سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

صادرات نفت از کردستان عراق ازسرگرفته می شود

به گفته وزیر نفت عراق، انتظار می رود صادرات نفت خام از منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق، در اوایل سال آینده میلادی از سرگرفته شود.

حسین الشهرستانی روز دوشنبه گفت دولت منطقه ای کردستان در شمال عراق، تعهد خود را به صادر کردن حدود ۱۵۰ هزار بشکه نفت در روز، اعلام کرده است.

صادرات نفت از منطقه کردستان عراق به دنبال اختلاف نظر میان دولت مرکزی بغداد و مقامات کرد بر سر پرداخت های مالی، متوقف شده بود.

مقامات کرد عراقی قراردادهایی را با شرکت های خارجی برای توسعه میدان های نفتی در این منطقه نفت خیز امضا کرده اند اما بغداد آن قراردادها را غیرقانونی خوانده است زیرا دولت مرکزی در روند آنها مشارکت نداشت.

عراق دارای سومین منابع غنی نفتی در جهان است. سال گذشته عراق با برخی شرکت های انرژی قراردادهایی امضا کرد تا تولید روزانه نفت خود را از ۲ و نیم میلیون به ۱۲ میلیون بشکه برساند.

اعتراض به صدور حکم اعدام برای یک شهروند ایرانی مقیم کانادا

رسانه های عمده کانادا از محکومیت سعید ملک پور، تبعه ایرانی مقیم کانادا به اقدام علیه امنیت ملی و صدور حکم اعدام برای وی خبر می دهند.

بنا به گزارش روز دوشنبه (٦ دسامبر) روزنامه گلوب اند میل، سعید ملک پور به اتهام راه اندازی یک تارنمای غیراخلاقی و به انحراف کشیدن جامعه، گناهکار و مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم شده است.

در یک دادخواست اینترنتی که نسخه ای از آن به مجلس عوام کانادا ارسال شده است، امضاکنندگان خواستار آزادی فوری سعید ملک پور شده اند.

فاطمه افتخاری، همسر سعید ملک پور که مقیم تورنتو است، روز شنبه (٥ دسامبر) در گفتگو با روزنامه کانادایی گلوب اند میل گفت قاضی دادگاه حکم اعدام آقای ملک پور را در زندان اوین به وی ابلاغ کرده است.

سعید ملک پور جوان ایرانی ٣٥ ساله مقیم کانادا، برای دیدار از پدر سالخورده اش به ایران بازگشته بود. بنا به گزارش ها، وی در اکتبر سال ٢٠٠٨ زندانی شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین و در بازداشت مقامات قضایی ایران بوده است.

فاطمه افتخاری به گلوب اند میل گفت از خبر شنیدن صدور حکم اعدام برای همسرش در چنان شوک و حیرتی به سر می برد که حتی نمی تواند اشک بریزد.

بنا به گفته فاطمه افتخاری، سعید ملک پور به عنوان یک طراح و برنامه نویس آزاد سایت های اینترنتی، در کانادا کار می کرد و چهار روز پس از بازگشت به ایران مفقود شد. او نیز که برای پیگیری وضعیت همسرش پس از سه هفته به تهران سفر کرد، توسط مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایران احضار و به مدت چهار ساعت مورد بازجویی و بدرفتاری و اهانت قرار گرفته است.

سعید ملک پور در مارس سال ٢٠١٠، در نامه سرگشاده ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ادعا کرد در زندان تحت شکنجه شدید قرار گرفته و درحالی که دست ها و چشم هایش بسته شده بود، چندین مامور با کابل او را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و او را به تجاوز جنسی با بطری آب تهدید و وی را وادار کردند تا در برابر دوربین های تلویزیون جمهوری اسلامی اعتراف کند. بنا به گفته همسر سعید ملک پور، پدر این جوان ایرانی دو روز پس از پخش اعترافات تلویزیونی درگذشته است.

سعید ملک پور در این نامه ادعا کرده که ٣٢٠ روز در زندان انفرادی به سر برده است.

خانم افتخاری افزوده است در شرایطی که هنوز زمان اجرای حکم اعدام همسرش تعیین نشده است، وکیل وی در ایران در تلاش است تا پرونده وی را به دیوان عالی ارجاع کند.

افزایش فشارها بر گباگبو برای کناره گیری از ریاست جمهوری ساحل عاج

فشارها بر لوران گباگبو، رئیس جمهوری فعلی ساحل عاج برای کناره گیری از این مقام و تحویل قدرت به آلسان اوتارا، رقیب انتخاباتی اش ادامه دارد.

لوران گباگبو و السان اوتارا، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ساحل عاج، اعلام پیروزی کرده و سوگند ریاست جمهوری یاد کرده اند اما سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه آفریقا و سازمان ملل متحد می گویند آقای اوتارا، پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته است.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت با آقای گباگبو تماس تلفنی گرفته و از او خواسته است تا قدرت را به السان اوتارا، رئیس جمهوری منتخب تحویل دهد.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی نیز گفت عدم پذیرش شکست از سوی گباگبو، ثبات غرب آفریقا را تهدید می کند.

تنش ها در ساحل عاج بالا است و طرفداران السان اوتارا، که از سوی کميته برگزاری انتخابات در ساحل عاج به عنوان برنده دور دوم انتخابات رياست جمهوری کشور معرفی شده است، در ابيجان، پایتخت آن کشور، لاستيک اتومبيل ها را به آتش کشيدند. دولت نیز قوانین منع عبور و مرور شبانه را برای یک هفته دیگر تمدید کرد.

این در حالیستکه شورای قانون اساسی ساحل عاج، رئیس جمهوری کنونی کشور، لوران گباگبو را برنده انتخابات ماه نوامبر معرفی کرده است.

تابو امبکو، رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی با مأموریت از سوی اتحادیه آفریقا، در تلاش برای یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی ساحل عاج است اما هیچ پیشرفتی در این راستا، گزارش نشده است.

این اولین انتخابات ریاست جمهوری در ساحل عاج در ده سال اخیر بوده است. انتخابات قرار بود ثبات را در ساحل عاج در غرب آفریقا، که از سال ۲۰۰۲ شاهد درگیری میان شورشیان و دولت بوده است، احیا کند.

دوره ریاست جمهوری گباگبو قانونا در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید اما با لغو مکرر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، او بر سر قدرت باقی ماند.

لوران گباگبو و آلسان اوتارا، هر دو به عنوان رئیس جمهور تشکیل دولت و انتخاب وزیران را آغاز کرده اند.

بحران سیاسی در ساحل عاج، نگرانی از دور جدید نا آرامی ها را در این کشور دامن زده است. در خشونت های مرتبط با انتخابات طی هفته گذشته در ساحل عاج، ۱۷ نفر کشته شده اند.

مذاکرات کره جنوبی، ژاپن و آمریکا درباره بحران در شبه جزیره کره

ملاقات نمایندگان دیپلماتیک کره جنوبی، ژاپن و آمریکا پس از آن رخ می دهد که سئول از آغاز یک رزمایش ۵ روزه در آب های شبه جزیره کره خبر داد که با شلیک گلوله های واقعی توپخانه همراه خواهد بود.

ارتش کره جنوبی به تردد قایق ها در ۲۹ منطقه در نزدیکی مرز آبی آن کشور با کره شمالی هشدار داده است.

کره شمالی، مانورهای نظامی- دریایی اخیر همسایه جنوبی را به عنوان عاملی تحریک کننده و اعلان جنگ مورد انتقاد قرار داده است.

یک رزمایش تازه کره جنوبی در جزیره مرزی و آب های مورد اختلاف دو کشور در ۲۳ نوامبر، سبب تحریک و حمله توپخانه ای کره شمالی به جزیره و کشته شدن ۴ تن و مجروح شدن ۱۸ نفر دیگر شد.

با آغاز مانور نظامی کره جنوبی، باراک اوباما و هو جین تائو، رئیس جمهوری چین صبح دوشنبه تلفنی گفت و گو کردند.

به گفته یک سخنگوی کاخ سفید آقای اوباما در این مکالمه خواستار آن شد که رئیس جمهوری چین به پیونگ یانگ بگوید که «تحریک هایش غیرقابل قبول» است.

رسانه های چینی می گویند هوجین تائو، رئیس جمهوری این کشور نگرانی عمیق خود را درباره وضعیت بحرانی شبه جزیره کره اعلام کرده و خواستار رفتار «خونسرد و معقول» تمامی طرف ها شد.

قرار است در روز دوشنبه، نخست وزیران ژاپن و کره جنوبی با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کنند و درباره حمله توپخانه ای ماه گذشته کره شمالی به کره جنوبی و تاسیسات غنی سازی اورانیوم این کشور که به تازگی کشف شده است، مذاکره کنند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی دعوت چین برای شرکت در نشستی گسترده تر با حضور پکن، مسکو و کره شمالی را رد کرده اند. آنان می گویند گفت و گو با پیونگ یانگ در حال حاضر، تشویقی برای رفتار بد کره شمالی محسوب می شود.

هدف از مانورهای توپخانه ای کره جنوبی پاسخی برای حمله توپخانه های کره شمالی علیه جزیره مرزی جنوبی در اواخر نوامبر گذشته است. کره شمالی می گوید با تشدید مانور نظامی کره جنوبی و از جمله شلیک توپ به آب های مورد اختلاف دو طرف، دست به شلیک توپ زده است.

کره شمالی مانور نظامی جدید سئول را محکوم کرده است اما هنوز تهدید به تلافی نکرده است.

وزیر خارجه جدید کره جنوبی گفته است در صورتی که پیونگ یانگ حمله دیگری را آغاز کند، با پاسخ نظامی قوی سئول مواجه خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا در صدد تحکیم روابط خود با ژاپن و کره جنوبی است. به نوشته این روزنامه این اقدام واشنگتن در واکنش به افزایش مشکلات با چین است و مقامات آمریکا در حال تشکیل یک بلوک ضد چینی هستند.

واشنگتن پست می نویسد دولت باراک اوباما می گوید خودداری چین از محکوم کردن رفتار کره شمالی در توسعه برنامه اتمی و حمله به همسایه جنوبی اش، موجب شده که پیونگ یانگ به آزادی عمل بدون عواقب، تشویق شود.

مذاکرات اتمی تهران با غرب، پس از یک سال بن بست

مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار و گفت و گو درباره برنامه اتمی بحث انگیز ایران را در ژنو آغاز کردند.

این نشست دو روزه، اولین دیدار مذاکرات میان نمایندگان جمهوری اسلامی و قدرت های غربی در بیش از یک سال گذشته به شمار می رود. کارشناسان و تحلیلگران درباره نتیجه این دیدارها چندان خوشبین نیستند و می گویند بهترین نتیجه ای که می توان از گفت و گوهای ژنو گرفت این است که این نشست به انجام دیدارهایی در آینده بینجامد.

دیدار کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران که قرار است در روز سه شنبه نیز ادامه یابد، یک روز پس از آن آغاز شد که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کرد تهران در چرخه تولید سوخت اتمی، به خودکفایی رسیده است. آقای صالحی گفت ایران برای اولین بار کیک زرد تولید کرده است.

این سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز یکشنبه از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. آقای صالحی در این سخنان به مقدار کیک زرد تولید شده در ایران اشاره ای نکرد.

یک تحلیلگر ارشد موسسه بین المللی تحقیقات استراتژیک در لندن در گفت و گو با صدای آمریکا گفت سخنان صالحی را تایید نمی کند. مارک فیتزپتریک می گوید کارشناسان معتقدند که ایران پیش از این به تولید کیک زرد دست یافته است و به گفته وی این محصول در مقیاس زیاد است.

دیپلماتهای بلندپایه ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در نشست روز دوشنبه ژنو حضور دارند.

نشست دو روزه ژنو پس از بیش از یک سال توقف در گفت و گوها در زمینه  برنامه هسته ای ایران انجام می شود.

مذاکرات هیات نمایندگی جمهوری اسلامی با کشورهای غربی در زمینه برنامه  هسته ای ایران در محل نمايندگی سوييس در مقر اروپايی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می شود.

۵۰ کشته در دو انفجار انتحاری در پاکستان

دو بمب گذار انتحاری با ایجاد انفجار طی حمله ای به یک نشست کمیته ضد طالبان در مناطق عشايری مومند، در شمال غرب اين کشور، دست کم ۵۰ تن را کشته و ۱۰۰ مجروح برجای گذاشتند.

امجد علی خان، یک مقام سیاسی پاکستانی در تشريح اين خبر گفت مهاجمان بمب گذار، حین نشست ریش سفیدان قبیله ای و مقام های ارشد، به دفتر او حمله کردند.

هیچ شخص یا گروهی مسئولیت اين حمله را برعهده نگرفته است.

ارتش پاکستان در مومند علیه شورشیان مبارزه می کند اما در مهار فعالیت گروه های تروریستی طالبان و القاعده ناموفق بوده است.

رشد ۲۳ درصدی واردات ایران در ۸ ماهه امسال

فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی مجلس شورای اسلامی، به تازگی در نامه ای به در نامه ای به محمد رضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور، شمس الدین حسينی وزير امور اقتصادی و دارايي، مهدی غضنفری وزير بازرگانی، علی اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن و محمود بهمنی رييس كل بانك مركزی چالش های پنج گانه صادرات غير نفتی را اعلام كرد و خواستار اقدام عاجل دولت برای رفع این چالش ها شد.

نخستین چالش از دید فراکسیون صادرات مجلس مجلس تنظیم و مدیریت نرخ ارز عنوان شده است. در قسمتی از نامه فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی آمده است، صنايع داخلی بخصوص در بخش صادرات غيرنفتی با مشكل جدی قدرت رقابت با رقبای خارجی مواجهند و ضرورت دارد نيت دولت و مجلس مبنی بر حمايت از صادرات غيرنفتی با جبران خسارت وارد شده به صادر كنندگان ناشی از نرخ پايين ارز به نحو مناسب هر چه زودتر اجرايی گردد.

اسدالله عسگراولادی رئیس کمیسیون صادرات نیز، در ۱۲ آذر ماه در تازه ترین گفت گوی خود با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با ناچیز دانستن میزان مبلغ مشوق های صادراتی، صراحتا عنوان کرد، مشوق صادراتی در ایران وجود ندارد.

با وجود آن که این تاجر قدیمی، اضافه کردن نرخ ارز به صورت سالانه آن هم بر اساس تفاضل بین تورم خارجی و داخلی را یکی از دو راه جبران هزینه های ناشی از تحریم ها بین المللی می داند.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، در ۹ آذر ماه در تازه ترین گفت و گو خود با خبر آن لاین با اشاره به این که دولت کاملا نرخ ارز را در اختیار دارد، گفت، نرخ ارز در ایران شرایط خاصی دارد و دولت اجازه نمی دهد نرخ ارز حتی درزمان اجرای هدفمندی یارانه ها از آن میزانی که باشد بالاتر رود.

در همین رابطه کوروش پرویزیان مدیر عامل بانک توسعه صادرات هم، روز جمعه ۱۲ آذر ماه در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت، سياست كلی دولت درباره نرخ ارز تغييری نداشته است و همان سياست قبلی را براساس قانون برنامه چهارم انجام می ‌دهد.

کارنامه تجارت خارجی ایران، در ۸ ماهه امسال نشان از واردات ۴۰ میلیارد دلاری دارد که رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که تازه ترین پیش بینی واحد اطلاعات اکونومیست از کاهش صادرات ایران طی سال های آتی خبر می دهد.

برای اخلالگران در اجرای هدفمند کردن یارانه ها مجازات اعدام درخواست شد

منابع خبری ایران بار دیگر از شمارش معکوس برای آغاز هدفمند کردن یارانه ها خبر می دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بامداد روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه با بیان این موضوع که آخرین اخبار از اجرای مراحل نهایی واریز یارانه های نقدی به حساب متقاضیان و نزدیک شدن به مرحله اصلاح قیمت حامل های انرژی حکایت دارد، اعلام کرد مرحله جدید اجرای طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار و وارد کردن خانوارهای جدید از روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه آغاز می شود.

تازه ترین گزارش بانک مرکزی، که روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه منتشر شد، با اشاره به رشد دوازده و نیم درصدی شاخص بهای کالاها و خدمات نسبت به آبان ماه سال گذشته، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آبان ماه امسال را، نه و هفت دهم درصد اعلام کرد، که نسبت به مدت مشابه در مهر ماه نیم درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش دیگری از بانک مرکزی، از قیمت اقلام خوراکی، که در هفته منتهی به پنجم آذر ماه منتشر شد، نشان دهنده افزایش ۱۲۳ درصدی قیمت گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. بر اساس همین گزارش، گروه های سبزی های تازه، که گوجه فرنگی هم جزئی از آن است، نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۴۶ درصد گران شده است.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تورم ناشی از آزاد سازی قیمت ها را خارج از اراده بانک مرکزی عنوان کرده است.

در همین حال، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بامداد روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه، از قول محمود دودانگه، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، از افزایش قیمت نان در واحدهای دولتی خبر داد.

روزنامه خبر، در شماره روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه خود، قیمت بنزین طی ۳۲ سال گذشته را بررسی کرده است، و از ۴۰۰ برابر شدن قیمت بنزین در این مدت خبر می دهد.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، از دستگاه قضایی خواست برای «اخلاگران» در اجرای هدفمند کردن یارانه ها مجازات اعدام در نظر گرفته شود.

در واکنش به همین در خواست، پایگاه خبری تحلیلی فرارو، بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه نوشته است، با نزدیکی هر چه بیش تر به آغاز اجرای هدفمندی یارانه ها، دغدغه در این باره نیز افزایش یافته است. دغدغه ای که جدای از موضوع اجرای این قانون اقتصادی رنگ و بوی امنیتی و سیاسی نیز به خود گرفته است.

کریستین ساینس مانیتور: رییس جمهوری آمریکا باید مراقب تاکتیک های تعویق و تعلل جمهوری اسلامی باشد

روزنامه کریستین ساینس مانیتور روز شنبه با اشاره به این که گفت وگوهای روز دو شنبه، پس از یک سال بازی سیاسی از سوی جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم های بین المللی علیه ايران انجام می گیرد هشدار داد که رییس جمهوری آمریکا باید مراقب تاکتیک های تعویق و تعلل جمهوری اسلامی باشد. در سرمقاله همين روزنامه در روز يکشنبه با اشاره به این که دولت تهران هرگز توقف غنی سازی اورانیوم را جدی نگرفته، نوشته است تنها سیاستی که در برابر دولت تهران نتیجه بخش بوده است، تحریم هاست. این روزنامه به دولت واشنگتن توصيه می کند که حلقه تحریم های بین المللی علیه ایران را تنگتر کند.

در چند روز اخير آهنگ نگران کننده برنامه هسته ای ایران، و دشمنان داخلی و خارجی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی برخی از عناوینی است که در مطبوعات جهان به چشم می خورد.

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشته است «مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با گروه پنج بعلاوه يک پس از چهارده ماه تأخیر و تعلل ایران در حالی از سر گرفته می شود که روند برنامه اتمی ایران قدرت های غربی را نگران کرده است.» فیگارو ادامه می دهد: «سی ویکمین گزارش بازرسان آزانس بین المللی انرژی اتمی در مورد هشت سال فعالیت هسته ای ایران که هفته گذشته در نشست هیات مدیره آژانس در وین ارائه شد، از ادامه فعالیت های غنی سازی در تأسیسات فرآوری اوانیوم نطنز و اراک حکایت دارد.»

در همين حال ماهنامه فارین پالیسی به نقل از رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا می نویسد حمله نظامی به ایران موجب می شود که برنامه های اتمی جمهوری اسلامی تنها بین یک تا سه سال به تعویق بیفتد، اما مردم ایران را برای ابد با ما دشمن خواهد کرد. این نشریه اشاره می کند که برنامه اتمی جمهوری اسلامی از جانب دشمنان داخلی و خارجی دیگری از جمله کرم اینترنتی استاکس نت و تروریست های ناشناس هدف قرار گرفته شده است که این مشکلات نیز تنها می تواند برنامه هسته ای ایران را چند سالی به تأخیر بیندازد. فارین پالیسی این پرسش را مطرح کرده است که اگر گزینه حمله نظامی را کنار بگذاریم، آیا می توان امید داشت که در فاصله زمانی چند ساله تا دستیابی دولت تهران به بمب اتمی، یک تحول سیاسی داخلی اوضاع را دگرگون کند؟

اما سران کشورها ی عرب عضو شورا ی همکاری خلیج فارس در نشست روز دو شنبه خود در ابوظبی درباره نگرانی هایشان از برنامه هسته ای ایران، افشاگری های ویکی لیکس، و رونق اقتصادی به برکت قیمت بالای نفت گفت و گو می کنند. کشورهای کویت، عربستان سعودی، امارات ،عمان، قطر و بحرین اعضا ی شورا ی همکاری خلیج فارس هستند. به موجب اسنادی که در سایت ویکی لیکس منتشر شده است سران این کشورها با اشاره به نگرانی های خود از برنامه هسته ای ایران، از آمریکا خواسته بودند به ایران حمله نظامی بکند. پیشاپیش برگزاری نشست سران، تدابیر شدید امنیتی در ابوظبی به همین مناسبت اتخاذ شده است. ایران در واکنش به افشاگری ویکی لیکس آن را اسنادی بی ارزش خواند و از اعراب خواست که در دام آن نیافتند.

در رويدادی ديگر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، قبل از پرواز به سوی ناو هواپیمابر یو اس اس ابراهام لینکلن، در عمان توقف داشت. گفته می شود گفت و گوی آقای گيتس با سلطان قابوس نگرانی جامعه جهانی از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، افزایش خطر حملات تروریستی در یمن، و جنگ در افغانستان و عراق را در بر خواهد داشت. عمان در آزادی یکی از سه کوهنوردانِ آمریکایی که به اتهام ورود غیرقانونی به ایران در ماه ژوئیه سال گذشته بازداشت شده اند، نقش کلیدی ایفا کرد. مسقط برای آزادی دو کوهنورد دیگر نیز در تلاش بوده است. سلطان قابوس همچنین بر حل دیپلماتیک مناقشه طولانی بر سر برنامه های هسته ای ایران تاکید کرده است. اما واشنگتن تأکيد دارد که به رغم ادعای مقامات جمهوری اسلامی ایران، برنامه های هسته ای کشور پوششی برای تولید سلاح های هسته ای بوده است.

در خبری ديگر روزنامه فرانسوی لوموند یکی از سندهای افشا شده در سایت ویکی لیکس را منتشر کرده که درآن کریستوفر هیل، سفیر آمریکا در بغداد، گفته است ایران بازیگر مسلط درعراق است و تهران برای حفظ این سلطه از همه امکانات دیپلماسی، اطلاعاتی و اقتصادی، بهره گیری می کند. نامه سفیر بیش از یکسال پیش در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۰۹ نوشته شده و در آن آمده است تهران برای حفظ متحدان عراقی خود در قدرت از همه امکانات از جمله معاودان عراقی بهره گیری می کند تارژیمی طرفدار خود را در عراق مستقرسازد. در این زمینه به استناد سند چاپ شده در لوموند آمده است که ایران به رقیبان شیعی و کرد عراق کمک مالی می کند حتا به گروههای سنی مذهب عراقی با هدف وابسته کردن مالی آنها به رژیم جمهوری اسلامی، پول پرداخت می کند.

کره جنوبی مانورهای نظامی تازه خود را در ۲۹ ناحيه با آتشبارهای واقعی، آغاز کرد

ارتش کره جنوبی می گويد تمرينات نظامی خود را با استفاده از آتشبارهای واقعی در همه سوی آبهای شبه جزيره کره، آغاز کرده است.

رييس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد تمرينات آتشبارهای آن کشور را در ۲۹ ناحيه که شامل سواحل يک جزيره در نزديکی منطقه مورد مناقشه با کره شمالی می شود، شروع کرده است. مانورها قرار است که تا روز جمعه، ادامه پيدا کند.

کره شمالی در روزهای اخير مانورهای خود را بعنوان تلاش برای راه اندازی جنگ، مورد انتقاد قرار داده است.

تنش های بين دو کره در ماه گذشته در پی حمله توپخانه کره شمالی به يک جزيره کره جنوبی که به کشته شدن دو غيرنظامی و دو تفنگدار دريايی کره جنوبی انجاميد، افزايش يافته است.

ژنرال بازنشسته «کيم کوان جين،» وزير دفاع جديد کره جنوبی، وعده داده است هر حمله تازه کره شمالی را با واکنش محکم نظامی، پاسخ دهد.

ديپلماتهای ارشد آمريکا، کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه در واشنگتن برای مذاکره پيرامون تنش های شبه جزيره کره، گرد يکديگر می آيند. هر سه کشور يک رشته تمرينات نظامی را در منطقه پس از حمله اخير کره شمالی، به اجرا گزارده اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر