۰ نفری از مقامات دولتی به همراه تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمريکا، به چين عزيمت کرده است. هيئت آمريکايی در دو روز آينده در جلسات اقتصادی و سیاسی با همتایان چینی خود در تالار بزرگِ خلق چين در پکن، خواهند بود.

مجلس سنای آمريکا لايحۀ اصلاح سيستم مالی کشور را به تصويب رساند

مجلس سنای آمريکا لايحۀ اصلاح سيستم مالی کشور را به تصويب رساند که برخی از کارشناسان مالی آنرا بزرگترين بازسازی جامع سيستم مالی کشور پس از فاجعه اقتصادی دهۀ سالهای ۱۹۳۰ ميلادی در آمريکا خوانده اند.

پرزيدنت باراک اوباما که اصلاح سيستم مالی کشور را يکی از اولويت های خود در مبارزات انتخاباتی قرار داده بود گفت تصويب اين لايحه، مؤسسات مالی را مسؤل اعمال و رفتار و تصميمات خود کرده است و از مردم و اقتصاد آمريکا نگهبانی و دفاع خواهد کرد.

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرد که ديگر طرح نجات مؤسسات مالی وجود نخواهد داشت و چنانچه مؤسسات بزرگ مالی سقوط کنند، ديگر اقتصاد آمريکا را در معرض تهديد قرار نخواهند داد.

نتايج بدست آمده از نظرسنجی انجام شده از ده ها اقتصاددان نشان ميدهد پيش از آنکه بحران مالی اروپا بتواند سيستم مالی جهان را مورد تهديد قرار دهد، اقتصاد آمريکا ثبات گذشته خود را باز يافته و بحرانهای مالی نخواهد توانست به اين کشور سرايت کند.

در اين نظرسنجی اقتصاددانان پيش بينی کرده اند که گزارشهای اقتصادی اين هفتۀ دولت نشان خواهد داد که بر ميزان مصرف مردم، سفارشات کالاهای بادوام، فروش خانه های نو و موجود در ماه آوريل، افزوده شده است.

در همين حال کارخانۀ اتومبيل سازی کرايسلر ميگويد که در نظر دارد برای توليد اتومبيلهای جيپ جديد خود هزار و صد نفر را در شهر ديترويت، استخدام کند.

در همين ارتباط ويليام دادلی رئيس بانک مرکزی نيويورک خبر از بهبود بازار اشتغال ميدهد و ميگويد که اقتصاد آمريکا در ماه ميلادی گذشته ۲۹۰ هزار شغل جديد، ايجاد کرده است.

در همين حال در پی شکست مذاکرات بين نمايندگان اتحاديه يونايت و مقامات بريتيش ايرويز، از روز يکشنبه کارکنان داخل کابين هواپيما از جمله خلبانان و مهمانداران آن شرکت دست به يک اعتصاب ۱۵ روزهۀ سه مرحله ای زدند.

رييس اتحاديه يونايت پيشتر گفته بود که چنانچه شرکت هواپيمائی بريتيش ايرويز با پرداخت مزايا و حق سفر برخی از کارمندان آن شرکت موافقت کند، اعتصاب را متوقف خواهد کرد.

بريتيش ايرويز در نگاهی به سال گذشته بيش از ۵۳۱ ميليون پوندز ضرر نشان ميدهد که در بيست سال گذشته يعنی از زمان خصوصی سازی شرکت تا بحال بيسابقه بوده است. بخش عمدۀ ضرر بريتيش ايرويز ناشی از رکود اقتصاد جهانی و برف و سرمای شديد زمستانی بوده است.

تلاش برای نجات پرندگان ساحلی در پی نشت نفت در سواحل جنوبی آمريکا ادامه دارد

همزمان با تلاش شرکت بريتانيايی بريتيش پتروليوم برای مهار نشت نفت در سواحل جنوبی آمريکا واقع در خليج مکزيک، مسؤلان حفظ حيات وحش در ايالات متحده نيز برای نجات پرندگان ساحلی و پاک کردن آنها از آلودگی های نفتی در منطقه کوشش می کنند.

نشت نفت از سکوی منفجر شدۀ بريتيش پتروليوم در سواحل ايالت لوييزيانا زندگی پرندگان ساحلی را با خطر مواجه کرده است. تا کنون کارشناسانِ مرکز بين المللی مطالعات نجات پرندگان واقع در منطقه فورت جکسون، موفق شده اند سی پرنده که به آلودگی های نفتی دچار شده بودند را نجات داده و آنها را پاک کنند.

«جی هولکومبز» مدير اجرايی اين مرکز می گويد بيشتر پرنده هايی که توسط کارشناسانِ مرکز نجات يافتند، کاملاً نفتی بودند و امکان گرفتن آنها فراهم بود. او می گويد پرنده هايی که به ميزان کمتری نفتی شده اند، معمولاً می پرند و نمی توان هميشه آنها را گرفت.

به گفتۀ آقای هولکومبز پرندگانی نظير يک پليکان قهوه ای که به شدت نفتی شده بود معمولاً هنگام خوردن غذا آلوده می شوند چرا که آنها نمی دانند نفت ماده ای آلوده کننده است. آنها هنگام پرواز فکر می کنند نفت هم مثل کف آب دريا يا چيزی نظير آن است.

در ماه گذشته ميلادی بسياری از پرندگان نجات يافته به يکی از پناهگاه های حيات وحش در ايالت فلوريدا منتقل شدند. روز يکشنبه مسؤل ارشد منابع طبيعی آمريکا برای برآورد آسيب های زيست محيطی ناشی از نشت عظيم نفت در منطقه، عازم سواحل جنوبی آمريکا شد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر