سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

علیرغم محکومیت ها و هشدارها، یک کلیسای آمریکایی قصد دارد طرح آتش زدن قرآن را اجرا کند

مسئول یک کلیسای انجیلی در آمریکا می گوید او تصمیم دارد طرح آتش زدن نسخه های  قرآن را در روز ۱۱ سپتامبر اجرا کند. علی رغم انتقادهای دولت اوباما، سازمان ملل متحد و رهبران مذهبی، کشیشی به نام تری جونز روز چهارشنبه در شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت کلیسا احساس می کند پیامی که می فرستد بسیار مهم است. او گفت اعتراض متوجه اسلام افراطی است.

پیشتر در روز چهارشنبه، واتیکان گفت سوزندان نسخه های قرآن در روز ۱۱ سپتامبر، اقدامی «گستاخانه و وخیم» خواهد بود.

شورای گفت و شنود بین مذاهب روز چهارشنبه گفت تمام مذاهب در مورد کتاب های مقدس، مکان های عبادت و نمادهای خود حق دارند از احترام و حفاظت برخوردار باشند. شورا گفت با خشونت هایی مانند حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به آمریکا نمی توان با دیگر اقدامات برآمده از نفرت مقابله کرد.

روز چهارشنبه همچنین نماینده ویژه بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت سوزاندن قرآن به کوشش برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان صدمه خواهد زد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه و اریک هولدر، دادستان کل آمریکا نیز، علیه طرح سوزاندن  قرآن سخن گفتند.

خانم کلینتون این اقدام را «بی شرمانه» نامید. آقای هولدر در دیداری با رهبران مذهبی آن را «ابلهانه و خطرناک» خواند.

کشیش کلیسا می گوید هشدارها در مورد امکان خشونت علیه آمریکاییان در خارج را جدی می گیرد، با این حال او و پیروانش قصد دارند برنامه خود را که مصادف با نهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است اجرا کنند.

ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده ارشد آمریکا و ناتو در افغانستان، و آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، هشدار داده اند آتش زدن نسخه های قرآن می تواند سربازان غربی را به خطر بیاندازد. و پتریوس گفت طالبان ممکن است از آن برای مقاصد تبلیغاتی استفاده کنند.

این اختلاف در حالی شکل می گیرد که در آمریکا هم اینک بحثی داغ بر سر ایجاد یک مرکز اسلامی در شهر نیویورک در نزدیکی محل حملات به برج های مرکز تجارت جهانی جریان دارد.

مقامات دولت اوباما می گویند تری جونز، کشیش کلیسا، و پیروانش در چارچوب حقوق خود در قانون اساسی آمریکا می گنجند، همان گونه که معترضین مخالف جنگ در تظاهراتی در گذشته پرچم های آمریکا را آتش زده اند. دولت محلی فلوریدا از صدور اجازه سوزاندن قرآن برای کلیسا خودداری کرده است، اما مقامات کلیسا گفته اند آن را اجرا خواهند کرد.

طرح سوزاندن قرآن موجب بروز اعتراضاتی در کابل، پایتخت افغانستان، شده است. در آنجا روز دوشنبه، معترضین در حالی که شعار می دادند «مرگ بر آمریکا»، در برابر یک مسجد جمع شدند. ایران هشدار داده است که سوزاندن قرآن می تواند به بروز احساسات و رویدادهای غیر قابل کنترل در کشورهای اسلامی منجر شود.

دانشجويان ايرانی در هلند موجی جديد از آرمان خواهی به وجود آورده اند

واشنگتن پست زير عنوان «موجی جديد از آرمان خواهی ايرانی در يک شهر ايده آلی هلند» در گزارشی از شهر دلفت (DELFT) در هلند، می نويسد اين شهر رويائی دانشگاهی و زادگاه يوهانس ورمير (Johannes Vermeer ) نقاش سرشناس قرن هفدهم، به مرکزی عمده برای آرمان خواهی فعالان ايرانی در خارج مبدل شده است.

بيش از ۱۰۰۰ دانشجوی ايرانی که بیشتر از آنها تازه واردانی از بهترين دانشگاه های ايران هستند و در رشته های فيزيک و مهندسی فضا در دانشگاه صنعتی شهر دلفت تحصيل می کنند، عصرها در کافه های متعدد و واقع در حاشيه کانال های اين شهر گرد هم جمع می شوند.

اين دانشگاه در عين حال ميزبان يکی از بزرگترين جوامع استادان مدعو ايرانی در اروپاست، که بسياری از آنان در جنبش های اپوزيسيون ايران فعاليت دارند.

برای خيلی ها، جامعه دانشجوئی ايرانی شهر دلفت، مظهر ظهور نسلی جديد از فعالان اپوزيسيون ايرانی در خارج است، که بيشتر انفرادی، رها از ايدئولوژی، و مروج بحث و تبادل نظرند.

بسياری از آنها می گويند خواهان ايرانی هستند مرتبط با جهان، ضمن آنکه از آرمان های ناسيوناليستی نظير حق ايران در مورد انرژی اتمی نيز جانبداری می کنند.

سهراب، که فوق ليسانس در مهندسی را دنبال می کند و کمتر از يک سال قبل وارد شده است می گويد اينجا به يک مرکز پژوهش و تفکر درباره آينده ايران مبدل شده است. او نظير بسياری ديگر در اينجا می گويد دانشگاه های آمريکائی وی را نپذيرفته اند، که بيشتر ناشی از تحريم های مرتبط با برنامه اتمی ايران است. سهراب به اين شرط صحبت می کند که نام خانوادگی اش برده نشود.

مهاجرت جاری دانشجويان با استعداد از ايران هنگامی شدت گرفت که دولت در پی اعتراض های عليه اعلام پيروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری ايران درژوئن ۲۰۰۹ محدوديت هائی شديد و تنبيهی عليه دانشگاه ها به اجرا گذاشت. از آن پس شهر دلفت مملو از دانشجويانی شد که بسياری ازآنان در ايران در اعتراض ها شرکت کرده بودند.

اين دانشجويان که پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ متولد شده اند با نگرش هائی به گفته خودشان واقع بينانه تر وعملی تر درباره آينده کشورشان به اينجا آمده اند. آنان به جای سرنگونی نظام، خواستار اصلاحات اند.

سهراب می گويد ما بايد بسياری چيزها را در کشورمان عوض کنيم. اما به يک انقلاب سهمناک ديگر احتياجی نداريم. ما نسل جديدی هستيم که به جای تحميل راه حل به ديگران، دنبال پاسخ ها می گرديم.

برای سياست گذاران اروپائی که با مسائل ايران سر و کار دارند و خود به ندرت قادر به ديدار از آنجا هستند، دانشجويانی که تازه آمده اند مظهر نگرش هائی متفاوت درباره جمهوری اسلامی هستند. ماريتی شاکه (Marietje Schaake)، يک نماينده هلند در پارلمان اروپائی، می گويد من ترجيح می دهم با فعالان، ژورناليست ها و بلاگرهائی صحبت کنم که سه ماه پيش ايران را ترک کرده اند. آنها واقع بين ترند، و در مقايسه با گروه هائی که مدت هاست در اينجا زندگی می کنند، نگرشی مستقل تر دارند.

با اينحال آنهائی که در جنبش های اپوزيسيون ايران در اروپا فعال اند به تازه واردها اطمينان ندارند. شاهين نصيری، سخنگوی يک گروه اپوزيسيون موسوم به جوانان پيشرو ايرانی، می گويد بسياری از اينها بچه های ثروتنمد شمال تهران هستند. آنها به سياستمدارانی در ايران نزديک هستند که به جای تغييرات حقيقی، فقط خواستار اصلاحات اند.

کانادا طرح سوزاندن قرآن در آمریکا را محکوم کرد

دولت فدرال کانادا طرح پیشنهادی یک کشیش محافظه کار آمریکایی برای سوزاندن قرآن در سالگرد حمله های تروریستی یازدهم سپتامبر را محکوم کرد.

پیتر مک کی، وزیر دفاع دولت فدرال کانادا در واکنشی نسبت به طرح سوزاندن قرآن در آمریکا، آن را «اقدام توهین آمیزی نسبت به مسلمانان و پیروان همه مذاهب در کانادا» نامیده است.

تری جونز، کشیش یک کلیسای انجیلی کوچک در فلوریدا خواستار برگزاری روز جهانی قرآن سوزی شده و از پیروان خود خواسته تا همزمان با یازدهم سپتامبر، سالگرد حمله های تروریستی به آمریکا، قرآن ها را بسوزانند.

وزیر دفاع دولت فدرال در بیانیه ای که نسخه ای از آن در خبرگزاری رسمی کانادا منتشر شد، گفته است کانادا از کشیش این کلیسا می خواهد تا به جای تفرقه افکنی بین مردم، آن ها را به همبستگی و همفکری فراخواند.

برخی از صاحبنظران درباره خطر احتمالی تهدید طرح سوزاندن قرآن علیه امنیت نیروهای نظامی کانادا در افغانستان، هشدار داده اند.

پیتر مک کی، وزیر دفاع دولت محافظه کار کانادا در بیانیه خود تاکید کرده است: « نیروهای نظامی کانادا در افغانستان، با اسلام و یا دیدگاه های اسلامی مبارزه نمی کنند بلکه آنان علیه یک دشمن افراطی و بی رحم می جنگند که قصد دارد با اعمال خشونت و هراس افکنی حکومت کند».

آقای مک کی افزوده است مردم کانادا به ارزش های بنیادین آزادی مذهب و آزادی عقیده احترام قائل هستند و ارزش های مردم کانادا به کشور کمک کرده است تا پس از پیامدهای حمله های تروریستی یازدهم سپتامبر اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند.

در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در شمال غربی پاکستان ۱۱ تن کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در دو حمله مظنون هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی در امتداد مرز افغانستان، دست کم ۱۱ تن کشته شدند. این ناحیه قرارگاهی برای سیتزه گران مرتبط با طالبان و القاعده تلقی می شود.

به گفته منابع اطلاعاتی، نخستین حمله در روز چهارشنبه یک مجتمع متعلق به یک ستیزه گر محلی را هدف گرفت، و دست کم ۷ ستیزه گر مظنون را کشت. عقیده بر این است که او با شبکه حقانی ارتباط دارد.

در دومین حمله، هواپیمای بدون سرنشین یک خودرو در شهر «داتا خِل»، در ۴۰ کیلومتری غرب میرانشاه، شهر اصلی وزیرستان شمالی را زیر آتش گرفت، چهار ستیزه گر کشته شدند.

آمریکا در تلاش برای ریشه کن ساختن ستیزه گرانی که مسئول طرح ریزی و اجرای حملات علیه سربازان ناتو در افغانستان هستند، بر حملات موشکی در وزیران شمالی شدت بخشیده اند.

روز چهارشنبه همچنین رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان گفت دولت، هدف گرفتن گروه های ستیزه گر در بلوچستان را با مسدود ساختن دارایی های آنها آغاز خواهد کرد.

سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نمی شود

مقامات در ایران می گویند زنی که به داشتن روابط نامشروع به مرگ محکوم شده، سنگسار نخواهد شد، با این حال او با اتهام قتل شوهرش روبرو است.

تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه گفت حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی لغو شده، اما محکوم ساختن او به جرم «مشارکت در قتل» در دست بررسی است.

حکم سنگسار آشتیایی با واکنش تند بین المللی کشورها و گروه های طرفدار حقوق بشر روبرو شده است. روز دوشنبه، خوزه مانوئل باروس، رییس کمیسیون اروپا، گفت او از آنچه آن را یک محکومیت «وحشیانه» نامید، به هراس افتاده است.

روز سه شنبه همچنین، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت کشورهای خارجی نباید پرونده آشتیانی را به یک مساله حقوق بشری تبدیل کنند. او گفت اگر آزادی «قاتلان» چنین مساله ای است، آنگاه کشورهایی که از ایران انتقاد کرده اند باید تمام قاتلان را از زندان آزاد کنند.

کشته شدن دومین روزنامه نگار عراقی ظرف دو روز

پلیس عراق می گوید مردان مسلح یک روزنامه نگارعراقی را کشتند. ظرف دو روز او دومین روزنامه نگاری است که کشته می شود.

به گفته پلیس، مردان مسلح، روزنامه نگار را که برای یک ایستگاه تلویزیون محلی در موصل کار می کرد، در نزدیکی خانه اش کشتند.

مرگ او در پی قتل ریاض السرایی، یکی از چهره های مشهور تلویزیون دولتی عراق در روز سه شنبه روی می دهد. پلیس می گوید سرایی هنگامی رانندگی در غرب بغداد هدف گلوله قرار گرفت.

گروه های طرفدار آزادی مطبوعات می گویند از سال ۲۰۰۳ دست کم ۱۳۹ گزارشگر در عراق کشته شده اند.

در خبری دیگر، مقامات امنیتی عراق می گویند در بمب گذاری های جداگانه در سراسر کشور در روز چهارشنبه، دست کم شش تن کشته شدند.

در مرگبارترین حمله، یک خودرو در نزدیکی یک پایانه اتوبوس در محله بیعه، در جنوب غربی بغداد منجر شد و سه تن را کشت. دقایقی بعد، دومین بمب منفجر شد که هدف آن ظاهرا افراد پلیس و ناجیانی بودند که وارد صحنه انفجار شدند.

در مرکز بغداد، پلیس گفت در انفجار تقریبا همزمان دو بمب کنار جاده ای، یک تن کشته و بیش از ۵ نفر زخمی شدند.

همچنین به گفته مقامات، انفجار یک بمب کنارجاده ای در شهر کرکوک، دو پلیس را کشت و دو غیر نظامی را مجروح کرد.

تعداد بیشتری از حوزه های رای گیری در افغانستان بسته می شوند

مقامات افغانستان می گویند به دلیل نگرانی های امنیتی، تعداد بیشتری از حوزه های رای گیری در جریان انتخابات پارلمانی بسته خواهند بود.

مسئولان کمیسیون انتخابات می گویند ۸۱ حوزه در ایالت ننگرهار، در نزدیکی مرز افغانستان، گشوده نمی شوند.

مقامات قبلا اعلام کرده بودند که بیش از ۹۰۰ حوزه، بیشتر در شرق و جنوب افغانستان، در جریان رای گیری در ۱۸ سپتامبر بسته خواهند بود، زیرا در مناطقی که خطرناک تلقی می شوند قرار دارند.

کمیسیون در آغاز در نظر داشت بیش از ۶۸۰۰ مرکز برای رای گیری باز کند.

طالبان عهد کرده اند رای گیری را برهم زنند و افغان ها تشویق کرده اند انتخابات را تحریم کنند.

در این میان، روز چهارشنبه، ناتو گزارش داد یکی از سربازان آن در زد و خورد با شورشیان در جنوب افغانستان کشته شد.

در رویدادی جداگانه، «شرارد کاوپر کولز»، نماینده ویژه بریتانیا در افغانستان استعفا داده است. گزارش های قبلی حاکی بود که بین او و مقامات آمریکایی و ناتو بر سر سیاست افغانستان شکاف افتاده است.

کره جنوبی تحریم هایی را بر ایران وضع می کند

کره جنوبی، به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی برای مجازات تهران بر سر برنامه مظنون تسلیحات اتمی، فهرستی از تحریم ها را علیه ایران اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه گفت دولت ۱۰۲ شرکت و ۲۴ فرد ایرانی را در فهرست سیاه قرار خواهد داد.

کره جنوبی همچنین سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران را محدود خواهد کرد و بازرسی محموله هایی را که به مقصد ایران حمل یا از آنجا خارج می شوند، افزایش خواهد داد. ایران در حال حاضر سومین فروشنده بزرگ نفت به کره جنوبی است.

شعبه بانک ملت در کره جنوبی از جمله شرکت هایی است که به دلیل فعالیت های خود با تحریم های جدید و سخت روبرو می شود.

دولت آمریکا مدعی است این بانک در معاملات مربوط به برنامه های اتمی، موشکی و نظامی ایران درگیر بوده است.

روز سه شنبه، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه یک بانک دولتی ایران در آلمان به اجرا گذاشت. وزارت خزانه داری این بانک را به تسهیل تلاش های ایران برای توسعه فعالیت های اتمی و موشکی متهم می کند.

مقامات آمریکایی می گویند بانک تجارتی اروپا - ایران میلیاردها دلار معامله از طرف دولت ایران انجام داده است. این اقدام معاملات بین بانک و هر نهاد مالی آمریکا را عملا ممنوع می کند.

آمريکا بانک تجارتی ايران و اروپا در آلمان را تحريم کرد

 
 
 
 
 

وزارت خزانه داری آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد بانک تجارتی ايران و اروپا در آلمان يا اختصاراً بانک «اِ ايی ها» را به دليل تسهيل تلاش های ايران برای دستيابی به تسليحات اتمی تحريم کرده است. اين تحريم باعث خواهد شد که اين بانک از همکاری با موسسات مالی بين المللی بازداشته شود. اين بانک در ايران نيز دارای شعبه است.

به گزارش رويترز بانک تجارتی ايران و اروپا در آلمان انتقال چندين ميليارد دلار را به بانکهای تحريم شده ايرانی از سوی ايالات متحده و اتحاديه اروپا، تسهيل کرده است.

استوارت لِوی، از مقامات وزارت خزانه‌داری آمريکا، در بيانيه ای اعلام کرده است که با تنگتر شدن تحريم ها پيدا کردن بانک هايی نظير بانک تجارتی ايران و اروپا برای ايران سخت تر می شود.

 تحريم آمريکا عملاً می تواند بانک تجارتی ايران و اروپا را از دايره تبادلات مالی با ديگر مؤسسات خارج سازد چرا که بانک های خارجی بطور معمول از تحريم های آمريکا عليه ايران، تبعيت کرده اند.

لاورف: ايران بايد به درخواست های آژانس بين المللی انرژی اتمی پاسخ دهد

 
 
 
 
 

جمهوری اسلامی ايران در کار نظارت بر برنامه هسته ای خود، مانع ايجاد ميکند. اين بخشی از آخرين گزراش آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره فعاليتهای اتمی ايران است که دوشنبه منتشر شد. در همين حال مقامات جمهوری اسلامی در واکنش اين گزارش را نامتعادل خوانده اند.

دوشنبه يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، درآخرين گزارش آژانس ميگويد ايران از برآورد تقاضاهای ديرين بازرسان آژانس سرباز زده وبا مخالفتهای مکرر با بازرسان تعيين شده در کار بازرسی اخلال ايجاد کرده است و مصراً از ايران خواسته است که به سؤالات مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی خود، پاسخ دهد.

جمهوری اسلامی در ماه ژونُن از ورود دو بازرس ورزيده اتمی آژانس اتمی سازمان ملل به ايران ممانعت کرد و مقامات جمهوری اسلامی دليل آن را گزارشهای دروغ و نادرست آژانس بيان کرده و آنها را متهم کردند که بعضی از وسايل اتمی ناپديد شده است. آژانس بين المللی انرژی اتمی اين انتقادها را رد کرد.

گرچه آژانس ميگويد ايران حق رد بعضی از بازرسان را داراست اما در گزارش خود می افزايد «آژانس اساساً ادعای جمهوری اسلامی ايران در مورد بازرسان را که آن دولت از آن طريق سعی در توجيه مخالفت خود دارد، رد ميکند.» همچنين آژانس رد مکرر بازرسان پرتجربه مأمور شده و جلوگيری از روند بازرسی و منحرف ساختن توانايی آژانس را در تأمين ابزار امنيتی تأسيسات، مورد انتقاد قرار داد.

يوکيا آمانو در گزارش خود ميگويد «از اوت ۲۰۰۸ جمهوری اسلامی ايران از صحبت در مورد مسايل حل نشده با آژانس سرباز زده است وحاضر به اراِيه هيچگونه اطلاعات و دسترسی به اماکن و افراد لازم برای رفع نگرانيهای آژانس، نشده است.»

گزارش آژانس مصراً از مقامات ايران خواسته است که با آژانس برای گفتگو در باره مسايل حل نشده بنشينند و اجازه بازرسی محلهای مربوط و دسترسی به تأسيسات و مدارک مورد نياز و مصاحبه با مقامات مربوط را بی درنگ فراهم سازند.

اما مقامات جمهوری اسلامی از جمله علی اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس، در واکنش، گزارش روز دوشنبه آژانس درمورد اتهامات ممانعتهای گزينشی و ارعاب بازرسان آژانس را از جانب تهران، نامتعادل خوانده و تکذيب کردند. رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در سخنانی گفت درگزارش برای بيستمين بار بر اينکه انحرافی در فعاليتهای هسته ای تهران مشاهده نشده است، تأکيد بعمل آمده است.

از سوی ديگر وزير خارجه روسيه در پاريس گفت ايران بايد به درخواست های آژانس بين المللی انرژی اتمی پاسخ دهد. سرگئی لاورف پس از ديدار با همتای فرانسوی خود، برنارد کوشنر، در يک کنفرانس خبری گفت آژانس بايد به فعاليت های خود در ايران ادامه دهد.

پکن نيز از ايران خواستار همکاری کامل با آژانس بين المللی انرژی اتمی شد.

سخنگوی وزارت خارجه چين می گويد اين همکاری برای جلب اعتماد جامعه جهانی نسبت به ماهيت صلح آميز برنامه هسته ای ايران، ضروری است.

جيانگ يو در کنفرانس خبری وزارت خارجه چين همچنين ابراز اميدواری کرد طرفين مذاکرات هسته ای ايران با تقويت تلاش های ديپلماتيک، هر چه سريعتر مذاکرات را برای يافتن راه حلی بلند مدت و مناسب برای برنامه هسته ای ايران، از سر بگيرند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر