سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک زندانی گوانتامو در تمامی موارد اتهامی گناهکار شناخته شد

یک مرد کانادایی که از ۱۵ سالگی در زندان آمریکا بوده است برای تمامی ۵ اتهام تروریستی اش، گناهگار شناخته شد. او در دادگاه نظامی بازداشتگاه آمریکا در گوانتانامو در کوبا محاکمه شد.

عمر خضر که اکنون ۲۴ سال دارد، روز دوشنبه در قالب طرحی برای تخفیف در محکومیتش محاکمه شد. او پیشتر با احتمال اعدام مواجه بود.

آقای خضر به اتهام پرتاب نارنجک که یک سرباز آمریکایی را طی جنگ افغانستان در سال ۲۰۰۲ کشت، متهم است. او همچنین به قتل، توطئه، خرابکاری و کمک به تروریسم جهانی متهم است.

هشدار در مورد اعدام قریب الوقوع بیش از ششصد زندانی در مشهد

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» به افزایش نگران کننده آمار اجرای احکام اعدام در زندان وکیل آباد مشهد هشدار داده  و از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته است تا همه این اعدام ها را متوقف کنند.

« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » در بیانیه ای که روز دوشنبه ( ٢٥ اکتبر ) منتشر کرد ضمن اشاره به دریافت گزارش های معتبری مبنی بر اعدام های دسته جمعی و ناگهانی زندانیان در زندان وکیل آباد مشهد هشدار داده است که بیش از ششصد زندانی در انتظار اجرای احکام اعدام در این زندان هستند.

این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر در بخشی از بیانیه اخیر خود نوشته است ده زندانی در ١٢ اکتبر سال جاری در زندان وکیل آباد اعدام شده اند.

آرون رودز، سخنگوی کمپین گفته است گزارش های رسیده از اعدام های مشهد حاکی است که تعداد افرادی که در ایران اعدام شده اند، بسیار بیش از ارزیابی های انجام شده بوده است.

آقای رودز تاکید کرده است با توجه به فقدان شفافیت مقامات دولت ایران، قوه قضاییه باید وضعیت زندان وکیل آباد  و تعداد دقیق زندانیانی که به اعدام محکوم شده اند را به طور کامل تشریح کند.

یکی از زندانیان پیشین زندان وکیل آباد به « کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» گفته است نه تنها خانواده، وکلا و حتی خود زندانیان حکمی مبنی بر صدور حکم اعدام دریافت نکرده اند، بلکه از زمان اجرای آن نیز اطلاعی نداشته اند  و پیکر زندانیان یک روز پس از دریافت هزینه طناب اعدام به خانواده آن ها تحویل داده می شود.

براساس بیانیه کمپین، اکثریت زندانیان بازداشتگاه وکیل آباد محکومان جرم های مربوط به مواد مخدر هستند و برخی از گزارش ها از شکنجه و اخذ اعترافات اجباری از زندانیان حکایت می کنند.

براساس آمار سازمان عفو بین الملل، در سال ٢٠٠٩ حداقل ٣٨٨ نفر در ایران اعدام شدند.

« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » یادآوری کرده است: «ایران پس از چین، دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد سالانه اعدام شهروندان این کشور را به خود اختصاص داده است و بالاترین رقم سرانه نرخ اعدام را داراست. از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ٢٠٠٥، تعداد اعدام ها به طور چشمگیری افزایش یافته اند. »

کرزی دریافت «پول» از ایران را تایید کرد

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان روز دوشنبه مسئله دریافت وجوه بالای نقد در «کیسه های پول» را از ایران تایید کرد و در عین حال گفت این پول کمکی شفاف از ایران است.

آقای کرزی روز دوشنبه در کابل به خبرنگاران گفت ایران وجوهی تا ۹۷۵ هزار دلار را دو بار در سال برای مخارج دولت افغانستان به دفتر ریاست جمهوری این کشور می دهد.

او گفت ارائه این وجوه مخفیانه نبوده و هیچ فرقی با کمک های نقدی آمریکا و دیگر «کشورهای دوست» افغانستان ندارد.

اظهارات حامد کرزی در واکنش به مطلبی که روز یکشنبه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، ایراد می شود. نیویورک تایمز نوشته بود «عمر داودزی»، رییس دفتر ریاست جمهوری افغانستان برای «پیشبرد منافع ایران» در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، از ایران پول دریافت می کرد.

آقای کرزی گفت داودزی طبق دستورالعمل رهبر افغانستان این پول را پذیرفته است.

عمر داودزی سابقا سفیر افغانستان در تهران بود.

روزنامه تایمز روز دوشنبه به نقل از منابعی که نامشان را ذکر نمی کند می نویسد ایران از نفوذ خود استفاده می کند تا میان افغانی ها و دوستان آمریکایی آنها و نیروهای ناتو «اختلاف بیاندازد».

این روزنامه بریتانیایی می نویسد رییس جمهوری افغانستان و رییس دفتر او با رشوه دادن «کیسه های پول» ایران به نمایندگان پارلمان، ریش سفیدان قبیله ای و فرماندهان طالبان وفاداری آنان را برای خود می خرید.

تایمزبه نقل از یک مقام غربی این پول را «ذخیره زیرمیزی ریاست جمهوری» توصیف کرد.

یک مقام رسمی افغان به تایمز لندن گفت به گمان او، داودزی هر دو ماه یک بار، یک تا دو میلیون دلار از ایران می گرفت.

تایمز همچنین به نقل از یک دیپلمات دیگر نوشت که گاهی ایران تا رقم ۶ میلیون دلار را یک جا به افغانستان پرداخت کرده است.

تایمز گزارش می دهد که یک مقام رسمی سابق افغانستان گفته است این پول ظاهرا در محل امنی در دفتر داودزی نگهداری می شد.

مقامات افغان در حالی بر دریافت پول از جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته اند که سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز دوشنبه گزارش های اخیر مبنی بر دادن پول به افغانستان را «شایعه، مضحک و توهین آمیز» خواند.

در انفجار صومعه صوفيان در پاکستان ۵ نفر کشته شدند

مقامات در پاکستان می گویند انفجار بمب در یک مقبره صوفی مسلمانان در شرق کشور، دست کم ۵ کشته و ۱۳ مجروح بر جای گذاشته است.

مقامات می گویند دو مرد بمب را روی یک موتورسیکلت کار گذاشته و آن را در کنار دروازه مقبره در استان پنجاب رها کردند.

به گفته مسئولان انفجار بامداد دوشنبه به چندین مغازه آسیب زد اما مقبره آسیبی ندید.

فعلا هیچ شخص یا گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

زائران صوفی بارها هدف حملات خونین در پاکستان قرار گرفته اند.

پیشتر در ماه اکتبر یک بمب انتحاری در یک مقبره صوفی در شهر شرقی کراچی دست کم هشت کشته بر جای نهاد.

گروه های اسلامگرای شورشی برخی آیین های صوفی گری را مغایر با اسلام می دانند.

این در حالی است که مقامات پاکستانی می گویند انفجار یک بمب کنار جاده در روز دوشنبه در منطقه قبیله ای اوراکزای، سه کشته و دو مجروح برجای گذاشته است.

مقامات امنیتی در ماه ژوئن، در مناطق قبیله ای نشین پاکستان در جنگ با طالبان اعلام پیروزی کردند اما حملات شبه نظامیان شورشی همچنان ادامه دارد.

سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران

تیگران سرکیسیان، نخست وزیر ارمنستان، برای گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش روابط تجاری میان تهران و ایروان، به تهران سفر کرده است.

آقای سرکیسیان روز دوشنبه در راس هیاتی تجاری، وارد تهران شد.

آقای سرکیسیان قصد دارد با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، و دیگر مقامات ارشد جمهوری اسلامی طی اقامت دو روزه اش در تهران، ملاقات کند. رهبران دو طرف همچنین قرار است توافقی را در زمینه تجارت آزاد امضا کنند.

با اعمال تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران به دلیل پافشاری تهران بر پیشبرد برنامه اتمی بحث انگیزش، جمهوری اسلامی در تلاش است که روابط تجاری خود را گسترش دهد.

نخست وزیر ارمنستان در حالی به ایران سفر می کند که معاون وزارت انرژی و منابع طبیعی ارمنستان می گوید ایران و ارمنستان در سال جاری میلادی، احداث خط لوله جدید سوخت را آغاز خواهند کرد.

این خط لوله، تبریز و آراگاتس را پیوند خواهد داد و ۱۱۰ کیلومتر از آن در خاک ایران و ۲۶۵ کیلومتر در خاک ارمنستان کشیده خواهد شد.

کشته شدن ۱۵ شورشی در حمله هوایی ناتو در افغانستان

ناتو می گوید در حال تحقیق و بررسی گزارش ها مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان طی حمله هوایی نیروهای ائتلاف در جنوب افغانستان است.

نیروهای ائتلاف روز دوشنبه گفتند ۱۵ شورشی طی عملیات شبانه نیروهای افغانی و ناتو علیه یک رهبر ارشد طالبان در ولایت هلمند کشته شدند.

ناتو می گوید سربازان هدف حمله و شلیک گلوله شورشیان قرار گرفته بودند و در نهایت پس از حصول اطمینان از عدم حضور غیرنظامیان در منطقه، خواستار حمله هوایی شدند.

اما مقامات استانی می گویند ۲۵ نفر از جمله غیرنظامیان، در این حمله هوایی جان باختند. ساکنان محلی می گویند مسجد منطقه نیز در حمله هوایی ویران شد.

همچنین در روز دوشنبه، ناتو گفت در حمله شورشیان در روز یکشنبه یکی از سربازان ناتو در شرق افغانستان کشته شده است.

با احتساب کشته شدگان اخیر، شمار سربازان خارجی جان باخته در افغانستان در سال ۲۰۱۰ به ۶۰۰ نفر می رسد.

تا کنون سال ۲۰۱۰ مرگبار ترین سال برای نیروهای بین المللی به شمار می رود که از آغاز جنگ نه ساله در افغانستان، با شورشیان جنگیده اند. 

ريیس جمهوری بولیوی وارد تهران شد

ایوو مورالس، ريیس جمهوری بولیوی، برای سفری سه روزه شامگاه یکشنبه وارد تهران شد.

هدف از این سفر افزایش روابط دو جانبه اعلام شده است.

آقای مورالس قرار است با محمود احمدی نژاد، ريیس جمهوری اسلامی، ملاقات کند تا روابط میان دو کشور را در زمینه هایی از جمله بازرگانی و صنایع، تحکیم کند.

دیدار ريیس جمهوری بولیوی، دومین سفر او به ايران در کمتر از دو سال گذشته است و تنها کمتر از دو ماه پس از آن انجام می شود که تهران از اختصاص خط اعتباری به ارزش بیش  از ۲۵۰ میلیون دلار را در قالب وام کمک به توسعه به بولیوی ارائه کرد. 

این وام هیچگونه محدودیت در زمینه استفاده ندارد اما علی اکبر مهرابیان، وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران، گفت بولیوی می تواند از این وام برای سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف معادن و توسعه صنایع نساجی خود، استفاده کند.

آقای احمدی نژاد در نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان بخشی از رشته سفر خود به پنج کشور آمریکای جنوبی و آفریقا، از بولیوی دیدار کرد.

محدودیت برای حقوق، اقتصاد، و ده رشته دیگر دانشگاهی

 ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، اسامی ۱۲ رشته علوم انسانی که گسترش آنان منوط به بازنگری در محتوای آنان شده است را اعلام کرد. دولت محمود احمدی نژاد می گوید محتوای این دوازده رشته دانشگاهی، بیشتر بر اساس فرهنگ غربی است و باید با اولویت های بومی  و «محورهای دینی و اسلامی» هماهنگ شود.

ابوالفضل حسنی یک مقام عالی رتبه وزارت علوم، گفته است جمهوری اسلامی ايران به دانشگاه های کشور اجازه نخواهد داد تا رشته های به گفته وی «غربی» را تدريس کنند. او گفت که دانشگاه ها اجازه نخواهند داشت تا  بازنگری در محتوای این دروس، دانشکده های جديدی در رابطه با این ۱۲ رشته تاسیس کنند.

به گزارش خبرگزاری های ایران، اسامی دوازده رشته علوم انسانی که مشمول محدودیت های جدید دولت قرار گرفته اند، از این قرار است: حقوق، مطالعات زنان، حقوق بشر، اقتصاد، مدیریت، مدیریت فرهنگی و هنری، جامعه شناسی، ارتباطات اجتماعی، فلسفه، روانشناسی، علوم تربیتی و علوم انسانی.

آقای حسنی گفته است ۷۰ درصد محتوای این رشته ها  در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، تا تابستان سال آینده بازنگری می شوند.

تندروهای حاکم در ایران، غرب را متهم می کنند که از طريق نفوذ فرهنگ غربی، قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را دارد.

آیت الله علی خامنه ای در شهریور۱۳۸۸، نسبت به تحصل  دوميليون نفر از جمعيت سه و نيم ميليونی دانشجويان دانشگاه های ایران در رشته های علوم انسانی ابراز نگرانی کرده بود و خواستار تجديد نظر و اصلاح دروس رشته های علوم انسانی شده بود.

رهبر جمهوری اسلامی، گفته بود:«بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادی گری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است. و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی شده و باعث ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد.»

به دنبال اعتراضات گسترده خیابانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران که چندین ماه به طول انجامید، چهره ها و روحانیون نزدیک به دولت، از محتوای دروس علوم انسانی در دانشگاه ها بیشتر انتقاد کردند. برخی از آنان اعتراضات خیابانی سال گذشته را با تدریس دروس علوم انسانی مرتبط دانستند.

گزارش: تحريم ها انتقال پول از اروپا به ايران را محدود می سازد

اتحاديه اروپا در چارچوب اعمال تحريم ها عليه جمهوری اسلامی برای انتقال پول به ايران، محدوديتهايی را به اجرا می گذارد.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در حال تدوين آيين نامه ای هستند که به موجب آن انتقال پول به ايران زير نظارت دستگاههای ناظر و کنترل کننده قرار می گيرد و اگر بيش از ۱۰ هزار يورو پول به ايران منتقل شود بانکها بايد اين انتقال را به دستگاههای مربوطه، گزارش کنند.

در صورتی که بانک بخواهد بيش از ۴۰ هزار يورو پول را به ايران انتقال بدهد بايد ابتدا مجوز بگيرد.

جمهوری اسلامی متهم است به اينکه در چارچوب برنامه هسته ای خود که آن را صلح آميز می نامد مخفيانه برای ساخت بمب اتمی تلاش می کند.

واشنگتن پست از تلاش جمهوری اسلامی برای دور زدن تحريم های اقتصادی غرب خبر داده و می نويسد دولت ايران مخفيانه سعی دارد بانک هايی در کشورهای اسلامی برپا کند. پس از آن که نام ۱۶ بانک ايرانی در فهرست سياه وزارت خزانه داری آمريکا قرار گرفت، مقامات تهران مصمم شدند در کشورهايی همچون عراق و مالزی بانک هايی با اسامی گمراه کننده تأسيس کنند و بتوانند بدون مواجه شدن با ممانعت آمريکا و غرب به فعاليت های بانکی بين المللی خود، ادامه دهند.

اما به نوشته وال استريت جورنال دولت محمود احمدی نژاد با حذف يارانه دولتی از برخی کالاهای اساسی از جمله مواد خوراکی و بنزين، گام خطرناکی برداشته است. اين روزنامه می نويسد به باور مقامات آمريکايی در حالی که تحريم های بين المملی فشار گزنده ای بر اقتصاد ايران وارد آورده است، برداشتن يارانه کالاهای اساسی می تواند ثبات دولت احمدی نژاد را برهم بزند. و اقتصاددانان ايرانی در داخل و خارج از کشور نيز با پيش بينی تورم و گرانی سرسام آوری که حذف يارانه ها در پی خواهد داشت، اقدام رييس جمهوری را خودکشی سياسی خوانده اند.

در همين حال احمد وحيدی، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران، از افزايش برد، ارتفاع و توان انهدام اهداف بيشتر در نسل جديد سامانه موشکی مرصاد خبر داد. آقای وحيدی همچنين از بهره‌برداری از نسل جديد سامانه موشکی ميان‌برد مرصاد در آينده نزديک خبر داد و افزود که «سامانه مرصاد سامانه بسيار مهمی است که برد نسل جديد آن بيشتر از برد نسل فعلی اين سامانه که هم اکنون در اختيار نيروهای مسلح قرار دارد، خواهد بود.»

به گفته رسانه‌های ايران، اواخر فروردين‌ماه سال جاری نيز نخستين محصول سامانه پدافند هوايی ميان‌برد مرصاد توسط صنايع هوافضای وزارت دفاع ايران، توليد و به صورت انبوه در اختيار قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبيا، قرار گرفت. وزير دفاع جمهوری اسلامی در روز ۲۹ مردادماه، يک روز پيش از سوختگذاری نيروگاه هسته‌ای بوشهر، نيز اعلام کرد که موشک جديد زمين به زمينِ قيام با موفقيت آزمايش شده ‌است.

قدرت‌های غربی در مورد خبرهای افزايش توان موشکی ايران ابراز نگرانی می‌کنند و برای جلوگيری از خطرات موشکی احتمالی آينده از سوی ايران طرحی را به نام سپر موشکی برای استقرار در مناطق مختلف اروپا در برنامه خود دارند.

هر سال حدود ۴۰ هزار دانشجو از سراسر هند به شهر «کوتا» می آيند

هند کشوری به سرعت در حال تغيير است و توانايی جابجايی و بسيج نيروی انسانی در آن بسيار بالا است. اما اين کشور هنوز هم درگير ديدگاه های طبقاتی است.

از درون اين تضاد شهر مُدرن و امروزی «کوتا» پديدار شده است. اين شهر با ارائه دوره های پيش دانشگاهی امکان جذب و ورود نسل تازه ای از جوانان با هوش، پرکار و با استعداد را به دانشکده های فنی هند، فراهم آورده است.

گفتنی است بسياری از اين جوانان به طبقات محروم جامعه هند تعلق دارند و گفته می شود اين فرصت، آينده بسياری از آنها را به گونه ای مثبت، تغيير خواهد داد.

هر سال حدود ۴۰ هزار دانشجو از سراسر هند به شهر کوتا می آيند تا خود را برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشکده های فنی کشور آماده کنند.

ورود به دانشکده های فنی هند آينده بسياری از اين جوانان را پس از پايان تحصيلاتشان از نظر مادی تأمين خواهد کرد.

بيشتر اين جوانان پس از فارغ التحصيلی در حوزه های اقتصادی نرم افزار و همچنين بخش های مالی و بانکداری کشور، استخدام می شوند.

«ويجای سينگ» يکی از دانشجويانی است که در کاست يا نظام طبقاتی هند جايگاه ويژه ای ندارد. اما اين جوان آرزو دارد پس از ورود به دانشگاه و فارغ التحصيلی از رشته مهندسی شرايط اقتصادی و اجتماعی خود و خانواده اش را تغيير بدهد.

ويجای می گويد: «پول را ميتوان از راه های ديگری غير از تحصيل هم بدست آورد. تحصيل کردن به منزله کسب احترام اجتماعی است.»

مهم ترين دانشکده های فنی هند در يک شبکه محدود متشکل از موسسات آموزش عالی منسجم شده اند. ميليونها خانواده هندی از آغاز تولد فرزندانشان آرزو دارند روزی فرزندان آنها در آزمون ورودی اين دانشکده های فنی، قبول شوند.

هر سال بيش از ۴۵۰ هزار دانشجو به اميد ورود به يکی از دانشکده های فنی دولتی هند که در سراسر کشور پراکنده هستند در اين آزمون ها شرکت می کنند؛اندکی بيش از ۱۳ هزار نفر در آزمون سراسری دانشکده های فنی هند در سال ۲۰۱۰ پذيرفته شدند.

بخت پذيرش در دانشکده های فنی هند تنها سه درصد است اين در حالی است که حدود ۷ درصد از متقاضيان ورود به دانشگاه هاروارد در آمريکا از بخت پذرفته شدن برخوردار هستند.

کوتا در گذشته شهری صنعتی بود و صنايع نساجی در آن رونقی فراوان داشت. اما اکنون در اين شهر کوچک ۹ دانشگاهی وجود دارد و ۹ دبيرستانی ممتاز. اکنون کوتا به مرکز مهمی تبديل شده که در آن شمار مراکز آموزش دوره های پيش دانشگاهی با هدف آماده سازی دانش آموزان برای ورود به عالی ترين دانشکده های فنی کشور هر روز افزايش می يابد.

در اين شهر پيشينه اجتماعی و موقعيت اقتصادی دانش آموزان مهم نيست. اگر متقاضيان توان پرداخت ۱۷۰۰ دلار شهريه اين دوره ها را داشته باشند و بتوانند در آزمون اين مراکز قبول بشوند بخت قبولی آنها در کنکور سراسری هند تقريباً ۱۰۰ درصد خواهد بود.

پرامود ماهِشواری بنيانگزار موسسه می گويد: «بسياری از والدين بر اين تصور هستند که آينده فرزندانشان با ورود به دانشکده های فنی کشور تضمين خواهد شد.»

«وی کِی بانسال» مهندسی است که به علت بروز مشکلات عضلانی در سن بيست و چند سالگی ديگر نتوانست کار کند. وی برای سرگرم ساختن خود موسسه آموزشی «بانسال» را در شهر کوتا راه اندازی کرد.

شمار زيادی از دانش آموزان وی به دانشکده های فنی کشور راه يافتند و در نتيجه اين موسسه شهرت زيادی پيدا کرد.

دانشکده های فنی هند بهترين موسسات آموزش عالی اين کشور هستند. ظرفيت کلاسهای موسسه «کارير پوينت» حدود ۱۰۰ نفر است. در اين مؤسسه دانش آموزان در پی کسب جوايز نوبل نيستند بلکه خواستار کسب شغلی با ثبات آبرومندانه و در آمدی بهتر هستند.

خانواده های اين دانش آموزان غالباً برای تامين پرداخت شهريه اين دوره ها ناچارند وامهايی دريافت کنند که بهره آنها بسيار بالا است. تلاش و رقابت در ميان دانش آموزان برای ورود به دانشکده های فنی کشور همچنان ادامه دارد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر