سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری پاکستان با نخست وزیر بریتانیا ملاقات می کند

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان در لندن با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا ملاقات می کند. از زمانی که کامرون گفت اسلام آباد «صدور تروریسم» را تشویق می کند، این نخستین دیدار آنها است.
زرداری قرار است در استراحتگاه نخست وزیر در «چکرز» در حومه لندن با کامرون شام بخورد. دو رهبر روز جمعه رسما به گفت و گو خواهند نشست.
کامرون در جریان سفری به هند در هفته گذشته اظهار داشت پاکستان برای مقابله با گروه های تروریست در داخل مرزهای خود که هند، افغانستان و کشورهای دیگر را تهدید می کنند، به اندازه کافی عمل نمی کند.
این گفته مقامات پاکستان را خشمگین ساخت. پیشتر، زرداری به روزنامه فرانسوی لوموند گفت پاکستان در جنگ با تروریسم «بالاترین بهای انسانی» را می پردازد.
کامرون گفته است بر نظر خود پای بند است.  

ابراز نگرانی جدی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از سلامت و امنیت زندانیان عقیدتی که دست به اعتصاب غذا زده اند

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از مقامات قضایی ایران خواسته است تا هفده زندانی عقیدتی را آزاد کنند که طی ده روز گذشته اعتصاب غذا کرده اند و هر روز وضعیت سلامت آن ها رو به وخامت است.

این هفده زندانی، رهبران جنبش دانشجویی، فعالان حقوق بشر و خبرنگار هستند.

هادی قائمی، سخنگوی این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران روز چهارشنبه ( ٤ اوت ) با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است: « این زندانیان هیچ جرمی مرتکب نشده و فقط به دلیل دیدگاه ها و عقایدشان زندانی شده اند و باید هر چه سریعتر آزاد شوند.»

در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است بر اساس اسنادی که این کمپین دریافت کرده است هفده زندانی در سلول های انفرادی بند ٣٥٠ زندان اوین در بازداشت به سر می برند و ارتباط آن ها با خانواده هایشان قطع شده است.

براساس بیانیه این نهاد مدافع حقوق بشر در ایران، بهمن احمدی آمویی، کیوان صمیمی و مجید توکلی از روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذای خشک زده اند و از خوردن آب و غذا خودداری کرده اند.

عبدالله مومنی، حسین نورانی نژاد، علی ملیحی، ضیا نبوی، بابک بردبار، غلامحسین عرشی، محمد حسین سهرابی، علی پرویز، حمید رضا محمدی، جعفر  اقدامی، پیمان کریمی آزاد و ابراهیم بابایی، چهارده زندانی دیگری هستند که دست به اعتصاب غذا زده اند و فقط مایعات می نوشند.

یکی از اعضای خانواده یکی از زندانیان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است وضعیت سلامت زندانیان بند ٣٥٠ طی دو ماه گذشته رو به وخامت گذاشته است و زندانبان ها به طور برنامه ریزی شده و سیستماتیک از تکنیک هایی استفاده می کنند تا با اعمال فشار بر زندانیان، آن ها و خانواده هایشان را تحقیر کنند.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در ادامه بیانیه خود می نویسد دادستان تهران در مورد بدرفتاری با زندانیان سکوت اختیار کرده است و در قبال خانواده های زندانیان که به کرات خواستار توجه  و رسیدگی به وضعیت بحرانی این افراد شده اند، پاسخگو نبوده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نسبت به امنیت و سلامت زندانیان عقیدتی ابراز نگرانی جدی کرده و مصرانه از مقامات قضایی ایران خواسته است تا همه زندانیان عقیدتی که صرفاً به اتهام عقاید و دیدگاه های خود بازداشت شده اند را آزاد کنند.

در پایان این بیانیه آمده است این کمپین مقامات ایران را مسئول سلامت و امنیت زندانیان عقیدتی که دست به اعتصای غذا زده اند، قلمداد می کند.


اوباما مجددا به ايران پيشنهاد گشودن باب تماس و گفتگو داد

واشينگتن پست زير عنوان "پيشنهاد اوباما به ايران برای گشودن باب تماس و گفتگو" می نويسد پرزيدنت اوباما موضوع مذاکره با ايران را مجددا روز چهارشنبه قاطعانه در جلسه ای غيرمعمول در کاخ سفيد با خبرنگاران مطرح ساخت. پيام او اين بود که حتی در شرايطی که تحريم های سازمان ملل متحد تهران را زيرمنگنه فشارگذاشته است، وی مسيری را برای حل و فصل مسالمت آميز مسئله اتمی باز می گذارد.

پرزيدنت اوباما گفت بسيارمهم است برای ايرانيان مجموعه ای از اقداماتی را روشن کنيم که از ديدگاه ما برای آنکه نشان داده شود آنها دنبال تسليحات اتمی نيستند کافی تشخيص داده شود. او مثل گذشته اين احتمال را مطرح ساخت که آمريکا معامله ای را خواهد پذيرفت که به ايران اجازه ميدهد برنامه اتمی غير نظامی خود را تا جائی که  با اقداماتی اطمينان برانگيزثابت کند بمب اتمی نمی سازد، حفظ کند.
تجديد باب تماس و گفتگو با ايران در عين حال شامل پيشنهادی در مورد مذاکرات راجع به افغانستان است. پرزيدنت اوباما گفت وی طرفدار مسيری جداگانه برای تبادل نظر در باره اين موضوع است، که هر دو طرف در جنگيدن با طالبان نفعی متقابل دارند. او توصيه کرد که در چارچوب تلاش حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان برای اتحاد و سروسامان دادن به روابط مجدد با طالبان، ايران نيزدر مذاکرات منطقه ای راجع به ثبات شرکت کند. وی گفت ايران بايد بخشی ازاين روند شود و می تواند شريکی سازنده باشد.
چرا اوباما در باره تماس و گفتگو با ايران صحبت ميکند آنهم در شرايطی که بسياری از تحليلگران خطرات و احتمال روز افزون برخوردی نظامی را به بحث و استدلال گذاشته اند ؟
مقامات دولتی به دو عامل استناد ميکنند: نخست اينکه تحريم های عليه ايران شروع به تاثيرگذاری کرده است، و تهران عملا بيشتر به مذاکره علاقمند است. دوم اينکه گزارش های اطلاعاتی آمريکا نشان ميدهد ايران در برنامه غنی سازی اتمی خود مشکلاتی فنی داشته است، که زمان بيشتری را برای ديپلوماسی فراهم می کند.
کاخ سفيد برای فرستادن پيام خود به تهران راهی غير معمول را برگزيد. گروهی کوچک از خبرنگاران همزمان با جلسه ای از کادر ارشد امنيت ملی، برای تشريح سياست های مربوط به ايران به کاخ سفيد دعوت شدند. تشريح کننده خود اوباما بود. بعدا يک مقام دولتی گفت رئيس جمهوری در نظر دارد توضيحات از پيش نوشته نشده بيشتری را دراين گونه جلسات غير رسمی مطرح کند.
اوباما گفت با خامنه ای يا احمدی نژاد در مورد گشودن باب مذاکرات هيچگونه تماسی مستقيم نداشته است، اما افزود مقامات ايران گفته اند ميخواهند مجددا، احتمالا در ماه سپتامبر، به مذاکرات ژنو با جمعی از کشورهای پيشرفته موسوم به گروه پنج بعلاوه يک ملحق شوند.
احساس اوباما در مورد درست بودن زمان ديپلماسی تا حدودی ناشی ازبه توصيف اوغرولندهائی در تهران است که تحريم ها آثاری عميق تر از آنچه مقامات ايران انتظار داشتند بجا گذاشته است. مقامات آمريکائی ميگويند اعتصاب ماه گذشته بازاريان در بازار تهران، که از اقتصاد آسيب ديده ناراضی اند، ونيز پيغام های اخيراز طريق کانال های مختلف در مورد تمايل مقامات ايران در بازگشت به مذاکرات، از جمله نشانه هاست.
يک مقام ارشد که پس ازرفتن اوباما از جلسه با خبرنگاران صحبت ميکرد گفت تحريم ها اکنون به سبب ابزارهائی بهتر برای هدف گرفتن مقامات ايران، همکاری بيشتر متحدان آمريکا، و نيزبه سبب آسيب پذيری بيشترتهران، موثرتراست. 

بی پی پمپاژ سیمان بداخل چاه نفت را آغاز می کند

شرکت نفت بی پی می گوید بعنوان بخشی از استراتژی بستن چاه نفت در خلیج مکزیک، پمپاژ سیمان بداخل آنرا آغاز کرده است.
بی پی در بیانیه ای در روز پنجشنبه می گوید این اقدام با هدایت و تصویب تاد آلن، دریادار باز نشسته گارد ساحلی، صورت می گیرد. پمپاژ سیمان پس از وارد کردن گِل بداخل چاه در اوایل هفته انجام می شود.
تاد آلن، که مسئولیت پاسخ فدرال به بحران را بر عهده دارد، روز چهارشنبه گفت پمپاژ سیمان حفر یک چاه کمکی برای منحرف کردن جریان بقیه نفت را به تاخیر نخواهد انداخت.
این چاه - که انتظار می رود راه حلی همیشگی برای بحران باشد - قرار است ظرف چند روز تکمیل شود.
تاد آلن، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت جدید ترین کوشش بی پی برای بستن چاه کار می کند، و اطمینان زیادی هست که نفت بیشتری نشت نخواهد کرد.
در همین جلسه، جین لوبچنکو، رییس سازمان ملی اقیانوس و جوّ، به تشریح گزارش دولت درباره حادثه نشت نفت پرداخت که حاکی است حدود ۷۵ درصد نفتی که بداخل خلیج مکزیک نشت کرد جمع آوری، سوزانده، یا بوسیله نیروهای طبیعی حل شده است.
اما او یاد آورشد که تاثیر نشت نفت بر محیط زیست احتمالا ده ها سال احساس خواهد شد.
دانشمندان آمریکا تخمین می زنند که نزدیک به ۵ میلیون بشکه نفت از چاه آسیب دیده نشت کرد و آنرا به بزرگترین نشست تصادفی نفت بداخل دریا در تاریخ تبدیل می کند.

آمریکا دو کشتی جنگی به تایوان می فروشد

یک روزنامه تایوانی گزارش می دهد آمریکا، در اقدامی که به یقین چین را خشمگین خواهد ساخت، دو کشتی جنگی به تایپه خواهد فروخت.
روزنامه «اپل دیلی» بنقل از یک منبع ناشناس دولت می گوید واشنگتن آماده است کشتی های جنگی را، به قیمت هر فروند ۲۰ میلیون دلار بفروشد. کشتی ها در دهه ۱۹۷۰ ساخته شدند و قرار است از نیروی دریایی آمریکا خارج شوند.
آمریکا و تایوان درباره این گزارش اظهار نظر نکرده اند.
تایوان در اوایل سال جاری یک مجموعه تسلیحاتی به ارزش دست کم ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از آمریکا خرید و چین را به خشم آورد. پکن با قطع تمام تماس های نظامی با آمریکا پاسخ داد.
تایوان پس از جنگ داخلی سال ۱۹۴۹، زمانی که ناسیونالیست ها زیر فشار نیروهای کمونیست به آنجا گریختند، از چین جدا شد.
پکن هنوز تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند، و تهدید کرده است که به آن، اگر در صدد بر آید رسما اعلام استقلال کند حمله خواهد کرد.

هزاران نفر از مردم پاکستان در برابر پیشروی سیل فرار می کنند

در پاکستان، در حالی که سیل ویرانگر بسوی جنوب پیش می رود، هزاران نفر از پرجمعیت ترین مناطق کشور فرار می کنند،
و هواشناسان می گویند انتظار دارند بارش باران های موسمی ادامه پیدا کند.
سیل تاکنون شمال غربی پاکستان را ویران کرده، بیش از ۱۵۰۰ تن را کشته و جاده ها، پل ها و خانه ها را برده است. مدیر برنامه کمک های انسانی سازمان ملل متحد در پاکستان می گوید سیل بر بیش از ۴ میلیون نفر اثر گذاشته است.

در ایالت های پنجاب و سند، سربازان وامدادگران برای تخلیه بیش از ۵۰۰ هزار نفر با قایق و هلیکوپتر کار می کنند. مقامات می گویند بسیاری هشدارهای سیل را نادیده گرفتند، در حالی که برخی از ساکنان می گویند هیچ اطلاعی به آنها داده نشده بود.
دولت پاکستان بدلیل ندادن پاسخ سریع به فاجعه با انتقاد روبرو شده است. اما مدیر اداره ملی مقابله با سوانح، روز پنجشنبه از کوشش های دولت دفاع کرد و گفت گستره فاجعه از آنچه انتظار می رفت فراتر بود و نا مساعد بودن هوا از تلاش های امدادی و نجات جلوگیر می کرد.
برخی از مردم نیز تصمیم آصف علی زرداری رییس جمهوری را به سفر به اروپا زیر سئوال کشیده اند، با این حال او روز پنجشنبه به دیدار از بریتانیا ادامه داد.

مقامات می گویند روز پنجشنبه درمنطقه کشمیر پاکستان اتوبوسی بداخل رودخانه ای سقوط کرد و بیش از ۲۰ تن کشته شدند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نماینده ویژه خود را برای پیوستن به تیم سازمان ملل، که هم اینک در کوشش های امدادی درگیر است، به پاکستان فرستاده است.
برنامه جهانی غذا می گوید نزدیک به ۲ میلیون نفر به کمک غذایی فوری نیاز دارند.
در واشنگتن، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت پاکستان می تواند روی حمایت دراز مدت آمریکا حساب کند.
صلیب سرخ گفت افزون بر خسارات دیگر، سیلاب بیشتر تاسیسات بهداشتی را از بین برده و مردم را بویژه در برابر بیماری های آبزا آسیب پذیر ساخته است.

در حمله یک بمب انداز انتحاری، ۷ پلیس افغان کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند در حمله یک بمب انداز انتحاری به یک کاروان حامل نیروهای افغان و ناتو در شمال افغانستان، ۷ پلیس کشته شدند.
اطلاعیه وزارت کشور حاکی است بمب انداز یک اتومبیل پر از مواد منفجره را روز پنجشنبه در ناحیه «امام صاحب» ایالت غندوز به کاروان کوبید.
در این حمله شش افسر پلیس و پنج غیر نظامی مجروح شدند. یک سخنگوی ناتو گفت سربازان ائتلاف نیز مجروح شدند، اما رقمی ارائه نداد.

اسوشیتد پرس گزارش داد که طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفتند.
در شرق افغانستان، مقامات محلی می گویند در حمله ناتو در ایالت ننگرها در شامگاه چهارشنبه، دست کم ۱۱ غیر نظامی کشته شدند.
ناتو می گوید نیروهای آن در منطقه در جستجوی یک فرمانده طالبان بودند و در عملیات چند گانه شرکت داشتند.
ناتو می گوید گزارش های تلفات غیر نظامیان را جدی می گیرد و درباره این حادثه تحقیق می کند.
در جنوب افغانستان، به گفته ناتو، یکی از هلیکوپترهای آن روز پنجشنبه در نزدیکی روستایی در ایالت قندهار به یک «فرود اجباری» دست زد. ناتو می گوید هلیکوپتر پس آن که به زمین نشست آتش گرفت. ناتو می گوید هشت نفر از ۱۵ مسافر آن زخم های مختصری برداشتند.

چین در برابر فشار آمریکا برای رعایت تحریم ها علیه ایران ایستادگی می کند

چین از مناسبات اقتصادی خود با ایران، در برابر فشار فزاینده برای رعایت دور جدید تحریم های بین المللی علیه تهران، دفاع می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در پکن به خبرنگاران گفت تجارت کشور او با ایران یک «مبادله بازرگانی عادی» است که به منافع جامعه بین المللی صدمه نخواهد زد.
سخنگو به اظهارات رابرت آینهورن، مشاور ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در کنترل تسلیحات، پاسخ می داد که در دیداری با مقامات چین از آنها خواست تحریم های سازمان ملل متحد را کاملا رعایت کنند.
او گفت چین، بعنوان یک عضو دایمی شورای امنیت، همیشه قطعنامه های شورا را رعایت کرده است.
ایران یک فروشنده عمده نفت به چین است که برای به حرکت در آوردن اقتصاد رو به رونق خود به آن نیاز دارد.
 

گزارش: قاچاق سوخت از کردستان عراق به ايران ادامه دارد

ورود محموله های سوخت از کردستان عراق به ايران موضوعی است که دولت مرکزی عراق به آن اعتراض دارد اما يک مقام محلی در کردستان عراق می گويد رانندگان کاميون های تانکرِ سوخت، هيچ اقدام غير قانونی انجام نمی دهند.

به رغم وعده مقامات کردستان عراق برای جلوگيری از قاچاق سوخت به ايران، تنها مانع راستين که رانندگان کاميون های حامل سوخت با آن روبرو شده اند، صف های طولانی ايی است که آنان را مجبور ميکند چندين روز برای گذر از مرز منتظر بمانند.

چند روز پيش در جاده منتهی به منطقه مرزی حاج عمران، پليس کردستان عراق حدود يکصد دستگاه کاميون تانکر را به شکل دسته های ده دستگاهی بحال توقف در آورد. رانندگان اين کاميون ها مدت ها در اين منطقه منتظر ماندند تا فرصت عبور از مرز ايران را پيدا کرده و محموله سوخت خود را در جايگاه های سوخت در ايران، تخليه کنند.

بارزان حسين، يکی از رانندگانی که برای يک شرکت حمل و نقل کردی کار می کند، می گويد «در شهر زاخو در کردستان عراق تانکر خود را با نفت سياه پر می کنم تا آن را به بندرعباس در ايران برسانم.» حسين بارزان می گويد طی چهار روزی که با کاميونش در مرز منتظر مانده است، تنها حدود يک کيلومتر حرکت کرده است. او گمان می برد دو تا سه روز ديگر بتواند از مرز ايران عبور کرده و راهی بندرعباس شود.

ايالات متحده تلاش می کند تحريم های عليه ايران را که به دليل فعاليت اتمی جمهوری اسلامی اعمال شده است، به اجرا بگذارد. اما اين نوع تبادلِ فرا مرزی سوخت، برای آمريکا يک چالش به شمار می رود. اين امر همچنين برای متحدان آمريکا در کردستان عراق که مشتاق هستند به آمريکا نزديک باقی بمانند، باعث شرمساری شده است.

تبادل فرا مرزی سوخت همچنين موضوعی برای اختلاف ميان دولت مرکزی در بغداد و تشکيلات اداری در منطقه کردستان است. دولت فدرال می گويد قانون عراق تنها به سازمان های دولتی بازاريابی نفت اجازه صادرات اين کالا را داده است.

مقامات بغداد با مقامات در کردستان عراق نسبت به تبادل سوخت در اين منطقه اختلاف نظر دارند. به گفته آنان، عراق هنوز قادر به توليد کافی سوخت مورد نياز خود نيست و نياز دارد که سوخت مورد نياز خود را وارد کند.

اخيراً مقامات کردستان عراق اقدامات شديدتری را برای بازرسی از کاميون ها و جلوگيری از تبادل غيرقانونی نفت خام انجام داده اند.

اما کاروان عارف شهردار حاج عمران می گويد تمامی رانندگان تانکر های سوخت که به ايران می روند، بطور قانونی و برای دولت محلی کار می کنند. به گفته آقای عارف اين کاميون های تانکر حامل نفت نيستند بلکه مازاد توليدات پالايشگاهی را حمل می کنند، و ميافزايد که معمولا ما اجازه نميدهيم که نفت بدون مجوز قانونی از مرز عبور کند.

رانندگانی که در مرز منتظر مانده اند، می گويند آنان فقط فرآورده های سوختی نظير ديزل و محصولات پالايشگاهی را حمل می کنند و از شرکتهای خود، به ازای هر تن بار، ۸۰ دلار، به علاوه صد دلار پاداش برای هر راننده، دريافت می کنند.

پرزيدنت اوباما: کاهش توليدات صنعتی را ميتوان از طريق توسعه نيروگاه های انرژيهای تجديد پذير جبران کرد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه طی سخنانی در جمع مقامات «ای اف ال سی آی او،» بزرگترين اتحاديه کارگری آمريکا، گفت اقتصاد آمريکا در مسير سازنده ای به پيش ميرود.

رييس جمهوری آمريکا اين نکته را تشريح کرد که کاهش توليدات صنعتی کشور را ميتوان از طريق توسعه نيروگاه های انرژيهای تجديد پذير و يا بازيافتی مانند نيروگاه های خورشيدی و بادی و يا ساخت باطری برای اتومبيل های برقی و دوگانه سوز جبران کرد و قول داد که سخت تلاش خواهد کرد تا صنايع انرژيهای بازيافتی در کشور را فعال نگاهدارد.

پرزيدنت اوباما تصريح کرد که بازسازی و تقويت اقتصاد کشور صرفاً برای تعداد معدودی از سرمايه گذاران و صاحبان مشاغل عمده نيست بلکه بيشتر برای ايجاد کار برای تمامی شهروندان آمريکاست.

در همين حال دو گزارش اقتصادی در روز چهارشنبه در آمريکا خبر از توسعه و ايجاد کار در بخش خدماتی کشور در ماه ميلادی گذشته ميدهند.

در گزارشهای اقتصادی اروپا آمده است که در ميزان مصرف مردم در شانزده کشور حوزه يوروی اتحاديه اروپا در سه ماهه دوم سال جاری ميلادی تغييری صورت نگرفته اما بر شتاب رشد بخش صنعتی و خدماتی کشورهای حوزه يورو در ماه گذشته، افزوده شده است.

در بريتانيا ميانگين قيمت مسکن در ماه گذشته نزديک به يک دهم درصد افزايش يافته است.

در آسيا، تاکاهيکو اِجی چی، مدير عامل شرکت اتوموبيلسازی تويوتا، روز چهارشنبه در مرکز آن شرکت گفت که در سه ماه دوم سال ميلادی جاری سود خالص آن شرکت بالغ بر ۲۱۱ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار می باشد که چنين سودی در دوسال گذشته بيسابقه است. گفتنی است سود خالص شرکت تويوتا در زمانی صورت گرفته است که ارزش برابری ين در مقابل دلار آمريکا به بالاترين سطح خود در پانزده سال گذشته رسيده و آمريکا يکی از مهمترين بازارهای فروش شرکت تويوتا با کاهش رشد اقتصادی روبروست.

در همين حال کارخانه اَشوک ليلند، توليد کننده عمده خودروهای سنگين، مانند اتوبوس در هند نيز خبر از افزايش ۲۱ درصدی سهام آن شرکت در سه ماه دوم سال جاری داده است.

در بازارهای مالی، روز چهارشنبه بازارهای بورس آمريکا شاهد افزايش قيمت سهام بودند که اين امر عمدتاً ناشی از انتشار گزارش توسعه و ايجاد کار در بخش خدماتی کشور بوده است.

در همين حال در بازار نفت نيويورک از قيمت نفت خام ۱۲ سنت کاسته شد و هر بشکه به قيمت ۸۲ دلار و ۴۳ سنت داد و ستد شد.

در اروپا تغييرات قيمت سهام متفاوت بودند. بر ارزش شاخصهای سهام کاک پاريس و دکس فرانکفورت افزوده شد، اما تايمز مالی لندن عليرغم گزارش افزايش سود خالص يکی از بانکهای عمده آنکشور، ده واحد از دست داد.

بانک لويدز بريتانيا که در هنگام بحرانهای مالی جهان با ملی کردن بخشی از سهام خود از خطر ورشکستگی نجات يافت، روز چهارشنبه برای اولين بار پس از دوسال خبر از سود خالص آن بانک را ميدهد. اريک دانيل مدير عامل بانک لويدز، اعلام کرد که سود آن بانک در نيمه اول سال ميلادی جاری بالغ بر يک و نيم ميليارد پوند بريتانيا بوده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر