سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بی پی یک صندوق ۲۰ میلیارد دلاری تاسیس می کند

مقامات دولت اوباما می گویند شرکت نفت بی پی موافقت کرده است یک صندوق ۲۰ میلیارد دلاری برای پرداخت غرامت به مردمی که نشت نفت در خلیج مکزیک بر زندگی و معیشت آنها اثر گذاشته است تاسیس کند.

این خبر روز چهارشنبه و در حالی اعلام شد که پرزیدنت اوباما در جلسه ای با مدیران بی پی در کاخ سفید آنها را برای تاسیس صندوق، که طرف ثالثی آن را اداره خواهد کرد، زیر فشار گذاشت.

پرزیدنت اوباما شامگاه سه شنبه در سخنانی خطاب به مردم آمریکا گفت او از بی پی خواهد ساخت تمام منابعی را که برای پرداخت غرامت به کسانی که «بی احتیاطی» این شرکت بر آنها اثر گذاشته است، کنار بگذارد.

پس از سخنان رییس جمهوری، بی پی در بیانیه ای گفت در هدف پریدنت اوباما برای پاکسازی نشت نفت و کمک به آسیب دیدگان سهیم است.

در تحولی دیگر، بی پی روز چهارشنبه گفت نفت و گاز طبیعی از طریق دومین سیستم مهار کننده که به چاه وصل شده است جریان دارد. نفت و گاز پس از رسیدن به سکوئی در سطح آب سوزانده می شود.

جدیدترین تخمین مقدار نفتی را که هر روز از چاه آسیب دیده فوران می کند، بین ۳۵ تا ۶۰ هزار بشکه، اعلام می کند.

نفت نشتی تا کنون به سواحل ایالت های لوئیزیانا تا فلوریدا رسیده است، زندگی وحش را نابود می کند، و بر معیشت میلیون ها نفر ساکنان منطقه اثر می گذارد.

پرزیدنت اوباما در سخنان خود گفت ایالات متحده سال ها با آثار نشت نفت دست به گریبان خواهد بود. او خواست برای پرهیز از چینن مصیبتی در آینده، کشور به سوی انرژی پاک حرکت کند.

اما  جمهوری خواهان، رییس جمهوری را متهم می کنند که تراژدی را سیاسی کرده است. رییس کمیته ملی حزب جمهوری خواه گفت رییس جمهوری نشان داده است قادر نیست کشور را از یک فاجعه بیرون آورد و اقدامات دولت او «محاسبه سیاسی گستاخانه و ترسناکی» را نشان می دهد.

اختلاف دولت و مجلس بر سر نفت

تهران شش فاز پارس جنوبی به ارزش ۲۱ میلیارد دلار را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار کرد. این اقدام، که منابع خبری داخل کشور از آن به عنوان بزرگ ترین قرارداد تاریخ صنعت نفت ایران یاد کردند، سپاه را به قوی ترین ستون مالی و نیروی اقتصادی ایران تبدیل می کند.

روزنامه اطلاعات، روز سه شنبه ۲۵ خرداد، در تیتر اصلی صفحه نخست خود نوشته است، «مهلت اروپایی ها پایان یافت - توسعه پارس جنوبی، توسط ایرانی ها».

روزنامه خبر نیز روز چهارشنبه ۲۶ خرداد در یکی از تیتر های فرعی در صفحه نخست خود نوشته «به رغم تصویب تحریم ها، قرار داد شش فاز پارس جنوبی امضا شد».

در حالی این اخبار را می خوانیم که در یکی از تیترهای صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آمده است، «اروپا ایران را به تحریم های جدید تهدید کرد».

از دید آگاهان، شرکت های بین المللی، که در چند سال گذشته به دلیل تحریم ها از همکاری با ایران خودداری کرده اند، با تصویب قطعنامه چهارم بيش از پيش از بازار ايران بيرون می کشند و اين امر فضای سرمایه گذاری در ایران را محدود تر از قبل خواهد کرد.

اما تهران هم چنان بر بی اثر بودن تحریم ها پافشاری می کند، و حتی شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد، در حاشیه نشست شورای پول و اعتبار از ابراز آمادگی تهران برای مقابله با تحریم های سخت تر نیز خبر می دهد.

حسین نقره کار شیرازی، معاون امور بین الملل وزیر نفت، اعلام کرد همکاری های نفتی ایران با چین و روسیه وارد مرحله تقابل جدی نمی شود، هر چند خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن آن که در گزارشی نوشته نقشه راه همکاری ایران و روسیه تدوین می شود به نقل از آقای اسماعیلی، مدیر کل کشورهای اروپا، آمریکا، و حوزه خزر، از توافقاتی مابین تهران و مسکو در زمینه فروش نفت خام در بورس های یکدیگر و در ضمن بررسی طرفین برای تاسیس بانک مشترک انرژی خبر می دهد.

هم زمان مسعود میر کاظمی، وزیر نفت ایران، مشغول مذاکره با ترکمنستان است که هدف از آن توسعه و گسترش روابط متقابل در حوزه انرژی عنوان شده است.

ایلنا گزارشی را به قلم زهرا علی اکبری با عنوان «آیا ۳۵ ماهه می توان به قطر نزدیک شد» منتشر کرد که در آن طرح توسعه ۶ فاز پارس جنوبی آن هم ظرف ۳۵ ماه زیر سئوال رفته است. بر اساس این گزارش «هیچ گاه چنین رکورد زمانی، در توسعه فازها به دست نیامده است.»

هم زمان به گفته عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دولت قراردادهای نفت و گاز را به مجلس نمی فرستد، و این اقدام، مغایرت با قانون اساسی دارد.

ریاست قوه مقننه، علی لاریجانی، نیز دستور رسیدگی به قرار داد گازی ایران و پاکستان را صادر کرده است، هر چند مسعود میر کاظمی، وزیر نفت، می گويد دولت به دلیل ملاحظات نمی توان مبلغ قرار داد صادرات گاز به پاکستان را اعلام کند.

کابینه امنیتی اسراییل بحث درباره کاهش محاصره غزه را به تاخیر می اندازد

کابینه امنیتی اسراییل روز چهارشنبه جلسه ای برای بحث درباره امکان کاهش محاصره نوار غزه تشکیل داد، اما بدون گرفتن تصمیم نهایی، ادامه آن را به بعد موکول کرد.

انتظار می رود کابینه روز پنجشنبه بحث درباره پیشنهادهایی برای گسترش فهرست کالاها و تدارکات مجاز به غزه را از سر بگیرد. این پیشنهاد همچنین شامل یک «فهرست سیاه» از کالاهای ممنوعه خواهد بود، به ویژه اقلامی که می تواند برای تولید اسلحه به کار رود.

رویکرد جدید به محاصره غزه را بینامین نتانیاهو، نخست وزیراسراییل، و تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا، و نماینده گروه چهارگانه صلح خاورمیانه، طرح کردند.

وزیران کابینه همچنین ممکن است برنامه ای را تصویب کنند که اجازه می دهد مصالح ساختمانی، مانند سیمان و پولاد، برای پروژه های ساختمانی، که سازمان ملل متحد از آنها حمایت می کند، به غزه وارد شود.

اسراییل از زمانی که کماندوهای آن در حمله ای به یک کاروان کشتی های حامل کمک برای غزه ۹ فعال هوادار فلسطینیان را کشتند، با فشار شدید بین المللی روبرو شده است.

گروهی که اعزام ناوگان را ترتیب داده بود، روز چهارشنبه گفت در تلاش برای شکستن محاصره، شش کشتی دیگر خواهد فرستاد.

احمدی نژاد: ایران مایل است در صورت رعایت شرایطی مذاکره کند

رییس جمهوری اسلامی ایران می گوید تهران آماده است گفت و گو با کشورهای غرب درباره برنامه اتمی را در صورت رعایت شرایطی از سر بگیرد.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در سخنانی در شهر کرد گفت ایران این شرایط را به زودی اعلام خواهد کرد. او همچنین اظهار داشت قدرت های جهانی باید به دلیل وضع تحریم های جدید علیه ایران ادب شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته پیش چهارمین دور تحریم ها را علیه ایران وضع کرد. اتحادیه اروپا نیز برای اعمال تحریم هایی آماده می شود.

در حالی که کشورهای غربی بر این گمانند که برنامه اتمی ایران برای تولید اسلحه به کار می رود، تهران آن را صلحجویانه می نامد

روز چهارشنیه، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت جمهوری اسلامی گفت ایران قصد دارد چهار رآکتور جدید و نیرومند تر بسازد. علی اکبر صالحی اظهار داشت رآکتورها، مواد اتمی که برای پژوهش های پزشکی به دیگر کشورهای مسلمان صادر خواهد شد تولید خواهند کرد.

پیشتر، کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت او از مذکره کننده ارشد اتمی ایران دعوت کرده است در مذاکرات جدید درباره اختلاف اتمی شرکت کند.

آشتون گفت این پیشنهاد در راستای رویکرد دو سویه اتحادیه اروپا، استفاده از گفت و شنود و تحریم ها – برای هدف گرفتن برنامه اتمی ایران قرار دارد.

سربازان ترکیه چهار شورشی کرد را در شمال عراق کشتند

ارتش ترکیه می گوید سربازان آن کشور روز چهارشنبه در تعقیب شورشیان کُرد که به یک پاسگاه مرزی ترکیه حمله کردند، وارد شمال عراق شدند.

ارتش در اطلاعیه ای گفت سربازان سه کیلومتر در خاک عراق پیشروی کردند. اطلاعیه حاکی است که در جریان عملیات چهار شورشی کشته شدند.

هواپیماهای جنگی ترکیه سپس به هدف های پ کا کا در منطقه، از جمله خمپاره انداز و آتش بارهای ضد هوایی، حمله کردند.

هجوم روز چهارشنبه در پی حمله شبانه شورشیان پ کا کا به سربازان ترکیه در استان سیرناک، در نزدیکی مرز صورت می گیرد. در این نبرد پنج سرباز و سه شورشی کشته شدند.

پ.کا.کا. به تازگی به دلیل آنچه آن را حملات پیاپی ارتش ترکیه نامید، به آتش بس یک ساله پایان داد.

این گروه سال هاست برای خودمختاری در جنوب شرقی ترکیه می جنگد، و آنکارا و بیشتر جامعه بین المللی، از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا، آن را یک سازمان تروریستی تلقی می کنند.

قرقیزستان سوگواری سه روزه ای را آغاز می کند

قرقیزستان یک دوره سه روزه سوگواری برای نزدیک به ۱۹۰ تن را که در جریان خشونت قومی در جنوب کشور کشته شدند، آغاز کرده است.

مقامات دولت می گویند پرچم ها از روز چهارشنبه به حال نیمه افراشته در خواهند آمد.

زد و خورد بین قرقیزها و ازبک ها، پنجشنبه گذشته در شهرهای اوش و جلال آباد آغاز شد و بیش از ۲۰۰ هزار نفر را ناچار به ترک خانه هایشان ساخت.

سربازان قرقیز در خیابان های اوش گشت می زنند و مقامات در تلاش هستند آرامش شکننده را حفظ کنند. صدای آتش سلاح های سنگین در تمام شب در شهر شنیده می شد.

روز چهارشنبه همچنین، دولت قرقیزستان دبیر شورای امنیت خود را برای مذاکره درباره راه های شتاب بخشیدن به تحویل کمک های انسانی با برخی از مقامات ارشد روسیه به مسکو فرستاد.

مقامات سازمان ملل متحد گفتند نخستین هواپیمای حامل تدارکات برای هزاران آواره روز چهارشنبه در فرودگاه اندیجان در ازبکستان به زمین نشست.

در این میان، وزارت بهداری قرقیزستان آمار رسمی تلفات را به ۱۸۹ نفر تغییر داد، هرچند رهبران موقت و صلیب سرخ می گویند شمار کشته شدگان به مراتب بالاتر است. نزدیک به ۱۹ هزار نفر زخمی شده اند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، یک دیپلمات ارشد را برای بحث درباره بحران و کمک های انسانی به قرقیزستان می فرستد. رابرت بلیک، معاون وزارت امور خارجه در امور جنوب و مرکز آسیا، روز های جمعه و شنبه از قرقیزستان و ازبکستان دیدن خواهد کرد.

سفارت آمریکا در قرقیزستان می گوید ۱۰ میلیون دلار به کمک های انسانی اختصاص داده است.

چند دولت آسیایی اتباع خود را از جنوب قرقیزستان خارج می کنند. چین، هند، پاکستان، و کره جنوبی پروازهایی را برای نجات شهروندان خود که در قرقیزستان کار یا تحصیل می کنند، ترتیب داده اند.

دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

در انفجار یک بمب کنار جاده ای در شمال افغانستان، دو سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند.

به گفته مقامات افغان، خودرو حامل سربازان روز چهارشنبه در ناحیه «باغ شرکت» در ایالت غندوز به بمب برخورد کرد. نیروهای آمریکا و افغان سرگرم عملیاتی بودند که در جریان آن دست کم ۱۲ شبه نظامی، از جمله دو فرمانده طالبان کشته شدند.

مقامات ناتو تلفات را تایید کرده اند، اما جزییات بیشتری ارائه ندادند.

روز سه شنبه، در حملات شبه نظامیان پنج سرباز ائتلاف به رهبری ناتو، از جمله یک لهستانی کشته شدند.

تاکنون ۱۸ سرباز لهستانی در افغانستان کشته شده اند. وزیر دفاع آن کشور روز چهارشنبه گفت او می خواهد تمام سربازان لهستانی تا سال ۲۰۱۳ از افغانستان خارج شوند.

ناتو روز چهارشنبه گفت نیروهای بین الملی به تازگی دست به عملیات گسترده ای علیه شورشیان طالبان در ناحیه «شاه ولی کوت» در شمال شهر قندهار زدند.

ناتو گفت پس از پنج روز نبرد سنگین، نیروی مشترک قادر شد شورشیان را از منطقه بیرون کند.

در حمله نیروهای پاکستان، ۱۲ شبه نظامی کشته شدند

مقامات در پاکستان می گویند سربازان با پشتیبانی هلیکوپترها و آتش سنگین توپخانه دست کم ۱۲ شورشی طالبان را در شمال غربی کشور از پای درآوردند.

به گفته آنها در عملیات در ناحیه عشایری باجور در نزدیکی مرز افغانستان، دست کم سه سرباز نیز کشته شدند.

مخفی گاه های طالبان در دو روستا هدف عملیات بود.

پاکستان به چندین حمله نظامی در باجور و دیگر نقاط منطقه علیه جنگجویان طالبان و القاعده دست زده است.

روز چهارشنبه همچنین نیروهای امنیتی پاکستان پنج شبه نظامی را در ناحیه «چهارباغ» سوات کشتند.

زمين لرزۀ شديدی سواحل اندونزی را به لرزه درآورد

اندونزی پس از زلزلۀ شديد روز چهارشنبه در استان ساحلی پاپوا در شمال آن کشور، هشدار سونامی اعلام کرد.

۲۰ خانه در ناحيه ياپن خراب شده اند و دو جسد از زير آوار بيرون کشده شده اند. هنوز از همه تلفات و خسارات اطلاعی در دست نيست.

سازمان زمين شناسی آمريکا می گويد شدت زمين لرزۀ اندونزی ۷ درجه ريشتر بود که در ۱۹۵ کيلومتری شمال پاپوا و در ۲۹ کيلومتری زير آب، رخ داده است. دو پس لرزه به شدت ۵ و ۱ دهم و ۶ و ۲ دهم نيز به فاصله چند دقيقه گزارش شده اند.

خبرگزاری رويترز می گويد مرکز زمين هواشناسی اندونزی دو زمين لرزه در آبهای استان پاپوآ در فاصله چند دقيقه ثبت کرده است که به ترتيب به شدت ۶ و ۲ دهم ريشتر و ۷ و ۱ دهم ريشتر گزارش شده اند.

مردم وحشت زده خود را به ارتفاعات بالاتر رسانده اند.

در دسامبر ۲۰۰۴ وقوع يک سونامی در اقيانوس آرام ۲۳۰۰۰۰ نفر کشته داد که نصف آنها را ساکنان استان آچه در اندونزی، تشکيل می دادند.

پرزيدنت اوباما: مبارزه با پيامدهای ريزش نفت به خليج مکزيک سال ها طول خواهد کشيد

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا ساعتی پيش از دفتر کار خود در کاخ سفيد درباره وضعيت ريزش نفت در خليج مکزيک و تلاش دولت برای مهار آن، سخن گفت.

رييس جمهوری آمريکا در بخشی از سخنان خود گفت دولت آمريکا به شرکت نفتی بريتيش پتروليوم -- بی پی -- اعلام کرده است که از فناوری ها و تجهيزات بيشتری برای مهار نشت نفت از سکوی منفجر شده استفاده کند. شرکت بی پی مسؤليت اداره سکوی منفجر شده در خليج مکزيک را بر عهده داشته است.

پرزيدنت اوباما اضافه کرد انتظار می رود ريزش نفت در خليج مکزيک در چند هفته آينده بطور کامل مهار شود. رييس جمهوری آمريکا همچنين گفت آمريکا بايد عادت به سوخت های فسيلی را پايان دهد.

در همين ارتباط پرزيدنت اوباما در سفر دوروزه خود به سواحل خليج مکزيک بهمراه مقامات دولتی و مسؤلان محلی در جنوب ايالات ميسی سی پی و آلاباما از مراکز هماهنگی و مقابله با ريزش نفت ديدار و با ساکنان و صاحبان مشاغل گفتگو کرد تا از نزديک برداشت صحيح تری از خسارات ناشی از نشت نفت بريتيش پتروليوم داشته باشد.

از زمان انفجار سکوی نفت بريتش پتروليوم در ماه آوريل گذشته، کشته شدن يازده نفر و فاجعه بارترين ريزش نفت در تاريخ آمريکا، پرزيدنت باراک اوباما در چهارمين سفر خود به سواحل خليج مکزيک از سه ايالت ساحلی آمريکا در سخنان خود گفت دولت فدرال مصمم است اطمينان حاصل کند که بريتيش پتروليوم خسارات وارده از نشت نفت را به مردم و صاحبان مشاغل خواهد پرداخت.

پرزيدنت اوباما همچنين خاطر نشان کرد که دولت متعهد شده است تا در دراز مدت به ساکنان ساحلی خليج مکزيک کمک کند تا بتوانند با خسارات و پيامدهای اقتصادی و محيط زيستی نشت نفت برتيش پتروليوم مقابله کنند. رييس جمهوری آمريکا تصريح کرد که ميخواهد مردم منطقه بدانند دولت وی مصمم است تا هر زمان و تا هر اندازه که لازم باشد، با اين فاجعه مقابله خواهد کرد. رييس جمموری آمريکا قول داد وضع بحالت عادی باز خواهد گشت.

پرزيدنت اوباما تشريح کرد که اين بزرگترين پروژه بازسازی محيط زيست در تاريخ آمريکاست و در حال حاضر بيش از ۲۷ هزار نفر برای جلوگيری از آلودگی سواحل و حيات وحش مشغول بکار هستند.

ديدار پرزيدنت اوباما از سه ايالت ساحلی کشور زمانی انجام ميشود که خشم فزاينده ای مردم آمريکا را فرا گرفته است و نزديک به دوماه است که فوران نفت خام همچنان در خليج مکزيک ادامه دارد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر