سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تایلند به دنبال حکم دادگاه برای پراکندن تجمع کنندگان سرخ پوش

دولت تایلند در تلاش برای صدور حکم دادگاه است که دستور می دهد ده ها هزار تظاهر کننده سرخ پوش را از منطقه توریستی بانکوک خارج کند.

تظاهر کنندگان سرخ پوش که حامی تاکسین شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده تایلند هستند، روز دوشنبه برای سومین روز متوالی با حضور خود در منطقه توریسیتی و قطب تجاری بانکوک، این مناطق را فلج کردند. این اقدام موجب برهم خوردن ترافیک و بسته ماندن مراکز خرید به دلایل امنیتی شد.

بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، گروهی از سرخ پوشان برای مدت کوتاهی دفاتر کمیسیون انتخاباتی را اشغال کردند. این گروه پس از دریافت تضمین مبنی بر این که کمیسیون در حال تحقیق درباره اتهام دخالت نامناسب حزب آبیسیت وجاجیوا است، به اشغال دفتر کمیسیون پایان داد.

آقای آبیسیت، در سخنان روز یکشنبه خود که از تلویزیون سراسری تایلند پخش شد تظاهر کنندگان سرخ پوش را به نقض قانون اساسی کشور متهم کرد.

جمعیتی حدود ۵۵ هزار نفر از معترضان سرخ پوش روز شنبه در چارچوب کمپین مجبور کردن دولت به برگزاری فوری انتخابات جدید، اشغال مناطق توریستی و تجاری را آغاز کردند.

انفجار انتحاری در جمهوری اینگوش دو کشته بر جای گذاشت

یک بمب گذار انتحاری در شمال قفقاز روسیه به مراکز اصلی پلیس محلی حمله کرد. در این حمله دو مأمور پلیس کشته و دست کم سه نفر دیگر در جمهوری اینگوش مجروح شدند.

وزارت کشور روسیه می گوید شخص بمب گذار روز دوشنبه هنگام حضور و غیاب در مراکز پلیس در شهر «کارابولاک» درشمال پایتخت اینگوش، به این مکان حمله کرد.

مقامات می گویند کمی بعد انفجار دوم اتومبیل پارک شده ای در این مرکز پلیس را ویران کرد. یک عکاس خبرگزاری رویترز گفت بقایای اتومبیل حامل بمب در جاده ای در مقابل مرکز پلیس به چشم می خورد.

طی هفته گذشته، بیش از ۵۰ تن در مسکو و شمال قفقاز روسیه که عمدتا مسلمان نشین است کشته شده و ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

دو بمب گذار انتحاری زن دوشنبه گذشته با انفجار در ایستگاه های مترو مسکو، ۴۰ تن را کشته و ۹۰ تن دیگر را مجروح کردند.

همزمان، انفجار دو بمب دیگر در چهارشنبه گذشته در جنوب جمهوری داغستان ۱۲ تن را کشت و روز یکشنبه نیز در همین مکان، وقوع دو انفجار موجب خروج یک قطار باری از ریل شد.

«دکو عمروف» رهبر شورشیان چچن مسئولیت انفجارهای مسکو را برعهده گرفت و گفت چنین حملاتی ادامه خواهد یافت.

کاخ سفید حمله به کنسولگری آمریکا در پیشاور پاکستان را محکوم کرد

ایالات متحده حمله گروه اسلامگرا و تروریستی طالبان به کنسولگری آمریکا در پیشاور پاکستان را محکوم کرد.

رابرت گیبز، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید گفت حمله روز دوشنبه که دست کم سه کشته و چندین مجروح برجای گذاشته به شدت کاخ سفید را نگران کرده است.

پیشتر طالبان مسئولیت حمله روز دوشنبه به کنسولگری آمریکا در پیشاور پاکستان را بر عهده گرفت.

این حمله دست کم دو کشته برجای گذاشته است.

بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد حاکی است دست کم دو مامور امنیتی پاکستانی در جریان تیراندازی، پرتاب نارنجک و انفجار انتحاری بمب درون اتومبیل کشته شده و چندین نفر دیگر به شدت مجروح شده اند.

بیانیه اخیر همچنین می گوید ایالات متحده این حمله تروریستی را محکوم می کند.

به گفته مقامات امنیتی بمب درون اتومبیل در یک ایستگاه بازرسی در خارج از کنسولگری منفجر شد و پس از آن ستیزه گران ضمن تلاش برای ورود به ساختمان تیراندازی کردند و نارنجک پرتاب کردند. پلیس به سرعت منطقه را مسدود کرد.

گزارشی مبنی بر وجود شهروندان آمریکایی در میان کشته شدگان و مجروحان منتشر نشده است.

مقامات می گویند پیشتر در روز دوشنبه یک بمب گذار انتحاری با انفجار در یک راهپیمایی سیاسی در منطقه «لوی دیر»، دست کم ۴۱ نفر را کشته و بسیاری دیگر را مجروح کرد.

توليدات صنعتی آمريکا در ماه گذشته و برای هشتمين ماه متوالی رشد نشان ميدهد

*عليرغم رشد بيش از انتظار بازسازی کشورهای غرب و اقتصادهای نوظهور و در حال رشد جهان، دامينيک استراس خان، رئيس صندوق بين المللی پول روز شنبه گفت تا زمانيکه ميزان تقاضای بخش خصوصی و مردم افزايش نيابد نميتوان گفت که بحرانهای اقتصادی و مالی جهان سپری شده است.

* موسسه مديريت عرضه آمريکا اعلام کرد که توليدات صنعتی آمريکا در ماه گذشته و برای هشتمين ماه متوالی رشد نشان ميدهد که چنين رشدی در ۶ سال گذشته بيسابقه بوده است. در همين حال دو موسسه پژوهشهای اقتصادی بريتانيا نيز خبر از رشد شديد بخش صنعتی بريتانيا را منتشر ساخته اند و ميگويند که رشد توليدات صنعتی آن کشور در ماه گذشته در ۱۵ سال گذشته بيسابقه بوده است.

*در ژاپن نتايج يک نظر سنجی که بر روی ۱۰ هزار شرکت انجام شده نشان ميدهد که بر ميزان اعتماد صاحبان مشاغل به اقتصاد کشور افزوده شده است که عمدتاً ناشی از گزارش افزايش فروش تويوتا در ماه گذشته است.

* کريستينا رومر، مشاور اقتصادی کاخ سفيد واشنگتن روز يکشنبه گفت چين بايد «يوآن» واحد پولی خود را شناور سازد. او افزود قرار است ديدارهايی ظرف چند ماه آينده بين آمريکا و چين صورت گيرد که مسئله شناور ساختن واحد پولی چين در صدر موضوعات مورد بحث قرار خواهد داشت. وزارت خزانه داری آمريکا قرار بود پانزدهم ماه آپريل گزارشی در مورد سياست های ارزی چين به کنگره آمريکا ارائه دهد، ولی تيموتی گايتنر، وزير خزانه داری گفت بعلت مذاکرات پيش رو با مقامات چين، بار ديگر آنرا به تعويق انداخت. ولی آقای گايتنر از چين مصراً خواست تا واحد پولی خود را هرچه زودتر شناور سازد.

*هفته گذشته بر ارزش شاخص های عمده سهام در آسيا افزوده شد. بازارهای بورس آمريکا و اروپا نيزهفته گذشته و برای ششمين هفته متوالی شاهد افزايش بهای شاخصهای عمده سهام بودند. در بازارهای ارزی بر ارزش برابری دلار در مقابل ين ژاپن افزوده شد و به بالاترين ارزش برابری خود در هفت ماه گذشته رسيد.

زمين لرزه ای با شدت ۷ و ۲ دهم درجه ريشتر در نوار مرزی باختری آمريکا و مکزيک روی داده است

تازه ترين گزارشها حاکی است که زمين لرزه ای با شدت ۷ و ۲ دهم درجه ريشتر در نوار مرزی باختری آمريکا و مکزيک روی داده است.

مقامات مکزيکی می گويند وقوع زمين لرزه سبب سقوط خانه ای در شمال مکزيک در شهر «مکزيکالی» گرديد و يک نفر را به هلاکت رساند. يک نفر ديگر هم که برای گريزاز آوار احتمالی ناشی از زلزله از خانه بيرون آمده بود در خيابان با اتومبيلی تصادف کرده و در گذشت. بيش از صد نفر نيز در شهر مکزيکالی مجروح شده اند.

سازمان زمين شناسی آمريکا می گويد مرکز ثقل زمين لرزه در باها در ايلات کاليفرنيا در جنوب مرز مکزيک و آمريکا قرار داشت و در عمق ۳۶ کيلومتری در فاصله ۱۷۰ کيلومتری «تی وانا» در مکزيک صورت گرفت.

برخی گزارشها حاکی ست که جريان الکتريسيته در بعضی نقاط قطع شده است و شماری از آسانسورها از حرکت ايستاده اند.

ساکنان شهر لوس آنجلس در ايالت کاليفرنيا و حتی ساکنان نقطه دوردستی مانند شهر فنيکس در ايالت آريزونا زمين لرزه را احساس کرده اند. برخی از ساکنان مناطق جنوبی ايالت کاليفرنيا می گويند، زمين لرزه، طولانی بود و حالت فراز و نشيب داشت مبل و اثاثيه خانه و ظروف آشپزخانه را ميلرزانيد.

سازمان زلزله نگاری آمريکا وقوع چند پس لرزه را باشدت ۵ و ۱ دهم درجه ريشتر در مناطق جنوبی مرز آمريکا به ثبت رسانده است.

کشف جدید برای درمان بیماری خواب

پژوهشگران کانادا و بریتانیا ترکیب جدیدی را کشف کرده اند که می تواند انگل عامل بیماری خواب را نابود کند و این بیماری خطرناک را درمان کند. بنا به گفته محققان، این ترکیب می تواند از رشد انگل در سطح یک آنزیم ممانعت کرده و راه را برای موثر شدن داروهای ویژه درمان بیماری خواب تسهیل کند.

سالانه ٣۰ هزار آفریقایی بر اثر ابتلا به بیماری خواب جان خود را ازدست می دهند.

پروفسور پال ویات، مدیر برنامه کشف داروی بیماری های مناطق استوایی در دانشگاه داندی اسکاتلند در بیانیه ای اعلام کرده است این کشف، از نظر کشف دارو و پیشرفت بیماری هایی که مورد غفلت قرار گرفته اند، یکی از برجسته ترین یافته های سال های اخیر است.

بیماری خواب، یک بیماری کشنده انگلی است که بر زندگی ده ها هزار تن از آفریقایی تباران مناطق زیر صحرای آفریقا تأثیر می گذارد. این بیماری که به آن تریپانوزوم گفته می شود، از طریق نیش پشه تسه تسه سرایت می کند.

بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، این بیماری دو مرحله دارد: مرحله اول با تب، سردرد، درد مفصل و خارش همراه است و در مرحله دوم که انگل باعث عفونت مغز می شود و عامل اختلال خواب می شود و نامگذاری این بیماری نیز به همین علت است.

داروهایی که در حال حاضر برای درمان بیماری خواب مورد استفاده قرارمی گیرند، به شدت سمی هستند. یکی از این داروها حاوی آرسنیک و دیگری بسیار گرانقیمت است و بر انواع خاصی از این بیماری تاثیری ندارد و دوره طولانی درمان آن باید در بیمارستان تکمیل شود.

پژوهشگران می گویند داروهای جدید باید به صورت خوراکی تولید شوند تا استفاده از آن ها راحت تر باشد.  

آن ها پیش بینی کرده اند که این داروها طی هجده ماه آینده در درمانگاه های آزمایشی قابل دسترس باشد.

این تحقیق با همکاری مشترک پژوهشگران دانشگاه های داندی، یورک، بریتانیا و تورنتو تکمیل شده و یافته های آن ها در شماره آوریل ۲٠١٠ نشریه نیچرچاپ شده است.

روز جهانی ارتقای آگاهی در مورد بیماری اوتیسم

همزمان با روز جهانی ارتقای آگاهی در مورد بیماری اوتیسم (درخود ماندگی)، برنامه های متعددی برای آگاهی رسانی در مورد این اپیدمی درکانادا برگزار می شود.  

به منظور جلب توجه افکار عمومی به این بیماری، بناهای مهم شهر همچون برج معروف کانادا به مناسبت این روز، با نور آبی مزین شد. رنگ آبی نمایانگر حمایت از مبتلایان و توجه ویژه به نیازهای آن ها ست.

اوتیسم یک بیماری ژنتیکی ست که بر اعصاب فرد تاثیر می گذارد. درمان قطعی اوتیسم هنوز کشف نشده است، اما تشخیص و پیشگیری از آن نقش موثری درزندگی فرد مبتلا دارد. فراگیری مهارت های فردی و رفتاری  می تواند به تسهیل زندگی روزمره بیمار کمک کند.

به هدف تابیدن نوری بر اوتیسم به عنوان یک اپیدمی جهانی و اهمیت تشخیص و پیشگیری زودهنگام این بیماری، ماه آوریل، « ماه اطلاع رسانی جهانی اوتیسم » نامیده شده است.

موارد متعدد ابتلای به این بیماری سبب شده است که کانادا یک «راهبرد ملی اوتیسم» را مورد ارزیابی قرار دهد.

همزمان با ماه اطلاع رسانی جهانی در مورد بیماری اوتیسم دولت فدرال کانادا اعلام کرده است انجمن «اوتیسم انتاریو» و «خدمات پلیس اتاوا» ثبت نام اینترنتی داوطلبانه خانواده هایی که بیمار مبتلا به اوتیسم دارند را آغاز کرده است تا بتواند کمک های مورد نیاز آن ها را به طور موثرتری فراهم کند.

درآستانه روز جهانی اطلاع رسانی در مورد بیماری اوتیسم، پارلمان کانادا طرح پیشنهادی لایحه قانونی برای ایجاد یک راهبرد ملی برای اوتیسم را مورد بررسی قرار می دهد. اگر این لایحه قانونی با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان تصویب شود، کمک های گسترده ای در اختیاراعضای خانواده افراد مبتلا به اوتیسم قرار خواهد گرفت.
براساس گزارش «انجمن اوتیسم کانادا»، از هر ۱۵٠ شهروند کانادا، یک نفر به اوتیسم مبتلاست. این بیماری به ویژه در کودکان شایع است که در هر ۱۶۵ کودک، یک کودک با تشخیص نوعی از اوتیسم  متولد می شود.

براساس جدیدترین ارقام منتشر شده «مراکز آمریکایی کنترل و پیشگیری از بیماری»، از هر ۱١٠ کودک، یک نفر به  بیماری اوتیسم مبتلاست.

رقم مبتلایان به این بیماری در ایالات متحده از سال ٢۰۰۲ تاکنون، ۵٧ درصد افزایش یافته است.

پژوهشگران معتقدند خندیدن یک پدیده اجتماعی است

پژوهشگران معتقدند خندیدن، یکی از قدیمی ترین راه هایی ست که بشر برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کند. میمون ها، سگ ها و موش ها هم می خندند. بچه ها پیش از حرف آمدن، می خندند. هیچ کس خندیدن را به بچه ها یاد نمی دهد.

سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا در گزارش اخیر خود به پدیده خنده و یافته های پژوهشگران درمورد خنده پرداخته است.

 آدم ها معمولا ناخودآگاه، با ریتمی منحصر به فرد و دربخش خاصی از مکالمه می خندند.

رابرت پراوین، عصب شناس و پژوهشگری که چندین دهه در مورد خندیدن تحقیق کرده است می گوید ممکن است آدم ها با شنیدن یک جوک شروع به خندیدن کنند، اما جای شگفتی است که فقط در ده تا پانزده درصد موارد خندیدن آدم ها به خاطر شنیدن یک مسئله طنزآمیز است.

خندیدن به جای این که واکنشی نسبت به یک جوک باشد، بیشتر به واکنش های اجتماعی مرتبط است.

پراوین می گوید: «خندیدن یک پدیده اجتماعی ست و وجود یک فرد دیگر، از ضروریات خندیدن است».

پراوین که استاد دانشگاه مریلند است طی سال ها پژوهش دریافته است که اساساً همه گروه های زبانی از طریق یک جور«هاهاها» می خندند و الگوی مولد خنده درمغز انسان سبب تولید صدای خنده می شود و حتی اگر به زبان های چینی، انگلیسی و فرانسه صحبت کنند هم خنده را درک می کنند.

پراوین تاکید می کند هر «ها» حدود یک پانزدهم ثانیه طول می کشد و هر یک پنجم ثانیه تکرار می شود و اگر فرد سریع تر و یا آهسته تر بخندد، صدای آن شباهتی به آوای خنده نخواهد داشت.

پراوین، نویسنده کتاب «خنده: یک تحقیق علمی» می گوید: «افراد ناشنوا بدون توانایی شنیدن می خندند و افرادی که در حال صحبت با تلفن همراه هستند بدون دیدن طرف مکالمه خود می خندند و این امر نشان دهنده آن است که خنده به یک حس ویژه وابسته نیست و به ارتباطات اجتماعی بستگی دارد.

ژاک پانکسپ، استاد روانشناسی دانشگاه بولینگ گرین می گوید: «خندیدن نشانه شادی و ارتباط مثبت و خوشایند با زندگی است. خنده، پدیده ای کاملا اجتماعی ست».

خندیدن فقط خاص انسان ها نیست. شامپانزه ها هم همدیگر را قلقلک می دهند و حتی وقتی یک شامپازه، تظاهر به قلقلک شامپانزه دیگری می کند، می خندد.

پانکسپ می گوید اگر موش ها را قلقلک بدهیم، می خندند و با این که ظاهراً باورنکردنی به نظرمی رسد، اما نشریه های علمی هم مقاله هایی در این مورد منتشرکرده اند.

وی با اشاره به نوارهای ویدئویی صحنه قلقلک موش ها می گوید موض ها عاشق قلقلک هستند و برای اینکه بیشتر قلقلک داده شوند، بارها به دست پژوهشگران بازمی گردند.

پانکسپ و دانشمندان دیگر با مطالعه موش ها درمی یابند که به هنگام خندیدن چه پدیده ای در مغز رخ می دهد و در نهایت به ریشه ناراحتی و غصه های انسان نیز پی خواهند برد.

جفری برگدورف، استاد مهندسی پزشکی دانشگاه نورث وسترن دریافته است که خندیدن در موش ها نوعی فاکتور شیمیایی رشد تولید می کند که شبیه انسولین است و به عنوان یک عامل ضد افسردگی و کاهش دهنده نگرانی و اضطراب عمل می کند.

برگدورف معتقد است که احتمالاً پدیده مشابهی هم در بدن انسان رخ می دهد. این امر، برای پزشکان فرصتی فراهم می کند تا با هدف قرار دادن مغزانسان با مواد شیمیایی جدید، داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب تولید کنند.

دکتر مارگارت استوبر، استاد روان درمانی دپارتمان پزشکی دانشگاه لس آنجلس که در مورد نقش خنده بر سلامت بیماران خود تحقیق کرده، دریافته است که روحیه افراد با خندیدن بهتر می شود اما خندیدن صرف برای بهبود کامل بیماران مبتلا به افسردگی کافی نیست.

تلاش برای خروج از بن بست لایحه هدفمند کردن یارانه ها

دولت و مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند برای خروج از بن بست لایحه هدفمند کردن یارانه ها راهی بیابند. در حالی که نمایندگان حامی دولت از ارسال نامه محمود احمدی نژاد به علی لاریجانی خبر می دهند، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس رئیس جمهوری را به مناظره در این باره دعوت کرده است.

سال گذشته در چنین روزهایی محمود احمدی نژاد می دانست که برای مبارزه انتخاباتی روزهای دشواری در پیش دارد. وقتی که قرار شد که چهار نامزد نهایی در مناظره های تلویزیونی شرکت کنند کمتر کسی باور می کرد که نتیجه چنان باشد که حتی اصولگرایان پیروز هم به آن اعتراض داشته باشند. در آن روزها محمود احمدی نژاد به پیروزی فکر می کرد و پس از آن هم به فکر خروج از روزهای دشوار سال ۱۳۸۸ بود. اما شاید تصور هم نمی کرد که مجلس اصولگرا در سال ۱۳۸۹چنان شرایطی برای او ایجاد کند که برای اجرای طرح اقتصادی اش، آنان را به برگزاری همه پرسی تهدید کند.

نمایندگانی که با او همسوتر بودند در تعطیلات نوروزی به رایزنی پرداختند تا زمینه تغییر بودجه سال ۸۹ و اجرای هدفمند کردن یارانه ها را فراهم کنند.

اکنون آنان خبر داده اند که رئیس جمهوری برای حل ماجرا به رئیس مجلس نامه نوشته و درخواست کرده که وی با الحاق یک تبصره به بودجه و افزایش سطح درآمد دولت از محل آزاد سازی یارانه ها مشکل را حل کند. مشکلی که با ایجاد درآمد ۴۰ میلیارد تومانی برای دولت زمینه اجرای لایحه را فراهم می کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند افزایش بهای بنزین تا ۴۰۰ تومان برای هر لیتر، اولین پیامد احتمالی این اقدام خواهد بود.

این طرح مخالفان سرسختی در مجلس دارد. احمد توکلی که ریاست مرکز پژوهش های مجلس را بر عهده دارد چنان بر عقیده خود راسخ است که رئیس جمهوری را به مناظره خوانده است. وی تاکید کرده پافشاری دولت برای اجرای لایحه از اصرار به لجاجت رسیده است. وی تاکید کرده نمایندگان نمی توانند درخواست تجدید نظر در بودجه را داشته باشند اما دولت می تواند این درخواست را مطرح کند.

در همین حال الیاس نادران یکی دیگر از مخالفان این لایحه در مجلس تاکید کرده که با دولت اختلاف ندارند و دشمنان نباید به نقد آنان دلخوش کنند.

وزیر کار هفته گذشته گفته بود که از رقم دقیق خط فقر اطلاعی ندارد و روز یکشنیه سید حسن نقوی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دستمزد ۳۰۳ هزار تومانی کارگران در سال ۸۹ گفته است اگر چنین فردی خانه شخصی داشته باشد با درآمد ۵۰۰ هزار تومانی در ماه تنها می تواند زنده بماند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی، شروع از دانه درشت ها

۲۳۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته اند مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دانه درشت ها شروع کند.

اولین پیامد رسانه ای شدن مبارزه با مفاسد اقتصادی، رواج واژگانی جدید برای تشریح این پدیده است، صفاتی چون «آقازاده ها» و «دانه درشت ها» از آن جمله اند.

آقازاده ها سال هاست در ایران پس از انقلاب در ادبیات سیاسی و اقتصادی حضور دارند. آنان ابتدا از سیاست آغاز کردند اما بعد به تجارت تغییر جهت دادند. در واقع این حضور چنان گسترده بود که از نسبت خانوادگی مشروعیت زدایی کرد و صفتی  شد برای تبیین رابطه نامشروع در عرصه فعالیت های اقتصادی ناشی از قدرت سیاسی.

آقازاده ها برای پوشش گذاشتن بر فعالیت های اقتصادی، شرکایی هم داشتند. در مواردی برخی فعالان اقتصادی برای هموارسازی مسیر خود از آنان به عنوان شریک استفاده کرده اند. به همین دلیل اکنون مبارزه با آقازاده ها به مبارزه با پرونده ها تغییر جهت داده و برای آن که ابعاد حادثه در افکار عمومی به نوعی بازسازی شود که افزون بر فساد، میزان آن را هم تداعی کرده باشد پرونده هایی ساخته شده اند به نام دانه درشت ها.

اینها افراد و یا شرکت های درگیر در پرونده هایی هستند که ارزش آن ها بیش از میلیارد ها تومان است. هرچند طبق عرف رایج در جمهوری اسلامی همواره نامشان ناشناس می ماند، اما اکنون در فرصتی پس از انتخابات ایران و مجادله جدی دولت و مجلس اصولگرا درباره لایحه هدفمند کردن یارانه ها ۲۳۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آیت الله صادق لاریجانی خواسته اند تا در مبارزه با مفاسد اقتصادی از دانه درشت ها شروع کند.

در این نامه تصریح شده که نمایندگان از فشارهایی که برای پیشگیری از این مبارزه بر ایشان تحمیل می شود باخبرند.

نمایندگان به رئیس قوه قضاییه نوشته اند «در مواضع شما آشکار است که چنین قصدی دارید خواه متهم از مسئولان بلند پایه کشور باشد و خواه فرزند مقامات ارشد. اما این که اراده ای وجود داشته باشد تا برخی پرونده ها گشوده شوند و صاحبان ثروت و قدرت به محاکمه کشیده شوند، تنها به زمان نیاز دارد.»


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر