سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

هشدار آمریکا به ویکی لیکز درباره انتشار اسناد محرمانه جدید

مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به جولیان آسانگ، موسس ویکی لیکز و وکیل او هشدار داد که قصد او برای انتشار اسناد محرمانه بیشتر آمریکا، نقض قانون آمریکا است.

«هرولد کو» در این نامه به تاریخ ۲۷ دسامبر، میگوید این پاسخی است به نامه آسانگ خطاب به سفیر آمریکا در بریتانیا، که از قصد وی برای انتشار اسناد بیشتر در ویکی لیکز خبر می داد.
نامه وزارت خارجه آمریکا هشدار می دهد که انتشار اطلاعات، زندگی سربازان آمریکایی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را به خطر می اندازد و همچنین همکاری میان ملت ها را در زمینه هایی چون مبارزه با تروریسم، بیماری ها و مسائل اتمی، به خطر می اندازد.

روز جمعه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره تهدید ویکی لیکز، با چندین کشور تماس گرفته است.

پی جی کرالی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شبکه تویتر گفت خانم کلینتون با رهبران آلمان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بریتانیا، فرانسه و افغانستان تماس داشته است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد این کشور گفت دولت اسرائیل هشداری دریافت کرده بود مبنی بر این که برخی کابل ها ممکن است حاوی گزارش های محرمانه از سفارت آمریکا در تل آویو باشد.

روزنامه الحیات مستقر در لندن نیز می گوید انتشار اخبار محرمانه جدید توسط ویکی لیکز، حمایت آمریکا از پ کاکا، گروه جدایی خواه کارگردان کردستان ترکیه را فاش می کند که به عنوان یک گروه تروریستی نامش در فهرست وزارت خارجه آمریکا ثبت شده است.

زمان انتشار اسناد محرمانه توسط ویکی لیکز معلوم نیست. ویکی لیکز روز دوشنبه در صفحه تویتر خود اعلام کرد که قصد دارد حدود ۳ میلیون سند محرمانه را منتشر کند.

این اسناد هفت برابر ۴۰۰ هزار سندی است که ویکی لیکز پیشتر درباره جنگ عراق منتشر کرده بود.

ویکی لیکز توسط جولیان آسانگ، شهروند استرالیا و هکر سابق کامپیوتر تاسیس شده است.

سانگ پر رمز و راز، به دلیل انتشار اسناد محرمانه مورد انتقاد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا قرار گرفته است. او در سوئد، به اتهام تجاوز تحت تعقیب برای بازجویی است. او این اتهام را رد کرده است.

احتیاط سئول و توکیو در پاسخ به اجلاس اضطراری چین

کره جنوبی و ژاپن به فراخوان چین برای مذاکرات اضطراری کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، پاسخی هشدارآمیز دادند.

«وو داوی» دیپلمات بلندپایه چینی، این درخواست را روز یکشنبه به کشورهای مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی اعلام کرد و خواستار ملاقات نمایندگان کشورهای مذاکرات شش جانبه در پکن در اوایل ماه دسامبر شد تا درباره آنچه که آن را «مسائل عمده نگرانی» خواند، تبادل نظر کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی گفت به دلیل افشای اخیر تاسیسات غنی سازی اورانیوم در کره شمالی، سئول دعوت چین را با دقت بررسی می کند.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن، به نقل از معاون دبیر کابینه گفت توکیو پیشنهاد مذاکرات اضطراری را با هماهنگی واشنگتن و سئول، به دقت بررسی خواهد کرد.

آمریکا و کره جنوبی، هم اکنون در حال برگزاری مانور نظامی مشترک در آبهای کره جنوبی هستند.

به دنبال حمله مرگبار کره شمالی به جزیره مرزی کره جنوبی در روز سه شنبه گذشته، چین برای مهار پیونگ یانگ از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش تحت فشار دیپلماتیک قرار گرفته است. چین مدت های مدید به عنوان متحد اصلی و حامی همسایه فقیرش؛ کره شمالی عمل کرده است.

نیروهای دریایی آمریکا و کره جنوبی روز یکشنبه در آبهای سواحل غربی شبه جزیره کره، مانور نظامی مشترک و چهار روزه ای را آغاز کردند که هدف از آن، ارعاب حملات کره شمالی علیه همسایه جنوبی اش است.

رسانه های دولتی کره شمالی، ضمن محکوم کردن این مانور نظامی هشدار داده بود که این اقدام، سئول و پیونگ یانگ را «به حاشیه جنگ» نزدیک می کند.

برگزاری انتخابات در هائیتی

صندوق های آرای انتخابات ریاست جمهوری در هائیتی، که یکی از مهمترین انتخابات در سال های اخیر در آن کشور به شمار می آید، به روی مردم گشوده شد.

انتظار می رود، بیش از چهار و نیم میلیون رأی دهنده شهروند هائیتی برای شرکت در انتخاب ریاست جمهوری در آن کشور به پای صندوق های رأی بروند. کشوری که برای جبران صدمات ناشی از زلزله ماه ژانویه سال جاری در تلاش است و اکنون گرفتار شیوع بیماری وبا شده است.

رأی دهندگان، جایگزینی برای رنه پِروال، رئیس جمهوری آن کشور انتخاب خواهند کرد که نمی تواند برای سومین بار نامزد انتخابات شود.

سه نفر از ۱۸ کاندیدای رقابت کننده در انتخابات، در صدر رقابت ها جای گرفته اند. «میرلانده مانیگات» بانوی اول سابق هائیتی، اگر برنده شود اولین رئیس جمهور زن در این کشور است.

«میشل مارتلی»، خواننده محبوب هائیتی نیز موفق به جلب حمایت بسیاری از مردم شده است.

مچنین «هوده سلستین»از حزب نه چندان محبوب حاکم در هائیتی، از جمله پیشگامان انتخابات است.

«ویکلف ژان» خواننده دیگری که در هائیتی به دنیا آمده است، به دلیل آن که ۵ سال تمام سابقه زندگی در کشور را نداشت، رد صلاحیت شده بود.

او از جمله ۱۵ نامزد رد صلاحیت شده است که از شرکت در انتخابات بازماندند.

نتایج اولیه رأی گیری روز یکشنبه پس از هفتم دسامبر اعلام می شود و نتایج رسمی نهایی در بیستم دسامبر اعلام خواهد شد.

مردم هائیتی همچنین اعضای ۹۹ گانه مجلس نمایندگان و اعضای ۱۱ نفره سنا را نیز انتخاب می کنند.

اگر انتخابات ریاست جمهوری هائیتی به دور دوم کشیده شود، رأی گیری در روز ۱۶ ژانویه برگزار خواهد شد.

سه کشته در حمله هواپیمای بدون سرنشین در پاکستان

مقامات پاکستان می گویند یک هواپیمای بدون سرنشین که احتمالاً به آمریکا تعلق دارد، دو موشک به یک خودرو شلیک کرد. در جریان این حمله که در منطقه قبیله ای حسن خِل در ۲۰ کیلومتری میرانشهر در وزیرستان رخ داد، سه تن کشته شدند.

در سه حمله مشابه در اوائل ماه جاری میلادی در همین منطقه نیز، دستکم ۱۴ ستیزه جو کشته شدند.
مقامات بر این باورند که بسیاری از اعضای طالبان و القاعده در این منطقه به سر می برند و از آن به عنوان پایگاهی برای حملات در افغانستان استفاده می کنند.

مقامات آمریکایی مسئولیت حملات موشک های جنگنده های بدون سرنشین در پاکستان را به عهده نمی گیرند. مردم پاکستان از این حملات ناخشنودند و دولت اسلام آباد از این حملات به شدت انتقاد کرده است.

رزمایش چهارروزه آمریکا و کره جنوبی در آبهای ساحلی کره جنوبی

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش چهارروزه را در آبهای ساحلی کره آغاز کرده اند. یک هواپیمای آمریکایی ویژه حمل بمب اتمی، معروف به جرج واشنگتن، رهبری این رزمایش را برعهده داشت.

این رزمایش به منظور آمادگی نیروهای کره جنوبی در برابر حملات احتمالی آینده کره شمالی به این کشور صورت می گیرد.

حمله نظامی چندروز پیش کره شمالی به یک جزیره متعلق به کره جنوبی که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از نظامیان کره جنوبی شد، به افزایش تنش در شبه جزیره کره دامن زد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با محکوم کردن این رزمایش، این اقدام را جرقه آغاز جنگ دیگری میان دو کره و تهدید علیه امنیت خود ارزیابی کرد.

دولت چین به منظور بازگشت دوباره آرامش به شبه جزیره کره خواستار تشدید فعالیتهای دیپلماتیک برای حل مشکلات میان دو کره شد.

دولت چین همچنین با اشاره به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و بدون مجوز در منطقه را محکوم کرد.

سقوط یک هواپیمای باری در پاکستان هشت کشته برجای گذاشت

مقامات دولت پاکستان می گویند: یک هواپیمای باری که از کراچی پاکستان روانه خارطوم پایتخت سودان بود، به هنگام پرواز دچار سانحه شده و در منطقه ای پرجمعیت در جنوب شهر کراچی سقوط کرد. در این رویداد همه هشت خدمه روسی این هواپیمای باری کشته شدند.

به گفته مقامات پاکستان شماری از ساکنان محل سقوط هواپیما نیز زخمی شده اند که امدادگران به کمک آنان شتافته اند.

یک سخنگوی دادستانی کراچی در باره علت سقوط هواپیمای ساخت روسیه اطلاعاتی بدست نداد.

ماه گذشته نیز یک هواپیمای کوچک که بر فراز آسمان کراچی 21 تن کشته و شماری نیز زخمی شدند.

ایران: نیروگاه بوشهر تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است نیروگاه بوشهر هم اینک بارگیری شده و تا بهمن ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این باره گفت: «نيروگاه بوشهر مرحله بعدی ندارد. در حال حاضر درپوش قلب راكتور گذاشته شده و منتظريم آرام آرام آب درون قلب راكتور گرم شود و با انجام تست‌هايی ديگر اميدواريم ظرف يكی، دو ماه آينده (بهمن ماه) شاهد جشن بزرگ اتصال برق نيروگاه بوشهر به شبكه سراسری باشيم.»

پیش از این در تابستان امسال نیز پس از آن که ایران اعلام کرد نیروگاه هزار مگاواتی هسته ای بوشهر آماده بهره برداری ست به دلیل نامعلومی این روند برای چندماهی به تعویق افتاد.

دولتهای غرب ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به فناوری ساخت بمب اتمی می کنند و ایران همواره هرگونه تلاش برای ساخت بمب اتمی را انکار کرده است.

کشورهای غربی می گویند مخالف بهره برداری از نیروگاه هسته ای بوشهر نیستند؛ اما همه فعالیتهای هسته ای ایران باید تحت نظارت آژانس بین المللی اتمی و براساس مقررات این آژانس باشد.

علی اکبر صالحی در این نشست همچنین گفت ایران هم اینک بیش از سی و پنج کیلوگرم سوخت با خلوص 20% را تولید کرده است.

آقای صالحی افزود: «البته توانايی توليد پنج كيلوگرم را بطور ماهانه داريم؛ اما ضرورتي ندارد كه اين مقدار را توليد كنيم. اميدواريم در شهريور ماه آينده شاهد وارد كردن اولين مجتمع سوخت ساخت ايران به قلب راكتور تهران باشيم.»

انتخابات مجلس نمایندگان مصر و خشونت علیه مخالفان

امروز یکشنبه رای دهندگان مصری به پای صندوق های رای می روند تا پس از پنج سال نمایندگان پارلمان مصر را انتخاب کنند.

در همین حال گروه های حقوق بشری و مخالفان دولت نسبت به افزایش خشونت ها و فشار علیه مخالفان توسط عوامل دولتی اعتراض کرده اند.

سازمان اخوان المسلمین، بزرگترین سازمان سیاسی مخالف دولت می گوید: روز شنبه دوازده تن از هواداران این سازمان به اتهام انجام تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی از سوی دادگاهی دربندر اسکندریه  به دو سال زندان محکوم شدند.

مخالفان می گویند احکام صادره از سوی دادگاهی در اسکندریه تازه ترین اقدامات سرکوبگرانه دولت علیه مخالفان است تا از آهنگ حرکت آنان در روند این انتخابات بکاهد.

هرچند براساس قوانین انتخاباتی مصر، احزاب مذهبی از شرکت در انتخابات منع شده اند، اما نامزدهای مورد حمایت اخوان المسلمین  هم اینک یک پنجم کرسی های پارلمان مصر را در اختیار دارند.

اخوان مسلمین می گویند: در سراسر مصر تنها ۱۳۰ تن از مخالفان دولت نامزد شرکت در پارلمان شده اند؛ با این همه دولت مصر کارزاز تبلیغات انتخاباتی را برای آنان محدود کرده است.

بنا به گفته مقامات امنیتی طی هفته های اخیر بیش از ۱۲۰۰ تن از هواداران اخوان المسلمین دستگیر و روانه زندان شده اند.

منا خبرگزاری رسمی دولت مصر گزارش کرده هفتادو پنج  سازمان غیردولتی این انتخابات را دیده بانی می کنند.

سازمان ملل متحد خواستار راهکاری جهانی برای مبارزه با تولید موادمخدر در افغانستان شد

مدیرکل اداره مبارزه با موادمخدر سازمان ملل متحد خواهان گسترش راهکاری جهانی برای مبارزه با تولید موادمخدر در افغانستان شده است.

یوری فدوتوف، مدیر اداره مبارزه با موادمخدر سازمان ملل متحد در این براه افزود: جامعه جهانی باید همچنان به تشویق و ترغیب دولت افغانستان برای برداشتن گام های عملی در مبارزه با موادمخدر از تشدید تدابیر امنیتی و افزایش زمین های کشاورزی رها از کشت خشخاش ادامه دهد.

یوری فدوتوف که روز شنبه در کابل با رسانه ها گفتگو می کرد افزود: دولت افغانستان نیازمند برنامه ای ست که خانواده های کشاورزانی را مورد پشتیبانی همه جانبه قرار دهد که دست از کشت خشخاش کشیده اند.

کشت خشخاش در افغانستان درآمدی سه میلیارد دلاری دارد؛ اما بیشتر این درآمد نصیب شورشیان طالبان می شود.

دستگیری یک متهم به ربودن هواپیمای ایرباس ایران در مسیر تهران-دمشق

خبرگزاری دولتی ايرنا گزارش کرد: گارد امنیت پرواز 517  مسیر تهران دمشق متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر موفق به دستگیری یکی از سرنشینان هواپیما شده اند که قصد ربودن این هواپیما را داشت.

خبرگزاریهای ایران در این باره گزارش کردند پس از آن که هواپیما نیمه شب جمعه قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت یکی از سرنشینان مدعی شد حامل بمب است و قصد انفجار هواپیما را دارد. که بی درنگ توسط گارد امنیت پرواز هواپیما دستگیر شد.

در این گزارش ها افزوده شده: فرد متهم دچار اختلال روانی ست. اما سپاه پاسداران در اطلاعیه ای که در این باره منتشر کرده، فرد مذکور را وابسته به گروههای ضدانقلاب خوانده که قصد ربودن هواپیما به مقصد مورد نظر را داشته است.

هنوز در باره چگونگی این رویداد گزارش مستقلی منتشر نشده و سرنشینان هواپیما نیز تاکنون در این باره سخنی نگفته اند.

عدم انتشار گزارش مستقل از این رویداد و سکوت سرنشینان هواپیما صحت اطلاعیه سپاه پاسداران که در آن سخن از کشف یک توطئه هواپیماربایی به میان آورده مورد تردید قرار داده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر