سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

هنرمندان ايرانی به اپوزيسيون اسير سانسور کمک ميکنند

واشينگتن پست زيرعنوان "آرتيست ها و موزيسين های ايرانی به اپوزيسيون اسير سانسور صدا ميدهند" می نويسد پس از گذشت قريب يک سال از پيروزی انتخاباتی مورد اختلاف محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، که به اعتراض های گسترده مردمی وسرکوبی های دولتی منجر شد، جامعه فرهنگی موفق و مورد احترام بين المللی ايران به عنوان يک نيروی پيش بر برای اپوزيسيون ظاهر شده است.

فيلمسازان، خوانندگان و رپرها - به شيوه های خاص خود - برای تغييرات اجتماعی و سياسی فشار می آورند، و بسياری از آنان برای اظهارنظرعليه دولتی که تحمل اش در مورد مخالفين اندک است بهای سنيگين و گزافی می پردازند. دولت در واکنش به فيلم ها، ترانه ها و نقاشی های ملهم از بزرگترين جنبش مخالف مردمی پس ازانقلاب اسلامی ۱۹۷۹، هنرمندان را توقيف، و سانسور راعلنا شديد ترکرده است.

گرچه بعضی ازهنرمندان برای گريز از محدوديت ها کشور را ترک کرده اند، بقيه در ايران مانده اند و آثار خود را به ابزاری برای ابراز ناخشنودی وحمايت از آرمان های مردمی مبدل ساخته اند. اما پيام های اعتراض بايد ظريف وغيرمستقيم باشد، وهنرمندان علاوه بر کار کردن در خفا، بايد آثار خود را با استفاده از مفرهائی حقوقی و شبکه هائی زيرزمينی توزيع کنند تا از چشم مقامات دوربمانند.

در ايران، جنبش مخالف درماههای اخيرهمزمان با توسل روزافزون دولت به زور، ازجمله اعدام ها، برای جلوگيری از روآوردن معترضين به خيابان ها، حرارت خود را از دست داده است. حاميان دولت اکنون با اطمينان اعلام ميکنند جنبش اپوزيسيون مرده است. اما کماکان نشانه های حاکی از اعتراض کسانی ديده ميشود که معتقدند حاميان احمدی نژاد درانتخاباتی که ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون برنده آن بود تقلب کردند .

موسيقی، کتاب، شعر و فيلم های حاوی استعاره وطنز درسقوط دولت شاه مورد حمايت غرب در جريان انقلاب ۱۹۷۹ نقشی اساسی داشت. در آن ايام کتاب های صادق هدايت برای محتوای سياسی شان منع ميشد. اين ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های او را در نمايشگاه سالانه تهران همراه با آثار شش نويسنده و شاعر سرشناس ديگری غير قانونی شناخت که بعضی از آنان سالها پيش فوت کرده اند.

دولت اوباما به فشار علیه قانون بحث انگیز مهاجرت در ایالت آریزونا ادامه می دهد

دولت اوباما به وارد آوردن فشار بر یک قانون سخت گیرانه مهاجرت در ایالت آریزونا ادامه می دهد، در مورد قانونی مرتبط با آن از دادگاه عالی درخواست استیناف کرده است و با مقامات ایالت ملاقات می کند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه از دادگاه عالی درخواست کرد احکام دادگاه بدوی را در حفظ قانون کارگران قانونی آریزونا مصوبه سال ۲۰۰۸ نقض کند. این قانون برای سازمان های بازرگانی آریزونا را که مهاجران غیر قانونی را استخدام می کنند مجازات هایی قائل می شود.

وزارت دادگستری می گوید قانون فعلی فدرال در تنظم شیوه های استخدام سابقه دارد.

روز جمعه همچنین مقامات وزارت دادگستری فدرال با وزیر دادگستری دولت محلی آریزونا و برخی از اعضای دفتر فرماندار ملاقات کردند و درباره قانون جداگانه مهاجرت که ایالت ماه پیش به اجرا گذاشت بحث کردند.

مقامات می گویند دولت اوباما ملاحظاتی جدی در مورد قانون دارد. این قانون از جمله ایجاب می کند پلیس آریزونا از مردم در صورتی که باور کند آنها مهاجران غیر قانونی هستند بازجویی کند.

وزیر دادگستری آریزونا به مقامات فدرال گفت او بشدت از قانون دفاع خواهد کرد.

گروه های طرفدار حقوق مدنی می گویند قانون علیه مردم بر اساس نژاد آنها تبعیض روا می دارد. این قانون موجب شده است پرزیدنت اوباما از کنگره بخواهد با او برای اصلاح جامع قوانین مهاجرت همکاری کند.

شمار کشته شدگان برخورد دو ترن در هند بالا می رود

ناجیان در شرق هند روز شنبه جستجو برای قربانیان برخورد دو ترن را که مائوئیست های مظنون مسئول آن شناخته می شوند، از سر گرفتند.
 
شمار تلفات به دست ۹۸ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی بالا رفته است، اما مقامات می گویند بیم آن می رود در حالی که تیم های جستجو به قربانیان در داخل واگن های درهم شکسته می رسند، بر این ارقام افزوده شود.

ترن سریع السیر روز جمعه در راه شهر کلکته به شهر مومبای، به یک ترن باری که در جهت مخالف در حرکت بود، در نزدیکی شهر کوچک «ساردیها»، قرار گاه مائوئیست ها برخورد کرد.

مقامات راه آهن گفتند سرویس شبانه ترن در مناطقی که مائوئیست ها در آنها فعال هستند، تا اطلاع ثانوئی لغو می شود.

مقاماتی که درباره علت از خط خارج شدن ترن تحقیق می کنند بر این نظر هستند که بخشی از ریل برداشته شده بود، اما می گویند نمی توانند مشخص سازند که آیا از مواد منفجره استفاده شد یا نه.

ارتش آمریکا مسئولیت کشته شدن غیر نظامیان افغان در حمله هواپیمای بدون سرنشن را قبول می کند

ارتش آمریکا تایید کرده است هدایت کنندگان یک هواپیمای بدون سرنشین که از راه دورکنترل می شود، مسئول مرگ ۲۳
 غیر نظامی در افغانستان در اوایل سال جاری بودند.

غیر نظامیان در حمله ۱۱ فوریه در ایالت اوروزگان، زمانی که خودروهای حامل آنها هدف موشک قرار گرفت کشته شدند. سربازان سرنشینان خودروها را با شورشیان طالبان اشتباه گرفته بودند.

یک گزارش تحقیقاتی درباره این حادثه که روز شنبه منتشر شد، حاکی است پرسنل مسئول هواپیما اطلاعاتی را که نشان می داد غیر نظامیان در خودروها بودند نادیده گرفتند یا مهم ندانستند.

گزارش اضافه می کند مسئولان سپس اطلاعات نادرستی به پست های فرماندهی محلی ارائه دادند، و آنها نیز نتوانستند وضع را بدرستی تجزیه و تحلیل کنند.

ژنرال استنلی مک کریستال فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان، مرگ غیر عمد غیر نظامیان را «دردآور» نامید و گفت چنین حوادثی فقط اعتماد مردم افغانستان به ماموریت جاری به رهبری آمریکا را کاهش می دهد. او گفت آمریکا آنچه را در توان دارد برای بازیابی اعتماد افغان ها انجام خواهد داد.

گزارش می گوید چهار افسر ارشد و دو افسر دونپایه رسما توبیخ شده اند.

در رویدادی جداگانه، وزارت کشور افغانستان گفت یک بمب انداز انتحاری روز شنبه خود را در کابل، در نزدیکی یک سوپر مارکت منفجر کرد، اما تلفات دیگری ببار نیاورد.

فروشگاه در نزدیک جاده اصلی که کاروان های ناتو در آمد و شد به پایتخت از آن استفاده می کنند، قرار دارد.

پرزیدنت اوباما بر خاطره سربازان قدیمی آمریکا ارج می گذارد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از آمریکاییان خواسته است در فرصت روز یادبود به نظامیان آمریکایی که در جنگ های گوناگون کشته شده اند ادای احترام کنند.

آقای اوباما با استفاده از سخنرانی رادویوی هفتگی خود در روز شنبه، آمریکاییان را دعوت کرد در ارج گذاری بر کشته شدگان از حرف فراتر بروند.

رییس جمهوری می گوید مردم آمریکا باید اعضای نیروهای مسلح را از پشتیبانی کامل خود مطمئن سازند، و سربازان قدیمی باید از مراقبت ها و کمک هایی که شایسته آن هستند برخوردار شوند.

پرزیدنت اوباما گفت آمریکاییان باید به هرکسی که اونیفورم نظامی آمریکا را پوشیده است، به اندازه خدماتی که آنها برای مردم آمریکا انجام داده اند، خدمت کنند.
 
روز یاد بود در دوشنبه آخر ماه مه، آغاز غیر رسمی فصل تابستان در آمریکا و تعطیل عمومی است.

آمريکا می گويد تلاش برای تصويب قطعنامۀ دور چهارمِ تحريم های عليه ايران بايد ادامه يابد

آمريکا می گويد تلاش های برزيل و ترکيه برای شکل دادن به قرارداد مبادلۀ سوخت اورانيوم با جمهوری اسلامی ايران نبايد قطعنامۀ دور چهارمِ تحريم های سازمان ملل را بر سر برنامۀ هسته ای ايران، به تعويق افکند.

مقامات ارشد ايالات متحده روز جمعه گفتند که فرمول برزيل و ترکيه اقدامی برای رفع نگرانی های جامعۀ بين المللی در مورد برنامه اتمی ايران بعمل نمی آورد. آمريکا و تعداد ديگری از کشورها بر اين باورند که ايران در خَفا سرگرم توليد سلاح های هسته ای است.

به گفتۀ مقامات توافقنامۀ ۱۷ ماه مِی نمی تواند ايران را از ادامۀ غنی سازی اورانيوم آنگونه که پيمان منع گسترش سلاح های اتمی و سه قطعنامۀ پيشين شورای امنيت سازمان ملل متحد مقرر می دارند، باز دارد.

ايران هفتۀ گذشته گفت که به توليد اورانيوم غنی شده با غلظت ۲۰ درصد حتی پس از امضای توافق مبادلۀ سوخت، ادامه خواهد داد.

منوچهر متکی وزير امور خارجۀ ايران اوايل روز جمعه گفت که معتقد است قدرت های بزرگ با ديد مثبتی طرح سوخت هسته ایِ ايران را تحت بررسی قرار داده اند.

وزير امور خارجه ايران يک روز پس از انتقادات هيلاری کلينتون وزير امور خارجۀ آمريکا از تلاش برزيل برای رفع بن بست هسته ای با جمهوری اسلامی ايران در يک فورومِ اقتصادی در بلغارستان، سخن می گفت.

نشست دو روزۀ چين، ژاپن و کره شمالی در ميان تنش های شبه جزيرۀ کره برگزار می شود

«ون جيابائو» نخست وزير چين و «يوکيو هاتوياما» نخست وزیر ژاپن و «لی ميونگ – باک» رييس جمهوری کره جنوبی برای يک نشست دو روزه که انتظار می رود بر موضوع افزایش تنش های بین دو کره متمرکز شود، گرد هم می آيند.

مذاکرات سه جانبه که شنبه و یکشنبه در جزیرۀ «ججو» در کره جنوبی برگزار می شود در پی دیدار آقای «ون» از سئول صورت می گيرد که در آن نخست وزير چين هر گونه عملی که صلح و ثبات را در شبه جزیرۀ کره از ميان بردارد، محکوم کرد. آقای «ون» همچنين در گفتگوهای روز جمعه خود به آقای «لی» گفت که دولت متبوع وی آنانی را که مسؤل غرقِ کشتی کره جنوبی در ماه مارس هستند، محافظت نخواهد کرد.

تحقیقات بین المللی به این نتیجه رسیده است که رزمناوِ کره جنوبی پس از اصابت اژدَرِ کره شمالی، غرق شده است. اين سانحه به کشته شدن ۴۶ دريانورد کره جنوبی، منجر شد.

کره جنوبی، ژاپن و آمريکا مؤکداً از چين خواسته اند غرقِ رزمناو کره جنوبی را محکوم کند و از تلاشهايی که در شورای امنیت سازمان ملل برای تنبیه کره شمالی در جريان است، حمايـت بعمل آورد.

آقای «ون» می گوید دولت چين قصد دارد به بررسی یافته های کاوشگران بین المللی بپردازد و پس از اتمام بررسیها به «شیوه ای بيطرفانه و عادلانه،» موضع خود را اتخاذ کند.

ستيزه جويان در پاکستان يک اقليت مذهبی را مورد حمله ای مرگبار قرار دادند

مقامات پاکستان می گويند ستيزه جويانِ مظنون به ارتباط با طالبان دو مسجد را که به يک فرقۀ کوچک مذهبی تعلق داشت در شمال شرقی پاکستان در شهر لاهور، مورد حمله قرار داده و دستِ کم ۸۰ نفر را کشتند.

پليس می گويد مردانِ مسلح به نارنجک که جليقه های انتحاری پوشيده بودند دو مسجد اصلی جامعۀ احمدی پاکستان را اندکی پس از آغاز نماز، مورد حمله قرار دادند. بيش از ۸۰ نفر نيز مجروح شدند.

پلیس و مهاجمان بسوی يکديگر در داخل مسجد به تيراندازی پرداختند. یکی از مقامات شهر لاهور گفت حمله به مسجد قری شاهو و مادل تاون بوده است. دستِ کم يک مهاجم کشته و دو مهاجم ديگر از جمله يک نوجوان، بازداشت شدند. مقامات می گويند سه مرد مسلح خود را هنگام ورود پليس به مسجد که گروگان ها در آنجا نگهداری می شدند، منفجر کردند.

فرقه احمدی تا کنون با مخالفت های خشونت آميز روبرو شده است اما هيچگاه در اين مقياس خشونت عليه آنها اعمال نشده است. پاکستان زير فشار اکثريت مسلمانان سنّی مذهب، اين فرقه را در سال ۱۹۷۰ بعنوان يک اقليت غيرمسلمان اعلام کرد و دستور داد که احمدی ها حق ندارند خود را مسلمان خطاب کنند. فرقه احمدی به عنوان یک اقلیت مسلمان در قرن نوزدهم میلادی توسط مردی که ادعای پیامبری می کرد، تأسیس شد.

پاکستان تنها کشور مسلمان است که جمعیت ۴ میلیون نفری احمدی ها را غیرمسلمان می داند.

پاکستان اغلب، صحنۀ خشونت های فرقه ای است. شبه نظامیان سنّی در این کشور مکرراً مسلمانان شیعه و مسیحیان را آماج حملات خود قرار می دهند.

دولت استراليا يک شرکت اين کشور را از صدور کالا به ايران منع کرد

 
 
 
 
 

جان فالکنر وزير دفاع استراليا روز جمعه اعلام کرد تحت قانون منع گسترش سلاح های کشتار جمعی يک کمپانی از صدور لوازمی که می تواند به ايران در ساخت سلاح ياری رساند، منع شده است.

آقای فالکنر نام اين شرکت و يا لوازمی را که قصد داشته است به ايران صادر کند، اعلام نکرد.

ماه گذشته رسانه های استراليا گزارش دادند يک توليد کنندۀ مستقر در ملبورن چندين بار تلاش کرده است آنچه را لوازم پيشرفتۀ هسته ای توصيف شد، به ايران و پاکستان بفروشد؛ اما بطور مکرر جلوی اين امر گرفته شده است. وزير دفاع استراليا روز جمعه تأکيد کرد اين کشور از آنچه عدم متعهد بودن ايران به وظايف بين المللی خويش توصيف کرد، به شدت نگران است.

دولت استراليا پيش از اين شرکتهای ديگری را نيز از صادرات به ايران، منع کرده است.

کره شمالی به فروش تجهيزات نظامی به ايران، سوريه و برمه متهم شد

يک گروه هفت نفرۀ ناظران سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند نه تنها کره شمالی روشی برای دور زدنِ تحريم های اعمال شده بر اين کشور يافته است، بلکه هنوز به فروش موشک و تکنولوژی نظامی به کشورهای ديگر از جمله ايران و سوريه ادامه می دهد و همچنان به برنامۀ هسته ای سوريه، ياری می رساند.

حدود ۶ ماه پيش مقام های تايلندی بر اساس اطلاعاتی که از آمريکا دريافت کرده بودند يک هواپيمای باربری کره شمالی را که در تايلند توقف داشت تفتيش کرده و ۳۵ تُن سلاح، کشف کردند. اطلاعاتِ پرواز نشان می داد که اين هواپيما راهی تهران بود اما مقام های ايرانی اين خبر را تکذيب کردند. چنين مبادله ای خلاف قطعنامه های شورای امنيت است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر