سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ربوده شدن یک کشتی باربری در دریای عرب

دزدان دریایی سومالیائی یک کشتی باربری تایلندی و ۲۵ خدمه آن را در دریای عرب در خاور عمان، تصرف کرده اند.

مقامات می گویند دزدان دریایی بامداد شنبه کشتی ۲۰ هزار تنی «تور نکسس» را، که از امارات متحده عربی رهسپار بنگلادش بود، در حدود ۶۵۰ کیلومتری شرق بندر سلاله در عمان، در کنترل خود گرفتند.

تمام خدمه تایلندی هستند. هنوز معلوم نیست کشتی حامل چه کالائی است.

دزدان دریایی سومالیایی تاکنون از صاحبان کشتی هایی که تصرف کرده اند، ده ها میلیون دلار باج گرفته اند. بیشتر حوادث ربودن کشتی معمولا پس از پرداخت باج بدون تلفاتی تمام شده است، اما رسیدن به توافق اغلب ماه ها طول کشیده است.

کشتی «تور نکسس» بیست و ششمین کشتی است که دزدان دریایی ، همراه با بیش از ۶۰۰ خدمه، در کنترل دارند.

در سالهای اخیر، دزدان ده ها کشتی را به رغم تلاش های کشتی های جنگی خارجی که برای جلوگیری از حملات در دریاها گشت می زنند، ربوده اند.

یک نیروی ضد دزدی دریایی هشدار داده است که با پایان گرفتن فصل باران های موسمی در منطقه، حملات ممکن است افزایش پیدا کند.

روسیه قرارداد ساختن دو کشتی جنگی را به فرانسه واگذار می کند

مهندسان و کارگران روسیه و فرانسه جهت ساختن دست کم دو کشتی تهاجمی برای روسیه، به یکدیگر خواهند پیوست.

دیمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه روز جمعه در مکالمه ای تلفنی به نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه گفت کشور او در پیشنهاد ساختن دو ناو هلیکوپتربر برنده شده است.

مقامات می گویند انتظار می رود اجرای این پروژه یک هزار شغل در فرانسه طی چهار سال به وجود آورد.

فرانسه می گوید کشتی ها قادر هستند بالغ بر ۹۰۰ نفر، شش هلیکوپتر و ده ها خودرو نظامی را در مسافت های کوتاه حمل کنند.

بر اساس قرارداد، فرانسه ممکن است در آینده دو کشتی دیگر برای روسیه بسازد.

ترکیه، محلی برای گفت و گوهای آشتی طالبان با دولت افغانستان؟

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان می گوید او با میزبانی ترکیه برای گفت و گوهای آشتی بین دولت افغانستان و طالبان، مخالفتی ندارد.

آقای کرزی روز جمعه، در پی جلسه ای با رهبران ترکیه و پاکستان در استانبول، در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت نمایندگان طالبان گفته اند که ترکیه می تواند محلی برای مذاکرات باشد.

عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه در این نشست مستقیما به این پیشنهاد که طالبان دفاتری در ترکیه تاسیس کنند پاسخ نداد، اما گفت او و کشورش برای کمک به برقراری امنیت در افغانستان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

عبدالله گل، حامد کرزی و آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان همچنین با برگزاری رزمایش های مشترک در آوریل سال آینده، به عنوان بخشی از تلاش های ترکیه برای افزایش اعتماد بین افغانستان و پاکستان، موافقت کردند.

ترقی قيمت ها و دگرگونی يارانه ها مردم را در ايران سرخورده و خشمگين کرده است

واشينگتن پست زير عنوان "ايران صحنه بروز خشم ناشی از ترقی قيمت ها و دگرگونی در سيستم يارانه های دولتی" می نويسد قريب يک هفته پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران برنامه ای را برای اصلاحات و دگرگونی در سيستم ديرپای يارانه های دولتی به اجرا گذاشت، ايرانيان با نشانه هائی حاکی از سرخوردگی و خشمی فزاينده، مات و مبهوت، به ترقی شديد و دستوری دولت درقيمت مايحتاجی عمومی نظير سوخت و نان واکنش نشان می دهند.

کاميون داران، تاکسی رانان و نانوائی ها جزو نخستين گروه هائی هستند که آسيب ناشی از ترقی قيمت ها در وضعيتی حساس از نظر سياسی را، که از يکشنبه گذشته آغاز شد، حس می کنند، و آنطور که معلوم است بسياری از کاميون داران برای اعتراض دست از کار کشيده اند.

نشانه های اعلام خطر، نگرانی و خشم در خيابان های تهران، در ادارات، و در سيستم حمل و نقل عمومی مشهود است. در ايران، پيشتر، ترقی قيمت ها به ناآرامی منجر شده است.

استدلال دولت آن است که اين تغييرات و دگرگونی ها برای رشد کردن اقتصاد ضروری است. اما مجلس می گويد با شيوه ای که برای اجرای اصلاحات بکار گرفته شده است مخالف است، و گله از آن دارد که دولت جزئيات برنامه اقتصادی اش را با نمايندگان در ميان نگذاشته است. حميد رضا کاتوزيان، قانون گذار با نفوذ، ترقی قيمت ها را تکان دهنده توصيف کرده است.

دولت و حاميانش از ماهها قبل هشدار داده اند که مخالفان اصلاحات و دگرگونی در سيستم يارانه ها را فتنه گر می شناسند. اين عنوانی است که مقامات به معترضين در اپوزيسيونی سياسی داده اند که پس از گزينش مجدد و مورد اختلاف احمدی نژاد در انتخابات ژوئن ۲۰۰۹ توسط نيروهای امنيتی از خيابان ها بيرون رانده شد.

در حملات شب کریسمس در نیجریه ۲۶ تن کشته شدند

در سلسله انفجارها و حملاتی از جمله به کلیساها در شب کریسمس در نیجریه، دست کم ۲۶ تن کشته شده اند.

شدیدترین حملات در شهر «جوس» در مرکز نیجریه روی داد. در آنجا به گفته پلیس، دست کم ۲۰ تن در ۷ انفجار در دو ناحیه جداگانه کشته شدند.

«جوس» در منطقه معروف به کمربند میانه نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا، قرار دارد. منطقه ای در مرز بین شمال مسلمان نشین و جنوب، که بیشتر جمعیت آن مسیحی هستند، تلقی می شود و اغلب شاهد زد و خوردهای مذهبی و قومی بوده است.

به گفته مقامات، در شهر «مایدوگوری» در شمال نیجریه، اعضای فرقه اسلامگرای «بوکو حرام» - که آموزش غربی یا غیر اسلامی را گناه می داند - بمب های بنزینی به سه کلیسا پرت کردند، شش تن را کشتند و یکی از کلیساها را به آتش کشیدند. یک کیشش از جمله کشته شدگان بود.

اعضای فرقه مسئول یک سلسله حملات به پلیس و رهبران جامعه در ماه های اخیر شناخته شده اند.

فرماندار ایالت بورنو حملات را «وضعیتی نگران کننده» نامید و گفت مقامات امنیتی باید ایمنی کافی برای مومنین فراهم آورند.

۱۴۰ میلیون جمعیت نیجریه تقریبا به طور مساوی بین مسیحیان و مسلمانان تقسیم می شوند.

کشته شدن ۴۳ تن در حمله انتحاری در پاکستان

شمار کشته شدگان حمله انتحاری علیه یک قبیله مخالف با طالبان در شمال غربی پاکستان بالا می رود.

مقامات در منطقه «باجور» می گویند یک زن برقع پوش نارنجکی را به سوی مردمی که در یک مرکز توزیع برنامه جهانی غذا جمع شده بودند انداخت و خودش را منفجر کرد. دست کم ۴۳ تن را کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات، قربانیان اعضای قبیله «سالار زی» بودند. این قبیله از اقدامات علیه طالبان حمایت کرده و حتی برای کمک به بیرون راندن آنها از منطقه یک نیروی شبه نظامی تشکیل داده است.

مقامات افزودند، بسیاری از قربانیان در پی کمپین های نظامی علیه طالبان آواره شده بودند.

در مورد جنسیت بمب گذار گزارش ها متفاوت است. بمب گذاران انتحاری در گذشته از برقع برای پنهان ساختن مواد منفحره استفاده کرده اند، اما مقامات محلی تایید می کنند که مهاجم یک زن بود.

یک سخنگوی طالبان پاکستان در تماسی تلفنی با آسوشیتد پرس مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان حمله را محکوم کرد.

به هیچیک از اعضای سازمان برنامه جهانی غذا آسیب نرسیده است.

ناحیه باجور به مرز افغانستان نزدیک است، مقامات آمریکایی آنجا را پناهگاهی برای طالبان و ستیزه گران القاعده تلقی می کنند.

در این میان، مقامات دولت پاکستان روز شنبه گفتند در جریان حمله هوایی ارتش پاکستان در منطقه عشایری مهمند، ۴۰ ستیزه گر کشته شدند.

به گفته آنها، هلیکوپترها با پشتیبانی آتش توپخانه قرارگاه های ستیزه گران در منطقه مرزی با افغانستان را در هم کوبیدند.  

تقویت تلاش های یمن برای نبرد با القاعده

یمن می گوید قصد دارد برای نبرد با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، نیروهای مبارزه با تروریسم را در جنوب کشور تقویت کند.

دولت یمن روز شنبه گفت واحدهای مبارزه با تروریسم در استان های شبوا، آبیان، حضر موت، و مارب، مستقر خواهند شد.

این تصمیم پس از آن اعلام می شود که آمریکا یمن را تشویق کرد به نبرد با ستیزه گران القاعده در آن کشور شدت بخشد.

جان برنان، مشاور مبارزه با تروریسم کاخ سفید، روز پنجشنبه در این باره تلفنی با علی عبدالله صالح، رییس جمهوری یمن گفت و گو کرد.

آقای برنان از رییس جمهوری یمن خواست برای بازداشتن القاعده از حملاتی در یمن و کشورهای دیگر، از جمله آمریکا، اقدامی قاطع به عمل آورد.

رویارویی مسافران آمریکایی با بازرسی های امنیتی سخت تر و برف و بوران

آمریکاییانی که قصد دارند در فصل تعطیلات کریسمس و سال نو به سفر بروند، نه تنها با اقدامات امنیتی سخت تر روبرو هستند، بلکه اینک ناچارند با هوای سرد زمستان مقابله کنند.

شرکت های هواپیمایی روز شنبه پس از ریزش برف سنگین در غرب میانه و جنوب کشور، صدها پرواز را لغو کردند.

سیستم توفان اینک به سوی کرانه خاوری آمریکا در حرکت است و هوا شناسان هشدار می دهند که ممکن است شهرهای عمده مانند واشنگتن، نیویورک و بوستون با ۱۲ تا ۲۵ سانتیمتر برف و بادهای شدید دست به گریبان شوند.

مسافران هوایی قبلا برای امنیت سخت تر در فرودگاه ها آماده شده اند.

اداره امنیت ترابری می گوید پس از دریافت اطلاعاتی که حاکی است امکان دارد از فلاسک های کوچک آب و نوشیدنی برای پنهان کردن مواد منفجره استفاده شود، ماموران چنین وسائلی را دقیق تر بازرسی خواهند کرد. اما مقامات تاکید کردند اطلاعاتی در مورد تهدید مشخص یا فوری در اختیار ندارند.

اراده امنیت ترابری می گوید بردن چنین فلاسک هایی به داخل هواپیما ممنوع نیست، هر چند محدودیت های جاری بر مقدار مایعاتی که مسافران اجازه دارند همراه داشته باشند، به قوت خود باقی است.

سال پیش در روز کریسمس، یک فعال مظنون القاعده سعی کرد با مواد منفجره ای که در لباس زیر خود پنهان کرده بود، یک هواپیمای مسافری عازم دیترویت، در ایالت میشیگان، را منفجر کند.

گفته می شود او با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، که از یمن عمل می کند، ارتباط داشت.

عفو بين الملل: اعدام قریب الوقوع حبيب الله لطيفی -- دانشجوی کرد -- را متوقف کنيد

 
 
 
 
 

سازمان عفو بین الملل از جمهوری اسلامی ايران خواستار توقف اعدام يک دانشجوی کرد شد. به گفته اين گروه مدافع حقوق بشر اعدام قريب الوقوع حبيب الله لطيفی به اتهام محاربه با خدا ست.

عفو بین الملل به نقل از وکیل آقای لطیفی می گويد مقامات به وی اطلاع داده اند اين دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام را قرار است روز یکشنبه در زندان سنندج، اعدام کنند.

«ملکولم اسمارت،» رييس بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل، روز جمعه در بيانيه ای از ايران تقاضای عفو و بخشودگی برای حبيب الله لطيفی، به عمل آورد.

گروه مدافع حقوق بشر می گويد اين دانشجوی کرد در سال ۲۰۰۷ در شهر سنندج به اتهام ارتباط با گروه شورشی پژاک دستگیر شد و در سال ۲۰۰۸ پس از یک محاکمه غیرمنصفانه توسط دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم گشت و در سال ۲۰۰۹ نيز دادگاه تجديد نظر حکم اعدام وی را ابقاء کرد.

سازمان عفو بين الملل می گويد محاکمه آقای لطيفی پشت درهای بسته انجام شد و وکیل و خانواده وی اجازه حضور در دادگاه را پيدا نکردند. عفو بين الملل تصديق می کند دولتها مسؤليت دارند کسانی را که مرتکب جرم می شوند، محاکمه و مجازات کنند اما می گويد اين کار بايستی مطابق با موازین و معیارهای بین المللی، انجام شود.

آقای اسمارت گفت «آشکار است» که محاکمه حبيب الله لطيفی طبق موازين بين المللی، صورت نگرفته است.

رهبران غرب آفريقا استفاده از نيروی نظامی در ساحل عاج را مطرح می کنند

نشست رهبران غرب آفريقا که روز جمعه در نيجريه برگزار شد استفاده از نيروی نظامی را در صورت عدم قبول لورن باگبو، رييس جمهوری پيشين ساحل عاج، به پذيرش نتايج انتخابات و تسليم قدرت، مطرح کرد.

اجلاس رهبران غرب آفريقا تصميم گرفت نماينده ای را برای گفتگو با آقای باگبو جهت ترغيب وی به کناره گيری مسالمت آميز از قدرت، به ساحل عاج، گسيل کند.

تنش های سیاسی در پی انتخابات ریاست جمهوری در ساحل عاج ادامه دارد. لورن باگبو همچنان از انتقال قدرت به رقیب انتخاباتی خود آلسان اوتارا، سر باز می زند. جامعه بین المللی آقای اوتارا را برنده انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در ساحل عاج می داند.

نیروهای مسلح وفادار به لورن باگبو به گشت زنی در خیابانهای شهر «ابی جان» ادامه می دهند.

در تظاهرات خشونت آمیز علیه آقای باگبو در روز پنجشنبه دستکم ۲۰ نفر کشته شدند.

دفتر پناهندگان سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۲۰۰ تن از شهروندان ساحل عاج به دلیل بحران سیاسی و خشونتهای موجود در کشور، به کشور لیبریا گریخته اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر