سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۴, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آمريکا در مقابل انتقادهای مخالفانی نظير ايران از کارنامه حقوق بشری خود دفاع کرد

گاردين زير عنوان "درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از آمريکا برای ممنوع ساختن مجازات مرگ" و با سوتيتر"نمايندگان آمريکا می گويند مجازات مرگ مستلزم بحث و استدلالی قوی است، و کاربرد آن فقط درمورد جرائم جنائی جدی است" می نويسد آمريکا امروز در جريان بحث های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست هائی پر سر و صدا برای لغو مجازات اعدام روبرو شد.
اين شورا تدريجا عملکرد ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد را بررسی می کند. آمريکا با اعزام يک هيات عاليرتبه ۳۰ نفری به رياست استر بريمر (Esther Brimmer) مشاور وزير امورخارجه درسازمانهای بین المللی، خود را به گونه ای جدی زير نورافکن های شورا گذاشت.
هيات با استقبال تقريبا گرم اين شورای ۴۷ عضوی روبرو شد اما در عين حال مجبور بود به خواست های تکراری از آمريکا برای پايان بخشيدن به مجازات اعدام نيز گوش کند. به گزارش عفو بين الملل، بيش از ۱۲۰۰ مرد و زن از سال ۱۹۷۷ که آمريکا مجازات مرگ را پس از يک دهه از سرگرفت دراين کشور اعدام شده اند.
تا پايان سال ۲۰۰۹، جمعا۱۳۹ کشور مجارات مرگ را لغو کرده اند، وبدين ترتيب آمريکا خود را در گروه کشورهائی استبدادی نظير چين و ايران پيدا می کند که هنوز اعدام می کنند.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "دفاع آمريکا از کارنامه حقوق بشری خود درجريان نخستين بررسی جامع در سازمان ملل متحد" می نويسد بريمر با پيش بينی انتقادهای شديد مخالفان هميشگی نظير کوبا، ونزوئلا و ايران به محدوديت هائی که در آن کشورها عليه آزادی بيان وضع و اجرا می شود اشاره کرد و گفت دولت اوباما به شنيدن انتقادها از شهروندان خود در اين کشور از طريق روزنامه ها، بلاگ ها و برنامه های راديوئی عادت دارد.

رويترز در گزارشی زيرعنوان "انتقاد شديد کوبا و ايران از کارنامه حقوق بشری آمريکا در سازمان ملل متحد" می گويد آمريکا روز جمعه از کارنامه حقوق بشری خود در مقابل انتقادهای متخاصمين، از جمله کوبا و ايران دفاع کرد، که خواستار بستن زندان گوانتانامو و تحقيق در مورد اتهام ارتکاب شکنجه توسط سربازانش در خارج شده اند.
هيات نمايندگی آمريکا همچنين با خواست های پايان دادن به تبعيض عليه اقليت ها و مهاجرين، و ممنوع ساختن مجازات مرگ روبرو بود.
مايکل پوسنر (Michael Posner) دستيار وزير امورخارجه آمريکا در امور دمکراسی، حقوق بشر و نيروی انسانی در جلسه اين شورا در ژنو گفت "ما ضمن آنکه به دستاوردهايمان افتخار می کنيم از وضع موجود هم راضی نيستيم. ما به تلاش برای اطمينان از اجرای منصفانه وعادلانه قوانينمان ادامه می دهيم".
اما ديپلمات های کشورهای مخالف با واشينگتن، که بعضی هايشان برای آنکه در ليست سخنرانان جزو اولين ها قرار بگيرند ديشب در صف بودند، هيات نمايندگی آمريکا را برای نقض هائی که به آن نسبت می داند به اصطلاح بشدت کوبيدند.
اول، رودولفو ری یز رودريگوز (Rodolfo Reyes Rodrigues) سفير کوبا صحبت کرد، و از واشينگتن خواست به محاصره کشور جزيره ای او پايان دهد، و به حق مردم کوبا برای تعيين سرنوشت خويش احترام بگذارد.
جرمن ماندارين هرناندز (German Mundarain Hernandez) نماينده ونزوئلا گفت واشينگتن بايد گوانتانامو و بازداشتگاههای مخفی در گوشه و کنار دنيا را ببندد، افراد مرتکب شکنجه، مسئول در ناپديدی و اعدام خودسرانه بازداشتی ها مجازات کند، و برای قربانيان غرامت فراهم کند.
هيات نمايندگی ايران از آمريکا خواست نقض های جدی حقوق بشر و تخلف از قوانين حقوق بشری، از جمله عمليات مخفی درخارج توسط سی آی ای به بهانه مبارزه با تروريسم را متوقف کند.
هارولد کوح (Harold Koh) مشاور حقوقی وزارت امورخارجه آمريکا گفت دولت اوباما تضمين کامل رفتار انسانی با بازداشت شدگان را با ورق زدن صفحه شيوه های دوران بوش شروع کرده است. وی گفت "بگذاريد جای شکی وجود نداشته باشد که آمريکا نه شکنجه می کند و نه شکنجه خواهد کرد".
کوح که پيشتر رئيس دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد بود گفت پرزيدنت اوباما به وضوح و با صراحت دستور بستن گوانتانامو را صادر کرده است و تعهدش کماکان پابرجاست. وی گفت بستن اين بازداشتگاه مستقر در جنوب کوبا، که اکنون ۱۷۴ بازداشتی امنيتی دارد، مستلزم کمک متحدان آمريکا، محاکم آمريکائی و کنگره اين کشور است.
آمريکا به اين شورای ۴۷ عضوی، در باره دست آوردها و کاستی ها گزارشی ۲۹ صفحه ای به شورا ارائه داده است.
پوسنر گفت آمريکا به آزادی بيان، تفکر، تجمع و مذهب پای بند است و قويا به اين آزادی ها احترام می گذارد.

بلوک های سیاسی عراق تشکیل جلسه پارلمان را به تاخیر می اندازند

جلسه پارلمان عراق که قرار بود روز دوشنبه برای انتخاب رییس آن تشکیل شود، به تاخیر افتاده است.
عراق از زمان برگزاری انتخابات بی نتیجه در ماه مارس بدون دولت بوده است، و جناح های اصلی شیعه، سنی و کرد قادر نبوده اند به توافق برسند.
یک مقام ارشد اتحادیه بلوک های کرد می گوید بلوک های سیاسی عراق روز جمعه در بغداد ملاقات کردند و درباره طرح مسعود بارزانی رییس منطقه خود مختار کردستان عراق برای تشکیل دولت جدید به بحث پرداختند.
محمود عثمان، عضو پارلمان عراق، به سرویس کردی صدای آمریکا گفت دولت اوباما بلوک کرد را ترغیب می کند از کوشش برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری دست بردارد.
عثمان می گوید باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با جلال طالبانی رییس جمهوری عراق و بارزانی تماس گرفت و آنها را تشویق کرد برای تشکیل دولت جدید کوشش کنند.
ماه پیش، دادگاه عالی عراق به پارلمان دستور داد جلسات خود را برای انتخاب رییس جدید تجدید کند.
بغداد از زمان برگزاری انتحابات شاهد تشدید حملاتی که القاعده مسئول شناخته می شود، بوده است.
روز سه شنبه در سلسله حملاتی در محله های شیعه نشین در بغداد، دست کم ۶۴ تن جانسپردند و ۳۶۰ نفر مجروح شدند. حکومت اسلامی عراق، مرتبط با القاعده، مسئولیت حمله را بر عهده گرفت، و روز جمعه تهدید جدیدی صادر کرد و گفت به خونریزی های بیشتری دست خواهد زد.  

رییس جمهوری آمریکا سفر اقتصادی به آسیا را آغاز می کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا امروز برای سفری ۱۰ روزه به آسیا واشنگتن را ترک کرده است، با این هدف که پیوندهای اقتصادی آمریکا با اقتصادهای رو به رشد آسیا را تقویت کند.
نخستین توقف رییس جمهوری در هند خواهد بود. او در آنجا چهار روز را، همراه با رهبران بازرگانی آمریکا، به دیدار از مومبای، مرکز مالی، و دهلی نو، پایتخت، هند خواهد گذراند. رییس جمهوری روز پنجشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت منطقه یکی از «سریع الرشد ترین بازارها در جهان است» و هدف او این است که این بازارها را برای فروش فراورده های آمریکا و ایجاد شغل باز کند.
پس از هند، آقای اوباما به اندونزی، کشوری که بخشی از دوران کودکی خود را در آنجا گذراند، خواهد رفت و سپس برای شرکت در اجلاس رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان رهسپار سئول خواهد شد.
انتظار می رود رییس جمهوری در آنجا مساله کنترل شدید چین بر واحد پول خود را مطرح سازد. بسیاری از قانونگزاران و بازرگانان آمریکایی می گویند این اقدام موجب می شود کالاهای چینی ارزانتر در بازارهای جهان فروخته شود. آقای اوباما همچنین امیدوار است پیشرفت در توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره جنوبی را اعلام کند.
پس از سئول، رییس جمهوری آمریکا از ژاپن دیدن خواهد کرد، و سپس به آمریکا بازخواهد گشت.  

در حمله انتحاری در پاکستان ده ها تن کشته یا مجروح شدند

مقامات پاکستان می گویند در دو انفجار در مساجد در شمال غربی کشور دست کم ۶۴ تن کشته شده اند.
در نخستین حمله، یک بمب انداز انتحاری روز جمعه نمازگزاران در شهر «دارا آدم خل»، در استان خیبر - پختونخوا، را هدف گرفت، دست کم ۶۱ تن، از جمله کودکان را کشت.
شاهدان می گویند سقف مسجد فرو ریخت و مردم زیر آوار بدام افتادند. مقامات می گویند بیش از ۸۰ نفر نیز مجروح شدند، و با وخیم بودن وضع چندین نفر از مجروحین، ممکن است بر شمار کشته شدگان افزوده شود.
چند ساعت بعد، بگفته پلیس، دومین حمله به مسجدی در حومه شهر پیشاور در شمال غربی پاکستان دست کم ۳ تن را کشت. در این حمله که در جریان برگزاری نماز مغرب روی داد، بیش از ۱۴ نفر نیز مجروح شدند.
مسئولیت حمله را هنوز کسی برعهده نگرفته است. مقامات محلی طالبان را مسئول می دانند و می گویند امکان دارد آنها رهبران عشایر را که علیه طالبان سخن گفته اند هدف گرفته باشند.
اخیرا به تعدای از مساجد و زیارتگاه های صوفیان در پاکستان حمله شده است، اما انفجار انتحاری روز جمعه مرگبارترین حمله در مدت دو ماه توصیف می شود.

توفان دریایی به هائیتی حمله می کند

توفان دریایی «توماس» با باد شدید و باران سنگین هائیتی زلزله زده را می کوبد، و هواشناسان هشدار داده اند که کشور با سیل و شرایط خطرناک روبرو است.
مرکز ملی ردیابی توفان های دریایی در آمریکا می گوید انتظار می رود مرکز توفان روز جمعه از غرب هائیتی بگذرد.
هواشناسان هشدار می دهد «توماس»، با بادهایی به سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت، می تواند بالغ بر ۲۵ سانتیمتر باران در برخی از مناطق فرو ریزد، و سیلاب های تهدید کننده و رانش های زمین را موجب شود. اما انتظار نمی رود کشور مستقیما هدف قرار گیرد.
مقامات دولت ساکنان نواحی خطرناک را ترغیب می کنند به سرپناه های اضطراری بروند، و گروه های امداد تمام هفته در تلاش بوده اند قربانیان زلزله ژانویه را به نواحی امن منتقل کنند. اما برخی از ساکنان در اردوگاه های چادری در پور- او- پرنس باقی مانده اند، آنها می ترسند اگر بروند دار وندارشان را از دست بدهند، یا از بازگشت به اردوگاه های ممنوع شوند.
زمین لرزه ویرانگر بیش از یک میلیون نفر را در بدر کرد.
مقامات بهداشتی سازمان ملل متحد هشدار می دهند که سیلاب های آلوده و شرایط غیر بهداشتی ناشی از توفان احتمالا شیوع بیماری وبا در هائیتی را، که تا کنون جان بیش از ۴۴۰ تن را گرفته است، بدتر خواهد کرد.
گروه های امداد تدارکات را در سراسر هائیتی انبار می کنند. سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی کمک های اضطراری درخواست کرده است و می گوید توفان ممکن است بر نیم میلیون نفر اثر بگذارد.
نیروی دریایی آمریکا برای کمک به تامین پشتیبانی های انسانی، ناو هواپیمابر «ایوو جوما» را، با کارشناسان پزشکی، مهندسان و هلیکوپتر، به هائیتی فرستاده است.

آمریکا از پرونده حقوق بشری خود دفاع می کند

ایالات متحده آمریکا در برابر انتقادهای بین المللی، از پرونده حقوق بشری خود دفاع کرده است، اما می پذیرد که در سیستم آن نقایصی وجود دارد.
در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، متحدان و دشمنان آمریکا به یک سان، واشنگتن را سرزنش کردند.
آنها از آمریکا خواستند مجازات مرگ را لغو کند، شکیبایی مذهبی را بهبود بخشد، تبعیض بر اساس ویژگی های ظاهری افراد را متوقف سازد و درباره ادعاهای بدرفتاری سربازان آمریکایی در خارج تحقیق کند.
استر بریمر، معاون وزارت امور خارجه آمریکا به شورا گفت «این مردم ما هستند که ما در نهایت به آنها پاسخگو هستیم»، اما اهمیت گفت و شنود با ملت های دیگر را پذیرفت.
واشنگتن همچنین با رگبار انتقاد از پرونده حقوق بشری خود در جریان جنگ در افغانستان و عراق، و بازداشت و بازجوئی مظنونین به تروریسم روبرو شد.
این نخستین بار است که شورای ۴۷ نفری حقوق بشر، آمریکا را زیر سئوال می کشد.
کشورهای اطراف جهان همچنین از آمریکا خواستند زندان گوانتانامو را ببندد.
پیش از گشایش بحث ها در روز جمعه، آمریکا تبعیض علیه سیاهپوستان و اسپانیایی تبارها را، و یک سیتم مهاجرتی «ورشکسته» را قبول کرد، اما از پرونده خود در آزادی مطبوعات، آزادی از آزار مذهبی، آزادی کارگران برای تشکیل اتحادیه وسازمان های کارگری، و قادر ساختن متهمان و مجرمین به استفاده از حقوق قانونی خود دفاع کرد.
در گزارش گفته می شد آمریکا با القاعده «در جنگ» است، اما تمام مقررات و قوانین داخلی و بین المللی در مناقشات مسلحانه را رعایت خواهد کرد.
«هارول کوه»، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا، تاکید کرد که ایالات متحده «از شکنجه استفاده نمی کند و نخواهد کرد.»
یک گزارش ۴۰۰ صفحه ای گروه های طرفدار حقوق بشر متهم می کند که نابرابری های نژادی، قومی، و جنسیتی در آمریکا ادامه دارد.
مایکل پوزنر، مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در امور حقوق بشر، پذیرفت که در دمکراسی آمریکا «نقایص و کاستی هایی» وجود دارد.

در سقوط هواپیما در پاکستان ۲۱ تن کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در سقوط یک هواپیمای کوچک در جنوب کشور، تمام ۲۱ مسافر و سرنشین آن کشته شدند.
بگفته مقامات، هواپیما، که در اجاره شرکت نفتی ایتالیایی «انی» بود، روز جمعه در پی برخاستن از فرودگاه «جناح» در کراچی سقوط کرد. آنها می گویند خلبان به برج مراقبت اطلاع داد موتور هواپیما دچار مشکل شده است.
به او دستور داده شد به فرودگاه باز گردد، اما هواپیما در یک زمین باز سقوط کرد و آتش گرفت. تصاویر تلویزیونی هواپیما را که تکه تکه شده بود نشان داد.
مقامات می گویند اجساد مسافران و خدمه چنان سوختند که قابل شناسائی نیستند.
تلویزیون پاکستان گزارش می دهد جعبه ضبط اطلاعات پروازی هواپیما پیدا شده است.
شرکت نفت «انی» گفت دست کم ۱۵ نفر از کارمندان آن در هواپیما بودند. وزارت امور خارجه ایتالیا گفت حداقل یک ایتالیایی کشته شد.
مقامات پاکستانی می گویند هواپیما عازم «بهیت شاه» در استان سند بود.

راسموسن: ناتو، روسيه را يک شريک مهم استراتژيک برای خود می بيند

روز چهارشنبه دولت روسيه وعده داد که اقدامات بيشتری در جهت کمک به ناتو در افغانستان انجام دهد اما هيچ گونه اقدام خاصی را تعهد نکرد.

سرگی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، پس از گفتگو با آندرس فو راسموسن، دبير کل ناتو، گفت که مسکو و ناتو منافع مشترکی در افغانستان دارند.

مسکو تا کنون حمايت خود را برای جنگ به رهبری آمريکا در افغانستان تنها به تهيه امکانات حمل و نقل برای نيروهای نظامی ناتو محدود کرده است.

آقای لاوروف در پاسخ به درخواست ناتو برای ارائه هليکوپتر و آموزش خلبانان افغان گفت: «مسکو آماده است اين کار را انجام دهد، اما تنها در صورتی که کشورهای عضو ائتلاف هزينه آنرا بپردازند.»

آقای راسموسن به خبرنگاران گفت او اميدوار است که روسيه و ناتو بتوانند به توافقی دست يابند که متشکل از «ترتيبات دوجانبه ای ميان روسيه و ايالات متحده آمريکا» و همچنين روسيه و ناتو باشد.

دبير کل ناتو همچنين اشاره ای به امکان ايجاد «صندوق پول شورای ناتو - روسيه» کرد که در آن اعضای شورا بتوانند در تامين منابع مالی روسيه جهت تهيه هليکوپتر و آموزش برای خلبانان افغان، مشارکت کنند .

آقای راسموسن همچنين پيشنهاداتی برای همکاری های تازه با روسيه در زمينه سيستم سپر دفاع موشکی ارائه داد .

مسکو در گذشته طرح آمريکا برای استقرار سيستم سپر دفاع موشکی در اروپا را تهديدی برای امنيت روسيه می ديد اما اظهار آمادگی کرد پاسخ مشترکی را برای تهديدات موشکی از جانب کشور های سرکش، بررسی کند.

راسموسن و لاورف در مورد جزئيات طرح های جديد ناتو توضيحی ندادند. اما وزير خارجه روسيه گفت تصور آنها اين است که ناتو ميداند همکاری در زمينه دفاع موشکی بايد همسان باشد.

آقای راسموسن با دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه نيز ديدار کرد. رييس جمهوری روسيه قصد دارد در اجلاس سران شورای روسيه و ناتو که قرار است اواخر ماه جاری در ليسبون پايتخت پرتغال برگزار شود، شرکت کند .

دبير کل ناتو پس از گفتگو با رييس جمهوری روسيه به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم اجلاس ما در ليسبون نمايانگر شروع تازه ای در روابط ناتو و روسيه باشد.»

بيانيه سياست های رسمی دولت روسيه که در ماه فوريه گذشته انتشار يافت امکان گسترش ناتو به سوی مرزهای روسيه را مهمترين تهديد خارجی برای آن کشور، قلمداد می کرد.

آقای راسموسن پيش از سفر به مسکو در يادداشتی در صفحه فيس بوک خود نوشت: «پيام روشن به مردم روسيه اين است که ناتو، روسيه را نه به عنوان يک دشمن بلکه به عنوان يک شريک مهم استراتژيک برای خود می بيند.»

گزارش: رهبر جمهوريخواهان سنای آمريکا می گويد اولويت او در دوسال آينده جلوگيری از انتخاب مجدد اوباما ست

در پی پيروزی چشمگير جمهوريخواهان در انتخابات ميان دوره ای کنگره در روز سه شنبه، پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، از دو حزب دموکرات و جمهوريخواه، خواستار مصالحه شد.

اين درحالی ست که جمهوريخواهان می گويند همکاری با حزب دموکرات تنها درصورتی امکان پذير است که پرزيدنت اوباما در جهت اهداف آنها حرکت کند.

ميچ مک کانل، رهبر اقليت جمهوريخواهان در سنای آمريکا، روز سه شنبه در بخشی از سخنرانی خود در بنياد هريتيج در شهر واشنگتن از سخنان خود که گفته بود اولويت جمهوريخواهان در دوسال آينده جلوگيری از انتخاب دوباره باراک اوباما به رياست جمهوری آمريکاست، دفاع کرد.

رهبر اقليت جمهوريخواهان در سنای آمريکا گفت تنها راه رسيدن به اهداف حزب جمهوريخواه ورود شخصی به کاخ سفيد است که لوايح اين حزب را وتو نکند.

جمهوريخواهان در انتخابات ميان دوره ای روز سه شنبه اکثر کرسی های مجلس نمايندگان را به خود اختصاص دادند. آنها همچنين در انتخابات سنا به پيروزيهايی دست يافتند اما موفق به کسب اکثريت کرسی های سنا نشدند.

در پی شکست سنگين دموکراتها در انتخابات ميان دوره ای کنگرۀ آمريکا پرزيدنت اوباما روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری در کاخ سفيد اين ادعا را که رأی گستردۀ آمريکايی ها به جمهوريخواهان بمنزلۀ مردود دانستن سياستهای اوست، رد کرد و در عوض نرخ بالای بيکاری و ترميم کُند اقتصادی را عامل شکست حزب خود خواند.

بديهی است که در تئوری هر دو حزب دم از همکاری برای پيشرفت امور می زنند امّا بايد ديد در عمل نيز حاضرند به اين امر تن دهند؟ روز بعد از انتخابات ميان دوره ای را بسياری از تحليلگران آغاز مبارزۀ انتخابات رياست جمهوری قلمداد می کنند. از همين روست که ميچ مک کانل، رهبر اقليت جمهوريخواه در سنای آمريکا، می گويد ما بر آنيم تا برنامه هايی را که مردم آمريکا رد کرده اند، متوقف کنيم.

متوقف کردن برنامه ها بروشنی تلاشی در راستای سخنان پيشين سناتور مک کانل خواهد بود که گفته است: «مهمترين دستور کار جمهوريخواهان محدود کردن رياست جمهوری پرزيدنت اوباما تنها به دو سال آينده است.»

امّا بن بست بزرگتری که ممکن است کشور با آن روبرو شود در فاصلۀ ميان ۱۵ نوامبر تا زمان روی کار آمدن کنگرۀ جديد در اول ژانويه خواهد بود. هر دو طرف ممکن است تصمصم بگيرند تا دولت را فرسوده و حتی متوقف کنند و آنگاه يکديگر را مورد سرزنش قرار دهند امّا اينکار بمخاطره انداختن موقعيت هر يک از آنها در دو سال آينده در ديدگاه رأی دهندگان خواهد بود.

جمهوريخواهان و در رأس آنها جان بينر، رييس آيندۀ مجلس نمايندگان، با اکثريتی که در مجلس نمايندگان کسب کرده و کرسی های بيشتری که در سنا بدست آورده اند می گويند در نظر دارند نحوه انجام امور در واشنگتن را تغيير دهند.

در کنفرانس خبری روز چهارشنبه، پرزيدنت اوباما از پرداختن به مسائلی که ممکن است موجب رويارويی با جمهوريخواهان شود خودداری کرد و در عوض مسائلی را مطرح کرد که به نظر او می تواند زمينۀ کار مشترکی با جمهوريخواهان باشد.

پرزيدنت اوباما می گويد بطور قطع حاضر است تا دربارۀ تمديد معافيت های مالياتی که از زمان رياست جمهوری جورج بوش پسر بمورد اجرا گذاشته شده و در پايان سال جاری منقضی می شود با جمهوريخواهان مذاکره کند. اصرار رييس جمهوری آمريکا در ماههای پيشين پايان دادن به معافيتهای مالياتی خانواده هايی بود که بيش از ۲۵۰ هزار دلار در سال در آمد دارند.

همه سرنشينان دو سانحه جداگانه هوايی در کوبا و پاکستان کشته شدند

 
 
 
 
 

رسانه های دولتی کوبا می گويند يک هواپيمای مسافربری که با ۶۸ سرنشين روز پنجشنبه از شهر سانتياگو در شرق آن کشور عازم هاوانا بود، دچار سانحه شد.

به گزارش رسانه های دولتی کوبا سرنشينان هواپيما را ۷ خدمه پرواز، ۳۳ مسافر کوبايی و ۲۸ مسافر خارجی، تشکيل می دادند و همه سرنشينان هواپيما در اين سانحه، کشته شدند.

هواپيما متعلق به شرکت هواپيمايی اروکاريبين است که متعلق به دولت کوبا ست.

در خبری ديگر مقامات هوايی پاکستان می گويند يک هواپيمای کوچک که حامل دستکم ۲۱ سرنشين بود امروز، جمعه، در منطقه جنوبی آن کشور کمی پس از پرواز از فرودگاه شهر کراچی، دچار سانحه شد.  همه سرنشينان هواپيما کشته شده اند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر