سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چین تجدید اجازه کار گوگل را در آن کشور تایید کرد

چین روز یکشنبه تایید کرد که اجازه کار و فعالیت گوگل را در آن کشور تجدید کرده است.

شین هوآ، خبرگزاری رسمی چین، به نقل از یکی از مقام های وزارت فن آوری اطلاعات و صنایع گفته است که دولت اجازه کار شرکت تکنولوژی اطلاعات  «گوشیانگ» را که وب سایت گوگل را در چین اداره می کند، تجدید کرده است. شرکت گوگل که مرکز آن در آمریکا قرار دارد روز جمعه اعلام کرده بود که اجازه کار آن در چین تجدید شده است.

در ماه مارس گوگل به طور خودکار، کاربران چینی را به وب سایتی که مرکز آن در هنگ کنگ قرار داشت منتقل کرد تا از سانسور اینترنت توسط مقام های چینی جلوگیری کند، ولی آن شرکت اینترنتی در واکنشی به تهدید چین که گفته بود اجازه کار آن را لغو خواهد کرد، در مقررات و سیاست کار خود تجدید نظر کرد. در اواخر ماه ژوئن، گوگل لینکی را در سایت هنگ کنگ خود و در صفحه اول و اصلی چین نصب کرد که اجازه می داد کاربران به سایت سانسور نشده دسترسی داشته باشند  ولی به طور خود کار آنها را به آن سایت منتقل نمی کرد.

گوگل، جستجو در سایت هنگ کنگ را سانسور نمی کند ولی دولت چین می تواند کاربران داخل کشور را از دسترسی به برخی از وبسایت ها که کاربران می توانند آن را از طریق سایت هنگ کنگ به دست آورند، جلوگیری کند.

خبرگزاری شین هوا در گزارش روز یکشنبه خود گفته است کارگزاران گوگل در چین متعهد شده اند که قوانین چین را رعایت کنند و به دولت اجازه دهند بر کلیه محتویاتی که در اختیار کاربران می گذارند نظارت داشته باشند.   

نتانياهو برای پيشبرد مذاکرات صلح با فلسطينی ها از مبارک کمک ميگيرد

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، می گويد در نظر دارد از رهبر مصر خواستار کمک به پيشبرد مذاکرات مستقيم صلح با فلسطينی ها شود.

آقای نتانياهو روز يکشنبه، در جلسه هفتگی کابينه اش گفت روز سه شنبه در مصر با حسنی مبارک، رئيس جمهوری آن کشور ملاقات می کند.

آقای نتانياهو هفته گذشته در واشنگتن پس از ملاقات با پرزيدنت اوباما به خبرنگاران گفته بود زمان شروع مذاکرات مستقيم ميان اسرائيل و فلسطينيان فرا رسيده است.

اما محمود عباس، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطينی، می گويد مذاکرات مستقيم با اسرائيل در شرايط کنونی تلف کردن وقت است. آقای عباس گفت تا وقتی که از مذاکرات غير مستقيم به ميانجيگری آمريکا در مورد مسائل مرزی و امنيتی پيشرفتی حاصل نشود مذاکرات مستقيم را نمی توان از سرگرفت.

جرج ميچل، نماينده آمريکا در خاورميانه، چندين بار مذاکراتی غير مستقيم را ميان اسرائيل و فلسطينيان ميانجيگری کرده است.

آقای نتانياهو و آقای مبارک آخرين بار در اوايل ماه مه در شرم الشيخ مصر ملاقات کردند که چند روز پيش از شروع مذاکرات غير مستقيم ميان اسرائيل و فلسطينی ها  ظرف يک سال اخير بود.

مصر در سال ۱۹۷۹ با اسرائيل پيمان صلح امضا کرد و ملاقات ميان مقامات عاليرتبه دو کشور امری عادی است. اما وسائل ارتباط جمعی و افکار عمومی در مصر با دولت اسرائيل ، به خصوص با سياست های آن در مورد فلسطينيان، رويه ای خصمانه دارند.

هزاران نفر به مناسبت پانزدهمین سالگرد قتل عام صربرنیتسا به عزاداری پرداختند

ده ها هزار نفر از عزاداران روز یکشنبه در شهر صربرنیتسا که در شرق بوسنی قرار دارد اجتماع کردند تا صدها قربانی قتل عامی را که پانزده سال پیش روی داد و از وخیم ترین کشتارهای جمعی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود، بار دیگر به خاک بسپارند.

اقوام کشته شدگان در روشنائی روز در کنار زمینی که ۷۷۵ تابوت در آن قرار داشت گرد آمدند و روحانیون مسلمان برای کشته شدگان دعا کردند و در گورهائی که تازه برای آنها کنده بودند آنها را به خاک سپردند.

صربرنیتسا از سوی سازمان ملل متحد و در حالیکه جنگ بوسنی ادامه داشت منطقه امن اعلام شد. هزاران مسلمان بوسنی برای رهائی از نیروهای صرب بوسنی به این شهر پناهنده شدند. ولی بیانیه سازمان ملل متحد در مورد موارد حفاظت و منطقه امن چندان روشن نبود. در ژوئیه سال ۱۹۹۵ نیروهای صرب بوسنی یک واحد هلندی که حفاظت از منطقه را به عهده داشت عقب راندند و صربرنیتسا را متصرف شدند.

به گفته کارشناسان و آگاهان  حدود ۸ هزار مرد و پسر مسلمان در چندین نقطه نزدیک به صربنیتسا توسط نیروهای صرب به قتل رسیدند. کوفی عنان، دبیر کل وقت سازمان ملل متحد، آن قتل عام را تاریکترین روز در تاریخ سازمان ملل متحد خوانده بود.

روز یکشنبه چارلز اینگلیش، سفیر ایالات متحده آمریکا در بوسنی هرزه گووین، پیامی را از سوی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، قرائت کرد که طی آن از دولت ها خواسته شده است تلاش های خود را برای بازداشت راتکو ملادیچ، ژنرال صرب بوسنی، چند برابر کنند.

بوریس تادیچ، رئیس جمهوری صربستان، در مراسم روز یکشنبه حضور داشت ولی صرب های بوسنی نماینده ای اعزام نکردند و سازمان ملل متحد نیز حضوری رسمی در مراسم نداشت.

اسرائيل به کشتی امدادی ليبی عليه شکستن محاصره غزه هشدار داد

اسرائيل به يک کشتی حامل کمک های امدادی ليبی به مقصد نوار غزه عليه تلاش برای شکستن محاصره دريائی اين قلمرو فلسطينی هشدار داده است.

مقامات اسرائيلی می گويند کشتی می تواند محموله خود را به يک بندر مجاور در مصر ببرد و در آنجا خالی کند، ولی اگر بخواهد به غزه برود، نيروی دريائی اسرائيل راه را بر آن می بندد.

مقامات در تشکيلات خيريه ليبيائی که کشتی را اجاره کرده اند مي گويند مصمم اند به قلمرو فلسطينی برسند.

کشتی روز شنبه از يونان در سفری که انتظار مي رود نزدیک به هفتاد ساعت طول بکشد، به راه افتاد. مقامات اسرائيلی و يونانی مي گويند کشتی پس از مذاکراتی ديپلماتيک راهی بندر مصری ال عريش شد.

اسرائيل در ماه مه هنگامی که کماندوهایش ضمن بستن راه بر کاروانی از کشتی های امدادی ۹ فعال هوادار فلسطينی ها را در يک کشتی ترکيه کشتند، خشم بين المللی را برانگيخت. اسرائيل می گويد نيروهايش در واکنش به حمله مسافران کشتی امدادی از خود دفاع کرده اند.

اسرائيل می گويد هدف از محاصره غزه جلوگيری از قاچاق تسليحات توسط حماس و ديگر گروههای ستيزه گر فلسطينی است.

فشارهای جهانی پس از رويائی مرگبار ماه مه، اسرائيل را وادار ساخته است بعضی از محدوديت های محاصره زمينی غزه را بردارد و به اقلامی که کاربرد نظامی ندارد اجازه ورود بدهد.

کشتی اخير امدادی را تشکيلات خيريه ای به راه انداخته است که پسر معمر قذافی رهبر ليبی آن را اداره می کند. گفته می شود اين کشتی که پرچم مولداوی را دارد حامل ۲۰۰۰ تن غذا، دارو و ديگر تدارکات درمانی است، و علاوه بر خدمه، ده فعال طرفدار فلسطينی ها نيز در آن هستند.

ائتلاف حاکم در ژاپن کرسی های خود را در مجلس اعلای آن کشور از دست می دهد

آمارگیری ها از رای دهندگان انتخابات روز یکشنبه در ژاپن حاکی است که ائتلاف وابسته به نا اوتو کان، نخست وزیر ژاپن، اکثریت خود را در مجلس اعلای پارلمان آن کشور از دست داده است.

نظر سنجی های رسانه ها پیش بینی کرده اند حزب دموکرات ژاپن کمی کمتر از ۵۰ کرسی را که برای به دست آوردن آن تلاش می کردند، کسب خواهند کرد.

نتایج نهائی انتخابات روز دوشنبه اعلام خواهد شد. اگر پیش بینی ها مورد تایید قرار گیرد ائتلاف حاکم اکثریت خود را در مجلس اعلی که ۲۴۲ کرسی دارد از دست خواهد داد.

شبکه تلویزیونی «ان – اچ – کی » به نقل ازیکی از قانون گزاران گفته است که آقای نا اوتو کان، نخست وزیر در مقام خود، بدون توجه به نتیجه انتخابات ابقا خواهد شد.

ولی در هرحال از دست دادن اکثریت در مجلس اعلای ژاپن به مفهوم آن است که دولت ائتلافی هرگاه بخواهد برای کاهش از بدهی های عمومی و رو به افزایش آن کشور لایحه ای را به تصویب رساند، با مشکلات و بن بست های بسیاری روبرو خواهد شد.

اسپانيا وهلند سرنوشت جام جهانی فوتبال را روشن می کنند

اسپانيا در مسابقه برای کسب جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ روز يکشنبه، در استاديوم شهر ژوهانسبورگ، پايتخت آفريقای جنوبی با هلند روبرو می شود.

هلندی ها با استراتژی حمله به مصاف اسپانيائی ها می روند که به داشتن استراتژی حفظ توپ شهرت دارند.

هلند در جريان مسابقات با رقبای ديگر پنج گل بيشتر از اسپانيا زده است.

ديويد ويای اسپانيائی، و وزلی اسنايدر هلندی، چهره هائی سرشناس در اين فينال جام جهانی هستند. 

پيشتر آلمان با شکست دادن اوروگوئه با نتيجه ۳ بر ۲ مقام سوم را در جام جهانی کسب کرده است.

مهدی کروبی: درحال حاضر نه از جمهوریت نظام چیزی باقی مانده و نه از اسلامیت آن

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال پیش در سخنانی خطاب به جمعی ازخانواده های زندانیان سیاسی گفته است خودکامگی شخص اول اجرائی کشور، بی احترامی به ملت ایران است.

رهبر حزب اعتماد ملی با دلجوئی از خانواده های زندانیان سیاسی، تلفنی با چند زندانی ازجمله احمد زیدآبادی گفتگو کرده است.

مهدی کروبی با انتقاد از شیوه اداره کشور گفته است درحال حاضر نه از جمهوریت نظام چیزی باقی مانده و نه از اسلامیت آن.

آقای کروبی با ستایش از جنبش سبز گفته است جنبش، هوشیارانه، جای خود را از خیابان ها به خانه ها، مدرسه ها و دانشگاه ها کشانده و روز به روز با این شبکه های اجتماعی بر آگاهی مردم افزوده می شود. به گفته آقای کروبی آنها که ادعای مدیریت جهان را دارند کشور را با چماق به دستان و ایجاد رعب و وحشت اداره می کنند. رئیس پیشین مجلس شورا ی اسلامی با انتقاد از برخورد نادرست دولت با نخبگان علمی و اندیشمندان ایرانی، تنها راه برون رفت از بحران جاری را برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان سیاسی و دلجوئی ازآنان، آزادی رسانه ها، و رفع توقیف احزاب، قلمداد کرده و گفته است از تحریم های اعمال شده بر ایران، سپاه پاسداران و بخشی از حاکمیت سود می برند، اما مردم عادی دچار زیان وآسیب خواهند شد.

دادگاه استيناف مجازات مرگ را برای چهار مهاجم به سفارت آمريکا در يمن تائيد کرد

يک دادگاه استيناف در يمن حکم مجازات مرگ چهار ستيزه گر القاعده را تائيد و ابرام کرده است، که در حملات به هدف های دولتی وغربی مجرم شناخته شده بودند.

حمله خمپاره ای به سفارت آمريکا، که به بروز تلفات در يک مدرسه دخترانه مجاور آن منجر شد، کشتن دو زن توريست بلژيکی، حملات به تاسيسات نفتی و يک اردوگاه ارتشی از جمله حملاتی است که در سال ۲۰۰۸ توسط اين گروه ستيزه گر انجام گرفت.

يمن می گويد محکوم شدگان جزو يک سلول شانزده نفری القاعده بودند.

دادگاه همچنين روز يکشنبه، احکام مجازات مرگ را در مورد دو ستيزه گر اين گروه به دوازده سال حبس، و دوره مجازات حبس را برای پنج محکوم ديگر کاهش داد، و دوره حبس را برای دو محکوم تائيد و ابرام کرد.

در همين حال وزارت دفاع يمن روزيکشنبه از دستگيری هشت مظنون ديگر القاعده خبر داد که هفته گذشته در جنوب آن کشور انجام گرفته است. وزارت دفاع می گويد آنان در تدارک حملاتی به نيروهای امنيتی و تاسيسات مهم بودند.

يمن عمليات مبارزه عليه ستيزه گران القاعده را از سال گذشته که شعبه محلی اين گروه، موسوم به القاعده در شبه جزيره عرب، مسئوليت بمب گذاری نافرجام در يک جت مسافربری به مقصد آمريکا را به عهده گرفت شدت داده است.

چانه زنی مالیاتی بازاریان تهران با دولت ادامه دارد

علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، نیم روز شنبه، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره منتفی شدن مالیات ۷۰ درصدی اصناف گفت: «بنده درباره چنین درصدی تا زمانی كه تعیین تكلیف منابع بین اتحادیه ها، و توزیعش بین اعضا انجام نشود، چیزی نمیتوانم بگویم!» به گفته این مقام، مالیات اصناف براساس تفاهم نامه امضا شده اخذ می شود.

البته به گزارش خبرگزاری فارس، همین مقام روز چهارشنبه در جمع نمایندگان اصناف گفته بود، اصناف در حد بضاعت خودشان مالیات بدهند.

محمدعلی ضیغمی، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور، که سرپرستی معاونت داخلی توسعه داخلی وزارت بازرگانی را نیز عهده دار است، خواهان کمک رسانی اصناف به دولت برای تحقق به اهداف مالیاتی شد.

هر چند قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف، در پاسخ به پرسش ایسنا، ضمن تاکید دوباره بر منتفی شدن موضوع مالیات ۷۰ درصدی، اظهار داشت، «پیشنهاداتی از طریق شورای اصناف مطرح شده است که در دیدار با وزیر اقتصاد عنوان خواهیم کرد و آن ها ناچارند با ما توافق کنند.»

رییس شورای اصناف ایران در توضیح دلیل اعتراض اصناف و عدم پذیرش توافق در جلسه روز چهارشنبه گذشته به همین منبع گفت، «به بند چهارم تفاهمنامه اشكال گرفته شد كه چرا كارگروه باید تعیین مالیات كند؟ اگر گفته شده كه اتحادیه ها باید تعیین مالیات كنند پس دیگر تعیین مالیات از طریق كارگروه وجاهتی ندارد .»

در همین حال، به نوشته پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی، هیات دولت در سالی که توسط آیت الله سید علی خامنه ای به نام سال «همت مضاعف، کار مضاعف» نامیده شده و همزمان با تعطیلی اعتراضی بازار تهران و حوادث رخ داده در بازار، طی اطلاعیه ای روزهای یكشنبه و دوشنبه هفته جاری تهران و ۱۸ استان کشور را به دلیل گرمای شدید هوا در این مناطق تعطیل اعلام كرد.

این در حالی است که پرویز رضا زاده، مدیر عامل پیش بینی سارمان هواشناسی کشور، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با اشاره به این نکته که دمای هوای کشور بالاتر از حد معمول نیست اعلام کرد توصیه ای برای تعطیلی کشور نداشته ایم.

بر اساس این اطلاعیه ادارات دولتی در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سمنان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین تعطیل هستند.

دولت هم چنین رفاه حال هم میهنان و صرفه جویی در مصرف انرژی را از دیگر دلایل تعطیلی عنوان کرده است.

دکتر مسعود نیلی، اقتصاددان، در محاسبه ای که در رستاک ( سایت تحلیلی اقتصاد آزاد) منعکس شد به تشریح میزان ضرر و زیان حاصل از هر روز تعطیل پرداخته و در نهایت نتیجه گرفته که هر روز تعطیل می تواند حدود ۴ هزار میلیارد ریال به اقتصاد ملی صدمه وارد کند.

نصرالله ترابی، عضو فراکسیون خط امام مجلس، ضمن تاکید بر این نکته که فضای کسب و کار کشور راکد است و تعطیلی اعلام شده به نفع اقتصاد کشور نیست خواهان آن شد، که دولت دلیل واقعی تعطیلی های اعلام شده را به مردم بگوید.

ترابی خاطر نشان کرد، «باید مسئولان به فضای کسب و کار رونق و نشاط بدهند، در حالی که ما سال گذشته و سال پیش از آن رشد اقتصادی خوبی را تجربه نکردیم. اگر با این تعطیلی ها و با مسائل دیگر هم چنان به آن سکون و رکودی که به وجود آمده ادامه دهیم معلوم نیست چگونه با رشد اقتصادی دو درصد و یک و نیم درصد به اهداف چشم انداز و برنامه چهارم توسعه که در آن بر رشد هشت درصدی سالیانه تاکید شده برسیم؟»

محمد رضا خباز، سخنگوی اقتصادی مجلس، نیز در گفت و گو با همین منبع با اشاره به سفر دو روزه خود به هندوستان، همراه با وزیر اقتصاد و جمعی از نمایندگان، گفت، «ما در دهلینو شاهد گرمای ۴۷ درجه بودیم، اما در این گرمای طاقت فرسا و در شرایطی که ۶۰ درصد از مردم از نعمت برق بیبهرهاند، کار را تعطیل نکردند.»

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام گذاری سال ۸۹ از سوی آیت الله خامنه ای به نام «کار مضاعف، همت مضاعف» اظهار داشت، «این گونه تعطیلی ها ما را در رسیدن به این شعار یاری نخواهد کرد. باید تعطیلی را تعطیل کرد. یکدفعه همه ادارات دولتی و نهادها را تعطیل کردن از نظر اقتصادی به ضرر کشور و نظام و به ضرر مردم است. ما نباید اجازه بدهیم این ضرر بدون محاسبه قبلی به وجود بیاید.»
 
در این حال، علی صحرایی، مدیر بازار بورس و اوراق بهادار تهران، اعلام کرد، «بورس را تعطیل نمی کنیم.» 

تهران در عین بحران اقتصادی خواهان تغییر مدیریت اقتصادی جهان شد

تهران هم چنان بر بی اثر بودن تحریم ها تاکید دارد. محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال توسعه موسوم به «دی ۸» در ابوجا، پایتخت نیجریه، ضمن تاکید بر طراحی راه های مناسب تبادلات تجاری و مالی و رهایی از تبعات ارز مسلط، خواهان توسعه سرمایه گذاری متقابل و مستقیم کشورهای عضو با هدف تمرکز بر فعالیت های کشاورزی و صنعتی، و تبادل فن آوری های جدید و تولید انرژی های تجدید پذیر شد، و خاطر نشان کرد، کشورهای عضو دی ۸ می توانند با اتکاء بر اندیشه های اسلامی و الهی با همراهی پیروان سایر ادیان توحیدی نسبت به پایه گذاری نظم نوین سیاسی و اقتصادی جهان اقدام کنند.

هم زمان، شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به همراه مقام های بخش انرژی، صنایع و معاون، هواپیمایی و اقتصادی، به منظور حضور در نشست کمیسیون مشترک ایران و هندوستان در دهلی نو، ایران را مکان مناسبی برای سرمایه گذاران دانست.

در همین حال، علی لاریجانی، ریاست قوه مقننه، عصر پنج شنبه در اولین یادواره شهدای منطقه شهرستانک، از توابع شهرستان کرج، طی یک سخنرانی دولتی را کار آمد دانست که سرمایه اش را به تولید تبدیل کند، و اگر نفت و گاز می فروشد، از در آمد آن استفاده نکند. آقای لاریجانی با تاکید بر این نکته که بیش از هر چیز باید به وضعیت اقتصادی کشور توجه کرد، گفت با شیر خشک وارد کردن، ما در تولید محصولات اساسی به خودکفایی نمی رسیم.

اقتصاد نفتی ایران در ۵ سال گذشته با در آمد ۳۴۰ میلیارد دلار بی سابقه ترین دوران نفتی ایران را داشته است.

با این وجود بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، مجموع بدهی های دولت آقای احمدی نژاد به نهادهای داخلی و خارجی در بهمن ماه ۱۳۸۸ به حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. این رقم، در قیاس با سال گذشته، نشان از افزایشی پیش از ۲۱ درصد دارد.

در حالی که سایت الف، متعلق به احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی به قلم سید احسان خاندوزی به «تحریم ها یا تدبیر ها پرداخته» و اشاراتی به نامناسب بودن فضای کسب و کار در داخل، ناکارآمدی سیستم بانکی ایران در کنار بی انضباطی مالی دولت، و مداخلات دولتی در بودجه و سیاست گذاری نفت و تحریم ها دارد.

از سوی دیگر، شاهد ارزیابی های متفاوتی از تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران هستیم، در حالی که اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی در تمام دوران بعد از انقلاب، در گفت و گو با بنگاه خبر رسانی اتاق بازرگانی تهران بر بی خاصیت بودن تحریم ها تاکید کرد و از الزام راه اندازی اتاق ایران و آمریکا سخن گفت، و هم زمان ظهر چهارشنبه در جمع فعالین اقتصادی شیراز خواهان فراهم شدن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری مشترک ایران و چین شد.

در این حال محمد رضا بهزادیان، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، در گفت و گو با سایت دپیلماسی ایرانی، گفت در بودجه امسال حدود ۹۵ میلیارد دلار برای واردات پیش بینی شده که به دلیل تحریم ها ایران کالاهای وارداتی خود را حدود ۳۰ میلیارد دلار گران تر می خرد. از دید وی، به مرور سهمیه ایران در تولید نفت در بازارهای جهانی به دلایلی از جمله عدم سرمایه گذاری کاهش خواهد یافت.

به باور رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران اقتصاد ایران فلج شده است و تحریم در قیمت تمام شده کالاها و خدمات در داخل موثر است. 

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر