سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

متهمان حمله به خانه یک هنرمند سوئدی به زندان محکوم شدند

یک دادگاه در سوئد دو برادر را به جرم حمله به خانه هنرمندی که طرح او از پیامبر اسلام، مسلمانان را خشمگین ساخت، به زندان محکوم کرده است.

دادگاه شهر هلسینبورگ روز پنجشنبه برادران ۱۹ و ۲۱ ساله را به ترتیب به دو و سه سال زندان محکوم کرد.

دادگاه هر دو نفر را در تلاش برای آتش زدن خانه هنرمند سوئدی، گناهکار شناخت. اما آنها این اتهام را تکذیب کرده اند.

لارس ویلکز، هنرمند سوئدی، در جریان حمله ای که در ماه مه به خانه او صورت گرفت، در خانه نبود. مهاجمان سعی داشتند با استفاده از بمب های دست ساز شامل بطری های پر شده با بنزین، خانه را به آتش بکشند.

ویلکز از سال ۲۰۰۷ زمانی که کاریکاتور او از پیامبر اسلام در یک روزنامه سوئدی منتشر شد، با تهدید های متعدد، از جمله از سوی القاعده، روبرو بوده است.

دو برادر به جرم حمله به خانه هنرمندی که طرح او از پیامبر اسلام، مسلمانان را خشمگین ساخت، به زندان محکوم کرده است.

تهران محدوديت های خبری را برای پوشش بازگشت شهرام اميری برداشته بود

واشينگتن پست زير عنوان "بازگشت دانشمند اتمی مدعی ربوده شدن به ايران" می نويسد دانشمند اتمی ايران که مدعی است يک سال پيش توسط ماموران اطلاعاتی آمريکا ربوده و مورد بدرفتاری قرار گرفته است روز پنجشنبه به کشورش و به کانون جديد ترين جرو بحث های ميان واشينگتن وتهران بازگشت.

گزارشهای ضد ونقيض در باره شهرام اميری - اسير يا پناهنده ای مرعوب و مردد - بعيد است فشارهای تحت رهبری غرب به ايران بر سر برنامه اتمی اش را دگرگون کند.

اما انتظارميرود رهبران ايران ازاميری برای برای انواع تبليغات ممکن عليه واشينگتن استفاده کنند که نشان دهنده باقی بودن برودت شديد درمناسبات و دور بودن بيش از هرزمانی ديگر از چشم انداز اميد به پيشرفت و گشايشی در مذاکرات است.

اين وضعيت درعين حال به آخوندهای حاکم برای منحرف ساختن اذهان در ايامی فرصت ميدهد که اعتراض های داخلی بر سر نگرانی های راجع به اقتصاد درحال نزول ايران و عواقب ناشی از تحريم های بين المللی رو به افزايش است.

به خبرنگاران با تسهيلاتی کم سابقه درمورد محدوديت های خبری اجازه داده شده بود گزارش های مربوط به مراحل اوليه بازگشت اميری به ايران را پوشش بدهند. آخرين باری که چنين تجمعی از خبرنگاران ديده شد در رويدای مرتبط با يک کشمکش ديگر با واشينگتن بود: ديدار ماه مه مادران سه آمريکائی که سال گذشته در مرز ايران و عراق بازداشت شدند.

واشينگتن پست در گزارشی ديگر زيرعنوان "مقامات ميگويند آمريکا به دانشمند اتمی ايران برای کمک به سی آی ای پنج ميليون دلار پرداخته بود" می نويسد شهرام اميری متعهد به پس دادن اين پول نيست اما اکنون با قطع کردن همکاريهای به گفته مقامات آمريکائی مهم و قابل توجه اش با سی آی ای، و بازگشت ناگهانی اش به ايران ممکن است نتواند به آن دسترسی پيدا کند.

يک مقام آمريکائی ميگويد "هرچيزی که داشت، با توجه به تحريم های مالی، از دسترسی اش خارج است. او رفته است اما پولش باقی است. ما اطلاعات او را داريم و مقامات ايران خودش را".

رهبر الشباب: بمب گذاری در اوگاندا فقط یک آغاز بود

رهبر یک گروه اسلامگرای سومالیایی مرتبط با القاعده مسئولیت بمب گذاری های روز یکشنبه در اوگاندا را بر عهده گرفته است و می گوید حملات بیشتری را طرح ریزی می کند.
هشدار شیخ مختار ابو ذبیر روز پنجشنبه از ایستگاه های رادیویی در موگادیشو پایتخت سومالی پخش شد.
او گفت سازمان الشباب به گرفتن انتقام از اوگاندایی ها بدلیل شرکت آنها در نیروی صلحبان اتحادیه آفریقا در سومالی ادامه خواهند داد.
در بمب گذاری ها در کامپالا در روز یکشنبه، بیش از ۷۰ تن کشته شدند.
«یووری موسه ونی» رییس جمهوری اوگاندا عهد کرده است این حمله را تلافی کند. او گفت سربازان اوگاندا در سومالی تا کنون فقط در وظایف دفاعی درگیر بوده اند، اما حمله برای درهم کوبیدن الشباب را آغاز خواهند کرد. دولت اوگاندا پیشتردر روز پنجشنبه اعلام کرد ۲ هزار سرباز دیگر به سومالی خواهد فرستاد.
الشباب و دیگر گروه های ستیزه گر بیش از سه سال است برای بدست گرفتن کنترل سومالی می جنگند. اما بمب گذاری های روز یکشنبه در کامپالا نخستین حملات تروریستی عمده گروه در خارج از سومالی بود.
مقامات اوگاندا می گویند آنها چهار خارجی را در ارتباط با پیدا شدن یک جلیقه انفجاری انتحاری در نزدیکی کامپالا دستگیر کرده اند.

مادران کوهنوردان آمریکایی بار دیگر خواستار آزادی فرزندان بازداشت شده خود در ایران شده اند

مادران سه کوهنورد آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند، درخواست می کنند آنها پیش از آغاز نخستین سال دستگیری شان در ماه جاری آزاد شوند.

مادران روز پنجشنبه گفتند آنها نامه ای برای دادگستری ایران فرستاده اند و خواسته اند فرزندانشان پیش از ۳۱ ژوئیه از «بازداشت ناعادلانه و خود سرانه» آزاد شوند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شین بوئر، سارا شورد، و جاش فتال را سال پیش در مرز ایران و عراق دستگیر کردند.

اعضای خانواده این سه نفر می گویند آنها ممکن است تصادفا وارد ایران شده باشند. اما مقامات جمهوری اسلامی آنها را به جاسوسی متهم کرده اند.

ایران در اعتراض به نقض حقوق بشر در کانادا، کاردار موقت اتاوا در تهران را احضار کرد

ایران نسبت به نقض حقوق بشر در کانادا و سرکوب معترضان اجلاس بین المللی ماه گذشته در این کشور اعتراض کرده است.

رسانه های ایران گزارش داده اند وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با احضار کاردار موقت سفارت کانادا در تهران، نسبت به سرکوب شدید معترضان به برگزاری اجلاس «گروه بیست» در تورنتو اعتراض کرده است.

پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان دولت ایران گزارش داده است مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی رفتار پلیس کانادا با معترضان را «خشونت آمیز و غیرانسانی» خوانده و بازداشت های گسترده معترضان اجلاس «گروه بیست» از سوی پلیس ضدشورش این کشور را به باد انتقاد شدید گرفته است.

ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران روز پنج شنبه (١٥ ژوییه) گزارش داد دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نسبت بدرفتاری پلیس کانادا با معترضان به برگزاری اجلاس «گروه بیست» و نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد کرده است.

در شرایطی اخبار مربوط به محکومیت نقض حقوق بشر در کانادا و سرکوب معترضان از سوی پلیس این کشور از سوی مقامات وزارت امور خارجه ایران منتشرمی شوند که ملیسا لنتسمن، سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در واکنشی نسبت به اقدام اعتراضی ایران به خبرگزاری رسمی کانادا گفته است « ایران، کشوری ست که شهروندان خود را سنگسار می کند و درجایگاهی نیست که در مورد حقوق بشر برای کانادا خطابه گویی و سخنرانی کند».

بنا به گزارش ایسنا، مقامات وزارت امور خارجه ایران همچنین نسبت به وضعیت شهروندان زندانی ابراز نگرانی کرده است.

تهران تصریح کرده است کانادا باید به تعهدات بین المللی خود برای اعطای حقوق شهروندان این کشور برای برگزاری گردهمایی آرام  و رعایت حقوق زندانیان احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور تصریح کرده است کانادا سیستم قضایی قانونمندی دارد که همه شهروندان کشور از حقوق و احترام برابر بهره مند می شوند. این امری ست که زهرا کاظمی هرگز از آن بهره ای نبرد.

بنا به گزارش رسانه های ایران، کاردار موقت اتاوا در تهران قرار است پیام اعتراض رسمی مقامات ایران را به دولتمردان کشورش ارسال کند.   

خبرگزاری رسمی کانادا به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجه دولت فدرال گزارش داده است: «اتاوا کماکان نگرانی های جدی پیرامون موارد فاحش نقض حقوق بشر در ایران، از جمله سرکوب خشونت بار پس از انتخابات بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نگرانی های جدی دارد.»

در حمله انتحاری در پاکستان ۵ تن کشته شدند

در یک حمله انتحاری در نزدیکی یک پایانه اتوبوس در دره سوات در شمال غربی پاکستان، ۵ تن، از جمله دو زن، جان سپردند و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

مقامات گفتند هدف بمب گذار ظاهرا یک کاروان نظامی بود. او روز پنجشنبه بمب را در یک محله شلوغ در مینگورا، شهر اصلی سوات، منفجر کرد.

شدت انفجار، خودروهای نزدیک محل حادثه را در هم کوبید و ناجیان برای رسیدن به کسانی که در داخل آنها به دام افتاده بودند به تلاش پرداختند.

سفارت آمریکا در اسلام آباد حمله را محکوم کرد و گفت این واقعه تاکید می کند که تروریست ها برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند.

در نقطه ای دیگر در شمال غربی پاکستان، مقامات اطلاعاتی می گویند روز پنجشنبه در یک حمله موشکی مظنون آمریکا در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی، دست کم چهار تن کشته شدند.

در این میان، یک گروه امداد در آمریکا می گوید سه نفر از کارمندان آن که در ماه فوریه در شهر کویته ربوده شده بودند، آزاد شده اند.

یونانی ها به اصلاح سیستم مستمری اعتراض می کنند

در یونان، کارمندان دولت در اعتراض به طرح های ریاضت اقتصادی، اعتصاب دیگری برپا کرده اند.

روز پنجشنبه، در حالی که قانون گزاران برای رای دادن به لایحه اصلاح سیستم مستمری، که شامل بالا رفتن سن بازنشستگی می شود آماده می شدند، صدها کارگر در برابر پارلمان در آتن جمع شدند.

کارمندان بخش کنترل آمد و شد هوایی به اعتصاب پیوستند، و پرواز هواپیماها در تمام فرودگاه های یونان را برای دست کم چهار ساعت متوقف ساختند.

اعتصاب همچنین موجب بسته شدن ادارات دولتی در سراسر کشور شد.

مقامات یونان با اصلاح سیستم مستمری به عنوان یکی از شرایط دریافت ۱۳۹ میلیارد دلار برای کمک اقتصادی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول موافقت کردند.

اتحادیه های کارگری در یونان با اصلاح سیستم مستمری به شدت مخالف هستند، اما نظر سنجی ها نشان می دهد بسیاری از یونانی ها از این اقدام حمایت می کنند، و دولت آن را یک بخش اصلی در کوشش برای احیای اقتصاد کشور می داند.

هند و پاکستان در پی جلب اعتماد یکدیگر

وزیران امور خارجه هند و پاکستان با هدف بهبود مناسبات بین دو کشور رقیب، برای نخستین بار پس از حملات تروریستی مومبای که مذاکرات صلح را متوقف ساخت، با یکدیگر ملاقات کردند.

کریشنا، وزیر امور خارجه هند، روز پنجشنبه در اسلام آباد با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود، به گفت و گو نشست و بعد با آصف علی زرداری، رییس جمهوری، ملاقات کرد.

نگرانی های امنیتی هند، از جمله تروریسم، خشونت در کشمیر هند و رقابت با پاکستان در افغانستان، در کانون مذاکرات قرار دارد.

رییس جمهوری پاکستان پس از ملاقات با وزیر امور خارجه هند در بیانیه ای گفت کشور او با افراط گرایی و تروریسم مخالف است و هر دو دولت را ترغیب کرد برای «از بین بردن این تهدید» با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. اما هند می گوید تا پاکستان گروه افراطی لشکر طیبه را سرکوب نکند، هیچ بهبودی در مناسبات در چشم انداز نیست. مقامات هند این گروه را مسئول حملات در مومبای می دانند.

روز چهارشنبه، وزیر کشور هند، سازمان اطلاعاتی پاکستان را به کنترل و هدایت حملات مومبای متهم کرد.

او در مصاحبه ای با روزنامه ایندین اکسپرس گفت نقش سرویس های امنیتی و اطلاعاتی داخلی پاکستان در طرح ریزی و اجرای حملات از آنچه پیشتر تصویر می رفت، بیشتر بوده است.

عراقی ها کنترل آخرین زندان نظامی آمریکا را به دست می گیرند

آمریکا کنترل آخرین زندان نظامی خود در عراق را به مقامات عراقی واگذار کرده است.

مقامات نظامی آمریکا روز پنجشنبه در جریان مراسمی، کنترل «کمپ کروپر» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را به عراقی ها منتقل کردند.

یک روز پیش از این اقدام، آمریکا طارق عزیز، معاون سابق نخست وزیر عراق، و ۲۵ زندانی مهم دیگر را به مقامات عراقی تحویل داد. مقامات می گویند ۲۰۰ زندانی دیگر در بازداشت آمریکا باقی خواهند ماند.

انتقال آخرین بازداشتگاه نظامی آمریکا در عراق در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده آماده می شود شمار سربازان خود را تا ماه سپتامبر به حدود ۵۰ هزار نفر کاهش دهد.

زندان «کمپ کروپر» در پی اتهامات بدرفتاری با زندانیان در زندان ابو غریب در سال ۲۰۰۴ در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

روز پنجشنبه همچنین مقامات عراقی گفتند در انفجار بمبی که در یک اتومبیل در شهر تکریت در شمال بغداد، کار گذاشته شده بود و هدف آن یک واحد گشت پلیس بود، شش تن، از جمله چهار افسر پلیس، کشته و دست کم ۱۱ نفر مجروح شدند.

 

روسیه از ایران می خواهد برنامه اتمی خود را روشن کند

رییس جمهوری روسیه از ایران خواسته است درباره برنامه اتمی خود توضیح دهد و کاملا با جامعه بین المللی همکاری کند.

دمیتری مدودف روز پنجشنبه گفت هر چند دو کشور مشارکت بازرگانی فعالی دارند، اما روسیه در مورد گسترش برنامه اتمی ایران بی تفاوت نیست.

روسیه متحد سنتی دیپلماتیکی و اقتصادی ایران است، و به ساختن نیروگاه اتمی بوشهر کمک می کند. اما مسکو در هفته های اخیر موضع خود را نسبت به دیگر فعالیت های اتمی ایران سخت کرده است.

روز دوشنبه، مدودف گفت ایران به کسب قابلیت ساختن تسلیحات اتمی نزدیکتر می شود. ماه پیش، روسیه در تصویب چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران به دیگر قدرت های جهانی پیوست.

قدرت های غربی ایران را به کوشش برای ساختن تسلیحات اتمی زیر پوشش یک برنامه اتمی غیر نظامی متهم می کنند و مقامات جمهوری اسلامی این اتهام را بارها رد کرده اند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر