سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

فوران نفت از چاه آسیب دیده در خلیج مکزیک ادامه دارد

دولت آمریکا می گوید روزانه بین ۳۵ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از چاه در خلیج مکزیک نشت می کند، اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار بشکه نفت جمع آوری شده است.

تد آلن، مقام ارشد گارد ساحلی آمریکا، این موضوع را روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران از نیواورلئان عنوان کرد و گفت کوشش برای حفر یک چاه کمکی به منظور بستن چاه آسیب دیده از برنامه جلوتر است و ممکن است در دو تا سه هفته به لوله چاه آسیب دیده برسد.

اما آلن حاضر نشد پیش بینی کند که شرکت بی پی قادر خواهد بود زودتر از ماه اوت، چاه را برای همیشه بنندد.

آلن گفت کوشش برای افزایش مقدار نفتی که جمع آوری می شود ادامه دارد. او گفت انتظار می رود سیستم فعلی مهار تا پایان ژوئن به بیشترین سطح خود، نزدیک به ۵۳ هزار بشکه در روز برسد.

آلن گفت تا اول ژوئیه تصمیم گرفته خواهد شد که آیا سیستم مهار کننده فعلی باید تا تمام شدن حفر چاه کمکی بر جا بماند، یا با سیستمی با ظرفیت بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر تندبادهای دریایی تعویض شود. او گفت اگر سیستم جدید موفق شود، می تواند ظرفیت مهار را حدود ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد. اما نصب سرپوش جدید روی چاه لازم خواهد بود، که با خطراتی همراه است.

عراق به حوزه نفوذ ايران کشانده ميشود؟

Today's Zaman نشريه انگليسی زبان ترکيه زيرعنوان "به نظر ميرسد روحانی ارشد بر موازنه سياسی در عراق اثر ميگذارد" می نويسد عراقی های اميدوار به داشتن يک دولت سکولار غير فرقه ای نگران نشانه هائی هستند که از ورود محترم ترين روحانی شيعه به صحنه مبارزات پس از انتخابات با حرکاتی حکايت دارد که به نظر ميرسد با جاه طلبی های ايران درعراق تطبيق ميکند.
 
انتخابات هفتم مارس گروه تحت رهبری اياد علاوی، شيعه سکولار را با حمايت سنی ها به يک پيروزی ضعيف رساند. اما شانس علاوی برای رهبری دولت آتی عراق با ائتلاف دو گروه عمده شيعه، که يکی تمايلات کاملا آشکار مذهبی دارد، کم شده است.

علاوی اکنون با چالشی جديد روبروست که از قرارگرفتن آيت الله العظمی علی ال سيستانی، حکيم هشتاد و سه ساله مورد احترام شيعيان و سنی ها به عنوان يک متحد کننده، در موضعی بالاتراز سياست ها ناشی ميشود، وخيلی ها او را فردی می بينند که ضمن کنار گذاشتن علاوی ميانجی اتحادی شده است که شيعيان را در راس ميگذارد.

ظهوراين تغييربا توجه به آماده شدن آمريکا برای خروج سال آينده ازعراق، پرسش ها و پيش بينی هائی متفاوت را در مورد آينده عراق مطرح ساخته است. آيا عراق به حوزه نفوذ ايران کشانده ميشود؟، و يا از طريق بهبود مناسبات با عربستان سعودی و ديگر دولت های عرب تحت رهبری سنی ها، موضع و مسيری ميانه را بر میگزيند؟.

سنی ها بدان جهت از گروه عراقيه علاوی حمايت کردند که خواستار حزب سکولاری بودند که توجه خود را به عراق معطوف کرده باشد و بتواند از آنها در مقابل حکمرانی آخوندی شيعه ايران نظير يک سپرمحافظت کند. آنها ائتلاف جديد شيعه را ضربه ای بخود تلقی ميکنند و از آن نگرانند که ال سيستانی از موضع متحد ساختن عراق به موضع متحد ساختن شيعيان عراق رفته باشد.

شيعيان بنوبه خود عراقيه را وسيله ای برای طرفداران رژيم بعثی صدام در پس گرفتن سلطه ، و يا دست کم کسب قدرتی بيشتر از آنچه که وضعيت شان در حد اقليت ايجاب ميکند، تلقی ميکنند.

ال سيستانی متولد ايران است و تابعيت ايرانی دارد. علاوی عضو سابق حزب بعث عراق است و آمريکائی ها در سال ۲۰۰۴ او را به عنوان نخستين نخست وزير دوران پس از صدام برگزيدند.

دو نخست وزير بعد از او، يکی ابراهيم  ال جعفری، و ديگری، نوری ال مالکی نخست وزير کنونی، از حزب مذهبی شيعه دعوه هستند، که درائتلاف جديد جای دارد.

مالکی در مقام رهبری اين ائتلاف خواستار يک دوره ديگر نخست وزيری است و علاوی به استناد قدرتی که در انتخابات نشان داد مدعی اين مقام است، و در چنين شرايطی نقش ال سيستانی می تواند مهم و سرنوشت ساز باشد.

ایران تحریم های جدید سازمان ملل متحد را غیر قانونی می داند

شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران می گوید تحریم های جدید سازمان ملل متحد علیه تهران غیرقانونی است و از سازمان ملل خواسته است اقدامات خود را اصلاح کند.

شورای عالی امنیت ملی روز جمعه در بیانیه ای در پاسخ به دور چهارم تحریم ها گفت اتهاماتی که به ایران وارد آمده بی پایه است و گام های مثبتی را که کشور در جریان مذاکرات با برزیل و ترکیه برداشته است نادیده می گیرد.

روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا موافقت کرد تحریم های جدیدی بر تهران وضع کند. ممنوعیت سرمایه گذاری، کمک تکنیکی و انتقال فناوری به بخش نفت و گاز ایران از آن جمله است. این تصمیم با گسترش تحریم های آمریکا مصادف شد.

وزارت امور خارجه روسیه از اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد و گفت تحریم های اضافی، شورای امنیت و تلاش در میان اعضای آن را برای عملی هماهنگ در مورد ایران تضعیف خواهد کرد.

اتحاديه اروپا تحريم های خود را عليه ايران به صنايع نفت و گاز گسترش داد

رهبران اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در حاشيه نشستی که عمدتاً بر مسائل اقتصادی متمرکز بود، توافق کردند تحريم های عليه ايران را شديدتر کنند. منع سرمايه گذاری در صنايع نفت و گاز ايران و قطع همکاريهای فنی در اين صنايع، بخشی از مجموعه تحريم هايی است که اتحاديه اروپا قصد دارد بر ايران اعمال کند.

اقدام تازۀ اتحاديۀ اروپا بسيار فراتر از تحريم هايی است که شورای امنيت سازمان ملل متحد هفتۀ گذشته عليه ايران تصويب کرد. تحريم ايران به منظور منصرف کردن تهران از فعاليت های غنی سازی صورت می گيرد. غرب معتقد است فعاليت های هسته ای ايران، تلاشی است برای دستيابی به سلاح هسته ای؛ ايران اين اتهام را رد می کند.

تحريم های جديدِ اتحاديه اروپا که ممکن است طی چند هفته آينده به اجرا گذاشته شود، بر تجارت، فعاليت های بانکی، حمل و نقل دريايی و هوايی و بخش های مهم صنايع نفت و گاز ايران تمرکز کرده است. هرمن ون رومپوی رييس شورای اتحاديه اروپا روز پنجشنبه تأکيد کرد زمان برای مقابله با برنامۀ هسته ای ايران رو به اتمام است و می بايست گام های بيشتری برداشته می شد. وی گفت اتحاديه اروپا همچنان نگرانیِ بسياری در مورد برنامۀ هسته ای ايران دارد که انجام اقدام های محدود کنندۀ بيشتر را لازم می کرد.

دويد کامرون نخست وزير بريتانيا نيز گفت اقدام های جديدِ اروپا به جمهوری اسلامی ايران نشان می دهد که سياست هسته ای ايران «غير قابل پذيرش» است. نخست وزير بريتانيا گفت به اعتقاد وی اين تحريم ها نشان دهندۀ ديدگاهِ اروپاست که تلاش ايران برای دستيابی به سلاح هسته ای غيرقابل پذيرش است.

روسيه روز پنجشنبه به شدت از اتحاديه اروپا و آمريکا به خاطر اعمال تحريم ها بيشتر عيله ايران خارج از ساختار شورای امنيت، انتقاد کرد. اين انتقاد در حالی صورت گرفت که وزير دفاع آمريکا نيز در اين روز برخورد روسيه در مورد برنامه هسته ای ايران را «اسکيزوفرنيک يا روان گسيخته» توصيف کرد. رابرت گيتس که روز پنجشنبه در مقابل سنای آمريکا شهادت می داد گفت باوجود روابط اقتصادی روسيه با تهران اين کشور تهديد امنيتی ايران را درک می کند.

در رويدادی ديگر در همين رابطه وزارت امور خارجۀ ترکيه می گويد قطعنامۀ تحريمی جديد شورای امنيت عليه ايران تأثير کمی بر روابط ترکيه و ايران خواهد گذاشت. منابع ديپلماتيک وزارت امور خارجه ترکيه در گفتگو با روزنامه حُرّيت اعلام کردند قطعنامۀ جديد شورای امنيت بر همکاری ترکيه و ايران در بخش انرژی تأثير نمی گذارد و ترکيه تنها بايد کنترل مرزهای خود را بيشتر کند و برای مثال کشتی های ايرانی را مورد بازرسی بيشتری قرار دهد. به رغم رأی منفیِ ترکيه به قطعنامۀ تحريمی شورای امنيت اين کشور پيش از اين تأکيد کرده است که از قطعنامۀ سازمان ملل متحد پيروی خواهد کرد.

آمریکا و رومانی درباره دفاع موشکی بحث می کنند

   
   

 

مقامات آمریکا و رومانی جزییات پیشنهاد نصب رهگیرهای موشکی در رومانی را، به عنوان بخشی از سپر دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپا، بررسی می کنند.

الن توشر، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در کنترل تسلیحات، نیمروز پنجشنبه گفت و گو با مقامات رومانی را آغاز کرد.

آنها می گویند روی جزییات موشک های رهگیر در رومانی کار می کنند.

طرح دفاع موشکی پرزیدنت اوباما جایگزین پیشنهاد پرزیدنت بوش، رییس جمهوری سابق، برای نصب موشک های رهگیر و رادار در لهستان و جمهوری چک می شود. روسیه از هر دو طرح انتقاد کرده است.

انتظار نمی رود استقرار موشک های آمریکا در رومانی تا پنج سال آینده عملی شود.

بر اساس طرح دولت اوباما، تعدادی از موشک های رهگیر در کشتی های آمریکا در اطراف اروپا و در خلیج فارس نیز نصب خواهند شد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در توضیحاتی در یک کمیته کنگره موضع دولت را در مورد سپر موشکی تکرار کرد و گفت طرح ها تهدیدی برای روسیه نیستند، بلکه «هدف بستن راه تعداد محدودی موشک های بالیستیک است که کشورهایی مانند ایران یا کره شمالی پرتاب می کنند.»

رهبر قرقیزستان: نزدیک به ۲ هزار نفر در خشونت ها کشته شده اند

رهبر موقت قرقیزستان می گوید ممکن است در جریان خشونت های قومی در جنوب کشور حدود ۲۰۰۰ تن کشته شده باشند. این رقم ۱۰ برابر از تخمین رسمی بالاتر است.

رزا اتونبایوا روز جمعه در نخستین دیدار از منطقه، از زمان آغاز آشوب بین قرقیزها و ازبک ها در ۱۰ ژوئن در اوش و جلال آباد، در میان تدابیر امنیتی شدید وارد اوش شد و گفت دولت او هر کاری بتواند برای بازسازی شهر انجام خواهد داد تا مردم قادر شوند به خانه هایشان بازگردند.

سازمان ملل متحد تخمین می زند که نا آرامی بر حدود یک میلیون نفر نفر اثر گذاشته است، از جمله نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر آواره که وارد ازبکستان شده اند یا در نزدیکی مرز ازبک اردو زده اند.

رابرت بلیک، مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه در جریان دیداری از یک اردوگاه و یک بیمارستان با آوارگان گفت و گو کرد و خواست درباره چگونگی آغاز خشونت ها تحقیق شود.

سازمان دیده بان حقوق بشر و گروه بین المللی بحران روز جمعه در نامه ای مشترک به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان برداشتن گام های فوری برای پرداختن به بحران شدند. آنها پیشنهاد کردند یک «هیات تثبیت کننده» جهت تامین ثبات برای توزیع کمک، و امنیت برای آوارگانی که می خواهند به خانه هایشان بازگردند مستقر شود.

دو گروه می گویند خشونت قومی در اوش و جلال آباد به قتل، تجاوز جنسی، ضرب و شتم، و آتش زدن و غارت گسترده خانه ها منجر شده است.

ترکیه: در حملات اخیر دست کم ۱۳۰ شورشی کرد کشته شدند

یک مقام نظامی ترکیه می گوید در سلسله حملاتی دست کم ۱۳۰ شورشی کرد کشته شده اند.

ژنرال فهیم خیر روز جمعه گفت در حملات به مخفی گاه ها در شمال عراق در ۲۰ مارس، دست کم ۱۰۰ عضو حزب کارگران کردستان (پ کا کا) کشته شدند. او گفت ۳۰ شبه نظامی دیگر در زد و خوردهای جدیدتر در داخل ترکیه کشته شدند.

روز جمعه همچنین، مقامات ترکیه گفتند در نبردی در شمال شرقی کشور دست کم یک شورشی کرد کشته شد.

پ کا کا برای خودمختاری در جنوب شرقی ترکیه می جنگد. آنکارا و بسیاری دیگر در جامعه بین المللی، از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا، آن را یک سازمان تروریستی تلقی می کنند.

پ کا کا اخیرا به آتش بسی یک ساله با ترکیه، به دلیل آنچه آن را حملات نظامی پیاپی ترکیه نامید، پایان داد.

دو سرباز ناتو در جنوب افغانستان کشته شدند

ناتو می گوید در حمله شورشیان در جنوب افغانستان در روز جمعه، دو سرباز کشته شده اند.

ناتو درباره این حمله جزییاتی ارائه نمی دهد و ملیت سربازان را نیز مشخص نمی کند.

در ناحیه ای دیگر در جنوب افغانستان، ناتو می گوید نیروهای آن

شامگاه پنجشنبه، یک فرمانده طالبان را در ایالت زابل دستگیر کردند. او مسئول هماهنگ ساختن حملات علیه نیروهای افغان و بین المللی، از جمله استفاده از بمب های کنار جاده ای شناخته می شود.

شورشیان طالبان در پیشاپیش تلاش های ناتو برای تامین امنیت در ایالت قندهار و پاک ساختن منطقه از شورشیان، بر هدف گرفتن نیروهای بین المللی و غیر نظامیان افغان می افزایند.

مقامات نظامی آمریکا گفته اند آنها یقین دارند که می توانند تا پایان سال جاری، زمانی که قرار است ارزیابی جدید جنگ منتشر شود، پیشرفت درافغانستان را نشان دهند.

کنسرت خواننده بزرگ بریتانیایی در اسراییل

التون جان، خواننده بریتانیایی، پس از اینکه خوانندگان معروف دیگر اجرای کنسرت های خود را در اسراییل لغوکردند، با اجرای یک کنسرت در تل آویو، برای جمعیتی ۵۰ هزار نفری آواز خواند.

این خواننده بزرگ از موجی که هواداران فلسطینیان برای تحریم این کنسرت ها به راه انداخته اند دوری کرده و می گویدهیچ چیز نمی توانست از آمدن او جلوگیری کند.

به گفته التون جان هنرمندان عشق و دوستی را گسترش می دهند و مردم را به هم نزدیک می کنند، و به مسائل دیگر کاری ندارند. این موضوع اشاره دارد به هنرمندانی که اجرای برنامه های خود را لغو کرده اند.

از جمله خوانندگانی که در هفته های اخیر از اجرای برنامه سر باز زده اند می توان از الویس کاستلو و سانتانا نام برد.

اسراییل، پس از حمله کماندوهای اسراییلی به یکی از کشتی های کمک های انساندوستانه در غزه، با فشار های بین المللی و انزوا رو به رو شده است. در آن حادثه ۹ تن از فعالان هوادار فلسطینیان جان خود را از دست دادند. آنها برای شکستن محاصره نوار غزه به دست اسراییل تلاش می کردند.

بحران مالی در اروپا آلمان را نيز بسوی صرفه جويی سوق می دهد

رهبران بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا در اجلاس روز پنجشنبۀ خود بر ضرورت انجام يک بازرسی شفاف از وضعيت مالی وتوانمندی بانکها و مؤسسات مالی تأکيد کردند. قرار است نتايج اين بازرسی تا نيمۀ دوم ماه ميلادی آينده منتشر شود.

رهبران اروپا همچنين در مورد تدوين مقررات سخت تری برای تنظيم بودجه و همآهنگیِ نزديک ترِ سياست های اقتصادی دولتهای اروپايی به توافق رسيدند. رهبران بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا اميدوارند، که بتوانند با بدهی سرسام آورِ برخی از کشورهای عضو مقابله کنند.

در همين حال صرفه جويی و کاهش هزينه ها اين روز ها در برنامۀ دولت های اروپايی گنجانده شده است گرچه شورش های اخير يونان نشان داد چنين اقدامی از محبوبيت برخوردار نيست. با وجود اين پارلمان های اروپايی تلاش می کنند در يابند چگونه کسری بودجه را کنترل کنند و اينکه کاهش هزينه ها را از کجا آغاز کنند.

آلمان، قدرت بزرگ اقتصادی اروپا نيز از اين روند مستثنی نيست. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بر اين باور است که برای ساختن آينده بايد از خواسته ها و اميال امروزه کاست.

دولت خانم مرکل به منظور کم کردن کسری بودجه، با کاهش هزينه ها و اِعمال ماليات های جديد در آن کشور موافقت کرده است. هدف اندوختن حدود ۱۰۰ ميليارد دلار تا سال ۲۰۱۴ ميلادی است.

«کورنليوس ادبار» تحليلگر سياسی می گويد بحران مالی اخير، کشور های اروپايی را به سوی صرفه جويی سوق داده است. وی برای نمونه از يونان نام می برد و متذکر می شود دولت آن کشور که نتوانست هزينه ها را کاهش دهد قادر نشد وام های خود را بپردازد. عدم توانايی دولت يونان در پرداخت وام های خود نه تنها سبب يک بحران مالی شد بلکه واحد ارزی يورو و کشور هايی را که از آن استفاده می کنند به خطر انداخت.

آلمان نقش عمده ای در برنامۀ کمک رسانی مالی اتحاديه اروپا به يونان دارد و گرچه اقتصاد آلمان بهتر از يونان است ولی بسياری از شهروندان آلمان با برنامۀ صرفه جويی دولت و کاهش هزينه ها موافقند.

آلمان در امور مالی همواره محافظه کار بوده و مردم آن کشور بسيار صرفه جو هستند و با برنامۀ جديد دولت اين سؤال پيش می آيد که کاهش هزينه ها از کجا آغاز شود و آيا به برنامه های اجتماعی دولت لطمه خواهد زد يا نه.

آلمان مانند بسياری از کشور های اروپا از برنامه های تأمين امنيت اجتماعی گسترده ای برخوردار است از جمله کمک مالی به افراد فقير و بيکار، بيمه درمانی همگانی و حقوق بازنشستگی بسيار خوب . برنامه هايی که بسياری ممکن است مايل به از دست دادن آن نباشند.

ولی به گفتۀ «کورنليوس ادبار» بسياری از جوانان هم اکنون نيز فکر می کنند در آينده نخواهند توانست حقوق بازنشستگی خوبی را که امروزه پدران و مادرانشان می گيرند، کسب کنند.

در حالی که کمک های درمانی و بيمۀ بيکاری کاهش يافته و سن بازنشستگی نيز بالارفته است بسياری از آلمانی ها می گويند کاهش هزينه ها نبايد به برنامه های رفاه اجتماعی لطمه زند. آرتور فيشر رييس بازار مالی برلن از آن جمله است. او می خواهد در کشوری زندگی کند که مردم با تضمين يک حداقل رفاه، زندگی شادی داشته باشند و به اين منظور حاضر است با پرداخت ماليات و يا شيوه های مالی ديگر اين رفاه اجتماعی را ميسر سازد.

در کل آلمانی ها مايلند برنامه های رفاه اجتماعی برای آنها و نسل های بعدی برقرار بماند و برای رسيدن به اين هدف از فداکاری ابايی ندارند.

در رويدادی ديگر مرتبط با اقتصاد جهانی در پی درخواست اخير آمريکا مبنی بر شناور ساختن يوان، واحد پولی چين، و در آستانۀ اجلاس دوروزه سران ۲۰ کشورِ بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان موسوم به «گروه ۲۰» در شهر تورنتوی کانادا وزارت امور خارجه چين روز پنجشنبه اعلام کرد که نحوه و زمانِ تغييرِ ارزش برابری «يوآن» به ارزيابی وضعيت اقتصادی چين و جهان بستگی دارد. به گفتۀ وزارت امور خارجه چين مقامات چينی در اجلاس سران گروه ۲۰ دربارۀ سياستهای ارزی، گفتگو نخواهند کرد.

تيموتی گايتنر وزير خزانه داری آمريکا هفته گذشته گفت که ارزش ساختگی يوآن عامل بازدارنده در بازسازی توازن جهانی است و افزود که کاسۀ صبر آمريکا دارد لبريز می شود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر