سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سفر منوچهر متکی به گرجستان

منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه به گرجستان سفر می کند و قرار است در این سفر توافقنامه های دوجانبه بازرگانی را درباره لغو ویزای مسافرت به ایران و گرجستان برای شهروندان دو طرف امضا کند.

ایالات متحده آمریکا که از صدور تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت پشتیبانی می کند، حامی کلیدی گرجستان به شمار می رود.

نینو کالاندادزه، معاون وزیر خارجه گرجستان روز دوشنبه گفت که این کشور و آمریکا شرکای استراتژیکی هستند و سفر منوچهر متکی به گرجستان روابط این کشور با آمریکا را خدشه دار نمی کند.

خانم کالاندادزه گفت رهبران گرجستان صرفا می خواهند با تمام کشورهای منطقه روابط «خوب» ایجاد کنند.

او گفت پیمان لغو ویزای مسافرت شهروندان گرجستان به ایران و شهروندان ایران به گرجستان، با در نظر گرفتن شمار رو به رشد توریست های ایرانی در گرجستان، معنی دار است.

چند خبر از ایران

ادامه اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به انحلال این دانشگاه روز دوشنبه ادامه یافت. بنا به گزارش ها صدها دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران با روپوش های سفید در محوطه دانشگاه حاضر شده و شعارهای اعتراضی سر دادند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را غیرمنطقی و غیرقانونی خواند و گفت از وزیر بهداشت برای توضیح درباره انحلال دانشگاه در مجلس دعوت به عمل آمده است.

سخنگوی قوه قضاییه: رفع پلمپ از دفتر حزب اعتماد ملی به معنای رفع توقیف از این حزب نیست

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی تاکید کرد رفع پلمپ از دفتر حزب اعتماد ملی به معنای رفع توقیف از این حزب نیست. غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری روز دوشنبه خود جعل اسناد و ارتباط با جریان های ضد انقلاب در خارج از کشور را از جمله اتهام های هوتن کیان، وکیل سکینه محمدی آشتیانی عنوان کرد که در دهم اکتبر همراه با فرزند خانم آشتیانی و ۲ شهروند آلمانی بازداشت و زندانی شد.

حکم قطع دست یک زندانی کرد در ارومیه

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران دادگاه عمومی ارومیه برای یک زندانی کرد ۶۰ ساله، به اتهام ارتکاب سرقت مسلحانه حکم قطع دست صادر کرد.

درخواست نماینده سسندج از صادق آملی لاریجانی

نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به صادق آملی لاریجانی خواهان تغییر آنچه نگرش های تبعیض آمیز قوه قضاییه نسبت به جامعه کرد و اهل سنت عنوان کرده، شد.

تشکیل کمیته ویژه واقعی کردن نرخ ارز

به دستور رئیس جمهوری اسلامی کمیته ویژه واقعی کردن نرخ ارز متشکل از کارشناسان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار دولت تشکیل شد.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قطر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه یک هیات ۱۶۰ نفره برای شرکت در هفته فرهنگی راهی دوحه پایتخت قطر می شود.

تهران محاکمه دو کوهنورد آمریکایی را به تاخیر انداخت

تهران محاکمه دو کوهنورد آمریکایی بازداشت شده در ایران را، کمتر از یک هفته به قرار دادگاه آنان، به تاخیر انداخت. شین بائر، جاش فتال و سارا شورد، در ژوئیه سال ۲۰۰۹ به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران، در منطقه مرزی ایران و عراق بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه گفت از آنجا که سارا شورد، پس از آزادی به قید وثیقه به ایران بازنگشته، محاکمه آقایان بائر و فتال به تاخیر افتاده است.

گفته می شود این سه شهروند آمریکایی هنگامی که مشغول کوهنوردی در کردستان عراق و در مرز ایران بودند اشتباها وارد خاک ایران شدند. آنان اتهام جاسوسی برای واشنگتن، علیه ایران را رد می کنند.

سارا شورد، در ماه سپتامبر، با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد و به ایالات متحده بازگشت.

خانم شورد روز یکشنبه به نیویورک تایمز گفت او و دوستانش، شین بائر و جاش فتال، در جاده ای در کردستان عراق کوهنوردی می کردند که یک مامور مرزی با ملیت نامشخص از آنان خواست نزدیک شوند. 

به گفته خانم شورد، هنگامی که آنان به مامور نزدیک شدند، مامور به زمین اشاره کرد و گفت: «ایران»، و سپس با اشاره به جاده گفت: «عراق».

خانم شورد می گوید او و دوستانش در حالی که «گیج و نگران شده بودند می خواستند برگردند». اما نیروهای ایرانی آنان را بازداشت کرده و آنان را به جاسوسی متهم کردند.

کشف بسته های پستی حاوی بمب در یونان

پلیس یونان دو مرد را که پاکت های حاوی بمب به همراه داشتند، دستگیر کردند. این پاکت ها به آدرس نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه و سفارتخانه های غربی در آتن بود.

پلیس یونان گفت یکی از این دو مرد بازداشت شده، مشکوک به عضویت در گروه موسوم به «سلول های توطئه آتش» گروه چریکی چپ گرای یونان است. یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری رویترز گفت مقامات گمان نمی کنند که این مسئله به القاعده مرتبط باشد.

زنی که کارمند یک شرکت خصوصی پست است هنگام انفجار یکی از بسته های حاوی بمب در دستش، جراحت سطحی برداشت. این بسته قرار بود به سفارت مکزیک تحویل داده شود.

پلیس یونان گفت مردانی که بازداشت شدند بمب های بیشتری را حمل می کردند که یکی از آن ها به آدرس نیکولا سارکوزی بود. یک بسته دیگر حاوی بمب نیز، قرار بود به سفارت بلژیک تحویل داده شود.

بمب چهارم، آدرس سفارت هلند را داشت و در یک شرکت پست دیگر کشف شد.

مردان بازداشت شده، یکی ۲۲ ساله و دیگری ۲۴ ساله، مسلح بودند و کلاه گیس داشتند و یکی از آنان جلیقه ضدگلوله به تن داشت.

وزارت خارجه هلند تایید کرد که سفارتخانه این کشور در آتن، هدف بسته حاوی بمب بود.

در ماه ژوئن، یک بسته مشابه پس از راه یافتن به درون وزارتخانه ای در مصر، منفجر شد. در این حادثه یک مقام ارشد کشته شد.

پ کاکا، دخالت در انفجار استانبول را رد کرد

پ کاکا، حزب کارگران کردستان ترکیه، مسئولیت هر گونه دخالت در بمب گذاری استانبول را رد کرد.

آژانس خبری فرات که حامی پ کاکا است می گوید این گروه که چند دهه است برای استقلال منطقه کردنشین ترکیه ترکیه تلاش می کند، در بمب گذاری انتحاری روز یکشنبه در میدان تقسیم استانبول، دست نداشت.

شخص بمب گذار، اتوبوس ماموران پلیس ترکیه را هدف گرفته بود اما حدود نیمی از مجروحان حادثه غیرنظامی هستند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

رئیس نیروهای امنیتی ترکیه می گوید مسئولان در حال تحقیق درباره بمب گذاری هستند. هیچ گروهی مسئولیت انفجار را برعهده نگرفته است.

شورشیان کرد، افراط گرایان چپ گرا و اسلامگرایان، همگی حملاتی را در ترکیه ترتیب داده اند.

حمله اخیر در قلب استانبول، پایتخت تجاری ترکیه، در همان روزی رخ داد که آتش بس یک جانبه شورشیان کرد، به پایان رسید. اما پ کاکا، روز دوشنبه در فرات نیوز گفت این گروه آتش بس را تا انتخابات عمومی ترکیه در سال آینده میلادی تمدید کرده است.

میدان تقسیم، یکی از مناطق عمده توریستی در استانبول است و هتل ها، رستوران ها و مغازه های بسیاری در این منطقه قرار دارد.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در هنگام وقوع انفجار مشغول بازدید از شهر کردنشین ماردین بود. او گفت دولت آنکارا چنین حملاتی را که تهدیدی علیه صلح، ثبات و امنیت کشور است، تحمل نمی کند.

یمن تمهیدات امنیتی هوایی را افزایش می دهد

به دنبال خنثی شدن توطئه ارسال هوایی بمب برای انفجار در ایالات متحده، مقامات هواپیمایی یمن از افزایش تمهیدات امنیتی در تمامی فرودگاه های این کشور خبر می دهند.

کمیته امنیت هوایی یمن روز دوشنبه گفت وضعیت امنیتی در تمامی سیستم گمرکی نیز تشدید شده است.

مقامات می گویند دو بسته حاوی بمب که هفته گذشته کشف شد به آدرس کنیسه هایی در ایالات متحده پست شده بود و امکان انفجار آن ها در هواپیماها وجود داشت.

مقامات یمنی در جست و جوی فرد مظنون به ساختن بمب هستند. مقامات آمریکایی گفته اند فرد مظنون «ابراهیم حسن الاسیری» نام دارد و عضو شاخه القاعده در یمن است.

جان برنن، مشاور مقابله با تروریسم دولت اوباما گفت تحلیل ها حاکی است که شخص سازنده بمب در این توطئه تروریستی، در بمب گذاری ناکام خطوط هوایی دیترویت در کریسمس سال گذشته در هفته آخر دسامبر، نیز مشارکت داشته است.

آقای برنن گفت تجسسگران آمریکایی همچنین در حال تحقیقات بیشتر در مورد سقوط یک هواپیمای باری «یو پی اس» در دبی، در ماه سپتامبر هستند.

اما کارشناسان امارات متحده عربی روز یکشنبه گفتند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این هواپیمای باری بر اثر انفجار سقوط کرده است.

مقامات آمریکایی و بریتانیایی راه های افزایش نظارت بر بارهای هوایی و مقابله با تهدیدهای تروریستی در آینده را بررسی می کنند.

جان برنن همچنین روز یکشنبه گفت آمریکا برای مدیریت کارآمدتر بر آنچه که هنوز باقی مانده است تلاش می کند. به گفته آقای برنن فرض بر این است که بمب های بیشتری در بسته های باری و پستی پنهان است. او همچنین تاکید کرد که تمامی بسته های موجود در گمرک یمن مشکوک هستند.

«ترزا می»، وزیر امنیت داخلی بریتانیا می گوید دولت لندن به دنبال کشف بمب های ارسالی از یمن در یک فرودگاه این کشور، تمامی بسته های هوایی را بازرسی می کند. خانم «می» گفت تهدید تروریستی همچنان باقی است.

مقامات یمنی گفتند زنی که به ظن فرستادن بسته ها بازداشت شده بود، آزاد شده است.

این زن جوان که دانشجوی مهندسی است و «حنان السماوی» نام دارد، روز شنبه همراه با مادرش، پس از آن بازداشت شد که از طریق شماره موبایل ثبت شده در اداره پست، ردیابی شد. دلیل آزاد شدن این فرد مظنون از سوی مقامات یمنی مشخص نیست.

آقای الاسیری همچنین در ساخت بمبی مظنون است که قرار بود معاون وزیر کشور عربستان سعودی را در سال ۲۰۰۹، هدف قرار دهد.

شمار کشته شدگان عراقی در کلیسای بغداد به ۵۲ نفر رسید

مقامات عراقی می گویند شمار کشته شدگان حمله روز یکشنبه به یک کلیسای کاتولیک در بغداد به ۵۲ نفر رسیده است.

«دولت اسلامی عراق» شاخه عراقی القاعده، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. پاپ بندیکت شانزدهم رهبر مسیحیان جهان روز دوشنبه، حمله اخیر را محکوم کرد و آن را «وحشیانه» خواند. پاپ درخواست خود مبنی بر تلاش نیروهای بین المللی برای برقراری صلح در منطقه را تکرار کرد.

شامگاه یکشنبه شبه نظامیان به کلیسای «بانوی رستگاری» حمله کردند و بیش از ۱۰۰ نفر را به گروگان گرفتند. ساعاتی پس از آن نیروهای عراقی به این کلیسا در بغداد ریختند.

روشن نیست که چند نفر طی عملیات نجات نیروهای دولتی، کشته شده اند.

دست کم ۳۰ زائر و چندین نیروی امنیتی عراقی در میان کشته شدگان هستند. جان بدربردگان می گویند شبه نظامیان مسلح در حال شلیک گلوله وارد کلیسا شدند و بلافاصله کشیش کلیسا را کشتند.

پلیس می گوید پنج الی هفت شبه نظامی نیز در این عملیات کشته و هشت شبه نظامی دیگر بازداشت شده اند. هواپیماهای ارتش آمریکا عملیات نجات را حمایت می کردند.

«دولت اسلامی عراق» شاخه عراقی القاعده در این کشور، خواستار آزادی اعضایش از زندان های عراق و مصر شده بود.

یک عضو مسیحی پارلمان عراق روز دوشنبه به خبرنگاران گفت چندین زائر مسیحی بر اثر «نبود عملیات حرفه ای و باشتاب» در آزادی گروگان ها، جان خود را از دست دادند.

همزمان، عبدالقادر عبیدی، وزیر دفاع عراق از تصمیم حمله به کلیسا دفاع کرد و گفت مردان مسلح قصد داشتند گروگان ها را بکشند.

فیلم های ضبط شده توسط دوربین های ویدئویی آمریکایی نشان می دهد که یک سری انفجار در هنگام پیشروی نیروهای عراقی، در داخل کلیسا رخ داده است.

القاعده عراق درباره حملات بیشتر علیه مسیحی ها در آینده هشدار داده است.

زیباری: کردها، نیروی اصلی تعیین سرنوشت دولت آینده عراق

هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، ابتدا درباره پیامدهای عدم تشکیل دولت درعراق پس از گذشت بیش از هفت ماه از انتخابات پارلمانی گفت، «تعویق تشکیل دولت در عراق بر همه زمینه های روابط خارجی عراق تاثیر گذارده است. خروج عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به تعویق افتاده (بر اساس آن بدلیل حمله ارتش صدام به کویت استفاده از نیروی نظامی علیه عراق امکان پذیر است و داراییهای عراق در بانکهای جهانی برای پرداخت غرامت به آسیب دیدگان جنگ کویت بلوکه شده است)  و دیپلماسی و مناسبات خارجی عراق و حتی شرکتها و کمپانیهایی را که مایل به سرمایه گذاری و فعالیت در طرحهای توسعه و بازسازی عراق هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و همه منتظر تشکیل دولت هستند. اکنون چندین پیشنهاد دیپلماسی خارجی عراق نیز بهمین دلیل به تعویق افتاده است.

صدای آمریکا: مساله دخالتهای خارجی و بویژه دخالت ایران در امور داخلی عراق حتی برای تشکیل دولت بغداد مطرح است. آیا چنین دخالتی واقعی است؟

زيباری: موضع دولت و وزارت امور خارجه عراق درباره دخالتهای خارجی صریح و روشن است. ما با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی خود و بویژه در تشکیل دولت جدید عراق مخالف هستیم. زیرا این وظیفه خود عراقیهاست که طبق نتایج انتخابات با گفتگو در داخل کشور دولت را تشکیل دهند. ولی متاسفانه خود عراقی ها در عرصه سیاسی، زمینه را برای دخالتهای خارجی هموار میسازند. به بیان دیگر آنان خود، از دخالت خارجی در امور داخلی کشور حمایت میکنند، در سفر و دیدارهایی که میبینید روزانه از پایتخت های کشورهای همسایه بعمل می آورند. اما اکنون امیدهایی ایجاد شده که طرح پیشنهادی مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، مبنی بر اجلاس وسیع همه گروهها و طیفهای سیاسی عراق باهم در بغداد و در داخل کشور نتیجه بخش باشد. زیرا این تلاشی است که بدور از تاثیرات و دخالت خارجی توسط خود عراقیها برای تشکیل دولت صورت میپذیرد.

صدای آمریکا: پیشنهاد آقای بارزانی چقدر عملی شده است؟

زيباری: از روز پنجشنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) اجلاس سران گروههای سیاسی عراق شروع شده است. روز یکشنبه ۹ آبان (۳۱ اکتبر) اجلاس بعدی در بغداد تشکیل میشود. در مرحله نخست بحث تشکیل چهارچوب دولت بطور جدی مطرح شده است. برای نشستهای دیگری در سطح رهبران فراکسیونهای پیروز در انتخابات آماده سازی صورت میگیرد تا تصمیم نهایی بمنظور تقسیم مسولیتها و پستهای اساسی اتخاذ شود.

پیشنهاد آقای بارزانی برای تشکیل دولت از سوی عراقیها و حتی فراتر از عراق از سوی سازمان ملل متحد، کاخ سفید و کشورهای عربی همچون مصر مورد استقبال گرم قرار گرفته است.

صدای آمریکا: عراقیها میگویند شما بعنوان وزیر خارجه روابط متعادل و متوازنی را با ایران و همزمان آمریکا و بطور کلی کشورهای خارجی برقرار کرده اید. آیا این درست است که گفته میشود ممکن است چنین رویه ای با گزینش فرد دیگری در وزارت امور خارجه دولت آتی تغییر یابد؟

زيباری: تصدی پستهای کلیدی در عراق قابل بحث و گفتگو هستند. از روسای قوای سه گانه گرفته تا تصدی وزارتخانه های مهم و از جمله وزارت خارجه. اما این به توافق گروههای سیاسی پیروز در انتخابات بستگی دارد. موقعیت فراکسیون کرد که من عضو آن هستم قوی است، زیرا کردها اکنون نیروی اصلی تعیین سرنوشت دولت جدید هستند. با این مفهوم که بدون حمایت کردها اکثریت لازم برای تشکیل دولت ایجاد نخواهد شد. بدون شک فراکسیون کرد سهم خود را از دولت عراق خواهد داشت، از روسای قوای سه گانه گرفته تا وزارتخانه های اصلی. نمیخواهم درباه مسائلی هم صحبت کنم که هنوز درباره آن توافقی بعمل نیامده است.

گزارش: آمريکا و ايران تأثيرگذاری تحريم ها را مورد ارزيابی قرار می دهند

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ايران برای از سرگيری گفتگوها بر سر برنامه اتمی کشور و پيام سخنگوی وزارت خارجه آمريکا به رييس جمهوری ايران در کانون توجه مطبوعات آمريکا قرار گرفته است.

روزنامه نيويورک تايمز می نويسد اعلام آمادگی ايران برای از سر گيری گفتگوهای اتمی، تنها در دو پاراگراف، و بيش از سه ماه پس از دريافت دعوتنامه کاترين اشتون، مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا برای وی، ارسال شده است. به نوشته اين روزنامه خانم اشتون توافق طرف ايرانی را «بسيار مهم» خوانده است، با اين حال وی می گويد با توجه به روند پيچيده و فريبکارانه ای که پيش از اين بر روند گفتگو ها حاکم بود، انتظار نمی رود در اين دور از مذاکرات چندان پيشرفتی حاصل شود.

اما روزنامه هيوستون کرونيکل می نويسد در پی اعمال چهار دوره تحريم های شورای امنيت، اتحاديه اروپا، ايالات متحده، و جامعه بين المللی عليه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، اکنون ریيس اتاق بازرگانی آن کشور تاييد کرده است که تحريم ها هزينه زندگی مردم را ۳۰ در صد، افزايش داده است.

روزنامه کريسچن ساينس مانيتور نيز می نويسد در حالی که جمهوری اسلامی برای شرکت در دور جديد گفتگوهای شش جانبه اتمی اعلام آمادگی کرده است، ايالات متحده و هم پيمانانش پيشنهاد جديدی رابرای کمک به ايران در استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای، و تشويق به توقف برنامه غنی سازی اورانيوم ايران، در دست تنظيم دارند. اين روزنامه با اشاره به اين که جامعه بين المللی سال گذشته همين رويه را در برابر ايران در پيش گرفت و به نتيجه نرسيد، اين پرسش را مطرح کرده است که آيا اين بار هيچ چيزی عوض خواهد شد؟

در همين حال راس والن، در سايت هافينگتن پست، اين نظر را مطرح کرده است که «هر چه در برابر پيشبرد برنامه اتمی ايران تعلل کنيم، اوضاع به زيان غرب عوض خواهد شد.» وی در ادامه می پرسد: «آيا خلع سلاح اتمی اسراييل و کشورهای غربی می تواند بر نظر ايران تأثير گذارد و جمهوری اسلامی را به دست کشيدن از برنامه اتمی خود، تشويق کند؟»

سرانجام در لس آنجلس تايمز می خوانيم پی جی کراولی، سخنگوی وزرات خارجه آمريکا، پيام تبريکی به مناسبت پنجاه و پنجمين سال تولد محمود احمدی نژاد برای وی، ارسال کرده است. در پيام وزير خارجه آمريکا آمده است «آقای احمدی نژاد، پنجاه و چهارمين سال تولد شما سرشار از فرصت های از دست رفته بود، بياييد و در اين سال، درهای ايران را به روی نوع متفاوتی از روابط با جهان، باز کنيد.» سخنگوی وزرات خارجه آمريکا همچنين پيشنهاد کرده است که رييس جمهوری اسلامی، روز تولدش را با آزاد کردن دو گردشگر آمريکايی، جشن بگيرد.

اوباما: صرفنظر از نتايج انتخابات جمهوريخواهان و دموکراتها همکاری کنند

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، در پيام هفتگی راديويی- اينترنتی خود باز هم از رهبری جمهوری خواهان کنگره آمريکا خواست تا صرفنظر از نتايج انتخابات ميان دوره ای -- سياست های يکسويه خود را کنار گذاشته و در مورد مشکلات کشور با دموکراتها، همکاری کنند. اين نخستين باری است که رييس جمهوری در پيام هفتگی خود به نتايج انتخابات مياندوره ای که روز سه شنبه اين هفته برگزار می شود، اشاره ميکند.

پرزيدنت اوباما گفت: «صرفنظر از آنچه نتيجه انتخابات روز سه شنبه باشد، ما بايد در کنار يکديگر به مردمی که می خواهند دوباره به کار و شغل خود برگردند، کمک کنيم. ما می توانيم بلافاصله پس از انتخابات گام های ملموسی را برای تشويق بخش خصوصی به استخدام های جديد برداريم. اين ها اقداماتی است که همگی می توانيم در باره آن موافق باشيم.»

پرزيدنت اوباما همچنين گفت: «اين ها ايده های دموکرات ها يا جمهوريخواهان نيست، بلکه پيشنهاداتی است که تا بحال بطور سنتی از سوی هر دو حزب مورد حمايت قرار گرفته است. در حالی که مدت کوتاهی به پايان دوره فعلی کنگره باقی مانده است، بايد به چالش های گسترده ای که در پيش روی ماست، توجه داشته باشيم و بتوانيم همچنان در اقتصاد جهان با ديگران رقابت کنيم. اين به آن معناست که بايد اطمينان يافت نسل جوان آمريکايی برای در دست گرفتن مشاغل گوناگون اين عصر جديد، از توانايی ها و آموزش های لازم برخوردار است.»

پرزيدنت اوباما در پيام روز شنبه خود که آخرين آن قبل از برگزاری انتخابات روز سه شنبه بود بطور غيرمستقيم به نتايج انتخابات ميان دوره ای نيز اشاره کرده و آنگاه رهبری جمهوری خواهان را -- هم در مجلس نمايندگان و هم در سنای آمريکا -- مورد انتقاد قرار داد. رييس جمهوری همچنين سخنان رهبری جمهوری خواهان کنگره را در اين مورد که اکنون «موقع مصالحه نيست» نگران کننده، توصيف کرد.

از سوی ديگر، «جان بينر،» رهبر اقليت جمهوری خواه مجلس نمايندگان، در پيام هفتگی سنتی جمهوری خواهان در پاسخ به پرزيدنت اوباما گفت رييس جمهوری در اجرای قول انجام تغييرات خود که ۲ سال پيش هنگام فعاليت های انتخاباتی رياست جمهوری بمردم داده بود، عمل نکرده است.

در همين حال روز شنبه ده ها هزار نفر در اجتماع آرام بی سابقه ای در برابر کاخ کنگره آمريکا، شرکت کردند.

اين اجتماع که در منطقه پارک مانند وسيعی که در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن قرار دارد، برگذار شد، «تظاهرات سلامت عقل يا احيای ترس» نام داشت که روز شنبه به دعوت استفن کولبرت و جان استيوارت، دو شخصيت طنزپرداز تلويزيونی برگزار شد. اين اجتماع آرام در واقع پاسخی به اجتماع مشابهی از جانب محافظه کاران و اعضای «تی پارتی» بود که «احيای سر بلندی آمريکا» نام داشت و دو ماه قبل در همين محل، برگذار شده بود. تجمع تی پارتی به دعوت «گلن بک،» يکی از مجريان شبکه تلويزيونی محافظه کار فاکس نيوز، برگذار شده بود. اما طراحان اصلی تظاهرات روز شنبه تاکيد کردند که اين کار به طرفداری از هيچ حزب يا گروهی، انجام نشده است. تجمع روز شنبه که بهرحال نزديکی بيشتری با ميانه روها در اين کشور داشت در شرايطی برگزار شد که انتخابات ميان دوره ای آمريکا فردا، سه شنبه، انجام می شود.

يکی از اظهارات بياد ماندنی اين تجمع زمانی بيان شد که جان استيوارت در انتقاد از شبکه های تلويزيونی در ايجاد ترس بيمورد در مردم گفت، «اگر همه چيز را با داد و هوار و جنجال بگوييم، هيچ چيز نمی شنويم.»

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر