سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

محمود احمدی نژاد ۱۴ مشاور خود را برکنار کرد

رسانه های ایرانی می گویند محمود احمدی نژاد ۱۴ تن از مشاوران خود را در اقدامی ناگهانی و در چارچوب سبک کردن دولت، از کار برکنار کرد.

وب سایت های خبری داخلی ایران روز یکشنبه اعلام کردند که آقای احمدی نژاد یک روز قبل، مشاوران خود را برکنار کرده بود.

دفتر ریاست جمهوری خبر برکناری مشاوران را تایید نکرده است.

ماه گذشته، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران منوچهر متکی، وزیر امور خارجه را برکنار کرد. آقای متکی در حالی از سمت خود برکنار شد که در رأس هیاتی دیپلماتیک به سنگال سفر کرده بود.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست وزارت خارجه جایگزین منوچهر متکی شد. آقای متکی در مراسم تودیع خود حاضر نشد و اقدام محمود احمدی نژاد را «غیر اسلامی و توهین آمیز» توصیف کرد.

افزایش ۱۸ درصدی نرخ کرایه وسايل نقليه عمومی در ایران

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بامداد روز یکشنبه ۱۲ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به روش اجرایی دولت در زمینه اصلاح قیمت حامل های انرژی و کالاهای اساسی، اظهار داشت، «طبق گفته مسئولان دولتی قیمت های حامل های انرژی تا پایان سال آینده افزایش نخواهد یافت.»

این سخنان در حالی بیان می شود که شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز شنبه ۱۱ دی ماه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تاکید کرد که «قیمت بنزین هم اکنون ۴۰۰ تومان است نه ۷۰۰ تومان.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دهم ادامه داد، «از آن جا كه حدود سه چهارم مصرف روزانه خودروها از بنزين سهميه‌ای و يك چهارم آن مصرف آزاد است، با در نظر گرفتن يك متوسط وزنی، قيمت بنزين در كشور هم اكنون كمتر از ۶۰۰ تومان است.»

سخنان وزیر اقتصاد و دارایی ایران با واکنش روزنامه های یکشنبه ۱۲ دی ماه مواجه شد. روزنامه جهان صنعت در این زمینه نوشته است، «این که وزیر محترم اقتصاد و دارایی در یک مصاحبه کوتاه به دو نرخ متفاوت از بنزین می‌رسد خود گویاست که مردم با چه سردرگمی مواجه هستند.»

به نوشته این روزنامه، «استفاده از بنزین ۷۰۰ تومانی ممکن است در این ماه به لطف بنزین یک صد تومانی که علی الحساب هم هست کم تر خود را نشان دهد اما به طور حتم با قطع سهمیه یکصد تومانی که به مثابه لطف دولت در حق مردم است استفاده از بنزین لیتری ۷۰۰ تومان نیز بیش تر خواهد شد.»

روزنامه خبر نیز، ضمن اشاره به سخنان وزیر اقتصاد و دارایی، به تحلیل قیمت بنزین در سال های آینده پرداخته، و این پرسش را مطرح می کند که، آیا قیمت بنزین۴۰۰ تومانی هر سال بالاتر می رود؟

در همین حال، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ظهر روز یکشنبه ۱۲ دی ماه، در يک خبر فوری از افزایش ۵۰ تومانی نرخ اتوبوس ها و افزايش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها خبر داد.

خبرگزاری فارس نیز، چند ساعت بعد از آن اعلام کرد، نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس های بخش خصوصی ۱۷ تا ۱۸ درصد  و سرویس های مدارس ۱۵ درصد افزایش یافت.

ایران ادعا می کند دو هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین را منهدم کرده است

جمهوری اسلامی ایران می گوید دو هواپیمای جاسوسی را که بر فراز خلیج فارس پرواز می کردند، منهدم کرد.

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران ضمن اعلام این خبر به زمان انهدام این هواپیماها و جزئیاتی در این زمینه اشاره نکرد.

آقای حاجی زاده گفت هواپیماهای بدون سرنشین عمدتا در کشورهای همسایه عراق و افغانستان استفاده می شوند اما وی از وقوع «برخی قانون شکنی ها» علیه قلمرو ارضی ایران خبر داد. او گفت نیروهای جمهوری اسلامی بسیاری از «هواپیماهای جاسوسی پیشرفته دشمنان» را منهدم کرده است. ظاهرا مقصود این فرمانده سپاه پاسداران آمریکا است.

هیچ تأیید مستقلی از گزارش اخیر جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

روابط تهران با بسیاری از قدرت های بزرگ جهان، بر سر برنامه بحث انگیز اتمی اش سرد و تیره است.

سازمان ملل متحد، دور چهارم تحریم های بین المللی را سال گذشته علیه ایران تصویب کرد زیرا جمهوری اسلامی از توقف غنی سازی اورانیوم خودداری کرد. برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، به شکل مستقل تحریم هایی مضاعفی را علیه تهران اعمال کرده اند.

تهران می گوید برنامه اتمی اش صرفا با اهداف صلح آمیز است.

مدير مسئول روزنامه ايران به حکم تعليقی شلاق و زندان محکوم شد

کاوه اشتهاردی، مدير مسئول روزنامه ايران به حکم تعليقی شلاق و زندان محکوم شد.

بنابر گزارش روزنامه جوان، وی به دليل انتشار بيانيه مشترک ۲۲۰ تشکل دانشجويان بسيج عليه مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس جمهوری پیشین و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ايران از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت.

به حکم دادگاه، آقای اشتهاردی بابت افترا به ۶ ماه حبس تعزيری و به جرم نشر اکاذيب به ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

در حکم دادگاه مدير مسئول روزنامه ايران آمده است، دادگاه به استناد ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی مجازات حبس و شلاق را به مدت سه سال تعليق می کند. چنانچه وی در مدت تعليق مرتکب جرم های افترا و نشر اکاذيب، از جرايم مطبوعاتی شود، برای بار اول يک سال به مدت تعليق اضافه می شود و در مرتبه دوم مجازات تعليقی لغو و اجرا خواهد شد.

گفته می شود، آقای اشتهاردی ضمن تأييد حکم دادگاه اعلام کرده است، عليه آن درخواست استيناف نخواهد کرد.

مدير مسئول روزنامه ايران در واکنش به اين حکم تصريح کرده است که ظاهراً دستگاه قضايی تصميم خود را گرفته که هر کاری که مايل است انجام دهد.

آقای اشتهاردی افزود، قوه قضائيه با صدور چنين حکمی نشان داد که واقعاً مستقل است، به اين معنا که نه به نظر هيات منصفه مطبوعاتی اعتنايی دارد و نه به دفاعيات متهم و قاضی و دستگاه قضايی برای خود يک حق وتويی قايل هستند که می توانند بر خلاف همه اصول و مطالبات افکار عمومی رأی بدهند.

بگبو تلاش می کند هر چه بيشتر در قدرت بماند

گيلوم سورو، نخست وزير دولتی که السان اوتارا، برنده انتخابات رياست جمهوری ساحل عاج تشکيل داده روز شنبه گفت، لوران بگبو، رئيس جمهوری خود خوانده اين کشور تلاش می کند با استفاده از تاکتيک تعلل و وقت کشی هر چه بيشتر در قدرت بماند.

آقای سورو روز شنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت، لوران بگبو تنها با استفاده از زور حاضر به کناره گيری از قدرت خواهد شد و جامعه بين المللی به خاطر حفظ دموکراسی در آفريقا بايد در امور داخلی ساحل عاج مداخله کند.

وی ضمن رد درخواست لوران بگبو برای انجام تحقيقات بين المللی پيرامون مسائل داخلی ساحل عاج، می گويد طرح اين گونه درخواست ها از طرف وی فقط و فقط مستمسکی برای تعلل و وقت کشی است.

گيلوم سورو در اين زمينه می گويد: وی با همين شگرد، بدون برگزاری انتخابات توانست پنج سال در قدرت بماند. ديگر کافی است، وی بايد از قدرت کنار رود.

از سوی ديگر، جاناتان گودلاک، رئيس جمهوری نيجريه که در حال حاضر رياست ادواری اتحاديه اقتصادی ۱۵ کشور غرب قاره آفريقا، يا اکوواس را بر عهده دارد، قرار است روز دوشنبه برای بحث پيرامون بحران رياست جمهوری ساحل عاج به ابيجان سفر کند.

اکوواس تهديد کرده است، چنانچه لوران بگبو حاضر نشود به طور مسالمت آميز از قدرت کنار رود، متوسل به زور خواهد شد.

اين در حالی است که سازمان ملل متحد اعلام کرده با توجه به تفرقه و دو دستگی موجود در ساحل عاج، اين کشور با خطر بروز جنگ داخلی رو به روست. اما سورو معتقد است اين کشور هم اکنون نيز در جنگ است. او می گويد: در شرايطی که ۲۰۰ نفر فقط ظرف ۵ روز جان خود را از دست می دهند، همانطور که سازمان ملل متحد هشدار داده، جنگ در کشور شروع شده است. وقتی حدود ۲۰ هزار نفر به خاطر وضعيت بحرانی از کشور گريخته و به کشورهايی چون ليبريا پناهنده شده اند، اين کشور در حال جنگ است.

گروه های مدافع حقوق بشر نيز با وجود انکار و تکذيب متحدان لوران بگبو، نيروهای امنيتی وی را به گروگان گيری و قتل مخالفان دولت متهم می کنند.

هوگو چاوز و هیلاری کلینتون در مراسم سوگند ریاست جمهوری رهبر جدید برزیل

هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا که در مراسم سوگند ریاست جمهوری رهبر جدید برزیل شرکت کرده بودند، علی رغم تنش سیاسی اخیر در روابط دو کشور، ضمن دست دادن، مدت کوتاهی با یکدیگر صحبت کردند.  

چندی پیش، واشنگتن دیپلماتی به نام لاری پالمر را به عنوان سفیر جدید آمریکا در ونزوئلا به آن کشور معرفی کرد، اما دولت ونزوئلا بعد از ابراز عدم رضایت پنهانی، سرانجام یکی دو روز پیش به طور علنی مخالفت خود با این انتصاب را اعلام کرد.

آقای پالمر قبلا در پاسخ کتبی به سئوالات یکی از سناتورهای آمریکائی نوشته بود که ارتش ونزوئلا از روحیه ای ضعیف برخوردار است و او نگران پناه گرفتن چریک های مخالف دولت کلمبیا در سرزمین ونزوئلا است.

هوگو چاوز این اظهارات لاری پالمر را توهین به ونزوئلا خوانده است. دو سال پیش، وزارت خزانه داری آمریکا نیز طی گزارشی سه تن از دستیاران و نزدیکان به رئیس جمهوری ونزوئلا را به قاچاق اسلحه برای شبه نظامیان کلمبیائی و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده بود.  

دولت آمریکا نیز در پاسخ به اقدام دولت ونزوئلا دایر بر عدم صدور «اگرمان» برای لاری پالمر سفیر واشنگتن در کاراکاس، ویزای دیپلماتیک برناردو آلوارز ،سفیر ونزوئلا در ایالات متحده را لغو کرده است.

این دو حادثه، به تنشی در روابط سیاسی آمریکا و ونزوئلا منجر شده است.

کشته شدن یک مرد فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی

بامداد یکشنبه پس از آن که یک مرد فلسطینی تلاش کرد در یک ایستگاه بازرسی در کرانه باختری رود اردن، حمله ای را علیه سربازان اسرائیلی ترتیب دهد، به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد.

مقامات اسرائیلی می گویند این شهروند فلسطینی به فرمان ایست سربازان در نزدیکی شهر نابلس توجه نکرد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل می گوید این واقعه ساعاتی پس از آن رخ داد که یک مرد  فلسطینی تلاش کرد به یک سرباز زن اسرائیلی در نزدیکی اورشلیم با چاقو ضربه بزند.

از سوی دیگر، روز یکشنبه جسد یک زن فلسطینی که روز جمعه در جریان اعتراض ها در کرانه باختری رود اردن براثر انفجار گاز اشگ آور سربازان اسرائیلی کشته شده بود به خاک سپرده شد.

جواهر ابو رحمه، زن فلسطینی، در اعتراض روز جمعه به دیوار کشی اسرائیلی ها در شهر بیلین در کرانه باختری در تظاهرات شرکت کرده بود.

مقام های فلسطینی کشته شدن این زن را جنایت جنگی قلمداد کرده اند. اسرائیل می گوید درباره کشته شدن این زن تحقیق می کند.

برگزاری مراسم یادبود کشته شدگان بمب گذاری در کلیسای قبطی مصر

مراسم سوگواری و بزرگداشت کشته شدگان بمب گذاری کلیسای مسیحیان قبطی اسکندریه مصر، روز یکشنبه در محل کلیسا برگزار شد.

حمله انتحاری که پس از مراسم عشای ربانی شب سال نو میلادی و هنگام خروج مردم از کلیسا رخ داده بود، منجر به کشته شدن دست کم ۲۱ نفر و مجروح شدن چندین تن دیگر شد.

لکه های خون ناشی از حمله شنبه شب در کلیسای مسیحیان قبطی اسکندریه در شمال مصر در هنگام برگزاری مراسم دعای روز یکشنبه، مشهود بود. مقامات مصری گروه های امنیتی را برای محافظت از کلیسا هنگام برگزاری مراسم مذهبی به آنجا اعزام کردند.

پاپ بندیکت شانزدهم روز یکشنبه بار دیگر بمب گذاری در کلیسای مسیحیان قبطی مصر را محکوم کرد و آن را حمله ای علیه «خدا و تمامی انسانیت» توصیف کرد.

وزارت کشور مصر می گوید هشت نفر از مجروحان، مسلمانانی هستند که به مسجد مجاور کلیسا می رفتند.

حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر بمب گذاری در این کلیسا را محکوم کرده است.

وی این بمب گذاری را یک عمل تروریستی دانست که به منظور بی ثبات کردن مصر طراحی و اجرا شده است و از مردم خواست تا از درگیری با یکدیگر بپرهیزند. او گفت برادر کشی و رویارویی مسلمانان و مسیحیان هدف و خواست اصلی دشمنان خارجی مصر و تروریست هاست. حسنی مبارک انگشت اتهام خود را به سوی «عوامل خارجی» نشانه گرفت و وعده داد که با مهاجمان به امنیت مصر برخورد خواهد کرد. این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه گفت مقامات امنیتی مصر از تمرکز تحقیقات بر یک گروه اسلامگرای افراطی داخلی خبر داده اند.

مقامات همچنین گفته اند فهرست اسامی مسافران هوایی را که از عراق به مصر آمده اند نیز بررسی می کنند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

گروه های مرتبط با القاعده در عراق مسئولیت بمب گذاری های اخیر علیه مسیحیان در عراق را برعهده گرفته اند. آنان همچنین مسیحیان مصری را تهدید کرده اند. این گروه مرتبط با القاعده، خشونت های خود را در واکنش به بازداشت دو زن مصری توصیف کرده اند که می گویند علی رغم میلشان در بازداشت مسحیان هستند و برای گرویدن به اسلام تحت فشار قرار دارند.

حدود ۱۰ درصد از  جمعیت ۸۰ میلیون نفری مصر را مسیحیان تشکیل می دهند.

آموزش در مدارس و دانشگاههای ايران اسلامی می شود

واشينگتن پست زير عنوان "ايران برای محو نفوذ غرب نظام آموزشی را عوض می کند" می نويسد ايران دست اندر کار تغييری اساسی در نظام آموزشی خود با هدف از بين بردن نفوذ غرب است - اقدامی که در چارچوب جديد ترين تلاش دولت برای تحکيم ارزش های اسلامی و مقابله با يک طبقه متوسط رو به افزايش سکولار در کشور انجام می گيرد.

مقامات وزارت آموزش و پرورش می گويند با شروع سپتامبر[پائيز] تمامی دانش آموزان مدارس دوره هائی جديد نظير آموزش سياسی و مهارت های زندگی را طی خواهند کرد، که به آنان عليه جنبش های سياسی منحرف هشدارمی دهد، ودختران را به ازدواج در سنين پائين ترغيب می کند.

در دانشگاهها، برنامه های درسی در رشته های حقوق، روان شناسی، جامعه شناسی و رشته های ديگر دستخوش تغييراتی بنيادی می شود، و مقامات وزارت علوم - وزارتخانه ای که مسئوليت آموزش عالی را بر عهده دارد - سعی خواهند کرد ضمن حذف آنچه که به توصيف آنها تئوری های غربی است، نظريه های اسلامی را جايگزين سازند. تاکنون دهها استاد بدان جهت که به قدر کافی حامی سياست جديد نبوده اند بازنشست و يا اخراج شده اند.

هدف از اين تغييرات مقابله با نفوذ رو به گسترش طبقه متوسطی است که به گونه ای فزاينده متمايل به تک روی و علاقمند به آرمان های مدرن است.

رهبران ايران رواج تئوری های غربی را بخشا ناشی از آلودگی در نظام آموزشی کشورمی بينند - نظامی که در سال های اوليه پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ توسط آخوندها و متعصبين پايه گذاری شده است.

بسياری از دانشجويان، استادان و اولياء از آن نگرانند که برنامه های جديد به استانداردهای معمولا سطح بالای علمی ايران آسيب می رساند. به گفته آنها، برنامه های درسی، و پاکسازی های سه ساله پس از انقلاب در دانشگاهها، رشد و پرورش فکری جوانان ايرانی را متوقف ساخته است.

پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به مردم کشورش

لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی از مردم کشورش خواست از دورنمای جنگ در شبه جزیره دچار ترس نشوند و در برابر تهدیدهای کره شمالی وحدت خود را حفظ کنند.

در پیام رادیوئی روز دوشنبه رئیس جمهوری کره جنوبی (به وقت محلی) گفت در پی حمله کره شمالی، کره جنوبی آموخت که می توان جلوی وقوع جنگ را گرفت و وقتی تحریک ها با واکنش قدرتمندی رو به رو گردد می توان صلح را تضمین کرد.

به گفته او هراس از جنگ هرگز جلو وقوع جنگ را نمی گیرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی گفت هنگامی که بعضی از هموطنانش در نتیجه تحقیق جامعه بین المللی دایر برغرق رزمناو این کشور توسط کره شمالی ابراز تردید کردند پیونگ یانگ گستاخ شد و حمله آتشبارهای آن رژیم به جزیره ای در کره جنوبی حاصل آن گستاخی بود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر