سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چین در توسعه راه آهن آرژانتین سرمایه گذاری می کند

رییس جمهوری آرژانتین در نخستین روز دیداری پنج روزه از پکن، موافقت چین را با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در خطوط راه آهن کشورش به دست آورده است.

این معامله ناراحتی از شکست او در ارائه گزارشی از پیشرفت در اختلاف دیرینه بر سر صادرات روغن سویا را کاهش می دهد.

مقامات آرژانتین گفتند چین طی دو تا پنج سال در ۱۰ پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

خانم کریستینا فرناندز دوکرشنر و هو جیانتائو، رییس جمهوری چین، همچنین بر امضای قراردادهایی در شیلات، انرژی و همکاری های دیگر نطارت داشتند.

اما در این باره که چین ممنوعیت واردت روغن سویا از آرژانتین را، که در ماه آوریل برقرار ساخت لغو خواهد کرد، گزارشی نرسیده است.

آرژانتین، بزرگترین صادر کننده این محصول، ادعای چین را که روغن سویا با معیارهای کیفیتی چین تطبیق نمی کند رد کرده است.

کلینتون: شهرام امیری به میل خودش در آمریکا بود

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید یک دانشمند اتمی ایران که در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن، ظاهر شد، داوطلبانه در آمریکا بود و آزاد است خارج شود.

ایران ادعا می کرد ماموران اطلاعاتی آمریکا شهرام امیری را ربوده بودند.

کلینتون روز سه شنبه گفت امیری «به میل و اراده خودش» در آمریکا بود و آزاد است برود.

او گفت امیری قرار بود روز دوشنبه به ایران برود اما اما نتوانست تمام ترتیبات لازم برای مسافرت را فراهم آورد.

امیری، فیزیکدان اتمی ۳۰ ساله، که برای سازمان انرژی اتمی ایران کار می کرد، در ژوئن سال ۲۰۰۹ از ایران خارج شد. مقامات ایران می گویند او در جریان دیداری از عربستان سعودی به ماموران اطلاعاتی آمریکا تحویل داده شد. آمریکا ربودن امیری ا تکذیب کرده است.

تلویزیون دولتی ایران می گوید امیری روز سه شنبه تلفنی به یکی از خبرنگاران آن گفت ربودن او یک «خفت و بی آبروی» برای آمریکا بود. امیری نگفت چگونه وارد بخش  حفاظت منافع جمهوری ایران در سفارت پاکستان شد.

کراولی می گوید او هیچ اطلاعی ندارد که نشان دهد با امیری بدرفتاری شده است.

کراولی به خبرنگاران گفت هیچ «معاوضه ای» در کار نبود، زیرا امیری هرگز در بازداشت مقامات آمریکایی نبود. هیلاری کلینتون اظهار داشتند آمریکا به وضعیت سه کوهنورد آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند توجه دارد و خواهان آزادی آنها شد.

ویدیوهای متعددی ماه پیش در اینترنت منتشر شد که امیری را نشان می دهد. در یکی از این ویدیوها او می گوید ماموران اطلاعاتی آمریکا او را ربوده اند. در دیگری می گوید او از دست ماموران اطلاعاتی آمریکا فرار کرده است. و در دیگری اظهار می دارد آزاد و سالم است و در آمریکا درس می خواند.

در ماه مارس، شبکه تلویزیونی ای بی سی گزارش داد که امیری به آمریکا گریخته است و در تلاش سی آی ا برای پی بردن به برنامه اتمی ایران کمک می کند.

از حمایت عمومی از پرزیدنت اوباما کاسته می شود

یک نظر سنجی جدید در آمریکا نشان می دهد نزدیک به ۶۰ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، اعتماد خود را به توانایی پرزیدنت اوباما در هدایت کشور از دست داده اند.

نظر سنجی که مشترکا توسط واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی انجام گرفته، پایین ترین سطح اعتماد عمومی به رییس جمهوری را از از زمان به قدرت رسیدن او در نزدیک به ۱۸ ماه پیش منعکس می کند.

این ارزیابی در مورد کارآیی آقای اوباما در حالی انجام می گیرد که او با عملیات نظامی در خارج از کشور، بیکاری بالا در داخل کشور، بازارهای ضعیف سهام و مسکن، و بحران فوران نفت در خلیج مکزیک در جدال است.

نظر سنجی همچنین نشان می دهد فقط ۴۳ درصد رای دهندگان، از جمله یک سوم دموکرات ها، شیوه پرزیدنت اوباما در برخورد با وضع اقتصاد آمریکا را تایید می کنند.

پایین بودن درصد تایید رییس جمهوری هچنین ممکن است بر قانون گزاران کنگره در حزب دموکرات تاثیر بگذارد. چهل و نه درصد رای دهندگان احتمالی می گویند در انتخابات کنگره در ماه نوامبر آنها به سود کاندیداهای جمهوری خواه رای خواهند داد. این رقم در مورد دموکرات ها ۴۵ درصد است.

دموکرات ها در حال حاضر اکثر کرسی ها را در مجلس نمایندگان و سنا در اختیار دارند، اما نظر سنجی افزایش نارضایی از قانون گزاران فعلی را نشان می دهد.

اسراییل برای متوقف ساختن کشتی حامل کمک آماده می شود

ارتش اسراییل می گوید برای متوقف ساختن یک کشتی لیبیایی حامل کمک از رسیدن به نوار غزه آماده می شود.

سخنگوی ارتش گفت اسراییل روز سه شنبه با کشتی تماس گرفت، و برگزار کنندگان ماموریت ارسال کمک گفتند ناخدا و دیگران تایید کردند بسوی غزه در حرکت هستند.

مقامات در اسراییل گفتند آنها برای متوقف ساختن کشتی پیش از رسیدن به غزه، گام هایی برخواهند داشت.

بنیاد لیبیایی که مسئولیت انتقال محموله کمک را بر عهده دارد، روشن نساخت که آیا درخواست نیروی دریای اسراییل را برای تغییر مسیر رعایت خواهد کرد یا نه.

کشتی قرار است روز چهارشنبه به غزه برسد.

مقامات اسراییلی سعی دارند مسئولان کشتی لیبیایی را متقاعد سازند محموله آن را در بندر مصری العریش تخلیه کنند.

جدید ترین کوشش برای شکستن محاصره غزه شش هفته پس از آن صورت می گیرد که کماندوهای اسراییلی راه را بر یک ناوگان دیکر کشتی های حامل کمک بستند، ۹ فعال طرفدار فلسطینیان را کشتند و خشم بین الملی را موجب شدند. اسراییل می گوید نیروهایش در پی حمله مسافران کشتی، از خود دفاع کردند.

شورشیان عراقی در داخل ایران آموزش می بینند

فرمانده نظامی آمریکا در عراق می گوید بر تدابیر امنیتی در پایگاه های آمریکا افزوده شده است.

ژنرال ری اودیرنو روز سه شنبه، آموزش شورشیان در داخل ایران برای  حمله به نیروهای آمریکایی در عراق را دلیل چنین اقدامی دانست  و گفت  گروه  شیعه «کتائب حزب الله» تهدید حمله به نیروهای آمریکا  را افزایش داده است. مقامات آمریکایی می گویند سپاه پاسدارن انقلاب ایران این گروه را آموزش می دهد و هزینه های آن را تامین می کند.

اودیرنو در بغداد به خبرنگاران گفت «این نمونه دیگری از تلاش های ایران و دیگران برای نفوذ بر نقش آمریکا در  داخل عراق است.»

او گفت در پاسخ به این تهدید، امنیت در پاسگاه های آمریکا در سراسر عراق افزایش یافته و ارتش آمریکا بر عملیات مشترک با  نیروهای امنیتی عراق افزوده است.

 

سرباز افغان سه سرباز بریتانیایی را کشت

یک سرباز افغان در جریان گشت زنی مشترکی در جنوب افغانستان، سه سرباز بریتانیایی را کشت.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه این حمله را که در ایالت هلمند صورت گرفت، تایید کرد.

مقامات می گویند دست کم دو سرباز دیگر بریتانیایی مجروح شدند و سرباز افغان گریخت.

ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا، در بیانیه ای خواهان وحدت در جنگ برای استقرار امنیت در افغانستان شد. او گفت سربازان ناتو و افغان باید مسلم سازند که اعتماد بین نیروها برای شکست دادن دشمن مشترک، استوار باقی بماند.

در کابل، یک سخنگوی حامد کرزی، رییس جمهوری، از حمله به سربازان بریتانیایی ابراز تاسف کرد.

در این میان، آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، می گوید تعیین یک جدول زمانی برای خروج سربازان از افغانستان می تواند طالبان را تشویق کند بر حملات خود به نیروهای ائتلاف بیافزایند.

راسموسن در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف می گوید او نمی تواند تاریخ دقیقی برای خروج سربازان ارائه دهد و از شریکان ائتلاف خواست سربازانشان را تا زمانی که لازم است در افغانستان نگاهدارند.

دبیرکل ناتو همچنین هشدار داد که خروج زودرس از افغانستان ممکن است به طالبان اجازه دهد به قدرت بازگردند و ثبات پاکستان را به خطر بیاندازند.

روز دوشنبه، یک گروه طرفدار حقوق بشر افغانستان گفت در سال جاری تاکنون بیش از یک هزار غیر نظامی کشته شده اند.

گروه در گزارشی می گوید افزایش اخیر نیروهای ناتو به فرماندهی آمریکا شورش طالبان را کاهش نداده است، برعکس، موجب تقویت آن شده است.

سازمان نظارت بر حقوق بشر: حقوق زنان افغانستان نباید نادیده گرفته شود

یک گروه طرفدار حقوق بشر از دولت افغانستان و حامیان بین الملللی آن خواسته است مسلم سازند که دستاوردهای زنان در افغانستان، در مذاکرات صلح با طالبان قربانی نشود.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی که روز سه شنبه منتشر کرده است، می گوید دولت افغانستان در برنامه خود برای ادغام جنگجویان طالبان در جامعه، نیاز به حفاظت از زنان را نادیده گرفته است.

گروه یادآور می شود حقوق زنان برای کار، آموزش و شرکت در زندگی سیاسی باید در هر روند آشتی با طالبان حفظ شود.

گزارش اشاره می کند طالبان در مناطقی که زیر کنترل دارند، زنان را به دلیل تلاش برای رفتن به مدرسه یا گرفتن شغل، تهدید کرده و حتی کشته اند.

سازمان نظارت بر حقوق بشر می گوید پاسخگویی به جرائم جدی باید در کانون روند آشتی قرار داشته باشد و می گوید افرادی با سوابق آزار زنان باید از قدرت کنار گذاشته شوند.

سازمان طرفدار حقوق بشر هشدار می دهد که دولت حامد کرزی ممکن است به عنوان بخشی از توافق با طالبان حاضر باشد در مورد حقوق زنان مصالحه کند.

مدیر دفتر گروه در واشنگتن گفت زنان افغانستان نباید مجبور شوند حقوق خود را رها کنند تا دولت بتواند با طالبان از در معامله در آید. او گفت ربودن پیشرفت هایی که زنان و دختران افغانستان به دست آورده اند، یک «خیانت دردناک» خواهد بود.

مدودف: ايران به توان توليد تسليحات اتمی نزديک تر می شود

رييس جمهوری روسيه در اظهاراتی کم سابقه گفت ايران به توانايی ساخت بمب هسته ای نزديک می شود. اين اظهارات با استقبال ايالات متحده مواجه شد.

دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه در اظهارات خود متذکر شد که ايران به دستيابی به قابليت ساخت تسليحات اتمی نزديک تر می شود.

رييس جمهوری روسيه گفت کسب چنين توانی با پيمان منع گسترش سلاح های اتمی، منافاتی ندارد. اما به عقيده ديپلمات ها در مسکو، سخنان رييس جمهوری روسيه، از نگرانی بن بست موجود بر سر برنامه اتمی ايران حکايت دارد.

رييس جمهوری روسيه همچنين گفت تحريم ها معمولا نتيجه دلخواه را به بار نمی آورند. او گفت چيزی که در حال حاضر به آن نياز است، ادامه گفتگو با تهران بر سر فعاليت های حساس اتمی است.

سخنان دميتری مدودف درباره نزديک شدن ايران به توانايی ساخت تسليحات اتمی درحالی انتشار می يابد که رهبران جمهوری اسلامی می گويند توليد بمب اتمی با اصول اسلامی منافات دارد.

همچنين به رغم نزديکی روابط سياسی، تجاری و اتمی ايران با روسيه، محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران اوايل خرداد ماه، با انتقاد از مواضع رييس جمهوری روسيه، خطاب به همتای روس خود گفته بود «روسيه کاری نکند که ملت ايران نامش را در صف دشمنان قرار دهد.»

در پی سخنان اخير دميتری مدودف، روز دوشنبه در واشنگتن، وزارت امور خارجه آمريکا نيز اعلام کرد که ايالات متحده در نگرانی روسيه سهيم است. به گفته فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، سخنان رييس جمهوری روسيه دال بر همکاری و ديدگاه مشترک ايالات متحده و روسيه در باره مسئله اتمی ايران است.

روسيه به قطعنامه اخير شورای امنيت سازمان ملل متحد برای افزايشِ دامنه تحريم ها عليه ايران رأی مثبت داد.

ايران می گويد بازاريان با دولت بر سر افزايش ماليات به تفاهم نهايی رسيدند

قاسم نوده فراهانی رييس شورای اصناف روز دوشنبه به خبرگزاری فارس گفت در جلسه شش ساعته با سازمان امورمالياتی و وزارت بازرگانی ماليات سال ۸۸ اصناف به نسبت سال ۸۷ پانزده درصد افزايش يافت. وی گفت اين مسأله نهايی و قطعی است.

پيشتر دولت تلاش کرده بود ماليات اصناف را تا سقف هفتاد درصد افزايش دهد اما اين مسأله به اعتصاب گسترده بازاريان در تهران، منجر شد.

خبر توافق نهايی دولت با اصناف بر سر افزايش ماليات در روز دوشنبه و آخرين روز تعطيلاتی که دولت به خاطر گرمای هوا درايران اعلام کرده است، گزارش شد. اعتصاب بازاريان به مذاکره فوری نمايندگان سازمان امور مالياتی با اصناف انجاميد.

گزارش: بی پی سرپوش جديدی بر چاه نفت آسیب دیده تعبيه کرد

ويديوهايی که از سرپوش جديد بی پی بر روی چاه نفت در خليج مکزيک گرفته شده است حکايت از موفقيت در نصب اين وسيله جديد مسدود کردن فوران نفت دارد.

اما شرکت نفتی بريتيش پتروليوم که مسئول مهار فوران نفت در جنوب آمريکا است می گويد لازم است آزمايش هايی را برای تعيين کارآ بودن سرپوش جديد انجام دهد که ممکن است ساعت ها و يا روزها به طول انجامد. و اضافه می کند که اين يک راه حل موقتی است.

بی پی در حال حفر دو چاه ديگر است که بتواند چاه ريزشی را برای هميشه با سيمان مسدود کند اما اولين چاه جديد تا يک ماه ديگر آماده نخواهد بود.

فوران نفت در خليج مکزيک با انفجار يک سکوی نفتی در آبهای جنوب آمريکا در ماه آوريل آغاز شد. بی پی اميدوار است کلاهک جديد به متوقف شدن فوران نفت در آبهای خليج مکزيک بيانجامد که تاکنون خسارات محيط زيستی فراوانی به منطقه وارد کرده است.

در همين حال کميسيونی از جانب کاخ سفيد مامور تحقيق در مورد حادثه ريزش نفت از چاه متعلق به شرکت «بی پی،» در خليج مکزيک شده است. اين کميسيون برای ارائه نتايج تحقيقات و پيشنهادات خود شش ماه فرصت خواهد داشت. بی پی می گويد عمليات تعويض سرپوش چاه نفت مطابق برنامه پيش می رود و مقام های ارشد آمريکایی اظهار اطمينان کرده اند که اين تلاش ها موفقيت آميز خواهد بود.

ديويد اکسلراد، مشاور ارشد کاخ سفيد، می گويد عمليات تعويض سرپوش چاه در حال فوران تنها توسط روبات ها و با کنترل از راه دور صورت می گيرد، چاه نفتی در عمق يک هزار و ششصد متری خيلج مکزيک قرار دارد که فشار آب آن تقريبا يک تن بر هر سانتی متر مربع است و به اصطلاح عاميانه «هيچ جنبنده ای» در آن عمق نيست و هر حادثه ای امکان دارد، اما اين بار همه شواهد حاکی از موفقيت مهندسان و تکنيسين های شرکت «بی پی» در انجام اين کار است.

۸۸ روز از انفجار چاه نفت «ماکوندو» در خليج مکزيک می گذرد و در اين مدت تقريبا ۳۵۰ ميليون ليتر نفت سياه از آن فوران کرده است و وخامت فاجعه محيط زيستی ناشی از آن به حدی است که نفت در برخی نقاط تا عمق شن های ساحلی نيز  نفوذ کرده و در مواردی داوطلبان تخم های لاک پشت ها را از ميان شن ها جمع می کنند و به سواحل تميز تر انتقال می دهند.

عمليات روز دوشنبه در سطح آب بر جدا کردن نفت از آب های خليج و سوزاندن بخش غير قابل انتقال آن متمرکز بود در عمليات جدا کردن آب از نفت تانکر غول آسائی به نام «نهنگ» به درازای سه برابر و نيم يک ميدان فوتبال هم در آن شرکت دارد.

در خبری ديگر روز دوشنبه جيمی بوفه خواننده مشهور آمريکايی به منظور نشان دادن علاقه مردم به آن چه اين روزها در خليج مکزيک می گذرد، کنسرتی مجانی برگذار کرد، اقدامی مشابه کنسرت «وود استاک» که ۴۹ سال قبل و در مخالفت با جنگ ويتنام برگذار شد، و آقای بوفه هم شرکت بی پی را مسئول نشت نفت اعلام کرد!

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر