سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رهبران ترکیه و ارمنستان در واشنگتن ملاقات می کنند

رییس جمهوری ارمنستان و نخست وزیر ترکیه در کوشش برای احیای روند آشتی دو کشور، هفته آینده در واشنگتن با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

دولت ارمنستان روز پنجشنبه گفت سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری، در حاشیه کنفرانس امنیت اتمی با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفت و گو خواهد کرد.

این ملاقات را فریدون سینرلی اوغلو، فرستاده ترکیه روز چهارشنبه در جریان دیداری از ایروان، پایتخت ارمنستان، درخواست کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت آنکارا امیدوار است روند آشتی با ارمنستان در هفته های آینده در جهت درست به حرکت درآید.

دولت های ترکیه و ارمنستان، اکتبر گذشته توافقنامه هایی برای برقراری مناسبات دیپلماتیک و گشودن مرز دو کشور پس از ده ها سال خصومت امضا کردند. اما کوشش های آنها برای تصویب توافقتامه ها در پارلمان به جایی نرسیده است.

مناسبات دو کشور یک قرن به دلیل اختلافی درباره قتل های جمعی ارامنه توسط ترک های عثمانی در جریان و پس از جنگ جهانی اول متشنج بوده است. ارامنه اصرار دارند که کشتار نسل کشی بود، اما ترکیه این نظر را به شدت رد می کند.

چین در مذاکرات مربوط به ایران به قدرت های جهانی شرکت می کنند

چین تایید کرده است به مذاکراتی که روز پنجشنبه درباره امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران در نیویورک صورت می گیرد، به آمریکا و و دیگر قدرت های جهانی خواهد پیوست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت چین در مذاکرات شرکت خواهد کرد اما هنوز گفت و شنود را بهترین راه برای پیشرفت می داند.

آمریکا و دیگر قدرت های غربی بر این باورند که ایران پنهانی سعی دارد تسلیحات اتمی تولید کند. تهران این اتهام را تکذیب می کند. آمریکا همچنین در تلاش بوده است برای تشویق ایران به متوقف ساختن فعالیت های اتمی حساس، دور جدیدی ازتحریم های سازمان ملل متحد را بر آن وضع کند، اما چین تا کنون مایل نبوده است به این کوشش ملحق شود.

سوزان رایس، سفیرآمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشبه گفت گروه بین المللی به سرعت سرگرم کار است و امیدوار است ظرف چند هفته اقدام لازم در مورد ایران صورت گیرد. او حاضر نشد بگوید که مذاکرات چه مدت ممکن است طول بکشد.

در جلسه نیویورک روسیه، فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز شرکت دارند.

این جلسه یک روز پس از آن تشکیل می شود که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران گفت آقای اوباما در مورد فعالیت های اتمی ایران «هیچ غلطی» نمی تواند بکند.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز روز پنجشنبه گزارش داد سرلشکر حسن فیروز آبادی، رییس ستاد نیروهای مسلح ایران هشدار داده است که اگر آمریکا به کشور او حمله کند، هیچیک از سربازان آمریکایی در منطقه زنده باز نخواهند گشت.

مدويديوف ميگويد تهران بهتر است عاقلانه رفتار کند و مردم ايران را به مصيبت نکشاند

واشينگتن پست زير عنوان "اوباما و مدوديوف پيمان تسليحاتی امضا کردند و ايران را زير فشار می گذارند" می نويسد آمريکا و روسيه روزپنجشنبه يک پيمان تاريخی و مهم ازنظر استراتژی را برای خلع سلاح اتمی امضا کردند و گفتند برای وارد ساختن فشاربه ايران درانصراف از بلندپروازی های اتمی اش ممکن است وضع تحريم هائی جديد ضروری باشد.

 باراک اوباما و دميتری مدوديوف، روسای جمهوری آمريکا و روسيه اين پيمان را پس از مذاکرات راجع به امنيت اتمی ، برنامه اتمی ايران، و شورش در کشورآسيای ميانه ای قرقيزستان، که هر دو قدرت عمده در آنجا پايگاههای نظامی دارند، در جريان تشريفاتی امضا کردند که دريک قصرتاريخی پراگ برگزار شد.

اوباما گفت اين توافق به برودت در مناسبات ميان مسکو و واشينگتن پايان ميدهد، و پيامی قاطع می فرستد که اين دو قدرت دارای نود درصد تمامی تسليحات اتمی، تعهدات خود را در مورد خلع سلاح جدی ميگيرند.

اوباما گفت ما درشورای امنيت سازمان ملل متحد برای تصويب تحريم هائی قاطع عليه ايران همکاری می کنيم، و اقداماتی را که بی اعتنائی به NPT، پيمان منع گسترش و اشاعه تسليحات اتمی باشد، تحمل نخواهيم کرد.

اوباما افزود پيش بينی من اين است که ما قادرخواهيم بود تحريم هائی شديد و سخت راعليه ايران در بهار جاری وضع کنيم.

مدوديوف گفت وی متاسف است که واکنش تهران به پيشنهادهای راجع به برنامه اتمی اش سازنده نبوده است و شورای امنيت ممکن است مجبوربه وضع تحريم هائی بيشتر شود، اما تهران بهتراست هوشمندانه عمل  کند و  ومردم ايران رابه مصيبت نکشاند.

رئيس جمهوری روسيه گفت امروز ما در باره آنچه که شدنی، و آنچه که ناشدنی است، مذاکراتی صادقانه و روشن داشتيم، و افزود که فهرستی از محدوديت های مسکو را به به اوباما ارائه داده است.

سرگئی ريابکوف Sergei Ryabkov قائم مقام وزيرامور خارجه روسيه در مورد جزئيات اين فهرست توضيحی نداد اما به خبرنگاران گفت به عنوان مثال تحريمی کامل در مورد تحويل فرآورده های پالايش شده نفتی به ايران قابل قبول نيست زيرا به  تمامی جامعه و تمامی جمعيت شوک عظيمی وارد ميکند.

واشينگتن تايمز زير عنوان "اوباما - مدوديوف پيمان استارت جديد را امضا کردند" می نويسد آقای اوباما و آقای مدوديوف بر تعهد خود به وضع تحريم هائی جديد عليه ايران در صورتی که جمهوری اسلامی به امتناع از تعليق در غنی سازی اورانيوم و آغاز مذاکره در باره برنامه اتمی اش ادامه دهد تاکيد گذاشتند.

آقای مدوديوف گفت جای تاسف است که ايران به بسياری از پيشنهادهای سازنده ای که جامعه بين المللی ارائه داده بود پاسخ نداده است وشورای امنيت سازمان ملل متحد ممکن است مجبور به اقدام شود. آقای اوباما نيز گفت آمريکا هيچگونه اقدامی از سوی ايران را که  خطر مسابقه ای تسليحاتی در منطقه خاورميانه را در پی داشته باشد و به اعتبار جامعه بين المللی لطمه بزند تحمل نخواهد کرد.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "اوباما ميگويد مذاکره با روسيه در باره پيمان تسليحاتی به همکاری نزديک تر در مورد ايران منجر شده است" می نويسد پرزيدنت باراک اوباما ميگويد مذاکرات منجر به امضای پيمان تسليحاتی با روسيه در عين حال همکاری نزديک تری را در مورد تحريم های عليه بلندپروازيهای اتمی ايران در بر داشته است

اوباما ميگويد وی و دميتری مدوديوف رئيس جمهوری روسيه می توانند با يکديگر صادق باشند و اين صداقت همکاری مشترک را برای منصرف ساختن ايران از پيگيری برنامه تسليحات اتمی ساده تر ميکند.

اوباما همچنين ميگويد پيمان تسليحات اتمی که وی و مدوديوف روز پنجشنبه در پراگ امضا کردند می تواند سرمشقی برای ايران و کشورهای ديگر باشد زيرا نشان ميدهد چگونه دو قدرت برتر اتمی به تعهدات بين المللی خود عمل ميکنند.

رهبران آمریکا و روسیه پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را امضا کردند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و دیمتیری مدودف، رییس جمهوری روسیه پیمان عمده کاهش تسلیحات اتمی را امضا کرده اند.

این پیمان، که زرادخانه های اتمی هر کشور را حدود ۳۰ درصد کاهش می دهد، روز پنجشنبه در در مراسمی در پراگ پایتخت جمهوری چک امضا شد.

هر دو رهبر پیمان را ستودند. آقای اوباما آن را «شالوده ای مهم برای امنیت اتمی و ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی» نامید.

آقای مدودف گفت دو طرف «آنچه را تا دو ماه پیش غیر ممکن می نمود» عملی ساختند.

رهبر روسیه همچنین امضای پیمان را یک رویداد تاریخی که می تواند به فصل جدیدی در همکاری های دوجانبه منجر شود توصیف کرد.

دو رییس جمهوری همچنین عهد کردند در صورتی که جمهوری اسلامی ایران به خودداری از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم و آغاز مذاکرات درباره برنامه اتمی اش ادامه دهد، وضع تحریم های جدیدی را علیه آن بررسی کنند.

مدودف تایید کرد که ایران به پای پیش گذاریهای بین المللی برای بحث درباره جاه طلبی های اتمی خود پاسخ نمی دهد وگفت «ما نمی توانیم این مساله را نادیده بگیریم.»

آقای اوباما گفت ایالات متحده هیچ عمل ایران را که موجب به راه افتادن یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه شود، تحمل نخواهد کرد.

پرزیدنت اوباما بعدا به خبرنگاران گفت انتظار دارد آنچه را تحریم های جدید «سخت و قاطع» علیه ایران نامید، عملی کند.

مددوف گفت او از تحریم هایی که به گفته او «موجب شود برخی طرف ها به گونه ای مناسب رفتار کنند» حمایت خواهد کرد.

انتظار می رود نمایندگان پنچ عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای آینده برای بحث درباره ایران و فعالیت های اتمی آن ملاقات کنند.

پیمان جدید جایگزین پیمان کاهش سلاح های استراژیک سال ۱۹۹۱ می شود، و برای آنکه به اجرا در آید، سنای آمریکا و پارلمان روسیه باید آن را تصویب کنند.

ترکیه و یونان مناسبات خود را تقویت می کنند

ترکیه و یونان برای کمک به غلبه بر اختلافات ارضی دیرینه، سلسله اقداماتی را جهت افزایش اعتماد بین دو کشور اعلام کرده اند.

احمت داووت اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز پنجشنبه در آنکارا گام های جدید را همراه با دیمتیریس دورتساس، معاون وزارت امور خارجه یونان، اعلام کرد.

شرکت افسران ارتش های دو کشور در تمرینات نظامی، از جمله چنین اقداماتی است.

داووت اوغلو گفت اگر مناسبات دو کشور به جای تصور تهدید مشترک بر منافع مشترک استوار باشد، آنها قادر خواهند بود در هزینه های نظامی صرفه جویی کنند.

ده وزیر اصلی از هر کشور همچنین برای بحث درباره مجموعه ای از مسائل دو جانبه دست کم سالی یک بار ملاقات خواهند کرد.

دو دیپلمات ارشد همچنین اعلام کردند رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ماه آینده از آتن دیدن خواهد کرد.

وزیر خرانه داری آمریکا با معاون نخست وزیر چین ملاقات می کند

مقامات آمریکایی می گویند تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری با معاون نخست وزیر چین ملاقات کرده است. انتظار می رفت مذاکرات آنها بر اختلاف ناشی از نرخ برابری پول دو کشور متمرکز باشد.

اطلاعیه وزارت خزانه داری حاکی است که گایتنر شامگاه پنجشنبه با وانگ کیشان، معاون نخست وزیر چین، که مسئول امور اقتصادی است، به گفت و گو نشست. آنها درباره مناسبات اقتصادی و نیز وضعیت اقتصادی جهانی بحث کردند.

یک مقام وزارت خزانه داری گفت دیدار دو مقام در فرودگاه بین المللی پکن 75 دقیقه طول کشید و گایتنر پس از آن سفر بازگشت به آمریکا را آغاز کرد.
ایالات متحده چین را زیر فشار گذاشته است که اجازه دهد بازارهای بین المللی ارزش پول آن، یوآن، را تعیین کند. ارزش یوآن نسبت به دلار آمریکا از نیمه 2008 عملا بالا بوده است.

کشورهای غربی می گویند این موضوع ارزش یوآن را بطور مصنوعی پایین نگاه داشته است، و صاردات چین را در بازارهای جهانی ارزانتر می کند.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت گایتنر و معاون نخست وزیری چین «جلسه خوبی داشتند». او همچنین گفت بحث ها در هفته های آینده ادامه خواهد یافت.

در این میان در گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده است گفته می شود پکن به اعلام تغییری در سیاست پولی خود نزدیک است که به افزایش اندک اما فوری ارزش یوآن در برابر دلار منجر خواهد شد.

آمریکا هم اینک کسری موازنه بازرگانی عظیمی نسبت با چین دارد.

آمریکا، که به حمایت چین برای تحریم های سخت تر علیه ایران نیاز دارد، ظاهرا از درخواست های زیاد از پکن پرهیز می کند.

انتظار می رود پرزیدنت اوباما هفته آینده در حاشیه کنفراس امنیت اتمی در واشنگتن با رییس جمهوری چین ملاقات کند.

کانادا نیروهای آموزشی بیشتری به افغانستان اعزام می کند

پیتر مک کی، وزیر دفاع دولت فدرال کانادا روز پنج شنبه (۸ آوریل) اعلام کرد کانادا با اعزام نود نیروی آموزشی به افغانستان، درصدد است تلاش های خود برای کمک به آموزش نیروهای پلیس محلی و ارتش ملی این کشور را افزایش دهد.

تعدادی از نیروهای جدید کانادا به مرکز آموزش ناتو در کابل اعزام می شوند و انتظار می رود بقیه آن ها عازم مناطق مختلف قندهار شوند تا در مقر نیروی ضربت کانادا، نیروهای پلیس و ارتش افغان را آموزش دهند.

پیتر مک کی، وزیر دفاع دولت فدرال کانادا دربیانیه خود اعلام کرده است: « دولت کانادا مفتخر است که نیروهای کانادایی بیشتری را به افغانستان اعزام کند تا مردم افغان را برای ساخت یک کشور آرام، با ثبات و قدرتمند که درخورشایستگی آنهاست، آماده کند.»

وزیر دفاع کانادا این خبر را روز پنج شنبه در سفر غیرمترقبه خود به قندهار اعلام کرد. این در حالی ست که استفان هارپر، نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه (۷ آوریل) به شدت از اظهارات اخیر حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان انتقاد کرده و آن را « غیرقابل پذیرش»  خوانده بود.

بنا بر گزارش ها، آقای کرزی تهدید کرده بود در صورت تداوم فشار کشورهای غربی بر دولت افغانستان، از سیاست کناره می گیرد و به طالبان می پیوندد.

ماموریت نظامی کانادا در افغانستان در تابستان سال ۲۰۱۱ پایان خواهد یافت. نیروهای نظامی کانادا از سال ۲۰۰۲ تاکنون، ماموریت مبارزه با شورشیان درمناطق مختلف این کشور و به ویژه در قندهار را  به عهده داشته اند.

در شرایطی که دولتمردان اتاوا از تصمیم قطعی خود مبنی بر عدم تمدید ماموریت نظامی کانادا درافغانستان پس از تابستان سال ۲۰۱۱ خبر داده اند، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، هفته گذشته از کانادا خواست تا نیروهای خود را از افغانستان خارج نکند.

عامل ایجاد وحشت بمب در یک هواپیمای مسافری در آمریکا، یک دیپلمات قطری معرفی شد

مقامات امنیتی در آمریکا می گوید یک دیپلمات قطری که با یک شوخی موجب به راه افتادن وحشت بمب در یک هواپیمای مسافری شد، از بازداشت آزاد شده است.

سفیر قطر در آمریکا، علی بن فهد الهجری، گفت دیپلمات برای ماموریت اداری سفر می کرد و در هیچ فعالیت تهدید کننده ای درگیر نبود. سفیر می گوید حقایق فاش خواهد ساخت وضعیتی که پیش آمد ناشی از یک «اشتباه» بود.

مقامات می گویند مرد در دستشویی هواپیما، که از واشنگتن عازم دنور بود، سیگار می کشید و وقتی مهمانداران از او در این باره سئوال کردند، گفت بوئی مانند دود احساس کرد زیرا می خواست کفشش را آتش بزند. اشاره او به مردی بود که در سال ۲۰۰۱ در صدد بر آمد مواد منفجره ای را که در کفش خود پنهان کرده بود در یک هواپیای مسافری آتش بزند.

مارشال های فدرال در هواپیما مرد قطری را مهار کردند و او پس از آن که هواپیما در فرودگاه بین المللی دنور به زمین نشست تحت بازجوئی قرار گرفت و هیچ ماده منفجره ای پیدا نشد.

ارتش آمریکا دو جت جنگنده اف ۱۶ را برای بستن راه هواپیماها از یک پایگاه هوائی در کلورادو به پرواز در آورد و آنها هواپیما را تا زمانی که فرود آمد همراهی کردند.

مقامات، پرزیدنت اوباما را که برای امضای پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک به پراگ رفته بود، از وضع آکاه ساختند.

یک مقام گفت برای تضمین ایمنی مسافرت های عمومی، اقدامات مناسب صورت گرفته است.

کشیدن سیگار در تمام هواپیماهای مسافری در آمریکا ممنوع است.

مخالفان در قرقیزستان قدرت را در اين کشور به دست گرفتند و پارلمان را منحل اعلام کردند

پس از یک روز درگیری های خشونت آمیز در چندين شهر که منجر به کشته شدن دست کم ۶۸ تن و مجروح شدن بيش از ۴۰۰ تن شد، مخالفان سیاسی در قرقیزستان قدرت را در اين کشور به دست گرفتند و پارلمان را منحل اعلام کردند.

رهبران مخالفان، ساختمان دفتر رياست جمهوری را اواخر چهارشنبه به تصرف در آوردند و اعلام کردند دولت موقت به رياست روزا آتونبايف وزیر امور خارجه پيشين تشکيل داده اند. آتونبايف به راديو دولتی گفت «قدرت اکنون در دست دولت مردمی است.»

خانم آتونبايف گفت دولت موقت به مدت شش ماه به کار ادامه خواهد داد تا شرايط را برای يک انتخابات آزاد و عادلانه، فراهم آورد. رييس دولت موقت همچنين گفت پايگاه نظامی آمريکا در افغانستان که برای پشتيبانی از عمليات نظامی در افغانستان است، به کار خود ادامه خواهد داد.

قورمان بیک باقی اف رئیس جمهوری قرقیزستان به جنوب کشور گريخته است و گفته می شود در پی جمع آوری هواداران خود است.

تلويزيون قرقيزستان تصاويری از حمله معترضان به ساختمان های دولتی و تيراندازی نيروهای امنيتی را بسوی آنان نشان داد. شاهدان از ديدن اجساد و مجروحين در خيابانها و بيمارستانهای بيشکک، پايتخت قرقيزستان، خبر می دهند. درگیری ها در شهرهای ديگر نيز گزارش شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پی جی کراولی، گفت واشنگتن از اين خشونت ها متاسف است و از همه احزاب می خواهد به قانون احترام بگذارند.

نحست وزير تايلند وضعيت فوق العاده اعلام کرد

تظاهر کنندگان تايلندی برای اعمال فشار بيشتر بر دولت آن کشور جهت برگزاری انتخابات جديد، روز چهارشنبه به داخل ساختمان پارلمان در بانکوک هجوم برده و اعضای دولت و هيئت وزيران را بر آن داشتند با هلی کوپتر از صحنه خارج شوند. متعاقب اين رويداد، آبهيسيت وجاجيوا نخست وزير تايلند برای مهار کردن اعتراضات در بانکوک وضعيت فوق العاده اعلام کرد. اعتراضات تا کنون دهها هزار نفر از مردم نقاط مختلف تايلند را به پايتخت کشانده است.

آقای وجاجيوا در سخنرانی تلويزيونی خود اعلام داشت «تظاهر کنندگان بخصوص ظرف چند روز گذشته قانون شکنيهای زيادی کرده اند و از دستورات مجريان قانون سرپيچی می کنند. امروز حتی به زور وارد يکی از ساختمانهای مهم دولت شدند. در نتيجه دولت در جلسه امروز تصميم گرفت در پايتخت وضعيت فوق العاده اعلام کند.»

به موجب اين فرمان در حال حاضر اجتماع بيش از پنج نفر در بانکوک ممنوع است و پليس و سربازان ارتش می توانند شدت عمل بيشتری به خرج دهند. اما طبق دستور آبهيسيت، مأموران انتظامی برای مقابله با تظاهر کنندگان نبايد متوسل به زور شوند. آبهيست وجاجيوا در اين باره می گويد «اين اقدام ابداً به اين معنا نيست که برای متفرق کردن اجتماعات، بخصوص در برخورد با افراد بی گناه بتوان از زور استفاده کرد. دولت با انجام اين اقدام در واقع می خواهد کمک کند تا کشور به وضعيت عادی برگردد.»

نيروهای انتظامی روز چهارشنبه موفق به عقب راندن تظاهر کنندگان از پارلمان کشور شدند، اما هنوز دهها هزار سرخپوش در مرکز تجاری بانکوک حضور دارند و می گويند، تا زمان بازگشت شيناواترا و انحلال پارلمان کشور آنجا را ترک نخواهند کرد.

از روز ۱۲ مارس، يعنی از زمان شروع ناآراميهای تايلند تا کنون، روز چهارشنبه بانکوک يکی از پر هرج و مرج ترين روزهای خود را پشت سر گذاشت.

نخست وزير تايلند در حال حاضر تحت فشار اقشار روشنفکر، طبقه متوسط جامعه و حتی متحدان خود قرار دارد تا به نحوی جلوی ادامه ناآراميها را بگيرد اما از آنجا که بسياری معتقدند نشان دادن شدت عمل ممکن است به واکنشهای شديدتری بيانجامد، وی تا کنون با خويشتنداری عمل کرده است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر