سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تثبیت نرخ ارز و افزايش قیمت طلا در ایران

محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات و وزیر کار دولت نهم دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور را نیازمند سرمایه گذاری سه هزار میلیارد دلاری دانست. این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس کل دیوان محاسبات، می گوید یک نفر در کشور باید پیدا شود و بگوید که ما کشور فقیری نیستیم. سرمایه خوری هنر نیست، هنر و ثروت آن است که قدرت تولید داشته باشیم.

به گفته این مقام بازده یک شرکت دولتی با ۱۴ هزار نیرو از یک شرکت خصوصی با ۴ هزار نیرو کم تر است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور واردات سیر، پیاز و سیب زمینی را شرم آور خواند.

هم زمان تصمیم گیران اقتصاد ایران تمایل خود را برای ورود سرمایه گذاری خارجی نشان داده اند، و در جست و جوی سرمایه های خارجی هستند. به گفته خدامراد احمدی، معاون وزیر صنایع و معاون، فضا برای همکاری های اقتصادی تهران با همه کشور ها به جز تل آویو، فراهم است.

در حالی شاهد چراغ سبز تهران به سرمایه های خارجی هستیم که بسیاری از دست اندرکاران اقتصادی کشور به کرات خواهان آن شده اند که با بخش خصوصی، و دولتی، یکسان رفتار شود. در همین حال به گفته عباس موسویان، عضو کمیته فقهی، بازار سرمایه موسسات بانکی و اعتباری، هویت شتر مرغ را پیدا کرده اند و از این رو باید در برنامه پنجم توسعه این موسسات سازماندهی شوند.

آقای موسویان، مفاد برنامه پنجم را در حوزه پول و بانک بیش تر به یک برنامه بودجه سالانه تشبیه می کند تا یک برنامه توسعه ای پنج ساله.

با وجود آن که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در همایش معرفی خدمات نوین گفت بانک ها ۱۰۴ در صد از منابع خود را تسهیلات داده اند. به گفته محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی، تسهیلات بانک ها در اختیار بخش خصوصی نیست.

از دید آقای نهاوندیان دولت بدهی به سیستم بانکی را ایجاد کرده است.

هم زمان، اعلام شد دولت سیاست تثبیت نرخ ارز در قرار دادها و تسهیلات بانکی را دنبال می کند.

قیمت دلار در بازار ارز تهران در بعد از ظهر روز چهارشنبه به ۱۰۴۷ تومان افزایش یافت. یک گرم طلای ۱۸ عیار به رکورد ۳۰ هزار تومان دست یافت. سکه طرح قدیم نیز به ۳۰۲ هزار تومان رسید، هر چند شاخص بورس تهران در هفته جاری با عدم تغییر در بازده هفتگی عملا برای بازگشت روند به مدار مثبت باز ماند. 

وزیر امور خارجه روسیه انتقاد ایران را رد می کند

وزیر امور خارجه روسیه انتقاد ایران از حمایت کرملین از تحریم های جدید را رد کرده است.

سرگئی لاوروف بعد از ظهر پنجشنبه تلفنی با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کرد و گفت روسیه هنوز فعالانه برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک کار خواهد کرد.

پیشتر لاوروف در مسکو به خبرنگاران گفت روسیه سال ها سعی داشته است به حل اختلاف ناشی از برنامه اتمی ایران کمک کند، اما پاسخ تهران رضایتبخش نبوده است.

احمدی نژاد روز چهارشنبه حمایت روسیه از تحریم های جدید را محکوم کرد و گفت مسکو تسلیم فشار آمریکا شده است.

احمدی نژاد همچنین از آمریکا و روسیه خواست معامله معاوضه سوخت اتمی را قبول کنند و آن را آخرین شانس برای پایان دادن به رویاروئی اتمی دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا معامله پیشنهادی را یک «ترفند آشکار» نامیده است. اما لاوروف گفت اگر ایران با اجرای کامل این پیشنهاد توافق موافقت کند، روسیه از آن استقبال خواهد کرد.

پنج عضو دائمی شورای امنیت – ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه - پیش نویس قطعنامه وضع چهارمین دور تحریم ها علیه ایران را تصویب کرده اند.

اتحادیه عرب بر تشکیل دولت جدید در عراق تاکید می گذارد

کشورهای عرب به سیاستمداران عراقی هشدار می دهند که آنها لازم است هرچه زودتر دولت جدیدی تشکیل دهند.

اتحادیه عرب روز پنجشنبه گفت جناح های سیاسی در عراق نیاز دارند در مورد یک دولت وحدت ملی به توافق برسند، و هشدار می دهند به سود کشور نیست که این اقدام وقت بیشتری بگیرد.

انتخابات پارلمانی در عراق در ماه مارس برگزار شد، اما هیچکدام از گروه های سیاسی، اکثریت کرسی های را به دست نیاورده اند.

مسئولان انتخابات می گویند بلوک ایاد علاوی، نخست وزیر سابق ۹۱ کرسی تصاحب کرده و ائتلاف نوری المالکی، نخست وزیر ۸۹ کرسی به دست آورده است. اما برای کسب اکثریت به ۱۶۳ کرسی نیاز است.

آمریکا قرار است تمام نیروهای خود را تا پایان سال آینده از عراق خارج کند، این تصمیم موجب بروز نگرانی های در مورد ثبات کشور شده است.

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت حتی اگر مقامات عراقی نتوانند دولت جدیدی تشکیل دهند، آمریکا قصد دارد سطح سربازان خود را در ماه های آینده به ۵۰ هزار نفر کاهش دهد.

پرزیدنت اوباما حفاری های جدید در آب های عمیق را به حال تعلیق در می آورد

انتظار می رود باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه  اعلام کند که به دلیل نشت فاجعه بار نفت در خلیج مکزیک، ممنوعیت پروژه های جدید حفاری نفت در آب های عمیق را تمدید خواهد کرد.

این تمدید شش ماهه در پی بازنگری مقررات ایمنی که پرزیدنت اوباما در پی انفجار سکوی نفت در خلیج مکزیک در بیستم ماه آوریل دستور داد انجام شود، صورت می گیرد. همچنین رسیدگی به درخواست های حفاری در آب های نزدیک ساحل آلاسکا را به حال تعلیق در خواهد آورد.

روز پنجشنبه همچنین کارشناسان دولت آمریکا تخمین های جدیدی اعلام کردند که چاه روزانه بین ۱۲ تا ۲۵ هزار بشکه نفت به داخل خلیج وارد کرده است. این رقم از ۵ هزار بشکه تخمین اولیه به مراتب بیشتر است.

شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر سعی دارد با وارد کردن آمیزه ای از مایعات سنگین به داخل چاه، نشت نفت را متوقف سازد، و سپس با استفاده از سیمان آن را مسدود کند. با این حال، کارشناسان می گویند استفاده از این روش به دلیل عمق چاه - ۱۵۰۰ متر زیر سطح آب – دشوار است.

در این میان، در حالی که نفت به سواحل جنوبی آمریکا می رسد و زندگی وحش و صنعت ماهیگیری را به خطر می اندازد، بر ناراحتی از بی پی و واکنش دولت افزوده می شود.

مقامات در نتیجه نشت نفت ۲۰ درصد از نواحی ماهیگیری فدرال در خلیح مکزیک را بسته اند. ماهیگیران در ایالت لوییزیانا، بی پی را برای جبران زیان هایی که آنها متحمل شده اند زیر فشار گذاشته اند.

نخست وزیر اسراییل می خواهد اقتصاد فلسطینیان تقویت شود

نخست وزیر اسراییل می گوید تقویت اقتصاد فلسطینی می تواند به پیشبرد روند صلح کمک کند.

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت توسعه اقتصاد فلسطینی یکی از چالش های جاری در منطقه است، اما جزییات بیشتری ارائه نداد.

او برای شرکت در مراسم استقبال از پیوستن اسراییل، استونی و اسلوانی به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به پاریس- او ای سی دی - رفته است. این گروه داده های مربوط به برخی از کشورهای صنعتی عمده جهان را تجزیه و تحلیل می کند و مجمعی برای ارائه نظریات و عقاید درباره پیشبرد رشد اقصادی تلقی می شود.

فلسطینیان از «او ای سی دی» خواسته بودند کوشش اسراییل برای عضویت را رد کند. منتقدین می گفتند پیوستن اسراییل با تعهد گروه به حقوق بشر مغایرت دارد.

برخی از اقتصاد دانان می گویند چنین الحاقی می تواند به شرکت های اسراییلی در جمع آوری پول از سرمایه گذاران کمک کند.

نتانیاهو هفته آینده برای دیدار با پرزیدنت اوباما به آمریکا سفر خواهد کرد.

افغانستان درباره کشته شدن فرمانده طالبان پاکستان تحقیق می کند

مقامات افغانستان می گویند آنها درباره گزارش هایی که حاکی است یک فرمانده ارشد طالبان ممکن است در جریان جنگ در شرق کشور کشته باشد، تحقیق می کنند.

یک مقام ارشد پلیس در منطقه روز پنجشنبه گفت مقامات در تلاشند تا گزارش مرگ مولانا فضل الله  را تایید کنند. در این گزارش آمده است فضل الله در میان هفت شورشی که در زد و خورد با نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند بوده است. نبرد در ناحیه «برگ متال» در استان نورستان در گرفت.

یک مقام ارشد طالبان در پاکستان تایید کرد فضل الله در نورستان بوده است، اما گفت گروه او قادر نیست مرگ وی را تایید کند.

فضل الله، رهبری جناح طالبان در منطقه دره سوات، در شمال غربی پاکستان را تا زمان عملیات نظامی عمده ارتش پاکستان در منطقه بر عهده داشت. آن حمله او شورشیان دیگر را ناچار به فرار ساخت.

رییس جمهوری سودان برای یک دوره پنج ساله دیگر سوگند یاد می کند

عمر بشیر، رییس جمهوری سودان، برای یک دوره پنج ساله دیگر سوگند یاد کرده است.

در پی انتخاباتی که با تحریم و اتهام تقلب همراه بود، بشیر، با ردای سفید سنتی و عمامه، روز پنحشنبه در مراسمی در پارلمان آیین تحلیف به جای آورد.

رهبران شش کشور آفریقای حضور داشتند، در حالی که کشورهای غربی دیپلمات های نه چندان بلند پایه خود را فرستاده بودند.

سازمان دیده بان حقوق بشر از دولت ها وسازمان ملل متحد خواسته بود انتخابات سودان را به این دلیل که عمر البشیر تحت پیگرد دادگاه بین المللی قرار دارد تحریم کنند.

دادگاه، بشیر را به هدایت کمپینی از تجاوز جنسی، قتل و جرائم دیگر علیه غیر نظامیان در دارفور متهم کرده است. دولت سودان هفت سال است که در آنجا با شورشیان می جنگد.

سودان دادگاه بین الملی را به رسمیت نمی شناسد و حاضر نیست با آن همکاری کند.

بشیر در سخنانی در مراسم تحلیف عهد کرد که «بازگشتی به جنگ» در جنوب سودان در کار نخواهد بود و گفت همه پرسی در مورد استقلال جنوب به موقع برگزار خواهد شد.

قرار است مردم جنوب سودان در ژانویه آینده به این موضوع که آیا از بقیه کشور جدا شوند یا نه رای بدهند. همه پرسی بخش اصلی قرار داد صلح سال ۲۰۰۵ است که به جنگ داخلی شمال و جنوب سودان پایان داد.

بشیر، که از هنگام به دست گرفتن قدرت در کودتایی در سال ۱۹۸۹ بر سودان حکومت کرده است، در ماه آوریل با ۶۸ درصد آرا دوباره انتخاب شد. اکثر احزاب مخالف انتخابات را به طور کامل یا محدود تحریم کردند و گفتند حزب کنگره ملی رییس جمهوری در نتایج رای گیری دستکاری کرد.

یک رهبر قبیله ای در شمال غربی پاکستان کشته شد

مقامات پاکستان می گویند شبه نظامیان یک ریش سفید عشیره ای طرفدار دولت را همراه با همسر و پسرش در شمال غربی کشور کشته اند.

به گفته مقامات، شورشیان روز پنجشنبه به خانه آنها در منطقه باجور در امتداد مرز افغانستان حمله کردند.

بنا بر گفته مقامات، این مرد یک رهبر فعال اجتماعی بود که مستقیما از عملیات نظامی علیه طالبان در باجور حمایت می کرد.

در ناحیه دیگری در منطقه عشایری شمال غرب پاکستان، مقامات امنیتی می گویند سربازان در جریان نبرد شبانه در اورکزی، که تا بامداد پنجشنبه ادامه یافت، دست کم ۲۳ شبه نظامی را کشتند.

عقیده بر این است که شورشیان طالبان پس از هجوم قبلی ارتش در شمال غربی کشور، در این منطقه پناه گرفته اند. سربازان از آتش توپخانه و حملات هوایی علیه پنهانگاه های مظنون شورشیان استفاده کردند.

در جای دیگر، پلیس می گوید شبه نظامیان روز پنجشنبه یک خودرو پلیس را در ناحیه هنگو در استان «خیبر پختونخوا»، که قبلا استان سرحد شمال غربی نامیده می شد، ربودند. در زد و خوردهایی که پس از آن در گرفت، دو پلیس مجروح شدند و یک شورشی کشته شد.

انفجار چند بمب در بغداد ۱۵ نفر را مجروح کرد

در انفجار بمب هایی در بغداد ۱۵ نفر مجروح شده اند.

مقامات عراق می گویند یک بمب کنار جاده ای روز پنجشنبه در محله علاوی در مرکز پایتخت منفجر شد و شش نفر را مجروح کرد. انفجار بمب کنار جاده ای دیگری در محله «اسکان» در غرب شهر چهار مجروح برجا گذاشت.

سومین بمب، سه نفر را در محله جهاد در جنوب غربی بغداد مجروح کرد، و انفجار چهارمین بمب در ناحیه «حارثیه» در غرب پایتخت به مجروح شدن دو نفر منجر شد.

انفجارها دو روز پس از آن روی می دهد که به گفته پلیس عراق مردان مسلح نقابدار در جریان سرقت مسلحانه در جواهر فروشی ها در بغداد، ۱۴ تن را کشتند.

کره جنوبی يک مانور ضد زیردریایی را در سواحل غربی خود در بحبوحۀ تنش های فزاینده با کره شمالی برگزار کرد

کره جنوبی يک مانور ضد زیردریایی را امروز، پنجشنبه، در سواحل غربی خود در بحبوحۀ تنش های فزاینده با کره شمالی، برگزار کرد.

تمرينات نظامی در آب های خارج از شهر ساحلی «تائن» واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی سئول، انجام گرفت. خبرگزاری يوناپ کره جنوبی می گوید که حدود ۱۰ کشتیِ جنگی در اين عمليات که شامل آزمایش بمب های ضد زیردریایی و توپ های نيروی دريايی بود، شرکت داشته اند.

«تائن» در منتهی اليهِ جنوب منطقه مرزی دریای زرد قرار دارد که در آن کشتی جنگی «چونان» کره جنوبی در تاريخ ۲۶ ماه مارس، منفجر و غرق شد. در آن حادثه ۴۶ دريانورد کره جنوبی کشته شدند. تحقیقات بین المللی به اين نتيجه رسيده است که غرق کشتی کره جنوبی به دليل شليک اژدر از سوی يک زیردریاییِ کره شمالی، روی داده است.

پیونگ یانگ مسئولیت حادثۀ غرق کشتی کره جنوبی را رد کرده و همه روابط خود را با سئول قطع کرده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر