سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

وزیر دفاع ایران سخنان رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را محکوم می کند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفته های رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را، که واشنگتن استفاده از زور برای بازداشتن ایران از تولید تسلیحات اتمی را رد نکرده، محکوم کرده است.
دریادار مایک مولن روز یکشنبه گفت آمریکا برنامه ای برای حمله به ایران دارد. اما ابراز امیدواری کرد نیازی به گزینه نظامی پیدا نشود.
سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، روز سه شنبه تهدید های آمریکا برای حمله به ایران را نقض منشور سازمان ملل متحد دانست و هشدار داد تهران طرح هایی برای دفاع آماده ساخته است که دشمنانش را از حمله پشیمان خواهد ساخت.
آمریکا و دیگر کشورهای غربی تهران را متهم می کنند که زیر پوشش یک برنامه انرژی غیر نظامی، تسلیحات اتمی می سازد. ایران این اتهام را تکذیب می کند.
دریادار مولن گفت امیدوار است ترکیبی از تحریم ها و کوشش های دیپلماتیک، اختلاف را حل کند.

نخستین مانور مشترک نیروهای هوایی آمریکا، کانادا و روسیه برگزار می شود

مقامات نظامی آمریکا می گویند عناصر نیروی دریایی روسیه در نخستین رزمایش های پدافندی بین دشمنان قدیمی جنگ سرد به یگان های هوایی آمریکا و روسیه خواهند پیوست.
بیانیه فرماندهی پدافند هوایی - فضایی آمریکای شمالی - نوراد - حاکی است رزمایش ها، که قرار است روز ۸ اوت آغاز شود، آموزش ردیابی حملات ترویستی در هواپیماهای تجارتی و مبارزه با آنها را شامل خواهد شد.
رزمایش ها از یک مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در پایگاه هوایی «المندورف»، در ایالت آلاسکا، و تاسیسات روسیه در نزدیکی شهر خابارووسک، در خاور دور، هماهنگ خواهند شد.
یک سخنگوی نیروی هوایی روسیه رزمایش ها را بخشی از برنامه ای برای بهبود همکاری بین نیروهای روسیه و آمریکا توصیف کرد.

رییس جمهوری پاکستان به بریتانیا می رود

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان می گوید جامعه بین المللی در جنگ علیه طالبان درافغانستان بازنده می شود زیرا در نبرد برای بدست آوردن «دلها و اندیشه های» مردم شکست خورده است.
آصف علی زرداری در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوموند همچنین گفت ائتلاف واقعیت های وضع در افغانستان را دست کم گرفته بود.
رهبر پاکستان روز سه شنبه با دیداری با نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به سفر به آن کشور پایان داد، و پاریس را برای گفت و گو با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا بسوی لندن ترک کرد.
زرداری به لوموند گفت او قصد دارد در جریان دیداری در روز جمعه، به اظهارات کامرون که پاکستان «تروریسم صادر می کند» پاسخ دهد.
رییس جمهوری پاکستان می گوید جنگ با تروریسم «باید ما را متحد کند نه اینکه در برابر یکدیگر قرار دهدَ»، و او به کامرون خواهد گفت که پاکستان در این جنگ از نظر جان انسان های بالاترین بها را می پردازد.
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هفته پیش گفت پاکستان به منطقه جنوب آسیا تروریسم صادرمی کند.
مقامات پاکستان از سخنان او در جریان دیداری از هند، و در پی درز اسناد محرمانه نظامی آمریکا، به خشم آمدند. در اسناد گفته می شد که بین سرویس های اطلاعاتی پاکستان و شورشیان طالبان در افغانستان ارتباط هایی وجود دارد.
کامرون روز سه شنبه در مصاحبه ای با بی بی سی گفت او بر گفته های خود پای بند است و اضافه کرد بریتانیا باید با پاکستان برای نبرد با گروه های تروریستی در داخل مرزهایش که کشورهای دیگر، و نیز سربازانی را که در افغانستان می جنگند تهدید می کنند، کار کند.
کامرون گفت پاکستان از تروریسم آسیب دیده است و گام هایی بر می دارد، اما باید کارهای بیشتری انجام دهد.

طالبان بزرگترین پایگاه آمریکا در افغانستان را هدف می گیرد

شبه نظامیان طالبان به بزرگترین پاسگاه نظامی آمریکا درافغانستان حمله کرده اند.
مقامات می گویند مهاجمان روز سه شنبه نخست راکت هایی بسوی میدان هوایی قندهار در جنوب افغانستان پرتاب کردند، سپس شورشیانی که جلیقه های انتحاری پوشیده بودند سعی کردند به پایگاه حمله کنند.
این هجوم نبردی را که یک ساعت طول کشید موجب شد، اما مهاجمان به هدف خود نرسیدند.
مقامات افغان می گویند در حمله یک سرباز نیروی بین المللی مجروح شد، و چندین مهاجم از پای در آمدند.

شورشیان طالبان در ماه مه نیز سعی کرده بودند به پاسگاه قندهار حمله کنند.
ناتو روز سه شنبه همچنین گفت یکی از سربازان آن در پی حمله شورشیان در شرق افغانستان کشته شد. ناتو جزییات بیشتری ارائه نداد.
دراین میان، پلیس افغان می گوید سارقان شش گارد امنیتی را درشعبه کابل بانک درایالت بلخ کشتند.
پلیس می گوید سارقان گارد ها را با چاقوهای سمی در شهر مزار شریف کشتند و با دست کم ۲۷۵ هزار دلار گریختند.
در رویدادی دیگر، وزیر دفاع فرانسه گفت سربازان فرانسوی جز ماندن در افغانستان، چاره دیگری ندارند.
او روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت اگر نیروهای بین المللی، از جمله ۳۵۰۰ سرباز فرانسه از افغنستان خارج شوند، کشور سقوط خواهد کرد.

با ادامه بارندگی وسیل در پاکستان، ساکنان نزدیک یک سد در حومه پیشاور بحال آماده باش درآمدند

سازمان ملل متحد می گوید وخیم ترین سیل در پاکستان در ۸۰ سال، بر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اثر گذاشته است و هشدار می دهد سیل ها و ویرانی های بیشتری در راه است.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد - یونیسف - می گوید بیش از یک میلیون کودک به کمک فوری نیاز دارند. سیل - که در پی بارش باران های سنگین موسمی براه افتاد - تا کنون دست کم ۱۴۰۰ تن را، اکثرا در شمال غربی کشور، کشته است.
یونیسف می گوید نیاز به غذا و آب آشامیدنی سالم بسیار زیاد است، و نسبت به قابلیت شیوع بیماری های آبزاد مانند اسهال و وبا هشدار می دهد.
مقامات پاکستان روز سه شنبه در حالی که بارش باران سنگین ادامه داشت، هشدار های سیل جدید صادر کردند.
ساکنان نزدیک سد «ورساک» در حومه پیشاور، در حالی که سطح آب بالا می آید بحال آماده باش در آمدند. گزارش می رسد سیل بطرف استان های پنجاب و سند در جنوب غربی پاکستان پیش می رود.
جاده های سیل گرفته و پلهای ویران شده، و نیز تاسیسات آسیب دیده آب و برق، از کوشش های امدادی جلوگیری می کند.
برخی از کسانی که جان بدر برده اند از پاسخ دولت به فاجعه شکایت می کنند.

برنامه جهانی غذا گفت در آسیب دیده ترین مناطق؛ پیشاور، مردان، چارصدا و نوشرا در حال فعالیت است. یک سخنگوی برنامه گفت ممکن است نزدیک به ۲ میلیون نفر در منطقه به کمک غذایی نیاز داشته باشند.

یک سخنگوی صلیب سرخ در واشنگتن به صدای آمریکا گفت خطر آلودگی آب در مناطق سیل زده بسیار بالا است.

او گفت صلیب سرخ با دولت پاکستان در تماس است تا امدادگران بتوانند دستری بیشتری به نقاط «حساس» داشته باشند.

سازمان ملل متحد گفت کاملا متعهد است از مقامات پاکستان حمایت کند و ۱۰ میلیون دلار برای عملیات رفاهی کنار گذاشته است.

سفارت آمریکا در اسلام آباد گفت هلیکوپترهای آمریکایی بیش از ۷۰۰ نفر را از مناطق سیل زده نجات داده اند و هزاران کیلوگرم تدارکات ضروری به قربانیان سیل تحویل داده اند. آمریکا همچنین ۱۰ میلیون دلار کمک های انساندوستانه تعهد کرده و ۱۲ پل فولادی پیش ساخته برای جایگزینی موقت پلهای ویران شده در پیشاور و منطقه کورام در در دسترس گذاشته است.

بریتانیا قول داد برای تامین آب آشامیدنی، توالت، پاک کردن فاضلاب و اقدامات دیگر، ۸ میلیون دلار از طریق یونیسف کمک کند.

سازمان های اسلامی، که برخی به داشتن ارتباط با گروه های ستیزه گر مظنون هستند، نیز ارائه کمک به قربانیان سیل را شتاب بخشیده اند.

در همین حال، در افغانستان، شمار تلفات سیل از ۶۰ تن فراتر رفته است.

سربازان اسراییلی و لبنانی بسوی یکدیگر تیراندازی کردند

نیروهای امنیتی اسراییل و لبنان می گویند سربازان دو کشور به تبادل آتش پرداختند.
یک مقام امنیتی لبنان روز سه شنبه گفت یک سرباز لبنانی و یک غیر نظامی مجروح شدند.
سخنگوی ارتش لبنان گفت تیراندازی پس از آن در گرفت که سربازان اسراییلی در صدد بر آمدند درختی را از جناح لبنانی مرز بیرون ببرند.
صلحبانان سازمان ملل متحد در لبنان دو طرف را به خویشتنداری تشویق می کنند. سخنگوی نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان - یونیفل - گفت ارجحیت فوری این است که آرامش در منطقه مرزی برقرار شود.
صلحبانان سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس بین اسراییل و حزب الله در جنوب لبنان گشت می زنند.
حزب الله و اسراییل در سال ۲۰۰۶ در یک جنگ ۳۵ روزه درگیر شدند. در آن نبرد حدود ۱۲۰۰ نفر در لبنان، که اکثرا غیر نظامی بودند، و نزدیک به ۱۶۰ اسراییلی کشته شدند.
مناقشه زمانی آغاز شد که اعضای حزب الله دو سرباز اسراییلی را ربودند و چند نفر دیگر را در یک حمله مرزی کشتند.

ژاپن تحريم های تازه ای را عليه ايران اعلام می کند

ژاپن روز سه شنبه تحريم های تازه ای را در راستای قطعنامه اخير سازمان ملل متحد عليه ايران به دليل برنامه اتمی جمهوری اسلامی، وضع کرد و گفت که اقدامات تنبيهی بيشتری را نيز در اواخر ماه جاری ميلادی، اعلام خواهد کرد.

نائوتوکان، نخست وزير ژاپن، اين اقدامات را در آغاز سفر رابرت آينهورن، مشاور ويژه کنترل و منع گسترش تسليحاتی وزارت امور خارجه آمريکا به توکيو، اعلام کرد.

تحريم های تازه انسداد معاملات با ۴۰ مؤسسه و يک سرمايه دار منفرد ايرانی را که مظنون به شراکت در توليد اتمی و موشکی جمهوری اسلامی هستند، شامل می شود.

«يوشيتو سنگوکو،» سخنگوی ارشد دولت ژاپن، می گويد که مقامات آن کشور فهرستی را نظير آمريکا و اتحاديه اروپا از اقدامات مشخصی که در اين راستا در نظر دارند در ماه جاری ميلادی، منتشر خواهند کرد.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا اقداماتی را در هفته گذشته برای تحريم صنايع نفت و گاز ايران، به اجرا در آوردند. تحريم های اتحاديه اروپا فراتر از تحريم های فراگيری است که اخيراً سازمان ملل متحد عليه ايران، وضع کرد.

آمريکا و کره جنوبی در مورد وضع تحريم های جديد عليه کره شمالی رايزنی کردند

مقام های آمريکايی و کره جنوبی روز دوشنبه درباره اعمال تحريم های جديد عليه کره شمالی، گفت و گو کردند.

رابرت آينهورن، مشاور ارشد وزارت خارجه آمريکا در کنترل و منع گسترش توليد تسليحات، تنها دو هفته پس از آنکه هيلاری کلينتون اعلام کرد که واشنگتن تحريم های تازه ای در قبال کره شمالی اعمال خواهد کرد، به سئول رفته است.

خانم کلينتون در سخنان خود گفت که مجازات های تازه شامل، خريد و فروش هرگونه کالای مرتبط با فعاليت های هسته ای کره شمالی، خواهد بود. اين تحريم ها همچنين واردات اجناس لوکس برای طبقات مرفه آن کشور را نيز دربر می گيرد.

رابرت آينهورن می گويد هدف اين تحريم ها نا اميد ساختن مقام های کره شمالی از اقدام های تحريک آميز و ترغيب آنان به کنار گذاشتن فعاليتهای هسته ای است. آقای آينهورن گفت «اين تحريم ها منجر به ايجاد انگيزه قوی در رهبران کره شمالی خواهد شد تا دست از اقدامات سؤء و شيطنت آميز خود بردارند.»

مشاور ارشد وزارت خارجه آمريکا علاوه بر کره شمالی در باره هدف اين فشارها و تحريم برايران نيز اشاره کرد. آقای آينهورن گفت «هدف از چالشهای پيش رو افزايش فشار بين المللی بر دو دولت کره شمالی و ايران است تا منافع ملی خود را ارج نهند و به تعهدات بين المللی خود در منع توليد و استفاده از سلاح هسته ای پايبند بمانند.»

دانيل گليزر معاون امور ضد تروريسم وزارت خزانه داری آمريکا در اين سفر سه روزه رابرت آينهورن را همراهی می کند.

آنها روز سه شنبه پس از ديدار با مقام های کره جنوبی رهسپار توکيو خواهند شد تا در اين باره با مقام های ژاپنی نيز رايزنی کنند. همزمان با اقامت آنان در سئول گروه های کوچکی از طرفداران کره شمالی در جلوی ساختمان وزارت خارجه کره جنوبی در سئول گرد آمده و برقراری تحريم عليه کره شمالی را ناعادلانه و بی اثر خواندند. اين در حاليست که هنوز اطلاعات دقيقی از زمان و چگونگی اعمال اين تحريم ها منتشر نشده است.

از سوی ديگر وزير امور خارجه کره شمالی نيز روز دوشنبه به ديدار همتای اندونزيايی خود در جاکارتا رفت. پس از اين ديدار وزير امور خارجه اندونزی به خبرنگاران گفت علاوه بر فعاليتهای هسته ای کره شمالی موضوع غرق ناوچه جنگی چيونان متعلق به کره جنوبی و اتهامی که در اين زمينه عليه کره شمالی مطرح است يکی از موضوعهای گفتگوی سران دو کشور بوده است.

گزارش اقتصادی: پرزيدنت اوباما نمره امتحان اقتصادی دولت خود را ناتمام توصيف کرد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، در يک مصاحبه تلويزيونی می گويد تا زمانيکه نرخ بيکاری کاهش نيابد واقتصاد کشور بازسازی نشود از کارنامه اقتصادی دولت خرسند نخواهد بود. او نمره امتحان اقتصادی دولت در ۱۸ ماهه گذشته، يعنی از زمان آغاز دوره رياست جمهوری خود را، ناتمام توصيف کرد.

در خبری ديگر، نتايج بدست آمده از یک نظر سنجی جهانی از صاحبان صنايع نشان ميدهد که از ميزان رشد توليدات صنعتی آمريکا و چين کاسته شده است اما بر میزان رشد در اتحاديه اروپا و هند، افزوده شده است.

در اروپا بسياری از مردم از شروع زودرس فعالیتهای تبلیغاتی مربوط به کريسمس یا نوئل شکايت ميکنند و ميگويند که هرسال فصل خريد کريسمس زودتر از سال پيش از آن آغاز ميشود. امسال نيز چهارماه پيش از تعطيلات کريسمس و در اوج گرمای تابستان روز دوشنبه درفروشگاه سلفريح در خيابان آکسفورد در شهر لندن فصل خريد کريسمس شش روز زودتر از سال گذشته آغاز شد.

جرالدين کارپرداز فروشگاه سلفريج ميگويد شروع زودرس فصل خريد کريسمس سال ميلادی گذشته با استقبال مردم روبرو شد و تا ميزان ۵۰ درصد فروش فروشگاه را بالا برد.

در آسيا يک شرکت تايوانی ميگويد در نظر دارد ۲۰۰ هزار کارگر را برای ساخت تلفن همراه موسوم به آيفون، و ساير محصولات شرکت آمريکايی اپل در چين، استخدام کند.

در ژاپن، شرکت اتوموبیل سازی تويوتا بعلت نقص فنی در سيستم فرمان، ۴۳۰ هزار اتومبيل را در آمريکا و ژاپن فراخواهد خواند. در سال ميلادی جاری اين چهاردهمين مورد فراخوان اين شرکت بعلت نقايص فنی در خودروهای تویوتا بشمار ميرود.

در خاورميانه، موسسه ارزيابی مالی شوعه کاپيتال که برجسته ترين موسسه خدمات مالی شورای همکاری خليج فارس بشمار ميرود، روز دوشنبه نتايج آزمون توانمندی مالی بانکهای امارات متحده عربی را در مقابله با بحرانهای مالی در آينده، منتشر ساخت. این گزارش حکايت از توانمندی مالی بانکهای امارات متحده دارد. این موسسه ارزيابی ميگويد که بانکهای امارات متحده عربی از نقدينگی کافی برخوردارند و آمادگی کامل برای مقابله با بحرانهای مالی را خواهند داشت.

در بازارهای مالی، گزارش دور از انتظار سود خالص بانک اچ اس بی سی و بی ان پی، که تنها دوسال پيش در معرض ورشکستگی بودند، با استقبال خريداران بازار سهام آمريکا و اروپا روبرو شد و روز دوشنبه بر ارزش بهای شاخص های عمده بورس سهام بشدت افزوده شد.

ضمنا بازارهای بورس سهام آمريکا پررونق ترين روز خود را در ده هفته گذشته پشت سر گذاشتند.

در بازار کالای نيويورک بر قيمت نفت خام نيز حدود سه درصد افزوده شد و هربشکه به مبلغ بيش از ۸۱ دلار داد و ستد شد که از ماه مه گذشته تا بحال بيسابقه بود.

بن برنانکی: اقتصاد آمريکا بحرانهای مالی را پشت سرگذاشته است

رييس بانک مرکزی آمريکا از بهبود وضع اقتصادی در اين کشور خبر داد اما يادآور شد که بازسازی اقتصادی کشور هنوز بطور کامل، انجام نگرفته است.

بن برنانکی رئيس بانک مرکزی آمريکا روز دوشنبه در کنفرانس سالانه قانونگذاران جنوبی که در شهر چارلزتاون در ايالت کارولينای جنوبی برگزار شد گفت که اقتصاد آمريکا بحرانهای مالی را پشت سرگذاشته و ثَبات خود را بازيافته است و اينک با رشد متعادلی به پيش خواهد رفت.

با اين حال وی آقای برنانکی با اشاره به نرخ بالای بيکاری، تداوم مصادره خانه ها، تهی شدن پس انداز مردم و مشکلات مالی در اکثر ايالتهای آمريکا ياد آور شد که برای بازسازی کامل اقتصادی کشور هنوز راهی طولانی در پيش است. او هشدار داد که بازسازی بازار اشتغال مدتی بطول خواهد کشيد و تا آن زمان مشکلات اقتصادی مردم همچنان ادامه خواهد داشت.

در همين رابطه و پيش از سخنان آقای برنانکی، گرين اسپن، رييس سابق بانک مرکزی آمريکا، هشدار داده بود که وقفه ای در بازسازی اقتصادی آمريکا پديد آمده و چنانچه بحران مسکن همچنان ادامه يابد خطر يک پس بحران اقتصادی، وجود خواهد داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر